Opinnoissa edistyminen

Koulupenaali

Opiskelin vuoden kone- ja tuotantotekniikkaa. Nyt pääsin opiskelemaan toista tekniikan alaa, eli vaihdoin alaa.

Aioin hyväksilukea vain yhden kurssin, ja suorittaa muut kurssit uudestaan.

Katsotaanko tämä opinnoissa edistymiseksi? Eli voisin hyväksilukea enemmän, mutta haluan käydä kurssit uudestaan.

En tarvitse neuvoja, kuinka järkevää tämä on.

3

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,

Sitä ei katsota "edistymiseksi", vaan jokaiselle opiskelijalle voidaan myöntää tietty määrä tukikuukausia, joiden jälkeen tukia ei siis saa. Eli olet nyt periaatteessa käyttänyt 9kk ajalta tukia opiskellessasi tuota alaa, ja nyt kun vaihdat toiselle alalle, saat 9kk vähemmän tukia. Saattaakin olla, että tutkinnon kesto on 3,5v ja saat vain 2,5v ajalta tukia.

• Epika Lainaa

Ei millää pahal, mut toi sun kysymys on vähän niinku et voinks mä rahastaa Kelalta samoist opinnoist kahteen kertaan ...

• Koulupenaali

No kyllähän mä tiedän että se on rahastamista kahteen kertaan. Mutta kukaan ei vastannut kysymykseen, onko se mahdollista? Tottakai kokonaisaika lyhenee, mitä voi tukia voi saada.

Mutta jos joku voi vastata onko se mahdollista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      134
      1728
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1648
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1144
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1097
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe