Totaalisen kypsynyt kirjanpitäjä

häpeän työtäni

Olen TOTAALISEN kypsynyt kirjanpitäjän duuniin. Olen loppuun asti väsynyt ja kyllästynyt tylsääkin tylsempaan työhön, joka on ruudun äärellä pipertämistä. Turhauttaa, kun ei varsinaisesti tee mitään. Ei varsinaisesti luo mitään.

AJaa vain sisään konekielisiä tiliotteita ja leikkii automaattitiliöinnin tileille ja "arpoo" mielessään, mikä olisi oikea kirjanpidontili.

En saa mitään iloa tai ylpeyttä työstäni. Oikeastaan häpeän työtäni. Kuinka huonolla osaamisella "kulissien takana" hoidetaankaan osakeyhtiöiden kirjapitoa ja talousasioita.

32

12713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boloba

      Olisikohan tässä tapauksessa vikana se, ettet osaa työtäsi? Ei ammattitaitoinen kirjanpitäjä mitään arvo. Selvittelytilille, jos ei muuten pääse eteenpäin. Kyllä kaikille on oma paikkansa. Joskus useampikin mahdollisuus, jolloin harkinnan kanssa tai siten kuin aiemmin tehty taikka asiakkaan tavoitteiden mukaisesti (mm. tulosten seuranta).

    • hoomer22

      siellä tais tilitoimistoyrittäjä vastata... Kyllä kirjanpitäjän työ on ihan koiran virka. Palkat on naurettavia ja työtä on ihan liikaa ja oikeasti pitää tietääkin jotain. Minä olen hyvä kirjanpitäjä ja ihan kurkkua myöten täynnä tätä työtä!!!

      Jos kirjanpitäjä rohkenee valittaa niin heti kyllä ollaan arvostelemassa että `et taida hallita työtäsi´. Kirjanpitäjät (siis minä itsekin) on ihme lampaita kun sietää kaiken p*skan mitä tulee joka suunnalta.

      • häpen työtäni

        Niin. Siitä juurkin kyse, että palkkataso ei oikein houkuta ja kannusta venymään ilmiömäisiin suorituksiin.

        Eniten ihmettelen muita toimistomme kirjanpitäjiä. Täällä porukka tulee jo ennen aamu kahdeksaa töihin ja silmät kiiluen ovat ruudun äärellä heti päivän alusta asti. Hulluimmat jäävät toki klo. 16 jälkeen jatkamaan töitä ilman ylityökorvauksia (toki työaikaliukuma mahdollistaa joskus vapaata, mutta ei koskaan rahaa). Meillä jopa perjantaina täällä innokkaimmat jatkavat uurastusta klo. 16. Siis ihan "rivikirjanpitäjät" joiden palkkataso on luokkaa 2000 e/kk (brutto)!

        Tällä palkalla minä on motivoidu aivan huippusuorittamisen tasolle. Tähän hintaan minä en vielä revi itsestäni kaikkea irti, ksoka vaikka niin tekisi ei siitä seuraa mitään ylimääräistä kiitosta. Ei ainakaan rahallista kiitosta.

        Eniten ihmettelen miten niin moni painaa töitä niinkin ahkerasti näinkin pienellä palkalla. Olen niin skeptinen, etten koskaan "uskaltaisi" perustaa omaa yritystä, koska en voi uskoa kenenkään motivoituvan 40 tuntiseen työviikkoon muodollista 2000 e/kk korvausta vastaan. Olen aina kuvitellut, että näin motivoituneita työntekijöitä ei saa mitenkään alle 4000 e/kk palkalla. Työkaverini ovat siis suurin ihmettelyni kohde.


    • työtöntyötöntyötön

      Ymmärrän täysin tunteesi. Ainakin pienet tilitoimistot ovat sellaisia, jotka viimeistään tappaa sen työntekemisen ilon. Tehotavoitteet on asetettu korkeiksi (esim. 100 vientiä tunnissa), omistajat kyttäävät ja kyselevät, jos jossain menee pitempiaika. Sinun pitää tietää kaikki, mutta palkkaa et saa paljon paskaakaan. Suurin osa kirjanpitäjistä edustaa vielä sitä sterotypiaa, joka ammatista on. Sellainen nössö, jonka sosiaaliset taidot ovat puutteelliset mutta kirjanpito antaa kicksejä. Koko ajan puhutaan, että ammattitaitoisista kirjanpitäjistä on pula, mutta paskaa sekin. Ainakin täällä Savon sydänmailla tarjontaa on niistä liikaakin, ja yli 50-vuotiailla ei ole enää mahdollisuutta päästä edes työpaikkahaastatteluun. Älä häpeä työtäsi, koska silloin häpeät itsesäsi. Jos olet vielä suht nuori, hakeudu johonkin muualle, ennen kuin palat loppuun

      • häpeän työtäni

        Kiitos kannustuksesta. Yritän hakeutua muihin tehtäviin. Olen vain jotenkin niin kyllästynyt näihin näennäisesti identtisiin työpäiviin.

        Tulin juuri töistä kotiin ja jo nyt ahdistaa, että maanantaina klo. 8 odottaa seuraava tositemappi käsittelyä. Olen kadottanut työn ilon. Kirjanpitäjän työ ottaa paljon (skarppina joka hetki ettei tule virheitä!), mutta jotenkin antaa vähän. Kuulostaa selittelyltä, joten kannustan tutustumaan kirjanpitäjän työhön. Se on oikeasti pelottavan tylsää.


      • Kirjanpitäjä2013
        häpeän työtäni kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta. Yritän hakeutua muihin tehtäviin. Olen vain jotenkin niin kyllästynyt näihin näennäisesti identtisiin työpäiviin.

        Tulin juuri töistä kotiin ja jo nyt ahdistaa, että maanantaina klo. 8 odottaa seuraava tositemappi käsittelyä. Olen kadottanut työn ilon. Kirjanpitäjän työ ottaa paljon (skarppina joka hetki ettei tule virheitä!), mutta jotenkin antaa vähän. Kuulostaa selittelyltä, joten kannustan tutustumaan kirjanpitäjän työhön. Se on oikeasti pelottavan tylsää.

        Olen tehnyt kirjanpitäjän töitä n.12v . Työmotiivi on tasan nolla. Mistään ei saa kiitosta ja järkyttävää pakertamista terveyen uhalla. Kohta 2.5v iltaopiskelua työnohessa lähihoitajaksi. Valmistun keväällä ja sen jälkeen juoksen ja lujaa tilitoimistotyöstä!!!


      • Anonyymi
        häpeän työtäni kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta. Yritän hakeutua muihin tehtäviin. Olen vain jotenkin niin kyllästynyt näihin näennäisesti identtisiin työpäiviin.

        Tulin juuri töistä kotiin ja jo nyt ahdistaa, että maanantaina klo. 8 odottaa seuraava tositemappi käsittelyä. Olen kadottanut työn ilon. Kirjanpitäjän työ ottaa paljon (skarppina joka hetki ettei tule virheitä!), mutta jotenkin antaa vähän. Kuulostaa selittelyltä, joten kannustan tutustumaan kirjanpitäjän työhön. Se on oikeasti pelottavan tylsää.

        Boreout on yleistä monilla aloilla. Vastaavasti itse kyllästyin kokopäiväiseen manuaaliseen arkistointiin ja vaihdoin aivan eri ammattialalle - en KauHan eri ammattinimikkeelle.

        https://yle.fi/a/74-20076817


    • näin se on

      Itse irtisanouduin kirjanpitäjän työstä joitain vuosia sitten (tilitoimistosta) ja pääsin talouspuolelle yksityiseen firmaan. Nyt saan tehdä reippaalla 3000 €/kk palkalla monipuolisia toimiston töitä. Tilitoimistot todellakin maksavat äärettömän huonoa palkkaa aidosta ammattitaitoisesta työstä ja en ikinä enää tilitoimistolle töihin mene. Todella raskasta henkisesti ja fyysisesti, joutuu melkein pakosta tekemään ylitöitä ja niitä ei makseta (tuntipankki) ja missä välissä ne vapaanakaan pitää kun töitä on koko ajan liikaa... Lomia ei voi pitää kesällä kuin max. 2 viikkoa putkeen ja sairastuminen on tosiaan maailmanloppu tilitoimiston omistajalle... Kirjanpitäjän työhön ei lisäksi voi mennä suoraan koulusta, vaan työkokemusta täytyy olla käytännöstä. Ihmekään kun tilitoimistoilla kirjanpitäjät ovat harmaita hiirulaisia, jotka vain koomassa näpyttelevät samanlaisia aineistoja päivä toisensa jälkeen tietokoneille. Tilitoimistosta hankitulla työkokemuksella pääsee töihin parempi palkkaisiin hommiin milloin vain.

      • millä palkalla?

        Mietin usein, miten nämä työn orjat jaksavat tulla töihin joka päivä tilitoimistoon? Palkka ei tosiaan ole kummoinen ja jotenkin takaraivossa itseäni ärsyttää tietoisuus siitä, että yritys kuitenkin takoo rahaa ja reilusti. Siinä vaiheessa kun tilikauden tulos on muutama sata tuhatta euroa positiivinen, alkaa ihmetellä, miten työntekijälle ei kuitenkaan kuulu kunnollinen palkka? Kun kerran rahasta ei ole kiinni.

        Menit yksityiselle. Toimit oikein. Sait vaihtelevamma ja "mukavammat" työtehtävät, paremmalla palkalla. Kuulostaa aika hyvältä.


      • vierasvaan
        millä palkalla? kirjoitti:

        Mietin usein, miten nämä työn orjat jaksavat tulla töihin joka päivä tilitoimistoon? Palkka ei tosiaan ole kummoinen ja jotenkin takaraivossa itseäni ärsyttää tietoisuus siitä, että yritys kuitenkin takoo rahaa ja reilusti. Siinä vaiheessa kun tilikauden tulos on muutama sata tuhatta euroa positiivinen, alkaa ihmetellä, miten työntekijälle ei kuitenkaan kuulu kunnollinen palkka? Kun kerran rahasta ei ole kiinni.

        Menit yksityiselle. Toimit oikein. Sait vaihtelevamma ja "mukavammat" työtehtävät, paremmalla palkalla. Kuulostaa aika hyvältä.

        Kaikilla asioilla on nurjakin puolensa. Nykyisin vedetään työvoima niin tiukalle että ei se ole helppoa eikä mukavaa missään.

        Olen yksityisellä töissä talouspuolella pääkirjanpitäjän nimikkeellä. Mulla on hyvä palkka, joten en saa uutta duunia kun ikää on ja palkkatoive 1000-1500 euroa yli kolmekymppisen palkkatoiveen....

        Töitä meidän yrityksessä on ja paljon. Työntekijöitä vaan ei ole näkynyt lisää sitä mukaa kun työt ovat lisääntyneet. Siksipä viimeisen puolen vuoden aikana onkin joutunut tekemään töitä n. 50 h/viikkoa. Revi siitä huumoria.

        Nyt olenkin jo siinä tilanteessa että lähden pois kunhan vaan saan uuden paikan, pienemmälläkin palkalla...


      • M.Guu

        Itse olen hallinnon tradenomi, joka ei saanut töitä enää vanhempainvapaan jälkeen ja opiskelin lopulta uudelleen lähihoitajaksi. Nyt palkkani on n. 2000,- kk ja olen töissä terveyskeskuksessa. Työni on arvioida hoidon tarpeellisuus/hoidon kiireellisyyden arviointi niin puhelin kuin kasvotusten nähtävissä tapauksissa, itse hoitaminen, hoidon jatkon kartoitus, laboratoriotulosten arviointi ym. Kaikki tämä työ on aina ennalta-arvaamatonta ja joudun käyttämään omaa harkintaa vaativissa päätöksissä ( voidaan verrata kirjanpitäjän työhön siinä, että kenenkään henki ei ole kiinni siinä miten siellä päätökset tehdään). Kun verrataan palkkoja niin? Itselleni palkka on toki se suurin syy tehdä töitä, mutta haluan myös auttaa ihmisiä ja siksi varmasti teen myös "venytyksiä" tietyissä tilanteissa ja teen enemmän kuin kuuluisi. Mutta eihän sitä kukaan jaksa venyä yli rajojen. Maallikko ei voi tietää kuinka typeriä puheluita ja käyntejä luukulla on. Niitä on ja todella typeriä....ja monia... ja kun ajatellaan, että joku vahingossa päästää tällaiset kävijät lääkärille niin mitä se maksaa veronmaksajille... Ja kun nämä käyvät päivittäin. ja parhaimmillaan soitt


    • onnis

      Kirjanpitäjien toimenkuvissa hirveästi eroa. Hyvissä toimistoissa koulutetaan hommaan ja pääsee työssään eteenpäin. Mielestäni tilinpäätöstaitoisille kirjanpitäjille on kysyntää, mutta se edellyttää, että ammattitaito on ajantasalla koko ajan. Eräs tuttuni erikoistui verosuunnitteluun ja on saanut kyllä hyvää palkkaa, joskaan en tiedä palkan suuruutta tarkalleen.

      Aina voi katsella uusia työpaikkoja, mutta usein se "rupufirma" on hyvä lähtökohta oppia perusasioita. Kun ammattitaito kohenee, niin voi hakea yksityiselle, kunnalle, valtiolle tai jopa perustaa omaa firmaa. On myös pieniä yrityksiä, joissa voi tehdä kirjanpidon lisäksi muita toimistohommia.

      • I-sän-nöit-si-jä

        Eräs tuttu kirjanpitäjä siirtyi isännöintipuolelle. Siirto merkitsi myös aika kivaa lisää palkkaan. Isännöintihommassakin pitää kuitenkin olla vahva kirjanpidon osaaminen, joten voisiko tämä olla jollekulle uusi suunta uralle?


      • ehkä, ehkä ei
        I-sän-nöit-si-jä kirjoitti:

        Eräs tuttu kirjanpitäjä siirtyi isännöintipuolelle. Siirto merkitsi myös aika kivaa lisää palkkaan. Isännöintihommassakin pitää kuitenkin olla vahva kirjanpidon osaaminen, joten voisiko tämä olla jollekulle uusi suunta uralle?

        Ainakin hyvä idea mietintämyssyyn laitettavaksi.


    • 11+4

      Mieti siirtymistä palkanlaskennan/henkilöstöhallinnon puolelle.
      Ammattitaitoisista palkanlaskijoista on pulaa, koulutusta ei oikein ole missään mutta kirjanpitäjän pitkä kokemus antaa hyvää pohjaa. Palkanlaskennan kokemusta omaavia ei löydy työkkäristä.

      Tämäkin on ruudun tuijotusta mutta saa kuitenkin olla ihmisten kanssa tekemisissä ja hoitaa niiden tuttujen kasvojen (työkavereiden) asioita. Yksikään päivä ei ole samanlainen. On ruuhkahuiput (2 tilipäivää/kk) mutta sitten voi pitää vapaanakin kun palkka-ajot on saatu eteenpäin. Tylsää ei ole todellakaan. Koko ajan tulee uusia/muuttuvia lakeja ja sopimuksia, ajan tasalla on pysyttävä ja kouluttauduttava. Tässä on välillä sosiaalihoitajakin ja psykologi.

      Veikkaan ettei alzheimerin tauti iske koskaan palkanlaskijoihin, tässä joutuu aivosolut töihin ja pähkäilemään asioita.

      • edellinen jatkaa

        ja palkka omalla työpaikallani meilä on hiukan yli 3000 € Bonuksiakin joskus maksetaan hyvin tehdystä työstä.


    • 50 vuotta alalla

      Toivottavasti olet jättänyt kirjanpitäjän työn ja siirtynyt muihin hommiin.

      Atk- on oiva apu kun aiemmin laskettiin nauhalaskukoneilla ja mm. kalkkeerin läpi kirjoiteltiin pahvikortteja ja tilinauhoja.
      Kirjanpito on mielenkiintoista. Siinä näkyy koko yrityksen toiminta ja ennen kaikkea miten sitä hoidetaan.
      Numeroiden kanssa työskentelyä täytyy koko ajan opiskella niin pykäliä kuin myös muita sääntöjä soveltaen.
      No, tylsäähän se on jos kukaan ei ole kiinnostunut mitä kirjanpitäjä tekee koska talousjohtaja vastaa kaikesta ja niillähän ei Suomessa ole otsaa keskustella alaistensa kanssa. Monessa maassa taloushallinto on tiimityötä jossa yhteisesti pohditaan asioita.

      • missä kättenjälki?

        Kirjanpitäjän ongelma (jos sitä sellaisena pitää) on se, että työstä ei jää omien kätten jälkeä ollenkaan.

        Esim. Jos minä olen viikon lomalla, Terhi tekee asiakasyritykseni kirjanpidon. Tietokoneen ohjelmistosta ei näe, kuka on tiliöinnit tehnyt. Tai näkee, mutta pointti on se, että vesi- tai sähkölaskun voi tiliöidä vain yhdellä tavalla. Se kuka sen tekee, ei vaikuta lopputulokseen!

        Tämä on kirjanpitäjän työn surkeus. Omien kätten jälkeä ei ole. Kuka tahansa tiliöi viennit samalla tavalla. Asiakasyritystä ei kiinnosta naputtleeko viennit Terhi vai Milla tai Jutta. Lopputulos on sama.

        Monessa muussa työssä tekijän kättenjälki jää ihan konkreettisesti:
        - postinjakaja voi rypistää tai olla rypistämättä kirjeitä sulloessaan niitä postiluukkuun
        - Kirurgi leikka ja ompelee, ja jättää kättenjälkensä
        - Liikennelentäjä laskeutuu ehkä vähän eri kohtaan kiitotietä kuin jos joku toinen tekisi laskeutumisen.

        Ihmiset ovat erilaisia. Mutta kirjanpitäjä ei saa jätettyä jälkeää työhönsä.


      • 2+20
        missä kättenjälki? kirjoitti:

        Kirjanpitäjän ongelma (jos sitä sellaisena pitää) on se, että työstä ei jää omien kätten jälkeä ollenkaan.

        Esim. Jos minä olen viikon lomalla, Terhi tekee asiakasyritykseni kirjanpidon. Tietokoneen ohjelmistosta ei näe, kuka on tiliöinnit tehnyt. Tai näkee, mutta pointti on se, että vesi- tai sähkölaskun voi tiliöidä vain yhdellä tavalla. Se kuka sen tekee, ei vaikuta lopputulokseen!

        Tämä on kirjanpitäjän työn surkeus. Omien kätten jälkeä ei ole. Kuka tahansa tiliöi viennit samalla tavalla. Asiakasyritystä ei kiinnosta naputtleeko viennit Terhi vai Milla tai Jutta. Lopputulos on sama.

        Monessa muussa työssä tekijän kättenjälki jää ihan konkreettisesti:
        - postinjakaja voi rypistää tai olla rypistämättä kirjeitä sulloessaan niitä postiluukkuun
        - Kirurgi leikka ja ompelee, ja jättää kättenjälkensä
        - Liikennelentäjä laskeutuu ehkä vähän eri kohtaan kiitotietä kuin jos joku toinen tekisi laskeutumisen.

        Ihmiset ovat erilaisia. Mutta kirjanpitäjä ei saa jätettyä jälkeää työhönsä.

        Itse asiassa hyvä kirjanpitäjä ei jätä jälkeään. Huonollahan, tai no sanotaan aloittelevilla tulee virheitä, joista voi tunnistaa jos toistuvat usein. Pikkuasioissa voi vaikuttaa, mutta ne näkyy lähinnä vain toisille kirjanpitäjille tai tilintarkastajalle. Käytännössähän työ on tehty loistavasti, jos kaikki on aina oikein. Tähänhän sitä pyritään.

        Sitten voi olla vaihtoehtona tehdä lisäksi erilaisia asiantuntijatehtäviä, jolloin se työn jälki on selkeä asiakkaalle ja personoituu asiantuntijaan (vaikka osan työstä tekisivät muut).


      • Anonyymi
        missä kättenjälki? kirjoitti:

        Kirjanpitäjän ongelma (jos sitä sellaisena pitää) on se, että työstä ei jää omien kätten jälkeä ollenkaan.

        Esim. Jos minä olen viikon lomalla, Terhi tekee asiakasyritykseni kirjanpidon. Tietokoneen ohjelmistosta ei näe, kuka on tiliöinnit tehnyt. Tai näkee, mutta pointti on se, että vesi- tai sähkölaskun voi tiliöidä vain yhdellä tavalla. Se kuka sen tekee, ei vaikuta lopputulokseen!

        Tämä on kirjanpitäjän työn surkeus. Omien kätten jälkeä ei ole. Kuka tahansa tiliöi viennit samalla tavalla. Asiakasyritystä ei kiinnosta naputtleeko viennit Terhi vai Milla tai Jutta. Lopputulos on sama.

        Monessa muussa työssä tekijän kättenjälki jää ihan konkreettisesti:
        - postinjakaja voi rypistää tai olla rypistämättä kirjeitä sulloessaan niitä postiluukkuun
        - Kirurgi leikka ja ompelee, ja jättää kättenjälkensä
        - Liikennelentäjä laskeutuu ehkä vähän eri kohtaan kiitotietä kuin jos joku toinen tekisi laskeutumisen.

        Ihmiset ovat erilaisia. Mutta kirjanpitäjä ei saa jätettyä jälkeää työhönsä.

        Kyllä asiakkaalle ei ole sama, kuka sen työn tekee. He haluavat henkilökohtaista palvelua muun muassa. Työ ei ole muuttunut 16 vuodessa, mutta työnantajat ovat. Tämä viimeisin mutisee koko ajan, että asiakkaalle on sama, kuka sen tekee ja tämä näkyy sitten poistuvina asiakkaina.


    • vai onko?

      Ihmettelen, miten joku kirjanpitäjä ei ole kypsynyt työhönsä.

      Miten se voi olla mahdollista?

      • Hghghh

        Työkaveriksi saa ainakin toinen toistaan omituisempia tyyppejä. Pula ammattitaitoisesta henkilökunnasta näkyy myös.


      • palkka_nousee
        Hghghh kirjoitti:

        Työkaveriksi saa ainakin toinen toistaan omituisempia tyyppejä. Pula ammattitaitoisesta henkilökunnasta näkyy myös.

        Miten se näkyy? Palkkatarjoukset lienevät aika meheviä?


      • Kghthfd

        Tradenomi/merkonomi on liian koulutettu tohon hommaan. Heidän osaamistaan kyllä tarvittaisiin, mutta isommissa firmoissa työstään liian innostuneet savustetaan ulos! Parhaiten pärjää selkäänpuukottajat ja pomon persuusten nuolijat, jotka eivät tajua mistään mitään.


    • kuusettajat

      tilitoimistot ei ole mistään vastuussa eikä tee mitään kunnolla mutta raha kyllä kelpaa ja yrittäjä parka korjaa jäljet

    • kirjanpitäjä_parka

      Nyt kolme ja puoli vuotta tätä helvettiä takana ja mittani ei voisi olla enää enempää täysi!

      Olen lähestulkoon sairastunut burn outiin useita kertoja, itkenyt lukuisat kerrat iltaisin kotona, väsynyt koneen ääreen, saanut huudot ja haukut vaikken olisi itse mitään väärää tehnytkään. Palkka on surkea 2400,00 euroa/kk työt sen kun lisääntyvät ja pomo hiillostaa minua osaamaan asioita joita ei edes itse tunnu osaavan. Hän kuvittelee että olen joku yli-ihminen, samalla kun itse maleksii pitkin toimistoa.

      Asiakkaat ovat ihania ja aivan kamalia. Kunnon yrittäjät ovat oikeita timantteja, mutta sitten on näitä omien kulujen ujuttavia (siis ei mitään pientä, vaan ihan naurettavuuksia), sellaisia jotka eivät hoida asioitaan ja syy on tietty kirjanpitäjän, luonnevikaisia (onneksi ei montaa) ja välinpitämättömiä tolloja. Sitten on nämä jotka tuovat kasan roskaa pöydälleni ja otaksuvat että parilla kympillä kaivan roskien seasta kuitit, pyydän ja muistuttelen lukuisat puuttuvat tositteet sekä omaan telepaattisia kykyjä.

      Minun mittani on täysi, vaihdan alaa ja toivon että ko. alalle tulee niin kammottava työvoimapula ettei mitään rajaa (tämä lienee turha toive taloushallinnon automaation ja koko ajan tapahtuvan sähköistymisen myötä).

      • kirjanpitäjä_

        Heikot on palkat alalla. Otan osaa.

        Isännöintitoimistossa kirjanpitäjä saa vain 2700 euroa/kk. Ei mene täällä sen paremmin kuin siellä.


    • Toffee2016

      Olen kirjanpitäjänä isännöintitoimistossa ja kohteita vastuullani on tällä hetkellä 52 taloyhtiötä ja lisää tulee, palkka 2600€/kk. Minusta tuntuu että kohteita on jo nyt liikaa, vastaavan työn omaavat kertoisitteko montako taloyhtiötä teillä on hoidossanne?

    • ihanoktyö

      Olen itse törmännyt sellaiseen, että jos yrittäjä mokaa, syy on kirjanpitäjän. Teen useammassa yrityksessä kaikki toimistotyöt palkanlaskennasta kirjanpitoon, rahtitilauksista siivoukseen. Ei pääse kyllästymään. Työajat suht vapaat, kunhan työt tulee tehtyä. En voi valittaa.

    • höpöheli

      tuttua juttua! Olin tilitoimistossa parisen vuotta tuossa parikymmentä vuotta sitten. Sen jälkeen pääsin töihin yritysryppääseen, jossa hoidin kaikki mahdolliset konttorihommat paperien mapituksesta tilinpäätökseen. Palkanlaskenta ja reskontrat yms. ja sitten vielä yrityskohtaiset jutut. Olisin vieläkin siellä ilman ryppään hajotusta.
      Työttömäksi jäätyäni huomasin myös tuon palkan minimaalisuuden. Mut kai naurettiin pihalle parissakin haastattelussa, tosin ei mun nähden. Viimeisestä oman alan työpätkästä tuli 5v, joten tuskin enää niitä hommia löydän. Ainakin työkkäritytsy sanoi jotain sinnepäin, kun soitteli alkuvuodesta.
      Nyt teen osa-aikahommaa iäkkään rouvan avustajana. Fyysisesti se on joskus raskaampaa, mutta viihdyn hyvin ja olen tarpeellinen eikä ole kiire minnekään. Palkkaa saan työmarkkinatuen verran. Kaikki menee mitä tuleekin, eipä jää perikunnalle riideltävää!
      Hakekaa tekin muita hommia! Älkää kuluttako selkäänne ja koko elämäänne kirjanpitohommiin! Robotit ne tekee parin vuoden päästä kumminkin.

    • Tiedätkylläkuka

      Aloitin kirjanpitäjänä 97 ja nykyään titteli on jotain controller tms. Liksaa on tullut 2500-8500e/kk hommasta riippuen. Mikään palkka ei kiinnosta niin paljon, että työtä voisi sanoa kivaksi.
      Missä pääsen hommiin, joissa voin kehittää ohjelmistorobotin joka hoitaa kaiken ilman minun suurempaa puuttumista peliin?
      Yritin etsiä netistä yrityksiä jotka olisivat laittaneet paukkuja kehitykseen, mutta en löydä sellaisia.
      En tietysti osaa koodata, mutta osaan kertoa koodarille mitä pitäisi tehdä. Ehkä opin nopeasti, jos se on jotain muuta kuin cplusplussaa tai vastaavaa sontaa.

    • Anonyymi

      Paikastakin se on kiinni missä on töissä, työintoani syö parhaillaan narsisitinen esimies hovineen. Ala-arvoista huutoa ja vielä kurkku suorana ja vastakkain asettelua muiden työntekijöiden kesken sekä vähättelyä ja haukkumista asiakkaiden nähden. Työntekijöiden määrä ollut todella vaihtelevaa täällä jossa minä olen töissä, että sekin jo kertoo työpaikasta. Ei vois vähempää kiinnostaa tilitoimistotyö. Osa työntekijöistä ovat saaneet burn outin ja esimies kehtasi sanoa, että se on itse aiheutettua. Ja muut kulkevat laput silmillään, no potut pottuina, vieläpä se päivä koittaa muillekkin tai sitten tulee uusi työntekijä joka on todella veemäinen ja vie asian loppuun työpaikkakiusaamisesta narsisitisen esimiehen takia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe