Apua!!?

Järkkärii

Elikkä olisin ostamassa uutta järkkäriä. Olisiko mitään hyviä ehdotuksia?

8

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valinnanvaraa on

      Myydyimmät, kuukauden aikana
      1. Canon EOS 70D runko
      2. Canon EOS 6D
      3. Canon EOS 7D runko
      4. Canon EOS 6D EF 24-105/4L IS USM
      5. Nikon D7000 runko
      6. Canon EOS 5D Mark III runko
      7. Nikon D7100 runko
      8. Nikon D800
      9. Canon EOS 70D EF-S 18-135/3,5-5,6 IS...
      10. Canon EOS M musta EF-M 18-55mm 3,5-5...

      Esim noista joku tai sitten Pentax K-50 tai Sony A58 jne...

    • järkkärii

      kiitos!!!

    • ei museoon
      • Onko Sulanto se oikea profeetta, en osaa sanoa mutta itse en ole läheskään aina hänen kanssaan samaa mieltä.

        Aloittajalle sanoisin jo ehkä konkarina, olen kuvannut jo 1960 luvulta alkaen, jos olet järkkäriä hankkimassa niin lähes jokaisen valmistajan runko on kelvollinen kunhan siihen ostaa kohtuullista optiikkaa.

        Jos harrastus ei mene eteenpäin valinnalla ei niin suurta väliä ole sillä perhejuhlista ja lapsista uimassa sekä leikkikentällä ja perheen koirasta ja/tai kissasta saa kaikilla kuvia.

        Jos jostain syystä innostut ja alat vakavasti harrastamaan valokuvausta niin Nikon ja Canon lienevät ne merkit joihin saa parhaiten lisävarusteita eikä Pentaxkaan liene ihan tärviö. Niitä muita en oikein tunne mutta uskon niiden toimivan. Laajennusmielessä kuitenkin pidän Nikonia ja Canonia parhaina valintoina. Itse olen "Nikon mies" joten se selittänee osan.

        Minä pidän oikeasta järkkäristä oikealla optisella tähtäimellä vaikka moni on alkanut siirtyä takaseinäkuvan käyttöön kuvia rajatessa niin pidän sitä huonona ratkaisuna yleensä mutta käypänä joissain erikoistilanteissa. Kolmas vaihtoehto se elektroninen tähtäin on apukeino kun kirkkaassa valossa ei sitä takanäytön kuvaa tahdo edes nähdä. Koskaan sekään ei Sulannon sanomisista huolimatta korvaa oikeaa etsintä/tähtäintä.

        Aloittelijalle ehdottaisin Nikon D5100 tai uudempaa D5200 runkoa jos rahasta tekee kiusaa muutoin D7100 ja alkuun pääsee pikkuzoomilla kunnes selviää millaiseen kuvaukseen haluaa ryhtyä.

        Saatte olla eri mieltä jos haluatte!


      • Työeläkeläinen kirjoitti:

        Onko Sulanto se oikea profeetta, en osaa sanoa mutta itse en ole läheskään aina hänen kanssaan samaa mieltä.

        Aloittajalle sanoisin jo ehkä konkarina, olen kuvannut jo 1960 luvulta alkaen, jos olet järkkäriä hankkimassa niin lähes jokaisen valmistajan runko on kelvollinen kunhan siihen ostaa kohtuullista optiikkaa.

        Jos harrastus ei mene eteenpäin valinnalla ei niin suurta väliä ole sillä perhejuhlista ja lapsista uimassa sekä leikkikentällä ja perheen koirasta ja/tai kissasta saa kaikilla kuvia.

        Jos jostain syystä innostut ja alat vakavasti harrastamaan valokuvausta niin Nikon ja Canon lienevät ne merkit joihin saa parhaiten lisävarusteita eikä Pentaxkaan liene ihan tärviö. Niitä muita en oikein tunne mutta uskon niiden toimivan. Laajennusmielessä kuitenkin pidän Nikonia ja Canonia parhaina valintoina. Itse olen "Nikon mies" joten se selittänee osan.

        Minä pidän oikeasta järkkäristä oikealla optisella tähtäimellä vaikka moni on alkanut siirtyä takaseinäkuvan käyttöön kuvia rajatessa niin pidän sitä huonona ratkaisuna yleensä mutta käypänä joissain erikoistilanteissa. Kolmas vaihtoehto se elektroninen tähtäin on apukeino kun kirkkaassa valossa ei sitä takanäytön kuvaa tahdo edes nähdä. Koskaan sekään ei Sulannon sanomisista huolimatta korvaa oikeaa etsintä/tähtäintä.

        Aloittelijalle ehdottaisin Nikon D5100 tai uudempaa D5200 runkoa jos rahasta tekee kiusaa muutoin D7100 ja alkuun pääsee pikkuzoomilla kunnes selviää millaiseen kuvaukseen haluaa ryhtyä.

        Saatte olla eri mieltä jos haluatte!

        En tiedä onko Sulanto mikään profeetta, mutta hänellä ei ole mitään luutuneita asenteita kuten sinulla työeläkeläinen.

        Se videoetsin on sitä varten, että siitä tiiraillaan pääsääntöisesti kuvattaessa. Vain poikkeus tapauksissa voidaan käyttää sitä " takaseinänkuvaa". Parhaissa peilittömissä se etsin onkin jo varsin hyvä.

        kuvasin juuri panan peilittömällä novoflexsin 600mm pikatarkennus opiskalla. Se videoetsimen tarkkuus riitti vielä hyvin, mutta minun käsien vakaus ei taasen meinannut riittää. Tarkentamisessa ei ollut ongelmia, mutta kovasti tuppasi se mulla heilumaan. Olisi tarvittu jalustaa, mutta se ei sattunut olemaan mukana.

        Minusta peilittömien paras etu on niiden keveys. Sitä oppii arvostamaan kun ensin on saanut niskansa jumiin pa


    • Ehdotus.

      Uutta järkkäriä, eli sinulla on jo joku vanhempi järkkäri? Vai tarkoitatko kenties ensimmäistä järkkäriä? Osta vaikka Nikon D7100. Itse ostin pari vuotta sitten ensimmäisen järkkärini, Nikon D7000, siinä tuli kerralla sellainen kamera, ettei ole tarvinnut haikailla uuden ostamista eikä tarvitse jatkossakaan haikailla aivan lähiaikoina.

    • Sonny-shop

      Sonyn slt a 33, hinta 300e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe