Moro. Unohdin hakea opintotukea uudelleen. Onneks tajusin että pitää hakea joka opintovuodelle uudestaan. vähän myöhässä vain. Lähetin hakemuksen 26.8, ja käsittely aika on n.2 viikkoa. Opintotuki tulee siis normaalisti neljäs päivä joka kk. Mutta minulle tulee varmaan vasta sen jälkeen. ( Heti kun hakemus on käsitelty) . Ainahan elokuun opintotuki tulee takautuvasti vasta syyskuussa.
Mietityttää vain että saankohan myös elokuun tuen syyskuun tuen yhteydessä, vaikka hain tukea uudelleen vasta loppukuusta?. Olen siis nyt toisen vuoden opiskelia, ja olen saanut säännöllisesti opintotukea viime opintovuonna. Help ! :D
Opintotuki takautuvasti?
7
4355
Vastaukset
- sophia--
Kävin just ennen koulua Kelasta hakemassa opintotuen hakulapun, mutta virkailija sanoi etten tarvitse, jos oon saanut opintotukea jo viime vuonnakin - sen pitäisi siis itsestään tulla, ilman kaavakkeen uusimista. Joten mikäli tää tyyppi oli oikessa, meidän molempien pitäisi saada keskiviikkona opintotukea?
- bbmm
Kaikki riippuu siitä, mille ajalle olet alunperin hakenut opintotukea. Jos olet hakenut koko opintojen ajaksi, ei tukea tarvitse uudestaan hakea. Aloittaja on ilmeisesti hakenut vain yhdelle vuodelle, vaikka se onkin todella epätavallista.
Aloittajalle tiedoksi, että opintotukea maksetaan aikaisintaan sen kuun alusta, kun hakemus on toimitettu Kelaan. Jos hakemus on ollut perillä elokuun puolella, voi saada elokuun tuenkin jälkikäteen. - nakki1
Minä oon hakenut vaan yhdelle opiskeluvuodelle kerrallaan. En muistanut sitä. Oletin vain että se tulee automaattisesti. Kävin tsekkaamassa Kela.fi asiointipalvelusta opintotukeni tilanteen, ei ollut tietoa seuraavasta maksusta ja siellä se sitten lukikin, ei ole myönnetty koko opiskelu ajalle. Eli mun piti hakea uudestaan sitä sitten tälle vuodelle. Eihän siinä.. onneksi ehdin hakea kuitenkin elokuussa. Toivon todella että myös saan takautuvasti elokuultakin tuen!
- nakki1
bbmm kirjoitti:
Kaikki riippuu siitä, mille ajalle olet alunperin hakenut opintotukea. Jos olet hakenut koko opintojen ajaksi, ei tukea tarvitse uudestaan hakea. Aloittaja on ilmeisesti hakenut vain yhdelle vuodelle, vaikka se onkin todella epätavallista.
Aloittajalle tiedoksi, että opintotukea maksetaan aikaisintaan sen kuun alusta, kun hakemus on toimitettu Kelaan. Jos hakemus on ollut perillä elokuun puolella, voi saada elokuun tuenkin jälkikäteen.Kyllä, se tuli Kelalle elokuun puolella. Käsittely vain kestää sen n.2 viikkoa. Saan tuen virallisen maksupäivän jälkeen. (:
- bbmm
nakki1 kirjoitti:
Minä oon hakenut vaan yhdelle opiskeluvuodelle kerrallaan. En muistanut sitä. Oletin vain että se tulee automaattisesti. Kävin tsekkaamassa Kela.fi asiointipalvelusta opintotukeni tilanteen, ei ollut tietoa seuraavasta maksusta ja siellä se sitten lukikin, ei ole myönnetty koko opiskelu ajalle. Eli mun piti hakea uudestaan sitä sitten tälle vuodelle. Eihän siinä.. onneksi ehdin hakea kuitenkin elokuussa. Toivon todella että myös saan takautuvasti elokuultakin tuen!
Haitko tällä kertaa koko opiskeluajalle vai jälleen vain vuodeksi?
- nakki1
bbmm kirjoitti:
Haitko tällä kertaa koko opiskeluajalle vai jälleen vain vuodeksi?
Koko opiskeluajalle =)
- sophia--
Aaa, asia on näköjään jo ratkennut, sen verran vielä että ainakin itse sain tänään Kelalta lapun - huomenna pitäis olla rahat tilillä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019