Marmariksessa viikko

ekaa kertaa

Tosiaan ensimmäistä kertaa ollaan menossa turkkiin ja alkaa jo matkakuume nousee vaikka reilu viikko vielä lähtöön,luin tuossa aikasempia juttuja ja positiivisen kuvan sain paikasta mut siitä ei kukaan ollut kirjoittanut että onko taskuvarkaita paljon ja kuin härskejä ne on kun tyttö kaveri on kuullut tai saanut jostain päähänsä että jos kädet taskusta ottaa niin lompakko lähtee ja se on ainut mikä häntä jännittää tietty onhan ymmärrettävää et jos asia pitää paikkaansa vittumaista se on rosvoja siellä karkuun juosta ja rahoja housun lahkeisiin työntää, mut jos nyt joku saisi vakuutettua että niitä ei joka nurkalla ole tai paljon ainakaan niin pyydän kihlatun lukemaan tämän ja jospa hän saisi mielen rauhan ja lomasta tulisi mukava ja mieleen painuva.

ja jos joku vielä kertois jotain ravintoloita tai ajanvietettä mitä ei kannata Marmariksessa missata niin olisin hyvin kiitollinen

7

1609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa

      heii!! ;D
      kerros kihlatullesi että ei siellä taskuvarkaita ole !! hieno paikka !! mihin hotelliin olette muuten menossa ?? ihan vain uteliaisuudesta kysyn... :)

      • ekaa kertaa

        kiva kuulla =) halici on hotelli missä ollaan


    • turkin ystävä

      Oleppa ihan rauhassa....kyllä se on paljon itsestä kiinni joutuuko varkaiden kynsiin!
      Luulen,että täällä meillä on ihan yhtä paljon rosvoja kuin Turkissa...
      Ärsyttää todellakin tuollainen epäluulo ja pelottelu!
      Itse olen ollut MONTA kertaa Turkissa ja ikinä ei ole kukaan minulta varastanut mitään!
      Sinulla on ihana loma edessä.
      Itse olin muutama viikko sitten siellä ja ikävä on takaisin.
      Hyvää lomaa ja nauti auringosta!

    • "toinen koti"

      Ei ole taskuvarkaita. Olen kymmeniä kertoja käynyt eikä koskaan ole tarvinnut pelätä. Tietenki mm. markkinoilla kannattaa pitää lompakosta huoli, mutta normaalilla maalaisjärjellä selviää. Hyvistä ruokapaikoista voisin mainita Prestigen (Halicista takapihan puoleista katua Icmeleriin päin eka liikennevaloissa), Ayshan rantakadulla (puna-valkoinen kaksikerroksinen, tyylikkäin) ja Tansasin tavarataloa vastapäätä olevaa katua pitkin noin 100 m päässä Kirgecig (tai jotain sinnepäin). Rannalla on erilaisia vesiurheilumahdollisuuksia, veneretkiä tehdään yhteensun toiseen paikkaan. Ja tietenki illalla ja yöllä baarikatu ja basaari. Päivän parin reissut Efesos, Pamukkale, Datca, Caunos. Turkkilainen sauna ja markkinat on kokemisen arvoinen juttu. Ja käykäähän moikkaamassa Metropolin ja Anatolian (hotlat samalla kadulla kuin torstaimarkkinat) henkilökuntaa, ottavat aina suomalaiset vieraanvaraisesti vastaan. Niissä on myöskin mm. F1-kisat screenillä.

      Ja muistakaa tinkiä, ekaks ainakin puolet hinnasta pois. Ja nauttikaa lomasta, olkaa omana itsenänne, jättänen ennakkoluulot Suomeen!

      • metropol

        juu kannattaa käydä metropolissa! se on suomalainen hotelli ja pojat ottaa tedät hyvin vastaan! hotellin omistaja Beko puhuu täysin myös suomea ;D kertokaapas hotelliin terkkuja jos poikkeatte siellä! :) T: pia


      • metropolin kannataja
        metropol kirjoitti:

        juu kannattaa käydä metropolissa! se on suomalainen hotelli ja pojat ottaa tedät hyvin vastaan! hotellin omistaja Beko puhuu täysin myös suomea ;D kertokaapas hotelliin terkkuja jos poikkeatte siellä! :) T: pia

        olen tuon metropol ihmisen kanssa samaa mieltä! siellä kannattaa käydä. etenki siellä olevassa grilli-illassa. olen ollut tämän pian kanssa yhtä aikaa siellä ja oli hauskaa! :) taskuvarkaita ei ole näkynyt yhtään! mukavia ihmisiä siellä on.! kertokaahan paljon terveisiä hotellin pojille jos käytte siellÄ! t:reetta


    • Katja

      Basaarin keskellä, missä on aukio ja moskeija, löytyy kulman takaa kyltit "Castle Bar". Vähän vaikea kenties löytää, mutta kun kävelet moskeijan vierestä oikealle (merestä poispäin), niin siitä moskeijan kulmalta ikäänkuin oikealle alkaa löytymään tuo kyltti. Kävelet sitä kujaa ohi ulkoilmaravintolan (oikealla puolellasi) ja löydät pienen kyltin talon seinästä jälleen. Rappuset nousevat jyrkästi ylös ja niitä ON, ennenkuin olet ylhäällä. Kyseinen baari on perheen talon katolla, useammassa tasossa ja käynti on asunnon läpi. Ylhäältä terassilta on aivan upeat näköalat yli Marmariksen, aina Icmeleriin asti!!! Siellä on monet rakit juotu ja ihasteltu näkymiä...

      O´Yes:n ravintola pääkadulla ja entinen O´Yes (nyk. La Vita Bella?) sataman rantakadulla: hyvää ja laadukasta ruokaa.

      Rantaa myötäilevä beach-promenade (joka muuten jatkuu aina Icmeleriin asti) tarjoaa lukuisia ravintoloita... Pääkadun Mc Donaldsin kohdilta kun menee tuolle promenadille, löytyy vierekkäin Natalie´s ja Alexandra´s -ravintolat. Ensimmäinen kunnollinen pihvipaikka, jälkimmäinen italialaistyyppinen. Ehkä pikkasen normia kalliimmat hinnat kenties, mutta tajuttoman hyvää ruokaa ja isot annokset! (samojen omistajien, Kemalin & Karenin, ravintolat)

      Täällä jo mainitut paikat Metropol ja Anatolia tarjoavat molemmat hyvää ruokaa myös, niin laadultaan kuin hinnaltaan. Ja tunnelma on hyvä joka ilta, tosin molemmat ovat täysin suomi-paikkoja karaokeineen kaikkineen, että jos ei siitä välitä, niin sorry. Mutta: itseäni ei suomi-fiilis häirinnyt, koska olin siellä täysin "poikien" takia ja tietysti laulamisen ;-)) Nessu ja Beko ovat "ystäviä yli rajojen" ja yli kymmenen vuoden takaa ja ovat aidosti sydämellisiä ja vieraanvaraisia. Suurin osa suomalaisista siellä käyneistä ja heidät tuntevista voi tuskin toisin sanoa?

      Joka lomakohteessa aina sattuu ja tapahtuu, mutta Turkki pääsääntöisesti kuuluu niihin maihin, joissa kauheesti tarttisi pitää kiinni rahoistaan, kameroistaan jne. Terve järki ja se, ettei tyrkytä mahdollisuutta ryöväämiseen, vie jo pitkälle ilman ongelmia.

      Sataman baarikatu tarjoaakin sitten lukuisat määrät eri bailaus-paikkoja, niihin en ota kantaa, oon vähän kalkkis jo niiden suhteen ;-((

      Hyvää matkaa, kaiholla muistelen heinäkuun loppua, jolloin siellä 11 pvää olimme... Nessulle Anatoliaan ja Bekolle Metropoliin terkkuja "opas-ablalta"...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      312
      3151
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      276
      1224
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe