Kaikilla on menneisyydestä taakkaa. Se voi olla huonoja kokemuksia suhteista tai suhteiden puuttumisesta jääneet jäljet. Onko ihmisten mahdollista löytää toisensa, jos historiat ovat kovin erilaiset tai mukana kulkee paljon painolastia?
Monilla tavallisilla miehillä on nuorena heikot mahdollisuudet saada suhteita yhteensopivien oman ikäluokan naisten kanssa ja nuoruus jää tältä osin elämättä. Vanhempana voi olla enemmän kysyntää, mutta sitten pitäisi asettua aloilleen kaiken kokeneen naisen kanssa.
Minulla oli 20-30 ikävuoden välissä yksi suhde, jossa asuttiin vähän aikaa yhdessä. Nainen oli ihan sievä ja fiksu, mutta kuitenkin kyllästyi ja löysi itselleen uuden miehen hyvin nopeasti. Tein kovasti töitä uuden naisen löytämiseksi, mutta saaliiksi jäi kymmenen vuoden aikana vain pari hyvin lyhyttä tapailua.
Nyt minut haluttaisiin tasaiseksi "perhemieheksi" ja muuta ei ole tarjolla. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Pitkä yksinäisyys ja kurjat kokemukset naisista tekivät sen, että nyt kolmekymppisenä haluan elää kadonneen nuoruuden korkojen kanssa. Jos se ei onnistu, niin täysin ilman on parempi kuin huonossa suhteessa.
Palstalla näkee aina välillä keski-ikäisten naisten kommentteja kuinka heidän ikäiset miehet eivät enää halua sitoutua. Lienevätkö miesten huonot kokemukset tai kokemuksen puute syynä.
Kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa tavallisten miesten ja naisten kesken.
Menneisyyden taakka
16
387
Vastaukset
- menneisyyden vanki
Osui ja upposi.
Mä olen nainen ja tavallaan samassa tilanteessa. En ehkä ihan samoista syistä, mutta elämä on tavallaan jäänyt elämättä.
Olen yli 30 v. naimaton ja lapseton, osittain siksi etten ole uskaltanut koskaan heittäytyä kunnolla mihinkään suhteeseen.
Olen ihan kivannäköinen ja aina on seuraa löytynyt ja pitkiä seurustelusuhteita on ollut muutamia, mutta siihen tyssää...
Nyt kun on ikää jo sen verran että olisi kiva löytää mies joka hyväksyisi ne menneisyyden asiat minussa joiden kertominen toiselle ei ole koskaan onnistunut (ja ehkä siksi ajattelenkin etten kelpaa... myönnetään, että en ole antanut toiselle mahdollisuutta päättää siitä asiasta, vaan vetäydyn itse).
Siksi on lapset jääneet tekemättä, en ole koskaan avioitunut vaikka kahdesti on kosittu, asuntolainakin on jäänyt ottamatta.
Mielestäni huono suhde on huono vaihtoehto. Yksinoleminen on opettanut sen että itseään pitää kuunnella ja kunnioittaa. Toisen ihmisen kaipuu on lopulta huono syy "myydä" itsensä suhteeseen, joka ei tyydytä kaikkia aisteja ja tunteita. "Kaikilla on menneisyydestä taakkaa. Se voi olla huonoja kokemuksia suhteista tai suhteiden puuttumisesta jääneet jäljet. Onko ihmisten mahdollista löytää toisensa, jos historiat ovat kovin erilaiset tai mukana kulkee paljon painolastia?"
Hiiteen kaikki menneisyyden taakat. Vetäkäämme huonot kokemukset vessanpöntöstä alas. Peskäämme kätemme puhtaiksi historian tahroista. Niitä ei yksinkertaisesti enää tarvita.- Menneisyyden taakka
Ihminen on menneisyytensä summa. Negatiiviset asiat voi jättää taakseen, mutta parhaimmillaankin se tarkoittaa vain asioiden hyväksymistä ja välinpitämättömyyttä. Tähän minä olen jo päässytkin.
Menneisyyden taakka kirjoitti:
Ihminen on menneisyytensä summa. Negatiiviset asiat voi jättää taakseen, mutta parhaimmillaankin se tarkoittaa vain asioiden hyväksymistä ja välinpitämättömyyttä. Tähän minä olen jo päässytkin.
Ei, vaan pikemminkin ehdollistunut ja ohjelmoitu mieli on menneisyytensä summa. Ei sillä ole mitään tekemistä nykyhetken kanssa. Kuka käski kantaa menneisyyden painolastia selässä? Ei se ole osa sinua, vaikka ehkä kuvittelet niin.
- puattipoukama
Olen samaa mieltä aparaatin kanssa.
Mutta ehkä toisille on helpompaa päästää irti menneisyydestä ja toiset eivät sitä edes halua tehdä vaan mieluumin rypevät siinä hamaan katkeraan loppuun saakka.
Jos en itse olisi yksinkertaisesti kääntänyt kokonaan uutta sivua elämässä niin en olisi edes jaksanut elää, niin paljon ikäviä asioita sinne mahtui.
Mutta aloittajan tekstissä ihmetyttää, että mikä vika siinä "perhemiehen" osassa on? No, jos se ei kiinnosta niin ei oo mikään pakko, mut ihmetyttää vähän minusta se olisi just hienoo, saada oma perhe.
Mut jokainen tyylillään. Kyllähän menneisyys yhdessä geenien kanssa tekee meistä sen, mitä tänä päivänä olemme. Oma menneisyyteni kariutuneine parisuhteineen on aiheuttanut sen, että en enää halua sitoutua. Valitsen joko aina väärin tai sitten en vaan ole parisuhdeihminen. Näen aika pian ihanimmassakin naisessa piirteitä, joiden tiedän aiheuttavan ylitsepääsemättömiä ongelmia pitkällä aikavälillä, muutama vuosi menisi, mutta sitten olisi taas uusi ero edessä. Olen paljon onnellisempi sinkkuna.
- menneisyyden vanki
Perhemiehen rooli tässä yhteydessä voi tarkoittaa myös sitä, että tarjolla olisi ns. jonkun toisen perhe eli yh-äiti lapsineen. Ja ymmärrän, että se ei kaikkien miesten mielestä ole kovinkaan houkutteleva vaihtoehto. Moni haluaa sen oman perheen.
(Itse olen avioeroperheestä ja kiitollinen isäpuolelleni, joka avusti opiskeluissa, ajokortissa jne. ja sain lisäksi kaksi ihanaa uutta siskoa).
Ja jos perhemiehen rooli nyt tarkoittaakin sitä, että nainen haluaisi jo asettua aloilleen ja haluaa sitoa siihen mukavan miehen (joka ei välttämättä ole siihen valmis...) siitä voi tulla myöhemmin isoja ongelmia.
Jokainen meistä elää omaa elämäänsä, emmekä ole täällä miellyttämässä muita. Älä valitse parisuhdetta vain siksi, että niin kuuluu tehdä tai kun ei ole muutakaan.
Ja pakko vielä todeta, että tämä viestiketju on fiksuinta luettavaa mitä näillä sivuilla on:)
Olen "uusi" täällä ja muutamia juttuketjuja lukeneena ei voi kun ihmetellä...- Menneisyyden taakka
Kiitos vaan positiivisesta palautteesta :).
Jos minulla olisi ollut enemmän kokemuksia ja etenkin positiivisia kokemuksia, niin ehkä olisin myötämielisempi perheen perustamiselle ja sitoutumiselle. Sitä ei voi tietää.
Ajatus suhteesta yksinhuoltajaan tuntuu vieraalta erilaisten taustojen ja elämäntilanteiden takia. Omaa perhettä perustaessa haluaisin olla melko varma, että suhde kestää 20 vuotta, tai oikeastaan mieluummin loppuun asti. En usko suhteen kestämiseen jo senkään puolesta, että minulla on niistä niin vähän kokemusta. Minulla on jäänyt yksi elämänvaihe käymättä ja sen myötä tietyt asiat oppimatta.
En kuitenkaan "ryve" menneisyydessä. Elämäni kulkee lujaa eteenpäin ja se on täynnä hyviä asioita.
- Roskaaaaaaaaa
"Monilla tavallisilla miehillä on nuorena heikot mahdollisuudet saada suhteita yhteensopivien oman ikäluokan naisten kanssa ja nuoruus jää tältä osin elämättä. Vanhempana voi olla enemmän kysyntää, mutta sitten pitäisi asettua aloilleen kaiken kokeneen naisen kanssa."
Harvinaisen totta. Naisten viesti minulle nuorempana oli jotakin "hyiiii, mene pois!" ja "sä olet todella ihana ihminen, mutta..." välillä. Minkäs teet, ei muuta kuin eteenpäin elämässä.
En kokenut olevani katkera, vain hieman kateellinen tutuille joilla oli perhettä, sekä hieman yksinäinen. Elämä kulki töitä tehdessä, ulkoillessa hurtan kanssa ja tuttuja sekä sukulaisia tapaillessa.
Sitten tapahtui kymmenen yksinäisyyden vuoden jälkeen jotain, mikä useiden palstalaisten mukaan on täysin mahdotonta (paitsi jollekin superihkulle julkkikselle tai kiekon pelaajalle). Naisilta alkoi tulla aloitteita. Siis ei mitään katseita hämärästä, vaan ihan suoraan puhumaan tai kutsumaan treffeille tai vihjailemaan, että ei ole nyt ihan äsken saanut seksiä.
Joku voisi luulla, että ilahtuisin tavattomasti ja ryntäisin etsimään kadotettua nuoruutta. Ei, ensimmäisen kerran alkoi mieli katkeroitua. Lähinnä tuli mieleen, että missä perkeleessä sitä oltiin 10 vuotta sitten, kun vielä jaksoi kiinnostaa. Samoin tulee mieleen, että nyt haetaan turvallista ja tylsää tyyppiä, kun ns. juoksut on juostu ja lapsia lykitty ja erokin saatu. Ei saatana.
Olen antanut sitten muutamat kymmenet pakit naisille parina viime vuonna. En ole ihmeemmin vittuillut näille naisille (tai juossut karkuunkaan), en vain halua tutustua missään merkeissä. Ja ei ole tullut mitään vitun homottelua tai muutakaan paskaa niskaan. Muutama on selvästi ajatelleet sanoa jotain todelle kohteliasta, mutta eivät ole saaneet sitä päin naamani sanottua. Hulluinta mitä minulle on sanottu sisälsi ajatuksen siitä, että tietenkin tuollainen mies on varattu...
Pöh, menen kahville, mitä näitä suremaan.- .......
Aika homoa hommaa.
- PihPohPuh
....... kirjoitti:
Aika homoa hommaa.
Yksitoista minuuttia, ei paha.
- 10+18
Ihan kuin naisia olisi vain yksi, naisen prototyyppi. Ja kun se yksi nainen ei silloin nuoruudessa ollut suostuvainen, niin turha tulla sitten myöhemmin enää vonkaamaan, prkl! Jokainen meistä elää sitä omaa elämäänsä ja tuntuu todella oudolta, että tyrmäät naisia nykyään sillä perusteella, ettei jotkut tytöt joskus olleet kiinnostuneita.
Ei siis tarvitse olla kiinnostunut eikä suostua mihinkään. Ihmettelen vaan todella tuota perustelua. - JormaJulma
10+18 kirjoitti:
Ihan kuin naisia olisi vain yksi, naisen prototyyppi. Ja kun se yksi nainen ei silloin nuoruudessa ollut suostuvainen, niin turha tulla sitten myöhemmin enää vonkaamaan, prkl! Jokainen meistä elää sitä omaa elämäänsä ja tuntuu todella oudolta, että tyrmäät naisia nykyään sillä perusteella, ettei jotkut tytöt joskus olleet kiinnostuneita.
Ei siis tarvitse olla kiinnostunut eikä suostua mihinkään. Ihmettelen vaan todella tuota perustelua.Katotaas, kirjoittaja on todennäköisesti menettänyt haaveensa parisuhteesta ja perheestä, syystä tai syyttä, ja tyytynyt kohtaloonsa. Ja sitten ajan kuluttua mahdollinen huomio vastakkaiselta sukupuolelta tuntunee kohtalon ivalta.
Ei siinä mitään ihmeellistä ole, mutta ei kannata katkeroitua tai tehdä kiveen hakattuja ikuisia päätöksiä.
Tai voihan sitä aina kuolinvuoteeltaan voitonriemuisena huutaa: "Ähäkutti!".
- Wifebeater
En näe mitään syytä miksi sinun kannattaisi alkaa perhemieheksi. Varsinkaan naisen kanssa, joka on ulostanut pari natiaista maailmaan ja kaipaa nyt turvallista elättäjämiestä. Vaikkei naisella lapsia vielä olisikaan, olisi erittäin riskialtista panostaa henkilöön, joka on lorttoillut nuoruutensa menemään, koska et itse jaa tällaista elämäntyyliä. 30-vuotiaille naisille "perhe-elämä" on vain taas yksi rasti ruutuun heidän elämän käsikirjoituksessaan. Luultavasti tämän syöjätärnaisesi rasti ruutuun kaksikymppisenä oli "Kokeile kaikkea ja kaikkia." Jos et tuolloin päässyt osalliseksi isojaosta, ymmärrän, että sinua harmittaa. Sydämessäsi tiedät, ettet voi tyytyä toisten jättämiin rippeisiin. Eikä pidäkään.
Neuvoisin sinua tekemään ns. "naiset" eli poimimaan rusinat pullasta. Laita perhemiehen kulissi pystyyn ja pidä se, kunnes löydät paremman naisen. Näin useimmat naisetkin toimivat. Jos jäät kiinni, heitä joku raamatullinen "Niin makaa kuin petaa" -lause päin kulissilorton pläsiä. Voit myös pehmentää iskua naisellisella "En ole tyytyväinen suhteessamme. Tuntuu, että otat minut itsestäänselvyytenä" -hötöllä. Kyllä nainen ymmärtää, ethän sinä ole hänelle itseisarvo, vaan väline, jolla tämä toteuttaa elämänsä käsikirjoituksen perhe-elämä vaihetta. (Reunahuomautuksena todettakoon, että "perhe-elämä" vaiheen jälkeen naiselle iskee neljänkymmen ikävuoden pahemmalla puolella taas "villi ja vapaa" vaihe. Tyypillisesti lapset ovat tällöin myöhäisessä teini-iässä tai tekevät muuttoa pois kotoa. Siinä vaiheessa elättäjämiehen rooli on näytelty loppuun, ja nainen ei tarvitse häntä mihinkään. Nainen taantuu takaisin lorttoilevaksi teiniksi, ottaen ikään kuin viimeisen puristuksen ennen maaliviivaa, jonka toisella puolella häämöttää palvelukoti ja kiikkutuoli.)
Kihloihin voit mennä, mutta älä missään nimessä naimisiin asti mene, älä hanki yhteistä omaisuutta, äläkä laita nimeäsi mihinkään paperiin. Kihlasormus takaa sen, että olet kysyttyä tavaraa sinkkunaisten keskuudessa. Voit makustella hieman kiellettyä hedelmää ja liihotella kukasta kukkaan kuin ahkerasti uurastava kimalainen toimissaan. Luultavasti kyllästyt tähänkin aikanaan, kun huomaat, että vanha kunnon "kukkaro" on laimeasti sanottuna yliarvostettu tuote.
Kuuntele myös päivittäin Lynyrd Skynyrdin Free Bird. - 1+1
Jos kerran perhemiehyys ei kiinnosta, niin mitä ihmettelet? Eikö asia ole selvä? Kadonneen nuoruuden eläminen nyt vanhempana ei välttämättä onnistu yhtään sen paremmin kuin silloin nuorempana.
- Menneisyyden taakka
Asia on ainoastaan siltä osin selvä, että "perhemiehen" rooliin ryhtyminen ei kannata, jos ei ole valmis ja tunne vahavasti vetoa siihen.
Jää nähtäväksi onnistuuko kadonneen nuoruuden eläminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888