pierburg 2e2

ongelma

tyhjäkäynti 2000-3000 kierrosta minuutissa :( Voiko tyhjäkäytiä säätää mistään??

13

2476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v w

      sul on varmaan kaasarin kylkeen menevistä johdoista joku poikki...aiheuttaa kierrosten nousun...tyhjäkäyntiähän säädetään kaasarin takaa, olikohan se 10mm kannalla..en muista..Ei sitä kannata rueta tyhjäkäynnin säädollä korjaamaan, jos noin korkeelle nousee on jotain muuta vikaa..Tarkasta ne johdot ja kaikki alipaineletkut..

    • tämä se

      kaasari, jossa ns. vahatermostaatti vaikuttaa tyhjäkäyntikierroksiin ja siis jos se on viallinen tai johdotus poikki, niin varmaan jotain ongelmia tulee.

    • Golf
      • v w

        ei nämä mitään arvailuja ole, kun kokemuksella saatuja tietoja!!!Osaan korjata tuon pierupurkin vaikka silmät ummessa ja säätää sen korvakuulolla!!vahatermari(jonka unohdin mainita), alipainevuodot ja tuo piuhojen poikki meneminen nyt vaan sattuu olemaan ne yleisimmät viat kun puhutaan korkealla olevista kierroksista...


      • kannustavasta

        suhtautumisestasi. On todella ilo huomata, että maailmassa vielä löytyy täydellisiä ihmisiä, jotka voi sitten mollata meitä tavallisia kuolevaisia.

        Ymmärrätkö milloin sinulle v...ttuillaan ?

        Oman ymmärrykseni mukaan aiemmat viestit oli ihan oikeita neuvoja sisältäviä ja omaan kokemukseen tai näillä palstoilla aiemmin esiintyneihin neuvoihin pohjautuvia. Kaikki ei vaan viitsi esittää tietojaan maailman ainoina oikeina mielipiteinä, kun käytännössä vikakohdemahdollisuuksia on useita.


      • v w
        kannustavasta kirjoitti:

        suhtautumisestasi. On todella ilo huomata, että maailmassa vielä löytyy täydellisiä ihmisiä, jotka voi sitten mollata meitä tavallisia kuolevaisia.

        Ymmärrätkö milloin sinulle v...ttuillaan ?

        Oman ymmärrykseni mukaan aiemmat viestit oli ihan oikeita neuvoja sisältäviä ja omaan kokemukseen tai näillä palstoilla aiemmin esiintyneihin neuvoihin pohjautuvia. Kaikki ei vaan viitsi esittää tietojaan maailman ainoina oikeina mielipiteinä, kun käytännössä vikakohdemahdollisuuksia on useita.

        jäkäti jäkäti...


      • kyllä
        v w kirjoitti:

        jäkäti jäkäti...

        tuolle toiselle nimimerkille, joka suuressa viisaudessaan oli osannut kopioida linkin vastaukseensa. Sinun vastauksesi oli mielestäni hyvinkin asiallinen ja apua antava.


      • v w
        kyllä kirjoitti:

        tuolle toiselle nimimerkille, joka suuressa viisaudessaan oli osannut kopioida linkin vastaukseensa. Sinun vastauksesi oli mielestäni hyvinkin asiallinen ja apua antava.

        jaa sori..ja kiitos!HEH!


      • sattuu
        v w kirjoitti:

        jaa sori..ja kiitos!HEH!

        kun ollaan tavallisia kuolevaisia. Niin paitsi tuo nimimerkki Golf


    • jatkoa

      Tuossa pierburgin räjäytyskuvassa on numerolla 10 tyhjäkäynnin seoksensäätö? siitä kai voi kokeilla varovasti ja pienin muutoksin kerrallaan?
      Joo, pitää tutkia nuo alipaineletkut ja sähköjohdot myös.
      Ei kai tämä sähkötoiminen kaasari kuitenkaan voi totaalisen paskana olla? Auto käynnistyy aina hyvin ja vetää nykimättä. Täytyy kyllä sanoa, että ihmeen monimutkainen toteutus kaasuttimeksi. Se on kai sitä saksalaista insinöörintaitoa. Pitänee vielä korjata, että tyhjäkäyntikierrokset on 1500-2000. turhan paljon sekin. Vanha riisikippo Toyota tyytyi 800-kierrokseen per minuutti...

      • v w

        Se on ilmaruuvi.Kiinnipäin rikkaalle ja aukipäin laihalle..Kokenut osaa sen säätää kohilleen ilman laitteita..Kun se ei röpötä eikä käy raskaasti nii on OK!

        Kato kuitenkin ensin säätämistä kaikki alipaineletkut ja se kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa voi vuotaa, eli ruiskaus vettä juureen nii selviää, jos käynti rupeaa ontumaan repii se sieltä ilmoja..Mitään säätöjä ei kannata tehdä ennenkuin on varmistettu et muita vuotoja ei ole!

        Jos otat sen vahatermarin irti (kahdella ruuvilla) ja ruuttaat sitten koneen käyntiin, niin jos tyhjäkäynti palautuu siihen normaaliin nii on termari paskana, eli se ei palauta sitä sylinteriä..

        Itellä löytyy hyllystä 2kpl. vahatermareita, saat halvalla jos se sattus olemaan särki..On nimittäin 80e VAG:lla uus!!


      • Jees
        v w kirjoitti:

        Se on ilmaruuvi.Kiinnipäin rikkaalle ja aukipäin laihalle..Kokenut osaa sen säätää kohilleen ilman laitteita..Kun se ei röpötä eikä käy raskaasti nii on OK!

        Kato kuitenkin ensin säätämistä kaikki alipaineletkut ja se kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa voi vuotaa, eli ruiskaus vettä juureen nii selviää, jos käynti rupeaa ontumaan repii se sieltä ilmoja..Mitään säätöjä ei kannata tehdä ennenkuin on varmistettu et muita vuotoja ei ole!

        Jos otat sen vahatermarin irti (kahdella ruuvilla) ja ruuttaat sitten koneen käyntiin, niin jos tyhjäkäynti palautuu siihen normaaliin nii on termari paskana, eli se ei palauta sitä sylinteriä..

        Itellä löytyy hyllystä 2kpl. vahatermareita, saat halvalla jos se sattus olemaan särki..On nimittäin 80e VAG:lla uus!!

        Hienoa, että näillä palstoilla oikeasti saa apua! Olen sen verran tuore vw-kuski, etten tiennyt tästä sähkökaasarin vikaherkkyydestä. Otan Golfin syyniin viikonloppuna, siihen asti alla vara-auto.
        Netissä vaan tutkin että samat viat kiusaavat monia pierupurkkeja, vaan kukaan ei tähän asti osannut antaa järkeviä korjausneuvoja. Lähinnä tyyliä täysin paska kaasari /vika voi olla missä vaan. Onneksi vielä löytyy asiasta tietäviä volkkarikuskeja. Kiitos siitä. Palaan tuohon vahatermarijuttuun jos aihetta ilmenee!
        Varmaan muuten merkkihuolto olisi vaihtanut autooni vähintään tehdasuuden kaasarin. Niillähän on yleisesti vaan rahastus mielessä, merkkiin katsomatta. Esim toyota-korjaamo vaihtoi muinoin corollaani koko viiksikytkinpaketin, ainut vika vanhassa oli tinauksesta irronnut johto. Että näin. Osaava asentaja olisi korjannut kuulemma tinaköntillä ja pienellä vaivalla...


      • veewee
        Jees kirjoitti:

        Hienoa, että näillä palstoilla oikeasti saa apua! Olen sen verran tuore vw-kuski, etten tiennyt tästä sähkökaasarin vikaherkkyydestä. Otan Golfin syyniin viikonloppuna, siihen asti alla vara-auto.
        Netissä vaan tutkin että samat viat kiusaavat monia pierupurkkeja, vaan kukaan ei tähän asti osannut antaa järkeviä korjausneuvoja. Lähinnä tyyliä täysin paska kaasari /vika voi olla missä vaan. Onneksi vielä löytyy asiasta tietäviä volkkarikuskeja. Kiitos siitä. Palaan tuohon vahatermarijuttuun jos aihetta ilmenee!
        Varmaan muuten merkkihuolto olisi vaihtanut autooni vähintään tehdasuuden kaasarin. Niillähän on yleisesti vaan rahastus mielessä, merkkiin katsomatta. Esim toyota-korjaamo vaihtoi muinoin corollaani koko viiksikytkinpaketin, ainut vika vanhassa oli tinauksesta irronnut johto. Että näin. Osaava asentaja olisi korjannut kuulemma tinaköntillä ja pienellä vaivalla...

        Joo ne osaa kyllä rahastaa..Jotkut pienet nyrkkipajat on parhaita, täällä missä itsekin asun on pieni paja joka on erikoistunut näihin VAG:laitteisiin..Sinne kun auton vie nii tulee varmasti ehjänä takas, mut kyllähän sekin maksaa..

        Itellä on ollut tuo 1.6 Golf II n.2 vuoden ajan..Siinä oli kaasari ihan sekaisin vaik oli ajettu vasta 153tkm.Bensaa vei 14 litraa sataselle ja käynti oli kauheen kuulosta.Lopuissaan paljastu et aut.ryyppy oli särki, kaasari oli ihan paskanen, kaikki alipaineletkut oli halki,yks johdoista oli poikki jotka menee sinne kaasarin kylkeen ja se kumilaippa oli myös murtunut..Onneks auton mukana tuli toinen kaasari joista kasasin yhden ehjän..Nykyään tuossa on käsiryyppy (suosittelen, syö vähemmän löppistä) kaikki pulldown rasiat ym. hilppeet jotka liittyy siihen aut.ryyppyyn nakkelin pois ja kulutus on laskenut 7,5-8 litraan sataselle (kaupunkiajoa), eli tehtaan arvoihin..Ei muuta kun onnea kaasarin korjaamiseen, vaatii hieman aikaa mut kun pääsee perille siit nii se on tosi yksinkertainen..

        Ja suosittelen tuota FFP:n sivustoa, kannattaa rekisteröityä ja kysellä sieltä volsuihin liittyvää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe