Naxoksen matkaa odotellessa...

Aperitivo

Olen varannut matkan 13.10 Naxokseen. Nyt vähän mietiskelen, että teinköhän viisaasti, kun varasin majoituksen ilman uima-allasta?Nyt näköjään vielä ehtisi vaihtaa uima-altaalla varustettuun majoitukseenkin. Haaveilin siis uimisesta Välimeren aalloissa. Ottaakaahan kantaa hyvät kokeneet Sisilian ystävät, onko lämpöisiä (en hellettä kaipaa!) uinti-ja auringonottoilmoja tuohon aikaan?Ja jos jollakulla olisi ehdottoman mukava kala-ravintola-vinkki Naxoksesta tai Taorminasta, kiittäisin ja niiaisin kauniisti!

19

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyselen1

      Hei, Aperitivo!
      Kerro kokemuksistasi Sisiliassa, kun saavut Suomeen. En ole käynyt siellä, mutta haaveena päästä sinne. Matkakuvaukset kiinnostaa...

    • Juuri palannut

      Naxos on harvinaisen tylsä kylä lomanvietton. Italiasta löytyy paljon parempia paikkoja, ihan mistä vaan.

      • jussie67

        Tylsä...? Jos haluaa bilettää niin sitten ehkä. Itse bailasin kesällä jopa klo 3 asti..


    • sempre

      Hei!
      LÄMMINTÄ on ja uida voi vielä mainiosti MERESSÄ!
      Itse lähden sinne 6.10 =D
      T. Naxos fani sembre taas kerran =D

      • Naxos ei ole Sicilia

        Samaa mieltä nimim. "Sempren" kanssa. Lämmintä on: Tänään 28°C varjossa ja merivesi tosi lämmintä. Onneksi kuitenkin en asu Naxos-nimisessä turistirysässä vaan ihan muualla täällä aurinkoisella saarella :) Naxos valitettavasti nykyään ei ole sitä aitoa Siciliaa, niin kuin ehkä vielä 70-luvulla. Joka tapauksessa: Tervetuloa! Naxosin matkalijoille suosittelen Sicilian kiertoajelua: Tulette huomaamaan eron Naxos-nimisen turistikylän ja muitten "aitojen" sicilialaisten kylien välillä.... Hyvää ja onnistunutta matkaa!


    • Sembre täällä taas!

      Hei!
      Naxos on ihana paikka!
      Vanha pieni kalastajakylä

    • Trapanitar

      Jotkut ne eivät osaa matkustaa minnekään muualla kun Naxokseen! Trapani on paljon parempi ja aidompi paikka, itse menemme sinne aina!!

      • Naxos ei ole Sicilia

        "Tavallinen" suomalainen matkustaa sinne, mihin suomalaiset matkatoimistot järjestävät pakettimatkoja....Cefalú olisi ilman muuta paljon parempi vaihtoehto kuin Naxos, mutta sehän on makuasia....Tunnen henkilökohtaisesti Trapanin seudun: Erice, San Vito lo Capo, Castellammare del Golfo, Marsala jne.... Tämän saaren kulttuuriin ja kauneuksiin ei pysty tutustumaan edes vuodessa, saatikka sitten 1-2 viikon lomalla jossain turistirannalla...


    • tuhkatkin pesälle
    • Nakuliykkönen

      Samaa mieltä! kyllä Trapani on paras osa Sisiliassa! Toinen suosikkikohteeni on myös Napoli jossa nähtävää ja elämää riittää. Sisilia on oiva kohde luontomatkailijalle mutta kadut on pieniä ja ahtaita ja päivässä nähdyt, Napolissa on sitä oikeaa ja aitoa suurkaupungin meininkiä! ja kummastakin löytyy aktiiviset tulivuoret ja hienot hiekkarannat

    • grillivarvas
      • Voi teitä...

        Ei tapahtunut. Tuossa sanotaan ihan suomenkielellä, että tapahtui Toscanassa, Sienan kaupungissa. Toscana siis sijaitsee manner-Italiassa jos se nyt sattui ko. viestin lähettäjälle olemaan epäselvää. Kun näyttää tuota netinkäyttötaitoa olevan linkin lähettämisen verran niin luulisi löytyvän myös karttoja netistä... Vai lieneekö jo viikonloppu alkanut... :-) Vanha on juttukin.

        Haloo...


    • Pakarazone

      Kyllä myös Sisiliasta löytyy Siena niminen paikka, katsokaa googlen kartta. Ja väitätkö että Sisilian kävijät on jollain tapaa fiksumpia kuin Sienan kävijät?!?!!!!!!!!

      • Pakarazone

        Sisiliassa ei ole pidemmän päälle mitään muuta nähtävää kuin vanhat rauniot, hiekkarannat ja joka naiselle iskulauseita huutavat rantamiehet. Te Sisilian lomakohteiden kävijät vastatkaa rehellisesti mitä näistä etsitte kun palaatte uudelleen monta kertaa vuodessa? millä tavalla Sisilian rantakohteet eroavat Alanyasta jos kieltä ei lasketa mukaan? Todelliset nähtävyydet ja suurkaupungit löytyvät Napolista ja muualta Italiasta, niihin suuntaavat sivistyneet kulttuurinnälkäiset matkustajat jotka eivät piittää perässä kuolaavista rantamiehistä tai muista maallisista asioista vaan haluavat nähdä uutta.


    • Aperitivo

      Heipä hei! Olen tämän ketjun aloittaja, hauska huomata, miten erilaisia mielipiteitä tänne on tullut. Olin viikon Giardini Naxoksessa lokakuussa. Lomaltani en odottanutkaan nyt kulttuurikierroksia, vaan oikeastaan pitkän työrupeaman jälkeen vain lepoa ja rauhaa.Ja sitä kyllä olikin tarjolla! Aurinko paistoi lämpimästi, rannalla loikotellessa tuli luettua monta hyvää kirjaa ja Välimeressä uiminen oli tähänkin vuoden aikaan mahtava nautinto! Pettymyksiäkin kyllä tuli; Aurinkomatkojen rantahuoneistot olivat lievästi ilmaisten aika surkeat, sängyt kivikovia, jopa jouset tuntuivat läpi. Opas oli sitä mieltä, että juu, tälläistä täällä Sisiliassa on, hotellit vaatimattomia! Ruoka oli jotakuinkin keskinkertaista, kulinaristien paikka se ei ollut. Poikkeuksena Taormina, josta löytyi muutama mainio illallisravintola. Ehdottomasti kannattaa vierailla Taorminassa, johon pääsikin näppärästi bussilla. Olen itse myös sitä mieltä, että Italiassa on todella paljon upeampiakin paikkoja, olen käynyt monissa kaupungeissa, mm. Firenze on yksi suosikkini ja myös pohjoisen Garda-järven alue on mainiota retkeilyseutua. Mutta nyt oli tilausta leppoisalle rantalomalle. Mukavaa loppuvuotta kaikille!

    • Ihana Italia

      Hei, Naxos fani!
      Kertoisitko lisää matkoistasi?
      Ihana lukea aitoja kuvaelmiasi. Teetkö omatoimimatkoja vai käytätkö jotain tiettyyä hyväksi havaittua matkanjärjestäjää...

      Jos olet matkaillut noin 12v lapsen kanssa, niin mitä aktiviteettejä olet löytänyt.
      Entä milloin säät alkavat näin syksyllä viilentyä Sisiliassa?

    • ihmettelen1

      Nakuliykkönen, tarkoitatko Napolia (Se ruuhkainen suurkaupunki).
      Napoli ei ole Sisiliassa....

    • Naxoss

      Hei! Missä hotellissa yövyit Naxoksessa? Olisi mielenkiintoista tietää, kun olemme itse Aurinkomatkoilta nyt varaamassa. Oliko lomahuoneisto Naxos?

    • vuosi_matkaaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe