Lentokenttäkuljetuksesta

N&E

Heippa,

ensimmäinen Lontoon reissuni ja lähenee ja lentokenttäkuljetukset ovat nyt mielenpäällä, lähinnä siis paluun osalta.
Lento lähtee Stanstedista aamulla klo 8:00. Yövyn Kings Crossilla ja lueskelin kirjoituksista että Liverpool asemalta lähtee jokin bussi/juna. Mutta pitäisi päästä ensin Kings Crossilta Liverpool asemalle! Mikäli tulkitsin metroaikatauluja oikein, niin metrolla en ehdi. Lähtöpäivä on nimittäin sunnuntaina.
Sattuisiko kukaan tietämään, että pääseekö tuon matkan esim. jollain bussilla?

Tältä keskustelufoorumilta löytyi paljon hyödyllistä tietoa mm. oyster cardeista. Kiitokset avuliaille vastaajille!

5

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • londinium

Bussilla pääsee, olen itse pari vuotta sitten mennyt, mutta en muista enää bussin numeroa. Se joka tapauksessa menee neljän aikoihin king's crossilta liverpool street stationille, ja sieltä sitten voi hypätä ekaan lähtevään junaan stanstediin. Lennolle ehtii hyvin.

Itse olen seuraavalla ja edellisellä reissulla ratkaissut aamulähtöongelman varaamalla hotellin stanstedistä viimeiselle yölle - saa nukkua pari tuntia pidempään ja stressiä ei ole. Olen lähdössä reissuun ylihuomenna :).

• Reissuun 11.9

Meillä kans porukka lähtee huomenna tampereelta kohti lontoota :) Onkohan se halpa minibussikuljetus minkä niminen, siis joka kulkee väliä Stansted-Lontoo-Stansted. Pitäisi alkaa metsästämään heidän hintojaa ja olen jostakin lukenut että n 4 puntaa maksaa kuljetus keskustaan.

• Matka Jussi
        Reissuun 11.9 kirjoitti:

Meillä kans porukka lähtee huomenna tampereelta kohti lontoota :) Onkohan se halpa minibussikuljetus minkä niminen, siis joka kulkee väliä Stansted-Lontoo-Stansted. Pitäisi alkaa metsästämään heidän hintojaa ja olen jostakin lukenut että n 4 puntaa maksaa kuljetus keskustaan.

Tarkoittanet väliä Stanstedt lentokenttä - Victoria station Lontoon keskusta? Vai siis Stanstedt lentokenttä - Stanstedt keskusta?
        Noita aikatauluja ja hintoja löydät helposti kun googletat tuota Stanstedtin lentokentää ja menet lentokentän sivuille.

• N& E

Hei ja kiitos vastauksesta ja mukavaa matkaa!
      Tietääkö kukaan mistä noita bussiaikatauluja pääsee katsomaan?
      Tai että paljonko tuollainen matka maksaisi taksilla?

• Kings Crossilta helpoiten pääsee taksilla - tilaa sellainen jo päivää ennakkoon esim soittamalla Addison Lee:lle hotellilta (maksaa £5-10).

Bussilla tietty voit lähteä menemään sinne menee numero 205. Bussipysäkki (kirjain E) aivan aseman edessä Euston Roadilla. MUTTA tällä hetkellä siellä on isot aseman parannustyöt ja bussipysäkit tuolta kohdalta ovat suljetut. Eli kannattaa päivää ennen kävellä ohi ja tsekata onko se bussipysäkki toiminnassa vai ei. Jos ei ole niin mene seuraavalle pysäkille joka on muutaman minuutin päässä (bussi pysäkki X, Pentonville Roadilla, eli siitä McDonaldsin ohi). Ota bussi mikä menee Bow churchiin päin ja rohkeasti varmista vielä kuskilta että olet oikeassa bussissa (varmuuden vuoksi). Normaalibussikartat ja aikataulut löytyvät http://www.tfl.gov.uk/tfl/gettingaround/maps/buses/
      Kuten olen maininnut aikaisemmissa postauksissa niin mielestäni ihan turhaa lähteä Stanstedin lähettyville jo edellisenä päivänä. Ainakin minusta tuntuu että ajan Lontoossa voi käyttää paremminkin (makuasia). Julkiset toimii hyvin ja kyllä sinne kentälle aamullakin pääsee.

hmm... en tiedä ketään joka haluaisi pelkän Stanstedin keskustaan mennä bussilla yleensä nää turistit on Lontooseen tulossa :) Terravision menee Victorialle ja sitten on bussi joka menee Liverpool Streetin kautta Victorialle . Terravision bussit löytyvät täältä http://www.terravision.eu/london.html

Jos olette sillä "karja" lennolla tulossa Tampereelta niin usein junalippuja voi ostaa myös lentolippuvarauksen yhteydessä tai koneesta. Tuolloin säästää n. £10 menopaluusta (saattoi olla enemmänkin).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      99
      6592
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      366
      6166
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      3043
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      111
      2514
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2165
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1804
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1663
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1340
    9. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1315
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1237
    Aihe