Paljonko rahaa ruokaan?

2+3

Otsikko sen kiteyttää eli millä summalla saatte perheenne ruokittua ja mitä syötte? Syöttekö samaa ruokaa monta päivää? Teettekö kaksi eri ruokaa päivässä? Tuleeko koskaan syyllisyydentuntoa siitä, että käyttää valmisruokaa/puolivalmisteita tai huoli siitä saako lapsi kaiken tarvittavan ruuasta?

7

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti x 9

Noin 2000 euroa kuussa menee ruokaan.
      Kotona tarjoillana päivässä viisi ateriaa, mutta se, kuinka moni on kulloinkin syömässä vaihtelee.

Leivät leivotaan itse. Samoin tulee osa muista tuotteista omalta maalta.
      On pieni pihakanalakin.

• 2+3

Huhhuh! Kuulostaa hienolta. Meillä menee 250-400 e. Lapset syövät hoidossa ja koulussa ja minä töissä. Teen ruokaa pari kertaa viikossa. Illalla syödään leipää, makaroonia, nuudelia tai muroja. Köyhyys on "ihana" ystävä. Joku ryhtiliike tähän ruokahuoltoon on saatava!

• kkkklldsa

Meillä syödään paljon kasviksia ja hedelmiä. Liha on aina sitä parempaa jauhelihaa eli 10%:sta :) ja kana on fileitä. Kalaa ei meillä syödä. kalaöljy otetaan purkista. Vilja on vain ja ainoastaan täysjyvää. Kaikessa mahdollisessa ostamme myös luomua,jos mahdollista. Meillä ruoka tehdään yhtä ruokailua ajatellen aina. Mutta jos vahingossa jää, se käytetään hyväksi jotenkin. Meillä ei mene roskiin ruokaa koskaan. Valmisruokia ei meidän talouteen osteta. Kuka semmoista syöttää lapsilleen,jos haluaa pitää lapset terveenä. Ei tarvitse huolehtia saako lapset tarvitsemansa, kun tekee terveellistä ruokaa. Hb ollut kaikilla n. 140.> Tarkistamme ne joka vuosi.
      Meillä on aamupala,lounas, päivällinen ja iltapala. Päivällinen on monesti keittoa.

• kkkklldsa

Rahaa menee paljon. Emme laske paljonko menee ruokaan. Meille tärkeämpää on terveellinen ruoka.

• jkws
        kkkklldsa kirjoitti:

Rahaa menee paljon. Emme laske paljonko menee ruokaan. Meille tärkeämpää on terveellinen ruoka.

hiih olen tuota mieltä kanssa ruokaan voi mennä joskus enemmänkin jos haluaa oikein terveellisen menyyn tehdä mutta kukapa köyhä aina tekee näin vaikkakin tv:ssä opetetaan kaikkilla nikseillä ja kyllä joskus siitä jää karvanen maku suuhun kun ajattelee että ostaan valmista muonaa mutta ei ole mikään sen parempaa kylläkään kun aito kotiruoka ja ihan itse tehtynä

• sfetet

Viiden teinipojan perheessä ruokaan menee 700 euroa kuussa. Siitä 600 euroa on kotiruokaan, satanen menee joka toinen perjantai-ilta syötäviin pizzoihin ja kebabeihin.

Kaikki syövät kouluruuan, vanhemmat ovat töissä eväiden kanssa.

• kahden äiti

Meillä menee 4 hengen perheessä n.700€/kk. Molemmilla lapsilla erikoisruokavalio (lääkärin määräämä, molemmilla lapsilla erilainen), mies laktoositon, minä kaikki ruokainen. Summa sisältää miehen työpaikkaruokailun ja satunnaiset ulkonasyömiset. Syömme aika tavallista kotiruokaa, mutta alsten erikoisruokavaiot ja useamman ruuan tekeminen nostaa ruokakuluja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1309
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      38
      869
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      29
      607
    4. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      580
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      548
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      536
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      531
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      493
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      16
      492
    Aihe