Alanyan matka

Vesimeloni2

Tein ensimmäisen matkani Turkkiin alkukesästä ja totesin ettei ole hääppönen paikka.Jokaisella on kuitenkin omat mielipiteet mutta kerron nyt omani.Paikka oli likainen,roskia kaduilla joita ei siivottu viikonaikana pois ja kauppiaat/sisäänheittäjät raivostuttavia ja ärsyttäviä.Rannalla vedessä turkkilaiset miehet liian päällekäyviä,yäk! Eikä ne ostoksetkaan niin halpoja enää olleet.Kiitos mutta ei kiitos ei enää koskaan Turkkiin!Ainaskaan Alanyaan!

8

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siirry virsikirjaan

      Sinäkö rannalla. Väittämäsi mukaan ett harrasta sellaista. Toisaalta tiedän että et käynyt siellä joten turha noita vanhoja latteuksia latelet.

    • Bigger picture

      Jos Turkista tekee päätelmiä Alanyan ja sen rantojen perusteella, on se sama, jos ei pidä Suomesta, kun on käynyt Korsossa ja nähnyt Vantaanjoen.

      • lopettakaan jo

        Kyllä nämä Alanyafanit jaksaa purkaa kiukkuaan ,eikö ois vaan kiltisti hyväksyä ettei kaikki rakastu alanyan.


      • Derya.
        lopettakaan jo kirjoitti:

        Kyllä nämä Alanyafanit jaksaa purkaa kiukkuaan ,eikö ois vaan kiltisti hyväksyä ettei kaikki rakastu alanyan.

        Olematta sen kummemmin Alanya-fani, mutta Turkissa useissa paikoissa käynyt: kyllä tuo Korso ja Vantaanjoki -vertaus oli osuva! Miksi Turkki-vihamieliset (lopettakaan jo) käyvät edes palstalla, kun ei ole mitään sanottavaa itse asiaan? On pai kohdetta, joita en itse rakasta, mutta en mene palstoille sitä melskaamaan. Ei ole aikaa.

        Kaikkein hulluinta on käydä sellaisen maan palstalla, jossa ei ole koskaan edes käynytkään :D Täällä niitä näkyy olevan pilvin pimein.

        Jos joku ei halua ikinä enää mennä Alanyaan, olkoon menemättä. Käyty on, näyhty on, ei tykätty. Asia selvä.


      • pilven pimein
        Derya. kirjoitti:

        Olematta sen kummemmin Alanya-fani, mutta Turkissa useissa paikoissa käynyt: kyllä tuo Korso ja Vantaanjoki -vertaus oli osuva! Miksi Turkki-vihamieliset (lopettakaan jo) käyvät edes palstalla, kun ei ole mitään sanottavaa itse asiaan? On pai kohdetta, joita en itse rakasta, mutta en mene palstoille sitä melskaamaan. Ei ole aikaa.

        Kaikkein hulluinta on käydä sellaisen maan palstalla, jossa ei ole koskaan edes käynytkään :D Täällä niitä näkyy olevan pilvin pimein.

        Jos joku ei halua ikinä enää mennä Alanyaan, olkoon menemättä. Käyty on, näyhty on, ei tykätty. Asia selvä.

        Just tälläsiä kirjotuksia eniten inhoan.Mistä ihmeestä tiedätte kuka on käynyt turkissa kuka ei.Minä uskon ainakin ,että ihmiset kirjoittelee omista kokemuksistaan , eikä mistään omasta päästä keksittyä. Tuskinpa kukaan on edes mikään turkinvihaaja,vaikka epäkohdista kirjoittelee.Eiköhän suurimmat mellastajat tällä palstalla ole ihmiset ,jotka ei hyväksy mitään negatiivisiä asioita kirjoittevan unelmiensa kohteesta.


      • Derya.
        pilven pimein kirjoitti:

        Just tälläsiä kirjotuksia eniten inhoan.Mistä ihmeestä tiedätte kuka on käynyt turkissa kuka ei.Minä uskon ainakin ,että ihmiset kirjoittelee omista kokemuksistaan , eikä mistään omasta päästä keksittyä. Tuskinpa kukaan on edes mikään turkinvihaaja,vaikka epäkohdista kirjoittelee.Eiköhän suurimmat mellastajat tällä palstalla ole ihmiset ,jotka ei hyväksy mitään negatiivisiä asioita kirjoittevan unelmiensa kohteesta.

        No vaikka siitä, ettei ole varsinaiseen asiaan mitään sanomista. Vain kitinävirsi Alanya-faneista. Lopettakaan jo EI sanonut mitään asiaan liittyvää. Kaikki olemme tässä todenneet, että jos ei tykkää niin sitten ei tykkää paikasta. Aloittaja lienee käynyt ja mielipiteensä sanonut - pohjautuu oikeaan matkaan. Me muut emme ole puhuneet sanaakaan mistään 'unelmien' kohteesta, kyllä se on muiden mielikuvitusta. Kannanotto vailla mitään kokemusperäistä sanottavaa - miksi vaivautua edes? En jaksa heitä inhota edes.


    • Järki käteen

      Kyllä se niin on, että jokaisella on omat mieltymyksensä, eikä makuasioista voi kiistellä. Enne reissuun lähtöä tai edes matkan varaamista ehkä olisi syytä tutustua kohteeseen, jotta tietää mitä vastassa on. Jos ei pidä siitä niin sinne tuskin sitten kannattaa edes lähteä. Samoin naurattaa ihmiset, jotka reklamoivat kahden tähden hotellissa huoneensa viihtyvyydestä. Ei kahden tähden hotellista voi olettaakaan viiden tähden palvelua. Sisäänheittäjiin mitä tulee, niin ne on lailla maassa jo kielletty siinä määrin, ettei saa käydä enään käsiksi. Siinähän huutelevat, ei niihin pidä reagoida jos ei kiinnosta. Tämäkin on minun mielipiteeni, mutta itse reissaan sen takia, että nään eri maiden ja kohteiden elämäntavan,kulttuuri eroavaisuudet jne. On mielenkiintoista nähdä miten missäkin elellään, niistä kokemuksista rikkaampana on mukava palata Suomeen ja todeta miten hyvin meillä asiat ovat esimerkiksi. Jos tahdot ylellisyyttä ja sen takia matkustat, etsi sellainen kohde joka vastaa odotuksiasi, äläkä lähde Afrikkaan nälkää näkeviä lapsia katsomaan.

    • Vuokralainen Tampere

      Tässä on elävä esimerkki ihmisestä, joka kävi 3 krt Alanyassa. Viimeisellä kerralla kaikki meni päin peetä. Koko perhe oli suivaantunut lomaan ja yhdessätuumin päätimme ettemme koskaan enää mene Alanyaan. Ja kyllä, niitä sisäänheittäjiä ym. on aina osunut meidänkin kohdalle.

      Ruoka kuitenkin on ollut aina hyvää, hinnat edullisia, sää suosinut ja uida on saatu sydämemme kyllyydestä.

      Kuinkas sitten kävikään, lähdimme vielä kerran mutta tällä kertaa emme enää jääneetkään niihin cityhotelleihin. Ostimme omatoimimatkan, siis lennot erikseen ja majoitus suoraan kohteen kautta (vuokra-asunto). Eipä ollut enää turistihäslinkiä ympärillä vaan ainoastaan paikallisväestö. Englantia ei juurikaan tarvinnut, koska kukaan ei siellä sitä oikein osannut. Käsipelissä ja Turkki-Suomi -sanakirjan avulla asiat hoituvat. Palvelu paikallisilla on keskustan ulkopuolella jotain ihan muuta kuin siellä keskustassa missä kaikki pörräävät. Palvelu on sellaista, että sen näkee olevan luontaista. Perheomisteisessa pienessä kaupassa esim. jätetään safkis kesken ja tullaan kysymään mitä halutaan. Annetaan pyytämättä vaikka lapsille maistiaisia tuoreesta hedelmästä jne jne. Ei voi ikinä kuvitella sitä miten kaikki muuttuu kun menee 1 km pahimman turistialueen ulkopuolelle!
      Te joita rassaa se päällekäyminen, kokeilkaa, jos muuten tykkäätte paikasta.
      Sama pätee varmasti myös muihin suosikkimaihin, Espanjaan ja Kreikkaan.
      Hinnat muuten halpenevat heti kun lähtee keskustan ulkopuolelle...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1193
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      839
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      839
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      824
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      760
    8. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe