Mitä mieltä olette..

Tervueren

Mitä mieltä olette.
Saako Belgianpaimenkoira tervuerella käyttää talutusvaljaita? Itse olen sitä mieltä että saa mutta pistäkää kommentteja.

12

1469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dober

      tietenkin saa. ihan millä koiralla vaan.

      Miksi ei saisi?

    • Devil

      Edellisellä Tervulla olen käyttänyt valjaita eikä tulisi mieleenkään käyttää pantaa jos ei ole pakko.

    • Tervueren

      Tämän tervuren kasvattaja sanoi että valjaita ei missään nimessä saisi käyttää. Ainoastaan puoli kiristävä panta, nahkapanta tai ketju.
      Kiitoksia teille. Eiköhän sitten tämäkin karvakuono saa onnellisuutta ja vapautta lenkille kun hankimme herralle valjaat.

      • Devil

        Valjaat ovat varmaan mukavin vaihtoehto normaaliin lenkkeilyyn.
        Koirasi kyllä jaksaa vetää enempi niiden kanssa jos sillä on taipumuksia "hyökkäillä" jossain vaiheessa muita koiria kohti.

        Ja kyllä sillä kuristuspannalla saa koiran seuraamaan paljon helpommin kuin valjailla, Huono puoli on kun esimerkiksi nämä ketjut syö turkin pilalle.

        Koulutuskentällä ja kilpailussa sinun on kuitenkin käytettävä pantaa.. Ja koirasi vielä tottuu valjaiden käyttöön niin se alkaa vierastaa pantaa ja seisoo ihan hoona..

        Mutta jos koirasi on vain kotikoirana niin valjaat on oikea vaihtoehto..

        Toivotan mukavia lenkkejä koirasi kanssa!!!


      • Dober
        Devil kirjoitti:

        Valjaat ovat varmaan mukavin vaihtoehto normaaliin lenkkeilyyn.
        Koirasi kyllä jaksaa vetää enempi niiden kanssa jos sillä on taipumuksia "hyökkäillä" jossain vaiheessa muita koiria kohti.

        Ja kyllä sillä kuristuspannalla saa koiran seuraamaan paljon helpommin kuin valjailla, Huono puoli on kun esimerkiksi nämä ketjut syö turkin pilalle.

        Koulutuskentällä ja kilpailussa sinun on kuitenkin käytettävä pantaa.. Ja koirasi vielä tottuu valjaiden käyttöön niin se alkaa vierastaa pantaa ja seisoo ihan hoona..

        Mutta jos koirasi on vain kotikoirana niin valjaat on oikea vaihtoehto..

        Toivotan mukavia lenkkejä koirasi kanssa!!!

        Ja kannattaa myöskin huomioida se, että mikäli käyt koirasi kanssa jaljestämässä ja käytät jälkivaljaita niin talutusvaljaiden käyttö saattaa sotkea koiran ajatusmaailmaa.
        Mutta, omalla edellisellä koirallani käytin valjaita lenkillä (en jäljestänyt) jua ketjupantaa kentällä. Koira tiesi mitä se panta tarkoitti, oppi yhdistämään sen kenttään. Ja valjaat lenkkeilyyn. Molempien varusteiden kanssa lähti yhtä innolla matkaan :)


    • 782

      KÄYTTÄISIN ITTE AINAKIN JOS OIS SEN ROTUINEN KOIRA

      • :o)

        Eli aamut ja illat pimenevät niin olisi hyvä muistaa käyttää heijastinvaljaita koiralla! Meidän mustasta ei näy kuin hampaat pimeällä...


    • Faith

      Noh, itse en käytä Tervullani valjaita, mutta totta kai sillä voi käyttää niitä.
      Tällä hetkellä käytän Rikulla kuristushihnaa, mutta nahkapantakin on jo, ei vain vielä ole otettu käyttöön.
      On olemassa myös valjaat kahdelle vanhemmalle koiralle, mutta ei ainakaan vielä Rikulle.

    • man-legally

      miksei sais käyttää.

      • man-legally

        miksi ihmeessä ei saisi käyttää.


    • blackmagictiger

      ja kunnolla.

    • minä vaan

      mooips. mun mielestä voi ihan hyvin käyttää, mutta en kyllä tiedä syytä siihen miksi ei voisi olla pitämättä. sehän on tavallaan oma asiansa. toivottavasti tämä riitti sinulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe