Teneriffa vai Puerto Rico?

nuorimatkaaja

Tarkoitus olisi lähteä poikaystävän kanssa joulukuun loppupuolella parin viikon lomamatkalle. Itse olen ollut vain pari kertaa ulkomailla ja poikaystävä ei lainkaan. Hintabudjetti ei mihinkään thaimaaseen riitä, mutta Kanarian saaret taitavat olla ihan hyviä lomakohteita joulu-tammikuussakin?

Ollaan mietitty Teneriffaa, mutta sääolosuhteet epäilyttävät. Kannattaisiko sittenkin valita Puerto Rico? Teneriffalta olen löytänyt jo kivan eläinpuiston, jossa haluttaisiin käydä, mutta löytyyköhän Puerto Ricosta mitään tällaista hauskaa tekemistä? Olisi kiva ottaa kaikki ilo irti ensimmäisestä yhteisestä lomamatkasta ja päästä vähän käymään kaikenlaisissa paikoissa.

Ajattelin, että täältä löytyisi kokeneita maailmanmatkaajia, jotka voisivat auttaa asiaan. Kertokaa paljon omia mielipiteitänne, miinuksia ja plussia molemmista paikoista!
Kiitos jo etukäteen :)

7

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monta kertaa käynyt

      Teneriffalle ehdottomasti !

    • Teneriffa?

      Siis ymmärsinkö oikein, että budjetti riittää kanarialle mutta ei Thaimaahan? - Miten se on mahdollista?

      Finnairin suorat lennot Bangkokiin 600-700 e, hotelleja saa alk. 30 e/yö/huone (2 hengeltä) ja perillä kaikki hinnat, ruokailut, baarit ja shoppailut paljon halvempia kuin Kanarialla. Eli noin 1000 e/henkilö riittää hyvin matkoihin ja majoituksiin.

      Paljonko siten oikein maksaa parin viikon lomamatka Kanarialle? Minulla on ollut se käsitys, että ei niitäkään saa alle 1000 e/henkilö.

      Ei silti, Teneriffa ja varsinkin saaren pohjoisosa on oikein kivaa aluetta.

      • maamu

        Kanarialle saa ainakin äkkilähtöjä paaaljoon halvemmalla. Varsinkin joulukuussa ( ennen joulua) saattaa päästä 400-600 eurolla pariksi viikoksi ja siihen sisältyy hotelli. Lisäksi matka-aika on inhimillisempi, yhtään kuutta tuntia kauempaan en jaksaisi koneessa istua.

        Olen ollut useita kertoja Teneriffalla Playa del Americassa, joka on ihan jees, siellä etelä Tenellä lienee melko sama sää kuin etelä Gran Kanarialla, missä olen ollut myös useita kertoja, viime talvena kaksi kertaa Inglesissä. Itse tykkään eniten Puerto Ricon seudusta, sieltä on lyhyt ja edullinen bussimatka Playa del Inglesiin, jos haluaa päästä pitkälle rannalle ja isompiin aaltoihin ja hyvin vilkkaaseen iltaelämään (toki sitä on Puerto Ricossakin, rico on vaan jotenkin kodikkaampai). Inglesin rannalla vaan tuulee usein ja hiekka pöllyää, Puerto Ricon kyljessä on kiva Amadoresin ranta ja omakin ranta ihan ok. Lisäksi pääsee halvalla (10 euroa) laivamatkalle läheiseen Puerto de Moganiin, joka on ihana paikka ja pääsee muihinkin lähipaikkoihin. Teneriffalle laivat maksaa paljon enemmän.


    • Matkan odotuksessa

      Puerto Ricosta en tiedä, mutta Maspalomasista sisämaahan päin löytyy Palmitos Park, joka on ihan mukava eläinpuisto myöskin. Eli ei kaukana Puerto Ricosta. Puerto Ricon lisäksi tältä Gran Canarian aurinkovarmimmalta seudulta löytyy rauhallisempiakin alueita lomailuun, mutta jos tykkäätte menosta ja hulinasta, Puerto Rico tarjoaa sitä, ja todennäköisesti auringon ja lämmön kera.

    • epsi67

      Oma suosikki on Tene (9 kertaa käyneenä). Just 2 päivää sit tultiin taas vaimon kanssa sieltä. Valmismatkoja ei ollu, mut Ebookersin kautta saatiin lennot (hki-ams-mad-tfn ja tfn-mad-cdg-hki) ja hotelli.

      Käyntiohteita siellä on, jokaiselle jotain. Barranco del Infierno (avattaneen piakkoin, kuten myös saaren länsikärki, Buenavista del Norte) , Masca, Icod de los Vinos. Sieltä löydettiin mainostamaton Cueva del Viento - upea kokemus!!!
      Puertossa Loropark, vuosilippu on yllättävän edullinen, 60€ - aamukävely tehtiin Loroon, sieltä cityjunalla kylille, josta sit käppäiltiin hotellille ajan kanssa.

      Ja jos intoa riittää, Taganana ja Teide. Hakemalla kansallispuiston toimistosta luvan, voi päästä aivan huipulle saakka. Itse olen 3 kertaa käyny siellä. Kansallispuiston alueella on myös lukuisa määrä kävelyreittejä. Guimarin pyramidit on myös kokemus, kunhan varaa sen 3 tuntia siihen - ohessa saa huikean historiapläjäyksen.

      • arganegui

        NIIN, tuolla kaavalla matkaan meni varmaan 12h, järkevää säästöä todella.

        Teneriffe, amerigas on aurinkoisin. Gruts taas "alkuperäisin". Puerto rico on melkoisen karu paikka, suuria hotelleja yms. Arganegui esim. on 5km ricosta , "paremmat" hotellit, rauhallisempi paikka.


    • hvbjlö

      parempi sää kuin suomessa ja aunrinkoa edes joskus !
      aina voittaa kaamoksen, oli sitten 17 tai 20

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe