Elikkäs miten saada epäsäännöllisestä säännöllinen rytmi? Alkaa hermo meneen kun rytmi ei tasotu...
Kyseessä siis vähän reilu 3kk vauva. Tosin kuuluuko tän ikäsellä vielä ollakaan säännöllistä rytmiä? Mä en millään muista, esikoisen vauva ajasta on jo niin pitkä aika :D
Epäsäännöllinen rytmi
4
173
Vastaukset
- 34678!
Meillä löyty se rytmi just noihin aikoihin onkin pysynyt samana jo sen puoli vuotta. Aloin vaan toistaa samat jutut aina samaan aikaan. Aamupäivästä ekat päikkärit vaunuissa (ja myöhemmin rattaissa) noin tunnin lenkki koirien kanssa. Ja toiset päiväunet sisällä. On kyl helpottanut paljon elämää kun se rytmi löytyi ja osaa ennakoida päivää. Kyllä se teilläkin löytyy! :)
- j4rtrsg
Meidän kakkosella päivärytmi alkoi löytymään 3-4kk välillä. Esikoisesta en edes muista, ei siihen silloin kiinnittänyt niin huomiota, kun kaikki aika oli vain sitä yhtä lasta varten :D
- Kapusha
Meillä löytyi myös 3-4kk rytmi :) Ja se löytyi niin että tarkkailin mihin aikaan vauva syö ja mihin aikaan nukkuu. Ja jotenkin se rytmi muotoutui niin,että on se "perus" päivärytmi (12 päikkärit jne jne).
Tarkkaile vauvan toimintoja ja menkää sen mukaan :) Kaikilla kuitenkin rytmi on erilainen.
Tuon ikäisenä taisi olla niin et herättiin 4-6 välillä,aamulla nukkui 1h päikyt ja 12-15 vaunuissa ulkona ja illalla vielä 17 aikaan pikku-unet. Ruokailut sitten mentiin sen perusmallin mukaan :) (Meillä siis aloitettiin kiinteät 3kk ikäisenä) - 3h rytmi
Meillä vauva rytmitettiin 2kk iässä niin, että aina kolmen tunnin välein lapsi laitettiin nukkumaan. Samalla rytmillä mentiin tosi pitkään. Tässä rytmityksessä ei ole niin väliä monelta aamulla herätään jne kun unien välit vaan pidetään samoina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.745019Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.163403Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242700Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581760- 471576
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2331221Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711025IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54912