Onnikka= Bussi eli linja-auto, jossain päin Tamperetta myös donnikka. Uikkari= Uimapuku, monesti tamperelaisittain myös simmari. Nöösi= Pinei lapsi, pinempi kun kölvi tai kloppi, tamperelaisittain mukula. Vavva= Vauva. Varrota= Odottaa. Kavvan= Pitkään, kauna. Ei sunkaa= Ei kai vain? Mää= Minä. Sää= Sinä. Hää= Hän.Toi= Tuo. Tää= Tämä. Totanoinni= Tuota noin. Nin= Niin. Kyä= Kyllä, joskus myös kyl. Tonne= Tuonne. Mee= Mene. Tuu= Tule. Ny= Nyt. Rakki= Koira. Tua= Tuolla. Kimuli= Tyttö. Sama kuin tyttöne. Tiällä= Tiellä. Karulla= Kadulla. Sun= Sinun. Mun= Minun. Ton= Tuon, sen tai hänen. Tamperelaine= Tamperelainen eli manselaine. Laitsu= Lielahti. Särkkis= Särkänneimi. Laikku= Kirasto. Uira= Uida. Suikata= Sukeltaa. Toimittaa= Puhua, kertoa jostain/jotain. Tämmi= Luja/voimakas isku/lyönti, sama kuin pamauttaa. Tuupata= Tönäistä. Rassata= Kunnostaa/korjata eli ropeltaa räplätä/roplata. Raippoo= Jurppia, kiuttaa. Repiä peliverkkarit= Hermostua. Kurmuttaa= Pilkata. kiusata/ärsyttää.
SUOMI TAMPERE SUOMI
0
165
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949