Mikä mahtaa vaivata kun lihaksisto jäyksityy niin, että ei kohta uskalla pyörällä ajaa kun pää ei käänny riittävästi? Jäykkyyttä on koko kropassa ja liikearkuutta milloin missäkin raajassa. Venyttely ei poista ongelmaa. Olisiko jokin vitamiini vajaus tai piilevä sairaus? Lääkäri epäili kuluneita niveliä.
Auttaako mikään jäykkyyteen?
1
148
Vastaukset
- Koulutettu hieroja 2
Venyttelykin kannattaa tehdä oikein. Pitää venytellä "rennosti". Ei niin, että venyttää hulluna niin, että henkeä pidättää ja pää punaisena. Venytys rennosti tarkoittaa sitä, että venytyksessä käyttää hyväkseen maan vetovoimaa ja venytys on juuri sellainen, että voi hengittää luonnollisesti. Periaatteessa antaa vaan venymisen tapahtua ja on vielä tunne, että voisi hiukan vielä pinnistää. Ei kuitenkaan pinnistetä, sillä jos oikein yrittämällä yrittää, hengitys huononee ja lihasten hapensaaanti huononee.
On kumma, että vaikka pilates-menetelmän kehittäjä oli mies, miehet ei silti kovin hyvin tunne tätä metodia, jossa venyttelyyn yhdistetään hengitys, jolloin venyttelyn rytmi on jokaiselle yksilöllinen.
Näillä opeilla kyllä jäykkyys helpottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368