miten kerron isälleni kuukautisista???

menkkoihin apua

eli aika yksin kertainen asia: oon 10 vuotias tyttö ja mun menkat (valkovuodot) alkoivat noin vuosi sitten ja en uskalla kertoa isälleni että menkkani alkoivat jo

haluan mys rintaliivit kuppi kokoni on b

33

4982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menkkoihin apua

siis nyt on jo runsaat veren vuodot vuos sitten alko valko vuodot

• rintsikkatyttö 12v

Kyllä isälle voi kertoo valkovuodosta, menkoista ja rintsikoista. Kyllä isät niistä tietää joskus enemmään ku äidit.
        Rohkeesti vaan isälle kertomaan ja samalla mainita, että kunnon rintsikas maksaa noin 15€ kpl, voisitko vähän auttaa pikku päivänsädettäs tässä asiassa, kahdetkin liivit riittää näin aluks!

• menkkoihin apua

nii siis kyllä mä kertoisin jos uskaltaisin et onko mitään muuta tapaa kun puhuminen siis kasvotusten

• Anonyymi

No aina voi kirjottaa viestin:))

• menkkoihin apua

kun en uskalla puhua kasvotusten

• täti

No tuli ensin mieleen, että puhu koulun terveydehoitajalle. Hän voi ottaa yhteyttä isääsi. Tai sitten kirjoita isällesi kirje ja sano, että kerrot näin, kun et uskalla kertoa muuten.

• menkkoihin apua

en pysty koska koulussa ei ole kouluterveyden hoitajaa kirjekkään ei onnistu koska sitten iskä sanoo et jutellaaks vähän tästä kirjeestä

• hgjhtjrhughjhkjdfhnv

Eikö taloudessa ole äitiä eikä isosiskoa? Kerro vaikka tädillesi tai parhaan kaverin isosiskolle.

• menkkoihin apua

tolaudessa ei ole äitiä eikä isosiskoa asun isäni ja kissani kanssa paras kaverini on semmoinen joka ei tiedä mitä menkat tarkoittaa kaverillani ei ole isosiskoa tätiäkään ei ole ja miten saisin iskän ostamaan b kupin rinnoilleni kaarituelliset rintaliivit

• alkaa epäilyttää

Nyt otat härkää sarvista ja valitset kahdesta vaihtoehdosta:

1. kerrot isällesi,

2. lopetat trollaamisen.

• menkkoihin apua

siis nyt en trollaa

• harmittava tosikko

Heti huomenna meet kauppaan ja ostat terveyssiteitä (tai mikä niitten nimi nykyään onkin - etsi marketista joku hyllyjentäyttäjä, hän tietää missä niitä on, äläkä nyt ala inttää ettet kehtaa koska silloin muakin alkaa epäilyttää.). Jossain vaiheessa sun on kuitenkin isällesi kerrottava koska tosiasioita ei pääse pakoon.

Tai entäpä jos ihan yksinkertaisesti kertoisit opettajalle? Liikunnan maikan nimittäin kuuluu tietää terveysasiat ja niitten opettaminen ja niistä puhuminen. Äläkä sano ettet kehtaa, koska silloin kaikkia muitakin kuin mua alkaa epäilyttää.

• menkkoihin apua

meijän ope on mies et vähän noloo ja oon jo käyny ostaa siteitä ja tamponeja mutta liikan ope on kans mies eikä miehille/pojille kehtaa puhuu niinku tavallaa tyttöjen jutuista

• siis ihan oikeesti

On kehdattava. Et sä loputtomiin pysty pakoilemaan.

• menkkoihin apua

no jos ite olisit 10 v tyttö ja sul olis menkat nii olisiks sun iskälle sillee et
      -iskää!
      -no?
      -mun menkat alko vuos sitte, haittaako etten kertonu??
      -?????

• Jenni, 17

En ole sama kuin tuo äskeinen, mutta vastaan että olisin. Sanoisin myös että taidan tarvita jo rintsikat.

Onko parhaalla kaverillasi äiti? Siinä tapauksessa mars hänen puheilleen, paras kaveri mukana.

• menkkoihin apua

apuaaaaa!!!!!!!!

• Jakkara puusta

Jos tää on trollausta, nauran.
        Mutta jos ongelma on ihan oikea neuvoisin vaate ostoksilla esim seppälästä etsimään oma rintsikoiden kokosi, saattaa olla 75B, mutta en olla nähnyt sinua, eli pitää vaan sovitella tai pyytää myyjää avuksi. Isälläsi ei ole mitään sanottavaa rintsikoihin. Jos et näin kehtaa, pyydä paria kymppia ja mene yksin tai kaverin kanssa ostoksille. Jos isäs kysyy mitä varten vastaa : naisten juttuja.. ja katot lattiaan tai sivulle, "nolona", niin se tajuaa!

• rtyuiop

sdfghjklöpougcvbnjklölkjhgfdsawer56y7uioö

pervoooo

• sorijosonepäselvää

10v. ja b-kuppi? Ok. Jos isäsi on joskus kaupassa ja sinä kotona voit laitaa viestin että ostaisitko myös siteitä.

• korppo™

jos sulla ei oo rintsikoita niin mistähän sä tiedät että sulla on b kupin rinnat :) mä oon 15 ja mun on 75A tuskin sulla on b kuppi. Vaikka tiedän että tää on pelkää trollausta niin annan neuvon jos joku joka on oikeasti tällaisessa pulassa, sattuu lukemaan tätä.
      Jos sinulla ei ole tosiaankaan äitiä/siskoa/tätiä/mummoa/serkkua tms sukulaista

-kerro koulun terkkarille (kaikissa kouluissa on terkkari)
      -kerro opettajallesi (jos hän on nainen)
      -kerro harrastuksenohjaajallesi (jos harrastat jotain)
      -juttele kaverisi/kavereidesi kanssa (ehkä heilläkin in alkanut menkat)
      -kerro läheisen kaverisi äidille
      -kerro jollekkin randomille vastaantulijalle (or not)
      -tai sitten vaan rohkaistut ja kerrot isälles perrhana

• menkkoihin apua

no kuules ku oon ensi mitallu sillee jännästi niinku ympäris mitan nii sit katoin netistä sen koon et sillee

• Isäpuoli 42v

Noo ei ole mitään hävettävää!

Ostin juuri taas tytärpuolelleni (11v) siteitä tamppooneja,muiden ostosten yhteydessä.

Tuohan on ihan normaalia kehitystä,eikä siinä ole mitään salattavaa!!

Kerro vaan rohkeasti isällesi,niin ei varmana ylläty, jos tietää tytön naiseksi kehittymistä edes jollain tasolla..

Niin asumme myös kahdestaan.

• menkkoihin apua

hyviä neuvoja mutta siis mä kertoisin mut mä meen ihan lukkoo täs esi merkki meijän keskustelusta eilen ku yritin kertoo:
      - iskä mulla alko... uus aihe matikassa tänää
      iskä sanoo: ai ku kiva!

• Tsemppii .

Mun faija huomaa kaikki tämmöset jutut. On tosi kiva kun ei voi mököttää tai kärsiä menkkojen aikaan ilman että se rupee vaan hokemaan miten toikin on hormonaalista. Se tietää ja arvatkaa vaan ketuttaako. Siis se näkee mun naamasta heti jos mulla on menkat, ei sen tarvii edes kurkkii roskiksiin :D

Se siitä yksityisyydestä. Se myös alkaa heti huomauttelemaan jos naama kiiltää ja kaikkee. Voi kun joskus olis vähän vähemmän tarkka isä.

Ei tossa nyt oikeen auta kun hoitaa se homma tai sitten vaan ostaa ite ne kamppeet. Tai sitten meet pyytää rahaa ja kun kysyy mihin niin heität äkkii et rintsikoihin. Emmä tiiä mul ei oo tommosia ongelmia ollut kun ite oon siteeni hankkinut ja kuten sanottua vanhemmat huomaa kaikki tommoset jutut.

• Ei tartte kertoo

Miks pitäis kertoo? :DD En mä ikinä kertonukkaa niistä kunnes äiti kysy et onko alkanu niin vastasin vaa et joo. Ei iskää ees kinostais kysyä, mitä se sille kuuluu D:

• OwO

Siis meet vaan tällee "iskä mä meen koulu jälkeen mun kavereiden kanssa kaupungille saanko vähän rahaa" sit ostat mitä tartteet. Silti kannattaisi kertoa rohkeesti.

• jooooooooh

Mulla ainakin iskä on vaan sillai et tarviiks jotai kaupast sit vaa sanon suoraa et siteit kun oon kertonut että on menkat ja ei siinä ole mitään hävettävää. Se on vielä nolompaa jos et viitsi edes kertoa menkoistasi ja tavallaan "paljastut" ;))

• bfkendbd

Moi 50 v pappa:) mut aika noloo ny täs vaihees enää men sanoo moi mul alko menkat vuos sitte:D jos niinku vaiks sanoisit sillee ohimenne et tuoks kauoast siteit ja pyutäsit vaa rahaa vaate ostoksille ???onko nii vaikeeta

• hahahihihehe

no lol on teilläki ongelmat XD

• Anonyymi

Sanot että:
      - öm en tiiä miten tän nyt kertoisi mutta mulla alkoi kuukautiset ja tarviin siteitä😅🙃

Ja itselläni ei ole alkanut vielä edes valkovuoto vaikka olen 10 onkos se ihan normaalia.

• Anonyymi

Hei päivää vaa oon 13v tyttö jol alkanu menkat:) oon muuttamassa iskälle ja isällä asuu vain isoveli,iskä ja kissa niin miten helvetissä kerron iskälle et mul on aökanu menkat? Ahistanu on koko ajan vaik muutto 1kk päästä enkä tiedä miten kertoa

• Anonyymi

Meet vaikka johonki olohuoneeseen ku sun iskä on siellä ja oot sillee
        -öö iskä nii mulla alko menkat jos kiinnostaa:DD
        Ei se vakava juttu oo.
        Tai sitte vaa salailet sitä ikuisesti ja ostat itelles siteet tai tampoonit

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6314
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe