Onnikka= Bussi eli linja-auto, jossain päin Tamperetta myös donnikka. Uikkari= Uimapuku, monesti tamperelaisittain myös simmari. Nöösi= Pinei lapsi, pinempi kun kölvi tai kloppi, tamperelaisittain mukula. Vavva= Vauva. Varrota= Odottaa. Kavvan= Pitkään, kauna. Ei sunkaa= Ei kai vain? Mää= Minä. Sää= Sinä. Hää= Hän.Toi= Tuo. Tää= Tämä. Totanoinni= Tuota noin. Nin= Niin. Kyä= Kyllä, joskus myös kyl. Tonne= Tuonne. Mee= Mene. Tuu= Tule. Ny= Nyt. Rakki= Koira. Tua= Tuolla. Kimuli= Tyttö. Sama kuin tyttöne. Tiällä= Tiellä. Karulla= Kadulla. Sun= Sinun. Mun= Minun. Ton= Tuon, sen tai hänen. Tamperelaine= Tamperelainen eli manselaine. Laitsu= Lielahti. Särkkis= Särkänneimi. Laikku= Kirasto. Uira= Uida. Suikata= Sukeltaa. Toimittaa= Puhua, kertoa jostain/jotain. Tämmi= Luja/voimakas isku/lyönti, sama kuin pamauttaa. Tuupata= Tönäistä. Rassata= Kunnostaa/korjata eli ropeltaa räplätä/roplata. Raippoo= Jurppia, kiuttaa. Repiä peliverkkarit= Hermostua. Kurmuttaa= Pilkata. kiusata/ärsyttää.
SUOMI TAMPERE SUOMI
0
181
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1433129- 81727
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221384Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701201- 441181
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918