Miten päivitän järjestelmän?

Mulla nyt tämä Sony Xperia Go, jossa on Android 4.0.4 versio, kertoo että olisi uusi järjestelmäpäivitys saatavilla. Siinä pitäisi käyttää sitä pc ohjelmaa. Mutta hommahan on niin, että tämä PC -päivitysapuri on itsessään niin rankka ohjelma ettei se toimi ainakaan vaatimuksien perusteella minun koneessani.
Mulla on vanha läppäri. Siinä on 1,85 Ghz prosessori ja 2 gb muistia. Kaksi 40 gigan kovalevyä. Windows Vista on käyttöjärjestelmä.

Tuossa Sonyn sivuilta vaatimuksen tuohon PC-companion ohjelmaan:

http://www.sonymobile.com/global-en/tools/pc-companion/

Että ei ihan speksit riitä. Mutta katsoo jos saan ton toimimaan WIFI:n kautta ton päivityksen.

24

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu pitää tuolla PC-Companionilla päivittää. Siis en päivitä. No hyvä tämä Android 4.0.4:kin on. Ärsyttää vaan kun toi ilmoitusmerkki ei häviä ikinä tosta puhelimesta. No mitä väliä. Olkoon siinä. Päivitän sitten vuosien päästä kun saan hommattua tuollaisen supertietokoneen.

      • Jees kiitti. Ei auttanut, kun selvitin nuo kaikki jo kokeilemalla. Tämä puhelin sanoo, että "puhelimen voi päivittää vain tietokoneella". Joten ei toimi mulla. No vanha käyttis on hyvä.


    • Voi olla että sieltä on tulossa jokin suuri päivitys ja sentakia sitä ei voi päivittää ilman tietokonetta.

      • Koko puhelimen käyyttöjärjestelmän päivittäminen Android 4.0.4 versiosta "uusimpaan Jelly Bean -ohjelmistoon perustuvaan Sony -ohjelmistoon". Joten koko puhelimen systeemi menis uusiksi. Mutta kun tuo PC-Companion on liian suuret vaatimukset vaativa ohjelmisto minun tietokoneelleni, niin saa nyt olla.


    • Voithan kokeilla että mitenhyvin toi ohjelma toimii koneellasi.

    • gigahertsi

      Hyvin toimii tuo ohjelma, en näe miksi ei toimisi

    • Joo, kokeilin ja latasin tuon Sonyn PC Companion -ohjelman ja kyllähän se toimi ihan mainiosti tällä mun läppärillä. Mistäköhän ne on vetäneet noi laitteistovaatimukset. No hyvä näin. Sain päivitettyä kännyn käyttöjärjestelmän ja selkeäsi näyttäisi olevan parempi. :) Joten no problem!

    • Noihin vaatimuksiin ei kannata aina uskoa. Vaikka ne viittaisikin siihen ettei ohjelma toimisi koneessa niin se voi silti toimia. Eriasia on että kuinka hyvin.

    • muikkari_

      mulla sekos oma xperia ion kun olin päivittämässä kännykkää ja kaikki kuvat ja kaikki hävis sen mukana enkä saa kännykkää enää käynnistettyä vaikka tein kaiken ohjeiden mukaan.

      • Kaheliasasasasas

        Kuulostaa siltä, että jossain vaiheessa kesken päivitystä irroitit usb johdon. Ohjelmisto ei siis ollut siis ehtinyt päivittyä. Näin ollen laitteen koko käyttöjärjestelmä ei toimi (koska ei kokonaan päivitetty) eikä känny siis käynnisty. En tiedä. Jossain olet jonkun virheen tehnyt.


      • muikkari_
        Kaheliasasasasas kirjoitti:

        Kuulostaa siltä, että jossain vaiheessa kesken päivitystä irroitit usb johdon. Ohjelmisto ei siis ollut siis ehtinyt päivittyä. Näin ollen laitteen koko käyttöjärjestelmä ei toimi (koska ei kokonaan päivitetty) eikä känny siis käynnisty. En tiedä. Jossain olet jonkun virheen tehnyt.

        en irrottanu johtoa päivityksen aikana ollenkaan. mutta saako kännykän toimimaan vielä ?


      • Kaheliasasasasas
        muikkari_ kirjoitti:

        en irrottanu johtoa päivityksen aikana ollenkaan. mutta saako kännykän toimimaan vielä ?

        Ei omin voimin ainakaan. Huoltoon vaan.


    • Kaappinen1

      Minulla on myös ollut suuria vaikeuksia päivittämisen kanssa PC Companion ohjelmalla. Päivitys keskeytyy siinä vaiheessa, kun ruutuun tulee kehoitys irrottaa usb-kaapeli ja sammuttaa puhelin. Miten tulee menetellä jatkossa, sillä liikkeessä Androidin päivitys uusimpaan versioon sujui ongelmitta?
      Nokian Ovin kanssa päivitykset ovat sujuneet hyvin.

      Puhelin on Sony Xperia Go, joka on täydellinen minun käyttööni taskuunsopivan kokonsa ja vedenpitokykynsä vuoksi. Liikun paljon luonnossa kävellen ja hiihtäen.

    • Kokeile asentaa tuo ohjelma uudelleen koneelle.

    • Kaappinen1

      Ei onnistu vieläkään. Mitä teen väärin, kun PC Companion kehottaa irrottamaan usb-kaapelin sekä sammuttamaan puhelimen viideksi sekunniksi? Puhelin tulee käynnistää uudelleen (ohjeisssa uudelleen käynnistyksestä ei puhuta), koska em. ohjelma ei muuten puhelinta löydä (myös lukitus täytyy poistaa).
      Kun olen kiinnittänyt usb-kaapelin uudelleen, niin olen painanut äänenvoimakkuussäätimen miinusnäppäintä, kuten ohjeissa sanotaan. Päivitys ei kuitenkaan jatku! Missä on vika, sillä jotain minun täytyy tehdä väärin! Turhauttavaa!

    • Pyyhis

      Kun PC Companion ilmoittaa pyytää irrottamaan usb kaapelin, ja puhelin on bootannut niin käytännössä laite on siinä vaiheessa jo päivitetty. Jostain syystä PC Companion pyytää liittämään kaapelin uudelleen, mutta mitään dataa se ei enää siirrä laitteeseen. Ilmeisesti kyse on siitä, että PCC varmistaa luurin FW version

      Ainakin Xperia Z boottaa automaattisesti päivityksen päätteeksi, eikä käyttäjän tarvitse tehdä muuta kuin irrottaa ja kytkeä usb kaapeli. Oletko tarkistanut luuristasi ettei se ole päivittynyt?
      Jos päivitys ei onnistu millään niin ongelma voi piillä myös tietokoneesi usb väylässä tai huonosta usb ajurista. PC Companionin uudelleenasennus voi auttaa.

    • Kaappinen1

      Vihdoin onnistuin tekemään päivityksen PC Companionilla, kunhan siihen tuli päivitys ja kone (pc) piti käynnistää uudelleen. Ei ollut mitään ongelmia vaan miinusnäppäimen painamisen yhteydessä päivitys käynnistyi niin kuin tietysti pitääkin.
      Vika ei ollut usb-ajureissa tai -väylässä. Puhelin toimii päivityksen jälkeen hyvin.

      • paaveli1

        Hei Kaappinen1, mä taistelen nyt tuon saman ongelman kanssa kuin sinäkin aiemmin. Eli Go:n päivitys tökkää siihen vaiheeseen, kun kytkee kaapelin luuriin ja painaa miinus-nappulaa - mitään ei tapahdu. Olen buutannut tietokoneen ja asentanut PC Companionkin uudelleen, mutta päivitys vaan ei mene läpi. Puhelimen yläpalkissa on sitkeästi päivityksestä muistuttava nuoli, jota sitäkään en saa pois. MIkähän avuksi?


      • spoken
        paaveli1 kirjoitti:

        Hei Kaappinen1, mä taistelen nyt tuon saman ongelman kanssa kuin sinäkin aiemmin. Eli Go:n päivitys tökkää siihen vaiheeseen, kun kytkee kaapelin luuriin ja painaa miinus-nappulaa - mitään ei tapahdu. Olen buutannut tietokoneen ja asentanut PC Companionkin uudelleen, mutta päivitys vaan ei mene läpi. Puhelimen yläpalkissa on sitkeästi päivityksestä muistuttava nuoli, jota sitäkään en saa pois. MIkähän avuksi?

        Buuttaat koneen ja asennat ohjelman uudestaan yhden helevetin järjestelmäpäivityksen takia... Huoh...


      • Paaveli1
        spoken kirjoitti:

        Buuttaat koneen ja asennat ohjelman uudestaan yhden helevetin järjestelmäpäivityksen takia... Huoh...

        Niinpä, helevetin päivitys tosiaan :) buutannu koneen ja luurin ja asentanut ohjelman noin viistoista kertaa - aina jumittaen. Mut tänks anyway.


    • hessu hopotin

      Moi!
      Ilmotan jo nyt etten oikeen tajuu näistä jutuista mitään mut siks tulinki kysyy apua!
      Eli ostin Sony Xperian V:n pari viikkoa sitten (oon tosi tyytyväinen!) ja siinä on Android 4.0 Ice Cream Sandwich -niminen käyttis. Nyt mietin et voiko ton päivittää siihen uusimpaan, 4.3 käyttikseen? Voinko siis tavallaan puhelimen kerran ostettuani pysyy monta vuotta mukana kehityksessä päivittämällä tota käyttistä sen mukaan ku tulee uusi päivitys vai oonko hoksannu jotai vääri? Onnistuuko se iha sieltä puhelimen asetuksista sellain että päivitä käyttöjärjestelmä?

    • Päivitykset riippuu paljolti puhelimen valmistajasta. Esim jos ostaa halvan Android luurin niin päivitystuki ei tällöin ole hyvä.

      Google Nexus sarjan malleissa asia on erikseen. Ne saa päivityksiä noin 18 kk ajan.

      Mutta tuo näyttää saavan 4.3 version: http://blogs.sonymobile.com/2013/11/07/on-jelly-bean-4-3-kit-kat-4-4/

      Tulee tuon mukaan lähikuukausien aikana.

      • hessu hopotin

        Jes kiitos tosi paljon sulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe