Mun mielestä....

Vai ratkeeko?

kun olen lukenut versiot Ulvilan Häke-nauhasta, niin Lahti sanoo sen huppiksen nimen, kohdassa 2:25

Se vaan tuntuu siltä kun toi Jukka olis tuttu sen tappelijan kanssa. Nauhan perusteella se on ulkopuolinen.

"lalala..." Jukka huutaa "lapset turvaan". Yrittää saada lapset karkuun.

KAI se joskus ratkee?

13

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lissää huomioitavaa.

      Toinen seikka jonka kaikki ovat unohtaneet tyystin on se tuhopoltto Tähtisentiellä, 500 metrin päässä 54.stä noin tuntia ennen surmaa.

      Koko maailmanlaajuisesti on kautta-aikojen rikolliset toimineet niin että tekevät pienen kolttosen lähistöllä johon virkavallan huomio kiintyy rikoksen tekoajaksi ja saavat näinollen etumatkaa pakoonsa.

      niin toimittiin tässäkin tapauksessa.

      • höpöhöpö.

        Hämäämismielessä pitäisi tehdä joku rikos eri puolella kaupunkia eikä naapurissa ja houkutella poliisit valmiiksi lähelle. Mikä roskiksen poltto lie ollut jos ollut mitään. Sinänsä ei ihme vaikka auerska olisi poltellut naapureiden talojakin kun ei tullut toimeen kenenkään kanssa.


      • taas tätä

        Mitä oikein höpöjät? Ei siellä mitään tulipaloa ollut.


      • tätä taas
        taas tätä kirjoitti:

        Mitä oikein höpöjät? Ei siellä mitään tulipaloa ollut.

        Kyllä vaan oli. Rikoskomisario Mäkinen todisti käräjillä että hänellä oli ollut tehtävä Ulvilassa edellisenä iltana, juuri tuo tulipalo. Sitäkin mietittiin että olikohan Mäkisellä tietynlainen ennakkoasenne tähän yölliseen hälytykseen kun se tuli aivan naapurista.

        Leimannetko kovinkin usein kommentteja höpöhöpöksi vain koska itse et tiettyä yksityiskohtaa ole sattunut kuulemaan/näkemään?


      • Kirjoittelija.
        tätä taas kirjoitti:

        Kyllä vaan oli. Rikoskomisario Mäkinen todisti käräjillä että hänellä oli ollut tehtävä Ulvilassa edellisenä iltana, juuri tuo tulipalo. Sitäkin mietittiin että olikohan Mäkisellä tietynlainen ennakkoasenne tähän yölliseen hälytykseen kun se tuli aivan naapurista.

        Leimannetko kovinkin usein kommentteja höpöhöpöksi vain koska itse et tiettyä yksityiskohtaa ole sattunut kuulemaan/näkemään?

        Niinpä. Tällä palstalla on monia jotka eivät muista nenäänsä pidemmälle tai älykkyysosamäärä on pienepi kuin kengännumero.

        vanha viesti vuodelta 2007


        Vs: Vihaa
        « Vastaus #27 : Heinäkuu 04, 2007, 18:04:26 »
        Tämän päivän Iltasanomissa oli juttua sosiaalipsykologi Jukka S. Lahden surmasta joka tapahtui runsaat puoli vuotta sitten.
        Olin pari vuotta sitten perheeni kanssa Ulvilan Massin pururadalla katsomassa siellä olevaa huonokuntoista hyppyrimäkeä. Ajoimme autolla pururadan yli ja takaisin tullessamme pari miestä pysäyttivät meidät. Toinen haukkui minut pataluhaksi koska ajoin pururadan yli tyyliin "iso mies eikä osaa edes hävetä...". Tilanne oli kiusallinen koska hän haukkui minut perheeni läsnäollessa. No, jatkoimme matkaamme ja mieleeni tuli että joku hurjapäisempi olisi tinauttanut häntä nyrkillä kasvoihin.

        Nyt Iltasanomat kirjoitti että Jukka S. Lahti oli suorasanainen mies joka ilmeisesti oli nolannut murhaajansa joskus aiemmin. Mielestäni Ulvilan pururadalla tapaamani mies oli juuri kyseinen Jukka Lahti joskaan varma en voi olla. Samaa näköä on kyllä paljon. Ymmärrän kyllä jos hieman käsillä kopeloi mutta hengen riisto vaatii jo yli ymmärryksen käyvää raivoa.


      • kuka höpöttää
        tätä taas kirjoitti:

        Kyllä vaan oli. Rikoskomisario Mäkinen todisti käräjillä että hänellä oli ollut tehtävä Ulvilassa edellisenä iltana, juuri tuo tulipalo. Sitäkin mietittiin että olikohan Mäkisellä tietynlainen ennakkoasenne tähän yölliseen hälytykseen kun se tuli aivan naapurista.

        Leimannetko kovinkin usein kommentteja höpöhöpöksi vain koska itse et tiettyä yksityiskohtaa ole sattunut kuulemaan/näkemään?

        Ensin oli tulipalo muka tuntia ennen ja nyt edellisenä iltana. Miksi liittyisi millään tavalla ellei auerska oli tuhopolttajakin.


      • totuuseipala tulessakaan
        kuka höpöttää kirjoitti:

        Ensin oli tulipalo muka tuntia ennen ja nyt edellisenä iltana. Miksi liittyisi millään tavalla ellei auerska oli tuhopolttajakin.

        kyllä tämä tulipaloasia menee Matti Mäkisen piikkiin. Hän ei käräjäoikeudessa maininnut kuinka monta tuntia ehti kulua näiden kahden hälytyksen välillä.


    • tammikuu 2007

      Aloittajalle: esitutkinta-aineistosta oli jätetty lapsen kuulemisvideo tammikuulta 2007 pois, eikä ollut mainintaa edes ko. videosta. Asiasta kerrottiin syksyllä 2010 mielentilatutkimuksen valmistuttua, josta tutkimuksesta sanottiin, että sitä kautta tutkijat ovat saaneet käyttöönsä kaiken mahdollisen materiaalin.

      Rivien välistä oli helppo lukea, että tuohon tammikuun videoon liittyisi lapsen muistamana jotakin hyvin merkittävää, ja koska se oli AA:n syyllisyyttä väittävästä ETP:stä jätetty pois, niin syytä olettaa, että tuo merkittävä asia ei ainakaan liity AA:n syyllisyyteen mitenkään, vaan päinvastoin.

      Olisiko lapsi kertonut isänsä sanoneen vaikkapa murhaajan nimen?

    • taluttaa älytöntä

      Mun mielestä taas täällä kirjoittavien tulisi katsoa erittäin terävä kirjoitus Murhainfosta.

      KUULUSTELUT JA ANNELI AUERIN TUNNUSTUS (KETJU 2) Sivu 21
      Nimimerkki viltsu81 Ti Syys 03,2013 1,10.

      Siinä on esitutkintaptk:jen ja kuulustelujen otteita päivämäärineen.
      Katsokaa ja ihmetelkää.

      Manner on alkanut kiinnostua Anneli Auerista ja hänen satuilustaan VASTA VIIVEELLÄ. Alussa näytti mannerin tuumailleen EVVK:

      Haistanut rahan.

      • Enne-nimi.

        Kirjoitat yhden merkittävän sanan: otteita.

        Nämä otteet sekottaa koko ajan lisää, koska niistä ei paljastu koko kokonaisuus.

        Samaa ajattelin aloittajan kanssa että uhrin "lalala..." ääntely siinä häken nauhalla todennäköisesti tarkoittaa lapsia, suojelevassa mielessä.

        Jukka.S. Lahti ei ole vielä tämän häke-nauhan aikana uskonut kuolevansa, vaan hän on puolustanut kotiaan ja perhettään. Hän on uskonut voittavansa tunkeilijan, mutta Annelin avustamana. Hän pyytää Annelia apuun, hän tietää olevansa alakynnessä, mutta ei tiedä kuolevansa.

        Sen takia on paljon mahdollista että hän sanoo rikoksentekijän nimen nauhalla.


      • Jääpaimen
        Enne-nimi. kirjoitti:

        Kirjoitat yhden merkittävän sanan: otteita.

        Nämä otteet sekottaa koko ajan lisää, koska niistä ei paljastu koko kokonaisuus.

        Samaa ajattelin aloittajan kanssa että uhrin "lalala..." ääntely siinä häken nauhalla todennäköisesti tarkoittaa lapsia, suojelevassa mielessä.

        Jukka.S. Lahti ei ole vielä tämän häke-nauhan aikana uskonut kuolevansa, vaan hän on puolustanut kotiaan ja perhettään. Hän on uskonut voittavansa tunkeilijan, mutta Annelin avustamana. Hän pyytää Annelia apuun, hän tietää olevansa alakynnessä, mutta ei tiedä kuolevansa.

        Sen takia on paljon mahdollista että hän sanoo rikoksentekijän nimen nauhalla.

        Lahti teki virhearvion kun hän ei heti oivaltanut kuinka murhanhimoinen ikkunalasin läpi tunkeutuva nuorimies on. Hän luuli pystyvänsä vaimonsa kanssa taltuttamaan tunkeutujan.

        Hänen olisi pitänyt klapin sijasta napata kännykän ja hälyttää apua.

        Aika ei riittänyt. Vaimon ällistys kesti liian kauan.


      • kymkyssys
        Jääpaimen kirjoitti:

        Lahti teki virhearvion kun hän ei heti oivaltanut kuinka murhanhimoinen ikkunalasin läpi tunkeutuva nuorimies on. Hän luuli pystyvänsä vaimonsa kanssa taltuttamaan tunkeutujan.

        Hänen olisi pitänyt klapin sijasta napata kännykän ja hälyttää apua.

        Aika ei riittänyt. Vaimon ällistys kesti liian kauan.

        Miksi hovioikeuden jälkeen sen puolustuksen avaintodistajan talo poltettiin?


      • Jäitä hattuun ))
        Jääpaimen kirjoitti:

        Lahti teki virhearvion kun hän ei heti oivaltanut kuinka murhanhimoinen ikkunalasin läpi tunkeutuva nuorimies on. Hän luuli pystyvänsä vaimonsa kanssa taltuttamaan tunkeutujan.

        Hänen olisi pitänyt klapin sijasta napata kännykän ja hälyttää apua.

        Aika ei riittänyt. Vaimon ällistys kesti liian kauan.

        Vai ikkunasta tunkeutuja kun aa heitti kiukuissaan lasin rikki. Tuo lalala voisi olla paremminkin lallatusta, että auerska valehtelee.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe