Kokemuksia mm.Torin myynnissä olevista itäblokin tuontikoirista

carmael

Järkyttäviä tuontikoiria kaupataan huonosti puhuvilla ulkolaisilla, jotka käsittelevät koiria ja varsinkin pentuja järkyttävällä tavalla. Kuinka puolivuotias koira voi olla sisäsiisti? Koiraa voi voi laskea käsistään kun karkaa jonnekin piiloon? Läpsitään kuonolle kun purevat?Ei kerrota koiran vioista, ennenkuin näkee ominsilmin...järkkyä??

3

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertausta taasen

www.halpapentu.fi JAKOA JAKOA pitkin nettiä vaan!

• carmael

En tiennytkään tuollaisesta sivustosta. Täytyy sanoa että aikalailla vakuutuin, jotenkin noinhan se menee. Täytyy tutkailla vielä paremmin tuota sivua.
      Huomasin että täälläkin sivustolla on Tori, tarkoitin torilla Tori.fi.
      En koskaan voinut kuvitella joutuvani tälläisen pentutehtailun eteen. Jotenkin kuvittelin että kyllä ne huomaa jo ilmoituksesta, mutta kun itse menin paikan päälle katsomaan niin olin jotenkin ymmyrkäisenä etten voinut kun ihmetellä, että mistä planeetalta "pentukauppias" on. Ei se että puhuu kahta kieltä sekaisin, vaan ne selitykset koiranpennusta??? Koirankäsittely kuin suoraan jostain kauhukirjasta ensin läpsytellään kuonolle kun yrittää purra ja sitten lässynlässyn, koiraparka ihan kauhuissaan.
      Kovasti näyteltiin ulkolaisia papereita. En viitsinyt edes kysyä tässä vaiheessa pedigree todistusta, koska hän kovasti vakuutti koiran olevan venäläisessärekisterissä. Eikä niillläkään mitään merkitystä kun koiralla oli purentavika, jota ei vahingossakaan mainittu etukäteen. Selitys oli kun huomautin se ei haittaa voi parantua???Onko kukaan kuullut että ylipuolivuotiaalla koiralla voi selvä purentavika parantua. Ei ainakaan minun koirani purentavika joka tuon ikäisenä näkyi ja josta silloin kasvattaja myös kertoi, enää vanhempana parantunut. Eihän se sinänsä haittaa, mutta jos siitä ei mainita ilmoituksessa mitään. Paikan päällä ekaa koiraa ostamassa ei ehkä tajua.
      Eniten mietityttää koirasta lähtevä karva. Mielestäni ei tuon ikäisestä voi lähteä karvaa, koska se vasta on kasvamassa ja tuuheutumassa??Jotenkin vaan tuntui siltä että sen turkinlähtökin kertoi jotain?Kyse on aika yleisestä kääpiörodusta.

Minulla on ollut koiria 1990-luvun puolivälistä asti, ei kenneliä. Joten eri ikäisten pentujen hankkimiskokemustakin sitä myöten tullut ja myös yksi skl rekisteröity pentue. Joten siltä kantiltakin hiukan näkemystä, tosin täytyy myöntää että vaikka kotoa lähtee rohkea reipas kontaktihakuinen pentu, niin jos uusi omistaja pitää koiraa kuin pientä lasta, niin tulos on aika arvattava. Siinä ei kasvattajan rohkaisut ja selitykset/neuvot paljon paina kun "meidän muru" ei anna leikata kynsiä tai jotain muuta..eläinlääkärille sitten. Järkkyä sekin koiran kannalta, kun välttämättä ne eläinlääkäritkään mitään helliä ole vikuroivalle koiralle.
      Nyt kyllä poikkesin aiheesta..huoh..

• Peruskauraa

Todellisen kasvattajan tunnistaa siitä että kertoo pentueen vanhempien hyvät sekä huonot puolet, miksi on päätynyt kyseiseen yhdistelmään, rodun perinnöllisistä vioista ja luonteesta, sekä on tukena vielä takavalojen lähdetyä pihasta. Eli kasvattaja kertoo nämä mukisematta kysytäessä jos on puhtaat jauhot pussissa muuten käännyt kylmästi ovelta pois jos alkaa haiskahtaa. Säästä mielummin hetki rekisteröityyn pentuun tai käy paikallisessa löytöeläin talossa hakemassa uusi koiruus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2300
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1327
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1256
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1181
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      904
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      788
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      741
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      596
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      575
    Aihe