76 tonnin painoille vetureita

ropsi-sulo

10

1087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimiva linkki
      • F1025

        Mie laitan kymppivolvon.


    • ropsikuski2

      Jos oikeasti olet ropsinkuljettaja, tiedät, että tuollaisia ja isompia kuormia ajettiin jo 60-70 luvun vaihteessa 88 Volvolla ja 76/110 Scanialla.

      • pöllikurssi96

        Eihän tuo 70- tonnin yhistelmä alan ammatilaisille lie mikkään kummajainen :) Alamäessä tietty ennekin on pitäny vähähän hillitä. Ihan turvallisuuden vinkkelistä kaotunna.

        Siis ei ole. Mäki auttaa toistaan ja vetovaihe on satuttava kohalleen.

        Kuljetuskustannusten näkökulmasta katottuna homma on tervetullut. Surittajan ei kaiketi niin ole. Enemmän kuormaa ja niin edellen.

        Tuosta syysä miekin tässä kirjuuttelen. Varmaan alalle toimijat tulevat tuolta jostain, vaikkappa Kiinan suunnalta ja luppavat roudata vermeet sun muut pulkkituotteet toverihintaan.

        Ja ihan terveen talouden mukaista tuo onkin. Hittoako tässä ressaamaan jos joku muu pystyy hoitamaan puolet tai halvemmalla. Sitähän tämä markikinatalous on. Ollan ja katotaan, kuinka Suomen käy. Ryhytään sitten taas hommiin kun kulut (tulot) ovat menoihin nähen hollillaan.

        Harmi vaan jotta meijän valtion mahtimiehet velkaantuvat ihan hitommoista tahrtia. Miu käsityksen mukkaan velan allekirjoittaneet ovat luppautuneet maksamaa velat, jos kukkaan muu ei niitä maksa.

        Varmast hyö sitten kaivavat kuvettaaan ku on tarpeellista.

        Sellaista on tosimiesten homma ennenkin.

        Pöllimkuljettaja


    • antipropsiantti

      vetää kuin sisu tyhjänä...

      • kevyet on kuormat

        tuommosta kevyttä kottikärryä pantu vetämään.saman asian ois lada nivalla tehty.

        Olisivat lyöneet kuormaa,ku kerran rupesivat tekemään.


    • kyrpäkalleaaa

      Vitun juusto maksimi voima tulee vasta kun on päällä painoa1

      • Pöljiä

        Viisaita kundeja!!!


      • Entinen autoilija
        Pöljiä kirjoitti:

        Viisaita kundeja!!!

        Mitä ihmeellistä tosiaankin noissa painoissa on. Itse on ajeltu 80 luvulla aivan laillisesti 100 tonnin yhdistelmää Mersun V 8 mallilla 280 hevosvoimaa käytössä. Hitaasti mentiin mutta mentiin kumminkin turvekuormassa tilaavuuspainoluokka 1 kilvet kyljissä.
        ZF tupla hoossa kyllä vaihdekeppi heilu tiuhaan ja kone huusi kuin porakone. Ihmeen hyvin kuitenkin kesti rattaat ja tietkin.
        Ei ollut edes telivetoa, ainoastaan Nummekin nostoteli. Taksa oli kympin kuutio, taitaa olla samaa luokkaa nytkin.


      • Rane
        Entinen autoilija kirjoitti:

        Mitä ihmeellistä tosiaankin noissa painoissa on. Itse on ajeltu 80 luvulla aivan laillisesti 100 tonnin yhdistelmää Mersun V 8 mallilla 280 hevosvoimaa käytössä. Hitaasti mentiin mutta mentiin kumminkin turvekuormassa tilaavuuspainoluokka 1 kilvet kyljissä.
        ZF tupla hoossa kyllä vaihdekeppi heilu tiuhaan ja kone huusi kuin porakone. Ihmeen hyvin kuitenkin kesti rattaat ja tietkin.
        Ei ollut edes telivetoa, ainoastaan Nummekin nostoteli. Taksa oli kympin kuutio, taitaa olla samaa luokkaa nytkin.

        Ovatko tiet jotenkin heikentyneet, entisaikaan 70 ja 80 luvullakin ajettiin samanmoisia kuorma 5 akselilla, nyt tarvitaan jo yhdeksän. Ei tosiaankaan ollut telivetoakaan, mitä nyt kumit ampuivat tiuhaan ja tiellä niitä usein vaihdettiinkin.
        Kesäläisen Pepe vainaakin sai minulle myytyä Good yearit paukku takuulla ja kyllä ampui komeasti reiän kylkeen ja uusi tuli takuuna.
        110 veti tuon 80 tonnia mukisematta ja 140 Scania olikin jo voimanpesä napavälityksellä.
        Oli sitä hakkeen ajossa Fiattejakin kasi koneella sahojen laivauksella ja 80 tonnia kulki niilläkin.
        Nyt ei varmaan tuhatkaan hevosta riitä suurimmille intoilijoille, ennen oli 267 hv jo kova sana. Niin ne ajat muuttuu ja miehet pehmenee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe