Miksi kissa nuolee minua??

kissankaveri

Meillä on löytöeläinten kodista otettu kissavanhus,joka on asunut meillä nyt 5-vuotta. Se nuolee meitä perheenjäseniä. Eniten minua,emäntäänsä. Kun se parkkeeraa viereen istumaan,se alkaa nuolla käsiäni ja välillä jalkoja. Sen mielipuuhaa on nukkua kanssani päiväunia ja maata naamani vieressä. Silloin se nuolee kasvoja ja hiuksiani. Ymmärrän pentukissan,varsinkin juuri vieroitetun tulevan esim.yöllä omistajan pään päälle nuolemaan hiuksia. Miksi vanha kissa tekee näin. Toinen hassu juttu on se,että kissa aloittaa raivokkaan lipomisen,kun sitä rapsuttaa hännänjuuresta:O:O Meidän kissa on aika koiramainen ja tosi seurallinen,seuraa joka paikkaan yms.

16

4852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuoleskelijakatti

Eri kissoilla on eri tapoja osoittaa kiintymystä. Oma kissamme tykkäsi esim. herättää minut joskus aamuisin nuolemalla korvanjuuresta. Samoin se saattoi nuolla sormia sylissä ollessaan. Tietysti se enimmäkseen puski, varri ja kiehnäsi mutta ei tuo nuoleminenkaan harvinaista ollut. Sitä se teki vielä vanhanakin.

Jos kissanne enimmäkseen nuolee esim. puskemisen sijaan, voisi olla hyvä tarkistaa, saako se tarpeeksi suolaa ravinnostaan. Ihmisen iholla nimittäin on hien ym. mukana suoloja, joita kissa sitten nuollessaan saa. Voi tosin myös olla, että kissanne on edellisessä kodissaan asunut koiran kanssa, ja joitain koiramaisia tapoja on tarttunut, kyllähän nimittäin ympäristökin vaikuttaa kissankin käytökseen. Jos hieman suolaisemman ruoan tarjoaminen ei muuta tilannetta, niin sitten kissanne vain tykkää nuoleskella. Eipä siinä sitten mitään.

• hmm..?

Kissa nuolee ihoa yms sentakia kun siitä ihosta saa jotain suolaa.. Näin minulle kerrottiiin

• I wonder

Itse ihmettelen sitä, kun herään yöllä siihen, että kissani (4kk pentu), nuolee tosiaan nänniäni. Ja en todellakaan tiedä miten suhtautua siihen. Onko se nimittäin normaalia? Ei se muuten nuole minua ollenkaan, mutta tuota on tapahtunut nyt kahden viikon aikana noin kolmisen kertaa..... Toinen asia jota olen miettinyt ja joka nyt ei tähän liity, on se kun kissa tulee makaamaan suoraan rintakehän päälle, mietin vain että kuuluuko nyt pelätä tukehtuvansa jonain kauniina yönä...

• maito kissa

Oletko ajatellut kun kissasi on vielä pentu se ehkä kaipaa emoaan, onhan se saanut emon nisästä maitoa se kai luulee että saisi sitä sinulta.

• Kissan pussuttelua.

Kyllä se kissa osoittaa kiintymystään. Näin kissa kaveruksetkin käyttäytyy.

Joskus olin itkenyt kunnolla ja kissani pääsi nuolemaan poskiani, senjälken
      kissa kävi iltaisin tarkastamassa poskeni ja muutaman keeran nuolaisi.

• ytrscvbn

Se on ihan sama juttu kuin se, että miksi apina sukii toisen apinan turkkia.
      Siinä luodaan kaverisuhteita.

• ewrrä1

"Herää yöllä siihen että, kissa nuolee nänniäni".. =))))

Kohta on EVR ja poliisit ovella. =)))

• urts

Ehkä sun pinnassa on jotain mönjää josta kissa tykkää.

• abckissakaevelee

Jospa sinä vaan maistut niin hyvältä :)

• evästä ihmisestä

levittää toksoplasmoosia nuoleskelemalla!?

• kiskis

Meidän kisu nuolee huuliani, kuin antaakseen pusuja :) Pusuttelen paljon sitä itse, joten luulen sen ymmärtäneen tämän olevan tapa osoittaa kiintymystä. Vaikka se onkin suloista, niin kissan kieli on sen verran karkea että huuleni ovat aika koetuksella joten yritän antaa sen osoittaa tykkäämisensä jotenkin toisella tavalla.

Uskon myös tuohon suola-teoriaan. Mutta ehkä syitä on siis monia.

• yksinasuja

Mullakin kävi kylässä yksi hylätty kissa, ruokin sitä ja annoin suojan. Toivottavasti ei ole kuollut =( Se tykkää susta ja se haluaa pussata sua, kun ruokit sitä =D

• että näin täälä

Meiän perheen kissa niin se tykkää näykkiä. Silittelet pitkään niin alkaa näykkimään.

Hellyys nakertelija.

• Väkevä hienhaju.

Laukaisee kissalla nuolemisen. Kissa saa nuolemisella suoloja epäpuhtaalta iholta.

• kissatypy

Kissa nuolee ihoa koska se saa suolaa siitä. Myös jos ihossasi on ruuanjämiä, kissa nuolee. Joskus se on myös hellyyden osoittamista, kissat nuolevat toisiaankin pitääkseen epäpuhtaudet poissa.

• kissaz

minullakin oli kissa ,jo nyt enkeli..joka nuoli aamulla naaman..kaulaa...oli hellyytta ja ajatteli varmaan etta olin hanen emonsa..kun hoidin ja ruokinkin tuttipullolla kun oli emolla maidon puutetta..Nyt tama verjari kissa joka loydettiin kadulta eraana elokuuniltana(10 vuotta sitten) varmaan vahuuuttaa on alkanut taas peenuksi ja joskus nuolee myos..polkee villapeittoa mita ei oo vuosiin tehnyt..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      72
      3024
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      63
      2609
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      123
      2459
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      89
      1476
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1296
    6. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      102
      1023
    7. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      193
      994
    8. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      85
      950
    9. Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa

Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      877
    10. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      73
      870
    Aihe