Montako yötä Aonangissa?

Ihana Thaimaa

Matkan suunnittelu vaiheessa. Koh Lantalla ollaan ensin 6 yötä ja nyt arvotaan, ollaanko Aonangissa 6 vai 7 yötä. Aonangissa ei olla koskaan käyty, joten riittääkö tuo 6 yötä? Tarkoitus nautiskella, käydä ehkä Noppharat rannalla, yks veneretki Raileylle tai jonnekin ja ehkäpä Emerald Pool -retki.
Kotiinlähtö sitten Bangkokin kautta, siellä 1 tai 2 yötä, Aonangissa olon pituudesta riippuen.

Kiitos!

24

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi mielipide

      Riittää 6 yötä Ao Nangille ja ehdottomasti kannattaa olla mieluummin 2 yötä Bangkokissa. Bangkok on tosi monipuolinen kaikin tavoin (nähtävyyksiä, shoppailua, upeita hotelleja edullisesti - tai sitten ihan vain kaupungin hulinan katselemista!). Yhdessä yössä kaupungista ei näe käytännössä mitään. Ao Nangissa sinänsä ei ole sen ihmeellisempää jos kerran jo Lantalla olette joka tapauksessa. Tietysti ne karstikalliot on upeita ja sieltä voi tehdä kivoja retkiä lähisaarille ja rannoille, mutta retkikohteitakaan ei ole loputtoman paljon. Siis 6 pv riittää minusta hyvin. Nopparat-rannassa ei ole oikeastaan mitään näkemistä (se ei ole kovin "kaunis" tai sitten itse olen nähnyt sen vain laskuveden aikaan!! pituutta ja leveyttä löytyy mutta uimaan ei pysty menemään) . Pikemminkin kannattaa vuokrata pitkähäntävene omaan käyttöön ja retkeillä saarille - ehkä ainakin kahtena päivänä. Raileyn rannalle pääsee yhteiskuljetuksilla, mutta kauempana oleville saarille oma vene on ehdottoman kiva.

    • on se kai ihana

      Ihan karehdituttaa, kun en itse saa lainkaan asiallisia vastauksia kysymyksiini. Ja tämä, jos mikä, niin harmittaa..

    • Niin tai Näin

      Asiallisia vastauksia täällä ei kovin usein saa, mutta voisiko siihen olla yhtenä syynä se että kysyjät harvoin kommentoi saamiaan vastauksia jolloin asialliset vastaajat lannistuvat. Tietysti kysymyksetkin voi olla asiattomia. Ja valitettavan usein vastauksetkin.

      • jo ensi vuonna

        Tänne ketjuun, kun tälläydyin, niin voisiko teistä Thaimaankävijöistä joku ystävällisesti antaa vinkin. Jos haluaa lomalta vähän kaikkea, muttei niinkään yörientoja. Turvallisia merivesiä, rantatuoleista ja ihanista retkistä ei ole haittaakaan. Snorklata voin yrittää, sukeltamaan en ryhdy, shoppailu on sivuseikka ja tällä matkalla en pääse vielä Bangokiin. Bangokiin tai Singaporeen menen myöhemmin. Kaikki Thaimaassa on minusta mielenkiintoista. En halua välttämättä Krabille, koska aika paljon Krabin merenranta-alueita on ko. paltalla arvosteltu sekä myös ihmispaljoutta. Vatsataudilta en ehkä voi Tahimaassa välttyä. Tiedän, että olen lähellä oikean kohteen löytämistä, mutta tarvitsisin tähän teidän asiallista apuanne. Koh Samet on myös poissuljettu ölykatasrofin tms. takia, autottomalle Koh Kradanille en mieli enkä välttämättä Samuillekaan. Please helpatkaa


      • vatsataudin ehkäisy
        jo ensi vuonna kirjoitti:

        Tänne ketjuun, kun tälläydyin, niin voisiko teistä Thaimaankävijöistä joku ystävällisesti antaa vinkin. Jos haluaa lomalta vähän kaikkea, muttei niinkään yörientoja. Turvallisia merivesiä, rantatuoleista ja ihanista retkistä ei ole haittaakaan. Snorklata voin yrittää, sukeltamaan en ryhdy, shoppailu on sivuseikka ja tällä matkalla en pääse vielä Bangokiin. Bangokiin tai Singaporeen menen myöhemmin. Kaikki Thaimaassa on minusta mielenkiintoista. En halua välttämättä Krabille, koska aika paljon Krabin merenranta-alueita on ko. paltalla arvosteltu sekä myös ihmispaljoutta. Vatsataudilta en ehkä voi Tahimaassa välttyä. Tiedän, että olen lähellä oikean kohteen löytämistä, mutta tarvitsisin tähän teidän asiallista apuanne. Koh Samet on myös poissuljettu ölykatasrofin tms. takia, autottomalle Koh Kradanille en mieli enkä välttämättä Samuillekaan. Please helpatkaa

        Älä syö maitohappopillereitä. Paikallisia maitotuotteita syömällä saat vatsaasi oikeanlaisen bakteerikannan. Jugurtti on hyvä siihen tai jopa jäätelö. Näin olen itse toiminut lääkäri tuttavani neuvoja noudattaen jo vuosia ulkomaan matkoillani ja en kertaakaan ole saanut vatsatautia.Jostain muistan lukeneeni (Bangkok Post ?) että Koh Sametin rannat ovat siivottu ja kunnossa.


      • mielin aurinkolomaa
        vatsataudin ehkäisy kirjoitti:

        Älä syö maitohappopillereitä. Paikallisia maitotuotteita syömällä saat vatsaasi oikeanlaisen bakteerikannan. Jugurtti on hyvä siihen tai jopa jäätelö. Näin olen itse toiminut lääkäri tuttavani neuvoja noudattaen jo vuosia ulkomaan matkoillani ja en kertaakaan ole saanut vatsatautia.Jostain muistan lukeneeni (Bangkok Post ?) että Koh Sametin rannat ovat siivottu ja kunnossa.

        Mitä tehdä, jos vatsa kestää huonosti laktoosia? Meduusoita, metaaneita jne. saattaa tulla tuttavuutta tekemään enkä pienen lapseni takia ole erityisen innostunut ko. tuttavuudesta. Pitääkö etikalla suojata sääret ennen mereen uimaan lähtöä vaiko pistoksen jälkeen?


      • takuuaurinkoo
        mielin aurinkolomaa kirjoitti:

        Mitä tehdä, jos vatsa kestää huonosti laktoosia? Meduusoita, metaaneita jne. saattaa tulla tuttavuutta tekemään enkä pienen lapseni takia ole erityisen innostunut ko. tuttavuudesta. Pitääkö etikalla suojata sääret ennen mereen uimaan lähtöä vaiko pistoksen jälkeen?

        Itselläni ei ole laktoosi-intoleranssia, mutta laktoosituotteita jos syö/juo enemmän kuin 2dl, se aiheuttaa vain pari pieraisua. Laktoosin pilkkomiseen saa apteekeista (pharmacy) perillä Lactacydia tms jolla senkin ehkäisee jos on tarvis? Yksi pieni jugurtti tuskin monenkaan vatsan sekoittaa niin huonosti, että se kannattaisi väliin jättää ja ottaa vatsataudin riskiä?
        Thaimaassa vatsataudit ovat kuitenkin harvinaisempia saada kuin esim. Egyptissä, Tunisiassa, Turkissa jne. Vatsatauti Thaimaassa ei ole yleistä, eikä se tule jokaiselle, kuten esim. Egyptissä.
        Thaimaalainen ruoka on AINA todella tuoretta, thaikeittiö on maailmankuulu ja allekirjoittaneen mielestä maailman paras, ruokia on valtavan paljon erilaisia - maistapa vaikka Massaman Curry nimellä... siihen kuuluu kanapaloja, pähkinöitä, eri vihanneksia (mm mini munakoiso), kookosmaitoa jne. (varsinkin etelässä thait tuntevat ruoan hyvin, eivät välttämättä pohjoisempana).
        Jotkut curryt ovat tulisia (varsinkin green curry ja penang curry, yellow ja red kuuluvat keskikastiin), massaman ei ole kovin tulinen.
        Ruoan saa lähes aina millä lihalla haluaa tai siihen saa esittää toiveita omista mieltymyksistä (vaikka sitruunaruohoa jne.).

        Meduusoita, haita, merisiilejä, käärmeitä, liskoja, sammakoita tai hämähäkkejä on turha alkaa pelkäämään ennen matkaa, silloin kannattaa jättää matkat tekemättä mihinkään jos sellaisesta alkaa panikoimaan?!
        Et voi ehkäistä etikalla meduusanpolttoa jos niin tapahtuu (mua ei ole polttanut, olen ollut Thaimaassa matkoilla yhteensä 2 vuotta elämästäni), ehkäisyyn riittää puhtaasti maalaisjärki ja omat silmät, eikä kannata jo etukäteen alkaa panikoimaan asiasta?!

        Koh Sametin itäpuoliset rannat (jossa lähes kaikki turistialueet ja hotellit sijaitsevat) eivät olleet koskaan olleetkaan öljyn likaamia.

        Turisteja on kuumana sesonkiaikana (marraskuun loppu-tammikuun puoliväli) paljon AINOASTAAN Phuketissa ja Pattayalla. Turistialueet Hua Hin, Cha-am ja varsinkin Krabin Ao Nang ovat pikkupaikkoja, jossa ei turisteja ole paljon (ehkä maalaisille, jotka eivät ole tottuneet näkemään enemmän kuin 10 ihmistä kerrallaan?), mutta jos haluaa kuumana sesonkiaikana etsiä rannan, jossa ei juurikaan näe ketään muita... Khao Lakissa ranta jatkuu yli 40 kilometriä..

        Kannattaa kokeilla snorklaamista ja retkiä voi katsella paikallisten pikkuisista matkakojuista, ne ovat aivan turvallisia ja useinmiten hyvin edullisia!

        Thaimaalaisten kanssa pärjää todella hyvin. Kun hymyilet saat ystäviä joka paikasta ja kokoajan!


      • kohti Trangia 2/14
        takuuaurinkoo kirjoitti:

        Itselläni ei ole laktoosi-intoleranssia, mutta laktoosituotteita jos syö/juo enemmän kuin 2dl, se aiheuttaa vain pari pieraisua. Laktoosin pilkkomiseen saa apteekeista (pharmacy) perillä Lactacydia tms jolla senkin ehkäisee jos on tarvis? Yksi pieni jugurtti tuskin monenkaan vatsan sekoittaa niin huonosti, että se kannattaisi väliin jättää ja ottaa vatsataudin riskiä?
        Thaimaassa vatsataudit ovat kuitenkin harvinaisempia saada kuin esim. Egyptissä, Tunisiassa, Turkissa jne. Vatsatauti Thaimaassa ei ole yleistä, eikä se tule jokaiselle, kuten esim. Egyptissä.
        Thaimaalainen ruoka on AINA todella tuoretta, thaikeittiö on maailmankuulu ja allekirjoittaneen mielestä maailman paras, ruokia on valtavan paljon erilaisia - maistapa vaikka Massaman Curry nimellä... siihen kuuluu kanapaloja, pähkinöitä, eri vihanneksia (mm mini munakoiso), kookosmaitoa jne. (varsinkin etelässä thait tuntevat ruoan hyvin, eivät välttämättä pohjoisempana).
        Jotkut curryt ovat tulisia (varsinkin green curry ja penang curry, yellow ja red kuuluvat keskikastiin), massaman ei ole kovin tulinen.
        Ruoan saa lähes aina millä lihalla haluaa tai siihen saa esittää toiveita omista mieltymyksistä (vaikka sitruunaruohoa jne.).

        Meduusoita, haita, merisiilejä, käärmeitä, liskoja, sammakoita tai hämähäkkejä on turha alkaa pelkäämään ennen matkaa, silloin kannattaa jättää matkat tekemättä mihinkään jos sellaisesta alkaa panikoimaan?!
        Et voi ehkäistä etikalla meduusanpolttoa jos niin tapahtuu (mua ei ole polttanut, olen ollut Thaimaassa matkoilla yhteensä 2 vuotta elämästäni), ehkäisyyn riittää puhtaasti maalaisjärki ja omat silmät, eikä kannata jo etukäteen alkaa panikoimaan asiasta?!

        Koh Sametin itäpuoliset rannat (jossa lähes kaikki turistialueet ja hotellit sijaitsevat) eivät olleet koskaan olleetkaan öljyn likaamia.

        Turisteja on kuumana sesonkiaikana (marraskuun loppu-tammikuun puoliväli) paljon AINOASTAAN Phuketissa ja Pattayalla. Turistialueet Hua Hin, Cha-am ja varsinkin Krabin Ao Nang ovat pikkupaikkoja, jossa ei turisteja ole paljon (ehkä maalaisille, jotka eivät ole tottuneet näkemään enemmän kuin 10 ihmistä kerrallaan?), mutta jos haluaa kuumana sesonkiaikana etsiä rannan, jossa ei juurikaan näe ketään muita... Khao Lakissa ranta jatkuu yli 40 kilometriä..

        Kannattaa kokeilla snorklaamista ja retkiä voi katsella paikallisten pikkuisista matkakojuista, ne ovat aivan turvallisia ja useinmiten hyvin edullisia!

        Thaimaalaisten kanssa pärjää todella hyvin. Kun hymyilet saat ystäviä joka paikasta ja kokoajan!

        Sitä en voi vielä tietää, että kuinka monta kertaa Thaikkuihin matkustan, kosken ole käynyt Thaikuissa vielä.
        Tällä kertaa mahdollisuus päästä näkemään Thaimaa, niin on suuri. Monen vihjeen ja myös mutkíen kautta, niin matkasuunnitelmamme muuttui kahdesti ja määränpäämme on nyt selkeä. Maailmalla sattuu ja tapahtuu päivittäin ja näin myös sattuu ja tapahtuu päivittäin myös Suomessa.
        Kukaan ei kiellä ottamasta asioista selvää ennen matkallelähtöä, koska, kun matkalle lähtee myös muita ja lapsia, niin kaikkien etuhan on se paras etu.
        En vain välttämättä halua sairaalaan paikanpäällä enkä tietenkään toivo, että kukaan muukaan matkallelähtijä joutuu lääkäriin tai sairaalaan matkan aikana.
        Varmasti enemmän kuin meduusat, niin kiusanani ovat hyttyset. Epätodennköistä on saada Thaikuista malaria, koska olen em. asian selvittänyt jo vuosi sitten, mutten denguekuumeen riskistä ole tietoinen.
        Mikäli muistan oikein, niin malariaa levittävät hyttyset ovat aktiivisia päivisin ja denguekuumetta levittävät hyttyset ovat aktiivisia öisin.
        En käytä kotimaassakaan maitohappobakteerivalmisteita, mutten viljele ruoissani laktoosia. Jos viljelen, niin saan kipeän vatsan ja ärtyneen suolen. Em. vaivat ovat kuitenkin pieniä vaivoja suurten vaivojen, kipujen ja särkyjen rinnalla. Ts. voin syödä laktoosia sis. jugurtin, mutten mielelläni syö, koska ko. välipalan syömisestä ei seuraa mitään hyvää.
        Olisi mukava saada tietää, että miten pähkinät Thaikuissa käsitellään ennen ruoan tarjoilua l. kypsennetäänkö pähkinöitä jotenkin ennenkuin pähkinät lisätään ruokiin. Vesi kielellä olen, koska pidän hyvistä ruoista ja erityisesti kalasta ja kanasta, mutten ole kasvissyöjä.


      • fanittamatta
        jo ensi vuonna kirjoitti:

        Tänne ketjuun, kun tälläydyin, niin voisiko teistä Thaimaankävijöistä joku ystävällisesti antaa vinkin. Jos haluaa lomalta vähän kaikkea, muttei niinkään yörientoja. Turvallisia merivesiä, rantatuoleista ja ihanista retkistä ei ole haittaakaan. Snorklata voin yrittää, sukeltamaan en ryhdy, shoppailu on sivuseikka ja tällä matkalla en pääse vielä Bangokiin. Bangokiin tai Singaporeen menen myöhemmin. Kaikki Thaimaassa on minusta mielenkiintoista. En halua välttämättä Krabille, koska aika paljon Krabin merenranta-alueita on ko. paltalla arvosteltu sekä myös ihmispaljoutta. Vatsataudilta en ehkä voi Tahimaassa välttyä. Tiedän, että olen lähellä oikean kohteen löytämistä, mutta tarvitsisin tähän teidän asiallista apuanne. Koh Samet on myös poissuljettu ölykatasrofin tms. takia, autottomalle Koh Kradanille en mieli enkä välttämättä Samuillekaan. Please helpatkaa

        Pakko vastata kun en oikein ymmärtänyt..... Jos matkustat Krabille, niin on turismia, mutta mitä tarkoittanet "merenranta-alueilla", joista olet lukenut. Krabissa on ryysis-----mutta alle puoli tuntia "maantavalla" matkaten , olet alueilla, joissa olet hulinan ulkopuolella. On retkiä, tai veneillä 10-20 min puhtaille kaipaamillesi rannoille, ja iltavp takaisin (ellet halua yöpyä saarilla) ja bussilla/tuk-tukilla Krabin keskustaan yöksi. Aurinkotuoleja kylläkään et löydä, ota pyyhe mukaan. Muuta et tartte, vettä/olutta ja thai-ruokaa myydään veneistä jne. Vatsatauti- se tulee yhtä helposti Tllinnan laivalla. Toivottavasti olet löytänyt jo oman kohteesi - nauti tulevsta matkastasi.


    • kuistiin

      Olen ollut Ao Nangissa kolmena eri vuonna yhteensä 10 viikkoa ja olen tykästynyt paikkaan ,olen kiertänyt Thaimaata v 2006 alkaen eri paikoissa,eli varmaan 7 yötä viihtyy siellä,HUOM! Tämä on minun tuntemus!

    • kumpi parempi

      Johan olet paljon Thaikuissa matkaillut. Osaatkin varmaan antaa vinkin myös mulle. Kun Thaimaa on vielä vieras matkailumaana ja kohdevaihtoehtoja on Thaikuissa useita, niin mitä parempaa löytyy Lantalta kuin Phuketista tai päinvastoin? Kiitti jo etukäteen kivoista vastauksistanne.

    • satsuma

      Hei.
      Olen käynyt viisi kestaa Phukstissa. Kolme kertaa Patongilla, kerran Karonilla ja kerran Katalla. PAtong on mielestäni kiva jos tykkää hulinasta ymoärillä .. porukkaa on todella paljon. Mutta se on laaja alue. Karonista en tykännyt, liian hiljainen. Kata oli positiivinen yllätys kun kuvittelin sen olevan hiljainen. Mutta seillä olikin elämää enemmän kuin KAronilla mutta Patong on menopaikka. Tietty eihän sitä pakko ole mennä Banglalle, tyttökadulle yöaikaan joe ei kiinnosta, Mutta nähtävyyshän sekin. Kerran nähtävä ainakin =).
      Meillä on aina reissussa ollu skootteri ja suosittelen sen ottamaan, sillä pääsee liikkumaan ja näkee muutakin kuin turistirysät. Siellä on viakka ja kuin eirilaisia rantoja ja nähtävyyksiä.
      Nyt talvella ollaan lähdössä Krabille ja vähän jännittää että tykkäänkö? Tietty maisemat on hulppeat, kerran on retki sinne tehty.
      Ja onhan se jo aika vaihtaa paikkaa...
      Mukavaa reissua. Toivottavasti oli apua.

      • SKDL.

        Varmasti onkin hankala päättää ollakko 6 vai 7 yötä,onko sillä väliä.


      • matkakuume vaivana

        En tiedä, että oliko apua, mutta fiilis säilyy hyvänä, kun saa mukavia vastauksia. Samalle suunnalle aiomme lähteä, muttemme majoittua. Ja kuka tietää, jos, vaikka istuisimme samassa koneessa :)


      • matkakuume v.....a

        Unohdin ed. viestistä tän l. tottakai mukavaa lomaa myös sulle7teille!


      • fanittamatta

        Sinua jännittää tykkäätkö Krabista?! Vaikka olet reissanut! Jutustustasi käsitin, että pidät "menopaikoista", mutta myös muusta kuin turistirysistä - vuokraathan skotterinkin. En yritä antaa neuvoja kokeneelle matkaajalle, mutta luulen Sinua/teitä viehäöttävän maisemat. Mutta vinkki kuitenkin: varaa aikaa AoNangiin. Ei siihen pieneen keskustaan, vaan lähi saariin (katamarilla pääsee 1-2 vrk ajaksi etemmäksi yöksi- eikä maksa paljon), aamulla sinne- ja iltapv takaisin. Ja jos et vuokraa skotteria, niin "mopotaxi-"kin kuljettaa. Seura on kansainvälistä!(toivottavasti). Mutta älä jää yöksi AoNangiin, tai saarille jos pidät hulinasta. Ja älä kulje sataman ohi Krabissa - voit päätyä vaikka mihin ( kokemusta). Kivaa reissua toivotellen - Uh


    • miumaumukkaa

      AoNangiin ei kannata aikaa tuhlata; varsinkin jos tulee rennolta koh Lantalta niin tuntuu entistä karmeammalta rysältä. Jos Nangiin on pakko mennä niin olisin ensin siellä ja sitten pääsisi rentoutumaan Lantalle:) On myös siitä huvittava paikka tuo Aonang että kivalle rannalle päästäkseen pitää lähteä merta edemmäs kalaan eli ottaa pitkähäntävene jonnekin lähisaarille. Jos ei Thaimassa olisi toinen toistaan hienompia rantakohteita niin sen vielä jotenkin voisi ymmärtää..

    • chang chang

      Ja ne saaret on tietysti tukossa kun kaikki tunkee samoihin paikkoihin. Meillekin jäi tuo Aonangin suosio hieman arvoitukseksi.. isot väkimäärät tietysti selittyy suurelta osin jo sillä että tuo kaistale Krabia on hotelleja täynnä ja matkanjärjestäjät rahtaa sinne väkeä lähes Phuketin tavoin. Itse en toistamiseen menisi mutta ei tod. haittaa jos/kun pysyy syosittuna, onpa ne väkijoukot vastaavasti muualta pois;)

      • menossa mukana

        Olettekos lähdössä tähän suuntaan ensi hiihtolomalla?


    • Fanittamatta

      Jotenkin minusta tuntuu, että ketjun aloittaja ei ole tosissaan kysellessään ollakko 6- vai 7 yötä AoNangissa, ja että tekee yhden venenetken Raileylle/Nopparthille. Vakuutan, että jos ne on pääsiasia, niin riittää 2-3 yötä siellä. Niikuin riittää missä tahansa kohteessa, jotta palattuaan voi kertoa "olleensa" siellä, siellä ,siellä - - - ja nähneensä kaikki. Mutta mitäpä jos pysähtyisit matkallasi-----vaikka Raileylle. Vuokraisit sieltä bambu-majan lagunin rannalta edes 2-3 yöksi. Kiirehtimättä paikasta toiseen. Pysähtyisit. Ei sieltä ole "suurta" kerrottavaa suvullesi. Tai joltain muulta saarelta - löytyy AoNangin läheltä 15 minsan venematkan päässä muutakin. Mutta jos markkina/turismi elämää olet vailla, niin unohda edellinen, ja nauti juuri siitä mistä pidät. Kaikki on arvostus asioita. Voisin kertoa alueesta enemmänkin "fanittamatta" seutua. Kaksi viikkoa laukkuineni olin siellä, nautin, mutta seuraavan kerran uudet "seikkailut" kutsuvat.

      • IhanaThaimaa

        Täällä ketjun aloittaja, joka kyllä oli ihan tosissaan kysymyksensä kanssa. Kiitos paljon vastauksista, en ole muistanut näitä käydä vähään aikaan lukemassa.

        Joku tuolla ihmetteli, eikö ole ihan sama onko 6 vai 7 yötä. No, periaatteessa on, mutta tuo yhden yön lyhentäminen saa Bangkokin päähän yhden lisäyön, mikä ei kyllä sekään oo paljon Bangkokissa..
        Jos nyt yritän avata kysymyksen tarkoitusta.. Phuketissa on oltu useasti, Khaolakissa kerran, Krabilla ei vielä koskaan, joten en tiedä, mitä odottaa (muuta kuin lukemani perusteella). Siksi ajattelin kysyä kokeneilta, mahtaako jäädä harmittamaan, jos lyhennän tuota Aonangin lomaa yhdellä yöllä. Ettei jää tunnetta, että ois jotain jäänyt näkemättä, kokematta (kun jotkut kokee, ettei 2 viikkoakaan riitä?!?). Tuskin nyt jää, tiedän sen itsekin.
        Tarkoitus ei ole kuitenkaan mennä tuli perseen alla paikasta toiseen, joten pari/kolme retkeilyä meille riittää kuuteen päivään. Retkeilyt ei siis ole pääasia, vaan loma ja aika yhdessä perheen kanssa ihanissa maisemissa, lämmössä ja hyvän ruoan parissa.

        Koh Lanta on ekana ohjelmassa ja Aonang toisena sen vuoksi, että Aonangista pääsee aamulennolle helpommin.

        Tuo bambumajan vuokraus, niin houkuttelevaa kuin olisikin, ei tule kysymykseen. Meillä on viisi muksua, joten heidän kanssaan tämä kolmen eri paikan majoitus on ihan maksimi, enempää ei haluta lomaa hajottaa eri majoituksiin.

        Mutta vastauksista päätellen olen siis ihan tyytyväinen tuohon kuuden yön majoitukseen Aonangissa.


      • paljonnakee
        IhanaThaimaa kirjoitti:

        Täällä ketjun aloittaja, joka kyllä oli ihan tosissaan kysymyksensä kanssa. Kiitos paljon vastauksista, en ole muistanut näitä käydä vähään aikaan lukemassa.

        Joku tuolla ihmetteli, eikö ole ihan sama onko 6 vai 7 yötä. No, periaatteessa on, mutta tuo yhden yön lyhentäminen saa Bangkokin päähän yhden lisäyön, mikä ei kyllä sekään oo paljon Bangkokissa..
        Jos nyt yritän avata kysymyksen tarkoitusta.. Phuketissa on oltu useasti, Khaolakissa kerran, Krabilla ei vielä koskaan, joten en tiedä, mitä odottaa (muuta kuin lukemani perusteella). Siksi ajattelin kysyä kokeneilta, mahtaako jäädä harmittamaan, jos lyhennän tuota Aonangin lomaa yhdellä yöllä. Ettei jää tunnetta, että ois jotain jäänyt näkemättä, kokematta (kun jotkut kokee, ettei 2 viikkoakaan riitä?!?). Tuskin nyt jää, tiedän sen itsekin.
        Tarkoitus ei ole kuitenkaan mennä tuli perseen alla paikasta toiseen, joten pari/kolme retkeilyä meille riittää kuuteen päivään. Retkeilyt ei siis ole pääasia, vaan loma ja aika yhdessä perheen kanssa ihanissa maisemissa, lämmössä ja hyvän ruoan parissa.

        Koh Lanta on ekana ohjelmassa ja Aonang toisena sen vuoksi, että Aonangista pääsee aamulennolle helpommin.

        Tuo bambumajan vuokraus, niin houkuttelevaa kuin olisikin, ei tule kysymykseen. Meillä on viisi muksua, joten heidän kanssaan tämä kolmen eri paikan majoitus on ihan maksimi, enempää ei haluta lomaa hajottaa eri majoituksiin.

        Mutta vastauksista päätellen olen siis ihan tyytyväinen tuohon kuuden yön majoitukseen Aonangissa.

        Meillä reissu suuntautuu myös ao nangiin,jossa majoitumme.
        Retkikohteita kartoitettu seuraavasti.
        -wat tam Sua,Tiikeritemppeli ja portaa 1327 askelmaa kiivettävänä ylös
        - emerald pool
        -crystal pool
        -hot springs
        -elephant camp
        -snake farm
        -saaret, koh tup,poda,chicken
        -rannat railye east,west,pranang pitkähäntäveneellä
        -top hill restaurant vuorella
        -nopparath tara beach
        - myuai thai boxing stadium
        -yömarkkinat
        -kalliokiipeily, opettelu kiipeäminen
        -merikajakkimelonta
        -princess lagoon raileylla
        -Tesco lotus Krabin lentokentän lähellä
        - krabi Town ja Krabin markkinat
        -fossil beach
        -Tham Pranangnai: Tippukiviluola
        -klon muang ranta
        Tässä muutamia nähtävyyksiö,jotka ovat käymisen arvoisia. Toki vuokraamme skootterin paikanpäältä. Vrt taksi päiväksi 1500thb ja skootteri 150-200thb, bensa 86thb/litra.
        Onko Krabilla jotain muuta nähtävää,jotka kannattaisi käydä katsomassa?


    • joutenoloa

      Aika löysällä ohjelmalla olet lähdössä. Käy vielä hongin saarella, phiphillä, bondilla ja khao lakiin ajaa äkkiä ja sieltä similanille. Tietysti koh lantalla on käytävä. Lopun aikaa lekottelee sitten rannalla. =)

      • kaikkiinakee

        Koh Lanta kannattaa jättää väliin. Ei kuulemma mitään nähtävää, jos on jo Ao nangissa. Hong kuuluu automaattiosesti island Hoppin ohjelmaan,jos sellainen on suunnitteilla. Similanille kannatta mennä,jos harrastaa sukellusta,siis laitteilla. khao lak kannattaa jättää toiseen kertaan. Sinne tehtävä oma reissu. Vuokraa prätkä,niin ei ole ongelmia taxien kanssa ja tulee paljon halvemmaksi. Joitain tällä saitilla harmittaa,kun ei ole itsellä varaa lähteöä reissuun:)
        Kivoja kohteita ohjelmassa, näkemisen arvoisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2742
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2045
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe