Lentokenttäkuljetuksesta

N&E

Heippa,

ensimmäinen Lontoon reissuni ja lähenee ja lentokenttäkuljetukset ovat nyt mielenpäällä, lähinnä siis paluun osalta.
Lento lähtee Stanstedista aamulla klo 8:00. Yövyn Kings Crossilla ja lueskelin kirjoituksista että Liverpool asemalta lähtee jokin bussi/juna. Mutta pitäisi päästä ensin Kings Crossilta Liverpool asemalle! Mikäli tulkitsin metroaikatauluja oikein, niin metrolla en ehdi. Lähtöpäivä on nimittäin sunnuntaina.
Sattuisiko kukaan tietämään, että pääseekö tuon matkan esim. jollain bussilla?

Tältä keskustelufoorumilta löytyi paljon hyödyllistä tietoa mm. oyster cardeista. Kiitokset avuliaille vastaajille!

5

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • londinium

      Bussilla pääsee, olen itse pari vuotta sitten mennyt, mutta en muista enää bussin numeroa. Se joka tapauksessa menee neljän aikoihin king's crossilta liverpool street stationille, ja sieltä sitten voi hypätä ekaan lähtevään junaan stanstediin. Lennolle ehtii hyvin.

      Itse olen seuraavalla ja edellisellä reissulla ratkaissut aamulähtöongelman varaamalla hotellin stanstedistä viimeiselle yölle - saa nukkua pari tuntia pidempään ja stressiä ei ole. Olen lähdössä reissuun ylihuomenna :).

      • Reissuun 11.9

        Meillä kans porukka lähtee huomenna tampereelta kohti lontoota :) Onkohan se halpa minibussikuljetus minkä niminen, siis joka kulkee väliä Stansted-Lontoo-Stansted. Pitäisi alkaa metsästämään heidän hintojaa ja olen jostakin lukenut että n 4 puntaa maksaa kuljetus keskustaan.


      • Matka Jussi
        Reissuun 11.9 kirjoitti:

        Meillä kans porukka lähtee huomenna tampereelta kohti lontoota :) Onkohan se halpa minibussikuljetus minkä niminen, siis joka kulkee väliä Stansted-Lontoo-Stansted. Pitäisi alkaa metsästämään heidän hintojaa ja olen jostakin lukenut että n 4 puntaa maksaa kuljetus keskustaan.

        Tarkoittanet väliä Stanstedt lentokenttä - Victoria station Lontoon keskusta? Vai siis Stanstedt lentokenttä - Stanstedt keskusta?
        Noita aikatauluja ja hintoja löydät helposti kun googletat tuota Stanstedtin lentokentää ja menet lentokentän sivuille.


    • N& E

      Hei ja kiitos vastauksesta ja mukavaa matkaa!
      Tietääkö kukaan mistä noita bussiaikatauluja pääsee katsomaan?
      Tai että paljonko tuollainen matka maksaisi taksilla?

    • Kings Crossilta helpoiten pääsee taksilla - tilaa sellainen jo päivää ennakkoon esim soittamalla Addison Lee:lle hotellilta (maksaa £5-10).

      Bussilla tietty voit lähteä menemään sinne menee numero 205. Bussipysäkki (kirjain E) aivan aseman edessä Euston Roadilla. MUTTA tällä hetkellä siellä on isot aseman parannustyöt ja bussipysäkit tuolta kohdalta ovat suljetut. Eli kannattaa päivää ennen kävellä ohi ja tsekata onko se bussipysäkki toiminnassa vai ei. Jos ei ole niin mene seuraavalle pysäkille joka on muutaman minuutin päässä (bussi pysäkki X, Pentonville Roadilla, eli siitä McDonaldsin ohi). Ota bussi mikä menee Bow churchiin päin ja rohkeasti varmista vielä kuskilta että olet oikeassa bussissa (varmuuden vuoksi). Normaalibussikartat ja aikataulut löytyvät http://www.tfl.gov.uk/tfl/gettingaround/maps/buses/
      Kuten olen maininnut aikaisemmissa postauksissa niin mielestäni ihan turhaa lähteä Stanstedin lähettyville jo edellisenä päivänä. Ainakin minusta tuntuu että ajan Lontoossa voi käyttää paremminkin (makuasia). Julkiset toimii hyvin ja kyllä sinne kentälle aamullakin pääsee.

      hmm... en tiedä ketään joka haluaisi pelkän Stanstedin keskustaan mennä bussilla yleensä nää turistit on Lontooseen tulossa :) Terravision menee Victorialle ja sitten on bussi joka menee Liverpool Streetin kautta Victorialle . Terravision bussit löytyvät täältä http://www.terravision.eu/london.html

      Jos olette sillä "karja" lennolla tulossa Tampereelta niin usein junalippuja voi ostaa myös lentolippuvarauksen yhteydessä tai koneesta. Tuolloin säästää n. £10 menopaluusta (saattoi olla enemmänkin).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe