Onnikka= Bussi eli linja-auto, jossain päin Tamperetta myös donnikka. Uikkari= Uimapuku, monesti tamperelaisittain myös simmari. Nöösi= Pinei lapsi, pinempi kun kölvi tai kloppi, tamperelaisittain mukula. Vavva= Vauva. Varrota= Odottaa. Kavvan= Pitkään, kauna. Ei sunkaa= Ei kai vain? Mää= Minä. Sää= Sinä. Hää= Hän.Toi= Tuo. Tää= Tämä. Totanoinni= Tuota noin. Nin= Niin. Kyä= Kyllä, joskus myös kyl. Tonne= Tuonne. Mee= Mene. Tuu= Tule. Ny= Nyt. Rakki= Koira. Tua= Tuolla. Kimuli= Tyttö. Sama kuin tyttöne. Tiällä= Tiellä. Karulla= Kadulla. Sun= Sinun. Mun= Minun. Ton= Tuon, sen tai hänen. Tamperelaine= Tamperelainen eli manselaine. Laitsu= Lielahti. Särkkis= Särkänneimi. Laikku= Kirasto. Uira= Uida. Suikata= Sukeltaa. Toimittaa= Puhua, kertoa jostain/jotain. Tämmi= Luja/voimakas isku/lyönti, sama kuin pamauttaa. Tuupata= Tönäistä. Rassata= Kunnostaa/korjata eli ropeltaa räplätä/roplata. Raippoo= Jurppia, kiuttaa. Repiä peliverkkarit= Hermostua. Kurmuttaa= Pilkata. kiusata/ärsyttää.
SUOMI TAMPERE SUOMI
0
192
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401440Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2971280- 1091115
- 191061
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841