Haussa siis LUOTETTAVA käyttöauto lähinnä työmatka-ajoon ja satunnaiseen matka-ajoon. Almera näyttäisi luotettavalta ja edullisia ovat. Valinta vaan tuntuu vaikealta. Pääasiallisena kriteerinä luotettavuus ja toisena taloudellisuus (huollot/kulutus).
Onko siis järkeä maksaa ~8000€ esim. 2006/120 000km ajetusta 1.5l almerasta vai katsoako suosiolla vanhempia? Minkälaisiin mittarilukemiin näillä ajelee ilman suurempia ongelmia? Isompi kone toki mieluummin, mutta näissä 1.8 litraisissa ollut ongelmia?
Tarjolla olisi myös siisti -01vm VW Passat 3BG 1.6l luotettavalta myyjältä.
Kun ei näistä mitään ymmärrä niin pakko kysellä muiden mielipiteitä.
Kiitos ja anteeksi
almera alle 8000€/150 000km
7
232
Vastaukset
- tyyne3
ei kannata nipponista pulittaa liikoja
- vwnissann
No siis niin. Kyllähän sä passatista huomattavasti paremman matka-auton saat kuin almerasta. Siinä nyt ei ole epäselvyyttä. Tietysti voi tuo ikä tuntua oleelliselta, mutta jos autoilla ajettu noin suunnilleen samanverran niin melkein passatin ottaisin. Tai siis en ala enempää selittämään. Käy ajamassa passatti ja almera niin tiedät mitä tarkoitan. Ovathan nuo autot olleet täysin eri hintaluokan autoja jo uutenakin. Olen omistanut vm99 golffin ja nyt vm02 almeran. Ja noh kyllähän golffi noista oli auto, nissani korkeintaan kehonsiirtoväline. Toki golffit maksavat nyt sen 6tonnia ja almeroita saa kolmella tonnilla, että sikäli väärin verrata noita autoja keskenään
- vwnissann
Ja tuossa ylempänä kirjoitinkin ja asiaa tarkemmin mietittynä. En ikinä sijoittaisi almeraan 8tonnia. Liekö noin kalliita almeroita enää myynnissäkään. Saat tuolla 8ke jo ihan laatupelin. Jos ja kun et tarvi isoa autoa niin voisin kyllä suositella golffiakin. En nyt ihan varmuudella uskalla sanoa mutta voit alkaa saamaan jo mk5 golffia tuolla hinnalla. Mutta ainakin mk4 golffia saat hyvällä varustetasolla ja vähän ajettuna. Kunhan et ostq yli 150tkm ajettua turboautoa. Niissä alkaa turbo ja pakosarja huutamaan hoosiannaa viimeistään 250tkm kohdilla. Ja ei ole halpaa se. Kannattaa katsoa tarkkaan jos ostaa käytetyn turboauton että siinä on happiarvot normaalit. Koska jos happi on koholla niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä siellä on jo halkeama turbossa ja/tai pakosarjassa. Jos siis pakoputki ei vuoda. Putkivuodon tietää siitä että auto "tukehtuu" kun käden pistää pakoputken ulostulon kohdalla. Jos ei tukehdu ja happiarvi koholla niin kalliiksi tulee. Turbo sen vajaa 800e ja pakosarja 200e ja 8h työtä.
- mies_vm86_-
"Kannattaa katsoa tarkkaan jos ostaa käytetyn turboauton että siinä on happiarvot normaalit. Koska jos happi on koholla niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä siellä on jo halkeama turbossa ja/tai pakosarjassa. "
^Toi on kyllä niin totta, jonka varsinki käytettyä turboautoa havittelevan tulisi ottaa tämä huomioon. Joku 200tonnia ajettu turbo on tikittävä aikapommi. Kyllä se alkaa ottamaan sen 1500e jos turbo ja pakosarja pitää vaihtaa korjaamolla. Kunnostetun turbon tosin saa vajalla 700eurolla, mutta kuitenkin, se on sitten jo vähän arpapeliä löytääkö niitä käytettyjä, kunnostettuja turboja. Alkaa äkkiä tulemaan jonkun 2000e arvoisen auton matka päätökseen. Eikä olekkaan ihan sattumaa että turboautot romutetaan keskimäärin nuorempina kuin turbottomat. Kyllä se turbo ja pakosarja lämpiää niin paljon ettei siellä mitkään hitsaukset pidä.
- mara mara
Eipä noissa 1.8l nissanin koneissa mitään älyttömyyksiä ole ollut. Venttiilikopan tiiviste alkaa heikentymään ja täten valuttamaan öljyö, vuoto voi olla runsastakin. Ja jos tähän ei heti puututa niin vaarana öljyn loppuminen moottorista ja jonkinnäköinen moottorivauri on enemmän kuin todennäköistä. Uusi tiiviste ei sinänsä maksa kuin reilun 10e, kyse ennemminkin siitä onko auton edelliset omistajat koskaan avanneet konepeltiä. Toisaalta myyntihetkellä vuota tiiviste myös kertoo siitä ettei moottorivauriota ole vielä tullut koska koppaa ei ole jouduttu avaamaan. Toinen juttu tuossa koneessa on reiluhko öljynkulutus. Saattaa mennä yli 0.5litraakin 1000km. Ei tuu sekään halvaksi. Mutta toisaalta eipä tarvi koskaan vaihtaa öljyjä ja suodatinta kun aina tuoretta öljyä:D.
- mara mara
Ja kolas asia jonka unohdin on löystyvä jakopään ketju. Tämän.tosin huomaq melko helposti rallattavasta moottorin äänestä jonka kyllä kuulee esim tyhjäkäynnillä, konepelti auki. Uusi kiristin ei sinänsä maksa kuin sen n60e, mutta jälleen se että asiaan pitää puuttua nopahkosti ettei ketju pääse hyppäämään ratasakselin yli. Sit ei enää puhutakkaan pikkusummista. Alkaa almera olemaan paalikamaa siinä vaiheessa jos koneremppaa pitää alkaa tekemään edulliseen autoon. Ja nämä eivät ole mitään yksittäistapauksia vaan ihan tunnettuja ongelmia 1.8 koneessa.
- kollii1
ei 1,5 on paskempi kun 1,8 mosalla jos ilmasiksi saa yks vitosen niin ota aja seinään se, ei ole minkhän arvoonee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384178- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152011Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi591643Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741246
- 981161
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070