Kuinkas monella teistä on pakastin maadoittamattomassa koskettimessa tai jatkojohdon päässä? Valmistajahan vaatii, että pakastin tulee kytkeä ainoastaan maadoitettuun koskettimeen ilman jatkojohtoja.
Itselläni kun on nuo maadoitetut paikat hiukan vähissä niin haen tässä muita syntisiä omaa tuskaani lievittämään.
Pakastimen kytkentä sähöverkkoon
9
4923
Vastaukset
- SekkaPuorsa
Et huijaa tällä muilla "syntisten" hakemisella kuin itseäsi. Pakastin voi aiheuttaa sinulle tai läheisellesi kuolemaan johtavan sähköiskun, jos sitä ei ole maadoitettu.
Monesti pakastimessa esim kanteen menevä valaisimen kaapeli voi rikkoutua ja päästää jännitteen maadoittamattomaan pakastimen metallikuoreen. Tällöin kuorta kosketettaessa saat jännitteisestä kuoresta sähköiskun, jonka voimakkuus riippuu ympäröivistä olosuhteista.
Jo 30mA.n virranvoimakkuus riittää aiheuttamaan sydänkammiovärinän, johon menehtyy ilman tehokasta hoitoa.
Kuinka kalliksi lasket tämän verrattuna parin tunnin sähkärin laskuun?- SekkaPuorsa
Tämä tietysti koskee kaikkia suojamaadoitettuja laitteita.
- voi itku
Ongelma nyt vaan on se, että ei ole maadoitettuja koskettimia kuin kaksi ja molemmat paikassa johon ei pakastinta saa.
Tilaan hauta-arkun valmiiksi. - SekkaPuorsa
voi itku kirjoitti:
Ongelma nyt vaan on se, että ei ole maadoitettuja koskettimia kuin kaksi ja molemmat paikassa johon ei pakastinta saa.
Tilaan hauta-arkun valmiiksi.""Kuinka kalliksi lasket tämän verrattuna parin tunnin sähkärin laskuun?""
Sanoin edellä noin, koska sen pistorasian asennus onnistuu mihin vain, siitä se ei saa olla kiinni. - Osku vanhempi
SekkaPuorsa kirjoitti:
Tämä tietysti koskee kaikkia suojamaadoitettuja laitteita.
Ympöivät olosuhteet... Juuri tuollaisissa olosuhteissa Joissa on vesi-tai viemärijohtoja ja hyvä maakontakti on maadoitetut pistorasiat. Kuivissa olosuhteissa ei maadoituksia käytetä. Ja jos kuivissa tiloissa olevaan suojamaadoitettuun laitteeseen tulee vika ja sähkövirta on laitteen kuoressa, ei sulake pala eikä laitteesta saatava sähköisku välttämättä edes tunnu. Koska puuttuu tuo maakontakti. Pakastin toimii ihan samalla tavalla on se sitten maadoitetussa tai maadoittamattomassa pistorasiassa.
- Osku vanhempi
SekkaPuorsa kirjoitti:
""Kuinka kalliksi lasket tämän verrattuna parin tunnin sähkärin laskuun?""
Sanoin edellä noin, koska sen pistorasian asennus onnistuu mihin vain, siitä se ei saa olla kiinni.Maadoittamaton ja maadoitettu pistorasia eivät saa olla neljää metriä lähempänä toisiaan. Eli jos huoneeseen halutaan maadoitettu rasia, kaikki muutkin on vaihdettava, koska huoneen luokitus muuttuu maadoituksen myötä.
- minun uudessa
omakotitalossa on kaikki pistorasia maadoitettuja.
- mee too
Minun kissani hengitys haisee kissanruoalta.
- qwr4ty
Nykyään näin on ja on ollut jo aika kauan.. Mutta esim. entisessä -90 rakennetussa talossa suojamaadoitettuuja rasioita löytyi vain vessasta, pesutiloista ja keittiöstä.
Uudessa talossamme kaikki rasiat ovat lisäksi vikavirtasuojan takana - paitsi jääkaapin ja pakastimen pistorasiat.
Onhan nuo tavalliset rasiat mahdollista muuttaa suojamaadoitetuiksi, se on sitte vain sähkärin hommia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275