Maahanmuuttajan tulot 2600e/kk puhtaana käteen

Huh huh!

Tässä vielä tämä yksi julkisuuteen vuotanut Korkeimman Oikeuden tapaus etiopialaisnaisesta. Siitä käy hyvin ilmi, paljonko maahanmuuttajat oikeasti tienaavat. Eli 2600e/kk tulee puhtaana käteen, että heilahtaa. Siis netto.


http://www.kko.fi/45905.htm


Vuoden 2002 verotilastojen mukaan ylimpään tilastoituun tuloluokkaan, eli yli 33.600 euroa, kuuluvia veronmaksajia oli 10,6 %. Tapauksen nainen siis kuului Suomen suurituloisten joukkoon.

Jotta itse itsensä elättävä väestörekisteriin kuuluva olisi vuonna 2009 maksanut 695 e vuokran (KELAn korvaama osa) ja saanut käteen verojen, työeläkemaksun ja vuokran jälkeen vuodessa 30.840 euroa, hänen palkkansa tulee olla 60.000 euroa eli 5.000 euroa kuukaudessa. Laskelmassa ei ole huomioitu lapsilisiä ja mahdollisia tukia, joita henkilö saisi, sillä jos työssä käyvällä on lapsia, hän joutuu maksamaan vastaavasti päivähoidosta ja työmatkoista.


On se aika hyvin, kun maahanmuuttaja tulee maahan, niin hän siirtyy saman tien maan ylimpään palkkaluokkaan, nauttimaan yli viittä tuhatta euroa vastaavaa palkkaa.

Palkansaajien säännöllisen työajan keskiansio oli heinä-syyskuussa 2008 noin 2 800 euroa kuukaudessa, kertoo Tilastokeskus. Miehet ansaitsivat keskimäärin 3.110 ja naiset 2.520 euroa. Kuukausipalkkaisten keskiansio oli noin 2.920 euroa ja tuntipalkkaisten laskennallinen kuukausiansio 2.370 euroa. Työssä käyvä keskipalkkainen aviopari ei siis yhdessäkään ansaitse yhtä hyvin kuin kolmen lapsen maahanmuuttajaäiti yksin tukien avulla. Ero on suuri kun huomioidaan työstä aiheutuvat matka- ja päivähoitokustannukset.

261

27082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadsddadewe

      Tuo on ennakkotapaus. Osaa ne kantaväestökin huijata tuissa.

      Tässä fakta:

      Turvapaikanhakijan vastaanottoraha 85–290 €/kk
      Toimeentulotuki 461,05 €/kk
      Työmarkkinatuki 674 €/kk
      Sairauspäiväraha 574 €/kk
      Muuttoavustus yksin muuttavalle 2 x toimeentulotuki, korotus 200 €/perheenjäsen. Muuttoavustus voidaan antaa rahana tai tavarana.
      Talvivaateavustus kattaa välttämättömimpien vaatteiden ja kenkien kustannukset.

      "Suurin osa Suomeen muuttavista ihmisistä tulee maahan omin avuin ja elää omalla tai perheenjäsenensä työstä ansaituilla tuloilla.

      Erityisryhmän muodostavat Suomeen tulevat pakolaiset ja turvapaikanhakijat. Vuosina 2006–2009 Suomeen sai vuosittain oleskeluluvan 2000–3000 turvapaikanhakijaa, kiintiöpakolaista ja heidän perheenjäsentään. Tämä on noin seitsemäsosa kaikesta maahanmuutosta.

      Turvapaikanhakijoista suuri osa asuu vastaanottokeskuksissa, mutta halutessaan he voivat asua myös yksityismajoituksessa esimerkiksi sukulaisten tai ystävien luona. Yksityismajoituksessa asuva turvapaikanhakija ei saa erillistä tukea asumiseensa.

      Turvapaikanhakijoiden saama vastaanottoraha on noin 290 euroa kuukaudessa. Rahalla on katettava ruoka- ja vaatemenot, vähäiset terveydenhuoltomenot, paikallisliikenteen ja puhelimen käytöstä aiheutuvat menot ja muut jokapäiväiseen toimeentuloon kuuluvat menot. Jos vastaanottokeskus järjestää ateriat, yksin asuvan turvapaikanhakijan vastaanottoraha on noin 85 euroa kuukaudessa.

      Pakolaisstatuksella tulevat siirtyvät suoraan kunnan asukkaiksi ja saavat lain mukaan kuntalaisille kuuluvaa perusturvaa. Oleskeluluvan saatuaan myös turvapaikanhakija siirtyy kuntalaiseksi ja jokaiselle kuntalaiselle kuuluvan perusturvan piiriin. Tuolloin hän saa tilanteensa mukaan palkkaa, työmarkkinatukea, toimeentulotukea, sairaspäivärahaa tai eläkeläisen tukea ja mahdollista asumistukea samoin edellytyksin kuin muutkin kunnan asukkaat.

      Työmarkkinatuen saannin edellytyksenä on tehty kotoutumissuunnitelma ja sen noudattaminen. Työikäisten ja -kykyisten edellytetään pääsääntöisesti hakevan töitä tai osallistuvan koulutukseen.
      Myös kotiäideille ja ikääntyneille tehdään kototumissuunnitelma, joka pitää yleensä sisällään ainakin kieliopintoja.
      Mikäli henkilö kieltäytyy sovituista kotoutumistoimista ja esimerkiksi keskeyttää kurssinsa, työttömyysturva katkeaa. Jäljelle jää toimeentulotuki, jota voidaan kieltäytymisen vuoksi leikata ensin 20 ja sitten 40 prosenttia.
      Perheenyhdistämistapauksissa perheen kokoaja kustantaa Suomeen tulevien perheenjäsentensä matkat.
      Ainoat sosiaalitoimen myöntämät, toimeentulotuen päälle tulevat tuet ovat muuttoavustus ja talvivaateavustus. Jälkimmäinen myönnetään keskellä talvea lämpimiltä alueilta tuleville"

      • unohtuiko

        Tuosta jäi pois raha jonka he saavat harrastuksia varten, heille esim sossusta maksetaan kuukausiliput kuntosalille.


      • MuslimitVittuunSuomesta

        Suurin osa tulijoista ei tarvitse turvapaikkaa tai mitään pakolais statusta ainoastaan monon kuvan perseeseen kohti koti matkaa. Miksi pitää verorahoilla hyysätä elintaso turisteja joista ei tiedetä suurimmasta osasta mitään, joiden joukossa on sota rikollisia ja muita hirveyksiin syyllistyneitä niin monista löytyy kuvia irtopäiden kera ym. Nämä vitun loiset ovat ensin tuhonneet oman maansa johtuen lähinnä naisia ja lapsia alistavasta satukirjaan ja pedofiili feikki profeettaa leikkivän mielenvikaisen horinoista, nyt kun kotona on paikat ryssitty niin tullaan sitten levittämään sitä homoja ja kaikkia ei-muslimeita vihaavaa kivittävää paska pedofiili tappo uskontoa tänne ja valitetaan kun puurokin on paskaa eikä saa rauhassa edes raiskailla vääräuskoisia. Vittu mitä paskaa, ennen vanhaan luvattomat rajan ylittäjät ammuttiin, oi niitä aikoja...;)


      • mummux
        unohtuiko kirjoitti:

        Tuosta jäi pois raha jonka he saavat harrastuksia varten, heille esim sossusta maksetaan kuukausiliput kuntosalille.

        Ei makseta. Meillä kotimajoituksessa oleva turvapaikanhakija olisi halunnut käydä salillla saadakseen jotain rytmiä ja sisältöä päiviin. Ylimääräistä tarveharkintaista vastaanottorahaa ei myönnetty, vaikka yrittäjäkin olisi ystävällisesti myynyt kuukausikortin opiskelijahintaan.

        Tämä poika on joutunut jättämään kotinsa koska ei usko jumalaan. Myös kaurapuuro maistuu, eikä paljon muuhun ole varaakaan.


      • Kellimees
        unohtuiko kirjoitti:

        Tuosta jäi pois raha jonka he saavat harrastuksia varten, heille esim sossusta maksetaan kuukausiliput kuntosalille.

        Tuskin onnistuu kantaväestölle. Nuorempi poikani on työtön ja käy kuntosalilla, on käynyt jo monta vuotta. Muija on ostanut sille jonkun kausilipun salille,


      • vähän.kyrsii

        Mutta miten kohdellaan SUOMALAISTA työmarkkinoilla nykyisin. Olen tehnyt siaisuuksia aina kun vaan saanut,viimekuussa vain 5pv. Työkkäristä tuli lappu menemisestä työhaastatteluun, otin selvää paikasta, julkinen kulkuneuvo menee 9km päähän ! Minulla ei ole omaa autoa, joten ilmoitin työpaikalle/työkkäriin etten voi ottaa paikkaa vastaan,enkä mene tuohon haastatteluunkaan, koska aikataulut ei sovi siten että olisin ehtinyt kävellä tuon 9km =n.3.5h, ilmoitettuun haastatteluaikaan. PÄÄTÖS minulle ei makseta 2kk aikana työttömyyskorvausta, päätöksestä EI voi valittaa ! Että näin meitä Suomalaisia kohdellaan nykyisin


      • Anonyymi

        Tähän ksntasuomalaists halveksuvaan ja hyvin tiiviisti omista arvoistaan ja uskoistaan kiinnipitävään porukkaan on mitä mainioin tutustua. Esimerkiksi jos suomalainen mies sattuu tutustumaan oikein uskolliseen Afganistanilais tyttöön mitkä ovat perheen näkökannat asian suhteen? Ei pienintäkään riskiä siitä että tyttö olisi vaarassa, kolkkapoikina ketkäs muut kuin omat veljet? Yhtään ei tarvitse veljien kanssa itse painia, korkeintaan soittavat kaljalle lauantai-iltana? Voi tätä tutustumisen ja uusien kulttuurien riemujuhlaa. Kiitos tuhannesti.


      • Anonyymi
        mummux kirjoitti:

        Ei makseta. Meillä kotimajoituksessa oleva turvapaikanhakija olisi halunnut käydä salillla saadakseen jotain rytmiä ja sisältöä päiviin. Ylimääräistä tarveharkintaista vastaanottorahaa ei myönnetty, vaikka yrittäjäkin olisi ystävällisesti myynyt kuukausikortin opiskelijahintaan.

        Tämä poika on joutunut jättämään kotinsa koska ei usko jumalaan. Myös kaurapuuro maistuu, eikä paljon muuhun ole varaakaan.

        No voi kamala. Minä menin kolmen hammaslääkärilaskun kanssa toiveissa saada avustusta niihin. Neuvo oli - pitää jättää jotain maksamatta jos raha ei riitä.
        Olen ollut n.1v työttömänä. Ihan olen Suomen kansalainen - mitään "kuntosalirahaa" on turha kuvitellakaan


      • Anonyymi
        vähän.kyrsii kirjoitti:

        Mutta miten kohdellaan SUOMALAISTA työmarkkinoilla nykyisin. Olen tehnyt siaisuuksia aina kun vaan saanut,viimekuussa vain 5pv. Työkkäristä tuli lappu menemisestä työhaastatteluun, otin selvää paikasta, julkinen kulkuneuvo menee 9km päähän ! Minulla ei ole omaa autoa, joten ilmoitin työpaikalle/työkkäriin etten voi ottaa paikkaa vastaan,enkä mene tuohon haastatteluunkaan, koska aikataulut ei sovi siten että olisin ehtinyt kävellä tuon 9km =n.3.5h, ilmoitettuun haastatteluaikaan. PÄÄTÖS minulle ei makseta 2kk aikana työttömyyskorvausta, päätöksestä EI voi valittaa ! Että näin meitä Suomalaisia kohdellaan nykyisin

        millon kukaan EDES pystyy?9km matkallee....käyttämään AIKAA 3,5tuntia?kerro mulle ole hyvä.


      • Anonyymi
        mummux kirjoitti:

        Ei makseta. Meillä kotimajoituksessa oleva turvapaikanhakija olisi halunnut käydä salillla saadakseen jotain rytmiä ja sisältöä päiviin. Ylimääräistä tarveharkintaista vastaanottorahaa ei myönnetty, vaikka yrittäjäkin olisi ystävällisesti myynyt kuukausikortin opiskelijahintaan.

        Tämä poika on joutunut jättämään kotinsa koska ei usko jumalaan. Myös kaurapuuro maistuu, eikä paljon muuhun ole varaakaan.

        Et usko tuohon itsekään. Kultamunat repii rahaa että jaksavat painaa lisää isiskultamunia muitten maksettaviksi.


      • Anonyymi

        Harkinnanvarainen toimeentulotuki on tuossa jätetty tarkoitushakuisesti pois. Sieltä se suurin raha tulee.


      • Anonyymi
        vähän.kyrsii kirjoitti:

        Mutta miten kohdellaan SUOMALAISTA työmarkkinoilla nykyisin. Olen tehnyt siaisuuksia aina kun vaan saanut,viimekuussa vain 5pv. Työkkäristä tuli lappu menemisestä työhaastatteluun, otin selvää paikasta, julkinen kulkuneuvo menee 9km päähän ! Minulla ei ole omaa autoa, joten ilmoitin työpaikalle/työkkäriin etten voi ottaa paikkaa vastaan,enkä mene tuohon haastatteluunkaan, koska aikataulut ei sovi siten että olisin ehtinyt kävellä tuon 9km =n.3.5h, ilmoitettuun haastatteluaikaan. PÄÄTÖS minulle ei makseta 2kk aikana työttömyyskorvausta, päätöksestä EI voi valittaa ! Että näin meitä Suomalaisia kohdellaan nykyisin

        Juu, ei olisi tullut kuuloonkaan, että maahanmuuttaja olisi jätetty tulottomaksi tyhjän päälle.
        Se olisi heti syrjimistä, rasismia, ihmisoikeuksien polkemista ym.
        Suomessa ei perään kysellä, vaikka olisit tulottomana, ei ole edes verottaja kiinnostunut, että millä elät, jollei ole mitään säännöllisiä tuloja.


      • Anonyymi
        vähän.kyrsii kirjoitti:

        Mutta miten kohdellaan SUOMALAISTA työmarkkinoilla nykyisin. Olen tehnyt siaisuuksia aina kun vaan saanut,viimekuussa vain 5pv. Työkkäristä tuli lappu menemisestä työhaastatteluun, otin selvää paikasta, julkinen kulkuneuvo menee 9km päähän ! Minulla ei ole omaa autoa, joten ilmoitin työpaikalle/työkkäriin etten voi ottaa paikkaa vastaan,enkä mene tuohon haastatteluunkaan, koska aikataulut ei sovi siten että olisin ehtinyt kävellä tuon 9km =n.3.5h, ilmoitettuun haastatteluaikaan. PÄÄTÖS minulle ei makseta 2kk aikana työttömyyskorvausta, päätöksestä EI voi valittaa ! Että näin meitä Suomalaisia kohdellaan nykyisin

        Näin kohdellaan kaikkia


      • Anonyymi

        Mene sinä sinne muihin maihin tutustumaan niihin saatana


      • Anonyymi
        Kellimees kirjoitti:

        Tuskin onnistuu kantaväestölle. Nuorempi poikani on työtön ja käy kuntosalilla, on käynyt jo monta vuotta. Muija on ostanut sille jonkun kausilipun salille,

        Köyhä kun kiillotat Allahin kolikkoasi ja toivot...niin Herra Valtanen rientää apuun!


      • Anonyymi
        MuslimitVittuunSuomesta kirjoitti:

        Suurin osa tulijoista ei tarvitse turvapaikkaa tai mitään pakolais statusta ainoastaan monon kuvan perseeseen kohti koti matkaa. Miksi pitää verorahoilla hyysätä elintaso turisteja joista ei tiedetä suurimmasta osasta mitään, joiden joukossa on sota rikollisia ja muita hirveyksiin syyllistyneitä niin monista löytyy kuvia irtopäiden kera ym. Nämä vitun loiset ovat ensin tuhonneet oman maansa johtuen lähinnä naisia ja lapsia alistavasta satukirjaan ja pedofiili feikki profeettaa leikkivän mielenvikaisen horinoista, nyt kun kotona on paikat ryssitty niin tullaan sitten levittämään sitä homoja ja kaikkia ei-muslimeita vihaavaa kivittävää paska pedofiili tappo uskontoa tänne ja valitetaan kun puurokin on paskaa eikä saa rauhassa edes raiskailla vääräuskoisia. Vittu mitä paskaa, ennen vanhaan luvattomat rajan ylittäjät ammuttiin, oi niitä aikoja...;)

        Etpä ole paljon turvapaikanhakijoihin tutustunut, ja hyvä niin. He kuitenkin ovat fiksumpia kuin monet Suomalaiset.
        Siistejä ja kohteliaita ja kaikki ovat työhaluisia töihin joita suomalaiset eivät suostu tekemään mutta suomalaisten ennakkoluulot ovat monelle esteenä. Kannattaisi ottaa vähän selvää asioista ennenkuin kirjoittaa noin törkeitä.
        Minulla on kymmeniä maahanmuuttajaystäviä eikä kenestäkään voi sanoa mitään pahaa. Ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä.
        Mitä uskontoon tulee niin suomessa on uskonnonvapaus, eikä kukaan ole voinut valita uskontoaan syntyessään. Ääri-ilmiöt ovat joka uskonnossa vaarallisia mutta tavallinen muslimi haluaa varmasti elää mormaalia elämää kuten mekin. En ole muslimi mutta kunnioitan kaikkia uskontoja ja heidän tapojaan. Kukaan ei ole yrittänyt käännyttää minua mutta olen oppinut heiltä monta asiaa. Kaikki me olemme vain ihmisiä siis kohdellaan heitäkin ihmisinä.


      • Anonyymi
        Kellimees kirjoitti:

        Tuskin onnistuu kantaväestölle. Nuorempi poikani on työtön ja käy kuntosalilla, on käynyt jo monta vuotta. Muija on ostanut sille jonkun kausilipun salille,

        Ota ensin selvää asioista ennenkuin keksit olemattomia. Sossu ei maksa kenellekään kausikortteja, ei Suomalaisille eikä ulkomaalaisille.


      • Anonyymi
        vähän.kyrsii kirjoitti:

        Mutta miten kohdellaan SUOMALAISTA työmarkkinoilla nykyisin. Olen tehnyt siaisuuksia aina kun vaan saanut,viimekuussa vain 5pv. Työkkäristä tuli lappu menemisestä työhaastatteluun, otin selvää paikasta, julkinen kulkuneuvo menee 9km päähän ! Minulla ei ole omaa autoa, joten ilmoitin työpaikalle/työkkäriin etten voi ottaa paikkaa vastaan,enkä mene tuohon haastatteluunkaan, koska aikataulut ei sovi siten että olisin ehtinyt kävellä tuon 9km =n.3.5h, ilmoitettuun haastatteluaikaan. PÄÄTÖS minulle ei makseta 2kk aikana työttömyyskorvausta, päätöksestä EI voi valittaa ! Että näin meitä Suomalaisia kohdellaan nykyisin

        Samoin kohdellaan ulkomaalaisiakin, se ei taas ole sossun vika vaan lakien säätäjän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi kamala. Minä menin kolmen hammaslääkärilaskun kanssa toiveissa saada avustusta niihin. Neuvo oli - pitää jättää jotain maksamatta jos raha ei riitä.
        Olen ollut n.1v työttömänä. Ihan olen Suomen kansalainen - mitään "kuntosalirahaa" on turha kuvitellakaan

        Olisit varannut ajan terveyskeskuksen kautta miin olisit selvinnyt 20,60€/kerta. Ei kannata mennä yksityiselle ja pyytää Kelaa maksamaan laskuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        millon kukaan EDES pystyy?9km matkallee....käyttämään AIKAA 3,5tuntia?kerro mulle ole hyvä.

        Onpa hidas kävelijä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et usko tuohon itsekään. Kultamunat repii rahaa että jaksavat painaa lisää isiskultamunia muitten maksettaviksi.

        Etpä taida itsekään uskoa kultamunajuttuusi. Kannattaisi pysyä edes vähän totuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei olisi tullut kuuloonkaan, että maahanmuuttaja olisi jätetty tulottomaksi tyhjän päälle.
        Se olisi heti syrjimistä, rasismia, ihmisoikeuksien polkemista ym.
        Suomessa ei perään kysellä, vaikka olisit tulottomana, ei ole edes verottaja kiinnostunut, että millä elät, jollei ole mitään säännöllisiä tuloja.

        Sinulla on oikeus samoihin tukiin kuin maahanmuuttajillakin. Ota kuitenkin huomioon että kukaan maahanmuuttaja ei saa mitään tukia Kelalta ennenkuin hän on saanut oleskeluluvan ja se vie monelta 4-5 vuotta. Sitä ennen heillä ei ole henkilötunnusta joka on välttämätön että voi asioida Kelassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene sinä sinne muihin maihin tutustumaan niihin saatana

        Samat sinulle, mene katsomaan mistä ja millaisista oloista he ovat tulleet.
        Moni menisi kotiin jos sellainen vain olisi. Ei kukaan lähde kotimaastaan jättäen kaiken taakseen ellei ole henki kyseessä. Afganistan on maailman vaarallisin maa KAIKILLE !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä taida itsekään uskoa kultamunajuttuusi. Kannattaisi pysyä edes vähän totuudessa.

        Mistähän ne repii sitä rahaa? Ei ainakaan Kelalta ! Taidat itse olla sossun kanta-asiakas. Oletko kateellinen ?


      • Anonyymi

        Maahantulo viraston rahoitus puuttuu myös, ennen sosiaalitoimistoa. Huonekalut yms kaikki taulutvt ja ipadit, joita köyhä suomalais opiskelija ei saa ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene sinä sinne muihin maihin tutustumaan niihin saatana

        Ja minkä helvetin takia sun mielestä suomalaisen
        "Moraalinen" velvollisuus mennä paikalle asioista selvää ottamaan.
        Vastauksesi kertoo typeryydestäsi ja sivistymättymyydestäsi.
        Länsimainen lehdistö on laaja ja pääosin luotettava, ja kertoo useimmiten totuuden kyseisten kansan ryhmien kotimaista.
        Juuri kaltaisten henkilöiden kommentit ja teot
        Vain lisäävät vihaa ihmisryhmiä kohtaan, esim.
        viemällä osia länsimaisten demokratian perus arvoista ja oikeuksista esim. Sananvapauden suojaamalla
        Laeilla kuten kansanryhmään kohdistuvalla kiihoituksella.
        mitä itse olet tehnyt esim. Romanien puolustamiseksi ennen maahanmuutto ongelmaa?
        Tiesitkö että romaneja oli aikanaan rintamalla
        maata puolustamassa, mutta sekään ei merkitse
        ihmisten puolelta jotka ovat mielestään suvaitsevaisia ja humaaneja.
        Oksettavaa kaksinaismoraalia, ihmisiltä jotka
        mielestään, asioihin faktoihin tarkemmin perehtymättä mielestään rakentavat parempaa
        maailmaa, tajuamatta aiheuttavansa vihaa
        Ja ristiriitaa epäoikeudenmukaisilla toimillaan.
        Vastauksesi oli lyhyt mutta selvästi tulkittavissa
        minkälaista ihmisryhmää edustat.
        jos tämän luet ka vastaat, voin heti kertoa etten
        enää edes viitsi yrittää kertoa miten tärkeää on selvittää asioiden totuudenmukaisuutta ja historiaa aina kaikista osapuolista joista mielipiteitään kertoo..
        Kuitenkin toivotan sinulle hyvää kesää kaikesta huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä ole paljon turvapaikanhakijoihin tutustunut, ja hyvä niin. He kuitenkin ovat fiksumpia kuin monet Suomalaiset.
        Siistejä ja kohteliaita ja kaikki ovat työhaluisia töihin joita suomalaiset eivät suostu tekemään mutta suomalaisten ennakkoluulot ovat monelle esteenä. Kannattaisi ottaa vähän selvää asioista ennenkuin kirjoittaa noin törkeitä.
        Minulla on kymmeniä maahanmuuttajaystäviä eikä kenestäkään voi sanoa mitään pahaa. Ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä.
        Mitä uskontoon tulee niin suomessa on uskonnonvapaus, eikä kukaan ole voinut valita uskontoaan syntyessään. Ääri-ilmiöt ovat joka uskonnossa vaarallisia mutta tavallinen muslimi haluaa varmasti elää mormaalia elämää kuten mekin. En ole muslimi mutta kunnioitan kaikkia uskontoja ja heidän tapojaan. Kukaan ei ole yrittänyt käännyttää minua mutta olen oppinut heiltä monta asiaa. Kaikki me olemme vain ihmisiä siis kohdellaan heitäkin ihmisinä.

        Kunnioitatko sitten myös raiskaustilastojakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä ole paljon turvapaikanhakijoihin tutustunut, ja hyvä niin. He kuitenkin ovat fiksumpia kuin monet Suomalaiset.
        Siistejä ja kohteliaita ja kaikki ovat työhaluisia töihin joita suomalaiset eivät suostu tekemään mutta suomalaisten ennakkoluulot ovat monelle esteenä. Kannattaisi ottaa vähän selvää asioista ennenkuin kirjoittaa noin törkeitä.
        Minulla on kymmeniä maahanmuuttajaystäviä eikä kenestäkään voi sanoa mitään pahaa. Ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä.
        Mitä uskontoon tulee niin suomessa on uskonnonvapaus, eikä kukaan ole voinut valita uskontoaan syntyessään. Ääri-ilmiöt ovat joka uskonnossa vaarallisia mutta tavallinen muslimi haluaa varmasti elää mormaalia elämää kuten mekin. En ole muslimi mutta kunnioitan kaikkia uskontoja ja heidän tapojaan. Kukaan ei ole yrittänyt käännyttää minua mutta olen oppinut heiltä monta asiaa. Kaikki me olemme vain ihmisiä siis kohdellaan heitäkin ihmisinä.

        Hyi vittu mikä rotupettäjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat sinulle, mene katsomaan mistä ja millaisista oloista he ovat tulleet.
        Moni menisi kotiin jos sellainen vain olisi. Ei kukaan lähde kotimaastaan jättäen kaiken taakseen ellei ole henki kyseessä. Afganistan on maailman vaarallisin maa KAIKILLE !

        Eikös se olisi parempi pitää yksi maa vaarallisena eikä jakaa pitkin maailmaa sitä kurjuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä ole paljon turvapaikanhakijoihin tutustunut, ja hyvä niin. He kuitenkin ovat fiksumpia kuin monet Suomalaiset.
        Siistejä ja kohteliaita ja kaikki ovat työhaluisia töihin joita suomalaiset eivät suostu tekemään mutta suomalaisten ennakkoluulot ovat monelle esteenä. Kannattaisi ottaa vähän selvää asioista ennenkuin kirjoittaa noin törkeitä.
        Minulla on kymmeniä maahanmuuttajaystäviä eikä kenestäkään voi sanoa mitään pahaa. Ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä.
        Mitä uskontoon tulee niin suomessa on uskonnonvapaus, eikä kukaan ole voinut valita uskontoaan syntyessään. Ääri-ilmiöt ovat joka uskonnossa vaarallisia mutta tavallinen muslimi haluaa varmasti elää mormaalia elämää kuten mekin. En ole muslimi mutta kunnioitan kaikkia uskontoja ja heidän tapojaan. Kukaan ei ole yrittänyt käännyttää minua mutta olen oppinut heiltä monta asiaa. Kaikki me olemme vain ihmisiä siis kohdellaan heitäkin ihmisinä.

        Minäkin olisin ystävällinen jos saisin tollasia rahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat sinulle, mene katsomaan mistä ja millaisista oloista he ovat tulleet.
        Moni menisi kotiin jos sellainen vain olisi. Ei kukaan lähde kotimaastaan jättäen kaiken taakseen ellei ole henki kyseessä. Afganistan on maailman vaarallisin maa KAIKILLE !

        Ei muuta kuin 6-7 milljardia kärsijää tänne. Me maksetaan.


      • Anonyymi
        mummux kirjoitti:

        Ei makseta. Meillä kotimajoituksessa oleva turvapaikanhakija olisi halunnut käydä salillla saadakseen jotain rytmiä ja sisältöä päiviin. Ylimääräistä tarveharkintaista vastaanottorahaa ei myönnetty, vaikka yrittäjäkin olisi ystävällisesti myynyt kuukausikortin opiskelijahintaan.

        Tämä poika on joutunut jättämään kotinsa koska ei usko jumalaan. Myös kaurapuuro maistuu, eikä paljon muuhun ole varaakaan.

        Helsingin poliisi tiedotti marraskuun lopussa taksimatkoihin liittyvien seksuaalirikosten rajusta kasvusta. Vuonna 2021 taksikuljettajia on epäilty jo yli 20 seksuaalirikoksesta. Poliisin mukaan epäillyt ovat olleet pääosin kotoisin Lähi-Idän ja Länsi-Afrikan alueelta. Rikokset ovat tapahtuneet öiseen aikaan taksissa tai taksimatkan jälkeen asiakkaan kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on oikeus samoihin tukiin kuin maahanmuuttajillakin. Ota kuitenkin huomioon että kukaan maahanmuuttaja ei saa mitään tukia Kelalta ennenkuin hän on saanut oleskeluluvan ja se vie monelta 4-5 vuotta. Sitä ennen heillä ei ole henkilötunnusta joka on välttämätön että voi asioida Kelassa.

        Höpö noita sinun juttujasi maahanmuuttaja saa samat ja vähän enemmänkin etuuksia kuin kanta suomalainen älä unohda autoa ja kaikki siihen liittyvät, kodinkoneet, puhelimet
        Ja asunnot huonekalut sinne. Vai onko ystäväsi epärehellisiä kun näin puhuvat. Ei myöskään unohdeta lomamatkoja entiseen kotimaahan


      • Anonyymi

        Kuitenkin suomalainen opiskelija saa noin 580 euroa. Vituttaa. Ensin omat kansalaiset sitten muut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä ole paljon turvapaikanhakijoihin tutustunut, ja hyvä niin. He kuitenkin ovat fiksumpia kuin monet Suomalaiset.
        Siistejä ja kohteliaita ja kaikki ovat työhaluisia töihin joita suomalaiset eivät suostu tekemään mutta suomalaisten ennakkoluulot ovat monelle esteenä. Kannattaisi ottaa vähän selvää asioista ennenkuin kirjoittaa noin törkeitä.
        Minulla on kymmeniä maahanmuuttajaystäviä eikä kenestäkään voi sanoa mitään pahaa. Ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä.
        Mitä uskontoon tulee niin suomessa on uskonnonvapaus, eikä kukaan ole voinut valita uskontoaan syntyessään. Ääri-ilmiöt ovat joka uskonnossa vaarallisia mutta tavallinen muslimi haluaa varmasti elää mormaalia elämää kuten mekin. En ole muslimi mutta kunnioitan kaikkia uskontoja ja heidän tapojaan. Kukaan ei ole yrittänyt käännyttää minua mutta olen oppinut heiltä monta asiaa. Kaikki me olemme vain ihmisiä siis kohdellaan heitäkin ihmisinä.

        Tätä normaalia elämää on täälläpäin koettu tarpeeksi. Toinen huutaa joka päivä aamupäivästä iltaan asti niin että kuuluu alemmista kerroksista ylempiin. Samalla avaa esim ilmastointiventiilit niin että myös puhe varmasti kuuluu.... En keksi syytä miksi, samalla kun meteli alkaa, alkaa myös jatkuva vedellä lotraaminen ja kuulostaa niinkun ilmanvaihtokanavaa sorkittaisiin kokoajan. Myös muiden kantautuvien äänten perusteella kuulostaa siltä että kaikkea paiskotaan surutta. Käryt ym päästetään rappuun. Samassa rapussa toinen sankari suuttuu siitä jos hänestä valittaa ja alkaa ihan moittimaan asiasta- sotkien kuitenin rapun heti perään. Taloyhtiön hallitus ja isännöinti toppuuttelevat ja hyssyttävät koska pitäähän monikulttuurisuuden nimissä saada huutaa ja kolistella surutta pitkälle aamuyöhön- about joka helvetin päivä. Samoin pitää kai saada sotkea ja yksinkertaisesti perseillä. Ja jos tästä on eri mieltä niin sitten on vissiin rasisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat sinulle, mene katsomaan mistä ja millaisista oloista he ovat tulleet.
        Moni menisi kotiin jos sellainen vain olisi. Ei kukaan lähde kotimaastaan jättäen kaiken taakseen ellei ole henki kyseessä. Afganistan on maailman vaarallisin maa KAIKILLE !

        Ihmeelisintä on se että nämä tänne turvaan tulleet olivat pallin omaavia. (ehkä).
        Sinne jäi vanhemmat ja muut. Sotaan
        Täällä Suomessa sitten rällästellään pili pystyssä kuin maailman omistaja.
        Oikeesti, menkää itseenne.


      • Anonyymi
        mummux kirjoitti:

        Ei makseta. Meillä kotimajoituksessa oleva turvapaikanhakija olisi halunnut käydä salillla saadakseen jotain rytmiä ja sisältöä päiviin. Ylimääräistä tarveharkintaista vastaanottorahaa ei myönnetty, vaikka yrittäjäkin olisi ystävällisesti myynyt kuukausikortin opiskelijahintaan.

        Tämä poika on joutunut jättämään kotinsa koska ei usko jumalaan. Myös kaurapuuro maistuu, eikä paljon muuhun ole varaakaan.

        Voi vittu kyynel parta lapsi saatana puhut aikuisesta niin, kuin jostain pienestä lapsesta ostais pallon ja potkis sitä niinku kotimaassaaankin tekisi tai jos ei ole palloon rahaa voishan sen kääriä vaikka sanomalehdistä ja teipistä


      • Anonyymi

        Hyi vittu mene niiden maahan tutustumaan niihin. Ei niitä tänne tarvita enempää. Lihavat suomi lehmät on just tollasii


      • Anonyymi
        mummux kirjoitti:

        Ei makseta. Meillä kotimajoituksessa oleva turvapaikanhakija olisi halunnut käydä salillla saadakseen jotain rytmiä ja sisältöä päiviin. Ylimääräistä tarveharkintaista vastaanottorahaa ei myönnetty, vaikka yrittäjäkin olisi ystävällisesti myynyt kuukausikortin opiskelijahintaan.

        Tämä poika on joutunut jättämään kotinsa koska ei usko jumalaan. Myös kaurapuuro maistuu, eikä paljon muuhun ole varaakaan.

        Minä uskon Jumalaan(!) mutta en Sossuihin, pitäisi varmaan lähteä maasta.
        Ei Jumalaan uskovat, niitä tulvii rajan yli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        millon kukaan EDES pystyy?9km matkallee....käyttämään AIKAA 3,5tuntia?kerro mulle ole hyvä.

        pyörällä polkaisee 9km aika nopeasti , 30 km /t tekee 20 min polkemista , pyöriä saa
        halvalla köyhät on iät ja ajat pyöräilleet töihin ja kouluun, tsi osta mopo


      • Anonyymi
        unohtuiko kirjoitti:

        Tuosta jäi pois raha jonka he saavat harrastuksia varten, heille esim sossusta maksetaan kuukausiliput kuntosalille.

        Ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi

        Mikä maa on tuhottu? Kerro tarkemmin.


      • Anonyymi

        Öö öö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et usko tuohon itsekään. Kultamunat repii rahaa että jaksavat painaa lisää isiskultamunia muitten maksettaviksi.

        Voi pikku nakkimuna persua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kohdellaan kaikkia

        Juuri näin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä ole paljon turvapaikanhakijoihin tutustunut, ja hyvä niin. He kuitenkin ovat fiksumpia kuin monet Suomalaiset.
        Siistejä ja kohteliaita ja kaikki ovat työhaluisia töihin joita suomalaiset eivät suostu tekemään mutta suomalaisten ennakkoluulot ovat monelle esteenä. Kannattaisi ottaa vähän selvää asioista ennenkuin kirjoittaa noin törkeitä.
        Minulla on kymmeniä maahanmuuttajaystäviä eikä kenestäkään voi sanoa mitään pahaa. Ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä.
        Mitä uskontoon tulee niin suomessa on uskonnonvapaus, eikä kukaan ole voinut valita uskontoaan syntyessään. Ääri-ilmiöt ovat joka uskonnossa vaarallisia mutta tavallinen muslimi haluaa varmasti elää mormaalia elämää kuten mekin. En ole muslimi mutta kunnioitan kaikkia uskontoja ja heidän tapojaan. Kukaan ei ole yrittänyt käännyttää minua mutta olen oppinut heiltä monta asiaa. Kaikki me olemme vain ihmisiä siis kohdellaan heitäkin ihmisinä.

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        mummux kirjoitti:

        Ei makseta. Meillä kotimajoituksessa oleva turvapaikanhakija olisi halunnut käydä salillla saadakseen jotain rytmiä ja sisältöä päiviin. Ylimääräistä tarveharkintaista vastaanottorahaa ei myönnetty, vaikka yrittäjäkin olisi ystävällisesti myynyt kuukausikortin opiskelijahintaan.

        Tämä poika on joutunut jättämään kotinsa koska ei usko jumalaan. Myös kaurapuuro maistuu, eikä paljon muuhun ole varaakaan.

        No täällä kannattaa kääntyä kristinuskoon niin nämä vapaat uskontokunnat ottaa hoteisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä normaalia elämää on täälläpäin koettu tarpeeksi. Toinen huutaa joka päivä aamupäivästä iltaan asti niin että kuuluu alemmista kerroksista ylempiin. Samalla avaa esim ilmastointiventiilit niin että myös puhe varmasti kuuluu.... En keksi syytä miksi, samalla kun meteli alkaa, alkaa myös jatkuva vedellä lotraaminen ja kuulostaa niinkun ilmanvaihtokanavaa sorkittaisiin kokoajan. Myös muiden kantautuvien äänten perusteella kuulostaa siltä että kaikkea paiskotaan surutta. Käryt ym päästetään rappuun. Samassa rapussa toinen sankari suuttuu siitä jos hänestä valittaa ja alkaa ihan moittimaan asiasta- sotkien kuitenin rapun heti perään. Taloyhtiön hallitus ja isännöinti toppuuttelevat ja hyssyttävät koska pitäähän monikulttuurisuuden nimissä saada huutaa ja kolistella surutta pitkälle aamuyöhön- about joka helvetin päivä. Samoin pitää kai saada sotkea ja yksinkertaisesti perseillä. Ja jos tästä on eri mieltä niin sitten on vissiin rasisti?

        Kuulostaa jokaiselta kanta-asukkaalta joka on alle 30v - terkkuja rikkaalta alueelta jossa nykynuoriso ja maan tulevaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei olisi tullut kuuloonkaan, että maahanmuuttaja olisi jätetty tulottomaksi tyhjän päälle.
        Se olisi heti syrjimistä, rasismia, ihmisoikeuksien polkemista ym.
        Suomessa ei perään kysellä, vaikka olisit tulottomana, ei ole edes verottaja kiinnostunut, että millä elät, jollei ole mitään säännöllisiä tuloja.

        Totta turiset, se on juuri näin. Suomen virkanilkkejä ei kiinnosta kotikutoinen köyhälistö. Taputtelevat vain karvaisia käsiään, kun yksi pari putosi uunista ulos. Eivät vähäkään välitä jos köyhälistöä kuolee nälkään ja kodittomia hylkiöitä. Mutta matut ovat in ja köyhälistöt ovat au. P-k seudulla asuu suurin osa mamuista. Kyllä heidän hyvinvoinnistaan huolehditaan. Oma kansa ajetaan vaikka kadulle asumaan. On tämäkin maa olevinaan sivistys ja oikeusvaltio. Kaikkea kanssa. Tämä on lottovoittojen maa mamuille, mut ei kotikutoisille suomalaisille. Nämä virkamiesnilkit sortavat omaa kansaansa. Hyi hävetköön! Nouskaa kotikutoiset köyhät puolustamaan omia perustuslaillisia oikeuksianne. Suomi on Pohjolan Kongo ja kehitysmaa omineen alustalaisinensa. Suomen kansa on jakaantunut kahtia köyhät ja rikkaat. Matut ottavat vielä vallan omiin käsiinsä ja ajavat virkamiesnilkkien kanssa vielä köyhät Lappiin reservaatteihin. Näin voi vielä käydä, jos kansa ei herää tähän liemitykseen ja eriarvoistamiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etpä ole paljon turvapaikanhakijoihin tutustunut, ja hyvä niin. He kuitenkin ovat fiksumpia kuin monet Suomalaiset.
        Siistejä ja kohteliaita ja kaikki ovat työhaluisia töihin joita suomalaiset eivät suostu tekemään mutta suomalaisten ennakkoluulot ovat monelle esteenä. Kannattaisi ottaa vähän selvää asioista ennenkuin kirjoittaa noin törkeitä.
        Minulla on kymmeniä maahanmuuttajaystäviä eikä kenestäkään voi sanoa mitään pahaa. Ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä.
        Mitä uskontoon tulee niin suomessa on uskonnonvapaus, eikä kukaan ole voinut valita uskontoaan syntyessään. Ääri-ilmiöt ovat joka uskonnossa vaarallisia mutta tavallinen muslimi haluaa varmasti elää mormaalia elämää kuten mekin. En ole muslimi mutta kunnioitan kaikkia uskontoja ja heidän tapojaan. Kukaan ei ole yrittänyt käännyttää minua mutta olen oppinut heiltä monta asiaa. Kaikki me olemme vain ihmisiä siis kohdellaan heitäkin ihmisinä.

        This.

        Erittäin hyvä kommentti ja totta joka sana. Ihan mahtavia tyyppejä♥️


      • Anonyymi
        vähän.kyrsii kirjoitti:

        Mutta miten kohdellaan SUOMALAISTA työmarkkinoilla nykyisin. Olen tehnyt siaisuuksia aina kun vaan saanut,viimekuussa vain 5pv. Työkkäristä tuli lappu menemisestä työhaastatteluun, otin selvää paikasta, julkinen kulkuneuvo menee 9km päähän ! Minulla ei ole omaa autoa, joten ilmoitin työpaikalle/työkkäriin etten voi ottaa paikkaa vastaan,enkä mene tuohon haastatteluunkaan, koska aikataulut ei sovi siten että olisin ehtinyt kävellä tuon 9km =n.3.5h, ilmoitettuun haastatteluaikaan. PÄÄTÖS minulle ei makseta 2kk aikana työttömyyskorvausta, päätöksestä EI voi valittaa ! Että näin meitä Suomalaisia kohdellaan nykyisin

        Te-toimiston asiantuntijana työskennelleenä voin sanoa, että jos saat työttömyyskorvausta, sen edellytyksenä on valmius vastaanottaa kokoaikatyötä. Jos et mennyt haastatteluun (9 km matka on vielä ihan maltillinen matka, se saa olla 1.5 h/suunta kotoa). Jos kieltäydyt työstä, edessä on karenssi. Työttömyysetuus ei ole siis "hupiraha", kuten monet näyttävät luulevan.


      • Anonyymi
        vähän.kyrsii kirjoitti:

        Mutta miten kohdellaan SUOMALAISTA työmarkkinoilla nykyisin. Olen tehnyt siaisuuksia aina kun vaan saanut,viimekuussa vain 5pv. Työkkäristä tuli lappu menemisestä työhaastatteluun, otin selvää paikasta, julkinen kulkuneuvo menee 9km päähän ! Minulla ei ole omaa autoa, joten ilmoitin työpaikalle/työkkäriin etten voi ottaa paikkaa vastaan,enkä mene tuohon haastatteluunkaan, koska aikataulut ei sovi siten että olisin ehtinyt kävellä tuon 9km =n.3.5h, ilmoitettuun haastatteluaikaan. PÄÄTÖS minulle ei makseta 2kk aikana työttömyyskorvausta, päätöksestä EI voi valittaa ! Että näin meitä Suomalaisia kohdellaan nykyisin

        2024 huonommaksi menee kokoajan! Miksi ei suomalaiset järjestä epäoikeudenmuudesta jotain protestia tai saisi edes presidentin joka ei ole porvaripuolueesta miksi perkele hallaaholle annettu mahdollisuutta oli siinäkin vaihtoehdot toinen kokoomus porvari botox ukko ja toinen homo jota saisi hävetä näin sodan uhkassa venäjälläkin olisi naurettu lisää no onhan tämä muutenki naurettava maa ainoa ylpeys on tykistö saatana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei olisi tullut kuuloonkaan, että maahanmuuttaja olisi jätetty tulottomaksi tyhjän päälle.
        Se olisi heti syrjimistä, rasismia, ihmisoikeuksien polkemista ym.
        Suomessa ei perään kysellä, vaikka olisit tulottomana, ei ole edes verottaja kiinnostunut, että millä elät, jollei ole mitään säännöllisiä tuloja.

        Mustalaiset on sitä iät ajat rasisti raklo tai rasisiti rakli riippuu siitä kumpi sukupuoli sossu ja kela töissä on🤬


      • Anonyymi
        mummux kirjoitti:

        Ei makseta. Meillä kotimajoituksessa oleva turvapaikanhakija olisi halunnut käydä salillla saadakseen jotain rytmiä ja sisältöä päiviin. Ylimääräistä tarveharkintaista vastaanottorahaa ei myönnetty, vaikka yrittäjäkin olisi ystävällisesti myynyt kuukausikortin opiskelijahintaan.

        Tämä poika on joutunut jättämään kotinsa koska ei usko jumalaan. Myös kaurapuuro maistuu, eikä paljon muuhun ole varaakaan.

        Takaisin sinne vaan mistä on tullutkin


    • Jo riittää hyysäys!

      Toimeentulotuki on monelle maahanmuuttajalle tai turvapaikanhakijalle porkkana tulla Suomeen. Suomi onkin turvapaikanhakijan taivas. Sen tietävät myös poliitikot:

      "Heidän kannattaa tulla tänne jo sen takia, että käsittelyajat ovat täällä pitkiä ja he saavat täyden ylläpidon ja toimeentulotuen siltä ajalta, kun ovat täällä." Näin siis Ben Zyskowicz.

      Soininvaara kommentoi: "Suomeen tulleiden turvapaikanhakijoiden joukossa on myös niitä, joita tänne houkuttaa turvapaikanhakijalle maksettava toimeentulotuki, runsaat 300 euroa kuussa, joka on monelle suuri rahasumma. Tämä ei voi olla turvapaikkapolitiikan tarkoitus.
      Missä vaiheessa turvapaikanhakijoille on alettu maksaa (lähes) täyttä toimeentulotukea? Täysi toimeentulotuki olisi 400 euroa. Joskus aiemmin käytäntönä oli, että annetaan ruoka ja majoitus, terveydenhoito ja pieni taskuraha. Ei pitkäaikaisessa laitoshoidossa olevakaan saa toimeentulotuen suuruista rahaa käyttöönsä."

      Turvapaikanhakija saa Suomessa eniten tukia, verrattuna muuhun Eurooppaan. Eli kokonainen perhe voi lähteä ulkomailta kolkuttelemaan Suomen portteja ja lomailla muutamia kuukausia tai jopa vuosia täydellä ylläpidolla.

      Viisihenkinen perhe tienaa Suomessa 1277 euroa -per kk. Lisäksi maksetaan terveydenhuolto, asuminen sekä kansallisvaate tai pikemminkin kulttuurisopeutumisavustus, joka on noin 700-800 euroa -per kk.

      Turvapaikan hakijaperhe saa siis yli 2000 e/kk puhtaana käteen. Se on aika hyvin, kun ottaa huomioon, että majoitus ja terveydenhuolto on heille ilmaista ja vastaanottokeskuksissa tulee ruokakin nenän eteen.

      Nuo summat 1277 800 euroa- jaettuna 30 päivällä tekee 69 euroa ja 23 centtiä -per päivä.

      Jotta summan suhdetta voitaisiin verrata kotimaiseen vastaavaan, niin tässä Espoolaisen sosiaalitoimiston virkailijan kommentti, joka on nauhoitettu eräältä ystävältä (kyseessä suomalainen lapsiperhe) :

      Teidän perheen pitää tulla toimeen 19 eurolla -per päivä. (Turvapaikanhakijan perhe 69 euroa/päivä) Miten te voitte kuvitella saavanne tukia kun olette eläneet yli varojenne etukäteen? Sosiaalivirkailija epäsi tuet tältä perheeltä, jonka taloudellinen tilanne muuttui äkkiarvaamatta huonoksi työnantajan jättäessä tilit maksamatta. Tämä kyseinen perhe joutui erittäin pahaan taloudelliseen ahdinkoon. Olisi jäänyt ilman ruokaa, mikäli ystävät eivät olisi auttaneet. Heidän taloudellinen tilanne heijastuu vielä pitkälle tulevaisuuteen negatiivisena.

      Espoolainen sosiaalivirkailija siis edellytti tältä Suomalaisperheeltä ennustajaeukon ominaisuuksia. Sosiaalivirkailijan mukaan perheen olisi pitänyt ennustaa etukäteen, että palkat jäävät saamatta ja siten heidän olisi pitänyt elää kituuttaen vain vaikka varmuuden vuoksi pettuleivällä ja korvikkeella.

      Nyt kun vertaa turvapaikanhakijan perhettä Suomalaiseen perheeseen, tulen miettineeksi kohdellaanko sittenkin Suomalaista lapsiperhettä huonommin kuin turvapaikanhakijan perhettä?

      Miten tilanne menisi, jos turvapaikanhakijan perheen mies olisi jäänyt ilman palkkaa? Olisiko Espoolainen sosiaalivirkailija todennut saman asian kuin Suomalaisperheen miehelle?

      Homma haisee ja pahalle.

      • jeppanjee

        Minä käyn töissä joten en näe että tämä olisi minulta pois mitenkään. Jos se sinua harmittaa niin kannattaa keskittyä olennaisempiin asioihin ja yrittää saada omasta elämästä onnellisempaa.


      • jepajepaj
        jeppanjee kirjoitti:

        Minä käyn töissä joten en näe että tämä olisi minulta pois mitenkään. Jos se sinua harmittaa niin kannattaa keskittyä olennaisempiin asioihin ja yrittää saada omasta elämästä onnellisempaa.

        Ja paskat, se on pois.


      • aller12

        JOKAINEN,JOKAINEN joka tulee kutsumatta syömään minun pöydältäni vie pois minulta. Minäkin käyn töissä mutten ymmärrä mitä se asia mihinkään mitenkään kuuluu. Kun kerran tiedät mikä on sitä olennaisempaa, johon tulisi keskittyä niin kerro mitä se on. Elämästäni tulee onnellisempaa kun minä ja tyttäreni olemme samanarvoisia turvapaikanhakijan perheen kanssa.


      • ankiele

        Mitä eroa on saappaalla ja sinulla? Ei mitään. Elä älysi kanssa eli tyhjä tyhjän kanssa.


      • Viita
        ankiele kirjoitti:

        Mitä eroa on saappaalla ja sinulla? Ei mitään. Elä älysi kanssa eli tyhjä tyhjän kanssa.

        Tää kaveri on kuin plondi dee kupeilla!


      • Anonyymi

        Kyllä olet niin oikeassa.
        Maahanmuuttaja saa kaikenkaikkiaan rahaa 4700€/ nokka/kuukausi, eikä päivääkään tarvii tehdä töitä eikä opiskella suomen kieltä. Jos opettelisi suomen kieltä, niin saatettaisiin ohjata töihin.
        Kyllä itsee ketuttaa toi raha, koska itse hoitajana 1400/kk käteen, ja siis teen töitä!!!


      • Anonyymi

        Voo taivas mitä kukkua koko toi sun typerä kirjoituksesi...ja näitä sitten vielä pokkana levittelette ja toopet uskoo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet niin oikeassa.
        Maahanmuuttaja saa kaikenkaikkiaan rahaa 4700€/ nokka/kuukausi, eikä päivääkään tarvii tehdä töitä eikä opiskella suomen kieltä. Jos opettelisi suomen kieltä, niin saatettaisiin ohjata töihin.
        Kyllä itsee ketuttaa toi raha, koska itse hoitajana 1400/kk käteen, ja siis teen töitä!!!

        Oletko sekasin... taisin nähdä tuonkin vale uutisen.. siinä oli mukana muutama muukin maa ja jokaisen kohdalla laitettu koko perheen tuet yhden ihmisen tuiksi.... missä mikä mikä maassa te elätte...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet niin oikeassa.
        Maahanmuuttaja saa kaikenkaikkiaan rahaa 4700€/ nokka/kuukausi, eikä päivääkään tarvii tehdä töitä eikä opiskella suomen kieltä. Jos opettelisi suomen kieltä, niin saatettaisiin ohjata töihin.
        Kyllä itsee ketuttaa toi raha, koska itse hoitajana 1400/kk käteen, ja siis teen töitä!!!

        Laitappa kuule nettisivu-osoite tänne, joka todistaa tuon summan oikeaksi. Kyllä revit tuon summan ihan hatusta.


      • Anonyymi

        Juuri näin tekemättä yhtään mitään. Rahajuoksee ja käiken maailman hyysääjä avustaja akat repivät joka avustuksen heille. Ei saatana suomalainen koko elämänsä töissä käynyt saa muuta kuin hylättyjä päätöksiä. No toivotaan että tähän saadaan loppu. Ehkäpä joskus suomalaisetkin ymmärtää suuttua ja alettaisiin yhdessä puhdistamaan suomea. Ei muuta kuin åuhdistaminen loisista käyntiin.


      • Anonyymi
        jeppanjee kirjoitti:

        Minä käyn töissä joten en näe että tämä olisi minulta pois mitenkään. Jos se sinua harmittaa niin kannattaa keskittyä olennaisempiin asioihin ja yrittää saada omasta elämästä onnellisempaa.

        Olisi se sinullekin helpompaa kun et kävisi töissä ja saisit silti saman rahan. Mutta jos rakastat työtäsi niin mikäs siinä tee töitä että elätät mamujasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet niin oikeassa.
        Maahanmuuttaja saa kaikenkaikkiaan rahaa 4700€/ nokka/kuukausi, eikä päivääkään tarvii tehdä töitä eikä opiskella suomen kieltä. Jos opettelisi suomen kieltä, niin saatettaisiin ohjata töihin.
        Kyllä itsee ketuttaa toi raha, koska itse hoitajana 1400/kk käteen, ja siis teen töitä!!!

        Juurikin näin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voo taivas mitä kukkua koko toi sun typerä kirjoituksesi...ja näitä sitten vielä pokkana levittelette ja toopet uskoo...

        Oikeesti mamurahat menevät ulkomaalaisille rikollis jengeille. Jotka käyttää oman maansa säälittävimpiä ihmisiä pelinappuloinaan. Köyhät kerjää ja tienaavat rahansa heille.


      • Anonyymi
        jeppanjee kirjoitti:

        Minä käyn töissä joten en näe että tämä olisi minulta pois mitenkään. Jos se sinua harmittaa niin kannattaa keskittyä olennaisempiin asioihin ja yrittää saada omasta elämästä onnellisempaa.

        TROLLI


      • Anonyymi

        Voinko valittaa jonnekin, koska minun eläke on 1150kk.
        Ja olen tehnyt 44 vuotta työtä suomen hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet niin oikeassa.
        Maahanmuuttaja saa kaikenkaikkiaan rahaa 4700€/ nokka/kuukausi, eikä päivääkään tarvii tehdä töitä eikä opiskella suomen kieltä. Jos opettelisi suomen kieltä, niin saatettaisiin ohjata töihin.
        Kyllä itsee ketuttaa toi raha, koska itse hoitajana 1400/kk käteen, ja siis teen töitä!!!

        Suomenkielen opetus pitäisi olla maahamuuttajille pakollista,töihin heti vaikka mihin.


      • Anonyymi

        Kun ja jos noille annetaan se pieni taskurahaa alkavat miehittää leipäjonot.


      • Anonyymi

        Onhan se selviö että mamuille annetaan runsain mitoin kotiuttaminen nimissä, etteivät vaan radikalisoidu.


      • Anonyymi
        aller12 kirjoitti:

        JOKAINEN,JOKAINEN joka tulee kutsumatta syömään minun pöydältäni vie pois minulta. Minäkin käyn töissä mutten ymmärrä mitä se asia mihinkään mitenkään kuuluu. Kun kerran tiedät mikä on sitä olennaisempaa, johon tulisi keskittyä niin kerro mitä se on. Elämästäni tulee onnellisempaa kun minä ja tyttäreni olemme samanarvoisia turvapaikanhakijan perheen kanssa.

        Kuulostaa siltä että persu on sitä mieltä että ansaitsee enemmän vaan syntymämaan perusteella, ei omien ansioidensa - mitä jos vaikka en halua kustantaa sinun menoja jos ansaitsen enemmän? Mielestäni sama juttu. Sovitaanko sitten, että kaikki verorahat pois ja jokainen tienaa sen täyden summan? Progressiivinen verotus pois - sillähän ongelmat ratkeaisi näiden valitusten mielestä, mutta varmaan sitten yhtäkkiä olisi huutamassa että eiku eiku en halunnukkaa...


      • Anonyymi
        jeppanjee kirjoitti:

        Minä käyn töissä joten en näe että tämä olisi minulta pois mitenkään. Jos se sinua harmittaa niin kannattaa keskittyä olennaisempiin asioihin ja yrittää saada omasta elämästä onnellisempaa.

        Et ehkä "näekään" sen olevan pois sinulta, sillä et tiedä kuinka suuri osa veroistasi menee mamujen elämän rahoittamiseen all in all. Kuluerät yleensä piilotetaan kunnan talousarvioissa jne., jottei kuntalaisilta tule purnausta asiaan. Suomessa on köyhiä ja syrjäytymisen vaarassa olevia henkilöitä, rahasi varmaan haluaisit käytettävän kotimaan tukemiseen, eikä mamujen elämän rahoittamiseen, jotka saavat 2 kertaa enemmän kuin suomalainen työtön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinko valittaa jonnekin, koska minun eläke on 1150kk.
        Ja olen tehnyt 44 vuotta työtä suomen hyväksi.

        Sinun, jos jonkun pitäisi voida valittaa..valitettavasti eläke määräytyy tiettyjen laskureiden mukaan ja on kertynyt työnteostasi vuosikymmenten aikana. Eli se luultavasti on mitä on.


    • ammattina työttömyys

      Miten tuo summa eroaa siitä kuinka paljon vastaavan kokoinen sosiaalituilla elävä suomalaistaustainen perhe saa? Ei mitenkään.
      Oikeuden päätöksessähän selitetään, että ko. perhe oli oikeutettu kaikkiin tukiin (jotka eivät siis olleet mitenkään sidoksissa siihen, että perhe oli maahanmuttajataustainen).

      Ihan turhaa älämölöä maahanmuuttajaperheestä, joka nostaa ihan samat tuet kuin suomalaisperhe.
      Kymmenet tuhannet suomalaisperheet ovat näitä "tulottomia" perheitä, jotka elävät pelkän sosiaalituen varassa, näitä on varmasti paljon enemmän kuin maahanmuuttajia.

      • soomipoikamaksaa

        Elikkä sun mielestä on ihan oikeus ja kohtuus ottaa tänne maahanmuuttajia elämään tuilla. Köyhiä maailmassa varmasti riittää mutta miten kauan riittää tukirahoja?


      • matut_ulos
        soomipoikamaksaa kirjoitti:

        Elikkä sun mielestä on ihan oikeus ja kohtuus ottaa tänne maahanmuuttajia elämään tuilla. Köyhiä maailmassa varmasti riittää mutta miten kauan riittää tukirahoja?

        Näitä matuja, jotka elävät sosiaalituilla, on tulossa Suomeen tuhansia ja tuhansia ja kymmeniä tuhansia. Missä vaiheessa suvakkienkin mielet kääntyvät vastustamaan tätä hulluutta? Siinä vaiheessako, kun joutuu luovuttamaan oman vuokra-asuntonsa matulle?


      • Toimeen tulotuki on tavallaan jaettu kahdeksi.
        Eräs kertomus kertoo missä mennään:
        Nainen tmeni sosiaalitoimistoon ja katsoi, kun ulskomaalaismies
        rynni kaikkein ohi. Mies meni virkailijan puheille ja tämä ihmetteli minneovat hieman aiemmin saadut rahat kadonneet. Tämän jälkeen mies kysyi tiukasti rahojaan, mihin virkailija vastasi: Kohta tilillä. Mieas poistui iloisena. Lopulta nainen pääsi toimittamaan asiansa, joka oli avainten luovutus, jotta sosiaalitoimi pääsee asuntoa tyhjentämään ja omaisuutta realisoimaan.


      • Anonyymi
        matut_ulos kirjoitti:

        Näitä matuja, jotka elävät sosiaalituilla, on tulossa Suomeen tuhansia ja tuhansia ja kymmeniä tuhansia. Missä vaiheessa suvakkienkin mielet kääntyvät vastustamaan tätä hulluutta? Siinä vaiheessako, kun joutuu luovuttamaan oman vuokra-asuntonsa matulle?

        Suksikoot takaisin samantien.. ne kyllä saa , jos jonkinlaisia tukeja. Ja mikähän on peruste sille? Haista paskanhommaa tämä on!


    • ilmaista rahaa

      Samat tuet ne on periaatteessa kuin sossun tuilla elävälle lapsirikkaalle suomalaisperheelle.

      Ne vaan eivät huutele palstoilla, minllaiset summat yhteiskunta heille "tyhjästä" maksaa.
      Tuet pitäisi laitaa vastikkeelliseksi, niin vähenisi se pelkillä tuilla eläminen. Ei minkään maan kansatalous kestä elättää tällaista tukien varassa elävien joukkioita kuin Suomessakin on.

      Terveet ihmiset töihin hankkimaan itse oma ja perheen toimeentulo.

      • ei myönnetä suomal.

        Kun näytät mielestäsi noin hyvin olevan perillä asioista, niin sinähän voit laskea paljonko suomalaisperhe olisi vastaavassa tilanteessa saanut toimeentulotukea. Kun teet laskelman oikein, niin jopa sinäkin huomaat, että eroa suomalaisperheeseen on tuhansia euroja vuositasolla. Tämän huomasi MOT-ohjelmakin ja Helsingin toimeentulotuesta vastaavalta päälliköltä yrittivät asiasta tiedustella, niin ko. virkanainen ei suostunut MOT:lle asiaan muuta sanomaan kuin että vain yleisellä tasolla voi kommentoida sen verran, että erot laskelmissa voivat johtua harkinnanvaraisista toimeentulotuista, joita joillekin maksetaan -toisille ei.


      • 9+8
        ei myönnetä suomal. kirjoitti:

        Kun näytät mielestäsi noin hyvin olevan perillä asioista, niin sinähän voit laskea paljonko suomalaisperhe olisi vastaavassa tilanteessa saanut toimeentulotukea. Kun teet laskelman oikein, niin jopa sinäkin huomaat, että eroa suomalaisperheeseen on tuhansia euroja vuositasolla. Tämän huomasi MOT-ohjelmakin ja Helsingin toimeentulotuesta vastaavalta päälliköltä yrittivät asiasta tiedustella, niin ko. virkanainen ei suostunut MOT:lle asiaan muuta sanomaan kuin että vain yleisellä tasolla voi kommentoida sen verran, että erot laskelmissa voivat johtua harkinnanvaraisista toimeentulotuista, joita joillekin maksetaan -toisille ei.

        Lieksassa ainakin harkinnanvaraista maksetaan maahanmuuttajille könttäsumma automaattisesti, mutta kantaväestölle ei. Asia nostettiin esiin tilintarkastusraporotissa. Ilmeisesti se ei ollutkaan ihan oikein. Mene tiedä. Tuskinpa Lieksa on ainut kunta Suomessa, jossa sossu on mokuttajien temmellyskenttää.


      • tähdenlentoo
        9+8 kirjoitti:

        Lieksassa ainakin harkinnanvaraista maksetaan maahanmuuttajille könttäsumma automaattisesti, mutta kantaväestölle ei. Asia nostettiin esiin tilintarkastusraporotissa. Ilmeisesti se ei ollutkaan ihan oikein. Mene tiedä. Tuskinpa Lieksa on ainut kunta Suomessa, jossa sossu on mokuttajien temmellyskenttää.

        Espoossa maahanmuuttajat vietti ulkona yön kun majapaikka ei kelvannut, tottakai heille tarjottiin aamiainen,lounas,päivällinen......olisivat onnellisia kun voi masu täynnä katsella TÄHDENLENTOJA ja toivoa parempaa. olen syönnyt riisiä ja maitojauhetta juonnut jo montapäivää. lämminruoka olisi ihanaa.......9päivää viel sit voin syödä jotain, maksaa vuokra.osataa pesuaineet ja muuta tarpeellista, sit taas syömättä..


      • yhemo

        En minä ainakaan saa mitään tukia. Olen työtön, satun vaan omistamaan kotini. Vaatii jonkinlaista veronmaksua etyä saa hankittua talon. Tällaisella voi olla tosi tiukkaa. Kyllä tämä ulkolaisyen loisten hyysääminen on pois suomalaisilta. Ajatelkaa asim vanhuksia!


      • Oh.Yeah

        Harkinnanvarainen osuus sossurahoista voi venyä suureksi kun kysessä on jokin fng ngr.


      • jokinmättää

        Ei muuten ole samat tuet suomalaisella perheellä,harkinnanvaraisena pakolaisille kustannetaan myös puhelinmaksut auto ajokortti autonkäyttökulut, ja vieläpä maksettu polttoaine laskuja,suomalainen ei saa edes bussi lippua, jos opiskelemaan alkaa, jotkut saa toiset ei, toisekseen matut asuvat ylihintaisissa vuokra-asunnoissa johon suomalaiselle ei maksetakkaan asumis kustannuksia, etsittävä halvempaa,onhan tämä perkele kumma, kun joku yksinhuoltaja joka ei käy töissä asustelee lapsen kanssa saunallisessa kolmiossa,ja itse työssäkäyvänä ja avopuolison kanssa asuvana en pysty asumaan sellaisessa, vaikka tarve vaatisi, kun olen yhteihuoltajuus isä, mutta ei riitä varat sellaiseen asumiseen, niin joku tässä mättää, on valittava haluatko tavata lastasi vai asutko leveämmin, että lapsellekin olisi tilaa, no en pieni kaksio ja siinä lapsenkin sovittava olemaan 45 neliöö 3 hengelle, että vituttaa kun työttömät pystyy asumaan leveästi ja paremmin, mutta ei työssä käyvä.


      • Anonyymi

        Suomalaisperheet on suomalaisperheitä. Vai menenkö Irakiin tai somaliaan elätettäväksi?


      • Anonyymi

        Se on tuo tukien vastikkeellisuus kyllä aikamoinen myrkky markkinoiden toiminnalle.

        Kas kun esim. työttömyyspäivärahalta jos vaaditaan työtä ilman asianmukaista palkkaa pelkän tuen takia, silloin se johtaa siihen, että työtä aletaan työnantajien toimesta muuttamaan entistä useammin sen kaltaiseksi jossa työt tehdään ilman työehtoihin perustuvaa sopimusta ja suoraan yhteiskunnan maksamilla tuilla.

        Ay-liike ainakin sahaa omaa oksaansa ripeästi jos menee tähän mukaan, toki heillähän on kartellit markkinoille, mutta loppujenlopuksi tuo vastikkeellisuusajattelu tulee nakertamaan myös niiltä kartelleilta valtaa pois. Asiassa on myös selvästi nöyryyttämisen meininki, eli tulee luultavasti näkymään sitten ilmapiirissä laajemminkin tämä toiminta. Hyöty lienee melko marginaalinen veikkaisin, ja kaikki vaikutukset kun lasketaan niin luultavasti massiivisesti negatiiviset vaikutukset.

        Mutta näissä onkin ideana se että voidaan suojella joitakin harvojen hyvissä asemissa olevien valtaa ja etuja, ja itse siis ovat mukana tekemässä päätöksiä em. kansan kahtiajakamista lisääviä päätöksiä.

        Lisäksi, vastikkeellisuuksista huolimatta, monet ei kyykyttämiseen tule ottamaan osaa, ja se kasvattaa toimeentulotukiasiakkaiden määrää lisää, viimesijaista taloudellista turvaa ei katkaista ihan noin vain edes näiden "vastikkeellisuus"-haihattelujen takia.

        Vastikkeellisuus = enemmistön tyrannia. Ei sovi demokratiaan kovin hyvin.


      • Anonyymi
        tähdenlentoo kirjoitti:

        Espoossa maahanmuuttajat vietti ulkona yön kun majapaikka ei kelvannut, tottakai heille tarjottiin aamiainen,lounas,päivällinen......olisivat onnellisia kun voi masu täynnä katsella TÄHDENLENTOJA ja toivoa parempaa. olen syönnyt riisiä ja maitojauhetta juonnut jo montapäivää. lämminruoka olisi ihanaa.......9päivää viel sit voin syödä jotain, maksaa vuokra.osataa pesuaineet ja muuta tarpeellista, sit taas syömättä..

        Minun poikani pääsi tässä tilapäisesti Helsingin kaupungin yksiöön Kalliossa. En tiedä, oliko kaupunki vuokrannut sen yksityiseltä. Tilaa taisi olla alle 20 m2.
        On ollut aikaisemminkin tilapäisessä asunnossa, se oli melkein 40 m2. Miksi tilapäinen? Iso kiintiö lienee mennyt matuille, ja niitä odoteltiin lisää. Eli jos matu tulee Suomeen, niin kantasuomalaisen tilapäinen asunto menee matun käyttöön. Meillä perheellä on vieläkin " iso" oma 80m2 ja risat (3 h k) omistushuoneisto naapurissa, Vallilassa. Se ostettiin jo 90-luvulla.


      • Anonyymi
        tähdenlentoo kirjoitti:

        Espoossa maahanmuuttajat vietti ulkona yön kun majapaikka ei kelvannut, tottakai heille tarjottiin aamiainen,lounas,päivällinen......olisivat onnellisia kun voi masu täynnä katsella TÄHDENLENTOJA ja toivoa parempaa. olen syönnyt riisiä ja maitojauhetta juonnut jo montapäivää. lämminruoka olisi ihanaa.......9päivää viel sit voin syödä jotain, maksaa vuokra.osataa pesuaineet ja muuta tarpeellista, sit taas syömättä..

        Höpö höpö...


      • Anonyymi
        yhemo kirjoitti:

        En minä ainakaan saa mitään tukia. Olen työtön, satun vaan omistamaan kotini. Vaatii jonkinlaista veronmaksua etyä saa hankittua talon. Tällaisella voi olla tosi tiukkaa. Kyllä tämä ulkolaisyen loisten hyysääminen on pois suomalaisilta. Ajatelkaa asim vanhuksia!

        Miksi sun pitäis saada tukia jos sulla on omaisuutta...eikä ne mamutkaan niitä tukia saa jos niillä on omistus asunto....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun poikani pääsi tässä tilapäisesti Helsingin kaupungin yksiöön Kalliossa. En tiedä, oliko kaupunki vuokrannut sen yksityiseltä. Tilaa taisi olla alle 20 m2.
        On ollut aikaisemminkin tilapäisessä asunnossa, se oli melkein 40 m2. Miksi tilapäinen? Iso kiintiö lienee mennyt matuille, ja niitä odoteltiin lisää. Eli jos matu tulee Suomeen, niin kantasuomalaisen tilapäinen asunto menee matun käyttöön. Meillä perheellä on vieläkin " iso" oma 80m2 ja risat (3 h k) omistushuoneisto naapurissa, Vallilassa. Se ostettiin jo 90-luvulla.

        Ota poikas kotiis asumaan niin ne muuallakin maailmassa tekee...


      • Anonyymi
        yhemo kirjoitti:

        En minä ainakaan saa mitään tukia. Olen työtön, satun vaan omistamaan kotini. Vaatii jonkinlaista veronmaksua etyä saa hankittua talon. Tällaisella voi olla tosi tiukkaa. Kyllä tämä ulkolaisyen loisten hyysääminen on pois suomalaisilta. Ajatelkaa asim vanhuksia!

        Kaikki vanhukset ei ehkä ymmärrä hakea ttt tai on senverrran ylpeyttä ettei voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sun pitäis saada tukia jos sulla on omaisuutta...eikä ne mamutkaan niitä tukia saa jos niillä on omistus asunto....

        Hah… millä rahalla ne semmosen ostaa!


      • Anonyymi
        yhemo kirjoitti:

        En minä ainakaan saa mitään tukia. Olen työtön, satun vaan omistamaan kotini. Vaatii jonkinlaista veronmaksua etyä saa hankittua talon. Tällaisella voi olla tosi tiukkaa. Kyllä tämä ulkolaisyen loisten hyysääminen on pois suomalaisilta. Ajatelkaa asim vanhuksia!

        Sam mieltä! Ja suomalaiset eivät voi mennä lähi-itään (en jaksa edes kirjottaa isolla) elämään tukien kanssa. Miksi he sitten voivat tulla tänne ja raiskaamaan lapsia ja naisia? Liian löyhän maahanmuuttopolitiikan takia Pk-seudulla ja muualla on alkanut olemaan nuoriso-jengejä. Tehdään ihan samoja virheitä mitä Ruotsi. Jee hei.🥳

        Sitten kun He saavat vielä kaikki tuet niin valittavat Suomen olevan shitti maa 🙈. Miten kehtaavat. Tavallaan sopivat wolt-kuskeiksi tai dösä-kuskeiksi, ei siinä mitään (mielummin se, kun makaavat kotona ja eivät tee työtä). Hyvä, kun joku noikin työt tekee tai siivoaa laitosten käytävät, kunhan eivät aiheuta epäjärjestystä. He (maahanmuuttajat) tuovat vaan kulttuurinsa huonot puolet mukanaan: naisen heikko asema, lasten silvonta ja ympärileikkaukset, väkivalta jne. tasa-arvoiseen yhteiskuntaan, jossa on naisten elämä vapaata ja hyvää, jossa he käyvät töissä ja päättävät elämästään ja asioistaan

        Hyviä kokemuksia maahanmuuttajista on aasialaisista. Työteliäitä ja yleensä alkavat vaikka yrittäjinä (ravintola jne.), eivät ainakaan aiheuta yhteiskuntaan ongelmia.

        Nämä ovat vaan faktoja, sanoi kansainvälinen oikeus mitä tahansa siihen, että turvapaikkaa voi hakea. Ehkä tuleva kevät 2024 näyttää, että meidän on herättävä Itä-rajan kanssa, jolle tulee aivan varmana lisää ruuhkaa hybridivaikuttamisen seurauksena. Ei olla sinisilmäisiä!


    • ilmaista rahaa

      Se on kuule varsin helppo lukea aloittajan linkistä. Siinä nimenomaan sanotaan, että ko. pakolaiselle maksetut tuet ovat lain mukaisia, lapsiperheille maksettavia tukia.

      Ja ei todellakaan itse kiinnosta laskeksia mitään toimeentulotukia, kun en ole eläissäni sellaistia edes hakenut.

      • 17+4

        Kun tunnut tietävän niin sanopa, onko siellä laissa joku maksimimäärä euroja mainittu minkä yli tukia ei saa maksaa? Ai ei ole. Siis toisin sanoen ihan mikä tahansa summa on "lain mukainen" kunhan se on harkinnanvaraisesti annettu. Jos ilman harkintaa annetaan, niin sitten on mahdollista että asiassa olisi jotain häikkää, mutta kunhan sossu harkitsee sen rahan menevän hyvään käyttöön, niin kaikki on kosher.

        Tämä on tätä sanoilla kikkailua. Lainmukainen kontra oikein ja kohtuullista.


      • äöd,fäömf
        17+4 kirjoitti:

        Kun tunnut tietävän niin sanopa, onko siellä laissa joku maksimimäärä euroja mainittu minkä yli tukia ei saa maksaa? Ai ei ole. Siis toisin sanoen ihan mikä tahansa summa on "lain mukainen" kunhan se on harkinnanvaraisesti annettu. Jos ilman harkintaa annetaan, niin sitten on mahdollista että asiassa olisi jotain häikkää, mutta kunhan sossu harkitsee sen rahan menevän hyvään käyttöön, niin kaikki on kosher.

        Tämä on tätä sanoilla kikkailua. Lainmukainen kontra oikein ja kohtuullista.

        Tämä on oleellinen pointti. "Lainmukaisuus" ei tarkoita mitään koska laki ei määrittele kuin ehdottoman minimin. Sen yli saa maksella vaikka ihan virallisesti karkkirahaa, jos sossu katsoo sen auttavan asiakkaan itsenäistä selviytymistä. Ja auttaahan se. Aina.


      • Anonyymi
        17+4 kirjoitti:

        Kun tunnut tietävän niin sanopa, onko siellä laissa joku maksimimäärä euroja mainittu minkä yli tukia ei saa maksaa? Ai ei ole. Siis toisin sanoen ihan mikä tahansa summa on "lain mukainen" kunhan se on harkinnanvaraisesti annettu. Jos ilman harkintaa annetaan, niin sitten on mahdollista että asiassa olisi jotain häikkää, mutta kunhan sossu harkitsee sen rahan menevän hyvään käyttöön, niin kaikki on kosher.

        Tämä on tätä sanoilla kikkailua. Lainmukainen kontra oikein ja kohtuullista.

        Voi kuule käyppä lukemassa ne lakipykälät on ihan julkisia .....


      • Anonyymi
        17+4 kirjoitti:

        Kun tunnut tietävän niin sanopa, onko siellä laissa joku maksimimäärä euroja mainittu minkä yli tukia ei saa maksaa? Ai ei ole. Siis toisin sanoen ihan mikä tahansa summa on "lain mukainen" kunhan se on harkinnanvaraisesti annettu. Jos ilman harkintaa annetaan, niin sitten on mahdollista että asiassa olisi jotain häikkää, mutta kunhan sossu harkitsee sen rahan menevän hyvään käyttöön, niin kaikki on kosher.

        Tämä on tätä sanoilla kikkailua. Lainmukainen kontra oikein ja kohtuullista.

        Harkitsevat että muuten kasvaa tulevia terroristeja.


    • ege4

      Kyllä jos tuo kaikki on totta, niin onhan se aivan käsittämätöntä... Eihän minkään valtion varat kestä moista kuppausta....Meillä itselläkin on rahasta pulaa monissa tärkeissä asioissa kuten varmaan kaikki tiedättekin ilman pakolaisten lisätaakkaa.

    • mustanmiehenkirous!!

      adressit sivuilla on adressi tästä asiasta käykää allekirjoittamassa niin loppuu musta valta !!!!!!!!!!!!

      • Tilaan kaksi

        Mistäs noita sijaislapsia saa? Oisko jossain kunnassa erikoisen innokasta lastensuojeluväkeä viemään lapset vanhemmiltaan? Voisin pari kappaletta ottaa.


      • Eikuntoimeen
        Tilaan kaksi kirjoitti:

        Mistäs noita sijaislapsia saa? Oisko jossain kunnassa erikoisen innokasta lastensuojeluväkeä viemään lapset vanhemmiltaan? Voisin pari kappaletta ottaa.

        Minäkin voisin ottaa. Aikaa olisi paljonkin heille kun olen työkyvyttömyyseläkkeellä, näköjään tuollainen lapsi nelinkertaistaisi tuloni. Sillä rahalla saisin ihmeitä aikaan sekä lapsen että oman elämäni saralla...


      • nälkälaulu

        se on totta mitä tiedän tuttuja siaislapsilla tienaa. ja kakarat saa kaikkeen rahan jopa meikkeihin ja ulkomaanmatkakin kuuluu heille ja harrastukset ym... harmittaa kun en tajunnut ryypätä kum lapset oli pieniä. piti vaan kunnialla yrittää mennä eteenpäin. en suurperheen yksinhuoltajana saannut mitään apua ei tullut diakoniltakaan minkäänlaista leiriä tai leipää...niinkuin jotkut saavat kaiken kunhan juo.....


      • Oh.Yeah

        Olen kuullut ihan samaa. Meillä kotiseudullani maalla yksi maatila otti noita lapsia muutaman kerran. Pari noista adoptoitiinkin omiksi, tosin en tiedä miten se oli mahdollista. Kyseessä oli lapseton pariskunta, ovat nyt jo eläkeläisiä. Kuitenkin, ei noista ottolapsista ollut maatilan jatkajiksi.


      • Anonyymi

        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣


    • Kukaan ei huomioi sitä että Suomen keski-ikä nousee koko ajan. Maahanmuuttaja elää todennäköisesti noin 95 vuotiaaksi.
      Jos siis maahanmuuttaja on vaikka 18 vuotias ja elää 85 vuotiaaksi niin paljonko
      silloin kyseinen henkilö saa yhteensä sossusta rahaa.. riittääkö kaikki yhteensä
      2,5 miljoonaa. Onko niin että jokainen maahanmuuttaja joka ei työllisty maksaa ainakin miljoonan tai pahimmassa tapauksessa 2,5 miljoonaa.
      Maahanmuuttaja yhtä kuin 2,5 miljoonan lasku Suomelle. En haluaisi maksaa tätä laskua. Voinko valita vai onko laskelma väärä.

      • Pummit töihin...

        Vielä enemmän maksaa Suomessa koulutettu lusmuilija, joka ei halua tehdä töitä, vaan elää elämänsä tuilla.
        Hän se vasta kalliiksi tulee. Siis ihan supisuomalainen.

        Suurin osa maahanmuuttajista sentään haluaisivat tehdä töitä. Toisin kuin nämä kotoperäiset elätit.


      • Kyllä olen...

        Olen. Parikin kappaletta meidän työpaikassa.

        Ja todella ahkerampia kuin suomalaiset lusmuilijat.


      • Olennähnyt

        pk-seudulla tuntuvat ajavan kovastikin busseja.


      • 1+19

        Eikös se pointti ollut tuoda niitä ulkomaalaisia tekemään meidän "paskaduunit"? Sitten valitetaan, jos suomalaiset toimivat juuri niin kuin on julkisuudessa vuosikausia itketty. Minä ainakin katson olevani oikeutettu vain huippuduuneihin ja jos ei taidot niihin riitä, niin sitten en tee mitään. Mamut tehköön kun ovat sitä varten tänne tulleet.


      • mobiliteinäihinauta
        Kyllä olen... kirjoitti:

        Olen. Parikin kappaletta meidän työpaikassa.

        Ja todella ahkerampia kuin suomalaiset lusmuilijat.

        Minunkin työpaikallani oli useita lähtivät kerranpäivässä kesken työpäivän rukoilemaan eivät tulleet takaisin vaihka olisi pitänyt.Näiden takiako puhelimet valvomaan työaikaa?


      • dillll2
        Kyllä olen... kirjoitti:

        Olen. Parikin kappaletta meidän työpaikassa.

        Ja todella ahkerampia kuin suomalaiset lusmuilijat.

        Olet nähnyt vain joitain ulkomaalaisia. Menepä katsomaan miten laiskat som.ämmät tekevät päiväkodeissa töitä. Esimerkkinä on suvakkien Helsinki.


      • Anonyymi
        Olennähnyt kirjoitti:

        pk-seudulla tuntuvat ajavan kovastikin busseja.

        Suomalainen n. 55-59 vuotiasta kantasuomalaista ei huolittu mukaan bussikuskikurssille. Hän on minun tuttavani. Ehkä kurssi oli maahanmuuttajille, mutta niinhän tämä mies ja tytär olivat paluumuuttajia Ruotsista Suomeen, tosin kai jo 10 v aiemmin. Näyttää vahvasti siltä, että bussikuskien hommat on varattu mutiaisille. Olette varmaan kuulleet postitiivisesta syrjinnästä. Oikeasti sitä ei pitäisi voida edes soveltaa, koska sitä käytetään Helsingissäkin, kun hakijat katsotaan tasavertaisiksi. Miten kielitaidoton ja kaupunkia sekä käytäntöjä tuntematon voi olla tosi moneen vuoteen edes mahdollinen työpaikasta kilpailija kantasuomalaisen kanssa? Positiivisen syrjinnän käyttämisen ehtoon ei synny tilannetta.


      • Anonyymi

        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣lopeta toi pössyttely


    • saumakaunakauhaa

      nosto

    • osku4

      Mutta paljonko maksaa yhteiskunnalle henkilö, joka asuu
      koko ikänsä yhteiskunnan varoilla. Ja saa kaikki mahdolliset edut.
      23-95 vuotta. Osaako kukaan laskea?

      • 12+17

        Ketä kiinnostaa? Itse en ainakaan ole maksamassa niitä kuluja.


      • Laskutaitoinen

        Jos kulttuurillisista syistä työtä vieroksuvan elämän pituus arvioidaan vaikka 75 vuodeksi, se tarkoittaa 900 kk. Ensimmäiset 20 vuotta elatukseen riittää alle tonni, aikuisiällä elatuksen tarve lienee noin 1200 e/kk. Vanhuusiässä tulee hoitopäiviä, jotka on kalliitta. Keskimäärin voisi arvioida että elinaikaiset kustnnukset ovat noin 1.2 MEur yhteiskunnalle tekemällä tehdyt haitat ja vahingonteot.


      • Anonyymi
        12+17 kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa? Itse en ainakaan ole maksamassa niitä kuluja.

        Voi rakas lapsi! Jos asut Suomessa niin kyllä maksat verotuksien myötä!
        Mutta voithan olla niin onnekas että asut ulkomailla pikkutukien myötä kimppakämpässä ilman duunii .


      • Anonyymi
        Laskutaitoinen kirjoitti:

        Jos kulttuurillisista syistä työtä vieroksuvan elämän pituus arvioidaan vaikka 75 vuodeksi, se tarkoittaa 900 kk. Ensimmäiset 20 vuotta elatukseen riittää alle tonni, aikuisiällä elatuksen tarve lienee noin 1200 e/kk. Vanhuusiässä tulee hoitopäiviä, jotka on kalliitta. Keskimäärin voisi arvioida että elinaikaiset kustnnukset ovat noin 1.2 MEur yhteiskunnalle tekemällä tehdyt haitat ja vahingonteot.

        Sulla on kyllä laskutaito niin hukassa


      • Anonyymi

        Byrokratian pilkunviilaajat tienaavat leipänsä toimittamalla tyhjää, myös vetävät välistä jos se suinkin on mahdollista. Paljonko se kustantaa, vuosikymmenien pituisena.


    • nostot on aina

      aivan turhaa

    • PitkäMatkaPojilla

      Tänne tullaan toiselta puolelta maapalloa asti koska täältä saa asunnon ja PALJON rahaa tekemättä mitään.

      • 9009090909

        Väärin. Pitää niitä lapsia tehdä että saa sitä rahaa kunnolla.

        Mutta miksi olla kateellinen? Voithan sinä itsekin tehdä sen 4-7 lasta ja muuttaa Helsinkiin asumaan 98m2 4 k kerrostaloluukkuun.


      • hippulis

        ois kyl siistiä jos ois noi iso kämppä ja palvelut lähellä


    • SuomalaisiaSYRJITÄÄN

      Sosiaalijohtaja TUNNUSTI: "Turvapaikanhakijoille oli myönnetty toimeentulotukea kerralla kolmeksi vuodeksi"

      Tilintarkastajat huomasivat että matuille toimeentulotukipäätös tehdään SUORAAN 3 vuodeksi kerralla?!

      Suomalaisille tehdään joka kuukausi uusi päätös.

      Sosiaalijohtaja selittelee että "pakolaiset on sillä lailla erilainen ryhmä että he saa, tai kunta saa myönnetyn toimeentulotuen ELY-keskukselta."

      Siis koska valtio eli me kaikki suomalaiset veronmaksajat maksamme pakolaisten toimeentulotuen 3 vuoden ajalta, ne saa sen ilman mitään harkintaa?!

      LISÄKSI ne saa vielä ylimääräisen erillisen harrastusrahan!!!

      https://www.youtube.com/watch?v=6hoc81mDkew

      • SuomalaisiaSYRJITÄÄN

        Vuodesta 2014 lähtien Suomessa Yhdenvertaisuuslaki (YhdenvertL 3:6) kieltää syrjinnän iän, alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, poliittisen toiminnan, ammattiyhdistystoiminnan, perhesuhteiden, terveydentilan, vammaisuuden, seksuaalisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

        Välittömän ja välillisen syrjinnän lisäksi se laskee syrjinnäksi, kohtuullisten mukautusten epäämisen sekä ohjeen tai käskyn syrjiä!

        Pitäiskö poliisin tutkia SYRIJIIKÖ tälläinen käytäntö SUOMALAISIA!?!


      • rrrrr

        Olen tutkinut sitä lakia kerran, kun suomalaista muijaani syrjittiin työnhaussa. Laki näytti todellakin siltä, että sen tarkoitus oli suojella lähinnä värillisiä ja ngr. Todella pervoa touhua.
        Mene Finlex.fi ja hae sieltä yhdenvertaisuuslaki.


    • vaihdetaan_kansa

      Muistelkaa sitten lämmöllä matuja ja päättäjiä, kun olette 9 euron päiväpalkalla tekemässä duunia yrittäjille. Varsinkin siinä 80km työmatkalla on aikaa mietiskellä kaikenlaista...

      • SATOJAkilometrejä

        Nyt työmatka on 80 km.

        Sitten kun Linströminpihvin uus laki tulee voimaan työmatka voi olla jopa satoja kilometrejä.

        Työmatkassa ei ole enää kilometrirajoitusta vaan aika ratkaisee.

        Sinun pitää ajaa omalla autollasi esim. 120 km/h motaria töihin.

        Silloin ehdit jopa 180 kilometrin päähän töihin.

        Sitä paitsi laki sanoo että keskimäärin. eli voi olla että pitää ottaa vastaan YLI 3 tunnin työmatkan päässä oleva työkin.

        Mitään väliä ei ole vaikka työstä maksettava palkka olisi alle tonni käteen ja pelkkiin bensoihin menisi suurin osa käteen jäävästä palkasta.

        Silti se on karenssin uhalla otettava vastaan!


      • Anonyymi

        Jos ei bussiaikataulut sovi pyöräilkää matkat jos pitkäki on eikä mahollisuutta suihkuun ennen työajan alkua niin tuskin ottaa hienhajuista esim myyjää töihin. Voishan kokkeilla polkee 2 tuntii.


      • Anonyymi

        Ai että.. kyllä siinä on ilo ylimmillään. Matu ajelee työttömänä uudenkarhealla mersulla kylpylään kauniin suomimuijan kanssa ja sä paskalla fiatilla 80km töihin =D


    • Aamoria

      Sitten ihmetellään pakoloisvihaa...kyllä on suvakeila pissaa päässä ja paljon.

    • 8877445566

      Toi aloitus on taivaan tosi! Suomessa kannattaa olla ns. ihan persaukinen!

      • SossunTietoToimisto

        Niin kannattaa, mutta saman verran se kantasuomalainen olisi tuossa tilanteessa saanut tukea, poislukien ehkä nuo vasta maahan tulleiden lapsien talvivaaterahat. Monet ihmiset eivät vain ymmärrä sitä määrää tukea minkä muualla asuvien alaikäisten lasten tapaamiskuluista on mahdollista saada, jos vain niitä lapsia on tarpeeksi. Isompi asunto, matkakulut ja lapsen perusosa tapaamispäiviltä voivat olla melko isojakin summia kun lapsia on yhteensä vaikka 5 ja niitä tapaa vuoroviikoin.


      • Anonyymi

        Rahat sukanvarteen.


    • Mahumetti

      Jostain kumman syystä kko sivu on "tilapäisesti pois käytöstä"

      • Huonosti

        Onko kukaan huomannut että Kelan virkailijat ovat Jumalan asemassa saavat päättää asiosta mieltymustensä mukaan. Olen läheltä seurannut useamman vuoden kun kolmen lääkärin lausunnot eivät riitä saamaan sairaseläkettä koska Kelan lääkäri ja virkailija nimettömänä tietävät enemmän. Työnhakijaksi ei pääse kunsitten on taas sairas. Rahaa ei tule mistään vaan puolison täytyy hoitaa parhaansa mukaan pienellä palkalla kaikki maksut sikäli kun voi. Tässä on kyse Suomalaisesta perheestä. Tästäolisi paljon enemmänkin kerrottavaa tulee niin pitkä tarina ettei sitä jakseta lukea.


    • Mahumetti

      Paljonkohan on tullut veronmaksajille maksamaan oikeudenkäynti kko:hon asti?

    • Luntaihmettelemään

      Näiden mamujen tulotasoon viitaten, miksi hemmetissä ne pitää sijoittaa asumaan kalliisiin eteläisen suomen asuntoihin... pohjoinen tyhjenee kokoajan ja valitellaan asukaskatoa. Itse sijoittaisin ne kaikki alueille joissa asuntoja oikeasti paljon tyhjillään, luulis kelpaavan kun kerran turvapaikanhakijoina tullaan.

    • Omallarahalla

      Jaa.. me ei kyllä saada (maahanmuuttaja) avovaimolle edes terveydenhuoltoa valtiolta, puhumattakaan joistain rahallisista tukiaisista... ja meillä molemmilla on kyllä kasvatus minulla Suomalaisilta ja hänellä Vietnamilaisilta vanhemmilta, että muksuja tehdään sen verran mitä on itsellään omilla ansioillaan varaa.

      Suomalaisiakin "sossupummiäitejä", näkee kyllä ihan tarpeeksi.

    • EnnakkosensorinMoka

      Oli liian kuumaa tietoa. Korkeimmalle oikeudelle tuli sulkea kyseinen sivu "tilapäisesti" pois käytöstä.
      Olisiko MV-lehti ehtinyt saada talteen tämän ennakkosensuurin lipsahduksesta aiheutuneen julkistuksen

    • Suomionkotimaani

      Suomessa annetaan liian avoimella kädellä. Kun asuin Prahassa, minun piti allekirjoittaa lomake, että en hae mitään maan 'etuja'.

    • LUTTERI

      Tämähän on rasismia Suomen kansaa kohtaan sekä valtiovallantaholta että myöskin EU.n taholta !!! Laillistettua rikollista toimintaa valtaväestön pienituloisia kohtaan !!! Tämähän vaatii nämä rikolliset tahot oikeuteen ja linnaan sekä samansuuruiset korvaukset kaikille Suomen pienituloisille takautuvasti siitä alkaen kun tämä maahantulo jupakka on saanut hyväksynnän valtiovallalta !!!

    • ö-luokka

      Olen itse tehnyt raskaita töitä ja siksi selkä on sökö. Olen siis työkyvyttömyyseläkkeellä. En ole koskaan saanut sossusta mitään vaikka vuokran ym. pakollisten kulujen jälkeen jää alle 100e kuukaudeksi. Ei riitä,ei sitten millään. Säästää ei voi enää kuin sähkössä eli ei kato telkkaria. Tässä kiitos veromarkoista.

      • Iirofani

        Sairasta kusetusta😈


      • Anonyymi

        Höpö höpö


    • 456456gfhfgh
    • TeroRaj

      Minä en ymmärrä kun pohditaan, että annetaanko sossusta rahaa paperittomille. No ei tietysti vaan soitetaan poliisit hakemaan karkoitetut pois Suomesta vietäväksi.

    • Kohtatuleekonkurssi

      Kyllä se niin on, että olisi paljonkin tarkistettavaa tässä yhteiskunnassa, ja tässä tuki viidakossa!

    • Kohtatuleekonkurssi

      Olisi aika tarkastaa kaikki tuet tässä yhteiskunnassa.

    • turhia

      Tästä jäi pois tuo ruokaraha, jota noille maksetaan, että pääsevät ulkoruokintaan, 350e/kk per, henk.

      Tässä taannoin tuli eläke yhtiöltä kirje eläkkeelle pääsemisestä.
      Mukana oli liitte joka opasti miten netissä pääsee laskurista katsomaan eläkkeen suuruuden tässä vaiheessa.

      Mutta, laskuri kun ilmoitti: anna oikea kuukausi ansiosi. Ei hyväksynyt alle 2.500e menevää kuukausi ansiota, jotenka se laskurin käyttö oli sitten siinä.
      Ihmettelenkin miksi tuollaisia laskureita ylimalkaan tehdään, kun pieni palkaiset, eivät tienaa kuin 1000-1750e/kk.

    • Viikinkivaalea

      Aikuisten oikeasti pistää vituttamaan, kun käy marketissa ostamassa ruokaa. 13000 vuosituloilla se on aika kitkerää hommaa. Tarjouksia ei ehdi hyödyntämään kun tekee yli 2500 tuntia vuodessa töitä. Tukia et saa kun olet yrittäjä. Yrittäjyyttä ei ole varaa lopettaa, halvemmaksi tulee kituuttaa niin kauan kun lainat juoksee. Siinä kassalla katsot tukiperheen yltäkylläistä ruokakassia ja poistut pihasta 14 vuotta vanhemmalla autolla, kuin tuo tukiperhe. Kassalla ollessa joudut vielä epäluuloisen mulkoilun kohteeksi, kun tukiperheen pää tarkkailee sinua epäluuloisena. En ole kateellinen autosta, vaan siitä että maksamani verot eivät todennäköisesti riitä kustantamaan tuon vapaamatkustajaperheen elämää. Samalla itse raadat kesät talvet ilman lomia. Eihän pienetä palkastani käytännössä veroa mene, mutta yritykseltä yhteiskunta vie vuodessa kohtuullisen suurelta tuntuvan potin. Se potti jos olisi kohtuullisempi, voisi yrittäjä itsekin elää kuin ihminen. Potti voisi olla kohtuullisempi, jos oltasiin tarkempia jaettavan rahan ja yhteiskunnan kulujen kanssa. Niin ovat ne lapset yrittäjälläkin ruokittavana ja kaikin keinoin yrität pitää heille jonkinlaisen elintason, jotta eivät syrjäytyisi. Vaikka se on kuitenkin valitettavan väistämätön tosiasia, köyhän lapsen syrjäytyminen. En muuten maininnut mitään tukiperheen kansallisesta taustasta, näitä tapauksia löytyy ihan vaaleatukkasesta ja sinisilmäisestä väestön osasta.

      • Kannattamatonyritys

        Olet liian tyhmä yrittäjäksi, sillä myös yrittäjä on oikeutettu toimeentulotukeen. Mikäli yrityksesi on kannattamaton, niin muutaman kuukauden jälkeen ryhtyvät asettamaan ehtoja, että kannattamaton yritystoiminta on lopetettava ja siirryttävä työttömäksi työnhakijaksi ansaitsemaan oma elatus työllistämispalveluihin osallistumalla, ja kannattomattoman yritystoiminnan itsepintaisella jatkamisella perusosaa alennetaan oman elatuksen laiminlyönnin perusteella ensin 20 %:ia ja sen jälkeen 40 %:ia.

        Olet siis oikeutettu täsmälleen samaan tukitasoon kuin tuilla ruokaa ostavat ja täsmälleen samoilla ehdoilla. Jos olet liian laiska hakemaan tukia, niin silloin on turha valittaa tuilla elävien ruokaostoksista. Lisäksi, mistä helkatista tiedät, millä rahoilla kukin ruokansa ostaa?


      • Viikinkivaalea
        Kannattamatonyritys kirjoitti:

        Olet liian tyhmä yrittäjäksi, sillä myös yrittäjä on oikeutettu toimeentulotukeen. Mikäli yrityksesi on kannattamaton, niin muutaman kuukauden jälkeen ryhtyvät asettamaan ehtoja, että kannattamaton yritystoiminta on lopetettava ja siirryttävä työttömäksi työnhakijaksi ansaitsemaan oma elatus työllistämispalveluihin osallistumalla, ja kannattomattoman yritystoiminnan itsepintaisella jatkamisella perusosaa alennetaan oman elatuksen laiminlyönnin perusteella ensin 20 %:ia ja sen jälkeen 40 %:ia.

        Olet siis oikeutettu täsmälleen samaan tukitasoon kuin tuilla ruokaa ostavat ja täsmälleen samoilla ehdoilla. Jos olet liian laiska hakemaan tukia, niin silloin on turha valittaa tuilla elävien ruokaostoksista. Lisäksi, mistä helkatista tiedät, millä rahoilla kukin ruokansa ostaa?

        Niin se tulotaso ei käytännössä muutu jos siiryn tukien piiriin ja lisäksi maksettavaksi lankeavat lainat. Niiden maksuun ei omakotitalon hinta riitä. Silloin tekisin henkilökahtaisen konkrssin, ja menettäisin kotini, järkevää?! Jatkan niin kauan että lainat ovat maksettu. Siitä päivästä lukien yrittäminen periaatteessa muuttuu kannattavaksi ja lopettaessani taas haukutaan tyhmäksi, kun lopettaa kannattavan liiketoiminnan. Kai ymmärrät kiinteän omaisuuden ja tulojen välisen eron? Tilanteeni johtuu siitä ettei rahoittaja myönnä pidempää maksuaikaa, aikaa ei tarvitsisi jatkaa kuin muutamalla vuodella, silloin toiminta tuottaisi tarpeeksi myös palkanmaksuun. Tässä tapauksessa kannattamaon yritys lyhentää kuitenkin lainoja useilla kymmelillä tuhansilla vuodessa. Tilinpäätöksestä ei pysty toimintaa todistamaan suoraan kannattamattomaksi. Se mikä tekee tilanteesta rasittavan, on juuri se ettei sinne oman pussin pohjalle jää niin paljon, että ruokakassi olisi vaivatonta ostaa. Tämä on muuten todettu siellä sossun luukullakin, tukea ei voida myöntää, ei ole perusteita. Joko nyt ymmärrät miksi alkaa tukiperheiden elintaso kiukuttamaan. Elintaso on hankittu ilman mitään vastiketta. Myös tunnen ihan henkilökhtaisesti kolme "työtöntä" ihmistä jotka puuhaavat pimeiden töiden kanssa, niin paljon kuin ehtivät. Näistä muuten kaksi on entisiä yrittäjiä, konkurssin tehneitä. Heidän ei kannata ottaa minkäänlaista työtä vastaan, vouti perii silloin tuloista leijonanosan. Tämä kolmas tekee timpurintöitä kesät verokirjalla ja talvet pimeänä. Seuraavaksi kysyt: Miksi et käräytä? Aika julmaa ystäviä kohtaan...


      • Anonyymi
        Viikinkivaalea kirjoitti:

        Niin se tulotaso ei käytännössä muutu jos siiryn tukien piiriin ja lisäksi maksettavaksi lankeavat lainat. Niiden maksuun ei omakotitalon hinta riitä. Silloin tekisin henkilökahtaisen konkrssin, ja menettäisin kotini, järkevää?! Jatkan niin kauan että lainat ovat maksettu. Siitä päivästä lukien yrittäminen periaatteessa muuttuu kannattavaksi ja lopettaessani taas haukutaan tyhmäksi, kun lopettaa kannattavan liiketoiminnan. Kai ymmärrät kiinteän omaisuuden ja tulojen välisen eron? Tilanteeni johtuu siitä ettei rahoittaja myönnä pidempää maksuaikaa, aikaa ei tarvitsisi jatkaa kuin muutamalla vuodella, silloin toiminta tuottaisi tarpeeksi myös palkanmaksuun. Tässä tapauksessa kannattamaon yritys lyhentää kuitenkin lainoja useilla kymmelillä tuhansilla vuodessa. Tilinpäätöksestä ei pysty toimintaa todistamaan suoraan kannattamattomaksi. Se mikä tekee tilanteesta rasittavan, on juuri se ettei sinne oman pussin pohjalle jää niin paljon, että ruokakassi olisi vaivatonta ostaa. Tämä on muuten todettu siellä sossun luukullakin, tukea ei voida myöntää, ei ole perusteita. Joko nyt ymmärrät miksi alkaa tukiperheiden elintaso kiukuttamaan. Elintaso on hankittu ilman mitään vastiketta. Myös tunnen ihan henkilökhtaisesti kolme "työtöntä" ihmistä jotka puuhaavat pimeiden töiden kanssa, niin paljon kuin ehtivät. Näistä muuten kaksi on entisiä yrittäjiä, konkurssin tehneitä. Heidän ei kannata ottaa minkäänlaista työtä vastaan, vouti perii silloin tuloista leijonanosan. Tämä kolmas tekee timpurintöitä kesät verokirjalla ja talvet pimeänä. Seuraavaksi kysyt: Miksi et käräytä? Aika julmaa ystäviä kohtaan...

        Miksi kituutat talosi takia, se on pois lapsilta jotka tarvitsisivat mahd hyvät eväät elämäänsä. Kun joutuvat kilpailemaan kaikesta paremmista lähtöasetelmista olevien kanssa.


    • MuutosOnPakkoTapahtua

      mielipiteitä siitä että suomalainen opiskelija joutuu pärjäämään noin 200€ kuukausi tulolla jollei ota opintolainaa? koska suomalaisten pärjääminen aletaan ottamaan prioriteetiksi. jos maahanmuuttajien tulot puolitettais ja opintotukija nostettaisiin niin pärjäisikö opiskelijat paremmin ja maahanmuuttajat selviäisivät ? välillä alkaa tuntua että suomalaisia syrjitään tukien ja avun suhteen... miksi näin ? eikö suomalaisten hyvinvoinnin pitäisi olla suomessa tärkein ?

    • lplä

      Jotkut valittaa siitä että suomalaisetkin saa sossusta tukea. Kun siis vertaavat ulkomaalaisiin. Ja sitten mietitään että miksi sulle pitäis maksaa ja heille ei.

      Noh ensinnäkin oon tämän maan kansalainen joka on aina maksanut veroja ja maksan edelleen, joten olen tukiin oikeutettu. Sen sijaan mamu ei ole tämän maan kansalainen. Heidän ei kuulu saada mitään. Harmi ettei asia oon näin.

    • Stadinkunditoo

      Miksi kukaan ei puhu mitään,HARKINNAN VARAISESTA TUESTA, jolla ei ole kattoa,ja jota voidaan myöntää ,ja myös myönnetään,
      varsinkin näille elintaso hiippareille.
      Näitä tukia Kelasossu / HALLITUS piilottelee.

    • miljardeja.kuluu
      • gfhfghgh

        Ja toivottavasti tuleekin lisää. Henk. koht. elätän verorahoillani paljon mieluummin maahanmuuttajia, kuin suomalaisia pummeja, joille on elämässä annettu kaikki mahdollisuudet, mutta niitä ei ole haluttu käyttää.


      • Veronmaksajanro373882
        gfhfghgh kirjoitti:

        Ja toivottavasti tuleekin lisää. Henk. koht. elätän verorahoillani paljon mieluummin maahanmuuttajia, kuin suomalaisia pummeja, joille on elämässä annettu kaikki mahdollisuudet, mutta niitä ei ole haluttu käyttää.

        Minä taas henk kohtaisesti en haluaisi elättää muita kuin omia lapsiani ja itseäni. Jokainen hankkikoon elatuksensa itse eikä muiden siivellä


    • Tuskastunut

      Sosiaalijärjestelmä on meille suomalaisille, ei ulkomaalaisille pyrkyreille.
      Kummallinen ajattelumalli Suomen päättäjillä. Kuinka ihmeessä he meinaavat mahduttaa Suomen rajojen sisäpuolelle 2 miljaardia ihmistä, sen verran kai on noita huono osaisia ja pakolaisia. Kyllä niitä riittää. Ei ole syrjintää jos ei päästä vierasmaalaisia maahan , ei rjoja ole turhaan keksitty ja rajattu. Täydellisen järjetön
      ajatus että tuommoiset määrät ihmisiä saataisiin ruokittua ja majoitettua.
      Päättäjät ovat hylännet oman maan kansalaiset jota työllään maksaa heidän palkkansa. Olisivat edes kiitollisia. Poliiseille annetaan lopputili ettei hekään voi meitä suojella. Nyt aletaan kansalaisia nylkemään sote uudisuksella.
      Kuka tietää mihin päättäjät sullovat ne eurot jotka kansalaiset heille tuottaa.
      Onko tuo Eurounion kaiken sen rahan käyttäjä ja hävittäjä. missään ei ole luluja kuinka paljon siellä saadaan palkkaa, lomapalkkaa, toimistolisää, istuntolisää, puhevuorolisää, läsnäololisää,kesälomarahaa, lomaltapaökkuurahaa. matkakorvausta,
      kulukorvausta lynäkorvausta, tossurahaa. Pakko lopettaa konekin tilttaa.
      Järjetön rahakasa kertyy heille koka perustuu siihen että nimi on siellä.
      Suomessa on laki jossa on kerrottu että vastikkeeton etu on rikos.
      Miksi virkamiehet rikkovat tuota lakia.
      Tuliko Suomen kansasta EU:n orjia jotka elättävät Euta ja siirtotyöttömiä.
      Misi meitä alettiin vihaamaan, ja miksi ja niin kamalan paljon. Olemmeko tehneet päättäjille jotain pahaa mitä emme itse ole huomanneet, Mitä pahaa siinä voi olla kun kaikkemme teemme heidän eteensä eikä sekään riitä. Miksi vielä siirtotyöttömiä tänne ja 53 000 lisää kun työvoimapula uhkaa. Itkettää ja niin pir....

    • Outoako

      Etsin itselle sopivaa työvoimapol. koulutusta.
      Huomasin joillakin aloilla koulutuksen väline hinnat eri suuruisiksi.
      Maahanmuuttajilla oli huomattavasti suurempi summa kuin muilla kurssilaisilla.

      Lisäksi koulussa on tila rukouksiin. Tiloissa pienet rukousmatot.
      Minusta silloin ei saisi estää suomalaisilta suvi-virttä, kun toisille on jopa tilat uskonnon harjoittamiseen. Myös mielestäni yhteisissä opetustiloissa ei tarvita buddhan patsaita vaan on sitten heidän uskonnon harjoittamistilassaan. Paljonko jää aikaa työntekoon päivällä?

      • Pitkäaikatyötön

        "Minusta silloin ei saisi estää suomalaisilta suvi-virttä, kun toisille on jopa tilat uskonnon harjoittamiseen."

        Missään ei ole keneltäkään estetty Suvivirttä, joten tuollainen väite on vain populistista kansankiihottamista.


      • UjoPappa

        Huomautan ystävällisesti että Suvivirren esittäminen koulujen kevätjuhjissa on kielletty tai sanoisinko pannassa kaikissa Suomen peruskouluissa.

        Muistan vielä omia kevätjuhliani jossa Suvivirsi kaikui. En sitä pitänyt kovinkaan uskonnollisena vaan lähinnä lähtölaukauksena kesän riemuihin.
        Kyyneliä tiristelin omien lasteni kevätjuhlissa.
        Lastenlasteni juhlissa sitä en enää ole kuullut ja pettymys on aina hyvin suuri.

        Kohta kai koittaa aika jolloin saamme kuulla minareettien rääyntää ainoana oikena kevätmusana.


      • Pitkäaikatyötön
        UjoPappa kirjoitti:

        Huomautan ystävällisesti että Suvivirren esittäminen koulujen kevätjuhjissa on kielletty tai sanoisinko pannassa kaikissa Suomen peruskouluissa.

        Muistan vielä omia kevätjuhliani jossa Suvivirsi kaikui. En sitä pitänyt kovinkaan uskonnollisena vaan lähinnä lähtölaukauksena kesän riemuihin.
        Kyyneliä tiristelin omien lasteni kevätjuhlissa.
        Lastenlasteni juhlissa sitä en enää ole kuullut ja pettymys on aina hyvin suuri.

        Kohta kai koittaa aika jolloin saamme kuulla minareettien rääyntää ainoana oikena kevätmusana.

        "Huomautan ystävällisesti että Suvivirren esittäminen koulujen kevätjuhjissa on kielletty tai sanoisinko pannassa kaikissa Suomen peruskouluissa."

        Ei todellakaan ole! Älä levitä valheita, tämähän on selvitetty jo viisi vuotta sitten:
        4.4.2014 klo 12:13
        "Kohu suvivirren kieltämisestä oli ylimitoitettu. Eduskunnan perustuslakivaliokunta ei näe mitään estettä vanhan perinteen jatkamiseen." https://yle.fi/uutiset/3-7173951


    • elintasopakolaisia

      Mikäs sota on meneillään muka yhä Irakin Kurdistanissa tai Somaliassa? tuttujen tuttujen kautta tiesin monia kurdeja ja somaleita jotka käyvät lomilla omissa kotimaissaan ja nauravat ettei ole turvatonta! eli käyvät sossupummirahoilla vähän kuin lomamatkoilla lentäen Ruotsin kautta niissä maissa joista "pakenivat sotaa" Suomeen ja nauravat räkäisesti. Jotain tienvarsipommeja ei voi verrata esim. Syyrian sotatilanteeseen, joten miksi Suomi palvoo ja hyysää maahanmuuttajia maista joissa ei ole sotaa. Jos pakko ottaa heitäkin niin ottakaa sitten edes perheet ja karkottakaa ne ivalliset miehet jotka ovat elintasopakolaisia ja käyttävät aikansa ostareilla luuhaten. Monilla on myös Turkista ostettuja väärennettyä passeja, mutta kuka haluaa/jaksaa ne tarkastaa.

    • Anonyymi

      ..2015-16 tulleet tuhannet miehet olivat armeijan ja poliisin jäseniä. Juuri he olivat tekemässä Irkiasta turvatonta ja anarkistista yhteiskuntaa..

    • Anonyymi

      meillä ol kotona ISÄ!ÄITIKIN on.paskanjauhaja porukkaa ei OLLUT!

    • Anonyymi

      Tästä voimme päätellä että RAHA-hanat kiinni, niin johan loiselätit häipyvät. Rajoja voidaan toki valvoa, kuten Ruotsi ja Tanskakin tekevät.

      Suomessa on omiakin loiseläjiä meidän elätettävänä, mutta kuuluu sivistysvaltion tehtäviin pitää huolta heistä ja toki kannattaa yrittää velvoittaa tätä heikompaa ainesta työntekoon.

      Tiedän että monet suomalaiset elävät köyhyydessä eivätkä todellakaan saa Kelasta mitään. Esim. suurperhe jonka vanhemmat ovat pieni- tai keskituloisia ja lapset harrastavat. Kyllä siinä saa euroja laskea. Saimoin sairaat ja yksinhuoltajat. tsempit heille.

    • Anonyymi

      Mitäs tasa-arvo valtuutettu sanoo, ei heru suomalaisille tuollaisia summia!

    • Anonyymi

      Pakolaiset, jotka kuolivat rekkaan Britannissa, olivat maksaneet matkasta jopa 15.000 €. Se mikä asiassa eniten mietityttää, miksi pakolaisilla ei ollut henkkareita mukanaan. Nyt viranomaiset eivät edes tiedä, mistä he ovat kotoisin ja miten yleensä haet töitä ilman henkilöllisyyttä ? Kysymyksiä yksinkertaisessa asiassa on paljon.

      • Anonyymi

        Rekasta kuolleena iöytyneet oli kiinalaisia. Ehkä heitä yritettiin salakuljettaa ilmaistyöntekijöiksi/työorjiksi Britanniaan. Karmea kohtalo heillä! Ihmiskauppa on järjetöntä!


    • Anonyymi

      Itseasiassa 4700€/ nenä. Tähän on laskettu asumiskulut vakuutuksineen, suomen kielen opiskelu ja ruoka kauppaostot.
      Muut opiskelut/ammattiin valmistavat opiskelut, joista harva valmistuu koska rahaa saa helpommin olemalla kotona. (Suomen kieltä ei haluta mielellään opiskella, mutta koska siitäkin saa opintorahaa niin tietenkin), tietokone ja puhelin liittymät.
      Aikakausilehdet, vähintään paikallislehti ettei syrjäydy. Vaatteet, kodinkoneet, harrastukset ja harrastusvälineet, siivousvälineet ja tarvikkeet, vessapaperi ja talouspyyhe, huonekalut ja sisustustarvikkeet. Terveyden/ sairauden huolto rokotuksineen ja lääkkeineen/terapioineen.
      Ja jos vielä jotain muuta haluat, niin kyllä rahaa saat .
      Tämä siis/ henkilö.

      • Anonyymi

        Ei ole totta ja työttömiltäkö sitten leikaavat 500 eurosta ,vittu mitä sakkia ,ei ole hävyttömyydellä rajoja.


    • Anonyymi

      Onneks ei oo enään kovin monta sotaveteraania todistamassa tätä synnyinmaan raiskausta :´-(

      • Anonyymi

        Tuollainen 3 donaa kuussa olisi ihan kiva sossuavustusten pohjataso.


    • Anonyymi

      Ei heru ei. Kyllä ihmetyttää tuo. Toimeentuloon tulee tuo työmarkkinatuki eikä vaikka kuinka anoisi enempää heru. Tuosta on leikattu aiemin aktiivimallilla .

      Aikuisia liitetään ja liitetty saamaan talouteen eläkeläisten kanssa ja tuolla syyllä asumituki evätty.

      Mitä halvattua tämä tälläinen peli oikein on? Olenko kantasuomalisena huonommassa assemassa? Nähtävästi tässä maassa sosiaalisesti syrjitään omaa kansaa.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kela-maksaa-etuuksia-maahanmuuttajille-keskimaarin-kaksinkertaisesti-suomessa-syntyneisiin-verrattuna-taustatekijat-selvilla/8001864

    • Anonyymi

      Heheh.. Nuo Kokoomuslaiset oli tuomassa näitä maahanmuuttajia paikkaamaan matalapalkka alojen työttömyyttä, Eihän nuo matalapalkka aloilla tienaa tuon vertaa edes pruttona.

      • Anonyymi

        Juu ja viemässä sosiaaliturvaa kansalta ,jotta työvoiman olisi otettava työtä vastaan ehdoitta. Semmosia velikultia nuo Kokoomuslaiset-


      • Anonyymi

        Pakko tuoda jotta saadaan työt tehtyä. Muistanet varmaan mitä tapahtui kun kantasuomalaisia työttömiä lähti mansikkatiloille töihin. Liikaa työtä, liianm vähän palkkaa ja surkeat asumisolosuhteet. Helpommalla pääsee kun kuittaa saman rahat Kelasta. Maailma vaan on sellainen, että Suomessa ei voida aina maksaa hyvää palkkaa koska työn tuottama tuote maksaisi liian paljon eikä suomalaisilla olisi varaa sitä ostaa. Esimerkiksi mansikkarasia nykyisillä menetelmillä maksaa ehkä 5€ johon suomalaisilla on vielä varaa.


    • Anonyymi

      Ja työttömiä kiusataan aktiivimalleilla ja pyritään leikaamaan 500:sesta ,kun ovat ns.Kannustinloukussa. jeeee......

    • Anonyymi

      Se ikävä totuus on se, että suomalainen kelpaa tukien maksajaksi, ei saajaksi. Voit tulla mistä tahansa maasta Suomeen nauttimaan hyvinvoinnista, jonka eteen et ole tehnyt yhtään mitään. Rahat revitään suomalaisten selkänahasta.

    • Anonyymi

      Onhan se paljon,mutta jos hänellä on 3 persemörköä,niin se raha on periaatteessa neljälle.

    • Anonyymi

      Tuo ei nyt ihan pidä paikkaansa.Ei se sais noin paljon lähellekkään,mutta kun sillä on kolme terroristin alkua mukana.

    • Anonyymi

      Ei näy to linkkisi takaa .Tulee tyhjä sivu .

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suomi elättää mamuja kokonaisia kerrostaloyhtiöitä ja kaupunginosia näitä maailman tappiin ja suomalaiset maksaa velkarahoilla. Sitten kaikki lakitupa-asiat päälle kun rötöstelevät ja raiskaavat sekä tappavat. Erittäin kallista, vanki maksaa 240€päivä ja suomalainen vanhus 130€, joka on elämänsä tehnyt raskasta työtä pienellä palkalla.

    • Anonyymi

      minä olen köyhä eläkelläinen, en saanu edes avustusta lääkkeisiin.1000e eläke netto.20.02. jouduin peijaksen päivystykseen sydämmen takia. 43v olen eläkettä maksanu. näin siis omanmaan kansalaisia kohdellaan.

      • Anonyymi

        olen minäkki tehnyt töitä koko ikäni ja alle 1000 euroaa on eläke ja ku siitä viedän verot ei siinä paljon jää lääkkeisiin ja ruokan. Tämä on sen Lipposen aikansannos ku se keksi sen TAITETUN INDEKSIN eikö oleki hienon nimen keksinyt täm demaripomo. totellinen kansalaisen kusettaja. toivottavasti kaikkivaltias jumala rakasee ja polttaa tuommosene helvetin tules


    • Anonyymi

      Reilusti yli puolet enemmän kuin esim minulla, joka sentään tein yhtäjaksoisesti töitä yli 40 vuotta. Lisäksi näitä tulijoita elätetään koko elämänsä, joten hyvin riittää rahaa muille jaettavaksi.

    • Anonyymi

      olen suomalinen ja etsin ruokani roskista. en juo enkä polta, en olee koskaan harrastanut näitä, mutta pieni eläke ei riitä ruokaan ja lääkkeisiin. en ole nänyt kokaan näitä mualta tuleita etsimässä ruokaa roskista ja jäteastioista. .on häpeällsitä että suomalainen joutuu tämän hallituksen tähden tähän tilanteeseen. tämä nyky hallituss huolehtii paremmin muukalaisistaa kun omasta väestöst. tämäki joku demari sanna on suuna, päänä pitämässä palopuheita mutta ei huolehdi oman maan kansalaisista. on turhaa puhua hyvinvointivatiosta, oikeusvaltiosta. minulle tämä valtio ei ole kumpaakaan. kiitos koneen omistajalale että sain tämän kirjoittaa

      • Anonyymi

        tämä nykyhallitus pitäs laittaa lailliseen vastuuseen perusoikeuksien loukkauksista. pallo jalkaan ja tutkintavenkeuteen ja isot poliisitutkimukset käyntiin jäsenkirjoista riippumatta ja koko roika sääliä tuntematta vastuuseen. Virkamies hallitus remmiin


    • Anonyymi

      Monet tulijat varmasti ajattelevat, että hulluja nuo suomalaiset.

      • Anonyymi

        perseestä koko Suomalainen yhteiskunta tänäpäivänä .Omia kyykytetään ja rahat kannetaan Eu:n taholle yhteisvastuineen ja oma kansa saatulla toimeen miten parhaaksi näkee ja jos vähänkin tuetaan huudetaan vastuullisuutta tuelle. Se on mennyt tuo vieraskoreus yli äyräiden.


      • Anonyymi

        Eivät kyllä siinä erehdy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kyllä siinä erehdy.

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Kyllä se oikeasti pistää miettimään mikä on homman nimi. Näyttää naapuruston maahanmuuttajat kulkevan poikkeuksetta merkkikuteet päällä. Kaikilla upouudet pyörät alla. Autot on kaikilla ja hyvin puettuja mukuloita pyörii jaloissa. Ruokajonoissa heitä ei näy. Tästä olisi todellakin syytä tehdä julkinen selvitys että mitä helvettiä ne sossuakat ja ukot jotka päättää harkinnanvaraisista tuista oikein tekevät. Tietysti harmaa talous ja rikollisuus on tiettyjen ryhmien tulonlähde jo muutenkin. Mutta mikä rooli harkinnanvaraisista tuista päättävillä on? Ei kai ne niin tyhmiä voi olla että rasismin vastustamisen vuoksi antavat maahanmuuttajille kaiken mitä he pyytävät ja syrjivät suomalaisia jotka ovat itse syyllisiä köyhyyteensä? Ei kai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se oikeasti pistää miettimään mikä on homman nimi. Näyttää naapuruston maahanmuuttajat kulkevan poikkeuksetta merkkikuteet päällä. Kaikilla upouudet pyörät alla. Autot on kaikilla ja hyvin puettuja mukuloita pyörii jaloissa. Ruokajonoissa heitä ei näy. Tästä olisi todellakin syytä tehdä julkinen selvitys että mitä helvettiä ne sossuakat ja ukot jotka päättää harkinnanvaraisista tuista oikein tekevät. Tietysti harmaa talous ja rikollisuus on tiettyjen ryhmien tulonlähde jo muutenkin. Mutta mikä rooli harkinnanvaraisista tuista päättävillä on? Ei kai ne niin tyhmiä voi olla että rasismin vastustamisen vuoksi antavat maahanmuuttajille kaiken mitä he pyytävät ja syrjivät suomalaisia jotka ovat itse syyllisiä köyhyyteensä? Ei kai?

        Juu ja työttömiltä pitäisi sitten saada leikattu vaivasesta 500 sesta. Kenen etuja me oikein valitsemme nämä päättäjämme ajamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se oikeasti pistää miettimään mikä on homman nimi. Näyttää naapuruston maahanmuuttajat kulkevan poikkeuksetta merkkikuteet päällä. Kaikilla upouudet pyörät alla. Autot on kaikilla ja hyvin puettuja mukuloita pyörii jaloissa. Ruokajonoissa heitä ei näy. Tästä olisi todellakin syytä tehdä julkinen selvitys että mitä helvettiä ne sossuakat ja ukot jotka päättää harkinnanvaraisista tuista oikein tekevät. Tietysti harmaa talous ja rikollisuus on tiettyjen ryhmien tulonlähde jo muutenkin. Mutta mikä rooli harkinnanvaraisista tuista päättävillä on? Ei kai ne niin tyhmiä voi olla että rasismin vastustamisen vuoksi antavat maahanmuuttajille kaiken mitä he pyytävät ja syrjivät suomalaisia jotka ovat itse syyllisiä köyhyyteensä? Ei kai?

        Totta puhut. Ei ruokajonoissa ole maahanmuuttajia. On tämä maa niin syvältä. Miksi matuista on tehty tässä maassa parempiosaisia verrattuna kotikutoisiin? En yhtään ihmettele, että rasismi nousee pinnalle Kelan perseilyjen vuoksi. Kela polkee omien kansalaistensa ihmisoikeuksia. Suomalaiset voisivat ottaa mallia matuista ja peräkuuluttaa omista perustuslaillisistaan oikeuksistaan. Viranomaisnilkit harrastavat rasismia omia kansalaisiaan vastaan.


    • Anonyymi

      En tajunnut mitään.

    • Anonyymi

      Valtiolla ei ole varaa kitsastella.

    • Anonyymi

      Suomalainen koronapotilaita hoitava sairaanhoitaja saa 2000 euroa käteen kuukaudessa Helsingissä. Tänään oli maikkarilla.

    • Anonyymi

      Vitutukseen voi myös kuolla, hallituksen päätökset kaikkeen mahdolliseen , 1.VANHUSTENHOITO ihan alakantissa ja ruokahuolto, katsoin telkusta mitä syödään vankiloissa ihan eri tarjonta kuin vanhuksille, ei paljon ole hedelmiä eikä marjoja, mutta onhan murhamiehet, raiskaajat ja ryöstäjät tärkeämpiä ruokkia hyvin kuin isänmaassaan työtä tehneet ahkeroitsijat ja veronsa maksaneet.
      2. MAAHANTUNKEUTUJAT jotka sosiaalitukien varassa saavat kuukaudessa enemmän isänmaassaan työtä tehneet ahkeroitsijat ja veronsa maksaneet ikäihmiset.
      3.TERVEYDENHOITO jota nyt myydään etänä,ei vanhukset osaa käyttää digiä eikä suurimmalla osalla ole laitteita ja sen lisäksi monikaan ei näe eikä kuule eikä kädet edes toimi näppäimillä.

      • Anonyymi

        Pitäähän kantasuomalaisen pysyä 750 euron tuloluokissa ! Jotta maahanmuuttajat saavat sen 2600 euroa kk.


    • Anonyymi

      Minun ei kannattaisi tehdä töitä päivääkään”
      Ida saa tukia 2 500 ja Amanda jopa yli 5 500 euroa kuukaudessa. He ovat osa ilmiötä, joka maksaa Suomelle yli miljardi euroa vuodessa.

      • Anonyymi

        Kyllä 3000 egeä pitää tukia kuukaudessa vähintään saada.


    • Anonyymi

      Suomessa vanhukset , lapset, sairaat ovat surkeassa asemassa kun meillä rahat menet ulos kehitysapuina maihin jotka 50 vuotta vaan sotii eikä loppua näy ja raha menee kankkulan kaivoon ja elätetään suomessa maahanmuuttajia loputtomiin jotka mellastavat kaduilla puukkojen kanssa ja poliisi on ihan hukassa kun ei riitä rahkeet.
      Sairasta touhua poliittisilta päättäjiltä.

    • Anonyymi

      Tämän on pakko olla totta, kun joku näin kirjoittaa internetissä.

      • Anonyymi

        ikävä kyllä tämä pakolais turismi ja kela lomat Suomessa on kallis miljardien menoerä! rasite veronmaksajille.


    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä että kyllä on hyvä että pakolaiset, jotka joutuvat lähtemään omasta maastaan ja kulttuuristaan, saavat täyden vieraanvaraisuuden ja täyden ylläpidon kun he joituvat pakon edessä lähtemään täysin uuteen ja ostoon maahan ja kulttuuriin.

      Kuitenkin kritisoin sitä että esimerkiksi itse olen syntynyt Suomessa, tehnyt 15 vuotiaasta työtä Suomessa pääasiassa yksityisyrittäjänä ja nyt pääsin eläkkeelle.

      Saan kaiken kaikkiaan eläkettä kuukausittain 784 euroa.

      On siinä ristiriita siihen summaan mitä jaetaan pakolaisille ja maahanmuuttajille.

      Olisikohan päättäjien tuettava vähän paremmin myös oman maan kansalaisia?

      • Anonyymi

        Sinä saat tuon päälle kansaneläkettä, ja voit myös saada eläkkeensaajien asumistukea.
        Ei, kun haut päälle.
        Olet maksanut pientä Yelliä , siitä johtuu pieni työeläkkeesi.


    • Anonyymi

      Järjetöntä, siis aivan hyväksikäyttäjä sakkia....koska tämä loppuu. Koska.?

    • Anonyymi

      Kongoille ainakin lahjoitetaan jos vaikka ja mitä heidän uskovaisten vuokranantajiensa toimesta. Samoin on tuotu eri järjestöjen toimesta pakettiautolla polkupyörät kaikille ja perävaunut sun muut.
      Eikä kannata unohtaa tila-autoja.

      • Anonyymi

        Naapurin kongolaisperhe vetää sosiaalitukia yli 3000 euroa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapurin kongolaisperhe vetää sosiaalitukia yli 3000 euroa kuukaudessa.

        Mistäs tiedät?


    • Anonyymi

      Ilta Sanomat kirjoitti 12.8.2022: "Suomen ulkoministeriö on tukenut liki miljoonalla eurolla tupakkavalistusta kymmenvuotisessa hankkeessa Kirgisiassa Keski Aasiassa. Suomalaisten rahoittaman hankkeen seurauksena tupakoinnin lopettamisyritykset ovatkin lisääntyneet 9 prosenttia, kertoo UM".
      Ministeriön on käytettävä vuotuiset määrärahansa johonkin, jottei niitä ole vuoden lopussa. Jos on, seuraavana vuonna määrärahoja vähennetään, koska todetaan, ettei niille ole tarvetta. Tiedän tämän, koska olen tehnyt työurani valtiolla ja jokavuotinen ongelma oli, että mihin saadaan jäljellä olevat rahat haaskattua, jottei seuraavan vuoden määrärahat vaan pienenisi!

      • Anonyymi

        Eikö näitä rahoja voisi laittaa vaikka maahanmuuttajien Suomenkielen taidon opettamiseen? Hölmöläiset asialla ja agendalla jälleen. Määrärahat pitäisi kotouttaa ja käyttää oman kansan hyvinvointiin, eikä ulkoistaa niitä. Nyt leikataan köyhiltä tukiaisia, kun rahoja hassataan tällä tavoin, esim. Tupakan vastaiseen toimintaan Kirgisiassa. Hyöty ja laatu suhde toisiinsa nähden?


    • Anonyymi

      rahaa löytyy ukrainalaisille ja kaikille rajan yli tuleville loputtomiin ja seuraavaksi 30 vuodeksi, elellään kalliissa vuokra-asunnossa (ei kehäkolmosen sisällä saa oikein mitään tonnilla), riittää rahaa ulkomaalaisten ruokiin, vaatteisiin ,pyöriin .vaunuihin, vaatteisiin ,telkkareihin, puhelimiin ja niiden laskuihin, maahanmuuttajien tarvitsemiin vastaanottokeskuksiin henkilökuntineen, maahanmuuttajien terveydenhoitoon, koulutuksiin. päiväkotihoitoihin ,tulkkeihin.
      lasten elatustuet monesti huoltajan puuttuessa ja lapsilisät isoillekin perheille
      Maahanmuuttajat ovat jengeissä ja usein työstävät poliiseja, lakitupia asianajajineen ja tuomareineen. Vankiloissa elätetään vuosia monia maahanmuuttajia. JOKU VARMAAN TIETÄÄ MILLAINEN LASKU SUOMELLE NÄISTÄ KOOSTUU.Moni suomalainenveronsa maksanut eläkeläinen elää 800 €:lla

    • Anonyymi

      Meneekö näistä turvapaikanhakijan vastaanottoraha, toimeentulotuki, työmarkkinatuki ym., veroa? Jos ei mene niin saatu tuki on suurempi kuin tuossa mainittu. Itse olen oikeasti ollut hädänalaisessa asemassa ja nyt 96,01 euron eläkkeestä kk:ssa menee yli 20% veroa.

    • Anonyymi

      Vain suomalainen se kadehtii jopa sotapakolaisia.

      Olisi syytä lähettää jokainen yhteiskunnan tuilla loisiva muutamaksi kuukaudeksi elämään Ukrainan sodan keskelle tai Somalian oloihin elelemään ko. maiden tuilla, niin oppisivat hieman nöyryyttä ja kitollisuutta osastaan.

      • Anonyymi

        Ukraina on syytön sotaansa, pakolaiset ok. Somalialaiset tappelee ja tappelee, nyt sopii jo palata ja oma vikansa jos sotivat.


    • Anonyymi

      Saa munki mies joka arabi rahaa 4600ekk olemalla insinööri kansainvälisessä yhtiössä espoossa . Työt tehdään englanniksi.
      Shaissea tollanen kela sitä ja tätä,ei pidä paikkaansa.
      Saavat saman mitä muutki,kela tuki tulee perhekoon mukaan eli ei muutako suomalaiset tekee lapsia ni ei tarvi valittaa..saatte ihan samanku muutki

    • Anonyymi

      kok ja persut vaan haluaa lisää mamuja suomeen.

    • Anonyymi

      Mahdollisissa tuki? Ei kai sitä mitään tukia saa jos tienaa hyvin, muuta kun lapsilisät , mutta nehän saa kaikki suomalaiset yh perheetkin. Ja jos on lapsilla hoitopaikka niin sekin maksaa, turha pelätä niin kovasti että ulkomaalaisella menisi paremmin kun supusuomalaisella. Ja työstä maksetaan se palkka kaikille mikä on juuri siinä työssä palkkana, oli ihminen syntynyt missä vain.

    • Anonyymi

      Voi rakas persu ,kun olet tyhmä.

    • Anonyymi

      saavan ihan liian vähän. ei olla rasisteja vaan hommataan reilu korotus tuohon summaan

    • Anonyymi

      Hyvät on tuet.

    • Anonyymi

      Jos Kela maksaisi sinulle 2600€/kk, niin kieltäytyisitkö vastaanottamasta rahoja?

      Pääsisitkö työhön, josta ansaitsisit enemmän kuin 2600€/kk?

    • Anonyymi

      Maahanmuuttajien keskiarvo saamiset Kelalta
      olivat noin €50.000 vuodessa

      Suomalaisille oli noin €25.000 vuodessa

      Hmm, kuinka paljon saa esim maahanmuuttaja perhe?
      2 aikuista ja vaikka 2 lasta, €200.000? (Vuosi/Keskiarvo)
      €150.000-€250.000??

      Raukkamainen on Suomen valtio omaa
      kansaa kohtaan, ollaan rehellisii!!
      Puhuu paljon tasa-arvosta ja demokratiasta MUTTA
      on paljon niinkuin Eastern Europe.
      On kanssa kova pelaamaan verkon molemmilta
      puolilta ja se on hyvin tiedossa suurten maiden
      valtioilla.

      Kaikki Suomalaiset ei kuulu siihen joukkoon,
      ei edes kaikki jotka ovat heikolla valtiolla.

      Kaikki merkit viittaavat siihen et Suomea kohtaa tulevaisuudessa massiivinen rangaistus ja tuho.

    • Anonyymi

      Suomalaisia kusetetaan oikein kunnolla!

      • Anonyymi

        Tyyppitapaus. Mies elää tuilla. Mies pitää montaa vaimoa, jotka elää tuilla. Monet vaimot tekee monia lapsia, jotka elää tuilla. Asuntoineen, terveyskuluineen, kaikkineen koko eliniän, mistä kaikesta suomalainen maksaa. Ja taas maksaa. Hiilijalanjälki energioineen on kuin suomalaisella, eli iso. Ja näitä on siis, montako kymmentä tuhatta kaikkiaan? Eipä ihme että ollaan konkurssin partaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppitapaus. Mies elää tuilla. Mies pitää montaa vaimoa, jotka elää tuilla. Monet vaimot tekee monia lapsia, jotka elää tuilla. Asuntoineen, terveyskuluineen, kaikkineen koko eliniän, mistä kaikesta suomalainen maksaa. Ja taas maksaa. Hiilijalanjälki energioineen on kuin suomalaisella, eli iso. Ja näitä on siis, montako kymmentä tuhatta kaikkiaan? Eipä ihme että ollaan konkurssin partaalla.

        Totta turiset, pitää paikkansa, ainakin kolmansista maista tulevat maahanmuuttajat rasittavat talouttamme.


    • Anonyymi

      Kyllä alkoi taas vituttamaan....kantasuomalaisilla lasketaan varakkaisiksi jo on 10 000 varallisuus summa joka näille somaleille jaetaan kuukaudessa

      • Anonyymi

        Olen kanssasi niin samaa mieltä. Ei ääniä vasemmalle ja vihreille täältä!


    • Anonyymi

      On raukkamaista valtiolta antaa kansalta saatua
      verorahaa ja antaa €50.000 maahantulijoille
      jotka saapuivat vaikka vuosi sitten
      kun joku 70v Suomalainen on rakentanut
      yhteiskuntaa 50 vuotta Suomessa ja
      saa nyt €25.000 vuodessa!!
      Miten voi olla mahdollista Luopio Valtio?

      • Anonyymi

        Koska on vihervassujen unelma, jostain, ei tietoa tarkemmin mistä. Ei tule unelmaa vaan taas yksi romahtanut valtio lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska on vihervassujen unelma, jostain, ei tietoa tarkemmin mistä. Ei tule unelmaa vaan taas yksi romahtanut valtio lisää.

        Vassarit tarvitsevat uusia äänestäjiä. Eiköhän ma(mut äänestä juuri heitä, sillä kukapa muu heidän asioitaan ajaisi. Ei persut ainakaan,


      • Anonyymi

        Minäkin jouduin maksamaan 25.000 euroa perintöveroa ja säästöt menivät niihin. Omalla työllään hankittu omaisuus. Talon räyskä joka kaipaa remonttia. Että sillä lailla. Meneehän raha ilmeisesti matuille? ??? Ei kannata hankkia omaisuutta. Mutta Kela ei ole osakas vaikka niin yrittää väittää. En ymmärrä miksi meidän tulee elättää matuja.


    • Anonyymi

      You Finns must elect different kinds of people
      to stop the damage to your country!
      Regardless of the party and political views
      you must get people who will end this nonesense!

      • Anonyymi

        Go home.


      • Anonyymi

        Puhu Suomea, et itsekin ymmärrät. Miksi vastaat englannin kielellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu Suomea, et itsekin ymmärrät. Miksi vastaat englannin kielellä.

        Suomessa puhutaan Suomea, näin opetti isoisäni aikoinaan äitiäni. Olemme Ruotsin kielisiä.


    • Anonyymi

      Finland has become damaged goods!

    • Anonyymi

      Kun tänne tulee turvapaikanhakijoita, niin onko heillä piikki auki ilmaiseen asuntoon, vaatteisiin, huonekaluihin, kännyköihin, terveydenhoitoon, lapsille päivähoitoon, vanhuksille palvelutaloon jne... Jos on, niin mistä ne rahat tulevat? Vai tulevatko he tänne omien rahojensa kanssa?

      • Anonyymi

        Eihän näille kelvanneet käytetyt rattaat vaan uudet piti väkisin saada!! Tästäkin oli juttua mediassa.

        Pikkubussilla kuljetettiin saamaan laadukasta hammashuoltoa, samaan aikaan toiset jonottavat kunnalliseen hammashoitoon 12kk vaikka lain mukaan 6kk on ehdoton maksimi.


      • Anonyymi

        Kyllä. Saavat sängyt, sohvat, matot, vaunut ym. Ne maksetaan meidän verorahoilla!


      • Anonyymi

        Kyllä heille maksetaan nuo kyseiset asiat. Me työssä käyvät ja tietysti eläkeläiset ihmiset maksamme veroja.
        Verorahoilla kustannetaan mm kyseiset tuet mutta myös kaikkien suomalaisten hyvinvointiyhteiskunnan palvelut. Siis koulut ja terveydenhuolto.


      • Anonyymi

        Kyllä eräskin tuttu talkkari manasi tätä tukien jakoa kun päivittäin näkee kuinka mamuille annetaan tuet uusiin hienoihin laitteisiin yms . kodin tarpeisiin ja kantiksille ei oota ja hanki kirppikseltä käytettyä . tälläiseksi on menny tän maan touhu , ja noitten ei tartte kun korottaa ääntään niin sossutädin hanat aukeaa jo silkasta rasistimaineen pelosta .


    • Anonyymi

      Hyvin kirjoitettuja ketjuja, joista aukenevat Suomalainen hyvinvointiyhteiskunta maahanmuuttajille, mutta ei kanta suomalaisille. Tämä on monelle köyhälle kanta suomalaisille pahoinvointi yhteiskunta Kelan toimesta eriarvoitaen asiaskuntansa.

    • Anonyymi

      Minun ystäväni, sodan jaloista Suomeen tullut syyriailainen saa 180e kuukaudessa. Eläisirkö sinä sillä?

    • Anonyymi

      Minun kaksion hinta kuusamossa nousi 556e kokonaisuudessaan 44neliötä. Ja kelan mielestä asunnon kk vuokra saisi olla 489e! Ei onnistu ei sillä hintaa saa vain villlästä alle 20neliön asbesti koirankopin jossa ikkunat on pleksiä.. ja paskan huora kela suosii maahanmuuttajia ja romaneja, romanit saava eläkkeenkin päälle toimeetulotukea.. köyhä perisuomalainen eläkeläinen ei ikinä ole saanut kelasta perustoimeentulotukea tai harkinnanvaraista toimeetulotukea ei mitään suoraansanottuna hätätilanteessä ei apua edes paska-soten rairaala laskuista tai lääkkeistä. On käännyttävä sossun suuntaan ja sieltäkin seon tiukentunut helvetisti.. olen nähnyt romaninaisen käyvän ensin kelasta toimeentulotukea sai vielä etuilla kun myöhästyi numerolapulla kun kävi jossain odotellessa kokeilin samaa yhtenä päivänä ei natsannut eikun odota vuoroas kun myöstyit, niin se mustalaisnainen kelassa kuulin kun se huusi että miksi hänen toimeentulotukensa on myöhässä jne. Ja sama nainen oli samana päivänä sossussa. Ei nämä leikkaukset koske romaneita eikä mashanmuuttajia ainoasstaan perisuomalaisija olemme omassa maassamme kakkoskansalaisia tai kolmannentason koska romanien elintaso pysynyt samana kuin vuonna 2012.. meikeläisten elintaso on siitä asti laskenut milloin se kela otti sossuhommatkin oman suurennuslasin alle sen jälkeen huonossa tilanteessa on ollut turha pyytää mitään jos ole jamassa paskassa.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe