5.9.2013..uutisissa kerrottiin aselain uudistuksesta..ehdotuksena on että "jos on enemmän kuin 5 asetta tulisi aseet säilyttää lukitussa kaapissa"...TÄH??
Olenko joutunut aikakoneeseen ja aikakone vienyt minua ajassa taakse päin??..vai onko mato syönyt kuuloelimeni pilalle?
Eikös se ole jo tällainen laki ollut jo jonkin aikaa?
Mitä ihmettä??
7
238
Vastaukset
- lotki
Joo mutta sitä välillä vahvistetaan aseahdistuneiden takia.
- Tarkentaja
Se vanha koski itselataavia tämä uusi ajatus on että on toimintatapa mikä tahansa jos aseita on yli viisi, niin pitää olla kunnon lukitukset.
Mulle tuo ei ole koskaan ollut mikään ongelma, jo ekan aseen hankkiessa hommasin kaapin jossa on SIS hyväksyntä. - xxxjjk
Kaappi ei auta mitään muuta, kuin ehkä murtovarkaisiin, jos se on avaimella toimiva. Seonnut perheenjäsen tai kaveri saa kyllä halutessaan avaimen käsiinsä jollain tavalla.
Kaapit pitäs olla numerolukolla, jottei avainta tarvita.- Torsti Toropainen
Antaa se kaapin avaimen hakeminen muutaman kymmenen sekuntia aikaa miettä mitä oiken on tekemässä - se saattaa riittää järkiin tuloon.
- kangasniemeellää
- Aseahdistunut sossu
Vieläkö Suomessa on jollakulla aseita? Mitä vi.tt.ua, eikö se Tuomioja saa mitään aikaan?
- Autopeltiseppä
Jan Eerik Tuomiokaan ei tahdo harteilleen viittäsataa hirvikolarikuollutta vuosittain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947996- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2532528- 482175
- 422025
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?281950- 481912
- 191783
- 601778