Lauantain aamuimurointi

älä häiritse untani

Järjestyssäännöt on järjestyssääntöjä. Milloin sinusta on sopiva hetki alkaa huudattaa imuria lauantaiaamuna? Milloin on sopiva hetki paukuttaa jalkalistoja ja lämpöpattereita imurin suulakkeella ja vinkuen hangata lattiasuulaketta ympäri asunnon lattioita?

Tätä mietin, kun naapurini imuroi minut hereille klo. 9.10 tänä lauantaiaamuna.

Onko vähän liian aikaista mielestäsi herätellä naapuri imuroinnin kolinalla?

Milloin voi launataina alkaa pitää ääntä? Omasta mielestäni klo. 10 on se "maaginen raja" ja kirjoittamaton sääntö. Kyllä launataina ja sunnuntai ei ennen aamu 10 saa kuulua mitään normaalin elämisen ääniä. Me työssäkäyvät ihmiset yritämme NUKKUA ja LEVÄTÄ viikonloppuaamuisin!

Antakaa meidän olla rauhassa! Imuroikaa vaikka iltapäivällä lauantaina!

61

5298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkea saa tehdä kello 07-22. Lauantai ei edes ole pyhäpäivä, vaan suurelle osalle kansalaisista normaali työpäivä. Joten hanki korvatulpat ja lopeta vinkuminen!

• Voi hurja

07.00 täysi rähinä päälle. Oli pyhä tai arki. Miksi en imuroisi heti aamulla ? Pitäähän töihinlähtijätkin ääntä aamulla rapussa vaikka minä eläkeläisenä mielelläni nukkuisin puolillepäivää.

• mitä ääntä pidämme?

Ei hyvää päivää, mitä roskaa!

"Pitäähän töihinlähtijätkin ääntä aamulla rapussa"

Mitä ääntä?

• Voi hurja
        mitä ääntä pidämme? kirjoitti:

Ei hyvää päivää, mitä roskaa!

"Pitäähän töihinlähtijätkin ääntä aamulla rapussa"

Mitä ääntä?

Aivan selvästi kuulen kun ovi painetaan kiinni. Sen voi sulkea myös avaimella paljon hiljempaa. Rapussa ei tarvitse kolistella kengät jalassa. Kengät voi laittaa alaovella.

• totta turiset
        Voi hurja kirjoitti:

Aivan selvästi kuulen kun ovi painetaan kiinni. Sen voi sulkea myös avaimella paljon hiljempaa. Rapussa ei tarvitse kolistella kengät jalassa. Kengät voi laittaa alaovella.

Asut huonommin äänieristetyssä talossa kuin minä. Täällä voi käytävällä järjestä rock-konsertin, eikä siitä kuulu asuntoihin juuri mitään.

Aamulähtijät eivät siis häiritse ketään, toisin kuin pattereita imurinsuulakkeella hakkaavat imuroitsijat lauantaiaamuna klo. 9.10.

• naama kuin norsun...

Voi hellalettas, jo klo 9:10 joutui neiti heräämään kauneusuniltaan. On se kamalaa.

• pieleen meni

Olen mies :D

• aloittaja tässä

On se kamalaa, kun ei illalla ehdi ajoissa nukumaan. Imuroin asuntoni aina pe illalla klo. 21-21.30, ja lähden lenkille klo. 22. Sitten pe-illan viettoni alkaa klo. 23.

Ja sitten idioottinaapuri herättää la aamulla klo. 9.10.

Ei hyvää päivää!

• pikku prinsessa
        pieleen meni kirjoitti:

Mies on juuri niin suuri kuin asiat, jotka saavat hänet hermostumaan.

• Anonyymi
        pieleen meni kirjoitti:

Kyllä sä ihan naiselta kuulostat. Naismainen mies. 😂

• t. Porista

Tämäkin siis Porissa tapahtunutta!

• pipsa...

Pajompa porissa tapahtuu,tällä palstalla!

• Kukkelis kakkelis

Jos olet perjantai-iltana ollut viihteellä, ja aamuäreä, niin ei se ole meidän vikamme. Hanki korvatulpat tai hakeudu sinne hoitosi kämpille nukkumaan, jos siellä olisi rauhallisempaa.

• aivan...

Sinähän sen sanoit ensimmäisessä lauseessa: "Järjestyssäännöt on järjestyssääntöjä."

Todellakin, järjestyssäännöt ovat (VAIN) järjestyssääntöjä. Eivät siis mikään laki, jota on rangaistuksen uhalla pakko noudattaa, vaikka sinunlaisesi kuvittelevatkin järjestyssääntöjen olevan jotain määräyksiä. Vaikka ne eivät ole mitään muuta kuin yleisiä ohjeita, joita suositellaan ja on vain tapana noudattaa. Muuten ihan turha asiakirja juurikin sen takia, että kyttääjät katsovat oikeudekseen valittaa joka asiasta joka "rikkoo järjestyssääntöjä", vaikka ei tässä maassa tarvitse noudattaa kuin Suomen lakia, johon on jo kirjattu asiat joiden mukaan tulee elää.

• Tsot tsot ukkeli

Järjestyssäännöt ovat juurikin taloyhtiön sisäisiä lakeja. Asukkaat ovat ne hyväksyneet ja sitoutuneet niitä noudattamaan. Joka rikkoo järjestyssääntöjä, voi saada varoituksen, ja voi joutua lempatuksi pihalle kämpästään. Näin se vaan menee.

• Näin se vain on
        Tsot tsot ukkeli kirjoitti:

Järjestyssäännöt ovat juurikin taloyhtiön sisäisiä lakeja. Asukkaat ovat ne hyväksyneet ja sitoutuneet niitä noudattamaan. Joka rikkoo järjestyssääntöjä, voi saada varoituksen, ja voi joutua lempatuksi pihalle kämpästään. Näin se vaan menee.

Tsot tsot itse sillä järjestyssäännöt eivät ole lakeja. Esim. vaikka parveketupakointi kiellettäisiin ja sitä sääntöä rikkoisi ei omasta osakkeestaan joudu mihinkään muuttamaan. Sama koskee yöllä vessan vetämistä tai suihkussa käyntiä, saa käydä sanoi järjestyssääntö mitä tahansa.

• tsot tsot vaan...
        Tsot tsot ukkeli kirjoitti:

Höpö höpö. Järjestyssääntöihin voidaan, ja usein kirjataankin kaikenlaista hölynpölyä (niiden lainmukaisuutta kun ei kukaan puolueeton tarkasta), esimerkiksi "parvekkeella ruoanvalmistus kielletty". Sitten kun sinne grillin heivaa ja makkaraa käryttää niin ei mahda kukaan mitään. Taloyhtiöllä ei ole mitään laillisia rankaisukeinoja järjestyssääntöjä rikkoville, muuta kuin huoneiston haltuunotto määräajaksi, mutta siihen tilanteesee joutuakseen täytyy rikkomusten olla toistuvia ja niistä on oltava aiheutunut vähäistä suurempaa haittaa muille osakkaille. Kaiken lisäksi jos rikottu järjestyssäännön pykälä on vielä sellainen, jossa rikkoja on kuitenkin noudattanut Suomen lakia, eli pykälä ei perustu mihinkään lainkohtaan, niin aika heikoilla ovat varoitusten ja haltuunottojen päättäjät.

Näin se vaan menee.

• Voi juku
        tsot tsot vaan... kirjoitti:

Höpö höpö. Järjestyssääntöihin voidaan, ja usein kirjataankin kaikenlaista hölynpölyä (niiden lainmukaisuutta kun ei kukaan puolueeton tarkasta), esimerkiksi "parvekkeella ruoanvalmistus kielletty". Sitten kun sinne grillin heivaa ja makkaraa käryttää niin ei mahda kukaan mitään. Taloyhtiöllä ei ole mitään laillisia rankaisukeinoja järjestyssääntöjä rikkoville, muuta kuin huoneiston haltuunotto määräajaksi, mutta siihen tilanteesee joutuakseen täytyy rikkomusten olla toistuvia ja niistä on oltava aiheutunut vähäistä suurempaa haittaa muille osakkaille. Kaiken lisäksi jos rikottu järjestyssäännön pykälä on vielä sellainen, jossa rikkoja on kuitenkin noudattanut Suomen lakia, eli pykälä ei perustu mihinkään lainkohtaan, niin aika heikoilla ovat varoitusten ja haltuunottojen päättäjät.

Näin se vaan menee.

Jos se sun grillis on hiiligrilli niin se samuu harvinaisen äkkiä.
        Toi on just tyypillinen heti kaikki mulle nyt asenne. MInä, minä,minä.
        Muuta takas sinne landelle. Täysin epäsosiaalinen yksilö joka ei käsitä et kerrostalossa on myös muita. Ne järjestys säänöt on tarkoitettu noudatettaviksi. Joidenkin kohdalla vaan ovat liian monimutkaisia ymmärtää.

• Tässä faktaa

Näin se vaan menee.

YÖRAUHAN RIKKOMINEN TOISTUVASTI ON JUURIKIN SELLAINEN HÄIRIÖ, JONKA PERUSTEELLA ASUKAS VOIDAAN LEMPATA ULOS TALOSTA. NÄIN SE VAAN MENEE.

• Joi vuku
        Voi juku kirjoitti:

Jos se sun grillis on hiiligrilli niin se samuu harvinaisen äkkiä.
        Toi on just tyypillinen heti kaikki mulle nyt asenne. MInä, minä,minä.
        Muuta takas sinne landelle. Täysin epäsosiaalinen yksilö joka ei käsitä et kerrostalossa on myös muita. Ne järjestys säänöt on tarkoitettu noudatettaviksi. Joidenkin kohdalla vaan ovat liian monimutkaisia ymmärtää.

RuoanVALMISTUSkiellolla halutaan kieltää kaikenlaisten grillien käyttö. Eiköhän lakikin jo sano, että avotulen teko (hiiligrilli) parvekkeella on kielletty joten ei siihen erillistä järjesytssääntöä tarvita. Valitettavasti sähkögrillausta ei voida kieltää sanoi järjestyssäännöt mitä sanoivat.

• Niin...
        Tässä faktaa kirjoitti:

YÖRAUHAN RIKKOMINEN TOISTUVASTI ON JUURIKIN SELLAINEN HÄIRIÖ, JONKA PERUSTEELLA ASUKAS VOIDAAN LEMPATA ULOS TALOSTA. NÄIN SE VAAN MENEE.

Niin on. Mitä sitten? Tarvitaanko siihenkin järjestyssääntö, että "naapureita ei saa häiritä"? Eikö tämäkin asia lue jo laissa, tai eikö sitä voi terveellä järjellä päätellä, että yöllä ei sovi meluta, vai täytyykö jokaisesta epäsopivasta asiasta erillinen kielto puupäille vielä laatia?

Sitä paitsi mitä et ymmärrtänyt lauseessani: "huoneiston haltuunotto määräajaksi, mutta siihen tilanteeseen joutuakseen täytyy rikkomusten olla toistuvia ja niistä on oltava aiheutunut vähäistä suurempaa haittaa muille osakkaille."

Miksi piti vielä erikseen huutaa sama asia? Ikään kuin olisit ollut eri mieltä, mutta huusit silti saman asian kuin olin jo maininnut.

• gfdsagfdsa
        Niin... kirjoitti:

Niin on. Mitä sitten? Tarvitaanko siihenkin järjestyssääntö, että "naapureita ei saa häiritä"? Eikö tämäkin asia lue jo laissa, tai eikö sitä voi terveellä järjellä päätellä, että yöllä ei sovi meluta, vai täytyykö jokaisesta epäsopivasta asiasta erillinen kielto puupäille vielä laatia?

Sitä paitsi mitä et ymmärrtänyt lauseessani: "huoneiston haltuunotto määräajaksi, mutta siihen tilanteeseen joutuakseen täytyy rikkomusten olla toistuvia ja niistä on oltava aiheutunut vähäistä suurempaa haittaa muille osakkaille."

Miksi piti vielä erikseen huutaa sama asia? Ikään kuin olisit ollut eri mieltä, mutta huusit silti saman asian kuin olin jo maininnut.

Minä vain palautin keskustelun ruotuun, kun tämä jamppa eksyi aiheesta ja alkoi länkyttää parvekkeella grillaamisesta.

• Tässä faktaa kirjoitti:

On toki, mutta yörauha pätee yöllä, ei kello 9 aamulla.

Järjestyslaki määrittelee mitä saa tehdä missäkin ja milloin, taloyhtiön järjestyssäänöt eivät määrittele mitään!

• Näin se vain on

Näin se vaan menee.

Pitää aiheuttaa huomattavaa haittaa että osake voidaan ottaa haltuun. Esim. parvekkeella tupakointi, yöllä vessan vetäminen tai suihkussa käyminen ei tälläistä ole vaikka järjestyssäännöissä mitä sanottaisiin.

Stereoiden jatkuva soittaminen hiljaisuuden aikaan klo. 22-07 sensijaan tälläinen huomattava haitta on. Silloin osake voidaan ottaa haltuun.

• ensin aamulla

kunnon pano sitten kahvit ja kämpää siivoamaan noin klo 8.00

• älä häiritse untani

"kunnon pano sitten kahvit"

Tuollaisilla äänillä minua SAA HÄIRITÄ 24 tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä!!!!!!

Kiitokset edelliselle, törkeän kovaääniselle naapurilleni ilmaisviihteen tuottamisesta. Harmi, että pelaat SM-liigatason jääkiekkoa nykyisin HPK:n riveissä. Jos antaisit kiekolle kyytä kaukalossa samaan tahtiin, mitä hoikalle vaaleaveriköllesi, olisi KULTAKYPÄRÄ. Nyt olet vain kultamuna.

Kiitos kultamuna.

• No jopas

Meillä on säännöissä "hiljaisuus" aika 22 - 6 aamulla.
      Tuo on nyt höpötystä , et pitäis olla jo aamupäiväkin hiljaa, riittää kun yöllä ollaa hiljakseen.

• Näin on

Hiljaisuus on klo 22-07 joten seiskalta saa alkaa imuroimaan. Lauantai ja sunnuntai ei asiaan mitenkään litty, hommaa korvatulpat tai muuta pois.

• ölkjhh

Minulla kun oli menossa vessaremppa, työmiehet tuli aina tasan seiskalta kun tiesivät että siitä voi aloittaa kolistelun ja vaikka poraamisen.

Kyllä meillä kuulen aina kun yläkerran rouva lähtee töihin, voi tarkistaa että kello on silloin tasan 7 kun korkokengät kopisee alas rappuja. Sitä hakee kimppakyyti talon edestä aina samaan aikaan.

• Kerrostalot on..

Noinhan se kerrostalossa on koska ei yhden pillin mukaan eletä. Mut yö on hiljaisuutta varten! Meidän talossa teini idootit kolistelee ja pelaa pleikkarilla voluumit täysillä aamu 5 lähde siinä sit töihin huonosti nukutun yön jälkeen. Vanhemmat kuin omistaa kullanmurujensa asunnon huonompi juttu saada porukat pihalle.

• älä häiritse untani

"Sitä hakee kimppakyyti talon edestä aina samaan aikaan. "

Itse tarkistan kelloni naapurin kimppakivan alkamisajasta perjantai- ja lauantai-iltaisin.

• Fruhju

Ite ainakin ajattelen että kun hiljaisuus on ohi, niin voin aloittaa siivoamisen tms. (Meillä hiljaisuus klo 22-7). Jos herään esim vkonloppuna ennen seiskaa niin olen hissukseen kunnes hiljaisuus ohi. Eli monesti laitan pesukoneen päälle ja aloitan siivouksen seiskalta. Oon ite aamuihminen ja tykkään siivota aamulla niin saa alta pois. Meen nukkumaan yleensä ysin aikaan ja jos ajattelisin samalla tavalla niin vaatisin että ennen varsinaista hiljaisuutta pitäis olla illalla hissukseen siitä seiskasta eteenpäin..

• älä häiritse untani

"Jos herään esim vkonloppuna ennen seiskaa"

Ei kai kukaan "normaali" ihminen herää ennen seiskaa viikonlopppuna, jos ei tarvitse? Siis ihan oikesti.

Mietin vain, kun olen irtisanoutumassa nykyisestä työstäni vain sen takia, koska työt alkavat jo klo. 8 ja pitää herätä aamulla klo. 6.45, arkisin siis. En jaksa herätä arkiaamuinakaan ennen seitsemää! Viikonloppuisin herään klo. 10.

Ja olen siis ihan normaali, suomalainen mies. Alle 40-vuotias työelämässä oleva, normaalia työviikkoa tekevä. Mutta idioottikaan ei herää ennen seitsemää. Se on selvä. Viikonlppuisin on hyvä herätä klo. 9-10 aikoihin, mutta silloinkaan EI NAAPURIN IMURIN ÄÄNEEN!

P.S. Terveiset Porista!

• Näin se vain on
        älä häiritse untani kirjoitti:

Ei kai kukaan "normaali" ihminen herää ennen seiskaa viikonlopppuna, jos ei tarvitse? Siis ihan oikesti.

Mietin vain, kun olen irtisanoutumassa nykyisestä työstäni vain sen takia, koska työt alkavat jo klo. 8 ja pitää herätä aamulla klo. 6.45, arkisin siis. En jaksa herätä arkiaamuinakaan ennen seitsemää! Viikonloppuisin herään klo. 10.

Ja olen siis ihan normaali, suomalainen mies. Alle 40-vuotias työelämässä oleva, normaalia työviikkoa tekevä. Mutta idioottikaan ei herää ennen seitsemää. Se on selvä. Viikonlppuisin on hyvä herätä klo. 9-10 aikoihin, mutta silloinkaan EI NAAPURIN IMURIN ÄÄNEEN!

P.S. Terveiset Porista!

Kun menee kymmeneltä nukkumaan niin kyllä silloin herää jo kuudelta. Silloin ei tietenkään saa alkaa imuroimaan mutta suihkussa voi käydä. Miksi viikonloppuisin pitäisi nukkua pidempään jos ei nukuta?

• Fruhju

P.S. Terveiset Porista!

Kyllä herään monestikin viikonloppuisin kuudelta. Ja se on ihan sen takia että arkisin herään töihin ennen viittä, ja menen nukkumaan ysiin mennessä. Joten varsinkin lauantai-aamuisin on rytmi vielä päällä ja herään pirteänä aikaisin. Joskus jopa ennen kuutta. Mutta kuten sanoin, silloin olen hissukseen. Enkä minäkään valita esim naapuriin että hei, pitäkäähän pienempää ääntä kun menen nukkumaan puoli ysiltä, kun hiljaisuuteen on vain puolitoista tuntia aikaa. Ihmisillä on erilaiset rytmit, toiset aamuihmisiä ja toiset iltaihmisiä. Itse olen aamuihminen mutta pidän huolen että hiljaisuuden aikaan olen mahd. hiljaa..

• älä häiritse untani
        Näin se vain on kirjoitti:

Kun menee kymmeneltä nukkumaan niin kyllä silloin herää jo kuudelta. Silloin ei tietenkään saa alkaa imuroimaan mutta suihkussa voi käydä. Miksi viikonloppuisin pitäisi nukkua pidempään jos ei nukuta?

"Kun menee kymmeneltä nukkumaan niin kyllä silloin herää jo kuudelta."

En oikein halua mennä nukkumaan kesken työpäiväni. Työpäiväni päätty klo. 23 Yhdysvaltain osakemarkkinoiden sulkeutuessa ja yleensä sen jälkeen käyn päivän kaupat läpi ja käyn lenkillä. Sitten klo. 00.30 suihkuun ja sitten nukkumaan. En milloinkaan mene nukkumaan ennen puolta yötä. Yleensä arkisin ja viikonloppuisin ehkä klo. 01 tai sen jälkeen nukkumaan.

• älä häiritse untani
        Fruhju kirjoitti:

Kyllä herään monestikin viikonloppuisin kuudelta. Ja se on ihan sen takia että arkisin herään töihin ennen viittä, ja menen nukkumaan ysiin mennessä. Joten varsinkin lauantai-aamuisin on rytmi vielä päällä ja herään pirteänä aikaisin. Joskus jopa ennen kuutta. Mutta kuten sanoin, silloin olen hissukseen. Enkä minäkään valita esim naapuriin että hei, pitäkäähän pienempää ääntä kun menen nukkumaan puoli ysiltä, kun hiljaisuuteen on vain puolitoista tuntia aikaa. Ihmisillä on erilaiset rytmit, toiset aamuihmisiä ja toiset iltaihmisiä. Itse olen aamuihminen mutta pidän huolen että hiljaisuuden aikaan olen mahd. hiljaa..

"menen nukkumaan ysiin mennessä"

Minulla on tuossa vaiheessa vielä kaksi tuntia työpäivää jäljellä. Siis 2. työstäni. Ensimmäinen työni on klo. 8-16 ja toinen klo. 16.30-23.00.

• Näin se vain on

En oikein halua mennä nukkumaan kesken työpäiväni. Työpäiväni päätty klo. 23 Yhdysvaltain osakemarkkinoiden sulkeutuessa ja yleensä sen jälkeen käyn päivän kaupat läpi ja käyn lenkillä. Sitten klo. 00.30 suihkuun ja sitten nukkumaan. En milloinkaan mene nukkumaan ennen puolta yötä. Yleensä arkisin ja viikonloppuisin ehkä klo. 01 tai sen jälkeen nukkumaan.

älä häiritse untani, muuta omakotitaloon keskelle korpea. Tosin sielläkin varikset raakkuu, käki kukkuu ja tikka takoo, metsän eläimet ääntelee. Hommaa korvatulpat äläkä valita kuin pieni lapsi.

• suuret luulot

Voi hellanlettas. Noin tärkeä ihminen. Muttei silti varaa omakotitaloon ;-D

• älä häiritse untani
        suuret luulot kirjoitti:

Voi hellanlettas. Noin tärkeä ihminen. Muttei silti varaa omakotitaloon ;-D

"Noin tärkeä ihminen. Muttei silti varaa omakotitaloon ;-D "

En ole tärkeä ihminen. Tai ainakaan yhtään sen tärkeämpi kuin kukaan muukaan. Minulla on vain työ ja harrastus. Ei mitään muuta sisältöä elämässäni.

Miksi asuisin omakotitalossa yksin? Tällä naamalla ei saa naisseuraa edes puoleksi tunniksi, saati sitten seurustelusuhteeseen.

Olen syrjäytynyt luuseri. Mutta se ei oikeita häiritsemään aamu-uniani. Ja aamuimurointi häiritsee aamu-untani ja se on tämän ketjun aihe.

• älä häiritse untani

Kommenteista päätellen koko taloyhtiömme huutaa täällä naama väärällään!

• älä häiritse untani

Muistakaahan HUOMENNA AAMULLA antaa minun nukkua hiljaisuudessa ainakin klo. 10:een asti, ehkä jopa klo. 11:een asti.

Pitäkää ne IMURIT HILJAA lauantai aamuisin!

• Muuta metsään!

Sattuipas somasti, meillä ei ole koko viikolla siivottu, ja ajattelin nousta aamulla aikaisin imuroimaan, kun järjestyssäännöt eivät sitä kiellä.

• Ajattelin nukkua huomenna niin pitkään kun voin, mutta taidan laittaa herätyksen kello 7:00 ja laittaa pesukoneen pyörimään. Sen jälkeen on mukava jatkaa uniaan, minua kun sen tuottama ääni ei häiritse.

Kyllä, tässä talossa on huono äänieristävyys. Ainoa kerta kun se on ottanut päähän oli kun heräsin aamuviideltä naapuripariskunnan rakasteluääniin. Onneksi olivat kohtuullisen ripeitä toimissaan, joten asia lähinnä hymyilytti.

• älä häiritse untani
        Muuta metsään! kirjoitti:

Sattuipas somasti, meillä ei ole koko viikolla siivottu, ja ajattelin nousta aamulla aikaisin imuroimaan, kun järjestyssäännöt eivät sitä kiellä.

Sattuipa somasti. Menin perjantai-iltana nukkumaan jo klo. 01.30 (lauantain puolella) ja laitoin herätyskellon soimaan klo. 06.20.

Heräsin lauantaiaamuna klo. 06.20 hyvin virkeänä vajaan 5 tunnin nukutun yön jälkeen ja koko kerrostalo oli kovasti hiljainen. Ahh sitä hiljaisuutta.

Tänään aamulla naapurin piski räksötti ja haukkui seinän takaa ja herätti minut jo klo. 09.30. TÖRKEÄÄ HÄIRINTÄÄ!

• Voi juku

Ajastin pesukoneeseen on kätevä. Ei tarvitse nousta erikseen päällelaittamaan. Pyykkiä saa pestä kyllä hiljaisuuden aikanakin. Onko se sitten moraalisesti oikein jos sen voisi tehdä päivälläkin. Se on tietysti toinen juttu. Täällä mökillä on kiva kun ei ole naapureita ihan huutoetäisyydellä. Saa elää aivan oman rytmin mukaan. Kun tulee kaupunkiin niin se on taas sopeuduttava.

• Lvi huolto.

Ajastin on tarpeeton, koska pesukonetta ei saa laittaa päälle, jos et ole itse paikalla ja sinulla siis aina vesihana auki, eli vedenpaine päällä, jos jotain sattuu, niin vakuutus ei korvaa.
      Idioottimaista pestä yöllä pyykkiä tai astioita, jos talossa huono äänieristys.

• älä häiritse untani

Asiallinen kommentti. Asia on juuri noin!

- hallituksen PJ

• Voi juku

Saa lukea kaiken. Otetaas uusiksi. "Onko se sitten moraalisesti oikein jos sen voisi tehdä päivälläkin. Se on tietysti toinen juttu.". Siis mikään ei estä toimimasta näin.

Kirjoititat "Ajastin on tarpeeton, koska pesukonetta ei saa laittaa päälle, jos et ole itse paikalla ja sinulla siis aina vesihana auki, eli vedenpaine päällä, jos jotain sattuu, niin vakuutus ei korvaa.".
        Missä kohtaa olen sanonut etten olisi paikalla. Enkö ole paikalla jos olen viereisessä huoneessa ?

Olen ollut tilanteessa kun vesijohto alkoi vuotamaan pukuhuoneen lattian alla. Katselimme telkkaria 4 metrin päässä. Tilanne tuli ilmi kun ihmettelimme koiran tassujen märkiä jälkiä. Alapohjan eristeet kastui ihan riittävältä alueelta. Enkö silloinkaan ollut paikalla ?

Se jos joku pesee pyykkiä tai astioita vaikka siivoaa yöllä ei vähempää voisi kiinnostaa. Syytönhän minä siihen olen. Meillä on tapana nukkua öisin eikä kytätä mitä naapurit tekee.

• älä häiritse untani

Tulipa tästäkin taas suosittu ketju.

Pitääpä ottaa aihe esiin seuraavassa yhtiökokouksessa. Näin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajana pitää aina miettiä ihmisiä puhuttaiva kokousaiheita!

• impparit seis!

Muistakaa pitää imurit hiljaa huomenna aamulla!

• älä häiritse untani

Kiitos kaikille. Nyt olen saanut olla lauantaiaamut rauhassa!

• älä häiritse untani

Kiitos kun sain tänäänkin nukkua rauhassa!

• elämään tottunut

Onkohan minulla vain paremmat unenlahjat vai vain kylmemmät hermot kun menen
      noin 01.30 nukkumaan ja nousen ylös 10.00.
      Kerrostalossa jossa on menossa julkisivuremppa.Enkä häiriinny.

Valittakaa jos aihetta on,mutta imurointi ei ole aihe,se on asumiseen kuuluvia ääniä.Oikeaan aikaan suoritettuna.

Pyykkikonetta en pyörittäisi yöllä,eikä se VVO;n kerrostalossa mitään hyödyttäisikään. Emme saa halvempaa yösähköä.
      Pyykkikone käy silloin kun olen kotona ja avaan sille vedentulon ja sammutan vedentulon koneen lopetettua hommansa.
      En todellakaan pidä hanaa auki tai käytä ajastimia.

Kun ei ole varaa vakuutuksiin,ei ole varaa myöskään maksaa tyhmistä virheistä.
      Ne voi jättää tekemättäkin.

Kunhan parveke valmistuu,hankin pienen sähkökrillin ja grillaan herkut itselleni.
      Eikä sitäkään pidetä seinässä ilman valvontaa jatkuvasti.
      Johto seinään vain kun käytän laitetta.

Samoin on kaikki tietokoneeni ja televisioni kytketty.
      Ne saa virrattomiksi kun lähtee asunnosta pidemmäksi aikaa.
      Näin vältetään turhat vahingot. Eipä tule naapurille häiriötä siitä,että palanutta/vesivaurioista kämppää pitäisi rempata.

Imuroin harvoin,sillä moppaaminen pitää sekä pölyt,että lian kurissa.
      Vain olohuoneen matto täytyy joskus imuroida ja sen voi kyllä tehdä viikollakin.

Me ihmiset olemme erilaisia,käymme eri aikoihin töissä ja häiriinnymme erilaisista äänistä.
      Mutta jos muuttaa kerrostaloon,on pakko kovettaa itsensä sietämään tietty
      määrä elämisen ääniä. Niin minäkin olen joutunut tekemään.
      Ja hyvin on aika kulunut tässä ja samassa kämpässä vuodesta-1987.

• Anonyymi

Hiljaisuuden ulkopuolella. Lähtökohtaisesti kunnioitan naapureita MUTTA jos naapurissa asuu ihmisiä jotka kolistelevat ja paiskoo kaikki ovet yöllä,tiputtelee puntteja ja potkii seiniä NIIN mä pidän huolen etteivät nuku aamu seitsemän jälkeen yhtään. Jos pitävät mut arkisin sekä viikonloppuisin hereillä aamu kahteen tai kolmeen niin voivat olla vuorenvarmoja että pilaan noiden puustalaskeutumattomien kusipääpuusilmien viikonloput niin hyvin kun vaan ikinä pystyn. Huudatan imuria ja pyykkikonetta aamu seiskasta myöhään iltapäivään ja kolistelen ilmurinvarrella seinään. Pari kertaa kun esim kirjahyllyä joutuu siirtämään niin jyske on aika mellevä. Jos joku noista kusipäistä alkaa inisemään esim isännöitsijälle niin vetoan sitten heti siihen että minunko pitää siivota hiljempaa aamulla jotta noilla apinanpaskoilla olisi energiaa häiritä muita yöllä...

• Anonyymi

Kello 7. saa ainakin tässä talossa pitää jo normaalia ääntä. Tulevana sunnuntaina herätykello vinkuu minut töihin kello 8.30.

• Anonyymi

Itse kostan alakerran likalle mesoamisen yöaikaan ja laitan pyykkikoneen päälle ja imuroin klo 7 alkaen,mahdollisimman kovaäänisesti tietysti.

• Anonyymi

Trolli

• Anonyymi

Minä laitoin Tänään(Tänään on Lauantai) pyykkikoneen päälle 7.45. Naapuri ei kerran anna nukkua vaan metelöi.

• Anonyymi

Eläkeläinen joka on aina kotona alko sitte lauantaina leikkaamaan nurmea 7 jälkeen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4030
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2081
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      94
      1366
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      916
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe