Tampereella koiravero?

en maksa ollenkaan

Olen muuttamassa ensi vuonna Tampereelle sellaiselta paikkakunnalta, jossa ei ole koiraveroa.
Tälläinen lauseke on laissa (?)
Koirasta aletaan maksaa koiraveroa sinä vuonna, kun se täyttää viisi kuukautta. Koiraveroa maksetaan sille kunnalle, jonka alueella koiraa on edellisen vuoden päättyessä pidetty.
Minnes minä maksan kun tälle nykyiselle kunnalle ei siis makseta koiraveroa?

9

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toistaiseksi koirato

      Asiasta sen ihmeellisemmin tietämättä... Jos koira on ollut 5 kuukautinen viime vuoden puolella, niin sinun ei tarvitse maksaa koiraveroa.

    • laskuton

      Ilmeisesti et tänävuonna joudu maksamaan, mutta jos asut vuoden lopussa vielä tampeella, olet velvoitettu sen maksamaan. MUTTA. Itse yritin koiraveroa maksaa, veromerkki tuli mutta laskua ei oo näkyny. Eikö veroa sittenkään enää peritä vai mistä on kysymys?

      • laskuton

        sori typot. korjaan, tampereella. :D


      • klouiytgfvbnjkuyh

        koiravero papereissa menee hetki. Jos koira on pentu, alle 5 kk(yllä viestissä kerrottu) niin ei siis tänä vuonna tarvitse maksaa. Se kun maksetaan aina takautuvasti edelliseltä vuodelta. Itsellä eka koiravero meni tässä kuussa ja lappu tuli viime kuun lopussa.
        Niille, jotka sanovat etteivät maksa veroa niin voisi sanoa: Täällä on enemmän roskiksia puistoalueilla kuin monessa muussa kaupungissa. Koirapuistoja löytyy ja ne eivät ole hassumpia. Koirankakkapusseja löytyy automaateista ja toivon että niistä otetaan pusseja niin että seuraava pussi jää näkyviin. Ei sitten näytä pussit loppuneen, kun niitä voi vielä siellä olla.
        Tulen itse koiraverottomasta kaupungista ja viimeksi siellä käytyäni, huomasin ettei roskiksia tule yhtään vastaan, vaikka kuinka kävelisi. Kerätä nyt siinä kkikkareita....Keräsin kyllä, mutta pussia saikin sitten kannella puoli lääniä, ennen kuin roskis tuli vastaan.


    • Koirulijahti

      Jos koiravero tulee, mutta palvelut koirille jatkuu kunnassamme tällä 0-linjalla, pidän koirani vapaana niin kauan kunnes rakennetaan koirapuisto kuntaan. Ja koirankakat jätän keräämättä, koska jotakin vastinettahan verolle on koirienkin saatava.

      Miksei mikään kunta halua profiloitua koira-ystävällisenä kuntana? Voisivat rakentaa esim. puisen agilityradan ulos koirille. Siellä kun koirat pari tuntia temmeltäisivät, olisivat todella rauhallisia koiranvihaajien iloksi. Ja omistajat saisivat parempaa liikuntaa kuin pururadalla tai jalkapallokentällä konsanaan. Agilityrata vaatii kuitenkin niin ison tilan ja hiekkapohjan, että harvempi sitä pystyy kunnolla omaan pihaan rakentamaan. Aika simppelillä investoinnilla voisi houkutella uusia asukkaita muuttamaan kuntaan.

      Koiranvihaajat on jotenkin epäinhimillistä sakkia. Vaikkei minulla kissaa olekaan, tyynesti siivoan kissankakat pihaltani ja kissantassunjäljet autoni konepelliltä. Ja olen vain tosityytyväinen että vieraat kissat käyvät hiirimetsällä omakotitaloni pihalla ja naapurin pellolla.

      Murtovarkaat saavat minun puolestani vaikka tyhjentää koiranvihaajien kämpät. Poliisille en soittaisi vaikka näin kävisi. Jospa sitten tulisi mieleen, miksi ihmiset pitävät koiria. Toinen hyvä syy on ilo = mielenterveys. Koiranomistajat säästävät mielenterveysmenoissa pitkän pennin kunnilta. Voisiko säästyneet rahat sijoittaa koirien hyväksi?

      • Maalaistyttö

        Jos ihan oikeesti haluttaisiin että koirankakat kerätään tienvarsilta pois, miksei rakenneta komposteja niille? Eihän niitä ole mitään järkeä laittaa roskikseenkaan normaalijätteen sekaan haisemaan. Kakat maatuvat tosi nopeasti, varsinkin pienten koirien. Ja kakat voi hyvin käännellä lapiolla mullan sekaan tai laittaa lannoitteeksi pensaan juurille.

        Kaupungeissa ymmärrän ongelman. Asfaltilla kun kakka ei oikein maadu.


      • oihujgjhgfdrtyujk
        Maalaistyttö kirjoitti:

        Jos ihan oikeesti haluttaisiin että koirankakat kerätään tienvarsilta pois, miksei rakenneta komposteja niille? Eihän niitä ole mitään järkeä laittaa roskikseenkaan normaalijätteen sekaan haisemaan. Kakat maatuvat tosi nopeasti, varsinkin pienten koirien. Ja kakat voi hyvin käännellä lapiolla mullan sekaan tai laittaa lannoitteeksi pensaan juurille.

        Kaupungeissa ymmärrän ongelman. Asfaltilla kun kakka ei oikein maadu.

        samaa mieltä että järjestelyjä pitäisi parantaa, jotta ihmiset ne keräisivät. Kompostista en tiedä. Kaipa siitä saisi hyvää kukkamultaa, vaikka kaupungin istutuksille. Hyvä idea, ehkä se joskus toteutuu.

        Kakat eivät nykyään luonnossa helposti maadu, ainakin itse huomaa kasoja jotka ovat, ja ovat ja ovat. Tosin ne häviävät silti itsestään toisin kuin lasinsirpaleet ja muut roskat.


    • Sirenius

      En maksa koiraveroa. Kataisen hallitus on ryssinyt Suomen ja kuntien talouden. Koiraverorahat käytetään ihan muualle kuin koirien "puistojen" ylläpitoon tai jätösten korjaamiseen. Koiravero on yleiseen rahantarpeeseen tuleva vero. Sen rahat menevät mm. maahanmuuttajien taskuihin. En maksa.

    • vaimitäettä

      Koiraveroksi 350 €/piski olisi sopiva

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe