Heips!
Ken tietää mikä perhonen tms. 'ötökkä' on kyseessä: oranssi, noin tuuman mittainen ja keskeltä ehkä 6 mm halkaisijaltaan oleva toukka. Sen päärustinki on vaaleanruskea, kyljissä laskettiin olevan 8 pientä mustaa pistettä ja keskellä selkää musta viiva. Jalkoja sillä on rykelmä etuosassa. Se löytyi pihalta hieman 'haavoittuneena' mutta se näyttäisi toipuvan. Pientä poikaa (ja isompiakin) kiinnostaisi kovasti tietää mistä on kyse.
Oranssi toukka
2
709
Vastaukset
- vieno
siltä ,että se ei ole ainakaan perhosen toukka.saattaa hyvinkin olla jonkin turilaan tai muun ison kovakuoriaisen toukka..muistaakseni olen noita nähnyt,mutta tarkemmin en osaa sanoa kun ei ole tässä nyt hyönteiskirjaa
- Toukkamato
Toukka on siirretty eilen takapihalle, sekalaisen viherkasvuston sekaan toiveena että se osaisi sieltä jonnekin. Tunnistamattomana sen ruokavalio jäi tietämättä, joten emme osanneet viedä sitä sille oikean kasvin luokse. Ehkä parhaiten sen mittasuhteita havainnollistaa se, että se on pienehkön juustonaksun kokoinen mutta keltaisempi. Kellertävät jalkaparit olivat sen mahan etuosassa, lukumäärää emme onnistuneet laskemaan. Kovakuoriaiset eivät tulleet mieleen, lähinnä kai siksi että se oli niin isokokoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938018
- 403842
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241290
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321123Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,301057Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10840Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27752