Happikänni?

Minä

Kuinka moni on harrastanut nuorena "happikännejä"tai miksi niitä kutsuttekaan eli keinotekoista pyörtymistä liialla hengityksellä.
Minkälaisena muistatte kokemuksen? Tuli vaan mieleen kun näin joidenkin ala astelaisten kersojen leikkivän kyseisellä "reaktiolla".
Itse olen kokeillut ja kadun yli kaiken, koska joskus löin pääni jäähän jne jne, ja onhan tuo todella vaarallistakin.

43

20935

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      tehtii yhelle kaverille montakertaa se ja sit se alko ite tipahtelee, mut se meni ohi =D

      • Kyllä

        Ollan tehty toisillemme monesti ala-aste aikoina.. Ensin "pyörrytettävä" hengästyttää itsensä, sitten se vetää henkeä ja "pyörryttäjä" painaa rintalastasta kunnes toinen on pyörtynyt.. Se ei kestä kun muutamia sekunteja, mutta on erittäin vaarallista. Sen voi tehdä esim puuta vasten kuten me aikoinaan, tai lattiala maaten, mikä ei ole yhtä toimiva.. Mutten todellakaan suosittele kenellekkään!!! Itselleni tuli joku "aivojen happi puute" ja jouduin sairaaalaan moneksi päiväksi. En kertonut siellä miksi "pyörryin" koska hävetti niin vietävästi!! :(

        Älkää pelleilkö tommosilla jutuilla..


      • Kokenut.
        Kyllä kirjoitti:

        Ollan tehty toisillemme monesti ala-aste aikoina.. Ensin "pyörrytettävä" hengästyttää itsensä, sitten se vetää henkeä ja "pyörryttäjä" painaa rintalastasta kunnes toinen on pyörtynyt.. Se ei kestä kun muutamia sekunteja, mutta on erittäin vaarallista. Sen voi tehdä esim puuta vasten kuten me aikoinaan, tai lattiala maaten, mikä ei ole yhtä toimiva.. Mutten todellakaan suosittele kenellekkään!!! Itselleni tuli joku "aivojen happi puute" ja jouduin sairaaalaan moneksi päiväksi. En kertonut siellä miksi "pyörryin" koska hävetti niin vietävästi!! :(

        Älkää pelleilkö tommosilla jutuilla..

        Happikännissä kuljen viikon asiat läpi parissa sekunnissa.. Tärisin, mieli tärisee.
        Minulla on happikänni kestänyt 15 minuuttia.
        Kaverit luuli, että en herää..


      • mulla ei oo koskaan toiminu toi pyörtyminen


      • Anonyymi
        LOLIHENTAI_ kirjoitti:

        mulla ei oo koskaan toiminu toi pyörtyminen

        Sama


    • miii

      sitä oli meidän koulussa joskus tapana leikkiä 4-6 luokilla.

    • LittleBird

      Olen harrastanu ja harrastan vieläkin. Se on kivaa touhua, se! Oikeesti! Ehkä se on vaarallista mutta mitä sitte?!

      En muista siitä mitään muuta kun sen ku hengitän ja nousen, laitan peukalon suuhun ja puhallan tai sit joku kaveri painaa. Sit yht´äkkiä herään jonkun kaverin sylistä. On outo olo ja sit kaikki kertoo millanen olin. Joskus oon selittänykki jotain. :)

    • dfh

      olen kokeillut happikänniä monestikkin onlen 5 luokalla yleensä välkälä tehhään happi kännii mut en meinaa ennää tehä sitä ku oon lukenu kaikkii juttui siit. ja koulu nostaa syytteen jos sitä tekee välitunnilla.

    • Ha0m

      Itselleni ei kyseinen happikänni onnistunut.
      Alko vaan huimaamaan mutta ei lähtenyt taju. 0.o

      • stoppp

      • K0kemusta?
        stoppp kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=oeMjTMgoEIQ&feature=related älkää tehkö happikännejä! urpot jotka haluaa ittesä hengilt tekee happikännit kattokaa toi video!

        Tiijä mist lähti liikkeelle mut kyl sitä tuli testattua 6 luokan kesälomalla. Vuoden vanhemmat tyypit sano et siitä tulee hyvä olo jos se onnistuu oikein, niin pitihän sitä testata... Ei taju lähteny, mutta alko huippaan niin paljon että pystyssä pysyny. Loppu seki touhu ku likkojaki oli mukana leikis ja yhtä painettiin rintalastaan liian kovaa että oli 3 tai 4 päivää siitä vielä kipeä. Leikki vaihtu yhtä nopeata toiseks ku oli alkanutkin. Eli en suosittele !


      • tänne kans
        K0kemusta? kirjoitti:

        Tiijä mist lähti liikkeelle mut kyl sitä tuli testattua 6 luokan kesälomalla. Vuoden vanhemmat tyypit sano et siitä tulee hyvä olo jos se onnistuu oikein, niin pitihän sitä testata... Ei taju lähteny, mutta alko huippaan niin paljon että pystyssä pysyny. Loppu seki touhu ku likkojaki oli mukana leikis ja yhtä painettiin rintalastaan liian kovaa että oli 3 tai 4 päivää siitä vielä kipeä. Leikki vaihtu yhtä nopeata toiseks ku oli alkanutkin. Eli en suosittele !

        Pistetääs tännekkin.. kopsasin toisesta ketjusta:

        Siis tuossa tempussahan aivot on pienen hetken ilman happea josta seuraa tajuttomuus.

        Toimenpidehän suoritetaan sillain että mennään maahan kyykkyyn ja hengitetään sisään ja ulos voimakkaasti kunnes joku seuraavista totetuu: kädet/jalat hikoilevat, tulee huono olo tai jostain pistelee. Seuraavaksi vain keuhkot täyteen ilmaa ja ikään kuin "pullistetaan keuhkoja" niin että veri tuntuu pakkautuvan päähän. Toinen vaihtoehto on "peukkuun puhaltaminen". Muutaman sekunnin päästä tajuttomuus seuraa. En suosittele rintakehästä puristamista, koska se voi olla joskus liian rankkaa (kylkiluut kovilla)

        Muitakin tapoja on mutta olen huomannut tuon olevan tehokkain ja samalla turvallisin.

        Mitään vaarallistahan tuossa hommassa ei ole kuin että jos ympäristö on huono tempun kannalta.. eli kannattaa vaikka sängyssä tehdä ja mieluiten kaveri olla katsomassa.

        Myöskin jos kaveri on pidempään tajuton (yli 8s) niin suosittelen testaamaan että hengittää :) Muutenkin jos näyttää että nyt on liian pitkään/sätkii pirusti niin läpsii vaikka poskelle! On mahdollista mutta hyvin harvinaista että hapenottokyky ei palaudu tajuttomuuden ollessa päällä, joten kaverin tarkkailu kannattaa.

        Onnea ja turvallisuutta tähän kyseenalaiseen, aika hauskaankin "leikkiin" Kaveriporukan kesken tästä saa paljon hupia!


    • Idioottivai

      Kokeilin tänään happikännejä vanhempieni futonilla ja heräsinkin lattialta iso kuhmu päässä XDD olin vähän kaatunut väärään suuntaan..siispä tehkää aina kaverin kanssa

    • Kokeiltu_on

      Kokeilin juuri tänään. Sillä tavalla että kaveri painaa rintaa. Ja 3 kaveria oli ottamassa kiinni. Ei käyny mitään. Ja jutusta on jo monta tuntia. Mua sattuu siitä päähän ohan vähän. Mut voiko tulla vielä jälkiseurauksia?

    • Juuhuaujd

      Koklasin happikännejä vähän aikaa sitten. Noh..minä hengitin raskaasti kyykyssä. Sen jälkeen nousin nopeasti pystyyn ja kaksi kaveriani alkoi painaa minua rintakehästä. Minulla oli kääntynnyt silmät toisin päin että valkoinen vai näkyi. Multa tuli myös kuullemma kuolaa suusta. Kun heräsin siintä niin kaikki vaan itki. Sitten aloin minäkin itkemään

    • Onnistunut

      Kokeilin vähän aikaa sitten happikänniä. No siinähän pitää hengittää raskaasti ensin kyykyssä, sitten nousin nopeasti pystyyn ja yksi kaverini painoi rintakehästäni, ja kaksi muuta olivat ottamassa kiinni. Muistan vain sen että alussa laitoin silmät kiinni ja avasin ne, ja sitten olin alkanut katsoa jonnekkin päin ja en muista siitä oikeen mitään. Kaverini oli lyöneet minua poskelle, enkä minä ollut tuntenut mitään, jossain vaiheessa kumminkin heräsin, muistan hämärästi kaiken. Äläkä kokeile happikänniä jos et itse halua, tai jos rintäkehästä painaja ei ole ennen tehnyt sitä!!! Ja tiädän että tämä on vaarallista!

    • Netikusaja69xx

      Siinä on saatana 22% mahis kuolla saatanan apinat

    • Olenkokeillut

      Metehtiin tänään koulussa just niitä :) jos teette ni suosittelen ottamaan mukaan vähintään 3 kaveria. Kaks ottaa kiinni ja 1 on sit se joka painaa. Suosittelen et jos teette ni vaan sellasten kanssa jotka on aikasemmin tehny. Onhan se hauskaa. 4jäs kaveri kuvaa ni hassu kattoo jälkeenpäin videoo :D mutta muistakaa ettei paina liian kovaa ja et kaverit ottaa kiinni.

    • rgdrhrt
      • sdfserer

        Hirviää älinää pitää yleisö, menee hukkaan hyvä tilaisuus tutkia happikännistä seuraavia reaktioita


    • I-Doser

      Happikänniä kerran, ei onnistunut ollenkaan, mutta sen sijana olen lähi aikoina onnistunut i-dosingissa. Homman nimi oon seuraava: Asetut rennosti makuulle hämärään/pimeään huoneeseen. Suljet silmäsi ja alat kuuntelemaan i-dosing kappaletta (https://www.youtube.com/watch?v=b-DsyvjhJno).
      Rentoudu täysin, kuuntele musiikkia sopivan kovalla, ääni mitä kuulet voi olla rasittavaa, mutta älä keskity ääneen vaan yritä olla mahdollisimman rentoutunut. I-dosing vaatii aikaa puolesta tunnista tuntiin ja vaikutukset kestävät muutamista sekunneista pariin minuuttiin. Linkkaamani kappale aiheuttaa hieman LSD:tä vastaavan tilan muutamaksi sekunniksi (5-30s)

      • Idosing

        Juuh ite en oo happikänniä koskaan kokeillut, keuhkoha laajentavia hengitysharjoituksia tosin oon kyl tehnyt (pystyt näin ollen pidättämään hengitystä pidempään, itellä menee ainaki 3min hengittämättä, tarvittaessa pidempäänkin)
        Sen sijaan I-dosingista on itselläkin kokemuksia ja voin suositella.


    • Jokuäijäa

      Kokeilin tänään kun kaverille oli tehty monta kertaa ennenkin niin luulin että ei se niin paha ole. Olin niin vittu väärässä. Kun olin pyörtynyt ja heräsin niin en muistanut mitään mitä oli tapahtunut aluksi ja luulin että olin unessa kun heräsin. Kaverit sano että mä tärisin sen 5 sekunttia. Mul oli hirvee paniikki ja pelko kun heräsin. Ihan vitun kamalaa!!!

      • Anonyymi

        Sama mut oli kivaa


    • hauskakokemus

      Kokeilin kerran muutama vuos sitte. Viimesin muistikuva ennen heräämistä oli kun kaveri alko painaa rintalastasta. Heräsin kylkiasennosta sumealla näkökentällä joka pikkuhiljaa selventy. Kaverit nauro vieressä ja nauru kuulosti ensimmäiset 5sek siltä ku ne ois kuulunu mun pään sisällä.

    • Kenokki

      Kuuskytluvun alussa seuraavasti: Muutama syvä hengitys, sitten kaveri meni selän puolelle ja puristusotteella pallean kohdalta hetki. Taju oli pihalla.

    • voetokkiinsa

      Ootte kyllä vitun tyhmiä, paskotte aivonne tolla ja voitte jopa kuolla... Suomalaiset nuoret, olette kyllä yksiä vitun maan toivoja saatana...

    • Minttu2005

      Tänään tein kavereitten kanssa ekan kerran ja innostuin vähän liikaa kun tein sitä koko ajan ja löin pään lattiaan ja en herännyt pitkään aikaan siitä ja sitten kaveritki alko huolestuu ja toinen löi ihan täysiä poskelle ja alkoi kiljumaan niin eiköhän siinä herännyt

    • Huoheinäin

      Ihan sama mitä järjetöntä teette mutta jättäkää tämä jooko välistä. Se että jätättte aivot hetkeksi ilman happea on oikeasti hengenvaarallista ja siitä voi jäädä pysyviä vaurioita aivoihin. Miettikää miten turha tapa riskeerata elämä.

    • Enhaluakertoa

      En, mutta tänään just tytär meni hölmöyksiin mukaan, pyörtyi, kouristeli ja ollaa oltu nyt 2 asti taysissa, tytär makaa sairaala sängyllä, sydän veinasi pysähtyä ja täällä sitä ollaan.

      • juuuuuu

        mmm...


    • Hauskaa

      Kokeilin koulussa ja pyörryin. Heräsin siihen kun kaverit pyöritteli mua:)

    • åemfrl

      siis harrastan ja harrastan vieläki jos sitä voi siksi kutsua mutta mun mielest se tuntuu todella kivalle eikä siitä tuu huono olo jos sen jälkee ku oot heränny nii sua pyörryttää. se tuntuu kivalta. en usko et se on vaarallista mut kyl mun kaverin sisko oli joutunu sairaalaa mut eihävkukaa oo siihe kuollu.

      • fghryjrtyj

        Mua ei pyörrytä kyllä yhtään kun en herää happikännistä. n ole nimittäin koskaan edes nukahtanut happikänniin. Sinä nukahit ja sinua pyörrytti


    • Ahtialantyhmin

      Tänää koulussa kokeiltii kavereittenkaa välkällä ja hengitin noin minuutin sillee et vedil ilmaa keuhkot ihan täytee ja sitte ihan kokonaa ulos nopeaan tahtiin ja sitten otin happea kunnolla ja pidätin ja kaveri tönsi seinää vasten ja sitten silmäni sumeni ja kaatusin maahan ja olin siinä noin puoliminuuttia kunnes heräsin yhtäkkiä ja luulin et olin illalla nukahtanu koulun pihalle ja kaikki katto muo ja olin vaa sillee et mitä tääl tapahtuu ja sit rupesin muistaa et ainii kokeiltii happikännitestii ja olin kolauttanu pään asfalttii mut en pahasti se oli vaa kipee sit nousin olin viel ihan pökerryksissä ja meinasin kokoajan kaatua ja kaverit sit piti muo pystyssä ja sit se meni ohi jotku säikähti et heräänköhän mä enää mut juu tällänen koulupäivä

      • Anonyymi

        kokeilin ekan kerran pari päivää sitten sillon ei mulla toiminut, mutta kaveri löi sen verran kovaa päänsä kaappiin, että luvattiin, että enää ei kukaan tee. no tänäänhän koulussa ehdotin sitä muiden kavereiden kesken ja sitähän me alettiin sitte tekemään ja ei ekoilla kerroilla toiminut, mutta sitten toimi. 5 kertaa tänään pyörtyny oon. se tuntuu tosiaan siltä että menee nukkumaan ja näin jotsin unia en muista mitä olikaan. minuutti kyykyssä hengitetään nenästä kiinni pitäen ja sitten nopeasti ylös ja kaveri painaa rinnasta. sillon kun ei toimi, näkö sumenee ja alkaa pyörryttää muuten taju tosiaankin löhtee pieneksi ajaksi hapenpuutteesta johtuen. ei oo pahemmin köynyt kun että kaks eri kaveria kolauttanu pään, mutta toisen niistä kanssa tein yksin, joten en saanut estettyä hänen päätään kolahtamasta ovenkahvaan.


    • Elämäänsäkyllästynyt

      Yks päivä tuli kokeiltuu kavereitten kans ja olin kuulemma naurahtanu ennen pyörtymistä ja näin siinä pyörtyneenä noin kahen sekunnin kestävän unen jossa niinku kaikki meni pikakelauksena ja muistan siitä vaan jonku ison rakennuksen vähä niinku joku sairaala tai joku sellaane. Yhelle toiselle kaverille oli tapahtunu ihan samalla lailla ja se muistaa vaan siitä jonku bussin. Et joo kivaahan se on mut en kyl suosittele.

    • MinäAinaki

      Joo siis mun pikkuveli teki sille ja pyörty noin... kahdeksi Tunniksi

    • Anonyymi

      Kokeilin eilen ja en tiiä onnistuuko mut mä en tajunnu mitään tuntu niinku ois heräämäs jostain unesta ja mun kaverillekki kävi sama

    • Anonyymi

      Kaveri veti ja ku mä menin herättelee sitä nii se vaa otti musta kiinni ja säikähin siin sit iha hirveesti XD

    • Anonyymi

      Vaarallista leikkiä

    • Anonyymi

      Joo, kokeilin kerran tätä ihan vahingossa pienenä, ennen kuin edes tiesin mitään tästä lainkaan, siten että otin tyhjän sipsipussin ja laitoin sen naamalle ja hengitin sisään ja ulos. Ei se pussi tiukalla ollut, eli vähän pääsi vuotamaan, mutta siitä tuli kuitenkin ihan euforinen olo, päässä alkoi pyöriä, ei nähnyt kunnolla, ja aloin vaan nauramaan ja lähdin juoksemaan yrittäen juosta suoraan ja pysyä pystyssä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe