vihreä tee

onko kokemusta

onko jollakulla kokemusta vihreän teen hyödyistä. tai haitoista.

12

2416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiia
    • meduusa

      Olen itse nauttinut vihreää teetä n. puoli vuotta. Juon teetä runsaasti päivittäin, n. 4-9 kupillista.

      Aineen vaihduntani on TODELLA hidas, mutta nyt teetä nauttiessani olen huomannut sen vilkastuvan. Se saa selkeästi nesteet liikkeelle. Olen kärsinyt kroonisesta virtsatien tulehduksista, mutta nyt kesän aikana en kärsinyt oireista kertaakaan vaikka usein jouduin tilanteisiin josta normaalisti olisin tulehduksen saanut.

      Iltaisin saan paremmin nukuttua, voisi johtua teestä.. jotain rauhoittavia vaikutuksia? Olen usein nauttinut iltaisin myös kamomilla teetä, olen kuullut että se auttaisi myös unensaantiin.

      Negatiiivisia kokemuksia en ole kokenut enkä muilta kuullut. Eräs tuttavani kärsi stressistä johtuvista vatsakivuista ja hän sai apua niihin vihreästä teestä.

      • arja

        Toisin kuin monet luulevat, kamomillateetä ei pidä nauttia kuin erikoistilanteissa lääkkeenä. Sillä on hyvin voimakas lääkkeellinen vaikutus.


      • meduusa
        arja kirjoitti:

        Toisin kuin monet luulevat, kamomillateetä ei pidä nauttia kuin erikoistilanteissa lääkkeenä. Sillä on hyvin voimakas lääkkeellinen vaikutus.

        Mikä tämä hyvin voimakan lääkkeelinen vaikutus on? Ja miten se ilmenee? Haittavaikutuksia? Mitkä ovat näitä erikoistilanteita?

        Voisi luulla että jos näin on, tuote olisi jo vedetty pois markkinoilta. Kamomillateetä kun myydään ihan samallatavalla yleisesti kuin muitakin, eikä missään ilmoitella mitään tällaista.


      • arja
        meduusa kirjoitti:

        Mikä tämä hyvin voimakan lääkkeelinen vaikutus on? Ja miten se ilmenee? Haittavaikutuksia? Mitkä ovat näitä erikoistilanteita?

        Voisi luulla että jos näin on, tuote olisi jo vedetty pois markkinoilta. Kamomillateetä kun myydään ihan samallatavalla yleisesti kuin muitakin, eikä missään ilmoitella mitään tällaista.

        Olen aina ihmetellyt miksi sitä myydään kaupan hyllyllä muiden teepakkausten rinnalla. Kamomilla kuuluu pikemminkin yrttilääkintään. Se on hyvä vatsataudeissa, pieniä ihovaivoja voi desinfioida pyyhkimällä kamomillateehen kostutetulla talouspaperilla. Tulehtuneilta tuntuviin silmiin voi tiputtaa kamomillateetä, helpottaa aika nopeasti, parin kolmen tiputtelun jälkeen.

        Olennaista on että kamomillaa ei saa liottaa kuumassa vedess pitkään, vaan vesi kaadetaan pussin tai teesihdin päälle, hiukan huljutellaan ja pois.

        En osaa varsinaisesti sanoa, mikä se haitallinen seuraus siitä on, mutta näin olen lukenut aikoinaan kun tutkiskelin kaikenlaisia yrttilääkintää käsitteleviä juttuja.


      • meduusa
        arja kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt miksi sitä myydään kaupan hyllyllä muiden teepakkausten rinnalla. Kamomilla kuuluu pikemminkin yrttilääkintään. Se on hyvä vatsataudeissa, pieniä ihovaivoja voi desinfioida pyyhkimällä kamomillateehen kostutetulla talouspaperilla. Tulehtuneilta tuntuviin silmiin voi tiputtaa kamomillateetä, helpottaa aika nopeasti, parin kolmen tiputtelun jälkeen.

        Olennaista on että kamomillaa ei saa liottaa kuumassa vedess pitkään, vaan vesi kaadetaan pussin tai teesihdin päälle, hiukan huljutellaan ja pois.

        En osaa varsinaisesti sanoa, mikä se haitallinen seuraus siitä on, mutta näin olen lukenut aikoinaan kun tutkiskelin kaikenlaisia yrttilääkintää käsitteleviä juttuja.

        ahaa. No täytyy laittaa muistiin ja olla ostamatta kamomillaa, tai käyttää sitä sitten vain esim. vatsataudissa.
        Ihan hyvä että otit puheeksi, tästä kun ei paljon tietoa tunnu ihmisillä olevan.


      • Mikko
        arja kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt miksi sitä myydään kaupan hyllyllä muiden teepakkausten rinnalla. Kamomilla kuuluu pikemminkin yrttilääkintään. Se on hyvä vatsataudeissa, pieniä ihovaivoja voi desinfioida pyyhkimällä kamomillateehen kostutetulla talouspaperilla. Tulehtuneilta tuntuviin silmiin voi tiputtaa kamomillateetä, helpottaa aika nopeasti, parin kolmen tiputtelun jälkeen.

        Olennaista on että kamomillaa ei saa liottaa kuumassa vedess pitkään, vaan vesi kaadetaan pussin tai teesihdin päälle, hiukan huljutellaan ja pois.

        En osaa varsinaisesti sanoa, mikä se haitallinen seuraus siitä on, mutta näin olen lukenut aikoinaan kun tutkiskelin kaikenlaisia yrttilääkintää käsitteleviä juttuja.

        Mitä kamomillateen liottamiseen/liuottamiseen tulee, niin kamomillateepakkauksissahan päinvastoin kehoitetaan liuottamaan varsin pitkään, noin 6-10 minuuttia.

        Eli mihin perustat neuvosi pikaisesta liuottelusta?


      • Arja
        Mikko kirjoitti:

        Mitä kamomillateen liottamiseen/liuottamiseen tulee, niin kamomillateepakkauksissahan päinvastoin kehoitetaan liuottamaan varsin pitkään, noin 6-10 minuuttia.

        Eli mihin perustat neuvosi pikaisesta liuottelusta?

        Sain tämän ohjeen lääkäriltä, joka oli suomalaisen lääkärikoulutuksen lisäksi hankkinut luontaislääkinnän koulutuksen Saksassa. Tehoaineet kuulemma irtoavat tuolla. Mutta en enää muista tarkempia perusteluja, kun tiedon saamisesta on aikaa jo 25 vuotta. Olen sitä uskollisesti noudattanut, ja tosiaan olen pitänyt kamomillan myös vain lääkekäytössä.


    • teemari

      Minulla on kokemusta. Olen käyttänyt vihreää teetä vuosia.
      Neuvoksi antaisin, että ostakaa aina haudutettavaa kunnollista teetä. Mieluummin kalliimpaa, ei missään nimessä pussiteetä.
      Pussiteet tehdään vihonviimeisistä teesadon lehdistä, ja niiden aromi ja muutkin ominaisuudet ovat kaukana oikeasta teestä.
      Vihreä tee tulee valmistaa n.80 asteiseen veteen, ei siis kiehuvaan. Laita teekannun pohjalle teenlehdet ja kaada vesi päälle. Haudutus vain muutaman minuutin. Teetä ei kannata valmistaa kuin kertakäyttöä varten. Jos juo runsaasti kerralla, voi toki kaataa lisää vettä teelehtien päälle ja siitäkin saa vielä hyvää teetä. Parempaa, jos laittaa kokonaan uuden annoksen.
      Antoisia teehetkiä!

    • hiukan pettynyt

      olen kokeillut muutamaan otteeseen vihreää teetä, kun sitä niin paljon on kehuttu. minulla tuntui aineenvaihdunnan päinvastoin hidastuvan, nesteiden kertyvän jne. onko muilla samanlaisia kokemuksia vai kuuluvatko nämä teenjuonnin aloittamiseen.

      • Ansku

        Samoin kävi mullaki, aineenvaihdunta hidastu, ku aloin juoda vihreetäteetä..no jätin sen sitten pois, ku kerta ei oloa parantanu vaan pahensi..miks sitä mitään sellasta jois mistä tulee vaan paha olo.


    • dwish

      Tässä yksi suomalainen sivu vihreästä teestä, sen laadusta ja hauduttamisesta. Ihan googlettamalla löytyi.

      http://homepage.mac.com/gyq/Personal17.html

      Olen käyttänyt vihreää teetä itse ja toivoisin jostain löytäväni parempilaatuista teetä. Jos jollain on vinkkiä jostakin teeliikkeetä, josta sellaista löytyisi niin hyvä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe