almera alle 8000€/150 000km

räskölniköv

Haussa siis LUOTETTAVA käyttöauto lähinnä työmatka-ajoon ja satunnaiseen matka-ajoon. Almera näyttäisi luotettavalta ja edullisia ovat. Valinta vaan tuntuu vaikealta. Pääasiallisena kriteerinä luotettavuus ja toisena taloudellisuus (huollot/kulutus).

Onko siis järkeä maksaa ~8000€ esim. 2006/120 000km ajetusta 1.5l almerasta vai katsoako suosiolla vanhempia? Minkälaisiin mittarilukemiin näillä ajelee ilman suurempia ongelmia? Isompi kone toki mieluummin, mutta näissä 1.8 litraisissa ollut ongelmia?

Tarjolla olisi myös siisti -01vm VW Passat 3BG 1.6l luotettavalta myyjältä.

Kun ei näistä mitään ymmärrä niin pakko kysellä muiden mielipiteitä.


Kiitos ja anteeksi

7

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyne3

      ei kannata nipponista pulittaa liikoja

      • vwnissann

        No siis niin. Kyllähän sä passatista huomattavasti paremman matka-auton saat kuin almerasta. Siinä nyt ei ole epäselvyyttä. Tietysti voi tuo ikä tuntua oleelliselta, mutta jos autoilla ajettu noin suunnilleen samanverran niin melkein passatin ottaisin. Tai siis en ala enempää selittämään. Käy ajamassa passatti ja almera niin tiedät mitä tarkoitan. Ovathan nuo autot olleet täysin eri hintaluokan autoja jo uutenakin. Olen omistanut vm99 golffin ja nyt vm02 almeran. Ja noh kyllähän golffi noista oli auto, nissani korkeintaan kehonsiirtoväline. Toki golffit maksavat nyt sen 6tonnia ja almeroita saa kolmella tonnilla, että sikäli väärin verrata noita autoja keskenään


    • vwnissann

      Ja tuossa ylempänä kirjoitinkin ja asiaa tarkemmin mietittynä. En ikinä sijoittaisi almeraan 8tonnia. Liekö noin kalliita almeroita enää myynnissäkään. Saat tuolla 8ke jo ihan laatupelin. Jos ja kun et tarvi isoa autoa niin voisin kyllä suositella golffiakin. En nyt ihan varmuudella uskalla sanoa mutta voit alkaa saamaan jo mk5 golffia tuolla hinnalla. Mutta ainakin mk4 golffia saat hyvällä varustetasolla ja vähän ajettuna. Kunhan et ostq yli 150tkm ajettua turboautoa. Niissä alkaa turbo ja pakosarja huutamaan hoosiannaa viimeistään 250tkm kohdilla. Ja ei ole halpaa se. Kannattaa katsoa tarkkaan jos ostaa käytetyn turboauton että siinä on happiarvot normaalit. Koska jos happi on koholla niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä siellä on jo halkeama turbossa ja/tai pakosarjassa. Jos siis pakoputki ei vuoda. Putkivuodon tietää siitä että auto "tukehtuu" kun käden pistää pakoputken ulostulon kohdalla. Jos ei tukehdu ja happiarvi koholla niin kalliiksi tulee. Turbo sen vajaa 800e ja pakosarja 200e ja 8h työtä.

      • mies_vm86_-

        "Kannattaa katsoa tarkkaan jos ostaa käytetyn turboauton että siinä on happiarvot normaalit. Koska jos happi on koholla niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä siellä on jo halkeama turbossa ja/tai pakosarjassa. "

        ^Toi on kyllä niin totta, jonka varsinki käytettyä turboautoa havittelevan tulisi ottaa tämä huomioon. Joku 200tonnia ajettu turbo on tikittävä aikapommi. Kyllä se alkaa ottamaan sen 1500e jos turbo ja pakosarja pitää vaihtaa korjaamolla. Kunnostetun turbon tosin saa vajalla 700eurolla, mutta kuitenkin, se on sitten jo vähän arpapeliä löytääkö niitä käytettyjä, kunnostettuja turboja. Alkaa äkkiä tulemaan jonkun 2000e arvoisen auton matka päätökseen. Eikä olekkaan ihan sattumaa että turboautot romutetaan keskimäärin nuorempina kuin turbottomat. Kyllä se turbo ja pakosarja lämpiää niin paljon ettei siellä mitkään hitsaukset pidä.


    • mara mara

      Eipä noissa 1.8l nissanin koneissa mitään älyttömyyksiä ole ollut. Venttiilikopan tiiviste alkaa heikentymään ja täten valuttamaan öljyö, vuoto voi olla runsastakin. Ja jos tähän ei heti puututa niin vaarana öljyn loppuminen moottorista ja jonkinnäköinen moottorivauri on enemmän kuin todennäköistä. Uusi tiiviste ei sinänsä maksa kuin reilun 10e, kyse ennemminkin siitä onko auton edelliset omistajat koskaan avanneet konepeltiä. Toisaalta myyntihetkellä vuota tiiviste myös kertoo siitä ettei moottorivauriota ole vielä tullut koska koppaa ei ole jouduttu avaamaan. Toinen juttu tuossa koneessa on reiluhko öljynkulutus. Saattaa mennä yli 0.5litraakin 1000km. Ei tuu sekään halvaksi. Mutta toisaalta eipä tarvi koskaan vaihtaa öljyjä ja suodatinta kun aina tuoretta öljyä:D.

      • mara mara

        Ja kolas asia jonka unohdin on löystyvä jakopään ketju. Tämän.tosin huomaq melko helposti rallattavasta moottorin äänestä jonka kyllä kuulee esim tyhjäkäynnillä, konepelti auki. Uusi kiristin ei sinänsä maksa kuin sen n60e, mutta jälleen se että asiaan pitää puuttua nopahkosti ettei ketju pääse hyppäämään ratasakselin yli. Sit ei enää puhutakkaan pikkusummista. Alkaa almera olemaan paalikamaa siinä vaiheessa jos koneremppaa pitää alkaa tekemään edulliseen autoon. Ja nämä eivät ole mitään yksittäistapauksia vaan ihan tunnettuja ongelmia 1.8 koneessa.


    • kollii1

      ei 1,5 on paskempi kun 1,8 mosalla jos ilmasiksi saa yks vitosen niin ota aja seinään se, ei ole minkhän arvoonee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      190
      3554
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      57
      2217
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      376
      2210
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2072
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1491
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      460
      1202
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      121
      1063
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      1004
    Aihe