Miltä alueelta hotelli

Kolme tähteä riittää

Miltä alueelta OpasMonica suosittelee hotellia? Voisitko vähän kertoa eri kaupunginosista paikkakuntalaisten silmin.

19

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän on vaikea vastata - joikaiselle oman maun mukaan :-)
      Minusta kävelykatu Váci utca on turistikeskusta - kaupingin Budapestin varsinainen keskusta-alue on Andrássy út ja ns. suuri kaarikatu = körút Margit sillasta Petőfi sillalle. Paras sijainti ehkä Oktogonin läheisyydessä - minusta - ja teatterit jne ovat lahellä.
      Minusta alla olevalle hotelliketjulle on hyvä ja laaja (hinta, sijainti) valikoima
      http://mellowmood.hu/

    • Oktogon

      Monika on oikeassa, parasta asua jossain muualla kuin Vaci utcalla, tosi siellä kannattaa käydä kerran kävelemässä mutta se riittääkin. Täysin väärä (kallis, negatiivinen) kuva tulee Budapestissa jos siellä viettää aikansa.
      Oktogonin ja Nyugatin ympäristö on hyvä!

    • onko väliä

      Eiks se ole hyvä että on vara mistä valita. Toinen tykkää esim. Örtzyllä katella.
      Joku toinen ei pidä Oktoginista . Kyllä jokainen paikkansa löytää.

      • jollekin voi olla

        Epäilemättä noin on, mutta jos joku kysyy täällä neuvoa paikan suhteen, hän tuskin tekee sen saadakseen vastaukseksi jotain sellaista että "valitse mistä haluat".


    • mielipiteitä vain

      Valinta on vain oma mielipide, Eiks niin.? Paljon ihmisiä asuu esim. Vaci utcalla ,ja pitää paikasta todella paljon. joku toinen kävelee kerran päästä-päähän ja sanoo , ettei sinne voi enään mennä, eikä suosittele sitä toisille kanssa.
      Mitä erikoista on Okgtogonissakaan , että voi kehua sitä parhaahsi Hotelli Medoz vai ?
      Ei aina kannattaisi olla omissa mielipiteissä kovin ehdoton , että on kaikki silloin parasta ,mitä itse on nähnyt ja kokenut

    • Váci utcasta hieman

      Ennen kuin sitä Váci utcaa täysin tyrmää ja päättää olla edes vilkaisematta koko seutua, kannattaa olla selvillä parista asiasta:

      Váci utcan eteläinen puolisko on se, joka on nykyiselleen muotoutunut vasta parin viime vuosikymmenen aikana ja jolla ei ennen sitä ollut juuri minkäänlaista turisteja houkuttelevaa toimintaa. Se on se osa Váci utcasta jolla nykyään on vieri vieressä kaikenlaisia rihkamakauppoja ja maineeltaan epäilyttäviä ruokapaikkoja.

      Kadun pohjoispäässä sen sijaan on mm. historiallinen Vörösmartyn aukio ja siellä mm. vanhan metrolinjan alkupiste sekä maineikas Gerbeaud´n kahvila. Jo senkin osan Váci utcan ympäristöstä sivuuttaa, ei ole nähnyt Budapestistä kaikkea näkemisen arvoista.

      • Eiks niin

        Olisikohan kirjoittajalla ilmansuunnissa vähän tarkennusta. Vaci utca on melkein itä-Länsi suunnassa- Huom. melkein.


      • niin.....
        Eiks niin kirjoitti:

        Olisikohan kirjoittajalla ilmansuunnissa vähän tarkennusta. Vaci utca on melkein itä-Länsi suunnassa- Huom. melkein.

        Ei ole. Edes melkein. Äläkä sinä minua rupea opettamaan ilmansuunnista. Asun Budapestissa. Sitä paitsi kuka tahansa joka katsoo karttaa pystyy itse näkemään missä Váci utca on ja huomaa heti kenellä on ilmansuunnissa tarkentamista.


      • varoitus!
        Eiks niin kirjoitti:

        Olisikohan kirjoittajalla ilmansuunnissa vähän tarkennusta. Vaci utca on melkein itä-Länsi suunnassa- Huom. melkein.

        Huom! kaikille ketjua lukeville. Älkää ruvetko väittelemään tämän kirjoittajan kanssa. Hän on mielisairas. Hänet tunnistaa tuosta "eiks niin" -fraasin työntämisestä joka viestiin. Koska hän ei ole rekisteröitynyt, häntä ei taida saada poiskaan.


      • Huomattu on
        varoitus! kirjoitti:

        Huom! kaikille ketjua lukeville. Älkää ruvetko väittelemään tämän kirjoittajan kanssa. Hän on mielisairas. Hänet tunnistaa tuosta "eiks niin" -fraasin työntämisestä joka viestiin. Koska hän ei ole rekisteröitynyt, häntä ei taida saada poiskaan.

        Kiitti varotuksesta vaikka kyllähän tuon tapauksen kaikki täällä tietää.


      • mitä sössötät
        Eiks niin kirjoitti:

        Olisikohan kirjoittajalla ilmansuunnissa vähän tarkennusta. Vaci utca on melkein itä-Länsi suunnassa- Huom. melkein.

        Mitä väliä kadun suunnalla on? Eihän tuolla viestissä siitä ollut kysymys vaan siitä että kadun toinen pää on pohjoisempana kuin toinen.


      • Selvitä pääsi
        niin..... kirjoitti:

        Ei ole. Edes melkein. Äläkä sinä minua rupea opettamaan ilmansuunnista. Asun Budapestissa. Sitä paitsi kuka tahansa joka katsoo karttaa pystyy itse näkemään missä Váci utca on ja huomaa heti kenellä on ilmansuunnissa tarkentamista.

        Sitten minun parveke on pohjoiseen ,kun aurinko paistaa klo 12.00 suoraan parvekkeelle. Budassa
        Taidat olla tukevasti jo kännissä.
        Onko sinulla jo kompassi puhelimessasi ,vai omistatko edes puhelinta , niin katso siitä ilmansuunnat.


      • eiks niin
        mitä sössötät kirjoitti:

        Mitä väliä kadun suunnalla on? Eihän tuolla viestissä siitä ollut kysymys vaan siitä että kadun toinen pää on pohjoisempana kuin toinen.

        On sillä väliä ,kun täällä neuvotaan väärin. Sitä voi kännissä pian vaikka eksyäkin..
        Eräs ihminen tosin oppi täysin Budapestin ,kun istui turistibussin katolla kaksituntia.
        Meitä on tietysti erilaisia ihmisiä oppimaan.


      • VITSI!
        eiks niin kirjoitti:

        On sillä väliä ,kun täällä neuvotaan väärin. Sitä voi kännissä pian vaikka eksyäkin..
        Eräs ihminen tosin oppi täysin Budapestin ,kun istui turistibussin katolla kaksituntia.
        Meitä on tietysti erilaisia ihmisiä oppimaan.

        Voi apua.. tää tyyppi on niin sekopää ETTÄ!!! Mua naurattaa kun se ei itte ressukka tajua miten dorka ja typerä se on...VITSI tällä palstalla, kaikkihan sille nauraa!!!


      • Vitsi !
        VITSI! kirjoitti:

        Voi apua.. tää tyyppi on niin sekopää ETTÄ!!! Mua naurattaa kun se ei itte ressukka tajua miten dorka ja typerä se on...VITSI tällä palstalla, kaikkihan sille nauraa!!!

        Sinäkö mötkäle siellä bussissa opit kahdessa tunnissa Budapestin täysin ,ja vielä kännissä tietysti.
        Ethän vaan hukannut Grocssejasi jaloistasi ja Lidhlin muovikassiassi reissullasi.
        Olet isohanurinen maatuska turistireissullasi.

        Sinua mötkö , ei saa päästää kuin Tallinnaan viinanhaku matkalle . Siinä on sinulle matkaa aivan tarpeeksi.

        Tallinna on etelään Helsingistä, kun et ilmansuuntia vielä tiedä ,ja tuskin opitkaan mötkö.


      • Kunhan Tonavakin virtaa pohjoisesta etelään :-)))))
        Hotellin sijainti ja valinta - on makuasia. On niin monta tekijää - honeymoon tai hemmottelu, kulttuurien parissa... sen mukaan etsitään majoitusta.
        Oktognilla asuminen - ei ihan Medoszin takia ( by the way, se on remontoitu) mutta siellä on paljon hotellivaihtoehtoja...Plussa: hyvät liikenneyhteydet, ostokset kaarikadun kaupoissa (ei ostareissa siis) , vilkas iltaelämä jne


    • osta kompassi

      Jos Tonava virtaa pohjoisesta - etelään, niin silti ´Vaci utca ei ole etelästä- Pohjoiseen.

    • Minä pidin hotelli Thomasin ympäristöstä (Corvin-Negyedin metroasemalta Tonavan suuntaan). Edullista ja viihtyisää seutua. Vieressä oli Vaci utcaa huomattavasti edullisempi ravintolakatu Raday utca... jos sellaista kaipaa.

    • Halpa hotelli

      Minä olen aina valinnut hyvin vaatimatoman ja edullisen hotellin aamiaisineen siitä sinisen metrolinja päätepysäkin vierestä. Sinne on kätevä saapua lentokentältä bussilla ja kätevä myös toisinpäin, hyvät yhteydet lentokentälle. Hotellin vierestä metrolla pääsee tosi kätevästi kaupunkiin ja maksaa n 1e per lippu.

      Huone muistaaksen maksoi n 24e ja sisälsi aamiaisen, aamiainen oli runsas ja maukas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe