LOMAOSAKKEISTA

OMA LUKSUSHUVILA

Onko suomessa vielä sellaisia hulluja jotka ostavat VIIKKO lomaosakkeen kaksinkertaisella viikko yhtiövastikkeella.Muut kuin HCR n myyti rouvat ja ns. miehet.

9

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entinen myyjä

      Lomaosakkeet ja kohteet ovat sinänsä hyviä, mutta tolkuttoman kalliita. Eihän kukaan vähänkään järkevä ihminen voi kuvitella, että kahden tunnin esittelyn jälkeen maksaisi 27000 euroa tosta vaan. Myyjät kun sanovat, että kauppa on pakko tehdä heti. Ajatelkaa hyvät ihmiset, kuinka paljon maksaa paritalon rakentaminen esim. Katinkultaan. Sitten siitä talon toisesta puolikkaasta pyydetään jopa yli 30000,- euroa/viikko kolmella makuuhuoneella. Pienemmästä 1 mh huoneistosta joutuu maksamaan n. 10000,- /viikko. Nämä ovat noin -hintoja, koska lomaosakemyyjäyritykset eivät uskalla laittaa hintoja nettiin, koska pelkäävät, että kukaan sen jälkeen ei enää esittelyihin tule. Lisäksi kävin kerran esittelyssä, ja sain hintatarjouksen paikan päällä paperilla. Sanoin, että en kauppoja suinkaan tee heti, ja pyysin hintatarjouksen mukaani, mutta esittelijä sanoi, että et saa! Kertooko tämä jotain? Kun kämppä maksaa esim. keskimäärin 20000/vikko, niin lomaosakemyyjä saa sen 51 kertaa vuodessa, koska yksi viikko on kuulemma aina huoltoviikko. Kertokaa 51 x 20000, niin saatte myyntitulon. Lisäksi jokainen viikko tuottaa hoitovastiketta, minkä kaikki omistajat joutuvat maksamaan. Se on tällä hetkellä noin 300,- /viikko Suomessa. Myyjäyritys saa siis tässä tapauksessa tuloja yhteensä 51 x 20000,- 51 x 300,-, mistä tulee nopesti laskettuna yhdestä paritalon puolikkaasta tuloja 1 020 000 15 300 = 1 035 300,-. Tämän kun kerrotte kahdella, niin saatte tulot koko kämpästä. Lisäksi hoitovastikkeet ja maksaminen jatkuvat niin kauan kuin kohteen omistat. Huomaatte, mistä johtuu, että näitä firmoja on edelleen pystyssä; kate on järisyttävä. Tämä nimenomaan vääristää koko hommaa, sillä omistajat ja parhaat myyjät ovat kuin maailman omistajia suurine tuloineen, jotka usein haukkuvat esittelyissä sellaiset ihmiset, jotka eivät suostu heti kauppoja tekemään. Se on sitten eri asia, jos jotkut katsovat tarpeelliseksi tukea heitä ja heidän toimintaansa. Minun mielestä homma on sairasta. Jos hinnat olisivat jollain tavalla järkeen käypiä, niin koko business ja sen maine puhdistuisi välittömästi. Silloin kauppoja ei olisi pakko tehdä heti, vaan asiakas saisi rauhassa miettiä, onko sijoitus hyvä. Kun hinta on kohdallaan, se tuntuu asiakkaalta hyvältä ja tukee häntä. Viime kädessä se tukee sen myötä myös omistajia, joita tällä hetkellä ei kiinnosta mikään muu kuin raha. Saas nähdä, onko tulevaisuudessa mahdollista sellainen lomaosakeyritys, jonka toiminta on enemmän läpinäkyvää mm. hintojen muodossa. Toivottavasti ihan normaalit ihmiset lukevat tämän, sillä näyttää siltä, että joka toinen täällä kommentoivista on itse lomaosakemyyjä.

      • tyytyväinen

        Olen ostanut Katinkullasta 4 osaketta ja maksoin niistä yhteensä 6000 euroa. Viikot on 9,10, 30 ja 42. Saan niistä vuokraa n. 6500 euroa ja maksan yhtiövastiketta vähän yli 1400 euroa. Huono sijoitus eikä tarvitse itse tehdä yhtään mitään. Rahoilla olen itse joulukuusta maaliskuun loppuun Thaimaassa.


      • ylimäärär. vastikk.

        Holiday Club R keksi vielä ylimääräiset yhtiövastikkeet. HCR myi omistamansa(?) ravintolan enemmän tai vähemmän pakolla ja huijaamalla osakkaille ja peri maksun ylimääräisillä yhtiövastikkeilla.
        Tämä tapahtui Pyhäniemessä.
        Yhdessä kiinteistöyhtiössä käytettiin 'suunnattua osakeantia', jolla HCR rahasti itselleen ravintolan hinnan.

        Nyt osakkaat joutuvat edelleen maksamaan yhtiövastikkeissaan lisämaksuja tuon ravintolan tukemiseksi.


      • 10+20
        tyytyväinen kirjoitti:

        Olen ostanut Katinkullasta 4 osaketta ja maksoin niistä yhteensä 6000 euroa. Viikot on 9,10, 30 ja 42. Saan niistä vuokraa n. 6500 euroa ja maksan yhtiövastiketta vähän yli 1400 euroa. Huono sijoitus eikä tarvitse itse tehdä yhtään mitään. Rahoilla olen itse joulukuusta maaliskuun loppuun Thaimaassa.

        Yhtiövastikkeet siis olisivat teillä 100 % omistuksella (52 viikkoa) 18.200 € vuodessa! jos jokainen viikon omistaja maksaa viikostaan 350 €.

        Joku vetää vuodessa n. 16 000 € välistä taskuun yhtiövastikkeita.


      • liikaa vastikkeista
        10+20 kirjoitti:

        Yhtiövastikkeet siis olisivat teillä 100 % omistuksella (52 viikkoa) 18.200 € vuodessa! jos jokainen viikon omistaja maksaa viikostaan 350 €.

        Joku vetää vuodessa n. 16 000 € välistä taskuun yhtiövastikkeita.

        Yhtiövastikkeista joku todella vetää välistä. Asia on varsin hyvin tiedostettu.

        Tiedetään myös, kuka se välistävetäjä on.
        Se on HCR niissä kylissä, joissa se hoitaa isännöinnin.

        Yhtiökokouksissa on vaikea saada muutosta aikaan, koska HCR sanelee kaikki päätökset, osin enemmän tai vähemmän voidellun hallituksen avulla.

        Vastikkeista on helppo saada isot rahat, joihin ei vaikuta mitään, vaikka osakkeita ei saisi hyvin kaupatuksikaan.


      • älyvä ei
        tyytyväinen kirjoitti:

        Olen ostanut Katinkullasta 4 osaketta ja maksoin niistä yhteensä 6000 euroa. Viikot on 9,10, 30 ja 42. Saan niistä vuokraa n. 6500 euroa ja maksan yhtiövastiketta vähän yli 1400 euroa. Huono sijoitus eikä tarvitse itse tehdä yhtään mitään. Rahoilla olen itse joulukuusta maaliskuun loppuun Thaimaassa.

        PIDÄN JOTENKIN JÄRKEVINÄ NÄITÄ KOTIMAAN LOMAOSAKKEITA ??? mutta, kun puhutaan ulkomaisista (mihin lennetään) en näe mitään järkeä. Sen näkee jokainen mitä maksaa pelkkä lento jonnekin ja mitä maksaa esim. 1vko. loma - hotelleineen (tai siihen lisäviikko voi olla vain 60e) . MIKSI sioittaa monta tuhatta osakkeeseen, minne täytyy tietyllä viikolla mennä ja mistä on kuluja.....
        Seuramatkoja saa edullisesti äkkilähtöinä, ei ole sidottu aikaan eikä paikkaan


      • paska osake
        älyvä ei kirjoitti:

        PIDÄN JOTENKIN JÄRKEVINÄ NÄITÄ KOTIMAAN LOMAOSAKKEITA ??? mutta, kun puhutaan ulkomaisista (mihin lennetään) en näe mitään järkeä. Sen näkee jokainen mitä maksaa pelkkä lento jonnekin ja mitä maksaa esim. 1vko. loma - hotelleineen (tai siihen lisäviikko voi olla vain 60e) . MIKSI sioittaa monta tuhatta osakkeeseen, minne täytyy tietyllä viikolla mennä ja mistä on kuluja.....
        Seuramatkoja saa edullisesti äkkilähtöinä, ei ole sidottu aikaan eikä paikkaan

        Oli ulkomainen tai kotimaan lomaosake ei mitään järkeä ostaa maksat lomaosake kopista 450 e viikosta suomessa.Ostan mieluummin sillä rahalla vaikka sitä saippuaa.


    • toistaiseksipaskaa

      Erittäin hyvin sanottu, sehän on aina ollut ja ikäväkseni pelkään että tulee aina olemaan, laillistettua ihmisten huijaamista.

      Jos hinnat olisivat edes jotenkin lähellä markkinahintaa sekä hoitovastikkeet edes muistuttavaisivat oikeita kuluja jonka lisäksi toiminta olisi avointa, eikä tollaista verkostomarkkinoinnista lainattua "kehutaan taivaisiin ja pyritään pitämään todelliset kielteiset faktat pimennossa ja pakko tehdä päätös heti" toimintaa voisin minäkin ehkä muuttaa käsitykseni kyseistä toimintaa kohtaan.

      Tällähetkellä se on mielestäni nimenomaan laillistettua ihmisten huijausta kuten pikavipit ovat laillistettua mutta todellisuudessa laissa kiellettyä koronkiskontaa.

      Jos hooma hoidettaisiin kunnolla se olisikin ihan fiksu bisnes sekä rakennuttajille että ostajille.

    • pihlajanmarja happam

      Lomaosake matkailu on halpaa kuin saippua. Jos sulla ei ole siihen varaa, ei voi auttaa.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe