Jos sanotaan kello yhdeksän pintaan niin tarkoittaako se kello yhdeksän maissa, ennen kello yhdeksää vai kello yhdeksän jälkeen?
Mitä tarkoittaa kello yhdeksän pintaan?
12
5934
Vastaukset
- nainen4
Vähän ennen tai vähän jälkeen, vähän tarkoittaa max. 10 minuuttia.
- tarkkuutta, eukko!
Ei pidä paikkaansa vähän ennen tai vähän jälkeen. Se voi olla vaikkapa 2 minuuttia vaille, sekuntia vaille, tai vaikkapa tasan klo 9.
Eli oikea vastaus olisi ollut: Mikä tahansa ajankohdista 8:50'00 - 9:10'00 - tieto on valtaa
tarkkuutta, eukko! kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa vähän ennen tai vähän jälkeen. Se voi olla vaikkapa 2 minuuttia vaille, sekuntia vaille, tai vaikkapa tasan klo 9.
Eli oikea vastaus olisi ollut: Mikä tahansa ajankohdista 8:50'00 - 9:10'00Näin on. Hyvän käytöksen kirjan mukaan "pintaan" tarkoittaa kymmentä vaille viiva kymmenen yli mainitun ajankohdan. Kaikki muu on valhetta tai törkeää panettelua.
- paljastapintaa
Jos sanotaan yhdeksän pintaan, niin se tarkoittaa yhdeksältä tai vähän yli , sillä voidakseen olla jonkin pinnalla on kyseisen ajan oltava jo täynnä - vertaa akateeminen vartti eli pääsääntöisesti vartin myöhässä, mutta sehän onkin tarkoitettu vain "korkiammin" koulutetuille eli teologeille.
- 1+8
Yhdeksän pintaan on kulttuurisidonnainen aikamääre.
Suomessa, muissa Pohjoismaissa ja Saksassa se tarkoittaa yleensä, tilanteesta riippuen, muutamaa minuuttia vaille tai vähän yli ko. ajankohtaa.
Esim. kyläilemään, juhliin ei mennä etuajassa, lääkärille, töihin tms. tullaan hyvissä ajoin.
Mitä idempänä tai etelämpänä ollaan, sitä liukuvampi on ajan käsite.
Monissa Afrikan maissa on tapana tulla sovitulle käynnille muutama tunti, jopa vuorokausi jälkeenpäin.
Aurinko laski pari tuntia sitten/ nyt on alkuilta/ kello on 17.38.
Nähdäänkö huomenna auringon noustessa? Tai ehkä iltapäivällä?
- Kaikkea sivistystä
Se on sitä maalaisjärkeä ja tarkoittaa kun maito on lypsetty tonkan pintaan,mitä voi sitten kännykällä tiedustella?
- Ei nyt aivan kaikkea
Ei sellaista olekkaan. Se on jostain itäsuomesta heidän murrettaan eikä kuuluu kielisivistykseemme.
- Maalle takaisin!
Jossain hyvän käytöksen kirjassa jos on siinäkään,on rauhoitettu maalaisia kimpaantumasta murteistaan ja pantu heidän mielikseen jotain äitelää riveihin etteivät nämä sankarit ala puolustamaan haulikoilla asioitaan jos edes ymmärtävät maalaisjärjellään mistä on edes kysymys?Siksi olisi ollut parempi myös että olisitte pysyneet synnynsijoillanne ymmärtäen paremmin toisianne.
- Yks vaan.
Maalle takaisin! kirjoitti:
Jossain hyvän käytöksen kirjassa jos on siinäkään,on rauhoitettu maalaisia kimpaantumasta murteistaan ja pantu heidän mielikseen jotain äitelää riveihin etteivät nämä sankarit ala puolustamaan haulikoilla asioitaan jos edes ymmärtävät maalaisjärjellään mistä on edes kysymys?Siksi olisi ollut parempi myös että olisitte pysyneet synnynsijoillanne ymmärtäen paremmin toisianne.
Juu.. Kyllä maalaiset maalla pysyy, mutta te kaupunkilaiset ette tuppaa pysymään siellä kivikylissänne... Joka helvetin viikonloppu pitää sieltä änkee pois. Hyvä jos vaan pysytte siellä.
- kalleeeee
yhdeksän pintaan tarkoittaa nn. 21.05 - 21.20
etukäteen ei ole hyvä mennä, tasan ysiltä voi mennä, mutta mieluummin hieman jälkeen kohteliaisuussyistä (kuitenkin järjestelyt kesken) - tasansata
Yhdeksän pintaan tarkoittaa vähän ennen yhdeksää tai yhdeksältä. Yhdeksän maissa tarkoittaa vähän ennen tai jälkeen yhdeksän tai tasalta.
- VIP-henkilö
Jos olet tunnettu VIP-henkilö, niin muutaman tunnin myöhästyminen on ihan jees. Nämä akateemiset vartit ja sen sellaiset säännöt on tarkoitettu taviksille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549