Finnair Plus

Tietämätön

Olen tutkiskellut Finnairin nettisivuja sekä keskusteluja tuohon Plus-ohjelmaan liittyen. Muutama asia on jäänyt mietityttämään. Täytin lentokentällä liittymiskaavakkeen ja otin käyttöön sen väliaikaisen pahvisen kortin. Saanko varsinaisen kortin kohta postissa vai pitääkö minun kerätä joku määrä pisteitä ennenkuin olen oikeutettu varsinaiseen korttiin? Entä kuinka paljon pisteitä tarvitaan tasolta toiselle siirtymiseen? Finnairin sivuilla nuo tiedot olisivat ilmeisesti olleet, mutta ne vaativat sisäänkirjautumisen järjestelmään. Minulla siis ei noita tunnuksia vielä ole, joten jäin ilman näitä tietoja.

Tasolta toiselle voi siis nousemisen lisäksi myös ilmeisesti pudota? Jos saavutan jossain vaiheessa alimman varsinaisen tason (silver?) voinko pudota siitä ihan tuolle perustasolle?

Myöskin tuo lounge-asia jäi mietityttämään. Joihinkin loungeihin siis pääsee myös ihan sillä peruskortilla? Pääsenkö sisään myös tällä pahvisella väliaikaiskortilla vai pitääkö minun odottaa varsinaista korttia?

11

3999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ay..

Saat varsinaisen kortin sitten kun muistaakseni olet lentänyt jonkun kerran, olisikohan ollut kolme kertaa (tai tietty pistemäärä). En muista paljonko pisteitä tarvittiin seuraavalle tasolle, katso netistä Finskin sivuilta. Huomattava määrä kuitenkin. Silver tasolta voi tippua takaisin perustasolle, jos et lennä tiettyä pistemäärää vuodessa. Peruskortilla on turha haikailla loungeen, paitsi jos lennät Business-luokassa.

• Tietämätön

Kiitoksia vastauksesta. Helppohan se olisi finskin sivuilta tarkistaa nuo pisterajat, mutta kuten jo aiemmin totesin, se tieto on kirjautumisen takana. Ja kun noita tunnuksia ei ole, on hieman hankalaa asiaa tarkistaa. Olen noita sivuja tuntikaupalla selaillut ja ainoat tiedot mitä olen aiheesta löytänyt ovat olleet tyyliin "kirjautumalla sisään järjestelmään voit tarkistaa kuinka paljon pisteitä tarvitaan seuraavalla tasolle siirtymiseen" tms. Myöskään varsinaisesta kortista ja sen saamisesta löytyi aika heikosti tietoa. Olisikohan pitänyt rekisteröityä suoraan netissä eikä pelleillä millään pahvikorteilla. Kaikkeen tietoon tuntui tarvittavan tuo sisäänkirjautuminen jota minä en vielä voi tehdä...

Jos joku muistaisi noita pisterajoja hiukan tarkemmin niin olisin tiedoista kiitollinen.

• mie

Saat varsinaisen kortin, siis "luottokorttimaisen" muovisen, kun olet kerännyt 5000 pistettä. Itselläni ainakin oli näin, 2 vuotta sitten.

• J_M

Hei,

varsinainen kortti pitäisi tulla postissa muutamassa viikossa. Tavallisen plus-kortin saa vaikka pisteitä ei olisi vielä kertynyt.
      Silver-tasoon vaaditaan 12kk seurantajaksolla 60000 pistettä. Gold-tasoon vaaditaan 12kk seurantajaksolla 120 000 pistettä, uusiminen vaatii 210 000 pistettä 24kk seurantajaksolla. Platinum taso vaatii 300 000 pistettä 24kk seurantajaksolla. Tasoja voi saavuttaa myös lentämällä riittävän monta reittilentoa vaikka pistemäärä ei riittäisikään kyseiseen tasoon. Käytännössä vaadittavien lentojen lukumäärä on kuitenkin erittäin suuri. Saavuttaaksesi edes silver-tason on lennettävä 50% pisteitä kerryttävillä lipuilla 12kk seurantajakson aikana keskimäärin 4 menopaluulentoa kaukoitään / amerikkaan.

Voit pudota alemmalle tasolle, mikäli et kerää seurantajakson aikana vaadittavaa pistemäärää. Esim. jos olet saavuttanut silver-tason ja et kerää 12kk seurantajakson aikana taas 60 000 pistettä putoat takaisin finnair plus perustasolle.

Loungeihin ei pääse tavallisella peruskortilla. Vasta silver-kortilla pääsee tiettyihin loungeihin. Gold ja platinum kortit mahdollisivat vielä laajemman lounge-valikoiman.

Kannattaa huomioida, että nykyään suurin osa lentolipuista tuottaa onewordilla ainoastaan 50% pistekertymästä. Eli jos HEL-PAR-HEL pistekertymä on taulukon mukaan 3826 (1913x2) niin voi varautua melkein aina saavansa ainoastaan puolet pisteistä (eli 1913 pistettä menopaluusta). Pistemäärä määritellään varausluokan perusteella. Ainoastaan Y,B,H,K,M ja L varausluokat antavat täydet pisteet Finnairin ulkomaanlennoilla.

• Meira

... muovista Finnair Plus -korttia ei saa ennen kuin on lentänyt 5.000 pistettä TAI 2 edestakaista ulkomaanreittilentoa Finnairilla. Siihen saakka on pahvikortti käytössä.

... hintatyypillä, josta saa 50% pisteistä (esim. Happy Hour), tarvitaan esim. Helsinki-Bangkok meno-paluulentoja 8 vuodessa, että saa 60.000 pistettä kasaan. Toisaalta saman pistemäärän voi kuitata kahdella bisneksen meno-paluulennolla (jokainen voi laskea itsekin, 100% hel-bkk pisteet on 7878, 50% 3939 ja bisneksen 200% 15.756. HUOM! nämä pisteet siis yhteen suuntaan, ei menopaluu)

... lentomäärillä (ei pisteillä) voi myös nousta tasolta toiselle, tämä on mahdollista, jos lentää paljon lyhyitä kansainvälisiä lentoja, esim, helsinki-tallinna tai helsinki-tukholma. Silveriin tarvitaan 36 yhdensuuntaista (18 menopaluuta) kansainvälisiä lentoja. Sillä pääsee Silver-tasolle, vaikka 60.000 pistettä ei tulisikaan täyteen. Myös lentomäärät täytyy kerätä saman seurantajakson aikana. Seurantajakso on yksilöllinen ja riippuu siitä milloin olet liittynyt Finnair Plussaan. Näet seurantajaksosi nettisivuiltasi (sisäänkirjautuminen) tai pisteinfostasi (kotiin tullut kirje).

... Nettiin pääset kirjautumaan käyttämällä käyttäjätunnuksenasi Finnair Plus -jäsennumeroasi (ilman AY-tunnusta). Salasanan voit tilata itsellesi kännyyn tai sähköpostiin, jos olet ilmoittanut tiedot Finnair Plus -profiiliisi. Kokeile: www.finnair.fi -> Finnair Plus -> sisäänkirjautumislaatikossa on linkki 'salasana unohtunut' tai 'salasana kateissa'. Tai sitten voit soittaa Finnair Plussaan. Paras aika soittaa on yleensä aikaisin aamulla tai juuri ennen sulkemisaikaa (eli aamulla klo 7 jälkeen tai illalla juuri ennen klo 19).

... 50% pisteitä kirotessa kannattaa huomioida se, että aikaisemmin oli olemassa hintatyyppejä joista ei saanut ollenkaan pisteitä. Nyt saa ainakin 50%...

• Meira
        Meira kirjoitti:

... muovista Finnair Plus -korttia ei saa ennen kuin on lentänyt 5.000 pistettä TAI 2 edestakaista ulkomaanreittilentoa Finnairilla. Siihen saakka on pahvikortti käytössä.

... hintatyypillä, josta saa 50% pisteistä (esim. Happy Hour), tarvitaan esim. Helsinki-Bangkok meno-paluulentoja 8 vuodessa, että saa 60.000 pistettä kasaan. Toisaalta saman pistemäärän voi kuitata kahdella bisneksen meno-paluulennolla (jokainen voi laskea itsekin, 100% hel-bkk pisteet on 7878, 50% 3939 ja bisneksen 200% 15.756. HUOM! nämä pisteet siis yhteen suuntaan, ei menopaluu)

... lentomäärillä (ei pisteillä) voi myös nousta tasolta toiselle, tämä on mahdollista, jos lentää paljon lyhyitä kansainvälisiä lentoja, esim, helsinki-tallinna tai helsinki-tukholma. Silveriin tarvitaan 36 yhdensuuntaista (18 menopaluuta) kansainvälisiä lentoja. Sillä pääsee Silver-tasolle, vaikka 60.000 pistettä ei tulisikaan täyteen. Myös lentomäärät täytyy kerätä saman seurantajakson aikana. Seurantajakso on yksilöllinen ja riippuu siitä milloin olet liittynyt Finnair Plussaan. Näet seurantajaksosi nettisivuiltasi (sisäänkirjautuminen) tai pisteinfostasi (kotiin tullut kirje).

... Nettiin pääset kirjautumaan käyttämällä käyttäjätunnuksenasi Finnair Plus -jäsennumeroasi (ilman AY-tunnusta). Salasanan voit tilata itsellesi kännyyn tai sähköpostiin, jos olet ilmoittanut tiedot Finnair Plus -profiiliisi. Kokeile: www.finnair.fi -> Finnair Plus -> sisäänkirjautumislaatikossa on linkki 'salasana unohtunut' tai 'salasana kateissa'. Tai sitten voit soittaa Finnair Plussaan. Paras aika soittaa on yleensä aikaisin aamulla tai juuri ennen sulkemisaikaa (eli aamulla klo 7 jälkeen tai illalla juuri ennen klo 19).

... 50% pisteitä kirotessa kannattaa huomioida se, että aikaisemmin oli olemassa hintatyyppejä joista ei saanut ollenkaan pisteitä. Nyt saa ainakin 50%...

Peruskortilla ei pääse loungeen, siihen tarvitaan vähintään Silver-kortti.

Tietenkin, jos lennät bisneksessä, pääset loungeen. Mutta se ei tule kortin myötä, jos lennät bisneksessä pääset loungeen oli sinulla Finnair Plus -kortti tai ei.

• J_M
        Meira kirjoitti:

Hei,

kiitos korjauksista/lisäyksistä. Silloin kun aikoinaan itse hankin plus-kortin niin se tuli postissa muutamassa viikossa. Lentojen määrässä tuli tosiaan virhe eli 8 niitä tarvitaan, jos tulee 50% pisteitä. Toisaalta esim. M-varausluokan lentoja (100%) saa esim. erilaisten yhdistysten jäsenet käytännössä samaan hintaan kuin normaalisti matkatoimistosta tilattaessa (kertymä 50%). Aina Finnairin lennoista on tullut pisteitä (ainakin minulle), joten onkohan sitten jokin muu oneworld yhtiö pantannut pisteitä aikaisemmin...

Pisteinfokirje ei muuten kolahda luukusta ellei tapahtumia ole kertynyt. Hauskoja lentomatkoja!

• Meira
        J_M kirjoitti:

Hei,

kiitos korjauksista/lisäyksistä. Silloin kun aikoinaan itse hankin plus-kortin niin se tuli postissa muutamassa viikossa. Lentojen määrässä tuli tosiaan virhe eli 8 niitä tarvitaan, jos tulee 50% pisteitä. Toisaalta esim. M-varausluokan lentoja (100%) saa esim. erilaisten yhdistysten jäsenet käytännössä samaan hintaan kuin normaalisti matkatoimistosta tilattaessa (kertymä 50%). Aina Finnairin lennoista on tullut pisteitä (ainakin minulle), joten onkohan sitten jokin muu oneworld yhtiö pantannut pisteitä aikaisemmin...

Pisteinfokirje ei muuten kolahda luukusta ellei tapahtumia ole kertynyt. Hauskoja lentomatkoja!

Tuo pahvi-/muovikortti juttu on tosiaan muuttunut jokin aika sitten (jos en ihan väärin muista, reilu 2 vuotta sitten). Sitä ennen sai muovikortin samantien käyttöönsä.

Pisteinfon suhteen olet oikeassa =)

• Jani
        J_M kirjoitti:

Hei,

...ei ainakaan ennen voinut lentää Finnairin omilla varauskoodeilla. Sen sijaan Finnairin kone, ja lipussa esim BA:n lentonumero näillä codeshare lennoilla saattoi tarkoittaa sitä ettei pisteitä herunut varausluokan olessa epäsuotuisa.

• asiaan liittyen

Miten on? Minulla on silver -kortti, jossa loppumispäivämääränä on 3/2005, mutta silver seurantajaksoni päättyykin jo tammikuussa. Uusittua en tuota korttia tällä jaksolla saa, mutta onko minulla silti lounge pääsy esim helmikuussa 2005? Uskoako seurantajaksoa vai korttiin kirjoitettua päivää?

• Meira

Vaikka seurantajaksosi päättykin jo tammikuussa, tason mukanaan tuomat edut voimassa kortin mukaan, eli sinun tapauksessasi maaliskuun loppuun saakka.

Tasokortti on aina 2 kuukautta varsinaisen seurantajakson jälkeen voimassa, sillä pisteiden kirjaantuminen tilille voi varsinkin partnereilta viedä jopa 8 viikkoa. Näin vältytään turhalta korttirumbalta =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2173
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1484
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe