Suomalaisia puhelinmerkkejä?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Mitä niitä muita suomalaisia puhelinmerkkejä on olemassa?Ja nyt kun Nokia myytiin pois.Tai myi itsensä pois.Aivan miten päin vain!Mutta minä olen alkanut miettimään että onko niitä muita puhelin merkkejä kuin Nokia?Että valmistaako se Golla puhelimia?Vai kuoliko suomalainen puhelinvalmistus kun Noki meni amerikkalaiseen omistukseen!

20

2572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jolla taitaa olla ainakin yksi tosin se ei muistaakseni tee puhelimia suomessa mutta suunnittelee ne/käyttiksen.

      • Anonyymi

        Jolla myi aluksi omia älypuhelimiaan, mutta Jolla päätti sitten keskittyä kehittämään omaa Sailfish OS -mobiilikäyttöjärjestelmäänsä. Jolla ei ole siis myynyt omia älypuhelimiaan enää pitkään aikaan. Jolla on ohjelmistotalo, joka kehittää edelleen Sailfish OS -käyttöjärjestelmää. Kuten toisessa viestissäni tähän ketjuun sanoin Sailfish on saatavilla Sonyn älypuhelimille.

        t. miksuh


    • dfgjhgf

      Suomessa ei valmisteta puhelimia.

    • jolla usko se jo

      Golla :D SE ON JOLLA

      • avaaja vastaa

        Itse olet Nolla.


      • Voi anteeksi kirjoitusvirheestäni!


      • Anonyymi
        avaaja vastaa kirjoitti:

        Itse olet Nolla.

        vittu


    • tietäjä.

      myynti realisoituu vasta ensi vuoden alussa. siihen asti on aikaa ostaa historiallisia Nokia puhelimia.

    • Jolla, linkki
      • toivoja.

        ei kyllä haittais, vaikka tuo olis vähän tyylikkäämpi.


      • on hieno
        toivoja. kirjoitti:

        ei kyllä haittais, vaikka tuo olis vähän tyylikkäämpi.

        http://www.youtube.com/watch?v=_RVQVtiL1os
        On tuo Sailfish ihan tyylikäs esittelyvideolla. Siihen verrattuna kaikki tämänhetkiset puhelinkäyttikset näyttävät aika alkeellisilta ja kivikautisilta, ikään kuin ne olisi kehitetty 33MHz prosessoreille.

        Huhujen mukaan Win9:iin olisi tulossa samantyyppiset hienommat live-tiilet mitä Sailfishissä on (eli niissä käytettäisiin noita läpinäkyvyys, blur, glow, shadow ym efektejä, ja wp8 jäisi todella ankean ja alkeellisen tyyliseksi). Win9:n aloitusruutu olisi melkein yhtä hieno kuin Sailfish. Ne tosin ovat vasta pelkkiä huhuja eikä MS ole mitään virallista tiedottanut, ja WP9:stä kuitenkin myös puuttuu kaikki muut käyttöliittymän hienoudet mitä Sailfishissa on.


      • Tizen on ruma
        on hieno kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=_RVQVtiL1os
        On tuo Sailfish ihan tyylikäs esittelyvideolla. Siihen verrattuna kaikki tämänhetkiset puhelinkäyttikset näyttävät aika alkeellisilta ja kivikautisilta, ikään kuin ne olisi kehitetty 33MHz prosessoreille.

        Huhujen mukaan Win9:iin olisi tulossa samantyyppiset hienommat live-tiilet mitä Sailfishissä on (eli niissä käytettäisiin noita läpinäkyvyys, blur, glow, shadow ym efektejä, ja wp8 jäisi todella ankean ja alkeellisen tyyliseksi). Win9:n aloitusruutu olisi melkein yhtä hieno kuin Sailfish. Ne tosin ovat vasta pelkkiä huhuja eikä MS ole mitään virallista tiedottanut, ja WP9:stä kuitenkin myös puuttuu kaikki muut käyttöliittymän hienoudet mitä Sailfishissa on.

        Tuossa vertailukohtana Tizenin esittelyä (alkaa parin minuutin kohdalta):
        http://www.youtube.com/watch?v=lSgfZtWuwkc
        Sailfishiin verrattuna Tizen on kyllä todella ankea ja kivikautinen, marginaalisesti parempi kuin joku android tai symbian. Todella tympeä uudeksi modernin high-end puhelimen käyttikseksi. Silloin 2003 aikoihin puhelimissa oli 6MB muistia ja 100MHz suoritin, ei GPU:ta, eikä laskutehot riittäneet parempiinkaan käyttöliittymiin. Silti Samsung edelleenkin Tizeniin laittaa samanlaiset paikallaan möllöttävät ikonit kuin 10 vuotta vanhoissa Symbian-puhelimissa.


    • Anonyymi

      Jolla ei itsessään valmista puhelimia, koska Jolla päätti jo kauan sitten keskittyä kehittämään omaa mobiilikäyttöjärjestelmäänsä nimeltä Sailfish OS. eli siis Jolla kehittää nykyäänkin Sailfish -käyttöjärjestelmää ja myy sitä.Uusin versio Sailfish -käyttöjärjestelmästä(Sailfish OS 4.5) julkastiin 9.2.2023

      https://blog.jolla.com/struven-ketju/


      Sailfish on erinomainen mobiilikäyttöjärjestelmä ja se on aidosti Linux -tyyppinen käyttöjärjestelmä toisin kuin Android. Sailfish on ihan oikeasti Linux -tyyppinen. Sailfish on saatavilla Sonyn XPeria -sarjan älypuhelimille, joihin sen voi asentaa Androidin tilalle.Sailfishin voi ostaa Jollan omasta kaupasta. Samalla saa ohjeet Sailfishin asentamiseen Sonyn älypuhelimiin.

      Sen lisäksi, että Sailfish on saatavilla Sonyn älypuhelimille Jolla lisensoi Sailfishiä myös muille, jotka haluavat kehittää oman käyttöjärjestelmänsä Sailfishin pohjalta. esimerkiksi venäläinen aurora OS perustuu Jollan kehittämään Sailfishiin. Aurora

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Lisään vielä sen, että itselläni on muuten edelleen Jollan alkuperänen älypuhelin :-) Olin yksi niistä, jotka ennakkotilasi sen.

        T. miksuh


      • Anonyymi

        Ikivanhaan ketjuun vastasit:D Ei järkeä ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikivanhaan ketjuun vastasit:D Ei järkeä ole

        No joku muu sen ketjun nosti euualalle en minä. Ja näytäthän se sinäkintähän ketjuun vastanneen ja sinun viestisi tuskin lisää ketjuun mitään lisäarvoa, joten katsopa peiliin ja miei tuliko itse käyttäydyttyä järjettömästi.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joku muu sen ketjun nosti euualalle en minä. Ja näytäthän se sinäkintähän ketjuun vastanneen ja sinun viestisi tuskin lisää ketjuun mitään lisäarvoa, joten katsopa peiliin ja miei tuliko itse käyttäydyttyä järjettömästi.

        T. miksuh

        etualalle jopa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joku muu sen ketjun nosti euualalle en minä. Ja näytäthän se sinäkintähän ketjuun vastanneen ja sinun viestisi tuskin lisää ketjuun mitään lisäarvoa, joten katsopa peiliin ja miei tuliko itse käyttäydyttyä järjettömästi.

        T. miksuh

        Kannattaisi katsoa viestien julkaisuajankohta:D

        Eli katsoppa peiliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi katsoa viestien julkaisuajankohta:D

        Eli katsoppa peiliin

        Toistan, se en ollut minä joka tämän ketjun nosti etualalle. Joku vastasi tähän ketjuun ennen minua, ,koska se oli alueen uusien viestiketjujen joukossa. Jos jokumuu vastaa ketjuun ennen minua en näe mitään suyytä miksi minäkin en voisi siihen vastata.

        Ja sinun kommenteissasi ei ole mitään ketjun arvoa lisäävää, olet pelkkä paskaläjä, joka haastaa riitaa Ja näytähän se itskin kirjoittavan tähän ketjuun, joten millä perusteella auot päätäsi muille?.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistan, se en ollut minä joka tämän ketjun nosti etualalle. Joku vastasi tähän ketjuun ennen minua, ,koska se oli alueen uusien viestiketjujen joukossa. Jos jokumuu vastaa ketjuun ennen minua en näe mitään suyytä miksi minäkin en voisi siihen vastata.

        Ja sinun kommenteissasi ei ole mitään ketjun arvoa lisäävää, olet pelkkä paskaläjä, joka haastaa riitaa Ja näytähän se itskin kirjoittavan tähän ketjuun, joten millä perusteella auot päätäsi muille?.

        T. miksuh

        Kyllä olit juurikin sinä..

        Sinun kommentit ovat huvittavia hätäisesti tehtyjä. Kiire kun on vastata eikä katsoa koskaan pidemmälle..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe