Syntymäilmoitus lehteen

Ei laitettu... :/

Meillä on puolivuotias vauva, ja nyt (kun ei vissiin ole isompiakaan huolia) on alkanut painamaan hirveästi mieltä kun ei laitettu vauvan syntyessä ilmoitusta lehteen! Synnytys oli aika hurja ja minä elin jossain ihme kuplassa varmaan pari kuukautta sen jälkeen kun olin niin väsynyt ja kipeä, ja ohimennen vain ajattelin että ei meille tule mitään lehtiä eikä meillä täällä ole edes paljon tuttuja kun asutaan kaukana sukulaisista ja ystävistä.

Mutta nyt tosiaan puoli vuotta myöhemmin tunnen olevani tosi huono äiti ja ajattelematon ja moukka ja suunnillen tuoneeni vauvalleni huonon onnen elämään, kun ei laitettu sitä ilmoitusta! Oishan täällä ollut joitakin vanhoja työkavereita työharjoitteluajoilta (opiskelin raskaana ollessani) ja myös parin vuoden takaa, jotka olisi tunnistaneet ilmoituksesta minut ja saaneet vauvauutisen. Ja jos ei muuta niin olisin saanut leikattua ilmoituksen vauvakirjaan.

Laittaako kaikki muut aina ilmoituksen, nyt mulla nimittäin on se käsitys että me ollaan ainoat moukat jotka ei laittanu? Se lohduttaisi jos tietäisin että kaikki muutkaan ei laita... :D

8

1939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blulla

      Mä laitoin esikoisesta ja jälkeenpäin koin sen aika turhaksi, suku varsinkin sai se kyllä tietää muualtakin kun lehdistä. Joten nyt en kuopuksen syntymästä laittanu lehtiin ilmoituksia eli ette ole ainoita jotka ei laita :)

      • nouhätämamma!

        Ei me laitettu. Täällä ilmaisjakelu lehti julkaisee kaikkien kastettujen nimet, jos vanhemmat antaa siihen luvan. Tosi vähän ainakin meidän sanomalehdessä on syntymäilmoituksia, ei juuri ollenkaan! :)


    • lkjlk

      No mua kyllä harmittaa myös, ettei jostain syystä laitettu! Meillä vauva myös puolivuotias. Mutta en kyllä koe olevani mitenkään huono äiti sen takia, harmittaa muuten vaan. Olisi ehkä osunut sellaistenkin tuttujen silmiin, jotka eivät muuten tiedä meidän perheenlisäyksestä. Mutta älä turhaan syyttele itseäsi.

    • miksi pakko lehteen?

      No ei todellakaan laitettu. Kyllä ne tutut sen tiedon on ihan muuta kautta saaneet ja mitä ihmettä sillä ilmoituksella edes tekee?! Vauvakirjaan nyt voit laittaa vaikka sairaalasta saadun paperin/sängyn päädyssä olleen henk.tieto. lapun, rannekkeen tms. syntymästä muistoksi. Voithan laittaa 1v.-kuvan ja onnittelut sitten lehteen. En usko että niitä monikaan edes kovin tarkkaan lukee. En minä ainakaan jaksa mitään hääilmoituksiakaan tihrustaa lehdestä. Sitä paitsi suurin osa lukee nykyään varmaan lehtensä netissä. Mun tuttavista ei muistaakseni kukaan ole mitään ilmoituksia laittanut. Yksi pisti kasteilmoituksen.

      Jotenkin (anteeksi nyt vaan) nuo syntymäilmoitukset on vähän nolojakin minusta, kuten myös lemmikkionnittelut. En osaa selittää miksi se tuntuu vähän juntilta, sellaiselta pakko päästä julkisuuteen ja ihanaa, "ollaan päästy lehteen"-meiningiltä :(. Tulee olo, että pitääkö sitä nyt ihan lehdessä asti kuuluttaa, että on syntynyt tavisvauva. Vauva on tietysti teidän maailman keskipiste nyt, mutta meinaatteko, että se kiinnostaa koko kansaa... tuttuja tietty kiinnostanee, mutta kyllä me ilmoitettiin ihan henk.koht. mieluummin heille ja ne jotka eivät ole tekemisissä/puolitutut saavat sitten tiedon kuulla jos kuulevat. Eipä ne sillä tiedolla mitään tee. Kasteilmoituksen jotenkin ymmärrän paremmin, siinä julkistetaan samalla nimi ja siinä voi sen syntymäpäivän mitatkin samalla mainita. Mutta mieluummin niitä ilmoituksia sitten kun päivänsankari itsekin asiasta jotain tajuaa.

      • niniana

        meillä kaksi lasta eikä kummastakaan ole ollut missään lehdissä syntymäilmoitusta.. Ja toisekseen en edes lue lehdistä noita syntymä/kuolin uutisia. Ei kiinnosta, vaikka muuten luen lehden tarkkaan.

        Ajatteles ap kuinka paljon lapsia syntyy Helsingin alueella ja Hesariin riittää yhdelle sivulle nuo katse ja syntymäilmoitukset. Toisin sanoen vain murto-osa ihmisistä noita ilmoituksia laittaa lehteen.

        Edellinen antoikin hyvän vinkin. Laita lehteen 1-vuotis synttärionnittelu. Siihen vielä kaunis hymykuva niin on paljon parempi kuin syntymästä pikkuilmoitus jossain lehden laidassa.


    • Ei laitettu :/

      Heh, kiitos, heti tuli parempi mieli :D Eli ei olla ainoita jotaka ei laittanut ilmoitusta! En vain ollu varma mikä ihmisten kanta asiaan on, ajattelin että jos kaikkien mielestä se on vähän niinkuin itsestäänselvyys laittaa ja törkeetä olla laittamatta..

      • -----

        Minä ainakin olen laittanut molemmista lapsistani, ja leikannut ne talteen vauvakirjaan.


    • tapas1

      Onkohan tää jotenkin paikkakuntakohtaista? Meillä oikeastaan ainoa lehti mihin edes ajattelisi tuollaisen ilmoituksen laittaa, on Hesari. Kai sen johonkin Länsiväyläänkin olisi saanut laitettua, mutta ei nuo ilmaisjakelut ihan kolahda :) Mutta ihan mielenkiinnosta jäin pohtimaan että onko jossain pienemmillä paikkakunnilla tapana aina laittaa ilmoitus paikkakunnan lehteen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe