Rintasyöpä

Syöpis

Onko täällä muita kohtalotovereita joilta löytyy joku muukin vakava sairaus kuin syöpä. MS-tauti ollut minulla kohta 10 vuotta ja sen kanssa oppinut elämään, sairaseläkkeelle jouduin silloin alussa heti pahojen fatiikki ja tasapaino-ongelmien takia. Tasapaino on nykyään kohtalainen mutta fatiikki vaivaa yhä edelleen. Minulta löytyi rintasyöpä keväällä; koko rinnan poisto - silikoni ja jokin lihas selästä tilalle, nyt päällä on vielä sytöt 2 kertaa dokea vasta, 4 (1 doke ja 3 ceffiä) vielä edessä sekä herceptiiniä vielä muutama jäljellä, tiedä sitten tulevasta, olen ainakin kuullut että joillekkin tiputetaan herceptiiniä enemmänkin. Olen aivan lopussa, olo on kauhea sekä rahatilanteeni on kerta kaikkisen huono ja joudun luultavasti pistämään osan laskuista ulosottomiehelle, koska ei ole varaa maksaa laskuja eikä niin pitkää maksuaikaa kuin tarvitsisin mikään taho myönnä. Joskus aivan oikeasti tekee mieli heittää pyyhe kehään ja kävellä junan alle, kyllä joitain vastoinkäymisiä kestää mutta kun ei mikään riitä...

67

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -rabnbnb

      On minullakin ollut verenpainetauti 40 v, ja lääkitys ei tehoa paineet ovat 185/135 vaikka on lääkkeitä vaihdettu moneen otteeseen,keuhko ja sydäninfarktin olen sairastanut,luita särkee jatkuvasti ja unet jää muutamaan tuntiin.Rahat riittää vuokraan ruokaan ja sähkölaskuun muuhun en rahaa tarvitsekkaan ei raha onnelliseksi tee,ei tee mieli vaellella marketeissa ja tavarataloissa.Minulla on 3 tervettä lasta ja se on enempi kuin miljoonankaan euro olen tyytyväinen näin.En kaipaa rikkauksia mitä minä niillä,en myöskään ala kenenkään kanssa seurustelemaan sen vuoksi jotta tulot olisivat paremmat,mielummin olen köyhänä yksin ei tarvitse pokkuroida ketään tai mennä sänkyyn vaikkei kiinnosta pätkänkään vertaa

      • -ranmnm

        Voimia sinulle hoitoihin,oletpa joutunut aika koetukselle,toivotaan jotta asiasi parantuvat.Siunausta sinulle


      • saakotätäkysyä?

        Miten sinä 40v verenpainetautia sairastanut olet huolehtinut ns. omasta osuudestasi eli miten olet muuttanut elämäntapojasi parempaan suuntaan (paino, ruoka, liikunta, tupakointi, viina, suola, stressi)?


    • -ranmnm

      Sain raskausmyrkrtyksen jälkeen verevpainetaudin,Olin silloin 17v,Alkoholia en käytä lainkaan missään muodossa,lenkkeilen tunnin-puolitoista tuntia joka päivä,suolan olen jättänyt pois melkein kokonaan,mitä nyt leivastä tai juustosta tulee.Stressi minulla on melkein koko ajan,makselen lamaaikaista asunto velkää lopun elämääni.Velka sen kun kasvaa vaikka maksan suurimman erän ulosottoon,niin korot vaan kasvavat

    • saakotätäkysyä?

      No joo, tupakasta ja painosta et sitten maininnut mitään.

      Kuulosti vähän siltä, että kun "taudin" saa, se olisi aina ja ikuisesti?

      En tarkoita, että aina kaikki vain itsestä ja elämäntavoista riippuisi. Kerran vain tapasin yhden tutun tutun, joka poltti ketjussa tupakkaa ja oli todella lihava. Sitten hän valitti, että kun on niin korkea verenpaine - kun se on heillä suvussa. Eikö juuri silloin kun on suvussa herkkyyttä saada korkea verenpaine, pitäisi erityiosesti karsia pois niitä elämäntapoja, jotka sitä painetta nostaa?

      Ei pahalla.

    • -ranmnm

      Painoni on pysynytkurissa,pidän sen alle 60kg joskus kuten lomaaikana tulee muutama ylikilo.Tupakkaa poltan puolikkaan kahvin ja ruoan jälkeen,Meillä on suvussa rasituksena ollut sepelvaltikotauti viidenteen infarktiin isäni kuoli 3 lähisukulaistani on kuollut 36v,sydänkohtaukseen ja 2 veljelläni on myös verenpainetauti

    • saako?

      Niin kyllä se tupakka nostaa verenpainetta. Kahvin ja ruuan jälkeen? Jokunen tulee sit poltettua joka päivä.

      Tupakka on aina se, josta lääkärit ensimmäisenä sanoo, että tupakka pois, jos terveydestäsi haluat huolehtia. Se on pahin, mitä itselleen voi tehdä. Syöpämielessäkin.

      Mut tsemppiä kuitenkin!

    • -ranmnmm

      Minulle lääkäri sanoi jotta jos lopetan tupakoinnin niin se vasta stressin tuokin.Minulla menee 4 tupakkaa päivässä.Paljon vaarallisempaa on kuitenkin alkon tuotteita nauttia,onneksi sitä pahetta minulla ei ole,Samoin ruoissa olevat väri ja lisäaineet,sekä pakokaasu ja siitä tulevat pienhiukkaset ovat vaarallisia.Pakokaasuja meidän on pakko hengiteltävä

    • puskassa piikkejä?

      hei älä viitti, kukaan lääkäri ei noin voi sanoo ja jos sanookin niin on väärässä. Kun passiivinenkin tupakointi on jo vaaratekijä niin ihan varmasti jo 4 tupakkaa päivässä on tosi vaarallista mut pistä vaan pääsi puskaan

      • -rabnbn

        Työpaikallanikin kaikki polttavat askin päivässä eli 27 savuketta/vrk eikä kukaan heistä ole syöpään sairastunut..Pikku lapselle voit tuollaista tuputtaa et aikuiselle.Mitä enemmän tulee kieltoja sitä enemmän alan polttamaanMitenkä on sinun laitasi.Oletko hoikka käytkö lenkillä,otatko edes häissä kuplivaa,ja tuntuu niin kuin sinä eläisit oikein ja kaikkien muiden pitäisi elää sinun ehdoillasi.


      • no smoke
        -rabnbn kirjoitti:

        Työpaikallanikin kaikki polttavat askin päivässä eli 27 savuketta/vrk eikä kukaan heistä ole syöpään sairastunut..Pikku lapselle voit tuollaista tuputtaa et aikuiselle.Mitä enemmän tulee kieltoja sitä enemmän alan polttamaanMitenkä on sinun laitasi.Oletko hoikka käytkö lenkillä,otatko edes häissä kuplivaa,ja tuntuu niin kuin sinä eläisit oikein ja kaikkien muiden pitäisi elää sinun ehdoillasi.

        -ra lopeta,jos ei oo asiaa ei tarvitse nälviä.


      • tupakan haitat
        -rabnbn kirjoitti:

        Työpaikallanikin kaikki polttavat askin päivässä eli 27 savuketta/vrk eikä kukaan heistä ole syöpään sairastunut..Pikku lapselle voit tuollaista tuputtaa et aikuiselle.Mitä enemmän tulee kieltoja sitä enemmän alan polttamaanMitenkä on sinun laitasi.Oletko hoikka käytkö lenkillä,otatko edes häissä kuplivaa,ja tuntuu niin kuin sinä eläisit oikein ja kaikkien muiden pitäisi elää sinun ehdoillasi.

        Käytännän kokemuksia tupakoinnista tuttujen ja naapurien osalta. Puhumattakaan mitä olen työssäni kohdannut mutta jätän sen puolen pois, olisi liian julmaa...

        Laskin, että naapureissa ( kerrostalo) ja tutuissa on kahdeksan polttajia, jotka ovat polttaneet vuosikymmenet ja tunnen heidät aika hyvin. Heistä yksi lopetti n kaksi vuotta sitten kun vakava sairaus pysäytti. Tuli eturauhassyöpä ja heti perään sydän kohtaus jossa oli henki mennä. Mies kurjistui silminnähden ja oli kuin varjo entisestään, naamakin sinersi ja paino putosi.

        Mies päätti että tupakka lähtee kerralla ja lähti. Sanoo nyt,että ihmettelee miten se oli helppoa kun teki itselleen selväksi. Ja ihmetellee että miten hän oli tupakan orja. Vuosikymmenet. Mies selvisi syövästä, toistaiseksi kaikki hyvin sillä rintamalla ja uskon että pysyy. Käteen jäi keuhkoahtauma kuitenkin mutta ei ole pahinta laatua, eikä pahene koska lopetti tupakoinnin. Kunto noussut, paino jonkin verran ja on hyväkuntoisen näköinen nyt.

        Muista tupakoijista kukaan ei ole lopettanut. Kolmella on varmistettu keuhkoahtauma ja askeleet hidastuneet olemattomiin kun ei jaksa. Pitää huokua välillä ja levätä. Yhdellä c-pap kotona. Muilla tupakoijilla on jatkuva krooninen bronkiitti ja jatkuvat nuhat, flunssat. Ja pahaa tekee kun kuulee limaista yskimistä kaiken aikaa kun tapaa ja juttelee. Tuttujen Ikähaitari 40-75v... Johtopäätöksiä saa vetää. Ja jokainen pelaa venäläistä rulettia siihen saakka kunnes on totuuden edessä. Ei se minua koske, kun sekään ei sairastunut, kummin kaima ja oli tupakoinut ikänsä..


      • fgjtjtrjjr
        tupakan haitat kirjoitti:

        Käytännän kokemuksia tupakoinnista tuttujen ja naapurien osalta. Puhumattakaan mitä olen työssäni kohdannut mutta jätän sen puolen pois, olisi liian julmaa...

        Laskin, että naapureissa ( kerrostalo) ja tutuissa on kahdeksan polttajia, jotka ovat polttaneet vuosikymmenet ja tunnen heidät aika hyvin. Heistä yksi lopetti n kaksi vuotta sitten kun vakava sairaus pysäytti. Tuli eturauhassyöpä ja heti perään sydän kohtaus jossa oli henki mennä. Mies kurjistui silminnähden ja oli kuin varjo entisestään, naamakin sinersi ja paino putosi.

        Mies päätti että tupakka lähtee kerralla ja lähti. Sanoo nyt,että ihmettelee miten se oli helppoa kun teki itselleen selväksi. Ja ihmetellee että miten hän oli tupakan orja. Vuosikymmenet. Mies selvisi syövästä, toistaiseksi kaikki hyvin sillä rintamalla ja uskon että pysyy. Käteen jäi keuhkoahtauma kuitenkin mutta ei ole pahinta laatua, eikä pahene koska lopetti tupakoinnin. Kunto noussut, paino jonkin verran ja on hyväkuntoisen näköinen nyt.

        Muista tupakoijista kukaan ei ole lopettanut. Kolmella on varmistettu keuhkoahtauma ja askeleet hidastuneet olemattomiin kun ei jaksa. Pitää huokua välillä ja levätä. Yhdellä c-pap kotona. Muilla tupakoijilla on jatkuva krooninen bronkiitti ja jatkuvat nuhat, flunssat. Ja pahaa tekee kun kuulee limaista yskimistä kaiken aikaa kun tapaa ja juttelee. Tuttujen Ikähaitari 40-75v... Johtopäätöksiä saa vetää. Ja jokainen pelaa venäläistä rulettia siihen saakka kunnes on totuuden edessä. Ei se minua koske, kun sekään ei sairastunut, kummin kaima ja oli tupakoinut ikänsä..

        Samoin on alkoholin haitat,paljon ihmisiä sairastuu tai kuolee


    • syöpäverenpaine

      Wikipediasta poimittua:

      Erään arvion mukaan joka toinen koko aikuisikänsä tupakoinut kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin[15]. Yleisimpiä tupakoinnin aiheuttamia sairauksia ovat erilaiset syövät, sydänsairaudet, verenkiertohäiriöt ja -sairaudet, näön heikkeneminen, krooniset keuhkosairaudet, kuten astma sekä krooninen keuhkoputkentulehdus ja siihen liittyvä keuhkoahtauma. Lisäksi tupakointi aiheuttaa impotenssia ja suurentaa mahahaavan riskiä. Tupakointi on merkittävin sepelvaltimotaudin, aivoinfarktin ja katkokävelyn aiheuttaja. Tupakointi aiheuttaa keuhkosyövistä 90 %,[16] haimasyövistä 30 %[17] ja huomattavan osan myös muista syöpäsairauksista. Tupakointi tiedetään muun muassa keskeiseksi munuaissyövän riskitekijäksi[18]. Tupakointi myös nostaa virtsarakon syövän riskin suunnilleen nelinkertaiseksi ja aiheuttaa enemmistön sairastumisista.[19] Tupakointi heikentää lisäksi hedelmällisyyttä molemmilla sukupuolilla[20].

      Tupakointi aamulla on muuta tupakointia epäterveellisempää. Jos tupakoitsija polttaa puolen tunnin sisällä heräämisestä, kasvaa jo muutoinkin kohonnut keuhkosyöpäriski lähes kaksinkertaiseksi, kertoo Cancer-lehdessä raportoitu amerikkalaistutkimus. Tutkimukseen osallistui yli 7 000 tupakoitsijaa. Syöpäriskin kasvu selitetään sillä, että heräämisen jälkeen tupakoivat vetävät henkeensä tavallista enemmän savua ja näin ollen enemmän syöpää aiheuttavia kemikaaleja.[21]

      Verenkierron häiriöt selittyvät muun muassa sillä, että nikotiini supistaa verisuonia, jolloin verenkierto heikkenee ja veritulppa syntyy herkemmin.[22] Verisuonten supistuminen saa aikaan verenpaineen kohoamisen, joka aiheuttaa sydämelle enemmän työtä, kasvattaen erityisesti sydän- ja verisuonitaudeista kärsivien akuutteja riskejä.

      Savukkeina poltetun tupakan käyttö uhkaa keuhkojen toimintaa, lisää sairastumisen riskiä ja heikentää ääreisverenkiertoa, joka ilmenee raajojen kylmyytenä. Tuorein tutkimus on myös osoittanut, että pitkäaikainen tupakointi aiheuttaa usein keuhkoahtaumatautia.[23] Jopa puolet naistupakoitsijoista sairastuu keuhkoahtaumatautiin. [24]

      Suurina annoksina tupakointi voi aiheuttaa pahoinvointia ja muita myrkytysoireita. Ihon pintaverenkierto heikkenee, mikä heikentää kylmän sietoa. Tupakan hiilimonoksidi eli häkä heikentää veren hapenkuljetuskapasiteettia ja siten fyysistä suorituskykyä.

      Tupakoinnin haittoihin lukeutuvat myös savun sivullisille aiheuttamat haitat, joita kutsutaan passiiviseksi tupakoinniksi. Monissa maissa on rajoitettu tupakointia julkisilla paikoilla, millä pyritään vähentämään tupakoinnin haittavaikutuksia kansanterveydelle. Esimerkiksi Euroopan unionin komission mukaan Euroopassa kuolee joka vuosi yli puoli miljoonaa ihmistä tupakan aiheuttamiin sairauksiin.[25] Tupakointia rajoittavaa lainsäädäntöä on ainakin Suomessa, Norjassa, Ruotsissa, Yhdysvalloissa, Irlannissa, Virossa, Alankomaissa, Italiassa, Kreikassa ja Turkissa.[26]

      Lannoitteilla kasvatettu tupakka sisältää merkittäviä määriä poloniumin isotooppia 210, joka kerääntyy tupakoitsijoiden keuhkoihin ja aiheuttaa syöpää.[27]

      Tupakkatuotteiden myynnistä perittiin Suomessa tupakkaveroa 739 miljoonaa euroa vuonna 2011 ja arvioitu verokertymä vuodelle 2013 on 779 miljoonaa euroa. Lähes 90 prosenttia veron tuotosta tulee savukkeiden myynnistä.[28] Tampereen yliopiston terveystaloustieteen professorin Pekka Rissasen mukaan tupakkaveroa kerätään enemmän kuin tupakasta aiheutuvien sairauksien hoitoon kuluu rahaa[29]. ”Tupakan myynnistä kertyy valtiolle verotuloja noin 600 miljoonaa euroa vuodessa. Samaan aikaan tupakoinnin aiheuttamat kustannukset ovat 1,5–2 miljardia euroa vuodessa. Kustannuksia syntyy menetetyistä elinvuosista, sairauksien hoidosta, sairauspoissaoloista, sairauskorvauksista, tupakkataukojen aikana tekemättömästä työstä, tulipaloista, roskaamisesta ja tupakansavun rajaamisesta tupakointitiloihin.”[

      • -ranmnm

        Niin jos tupakkaverot jäisivät pois niin kuka olisi valmis maksamaan sen vero summan739miljoonaa.Tietenkin he ketkä tupakasta narisevat.Laitettaisiinki kaikki tupakkaverosta puuttuvat eurot vaikkapa ruoan hintaan vai mihinkä


    • syöpäverenpaine

      Suomen sydänliiton sivuilta poimittua. Huomaa erityisesti maininta vähäisen tupakoinnin haitoista:

      Tupakointi on valtava riski

      Kaikki tietävät nykyisin, että tupakointi on vaaraksi terveydelle, mutta riskin suuruutta aliarvioidaan edelleen. Pitkäaikainen tupakointi lyhentää elämää keskimäärin kahdeksalla vuodella. Tupakoinnin lopettaminen parantaa ennustetta huomattavasti.


      Tupakointi vaikuttaa tavalla tai toisella noin kahteen kolmasosaan valtimotautikohtauksista. Kaikki poltettavat tupakkatuotteet (savuke, kevytsavuke, sikari, piippu) lisäävät valtimotautien vaaraa. Myös suunuuskan sisältämä nikotiini on sydämelle haitallista, koska se supistaa sydänlihaksen hapensaannista huolehtivia verisuonia, sepelvaltimoita.

      Sepelvaltimotauti on suomalaisten yleisin kuolinsyy ja myös tavallisin tupakkatauti. Tupakoitsija saa sydänkohtauksen kymmenen vuotta aiemmin kuin tupakoimaton.
      Yhteys korostuu nuoremmissa ikäryhmissä. Alle 50-vuotiaan tupakoitsijan riski kuolla sydänkohtaukseen on kuusinkertainen tupakoimattomaan ikätoveriinsa verrattuna.

      Sairastumisen vaara on suurin ihmisillä, jotka ovat polttaneet kauan tai polttavat paljon. Tupakointi vaikuttaa kuitenkin verisuonistoon myös välittömästi tupakointihetkellä, erityisesti infarktin laukaisijana.

      Jo vähäinen tupakointi (vähemmän kuin viisi savuketta päivässä) riittää kaksinkertaistamaan sairastumisen vaaran.

      Valtimotauteja sairastavalle tupakointi on erittäin vaarallista. Se vaikeuttaa sairauden heikentämää verenkiertoa entisestään niin sepelvaltimoissa, alaraajoissa kuin aivoissakin. Sepelvaltimotautipotilailla tupakointi kaksinkertaistaa sepelvaltimotautikohtauksen vaaran ja jopa kuusinkertaistaa kuolemanriskin.

      • -ranmnm

        Niin kuolemme kaikki.Antakaa aikuisten ihmisten elää niin kuin parhaaksi näkevät


    • -ranmnm

      Niin on alkoholikin pahinta myrkkyä syöpäsairaalle

      • ei myrkkyä

        lasi tai kaksi punaviintä päivässä on terveelistä,myös syöpäpotilaalle! Tutkittu asia, ei pidä kirjoittaa huuhaa juttuja,ottaa selvää faktasta ja sitten.....


      • -ranmnm
        ei myrkkyä kirjoitti:

        lasi tai kaksi punaviintä päivässä on terveelistä,myös syöpäpotilaalle! Tutkittu asia, ei pidä kirjoittaa huuhaa juttuja,ottaa selvää faktasta ja sitten.....

        2 lasia punaviiniä ei varmasti ole terveellistä olla pikku notkeessa joka päivä


      • 9+20
        -ranmnm kirjoitti:

        2 lasia punaviiniä ei varmasti ole terveellistä olla pikku notkeessa joka päivä

        Vaarattomampaa kuin neljä tupakkaa.


    • kysyn vaan tyhmiä?

      joo mut mitä sitä hehkuttaa, että altistan itseäni vain tällä yhdellä hirveelle myrkylle, mutta en käytä sitä toista. Eikö ihmisen pitäisi tehdä kaikkensa?

    • -rabnbn

      Ihmiset joutuvat väkisin kaupungissa hengittelemään pakokaasuja ja pienhiukkasia jotka menevät suoraan keuhkoihin,Tuhansia kuolee siihen tautiin.Vauvatkin saavat pienhiukkasia kun nukutetaan pihalla,eikö silloin autoilu pitäisi kieltää kokonaan.Minä en ainakaan halua pakokaasuja hengitellä,enkä pien hiukkasia keuhkoihini.Ennen pääsi keskuspuistoon puhtaaseen ilmaan kävelemään,mutta nyt keskuspuistoista on puut kaadettu,ja miljonääreille rakennettu sinne asuntoja.Se keskuspuisto oli meidän kaikkien virkistys paikka vaan eipä ole enään.Raha puhuu se on selvä

      • 10+20

        Just siksi kun joudut hengittämään pakokaasuja pakostakin jätä tupakka pois niin riskit on vähäisemmät. Ihmisen on pakko hengittää mutta ei ole pakko polttaa tupakkaa.


    • -ranmnm

      Samana päivänä kun autoilijat jättävät autonsa talliin lopetan minäkin röökinpolton

      • no smoke

        -ra lopeta tupakan poltto,epäterveelistä. Älä vertaa itseesi kenenkään autoon,ei hyvä ei!


    • Tupakoija on kakkosl

      -ra, kukaan lääkäri ei suosittele tupakointia ja aina kysytään lääkärin vastaanotolla, poltatko. Kohta tupakoija on kakkosluokan kansalainen, hyvä jos tulevaisuudessa saa edes hoitoa. Kardilogi piti hyvin tärkeänä, sitä etten polta, vaikka sairastan tällä hetkellä kahta sydänsairautta, kolmas varmistuu ensi viikolla. Tupakoijaan suhtaudutaan nuivasti terveydenhuollossa. Kai se on helppoa vedota, että sitten lopetan, jos kukaan ei autoile... lapsellista.

      • no smoke

        Totta,häpen että poltan, tänä päivänä saa paljon apua tupakoinnin lopettamiseen.Kukaan lääkäri ei ole suopein silmin katsonut,kun ovat kysynet jos poltan.-ra on kertonut paljon hampaistaan ja tässä tuli selvitys siihen asiaan.TUPAKKA!


      • -ranmnm
        no smoke kirjoitti:

        Totta,häpen että poltan, tänä päivänä saa paljon apua tupakoinnin lopettamiseen.Kukaan lääkäri ei ole suopein silmin katsonut,kun ovat kysynet jos poltan.-ra on kertonut paljon hampaistaan ja tässä tuli selvitys siihen asiaan.TUPAKKA!

        Turhaan keksitte syitä.Minun omalääkärinikin itse polttaa vaikka tietää vaaroista enemmän kuin te,.Tupakka ei hampaita irrota.Turha edes puhua tästä asiasta,minä poltan ja sillä siisti.Mikään ei saisi minua lopettamaan vaikka lailla kiellettäisiin.Miksette juoppojen kimppuun käy se alkohan edes auttaa syövän syntyä.Eikö silloin kaikkien pitäisi lopetta kaikki alkoholi pitoiset tuotteet eikö vaan,ja sohvaperunat kunnon lenkille joka päivä satoi tai paistoi.Tämä Suomenmaa on jo nyt niin kieltoja täynnä ettei mitään saisi tehdä kun käydä ilmatteeksi töissä jotta voidaan palkkarahat lähettää vaikkapa Kreikkaan,Sellaiset jotka itse ennen ovat polttaneet ovat kovimpaa huutamassa jotta muidenkin pitäisi lopettaa,ei onnistu täytyy olla motivaatio


      • Lopeta toki
        -ranmnm kirjoitti:

        Turhaan keksitte syitä.Minun omalääkärinikin itse polttaa vaikka tietää vaaroista enemmän kuin te,.Tupakka ei hampaita irrota.Turha edes puhua tästä asiasta,minä poltan ja sillä siisti.Mikään ei saisi minua lopettamaan vaikka lailla kiellettäisiin.Miksette juoppojen kimppuun käy se alkohan edes auttaa syövän syntyä.Eikö silloin kaikkien pitäisi lopetta kaikki alkoholi pitoiset tuotteet eikö vaan,ja sohvaperunat kunnon lenkille joka päivä satoi tai paistoi.Tämä Suomenmaa on jo nyt niin kieltoja täynnä ettei mitään saisi tehdä kun käydä ilmatteeksi töissä jotta voidaan palkkarahat lähettää vaikkapa Kreikkaan,Sellaiset jotka itse ennen ovat polttaneet ovat kovimpaa huutamassa jotta muidenkin pitäisi lopettaa,ei onnistu täytyy olla motivaatio

        mutt< -ra, eikö terveydessä ole motivaatiota. Verenpainearvot laskevat, kun lopetat tupakoinnin, ja mitä niitä sairauksia sulla oli. Saat paremman kohtelun terveydenhuollossa. Minun hoitava lääkäri kardilogi, ei ymmärrä tupakoijaa, on Helsingissä, varo ettet saa häntä lääkäriksi, löytyy Meikusta.


      • tupakit pois
        Lopeta toki kirjoitti:

        mutt< -ra, eikö terveydessä ole motivaatiota. Verenpainearvot laskevat, kun lopetat tupakoinnin, ja mitä niitä sairauksia sulla oli. Saat paremman kohtelun terveydenhuollossa. Minun hoitava lääkäri kardilogi, ei ymmärrä tupakoijaa, on Helsingissä, varo ettet saa häntä lääkäriksi, löytyy Meikusta.

        samaa mieltä, hampaat ja ikenet tulee rumiksi kun tupakoi,ei kukaan sitä halua,ja jos muutakin tautia pukkaa pääle koko ajan,ois aika lopetaa,veronmaksajatkaan ei tykkää,rahat menee johonki joka ei hoida itteensä!


      • teeskentelemätön
        -ranmnm kirjoitti:

        Turhaan keksitte syitä.Minun omalääkärinikin itse polttaa vaikka tietää vaaroista enemmän kuin te,.Tupakka ei hampaita irrota.Turha edes puhua tästä asiasta,minä poltan ja sillä siisti.Mikään ei saisi minua lopettamaan vaikka lailla kiellettäisiin.Miksette juoppojen kimppuun käy se alkohan edes auttaa syövän syntyä.Eikö silloin kaikkien pitäisi lopetta kaikki alkoholi pitoiset tuotteet eikö vaan,ja sohvaperunat kunnon lenkille joka päivä satoi tai paistoi.Tämä Suomenmaa on jo nyt niin kieltoja täynnä ettei mitään saisi tehdä kun käydä ilmatteeksi töissä jotta voidaan palkkarahat lähettää vaikkapa Kreikkaan,Sellaiset jotka itse ennen ovat polttaneet ovat kovimpaa huutamassa jotta muidenkin pitäisi lopettaa,ei onnistu täytyy olla motivaatio

        miksis käyt ilmatteeksi töissä? ja olet sitte katkera, ei kannata vaan vaatia kunnon palkkaa tai lakata käymästä töissä.


      • -rabnbn
        teeskentelemätön kirjoitti:

        miksis käyt ilmatteeksi töissä? ja olet sitte katkera, ei kannata vaan vaatia kunnon palkkaa tai lakata käymästä töissä.

        En ole katkera,pidän työtovereista sekä asiakkaista,meillä on lämpimät valit ja kuka vaan on tervetullut syömään sinne ilmatteeksi,paitsi kännisiä ei oteta.Rahasta viis saan sen verran jotta pärjään kunhan en mitään turhia osta,uusia vaatteita,meikkejä enkä kertakäyttö sukkahousuja,itse leikkaan pitkät hiukseni niin ei parturillekkaan tarvitse rahaa viedä.Minulle on aivan sama kuinka monta miljoonaa jollain,Tehkööt mitä haluavat,minä keksin aina pieniä retkiä,samilen metsäss mustikassa,puolukassa sekä sieniä keräilen,Pienestä ne ilon pisarat tulee ja lapset ovat kallein aarteeni.


      • qwertyuäölk
        -rabnbn kirjoitti:

        En ole katkera,pidän työtovereista sekä asiakkaista,meillä on lämpimät valit ja kuka vaan on tervetullut syömään sinne ilmatteeksi,paitsi kännisiä ei oteta.Rahasta viis saan sen verran jotta pärjään kunhan en mitään turhia osta,uusia vaatteita,meikkejä enkä kertakäyttö sukkahousuja,itse leikkaan pitkät hiukseni niin ei parturillekkaan tarvitse rahaa viedä.Minulle on aivan sama kuinka monta miljoonaa jollain,Tehkööt mitä haluavat,minä keksin aina pieniä retkiä,samilen metsäss mustikassa,puolukassa sekä sieniä keräilen,Pienestä ne ilon pisarat tulee ja lapset ovat kallein aarteeni.

        Missä se paikka on, jossa saa ilmatteeksi syödä kuka vaan? minulta loppuvat rahat joka kuukausi kesken, vaikken tuhlaa turhuuteen.
        Sinäkin dsst ruuat sieltä, syöt päivän ateriat siellä, ja voit viedä kotiinkin, vaikka sitä et tunnustakaan!


      • palkka joka kk
        qwertyuäölk kirjoitti:

        Missä se paikka on, jossa saa ilmatteeksi syödä kuka vaan? minulta loppuvat rahat joka kuukausi kesken, vaikken tuhlaa turhuuteen.
        Sinäkin dsst ruuat sieltä, syöt päivän ateriat siellä, ja voit viedä kotiinkin, vaikka sitä et tunnustakaan!

        -ra kuulostat katkeralta mitä muilla on! Jos menisit töihin saisit palkan joka kk,niin voisit tehdä nuo asiat,mistä haaveilee!


      • -rabnbnbn
        qwertyuäölk kirjoitti:

        Missä se paikka on, jossa saa ilmatteeksi syödä kuka vaan? minulta loppuvat rahat joka kuukausi kesken, vaikken tuhlaa turhuuteen.
        Sinäkin dsst ruuat sieltä, syöt päivän ateriat siellä, ja voit viedä kotiinkin, vaikka sitä et tunnustakaan!

        En syö milloinkaan työpaikalla.Syön ainoan aterian illalla,aamupulakin saa jäädä väliin


      • -ranmnm
        palkka joka kk kirjoitti:

        -ra kuulostat katkeralta mitä muilla on! Jos menisit töihin saisit palkan joka kk,niin voisit tehdä nuo asiat,mistä haaveilee!

        Minulla on pieniä haaveita joita toteutan nuorimmaiseni kanssa,lapsiani kaikkia tapaan päivittäin.Onneksi on sopuisa perhe.Mistä olisin katkera siitäkö kun ei ole millejä taskussa,Lapseni ovat tärkeimpiä kun miljardit eurot.Se on niin suuri lahja kun saa lapsia.Me olemme hyvin läheisiä toisillemme.Ei olla eri huoneissa niin kuin nyky lapset jokainen on omassa huoneessaan pelaamassa pleikkaria tai muuta.Vanhemmat eivät edes tunne lapsiaan ja heidän toiveitaan.Mikäli lapselta kysyttäisiin menesikö hän päiväkotii vai jäisi kotiin niin vastaus on varmasti koti.Sääliksi käy kun alle vuoden ikäisiä lapsia viedään hoitoon jo vähän jälkeen seitsemän,sääliksi käy


      • -ranmnm
        palkka joka kk kirjoitti:

        -ra kuulostat katkeralta mitä muilla on! Jos menisit töihin saisit palkan joka kk,niin voisit tehdä nuo asiat,mistä haaveilee!

        Mielummin olen kotona silloin kun halua,ettei ole pakko lähteä joka aamu ruuhkaan ja töihin.Arvostan kotona oloa niin paljon etten vaihtaisi tätä nihinkään.Usein katson lähellämme olevia valtavia huviloita,mutta he eivät keriä kotonaan olemaan,kun ei ole iltaisinkaan valoa,silloinhan se on vain nukkumispaikka ja kallis sellainen,kai siitäkodistaan haluaisinauttia muutakin kun nukkumapaikkana


    • Tuapakoija kakkosluo

      ei kardilogi vaan kardiologi

    • -ra bnbn

      Saavathan he veroa tupakasta,kuka olisi valmis maksamaan saamatta jääneet tupakkaverot

      • PYSY FAKTOISSA!

        Tupakoinnin yhteiskunnalle aihauttamat haitat ovat paljon suuremmat kuin tupakan myynnistä saadut verotulot.


      • -rabnbn
        PYSY FAKTOISSA! kirjoitti:

        Tupakoinnin yhteiskunnalle aihauttamat haitat ovat paljon suuremmat kuin tupakan myynnistä saadut verotulot.

        Viinasta tulevat haitat ja turhat kuokemat tulevat yhteiskunnalle paljon kalliimmiksi


      • -ranmnm
        PYSY FAKTOISSA! kirjoitti:

        Tupakoinnin yhteiskunnalle aihauttamat haitat ovat paljon suuremmat kuin tupakan myynnistä saadut verotulot.

        Entäs lihavien hoidoista kuluvat hoitomaksut?Entä alkon tuotteita juovien terveyskustannukset ovat mittavat,Urheilijöiden vammat nekin ovat verorahoista poissa,Onko lihavien maksamat valtavat summat veroja siitä että heitä hoidetaan.Itse aiheutettuja sairauksia on lihavuus,tupakointi,viinan juonti,yym.kenetkä pitäisi heittää laidan yli ettei hoideta.Aina toitotetaan että lopeta tupakan poltto,miksi ei jotta lopeta viinan juonti ja lihaville jotta jättäisivät ruokavaliosta suklaat pois,sipsit,pekoonit,ja kaikki rasvassa valmistettavat ruoat,miksei heille sanota jotta söisivät ruisleipää ilman leikkeleitä tai rasvaa,juomaksi vaan pelkkää vettä ruoaksi salaattia ilman salaattikastiketta,kesäkeittoa ym,vähän kalorisia ruokia?


    • korsteeni

      Tämä ketjuhan alkoi siitä, että jollakulla jokin muukin vakava sairaus kuin "vain" syöpä. No sitten ilmoittautui tämä tupakoitsija -ra, hänellä kun on ollut verenpainetauti jo 40vuotta, ja keuhko- ja sydäninfarktit läpikäytynä.

      Näin kirjoittaa -ra: "Turha edes puhua tästä asiasta,minä poltan ja sillä siisti.Mikään ei saisi minua lopettamaan vaikka lailla kiellettäisiin.Miksette juoppojen kimppuun käy se alkohan edes auttaa syövän syntyä."

      Mitä tähän sanomaan? No ainakin, että sympatiapisteitä et minulta saa. Pidät kynsin hampain kiinni omasta pahasta tavastasi, joka ylläpitää näitä sairauksiasi.

      Vastuullinen ihminen lopettaa juomisen ja tupakoinnin yms. epäterveelliset tavat viimeistään silloin kun sairastuu.

      -ra, kerroit myös olevansa köyhä. Olet kuitenkin saanut lähestulkoon ilmaiset verenpainelääkkeet 40vuoden ajan, sekä hoidot sydän- ja keuhkovaivoihisi yhteiskunnan kustannuksella. Muistahan se, kun sytytät sen seuraavan tupakan.

    • menikö perille?

      En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, joiden mielesltä he itse saavat tehdä jotakin hullua - vaikka nyt sitten polttaa verenpainetautisena ja syöpäsairaana tupakkaa - koska joku tekee jotakin vielä hullumpaa.

      Sellainen argumentointi on osoitus kypsymättömästä syy-seuraus -suhteen ymmärtämisestä eli kypsymättömyydestä.

      Miltä kuulostaa:

      " Hakkaan lapsiani kerran viikossa, mutta turha mua on arvostella, koska naapuri hakkaa omiaan joka päivä."

      "Heitän aina pikkuroskat noin vain ulos auton ikkunasta, mutta turha mua on arvostella, koska monet heittää jätesäkkejäkin tien poskeen."

      "En kerää pienen koirani jätöksiä tien poskesta, koska toiset jättävät isojenkin koirien jätökset."

    • -ranmnm

      Aloitin työelämässä 13 vuotiaana isäni huoltoasemalla,Menin sinne koulusta suoraan ja teinlauantei ja sunnuntait töitä aamu8-22.Olen varmasti maksanut veroja hoitoni verran,Monta vuotta tein 2 työtö talonmiehentyöt,ja suoraan huoltsikalle töihin.Tänä päivänä nuoret opiskelevat 25 vuotiaaksikin asti eivät maksa veroa.Heillä työvuosia tulee 15 vähemmän kuin meillä jo laspena lyöelämään lähteneet

      • Olisit op16iskellut

        Nykyinen työelämä vaatii koulutusta, järkevä nuori hankkii hyvän, työllistävän ammatin. Hyvin kouluttautunut maksaa valmistuttuaan korkean veroprosentin mukaan veroja. Muuten opiskelijoita on kaiken ikäisiä, paljon vanhempia kun 25-vuotiaat. Yliopistoista löytyy jopa viisikymppisiä jayli. Hanttihommissa saaa huonoa palkkaa, niillä ei makseta talolainoja ym.


      • lusikalla / kauhalla

        13-vuotiaana isän huoltikselle töihin, lapsi 17-vuotiaana, töitä ja välillä kahta samaan aikaan, nyt sitten elelet yksin tiukalla budjetilla vuokrakämpässäsi tupakkaa poltellen ja verenpainetautisena, milloin mihinkin hoitoon ja lääkkeeseen yhteiskunnalta varoja saaden. Toisessa ketjussa kerroit polttavasi vaikka tupakka julistettaisiin laittomaksi, koska polttaminen rauhoittaa sinua ja polttamalla vältät rauhoittavien lääkkeiden käytön.

        Nyt sitten väität maksaneesi tnoilla kovasta työnteosta maksamillasi veroilla omat hoitosi. Epäilen. Kuulostat niin pienituloiselta, että niillä pennosilla on ehkä juuri ja juuri kustannettu lapsiesi koulut ja hoitopaikat (sinun vetäessä niitä kahta työtäsi;=).

        Hyvät jatkot sinne haavemaailmaasi! Sytytäpä tupakki tämän kunniaksi! Olet niin surkea, että en enää jatka kommentointiani.


    • pienituloinen

      -ra, pienestä eläkkeestä on veroprosentti 0. Velatkin vanhenevat määräajassa, kai tiesit?

    • -rabnbn

      No eivät vanhene,En pääse velkaneuvontaan koska minun tuloistani ei ole mistä otta,Kyllä minulla silti verot menee Ilmariselle,Vuokrran maksun jälkeen minull jää elämiseen 460euro,siitä sitten maksaa bussimatkat työpaikalle silla rahalla saisin jo päivän ruoan.Ulosottoon menee rahani kunnes kuolen näin se vaan ob sossulasta eivät anna mitään koska vetoavat jotta kyllä sillä summalla ruoat saa ja lipun työpaikan väliseen matkaan,Onneksi on pitkät hiuksetOlem jo vuosia leikannut omat hiuksesi,meikkiä en käytä kun ripsiväriä,se kestää minulla vuoden.vaatteet ostan aina kirppikseltä paitsi lapselle uudet ja kauniitAinooita harrastujsia jotka eivät maaksa mitää on ripeätj juoksu taireippaa kävelylenkit,sekä kirjastossa käynti ja löytää mieluista lukemista.Lääkekarro mjnulla men maksukatto töyteen jotain yki600 euroa

      • lusikalla/kauhalla

        Tämän vielä sanon, kun yllä oleva kommenttisi oli tullut oman kirjoitteluni aikana.

        Olet vielä veloissakin!

        No kyllä sitten varmaan yhteiskunta on sinusta ihan hirveästi plussalla!!!!!!!!


      • prov.???vai ei

        Elatustuki ja lapsilisä.....unhoitit vallan ne. Ja elatusmaksua on lapsen isä velv.maksamaan yli 18 vuotiaastakin jos lapsi opiskelee.

        Tosin yksinhän sinä asut, onhan siitä täällä ollut kirjoituksia.

        Työpaikallahan sinun ei ole pakko käydä, se on vapaaehtoistyötä mitä teet ja saat kuulema siellä päivän ruoan, joten eikös se ole vähän plus miinus nolla-homma?

        Kerroit ainakin v 2007 ettet juo etkä tupakoi, oma asiasi toki, ihmettelen vain, kun kerran RR-tautiakin sairastat, sydän reistailee jne.


      • -ra
        lusikalla/kauhalla kirjoitti:

        Tämän vielä sanon, kun yllä oleva kommenttisi oli tullut oman kirjoitteluni aikana.

        Olet vielä veloissakin!

        No kyllä sitten varmaan yhteiskunta on sinusta ihan hirveästi plussalla!!!!!!!!

        En ole mikään yhteiskunnan elätti niin kuin tuolla joku mainosti.Saan Ilmariselta työeläkkeen,mutta maksan siitä ulosottoon 300e/kk elämäni loppuun asti.Jäin lamavuosina velkaa asunnosta kun porukoille annattiin lopputili.Maksoin asunnosta 300.000,ja myynnistä 200.000 eli makselen olematonta asuntoa lopunikääni,koska korot vievät melkein kaiken mitä iulosmitataan


      • gergtetr
        lusikalla/kauhalla kirjoitti:

        Tämän vielä sanon, kun yllä oleva kommenttisi oli tullut oman kirjoitteluni aikana.

        Olet vielä veloissakin!

        No kyllä sitten varmaan yhteiskunta on sinusta ihan hirveästi plussalla!!!!!!!!

        tarvitseeko syöpäsairaita vielä moukaroida moraalisella ylemmyydellä?Eikö tää ole aika törkeetä että pätemään tulee ne jotka kuvittelee itsensä paremmiksi ja ovat terveitä?


    • verojapaljonmaksava

      Hei muuten et varmaan maksanut veroa siitä hommastasi mitä teit isäsi yrityksessä 13-vuotiaana.

      • höpö pöpö

        460 on ihan hyvä summa vuokran jälkeen yhelle ihmiselle kun saa ilmaset ruuat,miksi valitat?Jos lopetat tuapakan poltot ,säästät siinäkin. Lopeta höpö jutut.


    • -ranmnm

      Rahassako ihmiarvo mitätään.

    • -ranmnm

      En saa mitään ilmaisia ruokin,tuloistani maksan bussilipun 50e niin sitten jää 410 eli vähemmän kuin sellainen ihminen joka koskaan ei ole työtä tehnyt.Tein kahta työtä rinnakkin yli 10 vuotta,eipä olisi kannattanut.Olisi kannattanut levätä laakereilla niin kuin tömön päivän työttömät,he saavat vielä enemmän käteen rahaa kun minä.Turhaan raadoin kaikki nämä vuodet,jos tuon olisin tiennyt päiväksikään töihin olisi mennyt.Se ei nyt ihan oikein ole,ja maahanmuuttajille maksetaan kaikki vuokrat ruoat 10 lapsilisät,matkat somaliaan,ja hienoimmat kännykät heillä on kaikilla sekä vaatteet.Ei varmasti motivoi nuoria edes hakemaan töitä kun ei saa kun 8kk pestin ja 8euroa päivältä palkan miinus bussimatkat 5,60

    • hyvänen aika

      Ja katkeruus kaikkea kohtaan paistaa täysillä! Otapa taas tupakki, se rauhoittaa!

    • -RAnmnmm

      Mene sinä vaan laskemaan eurojasi ja tule onnelliseksi rahoistasi,Rakkautta et rahalla saa,et terveyttä,etkä elinpäiviä.Ruumispaidassa ei ole taskuja joten mitään et mukaasi saa

    • Raha ratkaisee

      Keksi ra jotain uutta. Rahalla saa parempaa terveyttä, laadukasta terveydenhoitoa. On varaa syödä riittävän monipuolisesti, harrastaa kaikkea kivaa, ei tarvitse laskea euroja, jos niitä riittää. Jonota sinä siellä tk:n aulassa, minä en. Skål ota lasi kuohuvaa... Unohtui, varakas valitsee asuinpaikkansa huolella, ei bussit mölise eikä mälise. Voi asua omakotitalossa vaikka Westendissä.

      • fdhdfhnbgg

        Kuka mistäkin tykkää


      • 7+1
        fdhdfhnbgg kirjoitti:

        Kuka mistäkin tykkää

        -ra haluaa jatkaa keskustelua tupakoinnista.


    • -ranmnm

      Miksi sitten kirjoitat,etkö olekkaan Westendissä asuva taidat olla Kontulassa yksiössä asuva.Rikkaat eivät rahoillaan leveile niin kuin sinä.Ota sinä vaan kuohuvaa taidat tehdä sitä päivät pitkät makaat sängyssä ja mussutat suklaata ja leivoksia.Varo vaan kun läskiinnyt käyt miehellesi vastenmieliseksi ja miehesi hakee itselleen nuoren kaunottaren,sinä kun alat rupsahtamaan,ikävä niin käy kaikille.Mikäli teillä tulisi ero saisit vaan vaate kassisi mukaan,mies pitäisi kaiken muun,kuinkas silloin suun panisit,muistaisit kun täällä leveilit rahoillasi,Eipä haittaa sama mitä touhuat,ostelet tai matkustat eipä kiinnosta,kehu kaltailellisillesi.Rikas ei ole koskaan tyytyväinen vaan haluaa aina vain lisää rahaa,Mitä tekisit jos sinulla olisi viikko elinaikaa tuhlaisitko rahasi vai piilottaisitko ruumisarkun pohjalle

    • toipilasmuija

      "Ota sinä vaan kuohuvaa taidat tehdä sitä päivät pitkät makaat sängyssä ja mussutat suklaata ja leivoksia.Varo vaan kun läskiinnyt käyt miehellesi vastenmieliseksi ja miehesi hakee itselleen nuoren kaunottaren,sinä kun alat rupsahtamaan,ikävä niin käy kaikille.Mikäli teillä tulisi ero saisit vaan vaate kassisi mukaan,mies pitäisi kaiken muun,kuinkas silloin suun panisit,muistaisit kun täällä leveilit rahoillasi"

      Kuule, ei ne tupakat nyt oikein tahdo riittää sulle. Olet mahdottoman katkera. Kun kerran et pysty itseanalyysiin, pyydä siltä tupakoivalta lempilääkäriltäsi niitä tabuja. Niillä saat varmasti rauhan.

      Aiemmin vuodatit, miten et olisi tehnyt kahta työtä, jos olisit tämän nykyisen ahdinkosi tiennyt. Nyt vauhkoat ja kuvittelet rahalla leveilyksi, jos toinen toteaa faktat: Rahalla saa parempaa elämänlaatua monessakin mielessä. "Sielunrauhaa" sillä ei saa, eikä kukaan niin kai väittänytkään.

      Kuka muuten niitä sun rakkaita lapsiasi hoiti silloin ku näiti veti kahta duunia?

      Vuodatuksesi ovat ihan sairaita. Kuvittelet kaikkien muiden olevan juoppoja ja läskejä, koska juuri sinulla ei satu olemaan juuri noita paheita.

      Kuvailit tuon miehen lähdön nuoremman naisen perään niin elävästi, että pystyn hyvin kuvittelemaan, kun se tapahtui sinun kohdallasi!

      Ja ihan vain tiedoksi, että minulla ei ole tapana leveillä rahoillani. Tulen toimeen ja voin hankkia mitä haluan. Katsos, kun opiskelee saa töitä, joilla pärjää ja joissa viihtyy. Perhekin on ollut, mutta se olin minä joka lähti. Olen siis onnellisesti eronnut, ja nykyään jo seurustelenkin. Erillään asuminen sopii kypsällä iällä. Minulla on lapseni, ystäväni ja harrastukseni. En ole läski, vaan syön hyvin ja terveellisesti ja tykkään kovasti liikunnasta. En polta ja juon todella harvoin. Täällä en seikkailisi, jollen sattuisi olemaan kotona toipilaana ihan vain räkätaudista.

    • ghghgghgg

      Heh heh

      • Siitä ei loppua tuu

        -joo heh heh, -ira se jaksaa jauhaa samaa skeidaa vuodesta toiseen, tänään on näin,eilen oli noin ja huomisesta tulee mikä tulee....ainut mikä on totta ja varmaa että sen ruikutus ei lopu.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe