Haussa siis LUOTETTAVA käyttöauto lähinnä työmatka-ajoon ja satunnaiseen matka-ajoon. Almera näyttäisi luotettavalta ja edullisia ovat. Valinta vaan tuntuu vaikealta. Pääasiallisena kriteerinä luotettavuus ja toisena taloudellisuus (huollot/kulutus).
Onko siis järkeä maksaa ~8000€ esim. 2006/120 000km ajetusta 1.5l almerasta vai katsoako suosiolla vanhempia? Minkälaisiin mittarilukemiin näillä ajelee ilman suurempia ongelmia? Isompi kone toki mieluummin, mutta näissä 1.8 litraisissa ollut ongelmia?
Tarjolla olisi myös siisti -01vm VW Passat 3BG 1.6l luotettavalta myyjältä.
Kun ei näistä mitään ymmärrä niin pakko kysellä muiden mielipiteitä.
Kiitos ja anteeksi
almera alle 8000€/150 000km
7
261
Vastaukset
- tyyne3
ei kannata nipponista pulittaa liikoja
- vwnissann
No siis niin. Kyllähän sä passatista huomattavasti paremman matka-auton saat kuin almerasta. Siinä nyt ei ole epäselvyyttä. Tietysti voi tuo ikä tuntua oleelliselta, mutta jos autoilla ajettu noin suunnilleen samanverran niin melkein passatin ottaisin. Tai siis en ala enempää selittämään. Käy ajamassa passatti ja almera niin tiedät mitä tarkoitan. Ovathan nuo autot olleet täysin eri hintaluokan autoja jo uutenakin. Olen omistanut vm99 golffin ja nyt vm02 almeran. Ja noh kyllähän golffi noista oli auto, nissani korkeintaan kehonsiirtoväline. Toki golffit maksavat nyt sen 6tonnia ja almeroita saa kolmella tonnilla, että sikäli väärin verrata noita autoja keskenään
- vwnissann
Ja tuossa ylempänä kirjoitinkin ja asiaa tarkemmin mietittynä. En ikinä sijoittaisi almeraan 8tonnia. Liekö noin kalliita almeroita enää myynnissäkään. Saat tuolla 8ke jo ihan laatupelin. Jos ja kun et tarvi isoa autoa niin voisin kyllä suositella golffiakin. En nyt ihan varmuudella uskalla sanoa mutta voit alkaa saamaan jo mk5 golffia tuolla hinnalla. Mutta ainakin mk4 golffia saat hyvällä varustetasolla ja vähän ajettuna. Kunhan et ostq yli 150tkm ajettua turboautoa. Niissä alkaa turbo ja pakosarja huutamaan hoosiannaa viimeistään 250tkm kohdilla. Ja ei ole halpaa se. Kannattaa katsoa tarkkaan jos ostaa käytetyn turboauton että siinä on happiarvot normaalit. Koska jos happi on koholla niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä siellä on jo halkeama turbossa ja/tai pakosarjassa. Jos siis pakoputki ei vuoda. Putkivuodon tietää siitä että auto "tukehtuu" kun käden pistää pakoputken ulostulon kohdalla. Jos ei tukehdu ja happiarvi koholla niin kalliiksi tulee. Turbo sen vajaa 800e ja pakosarja 200e ja 8h työtä.
- mies_vm86_-
"Kannattaa katsoa tarkkaan jos ostaa käytetyn turboauton että siinä on happiarvot normaalit. Koska jos happi on koholla niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä siellä on jo halkeama turbossa ja/tai pakosarjassa. "
^Toi on kyllä niin totta, jonka varsinki käytettyä turboautoa havittelevan tulisi ottaa tämä huomioon. Joku 200tonnia ajettu turbo on tikittävä aikapommi. Kyllä se alkaa ottamaan sen 1500e jos turbo ja pakosarja pitää vaihtaa korjaamolla. Kunnostetun turbon tosin saa vajalla 700eurolla, mutta kuitenkin, se on sitten jo vähän arpapeliä löytääkö niitä käytettyjä, kunnostettuja turboja. Alkaa äkkiä tulemaan jonkun 2000e arvoisen auton matka päätökseen. Eikä olekkaan ihan sattumaa että turboautot romutetaan keskimäärin nuorempina kuin turbottomat. Kyllä se turbo ja pakosarja lämpiää niin paljon ettei siellä mitkään hitsaukset pidä.
- mara mara
Eipä noissa 1.8l nissanin koneissa mitään älyttömyyksiä ole ollut. Venttiilikopan tiiviste alkaa heikentymään ja täten valuttamaan öljyö, vuoto voi olla runsastakin. Ja jos tähän ei heti puututa niin vaarana öljyn loppuminen moottorista ja jonkinnäköinen moottorivauri on enemmän kuin todennäköistä. Uusi tiiviste ei sinänsä maksa kuin reilun 10e, kyse ennemminkin siitä onko auton edelliset omistajat koskaan avanneet konepeltiä. Toisaalta myyntihetkellä vuota tiiviste myös kertoo siitä ettei moottorivauriota ole vielä tullut koska koppaa ei ole jouduttu avaamaan. Toinen juttu tuossa koneessa on reiluhko öljynkulutus. Saattaa mennä yli 0.5litraakin 1000km. Ei tuu sekään halvaksi. Mutta toisaalta eipä tarvi koskaan vaihtaa öljyjä ja suodatinta kun aina tuoretta öljyä:D.
- mara mara
Ja kolas asia jonka unohdin on löystyvä jakopään ketju. Tämän.tosin huomaq melko helposti rallattavasta moottorin äänestä jonka kyllä kuulee esim tyhjäkäynnillä, konepelti auki. Uusi kiristin ei sinänsä maksa kuin sen n60e, mutta jälleen se että asiaan pitää puuttua nopahkosti ettei ketju pääse hyppäämään ratasakselin yli. Sit ei enää puhutakkaan pikkusummista. Alkaa almera olemaan paalikamaa siinä vaiheessa jos koneremppaa pitää alkaa tekemään edulliseen autoon. Ja nämä eivät ole mitään yksittäistapauksia vaan ihan tunnettuja ongelmia 1.8 koneessa.
- kollii1
ei 1,5 on paskempi kun 1,8 mosalla jos ilmasiksi saa yks vitosen niin ota aja seinään se, ei ole minkhän arvoonee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 262484
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv572284Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo762233Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m161979- 841729
En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk71389Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍301368Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä141234- 41053
Se on siinä
Jami kun vielä loppuu niin Lappajärvellä ei oo yhtään mitään toimintaa.Purkamista piisaa kymmenen vuoden ajalle.Maakunna29928