hajooko TSI-moottori 100 000 kilsan jälkeen??

OIKEESTI???

Olin jo ostamassa käytettyä Golfia TSI-moottorilla, mutta sitten eksyin googlaamaan aiheesta ja eksyin erittäin monelle keskustelupalstalle jossa varoitellaan, että ko. moottori hajoaa jo jopa 100 000 kohdalla, ja omistalle tulee tuhansien eurojen lasku.

Nettiin ei voi näissä asioissa luottaa, mutta tietääkö kukaan, että onko kyse oikeasti noinkin vakavasta ongelmasta. Kuinka monta % moottoreista oikeasti hajonnut noin aikaisin? Ja mikä on todellinen kustannus omistajalle.

Ko. moottori kiinnostaisi erittäin paljon kulutuksen ja ajettavuuden vuoksi.

Puhun siis manuaaleista.

128

32113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 500000 dieselillä

      Laita 200000 km lisää, jos olet merkkihuollattanut, niin 300000km KEVYESTI.

      • Ei.auta.km.lisäys

        Mulla hajosi 2000 km ajettuna, tai olihan se jo uutena rikki, huomattiin vika vasta kun öljyvalo syttyi. Ei auttanut vaikka laitoin Miljoona km siihen perään, oli silti rikki. Ei tullut kuntoon ajamalla, meni vaan huonompaan kuntoon.


    • Quality tsi
    • itse myin ajoissa
      • osssss

        Asialinja.


    • audzmään

      ei se kone hajoa 100tkm jälkeen.. se hajoaa jo ennen sitä ja noin kolme kertaa... se LongLife huolto tarkoittaa sitä että 30tkm välein vaihdetaan nykyään myös moottori... joten jos huolto-ohjelmaa seuraa niin hajoaa 90tkm kohdalla ja seuraavan kerran vasta 120tkm kohdalla joka on sitten se iso huolto, silloin vaihdetaan myös moottorin lisäksi suurin osa rungostakin.. myös automaattivaihteisto vaihdetaan jokaisen longlife huollon yhteydessä..

      • pää kylmänä

        Ei hätää, Volkswagen on Tekniikan Maailman ja Autobildin moninkertainen testivoittaja. Tällä tiedolla VAG-kuski voi itseään lohduttaa kun EPC valo syttyy ja autolla on edessään matka lavetilla merkkikorjaamolle. Hyvässä lykyssä takuu on vielä voimassa jolloin maksajaa ei tarvitse etsiä. Käytettyä ostaessanne ostakaa se hyvät ihmiset tunnetusti luotettavasta ja vastuunsa tuntevasta autoliikkeestä. Muuten olette täysin tyhjänpäällä autonne kanssa. Pelkkä turbon remontti maksaa herkästi sen 2000 euroa ja väljyyttää alkaa olla puolessa yli 100 tkm ajetussa TSI moottorissa.

        Turha porata sitten jälkikäteen, ettei varotettu. Voitte mennä Vagarenalle hakemaan sympatiaa kun kone porsii.


      • Anonyymi

        Itellä oli joskus golf 1.2tsi, ostin uutena ja ajoin reilu 70tkm. Ei mitään vikaa


    • audzmään

      mikä on se tunnettu luotettava vastuunsa tunteva autoliike ?
      näytä mulle semmonen?

    • Miten voi olla

      N-auto myynnissä 2315 Golfia. ja herranjestas kuinka iso osa on uudehkoja, vähän ajettuja.

    • suncar

      Eikös nää uudet Tsi ole hihnalla?

      • eihuomista

        On ne, mutta nekään ei kestä, koska koko kone on väärin suunniteltu!


      • on mutta silti

        Uudet TSI:t on hihnalla, koska Volkswagen ei saanut korjattua metalliketjulla varustetun TSI moottorin rakennetta. Kertoo aika paljon Volkswagenin insinööritaidosta. Nyt sitten kokeillaan (asiakkaiden kustannuksella) hihnan kestävyyttä. Sen on määrä olla huoltovapaa ja kestää auton koko eliniän. Niinhän sen ketjunkin piti kestää auton eliniän. Ei se ihan kestänyt, vaan se kesti pari sekuntia vähemmän kun auton eliniän.

        Kuka oikeasti uskaltaa luottaa Volkswagenin lupaukseen että nyt se hihna kestää sen 250 tkm minkä auton olisi syytä kestää ennen isoa koneremonttia? Kun Volkswagen joutui jo metalliketjun kohdalla nostamaan kädet pystyyn ja toteamaan, että emme pysty toteuttamaan kestävää rakennetta.


      • Aasinkorvanpurija
        on mutta silti kirjoitti:

        Uudet TSI:t on hihnalla, koska Volkswagen ei saanut korjattua metalliketjulla varustetun TSI moottorin rakennetta. Kertoo aika paljon Volkswagenin insinööritaidosta. Nyt sitten kokeillaan (asiakkaiden kustannuksella) hihnan kestävyyttä. Sen on määrä olla huoltovapaa ja kestää auton koko eliniän. Niinhän sen ketjunkin piti kestää auton eliniän. Ei se ihan kestänyt, vaan se kesti pari sekuntia vähemmän kun auton eliniän.

        Kuka oikeasti uskaltaa luottaa Volkswagenin lupaukseen että nyt se hihna kestää sen 250 tkm minkä auton olisi syytä kestää ennen isoa koneremonttia? Kun Volkswagen joutui jo metalliketjun kohdalla nostamaan kädet pystyyn ja toteamaan, että emme pysty toteuttamaan kestävää rakennetta.

        Älä kirjoittele pasoo.
        Minä olen ajellut lukuisilla VW:llä joissa jakopää on hihnalla eikä pienintäkään ongelmaa.
        On omaa syytään jos vie köyhyyttään jakohihnaremonttiin auton jollekkin Nyrkki-Kyllikkipajalle,kyllä varmaan lasahtaa.
        Kun hihnaremontti tehdään merkkipajalla on työlle ja osille takuu.
        Jakopääremppoja ei kannata teettä missä vain.
        Näin se on.
        Ei koskaan ole VW:n hinakäyttöinen jakopää lasahtanut.
        Onhan sillä hihnalla jumalisten muukin vaihtoväli kun kilometrit,etkö tajua?
        Aikarajoitus tulee myös vastaan.
        Tuolla sinun matikalla keskivertoautoilija saisi ajaa remmillä yli 10 vuotta.


      • Nyt 6v tai 120000
        Aasinkorvanpurija kirjoitti:

        Älä kirjoittele pasoo.
        Minä olen ajellut lukuisilla VW:llä joissa jakopää on hihnalla eikä pienintäkään ongelmaa.
        On omaa syytään jos vie köyhyyttään jakohihnaremonttiin auton jollekkin Nyrkki-Kyllikkipajalle,kyllä varmaan lasahtaa.
        Kun hihnaremontti tehdään merkkipajalla on työlle ja osille takuu.
        Jakopääremppoja ei kannata teettä missä vain.
        Näin se on.
        Ei koskaan ole VW:n hinakäyttöinen jakopää lasahtanut.
        Onhan sillä hihnalla jumalisten muukin vaihtoväli kun kilometrit,etkö tajua?
        Aikarajoitus tulee myös vastaan.
        Tuolla sinun matikalla keskivertoautoilija saisi ajaa remmillä yli 10 vuotta.

        Golf merkkiliikkeeseen, jossa on kaveri joka tekee pääasiasssa jakopäähommia.
        Auto korjaamohalliin ja 1h 45min kulutta kaveria ajaa auton ulos.
        Koko homma moniurahihnoineen vesipumppuineen ym yht € 445.
        Otin laskuun,maksuaika 14pv nto.


      • siinä taas yx
        Aasinkorvanpurija kirjoitti:

        Älä kirjoittele pasoo.
        Minä olen ajellut lukuisilla VW:llä joissa jakopää on hihnalla eikä pienintäkään ongelmaa.
        On omaa syytään jos vie köyhyyttään jakohihnaremonttiin auton jollekkin Nyrkki-Kyllikkipajalle,kyllä varmaan lasahtaa.
        Kun hihnaremontti tehdään merkkipajalla on työlle ja osille takuu.
        Jakopääremppoja ei kannata teettä missä vain.
        Näin se on.
        Ei koskaan ole VW:n hinakäyttöinen jakopää lasahtanut.
        Onhan sillä hihnalla jumalisten muukin vaihtoväli kun kilometrit,etkö tajua?
        Aikarajoitus tulee myös vastaan.
        Tuolla sinun matikalla keskivertoautoilija saisi ajaa remmillä yli 10 vuotta.

        Uuden TSI:n jakohihnaa EI VAIHDETA. Se on kuulemma HUOLTOVAPAA, kestäen auton koko ELINIÄN.

        Kuuleppa, mouhoaja, siihen uuteen TSI mottiin ei ole tarkoitus tehdä KOSKAAN remonttia, minkäänlaista, näin siis väittää tehdas.

        Uskotko?


      • 17+15
        siinä taas yx kirjoitti:

        Uuden TSI:n jakohihnaa EI VAIHDETA. Se on kuulemma HUOLTOVAPAA, kestäen auton koko ELINIÄN.

        Kuuleppa, mouhoaja, siihen uuteen TSI mottiin ei ole tarkoitus tehdä KOSKAAN remonttia, minkäänlaista, näin siis väittää tehdas.

        Uskotko?

        No kyllä vaihdetaan keleen Uuno.


      • Työtön notkuja
        siinä taas yx kirjoitti:

        Uuden TSI:n jakohihnaa EI VAIHDETA. Se on kuulemma HUOLTOVAPAA, kestäen auton koko ELINIÄN.

        Kuuleppa, mouhoaja, siihen uuteen TSI mottiin ei ole tarkoitus tehdä KOSKAAN remonttia, minkäänlaista, näin siis väittää tehdas.

        Uskotko?

        Oletko tosiaan nuin pässi?
        Jakohihnaa ei koskaan vaihdeta hahaaaaa!
        Tottahan toki se vaihdetaan,vaihdetaanhan ketjukin aikoinaan.
        Onko tuo nyt niin jumalattoman vaikea tajuta keleen pässi.


      • Hihna...

        Mikähän on totuus tästä uudesta "vaihtovapaasta" hihnasta, ettei taas kävisi niin, että asiakas maksaa tämänkin kokeilun lopulta. Onko taas tiedossa hajonneita koneita, uudistuneita huolto-ohjelmia ja korjattuja koneversioita.


      • 365467875asff
        Hihna... kirjoitti:

        Mikähän on totuus tästä uudesta "vaihtovapaasta" hihnasta, ettei taas kävisi niin, että asiakas maksaa tämänkin kokeilun lopulta. Onko taas tiedossa hajonneita koneita, uudistuneita huolto-ohjelmia ja korjattuja koneversioita.

        VAG konsernia ei vähääkään kiinnosta. Saksassa ajetaan autobahneilla urku auki sen max kaksi vuotta takuun alaisella autolla ja karvaranteelle myyntiin. Ei siis kosketa tippaakaan Guntheriä. Suomessa autolla on tarkoitus ajaa kymmenen vuotta -30 asteen pakkasissa ja (hah!) 30000 km huoltoväleillä. Tehdas väitti ketjun olevan huoltovapaa ja samaa se väittää tästä uudesta jakohihnastakin. Sillä uudella autolla on siis tarkoitus ajaa se 180000 km ja eikun paaliin.

        Häikäisevää saksalaista Volkswagen laatua. Tulee ihan mieleen Opelin Astra ja Vectra.


      • Aasinkorvanpurija
        365467875asff kirjoitti:

        VAG konsernia ei vähääkään kiinnosta. Saksassa ajetaan autobahneilla urku auki sen max kaksi vuotta takuun alaisella autolla ja karvaranteelle myyntiin. Ei siis kosketa tippaakaan Guntheriä. Suomessa autolla on tarkoitus ajaa kymmenen vuotta -30 asteen pakkasissa ja (hah!) 30000 km huoltoväleillä. Tehdas väitti ketjun olevan huoltovapaa ja samaa se väittää tästä uudesta jakohihnastakin. Sillä uudella autolla on siis tarkoitus ajaa se 180000 km ja eikun paaliin.

        Häikäisevää saksalaista Volkswagen laatua. Tulee ihan mieleen Opelin Astra ja Vectra.

        Mistä ihmeestä olet saanut päänuppiisi hokeman ettei nykyisiä VAG-autojen jakohihnaa tarvitse vaihtaa????
        Kerro selvä Dokkis.

        Hihnanvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan kuten aina ennenkin. Kilometrimäärät ja vaihtovuodet ovat vaan oleellisesti muuttuneet.
        Nykyisten hihnojen vaihtovälit ovat todella pitkiä ja tarkistetaan joka huollon yhteydessä.

        On se kumma kun on puupää niin on niin keleen vaikea ymmärtää näitä asioita.
        Auton kun huollattaa oikeassa paikassa ei mitään ongelmia,jos ei ole varaa huollattaa autoa oikein kannattaa kävellä.


      • Älä jauha sontaa
        Aasinkorvanpurija kirjoitti:

        Mistä ihmeestä olet saanut päänuppiisi hokeman ettei nykyisiä VAG-autojen jakohihnaa tarvitse vaihtaa????
        Kerro selvä Dokkis.

        Hihnanvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan kuten aina ennenkin. Kilometrimäärät ja vaihtovuodet ovat vaan oleellisesti muuttuneet.
        Nykyisten hihnojen vaihtovälit ovat todella pitkiä ja tarkistetaan joka huollon yhteydessä.

        On se kumma kun on puupää niin on niin keleen vaikea ymmärtää näitä asioita.
        Auton kun huollattaa oikeassa paikassa ei mitään ongelmia,jos ei ole varaa huollattaa autoa oikein kannattaa kävellä.

        JAKOHIHNAN vaihto EI KUULU huolto-ohjelmaan, se on tehtaan mielestä HUOLTOVAPAA

        Hlvtin keskonen kun et tajua


        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm volkswagen uusii ongelmamoottorien rakenteen onko luvassa uusia ongelmia/a2151058


      • Aasinkorvanpurija

      • Työtön notkuja
        Aasinkorvanpurija kirjoitti:

        Mistä ihmeestä olet saanut päänuppiisi hokeman ettei nykyisiä VAG-autojen jakohihnaa tarvitse vaihtaa????
        Kerro selvä Dokkis.

        Hihnanvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan kuten aina ennenkin. Kilometrimäärät ja vaihtovuodet ovat vaan oleellisesti muuttuneet.
        Nykyisten hihnojen vaihtovälit ovat todella pitkiä ja tarkistetaan joka huollon yhteydessä.

        On se kumma kun on puupää niin on niin keleen vaikea ymmärtää näitä asioita.
        Auton kun huollattaa oikeassa paikassa ei mitään ongelmia,jos ei ole varaa huollattaa autoa oikein kannattaa kävellä.

        Nykyään vaihtovälit 120-180 tkm.
        Samoin vuosirajoitukset tulevat vastaan.


      • Hihnaheikki.
        Älä jauha sontaa kirjoitti:

        JAKOHIHNAN vaihto EI KUULU huolto-ohjelmaan, se on tehtaan mielestä HUOLTOVAPAA

        Hlvtin keskonen kun et tajua


        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm volkswagen uusii ongelmamoottorien rakenteen onko luvassa uusia ongelmia/a2151058

        On kuules ihan sama mitä tuollainen puliperselehden toimittaja kirjoittaa.
        "Yleensä vaihtovälit 60 000km"
        Volkkarin hihnoilla on saanut ajaa 120 tkm tai 5-vuotta jo mallivuodesta -05.

        Elä AASI usko kaikkea mitä basoo luet jostain Taloussanomista.
        Ei varmaan artikkelin kirjoittaja ole ollut juurikaan sua viisaampi.


      • huoh!
        Hihnaheikki. kirjoitti:

        On kuules ihan sama mitä tuollainen puliperselehden toimittaja kirjoittaa.
        "Yleensä vaihtovälit 60 000km"
        Volkkarin hihnoilla on saanut ajaa 120 tkm tai 5-vuotta jo mallivuodesta -05.

        Elä AASI usko kaikkea mitä basoo luet jostain Taloussanomista.
        Ei varmaan artikkelin kirjoittaja ole ollut juurikaan sua viisaampi.

        Voi riemuidiootti kun olet. Otapa selvää, mene marmorille, ota myyjää hihasta ja hän kertoo että TSI jakohihna on huoltovapaa. Huolto-ohjelmassa ei ole mainittu hihnan vaihtoa. Menisikö tämä sulle lopulta kaaliin.


      • minävaantaas1

        aika yleistämistä tuo...
        riippuu tsi koneesta täysin tuo koska minun huoltokirjassa on kaikille paitsi omalle ketjukoneelle ilmoitettu vaihtoväli. onko sinulla joku 'erikoispainos' :)
        ja se auton käyttöikä on laskettu tehtaalla oman maan keskiarvosta mitä autoja käytetään, suomessa köyhä tuulipukukansa vaatii että ne kestää yhtä pitkään kun se peritty loppuun istuttu nahkasohva joka ei kelpaa edes koiralle ;)


      • kilpailutus
        Aasinkorvanpurija kirjoitti:

        Mistä ihmeestä olet saanut päänuppiisi hokeman ettei nykyisiä VAG-autojen jakohihnaa tarvitse vaihtaa????
        Kerro selvä Dokkis.

        Hihnanvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan kuten aina ennenkin. Kilometrimäärät ja vaihtovuodet ovat vaan oleellisesti muuttuneet.
        Nykyisten hihnojen vaihtovälit ovat todella pitkiä ja tarkistetaan joka huollon yhteydessä.

        On se kumma kun on puupää niin on niin keleen vaikea ymmärtää näitä asioita.
        Auton kun huollattaa oikeassa paikassa ei mitään ongelmia,jos ei ole varaa huollattaa autoa oikein kannattaa kävellä.

        Kyllä ne jakopäänketjutkin kuluvat/venyvät käytössä.Turha vaiva väittää toista ikuisia muka käytössä voi olla ,mutta laitteiden osia tehdään kaikenlaisissa nyrkkipajoissa kuka halvimmalla myy kilpailu iskenyt joka tuotantolaitokseen siis mikä tästä seuraa??Päättele itse olen 40v tehnyt työtä erilaisten automaatiolaitteiden kanssa.Siinä koettu kokemukseni karua kerrottavaa.


      • Anonyymi
        siinä taas yx kirjoitti:

        Uuden TSI:n jakohihnaa EI VAIHDETA. Se on kuulemma HUOLTOVAPAA, kestäen auton koko ELINIÄN.

        Kuuleppa, mouhoaja, siihen uuteen TSI mottiin ei ole tarkoitus tehdä KOSKAAN remonttia, minkäänlaista, näin siis väittää tehdas.

        Uskotko?

        Heh, meinaavatko VW:llä, että autolla ajetaan vain alle 200tkm ja sitten paaliin? Voi hyvää päivää!


    • Tässä asiassa vähän yleistetään liikaa TSI:ongelmaa joka esiintyy vain alkuvuosien 1,4 kaksoisahdetuissa ja joissakin TSI 1,2 koneissa.Eniten myytyhän TSI on tuo 1,4 122hp joka ei ole kaksoisahdettu ja joissa tätä ongelmaa ei ole.Nämä ongelmatkin ovat olleet yleisempiä vw autoissa ja nimenomaan touranissa eikä niinkään sisarmerkeillä.

      • ...............

        Siinä hyvä faktasivusto Octavian TSI ongelmista: www.skoda-octavia.fi


      • väärää tietoa sulla

        Ei pidä paikkansa etteikö sama ongelma olisi 1.4 TSI 90 kW pannuissa. Lukaiseppa esimerkiksi vagarenan keskusteluita. Pelkästään siellä on useita 1.4 TSI 90 kW pannuja jotka kärsivät löystyneestä jakoketjusta -> merkkivalo syttyy -> lavetilla ehjäämöön -> tehdas vaihdattaa ketjun takuuseen/goodwill


      • Susi se on

        Kummasti se ketju alkaa rallatamaan parin vuoden ikäisessä 1.4 TSI:ssä ja nimenomaan sisarmerkeissä. Reilusti km alle 100tkm, kun ketju meni vaihtoon.


    • Totuus on ikävä 5

      Oikeesti voi hajota. PALJON kokemuksia ihmisillä . En siski voi itse ostaa muuten erittäin hyvää autoa. harmi sillä mieli tekisi mutt ahaluan auton toimivan ja siksi auris 1.6.

      • Kertoo paljon

        Autoliikeissä on todella paljon VAG konsernin autoja käytettynä: Takuu juuri loppunut, TSI kone, km 100tkm lähistöllä ja useimmiten DSG ja hinta hyvin houkutteleva. Eivät vain näytä menevän kaupaksi kuin polkuhintaan.

        Vastaavia malleja dieselillä ja manuaalilla ei puolestaan liikkeissä näy.


    • seatisti66

      En tajua kyllä miten näitä tsi koneita joku hajalle saa,täytyy kyllä olla käyttäjässäkin vikaa.
      Meidän taloudessa oli touran vm08 1.4tsi 103kw koneella jolla ajettiin 85tkm.Nyt on kaksi seattia 1,4tsi 90kw koneella vm 2010 joilla ajettu molemmilla lähes 100tkm eikä näissäkään mitään rallatusta koneesta kuulu ja pelaa hienosti.
      Toinen näistä vielä hommattiin pojan käyttöön ja ei todellakaan ole ollut missään kevyehkössä käytössä kun vetaritkin on vaihdettu jo kertaalleen ja kesärenkaita palaa setti kesässä.

      • Kuukerin Elli

        No on kyllä heikot "vetarit" jos menee 100tkm.
        Pitäisi kestää 250tkm.


    • jynkkyjykeeniys

      no siis kardaani menee katki ja laatikon rattaat sileeks aina 20km välein että iha hyvä auto mut ei sa pilu ni vituta

    • Pave 63

      Jos on ketju, laittakaa RVS koneeseenn, niin ketju ei kulu eli ei veny.

    • Minkä kulutuksessa säästät, sen kestävyydessä menetät.

    • Oyutta

      Selvitä auton omistushistoria!

      Jos on ollut naisella (esim. jollain kirjastonhoitajalla), kestää hyvinkin loppuun asti.

      Jos on ollut kaljupäisellä lippalakkia käyttävällä nuorella hemmolla, voi porsia milloin vain. Ja etenkin vältä niitä, joissa kolmen kombinaatio: TSI DSG knalipää ex-omistaja. Ne ne vasta ovat todellisia pommeja =)

    • just joo ajettavuus

      Minkä tähden pitäisi ostaa joku VAG-tuote? Siis miksi pitäisi ostaa, joku WV, Audi, Seat tai Skoda ja sitten alkaa itkeä pillittämään. Osta nyt edes dieseli sitten. Niissä bensakoneissa talvella jakopäänketju pomppaa hampaan ylitte ja sitten on itku ja hammastenkiristys kun sekunnin on taahti sekasin ja sitten räpsähtää mäntä venttiiliin. Sen verran on kiirettä, että edes rahalla eivät ala niitä aukomaan. Ja merkkikorjaamo pesee ekana kätensä. Ja nauravat pihalle jos pyydät takuuta. Siis jos on pakasta just otettu niin käräjillä sitten uhkailet. Jos on vanhempi niin pidä romus. Kun niissä ei ole nykymoottoreissa kuolotilaa venttiilin ja männän välissä niin semmoosta.

      Ja tietysti kun p:hen kajonnut niin sitten vetää herneen nenään, kun kaveri sanoo P.n ostit. Elikkä kun niitä on jotain 12 erillaista muuta merkkiä.

      • Hyvin menee

        Kyllähän se korpeaa kun osarilla ostettu ja luottopeliksi ajatellut hankinta osoittautuukin hetken huuman haihduttua riskihommaksi. Tietysti ensimmäinen reaktio on asian kiistäminen ja sen jälkeen raivoisa vastahyökkäys. Itse ajelen ranskiksella ja väittäisin jotain tietäväni nöyryydestä tekniikan edessä. Hyvin tässä on pärjätty kun asennoituu. Moni volkkaristi ei välttämäti ole hankitaa tehdessään muuta kuin lukenut ylistäviä testiarvioita.


    • Älkää ostako

      Kattokaa kun on paljon Golf 1.2 TSI autoja myynnissä autotalli.comissa ja nettiauto.comissa. Melkein kaikissa ikää kaksi vuotta jotain eli takuu loppunut. Pyynnit 16 kiloeuron pintaan ja autot makaa liikkeissä viikosta toiseen. Hintoja ei voi pudottaa koska arvostuksen romahdus on hiuskarvan varassa eikä sitä haluta jouduttaa ehdointahdoin.

      Ensi talvi, varsinkin jos tulee kovia pakkasia on varaosakaupan juhlaa kun koneet paukkuu ja ehjäämöllä vaihdetaan vaihtomoottoreita 1.2 TSIheihin pää märkänä.

    • Setä kertoi

      Iltapäivälehtiä kuljetettiin joskus vuosia sitten Helsingistä maakuntiin.
      Diesel Golf joilla ajettiin tallalaudassa monilla yli 500000km.

      • jh hjtyyrrr

        Niissä oli ihan eri kone, etenkin ne ahtamattomat VAG diisselit oli ikuisia


      • David Brown 990
        jh hjtyyrrr kirjoitti:

        Niissä oli ihan eri kone, etenkin ne ahtamattomat VAG diisselit oli ikuisia

        Tarkoittanet niitä, joissa moottori ääntää kuin vanhassa traktorissa? Sen kuulee esim. markettien parkkipaikoilla, kun ajavat pienillä nopeuksilla...


    • hihnan kohtalosta

      Ei se välttämättä mihinkään hajoa. Kun puhutaan ihmisen tekemästä koneesta kaikki on tietysti mahdollista. Uusi TSI moottorin jakohihna on ainakin TM mukaan huoltovapaa eli sille ei tehdä huolto-ohjelman mukaan mitään. Vain jos merkkivaloja syttyy tai koneeseen tulee muuta vikaa se luonnollisesti tsekataan. Tästä on oltu merkkikorjaamoissakin ymmällään ja epäileviä.

      • Suomi on pöljälä

        Jäämme jännityksellä odottamaan kuka saa kumiremmijakopää Golf:iinsa ekana 200 tkm täyteen ilman haveria. Elikkä ei paljo kilometrit täytyy, kun ne autot jää myymälään kun takuu päättyy. Ylipäätään kun valtiovalta viisaudessaan yrittää kiristää kotihoidosta sun muusta, niin milloinkahan pannaan tälle työsuhdeautoillulle piste elikkä työnantajalta kuluvähennys leasing-maksuista pois. Kovasti tulee lisää viirun alle lisää verotettavaa. Sen voisi toteuttaa kerta rykäsyllä. Mulla ei tekisi yhtään kipeetä, kun ajan omalla.


    • saksalaista laatua

      Volkswagen etsii testikäyttäjiä uusille TSI moottorisille malleilleen. Tarkoituksena on testata uutta huoltovapaaseen jakohihnaan perustuvaa jakopään rakennetta. Testi toteutetaan asiakkaiden kustannuksella ja riskillä mustan pekan jäämisestä käteen. Ilmottautumiset riittävän setelinipun kanssa lähimpään VV-auton toimipisteeseen.

    • huolto vapaa

      "Bensaturbojen akilleen kantapää ovat olleet jakoketjut, jotka periaatteessa ovat ”huoltovapaita”, mutta käytännössä ongelmapesiä ainakin Volkswageneissa.

      Uusissa bensaturboissa Volkswagen luopuukin jälleen jakoketjuista ja palaa takaisin hammashihnoihin. Rakennemuutoksella Volkswagen käytännössä myöntää, että jakoketjut olivat sen moottoreissa huono ratkaisu.

      Jakohihnat ovat yleensä vaihdettavia osia. Vaihtovälit kumiseoksista tehdyillä ja pikku hiljaa venyvillä hihnoilla ovat yleensä noin 60 000 kilometriä.

      TM:n mukaan Volkswagenien uusien moottorien hammashihnatkin ovat kuitenkin ”huoltovapaita”"

      http://www.talouselama.fi/uutiset/tm volkswagen uusii ongelmamoottorien rakenteen onko luvassa uusia ongelmia/a2151058

      • seniori

        Tuskin näin on. Kyllä Volkswagen osaa moottorin tehdä mukaan lukien ketju ja hihnakäytön. Se, että he eivät laita enää ketjua johtuu siitä, että uuden tyyppinen hihna kestää tai ainakin sen pitäisi kestää hyvin pitkään ja se on vielä luultavasti halvempikin. Sehän siinä perimmäinen syy on. He eivät halua enää ketjua vaan siirtyvät suoraan tähän uuden tyyppiseen hihnaan. Onhan volkkari tehnyt ketjuja maailman sivu. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Tämä TSI ja DSG ovat olleet heille hirveä isku. En olisi sitä uskonut. Sieltä ei ole kerrottu missä meni pieleen. He korjaavat moottorit kaikessa hiljaisuudessa ja korvaavat isolla rahalla suteen menneet. Ehkä näemme muutaman vuoden kuluttua kuinka hihna on kestänyt. Itse en tätä uutta hihnaa aio toistaiseksi hankkia. Aina se, joka tekee uutta kohtaa vaikeuksia. Eivät ne uutuudet pelkästään tekemällä valmistu. Tarvitaan myös monivuotinen laaja kokemus tuotteesta. Miksi pitää tuoda uutta tavaraa muutaman vuoden välein markkinoille varsinkin, kun ei ole ehditty riittävästi kokeilla. Monelta muulta valmistajalta olisin tämän ketjumunauksen ymmärtänyt, mutta en Volkkarilta.


      • Voi_kunpa
        seniori kirjoitti:

        Tuskin näin on. Kyllä Volkswagen osaa moottorin tehdä mukaan lukien ketju ja hihnakäytön. Se, että he eivät laita enää ketjua johtuu siitä, että uuden tyyppinen hihna kestää tai ainakin sen pitäisi kestää hyvin pitkään ja se on vielä luultavasti halvempikin. Sehän siinä perimmäinen syy on. He eivät halua enää ketjua vaan siirtyvät suoraan tähän uuden tyyppiseen hihnaan. Onhan volkkari tehnyt ketjuja maailman sivu. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Tämä TSI ja DSG ovat olleet heille hirveä isku. En olisi sitä uskonut. Sieltä ei ole kerrottu missä meni pieleen. He korjaavat moottorit kaikessa hiljaisuudessa ja korvaavat isolla rahalla suteen menneet. Ehkä näemme muutaman vuoden kuluttua kuinka hihna on kestänyt. Itse en tätä uutta hihnaa aio toistaiseksi hankkia. Aina se, joka tekee uutta kohtaa vaikeuksia. Eivät ne uutuudet pelkästään tekemällä valmistu. Tarvitaan myös monivuotinen laaja kokemus tuotteesta. Miksi pitää tuoda uutta tavaraa muutaman vuoden välein markkinoille varsinkin, kun ei ole ehditty riittävästi kokeilla. Monelta muulta valmistajalta olisin tämän ketjumunauksen ymmärtänyt, mutta en Volkkarilta.

        olisi tämäkin kirjoitaja nähnyt vähän pidemmälle eteensä vuonna 2014 niin olisi saattanut tämäkin mielipide olla vähän toisen näköinen. Noista päivistä ovat kaikki asiat Vw-konsernilla menneet päin helvettiä tai sanotaanko että päin persettä. Uskomaton sössiminen on kuulunut Vw-yrityskulttuuriin jo reilun 20 vuoden ajan. (Lopezin tulosta lähtien)


    • aaaaaaaaa.

      Vaihtoväli 60 000 km. Hah haaaa. Yli 100 000km on saanut ajaa jo kymmenen vuotta. Jo vuonna 2005 Golfissa oli vaihtoväli 120tkm tai 5-vuotta.

    • Muutaman vaihtanut

      Merkki kuin merkki jakohihnan vaihtoväli 100-150tmk tai 4-6 vuotta.
      Ketju ideana hyvä, mutta ei vain tahdo toimia - sen takia hihna.

      • mercedes4

        Ketju on hyvä idea, riippuu automerkistä.


    • Das kestää

      1.4 TSI miellyttävin autonmoottori ikinä.
      Pian lähden ajamaan l.rannasta turkuun ja nautin.

      • kolme kirjainta

        Mä poimin sut kyytiin Taavetin kohdalla kun sun Volsu on hyytynyt.


    • tehdas vähättelee

      Tieto Volkswagenin TSI moottoreiden suunnitteluvirheistä leviää sosiaalisessa mediassa kulovalkean tavoin. Omistajat postaavat päivä päivältä enemmän videoita YouTubeen TSI moottoreidensa jakoketjujen rallatuksesta.

      Totuttuun tyyliinsä VV-auto Suomessa haluaa vaientaa asiasta syntynyttä kohua ja on hiljentänyt mm autolehdistön. Mainosraha puhuu.

      Vagarena ei kuulu suojelurahojen saajiin koska siellä TSI moottoreiden jakoketjujen katastrofaaliset ongelmat ruodittu pohjamutia myöten.

      • osssss

        Pysymmä erossa dsg-TSI autosta.
        Afrikkaan ne kelpaa kuten vanhat tojotat. Ai nii sinne halutaan kestäviä käytettyjä...


      • näin on.

        eihän Vw olisi takuuta edes 2-vuoteenkaan nostanut,

        mutta laki määräsi, oli pakko.


      • osssss
        näin on. kirjoitti:

        eihän Vw olisi takuuta edes 2-vuoteenkaan nostanut,

        mutta laki määräsi, oli pakko.

        Asialinja.


      • jäbä
        näin on. kirjoitti:

        eihän Vw olisi takuuta edes 2-vuoteenkaan nostanut,

        mutta laki määräsi, oli pakko.

        Japseihin iältään 6-7 vuotta ja yli 100 donaa ajettu, annetaan merkkilliikkeistä vielä 2 vuoden täystakuita. Kertoo merkin laadusta ja miten merkkiin luotetaan valmistajan puolelta. Onnettomiin volsuihin ei valmistaja edes uutena luota kuin 2 vuotta, eikä se mikään ihme tietenkään ole. Huonosti suunniteltua tekniikkaa jonka testaaminen jää kuluttajan vastuulle. Leasing autoina ymmärrän vaginan valinnan, mutta yksityisen ostajan, joka pitää autoa esim. 5 vuotta, ei pidä noihin koskea!!


    • 373737

      Osaako kukaan sanoa saakoVW TSI moottorin jakoketjun kiristintä missä olisi esikiristys jousella ja räikkä mikä ei päästäisi ketjua löysälle kun moottori sammutetaan.

      • Ei ole

        Ei sellaista osaa ole olemassa. Tehdas on ratkaissut tuon ongelman siirtymällä jakohihnan käyttöön. Vanhoihin autoihin vaihdetaan uusi, entisen kaltainen ketju ja uusi kiristin. Sellaista varaosanumeroa jossa olisi esikiristin mukana ei VW:ltä löydy,


    • 373737

      Kyllä tuo tuntuu jo petokselta, kun ketju ei kestä lähestulkoonkaan 120 000km mikä on hyvin yleinen jakohihnan vaihtoväli.
      Miksi tehdas ei ole korjannut vikaa ottamalla vaikka mallia japsien ketjurakenteesta millä ajaa huoletta satoja tuhansia kilometrejä ilman ongelmia.
      Vähin mitä tehtaan pitäisi tehdä olis takaisinkutsu missä jakopää muutetaan jakohihnalle mitä sarjaa tiettävästi ainakin keski-euroopassa on myynnissä.
      Onko VW tehtaalla mitään vastuuntuntua kun asia yritetään haudata ja yritetään maksattaa joka ketjun ja kiristimen vaihto asiakkaalla.

      • minävaantaas1

        liian monta nissanin dieseliä loppu 250tkm kohdalla. sekä ketju että nostimet ja lisäksi kone väljä. samoja ongelmia bensoissa. primera.


    • Autotravike

      Ei tuo 100 000km ole varma. Voi se hajota paljon aiemminkin.

      • Huu Haa

        Tai paljon myöhemmin, mutta melkovarmasti ennen kuin miljoona täyttyy


    • Kairdes

      Hajoo, just ajan vaimon Golfia kahden viikon korjauksen jälkeen takaisin himaan. Mittarissa just nyt 89.633km. Ei enää ikinä VV-konsernin autoja tähän perheeseen.

    • vanha.totuus

      "Mikään ei voita kuutiotuumia" Lehtipuhaltimen moottorit ei sovi autoihin,

      • ajat.silti.muuttuivat

        Ja ajelet "kuutiotuumilla" auringonlaskuun? Vähissä ne autonvalmistajat, jotka eivät siirry "pieniin" turbo-moottoreihin. Monet vain eivät jostain syystä saa niihin yhtä hyviä käyttöominaisuuksia kuin Volkkarin TSIn alavääntö (esim 1.2 Nissan). Kestävyydestä ei muilla ole vielä mitään näyttöä...


      • ajat.muuttuvat.silti
        ajat.silti.muuttuivat kirjoitti:

        Ja ajelet "kuutiotuumilla" auringonlaskuun? Vähissä ne autonvalmistajat, jotka eivät siirry "pieniin" turbo-moottoreihin. Monet vain eivät jostain syystä saa niihin yhtä hyviä käyttöominaisuuksia kuin Volkkarin TSIn alavääntö (esim 1.2 Nissan). Kestävyydestä ei muilla ole vielä mitään näyttöä...

        "Vähissä ne autonvalmistajat, jotka eivät siirry "pieniin" turbo-moottoreihin."
        Eikös folkkarikin ole jo todennut lehtien mukaan, että heidän on tulevaisuudessa siirryttävä takaisin isompiin koneisiin, kun ei voi enää päästökusettaa.


      • Vw_ja_kestävyys
        ajat.silti.muuttuivat kirjoitti:

        Ja ajelet "kuutiotuumilla" auringonlaskuun? Vähissä ne autonvalmistajat, jotka eivät siirry "pieniin" turbo-moottoreihin. Monet vain eivät jostain syystä saa niihin yhtä hyviä käyttöominaisuuksia kuin Volkkarin TSIn alavääntö (esim 1.2 Nissan). Kestävyydestä ei muilla ole vielä mitään näyttöä...

        Siitä on tarpeeksi näyttöä: EI KESTÄ MITÄÄN


    • joskushajoaa

      Hajoaa 100000km jälkeen. Onko silloin mittarissa 400-600tkm, se on arvoitus?

    • hälläväliäfiilis

      Mistäköhän johtuu että Volkkareilla ajavat VW, Audi, Skoda ja Seat kuskit ovat liikenteen raivoisaa joukkoa, muut ajaa nätisti nämä yhdet ne on koko ajan kyrpä otsassa tappituntumalla ja ohi pyrkimässä heti kun paikka aukeaa, onko vähän hälläväliä fiilis kun liian paljon euroja hassattu romisautoon?

      No on ne mesekuskit vielä pahempii, volvokuskit jotenki rauhottunut kun Turbo Volvon 7,5 sekkaa nollasta sataan ei enää ketään säväytä, pahimmat mesekuskit lienee niitä jotka on käyneet ohjelmoimassa 10-15 vuotta vanhan lahnan ja kyllä kulkee...sitten on tietty ne Nissan kaskai miehet, niillä on kovat rassit alla ja vauhdilla tullaan tilanteeseen, tosin kun tulee mutka niin sitten kuluu jarrut, mutta suoralla osuudella tempo pysyy yllä :)

    • halpisautojenmittarit

      Mittarivirheet aiheuttaa tuommoista.

    • tavataan.tienpäällä

      Rehellisesti sanottuna en tiedä hajoaako, mutta minulla ei ollut varaa myöskään kokeilla. Joten päädyin eri merkkiin ja vapaasti hengittävään 1,6 litraseen pitkään tuotannossa olleeseen malliin. Eipä sekään mitään takaa, mutta olenpahan edes yrittänyt välttää sudenkuopat.

    • apinanmuna

      näissä on alumiinilohko joka hikoilee voimakkaasti sisääänpäin. eli öljyyn kertyy vettä. öljyn vaihto kaks kertaa vuodessa kannattaa. ja joskus voi katsoa öljytikkuun jos öljy on tietyn näköistä niin heti vaihtoon. siis öljyt ja suodatin. ei auto.

      • ennustajaerkki

        Ai miten niin joskus katsoa öljytikkuun, kun kulutus on 66 litraa huoltovälillä niin joka toisella tankkauskerralla saa laittaa litran uutta öljyä, öljyt vaihtuu huoltovälillä 18 kertaa, luuletko tosiaan että volkkarissa pitää vielä erikseen öljytikusta katsoa, kas kun ei kristallipallosta, ennustajaeukkokin osaa kertoa koska pitää taas öljyä lisätä eikä montaa päivää voi koskaan mennä pieleen :)


    • Iket

      Mulla vuodesta 2011 asti 1.4 TSI automaatti eikä mitään vikaa ole ensimmäisillä 150 000 kilometrillä ollut. Normaalit huollot ja huoltovälillä noin 0,5 l moottoriöljyä olen lisännyt. Mietin kans pitkään uskallanko ko. vekotinta ostaa, mutta ainakin tuo pienempiheppainen 1.4:n on toiminut hyvin.
      Nyt on taas autonvaihto edessä kun työmatka piteni dieselille edullisemmaksi.

    • kittiätarjolla

      saahan tohon tsi koneen jakopäähän korjaus kitin jos haluu, "belt to chain" kitti maksaa satasen e bayssa. passaa kaikkiin tsi koneisiin kun ne reijät on hahlotettu.
      kamu osti ja ei ole katunut.

      • uniseis

        Höpöhöpö


    • omavalinta

      Olen ajanut 350000 km noin 10000 km vaihtovälein, ei mitään ongelmaa Olisikopitänyt olla?

    • Huijarivalmistaja

      Kyllä jämti on niin että en enää eläköitymiseni jälkeen, kun tulot ovat puolittuneet, ota enää mitään VW-riskiä talouttani ja mieltäni raastamaan. Kun merkki on laatu ja luotettavuustilsaton jumbo, niin miksi en sitä uskoisi? Ei ole mitään houkutinta, että ryhtyisin koekaniiniksi Volsulle. Käytetyn TSI/DSG ostaminen olisi jo järjen köyhyyttä ja sulaa hulluutta. yksysi diesel olisi ainoa kesävä, mutta kun ei halua manuaalipolkuautoa ja DSG- ongelma ei kiinnosta, eikä dieselistä näillä kilometreillä saisi muuta kuin lisää kustannuksia. Mitkä ne "ominaisuudet" ovat, joita palstalla jotkut VW-kauppiaat rummuttavat, en ymmärrä. Kaikki nykyautot ovat kohtuuhyviä ajettavia ja kaikki kulkevat reilusti enemmän, mitä rajoitukset sallii, eikä meikäläisen ikäisellä ole tarvetta peniksen jatkeellekaan. Laatu ja luotettavuus on ykkösominaisuus meikäläiselle kevyen ja helpon käsiteltävyyden lisäksi. Muutaman desin kulutuseroilla ei ole mitään merkitystä. Start-Stop on jo aivan perseestä niin kuin litran kolmipyttyinen ja lepuutustoiminto. Mihin niitä tarvitaan? Saksalaisvalmistajan rehellisyyteenkin tulee toteutuneen historian valossa suhtautua vähintäänkin varautuen, ettei tarvitsisi katua.

    • monesko.jakopää

      "Laita 200000 km lisää, jos olet merkkihuollattanut, niin 300000km KEVYESTI."
      Kyllä tsi/dsg-passatit ovat porsineet usein jo paljon ennen kuin ensimmäinenkään satatuhatta on tullut mittariin. Toki se on pyytänyt öljyä lisää jo, monet,monet kerrat.
      Tosin ei mitään määriä ole alettu laskemaan ja ehjiä on enemmän kuin vikaantuneita tiedottajankin mukaan. Toyotat pysyvät iskussa ilman törkyhintaista merkkihuoltoakin. Aivan normaali monimerkkihuolto osaa vaihtaa öljyjä ja tehdä tarkistuksia. Toyotassa ei tarvitse jakoketjua vahtia joka huollossa niinkuin volkkareissa. Toyotassa jakopää on tehty kestämään koko auton käyttöikä ja vähän ylikin.

    • 6564rty

      Liikkeessä on myytänänä useita vw-golffeja 1,2tsi . (Kamux)
      Vm. 2015 ja hinta 12500-13000€ .
      Noin uusia autoja aika edullisesti .
      Löytyykö syy edellisistä kirjoituksista , epäilyttää lähteä kaupoille ?

    • raskastaaikaa

      Varmaan tässä ketjussa onkin jo kattavasti ja monipuolisestyi vastattu aloittajan kysymykseen.
      Laitan tähän loppuun oman kokemukseni TSI-moottorista, toteamalla, että kyllä se minun Golfissani hajosi jo paljon ennen 100 tkm ajosuoritetta.

      • 14TSITSU

        Jakoketju ja rattaa uusittiin 40 tuhannen kohdalla. Hankkiuduin heti autosta eroon.


    • Kyllä_helpotti

      Minulla oli vuoden 2008 VW Golf 118 kW:n kaksoisahdetulla TSI-moottorilla ja DSG7-vaihteistolla. Sain siitä toissa kesänä vielä ihan kelpo vaihtohyvityksenkin.

      Kun uuden autoni luovutushetki koitti, jännitti vähän kun mittarissa oli pari kilometriä vaille tuo maaginen 100 tkm ja matkaa autoliikkeeseen oli sentään jonkin verran...

      Matkamittarissa oli perille päästyä 100 014 km. Eikä porsinut noilla loppukilometreilläkään!

    • vwkuski1

      2011 Tsi ja dsg 78000 km 5-2017 vw maksoi kaikki ketjunvaihtoon liittyvät työt ja tarvikkeet. Autossa täysi huoltokirja merkkiliikkeestä. Olen todella tyytyväinen autoon.

      • Sulla_mitään

        Tsi/dsg-Volsua ole kun ei ole kuin mopokortti ja se kuuluisa Helkama Raisu.


      • maksettukehujaVWskoda

        Ja Joulupukki on todellinen?


    • surkeaa

      Kokemuksesta tiedän että 5 vuotta tai 50 tuhatta km on 1,6 l vw moottorille ihan maksimi,sen olen todennut, maksoi 2400e hihnan rikkoutuminen,mietikää sitä.Myyjät eivät ota vastuuta puheistaan. Autolla oli ajettu113 tuhatta km silloin.

    • ZKODA

      2013vm skoda oktavia ja moottori pamahti 43tkm ajettuna 2 vuoden iässä takuun aikana. ensimmäinen ja viimeinen vag auto mulla. takuu ei korvannut mitään.

      • Minäpä.tiedän

        Olitko ajanut liian pienillä vaihteilla vaikka autossa automaatti DSG vaihteisto, monesti syyttävät kuskeja siitä etteivät osaa käyttää automaattivaihteistoa. Minä itse olen sitä mieltä ettei siihen kuski vaikuta koska laatikko vaihtaa automaattisesti ja tällöin moottorin käyttö on myöskin automaattista kun kuski painaa kaasua, aina oikea kierrosluku, mene ja tiedä, tiedän etten moisia laitteita osta.


      • TotuusSattuuQC

        "2013vm skoda oktavia ja moottori pamahti 43tkm ajettuna 2 vuoden iässä takuun aikana. ensimmäinen ja viimeinen vag auto mulla. takuu ei korvannut mitään."

        Tuossa tapauksessa autoa ei ole huollettu huolto-ohjelman mukaan tai sitten on selkeästi osoitettavissa moottorin virheellinen käyttö. Muuten olisit taatusti saanut korjauksen takuuna viimeistään kuluttajaviranomaisten avustuksella.


    • HazetStahlwilleGedoreVBW

      Ei hajoa mutta vikoja tulee jatkuvasti, anturit, pakokaasun kierrätys, sytytysosat huonommin suunniteltuja ja jos auto on dsg kaksoiskytkinlaatikolla niin remonttia on tiedossa, siinä kun on enemmän hajoavia osia, sähköjä, hydrauliikkaa, venttiileitä sekä kytkinlevytkin kuluvat nopeammin kuin manuaalissa.

      • HazetStahlwilleGedoreVBW

        Niin ja ketjullinen jakopää todella huonosti tehty jollaista autoa ei kannata ostaa. Myös mäntiä on hajonnut mystisesti tsi koneissa.


    • ExVagisti

      Tämän vuoksi uusi valintani on Toyota. Ei tarvitse murehtia mistään VAGavista ongelmista.

    • NoVWnoCRY

      100000 ja jo kolmas ketju menossa. Lisäksi meni turbo, yht n 4000€ hintaan lisää siis. Maahantuoja ei ota mitään vastuuta. Ei enää ikinä Volkkaria, Audia tai Skodaa

      • TotuusSattuuQC

        Ja huollot oli tietysti teetetty serkkupojalla ja öljyt tuotu itärajan takaa?


      • Anonyymi
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        Ja huollot oli tietysti teetetty serkkupojalla ja öljyt tuotu itärajan takaa?

        Huoltajastako se nyt johtuu se huoltovapaan susijakopään porsiminen ? Sukulaisuus huoltomieheenkö venyttää ja kuluttaa jakopäätä? Niin ja väärän merkkiset öljyt tietenkin? Itse jakopäähän on laadukas ja kestää isältä pojalle, eikä siinä voi olla mitään vikaa, eihän? On kuulemma ihan hyvä kone silloin kun toimii. Kallis pommi jos on serkkupoika mennyt huoltamaan. Ainoa mikä on konsernilta onnistunut on kuluttaja-asiamiehen lobbaus. Voisiko olla sekin rahalla lahjottu päätös? Jotenkin vaan käväisi mielessä kun konsernin koheltamista on tullut seurattua . Ei ihan pieni rikollinen! Kolmekymmentä miljardia rikollisesta toiminnasta pelkästään amerikassa maksuun????? Ei merkkihuoltokaan pelastanut eikä kuluttajariitalautakunta. Kuinka yhtä ja samaa rehellistä konsernia voi kohtalo noin usein ja noin kovin kolhia?


    • Anonyymi

      kirjoitukset kertoo että 50000km kestää tsi ketjuihme?

    • Anonyymi

      Skoda Octavia, -09, 1.4. Ensin 100000 kohdalla, kustannus 3400€ ja toisen kerran vajaan 200000 kohdalla, kustannus 1500€. Molemmista jäi maksettavaa n. 600€/korjaus. Kyllä maahantuoja/myyjä korvaa, jos osaa asiaa viedä eteenpäin.

    • Anonyymi

      sodäär sano RKP

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      kts. moottorihiomo seinäjoki sivut

      tehdasvika kertoo TM lehti

    • Anonyymi

      Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4 Experience Kilometrit 193000 km
      Hinta 8 890 € Käyttöönottov. 2009
      Vielä ajaa helposti 100 000km jos tekee huollot ajallaan.
      Jotain kuluvia osia saattaa mennä. Mielummin ajan tuolla kuin Toyotalla.

    • Anonyymi

      Miten te saatte huippumoottorin hajoamaan?
      Ajamalla ei saa rikki jos huoltaa ohjeiden mukaan.

    • Anonyymi

      googlaa DSG

    • Anonyymi

      kts. moottorihiomo

    • Anonyymi

      307 000km ja 19,5 vuotta käyttöä on nyt

      Vw golf 4 1.6 16V bcb koneessa.


      Moottori toimii identtisesti kuin 19 vuotta sitten, yhtä pehmeä ääni, ei kuluta öljyä ei lisäystä tai vaju alarajaan. Tehot tallella.

      Öljyt uusin vuosittain itse ja suodattimet,

      Koneeseen on vaihdettu uusi startti pari vuotta sitten ja yksi sytytyspuola. 70 + 40€ ylimääräiset korjaukset. Kaasuläpän olen puhdastanut noesta ja egr venttiilin

      Vaihteisto on parempi kuin uutena, silloin puri hieman puslat ja nivelet kiinni jotka laatikon vieressä, vivusto. Rasvattu

      • Anonyymi

        Vaihteistoon kannattaa uusia öljyt 60-100tkm välein, kuten tähänkin. 2 litraa on pieni määrä ja maksaa 30-40€ castrol. Pysyy laakerit kulumattomina eikä laatikko voitu koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihteistoon kannattaa uusia öljyt 60-100tkm välein, kuten tähänkin. 2 litraa on pieni määrä ja maksaa 30-40€ castrol. Pysyy laakerit kulumattomina eikä laatikko voitu koskaan.

        Näin on ja, vaikka vaihteistoöljyn vaihto ei normaali huolto-ohjelmaan Volkkarissa kuulu niin manuaalivaihteiston hyvä puoli on siinä, että siihen on helpompi vaihtaa öljyt, kuin automaattiin.


      • Anonyymi

        Miten 1.6 16V bcb kone liittyy TSI koneisiin?
        Olihan sillä Volkkarillakin pari iah ok mallia viimeisen 20 vuoden aikana, mutta totuus on se että nyky VW ei ole samaa laatua kuin mitä se oli 70 - ja 80 luvuilla.
        Tuolloin uskalsi ostaa Volkkarin rauhallisin mielin, kuten myös Mersun tai Audin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten 1.6 16V bcb kone liittyy TSI koneisiin?
        Olihan sillä Volkkarillakin pari iah ok mallia viimeisen 20 vuoden aikana, mutta totuus on se että nyky VW ei ole samaa laatua kuin mitä se oli 70 - ja 80 luvuilla.
        Tuolloin uskalsi ostaa Volkkarin rauhallisin mielin, kuten myös Mersun tai Audin.

        Kuinka paljon 70-lukulainen bensa Volkkarin kone kesti? Taitaa olla muistissa vikaa tai liian vähän ikää puhumaan tuon ikäisissä autoista ?


    • Anonyymi

      240tkm nyt mittarissa. 190tkm. Vaihdettu jakopää.. joka 10tkm välein vaihdan öljyt. Nyt aattelin vaihtaa ensi kesänä jakopään kun tulee 60tkm vaihdosta. Se on vähän miten näitä asioita ajattelee . Kannattee ostaa vanha 1.2 8v opel niin pysyy jakopää rempat kurissa jos ei halua sijoittaa yhtään autoon. 😂 Vanhasta diesel mesestä pamahti kettinki 800tkm kohdalla. Mutta se oliki rautaa.. nyky ketjut ja hampaat on niin pieniä että aivan hitvittää... No kunhan pitää hyvät öljyt nii pysyy myös jakopää kunnossa toivottavasti.

    • Anonyymi

      140 000km nyt rullailtu 1.2 TSI moottorilla jossa jakopää ketjulla. Ei minkään näköistä ongelmaa ole ollut. öljyt vaihtoon max 12tkm👍. Ollut kovassa käytössä. rajottimella käydään joka viikko melkeen😁.
      että jos hajoaa ennen aikojaan niin öljynvaihto on unohtunut👍.

      • Anonyymi

        Rajottimella kannattaa välillä käydäkin ja mielellään raskaalla kaasupolkimella vähän pidempäänkin. Nykyaikaiset turbolliset suoraruiskutuspolttomoottorit tarvitsevat välillä sitä, että kone käy välillä reippaasti kuumana. Siis ei jäähdytysongelma-kuumana vaan niin, että esimerkiksi venttiilit lämpenevät niin, että niissä tapahtuu muutakin kuin kumuloituvaa likaantumista. Samoin koneelle on aivan terveellistä, että myös öljyn lämpötila käy välillä vähän kevyttä ajoa kuumempana. Vähentää mannänrenkaiden jumittumisia ja muita "rasvoittumis"-ongelmia.


      • Anonyymi

        "1.2 TSI moottorilla jossa jakopää ketjulla."

        Millois tuollaisia on tehty? Taitaa olla melkoisen vanha viritys.


      • Anonyymi

        Mitä sitä yhtenään öljyjä vaihtaa, turhaa rahan tuhlausta. Tärkeämpää on käyttää oikeita öljyjä.


    • Anonyymi

      Ei ole hajonnu vielä ja nyt on ajettu 335.000Km alkuperäinen moottori 1.8

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7390
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      48
      5500
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      57
      3039
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1578
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      195
      1416
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1109
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      242
      1025
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe