Alkuperä

3 maan kansalaisuus

Olen varannut käyttölinjaisen saksanpaimenkoiran.

Onko tietoa "maahanmuuttokoirasta"? Pentu on nyt ruotsissa, olen nähnyt vanhemmat Islannissa kesällä.
Eli, koiran vanhemmat ovat asuneet Yhdysvalloissa ja he kuuluvat vieläkin usan rekisteriin. Perhe muutti Islantiin 2 viikkoa ennen astutusta. Hain pennun sieltä ruotsiin, jonne se jäi karanteeniin viikoksi.
Suomen kennelliitto ei osaa neuvoa, kun pentu on rekisteröity nyt Islantiin.
Minä saavun Suomeen yhdessä pennun kanssa, kun karanteeni on ohi.
Kasvattaja ei osaa neuvoa, miten nopeasti saan rekisteröityä sen täällä...ikää on pennulla jo 16- viikkoa.

4

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeilua kehiin?

Eikös export pedigreellä pitäisi saada jos on sukutaulu siinä näkyvillä ja tiedossa. SKL on ymmärtääkseni jotkut rotuyhdistyksen/maat sellaisia etteivät välttämättä rekisteröi jos on taustasta epäselvyyksiä. Sinuna lähetäisin sen export pedigreen liitolle ja jäisin odotamaan lausuntoa. Jos ei vastausta ala kuulumaan niin soita ja kysele syytä.

• ...

Sukutaulut on ok, ja ainut mikä tässä on se kun pentu on rekisteröity ns. Tuontikoirana jo Islantiin ja tämä oli "pakko" tehdä, että saatiin kaikki pennut samaan pentueeseen. Ja nyt peloittaa saako sen taas Suomeen helposti? Tänne jääminen oli siinä kun rabies oli annettu viikkoa myöhemmin. Odotamme nyt sitä 21vrk aikaa täällä, että tulee umpeen. Sitten kotiin kotiutumaan.
        Mun olisi pitänyt tulla suoraan Islannista suomeen, mutta päätin tehdä päivän vierailun sukulaisiin, ja koira jäi karanteeniin. On tämä homma ollut.

• fsakfr35K
        ... kirjoitti:

Sukutaulut on ok, ja ainut mikä tässä on se kun pentu on rekisteröity ns. Tuontikoirana jo Islantiin ja tämä oli "pakko" tehdä, että saatiin kaikki pennut samaan pentueeseen. Ja nyt peloittaa saako sen taas Suomeen helposti? Tänne jääminen oli siinä kun rabies oli annettu viikkoa myöhemmin. Odotamme nyt sitä 21vrk aikaa täällä, että tulee umpeen. Sitten kotiin kotiutumaan.
        Mun olisi pitänyt tulla suoraan Islannista suomeen, mutta päätin tehdä päivän vierailun sukulaisiin, ja koira jäi karanteeniin. On tämä homma ollut.

Koiran rekisteripaperit ei onneksi vaikuta itse koiran tuontiin Suomeen, rajaa kun ei kiinnosta muu kuin että tunnistusmerkintä, rokotukset ja loishäädöt ovat kunnossa :).

Kummallista ettei Kennelliitto osaa asiassa neuvoa, mutta jos pennut on Export Pedigreellä varustettuja Yhdysvalloista, niin loogisinta on että mikäli pennun nykyinen Export Pedigree ei kelpaa Kennelliitolle, kasvattajat hoitavat uuden Yhdysvalloista.

Hitaampi ja varmaan kalliimpi vaihtoehto on että kasvattajat rekisteröivät pennun Islannin rekisteriin ja sitä kautta hankkivat sinulle Islantilaisen Export Pedigreen

• ap.
        fsakfr35K kirjoitti:

Koiran rekisteripaperit ei onneksi vaikuta itse koiran tuontiin Suomeen, rajaa kun ei kiinnosta muu kuin että tunnistusmerkintä, rokotukset ja loishäädöt ovat kunnossa :).

Kummallista ettei Kennelliitto osaa asiassa neuvoa, mutta jos pennut on Export Pedigreellä varustettuja Yhdysvalloista, niin loogisinta on että mikäli pennun nykyinen Export Pedigree ei kelpaa Kennelliitolle, kasvattajat hoitavat uuden Yhdysvalloista.

Hitaampi ja varmaan kalliimpi vaihtoehto on että kasvattajat rekisteröivät pennun Islannin rekisteriin ja sitä kautta hankkivat sinulle Islantilaisen Export Pedigreen

Soitin ruotsista kennelliittoon ja siellä ei ollut oikeaa henkilöä jolla kokemusta.
        Pennun vanhempien rekisteröinnin viivästyminen islannissa, ei vaikuta pennun rekisteröintiin täällä suomessa.
        Koska pennut rekisteröitiin islantiin.
        Koiralla on tunnistesiru, ja myös oli handelsintyg, sekä muut asiakirjat on mukana.
        Ainut mikä oli, emme lukeneet ohjetta 21vrk ja meillä oli vain 17vrk, ja jouduimme jäämään.
        Sirutus oli ennen rokotusta, siellä sirutettiin 6-viikkoisena koko pentue.
        Nyt odotellaan rekisteröintiä, mitään ei puutu. Maksan koiran sopimuksen mukaan vasta kun on rekisterissä, kasvattaja korvaa viralliset lonkka-kyynär-selkärankakuvat.

Tämä oli perheelleni parin vuoden prosessi.

Pentu on ihana, ja todella mahtava.

Kyseessä on jalostukseen suunniteltu pentue ja tämä pentu on uros.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2384
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      882
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      700
    8. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      53
      700
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25