Paljonko rahaa ruokaan?

2+3

Otsikko sen kiteyttää eli millä summalla saatte perheenne ruokittua ja mitä syötte? Syöttekö samaa ruokaa monta päivää? Teettekö kaksi eri ruokaa päivässä? Tuleeko koskaan syyllisyydentuntoa siitä, että käyttää valmisruokaa/puolivalmisteita tai huoli siitä saako lapsi kaiken tarvittavan ruuasta?

7

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti x 9

Noin 2000 euroa kuussa menee ruokaan.
      Kotona tarjoillana päivässä viisi ateriaa, mutta se, kuinka moni on kulloinkin syömässä vaihtelee.

Leivät leivotaan itse. Samoin tulee osa muista tuotteista omalta maalta.
      On pieni pihakanalakin.

• 2+3

Huhhuh! Kuulostaa hienolta. Meillä menee 250-400 e. Lapset syövät hoidossa ja koulussa ja minä töissä. Teen ruokaa pari kertaa viikossa. Illalla syödään leipää, makaroonia, nuudelia tai muroja. Köyhyys on "ihana" ystävä. Joku ryhtiliike tähän ruokahuoltoon on saatava!

• kkkklldsa

Meillä syödään paljon kasviksia ja hedelmiä. Liha on aina sitä parempaa jauhelihaa eli 10%:sta :) ja kana on fileitä. Kalaa ei meillä syödä. kalaöljy otetaan purkista. Vilja on vain ja ainoastaan täysjyvää. Kaikessa mahdollisessa ostamme myös luomua,jos mahdollista. Meillä ruoka tehdään yhtä ruokailua ajatellen aina. Mutta jos vahingossa jää, se käytetään hyväksi jotenkin. Meillä ei mene roskiin ruokaa koskaan. Valmisruokia ei meidän talouteen osteta. Kuka semmoista syöttää lapsilleen,jos haluaa pitää lapset terveenä. Ei tarvitse huolehtia saako lapset tarvitsemansa, kun tekee terveellistä ruokaa. Hb ollut kaikilla n. 140.> Tarkistamme ne joka vuosi.
      Meillä on aamupala,lounas, päivällinen ja iltapala. Päivällinen on monesti keittoa.

• kkkklldsa

Rahaa menee paljon. Emme laske paljonko menee ruokaan. Meille tärkeämpää on terveellinen ruoka.

• jkws
        kkkklldsa kirjoitti:

Rahaa menee paljon. Emme laske paljonko menee ruokaan. Meille tärkeämpää on terveellinen ruoka.

hiih olen tuota mieltä kanssa ruokaan voi mennä joskus enemmänkin jos haluaa oikein terveellisen menyyn tehdä mutta kukapa köyhä aina tekee näin vaikkakin tv:ssä opetetaan kaikkilla nikseillä ja kyllä joskus siitä jää karvanen maku suuhun kun ajattelee että ostaan valmista muonaa mutta ei ole mikään sen parempaa kylläkään kun aito kotiruoka ja ihan itse tehtynä

• sfetet

Viiden teinipojan perheessä ruokaan menee 700 euroa kuussa. Siitä 600 euroa on kotiruokaan, satanen menee joka toinen perjantai-ilta syötäviin pizzoihin ja kebabeihin.

Kaikki syövät kouluruuan, vanhemmat ovat töissä eväiden kanssa.

• kahden äiti

Meillä menee 4 hengen perheessä n.700€/kk. Molemmilla lapsilla erikoisruokavalio (lääkärin määräämä, molemmilla lapsilla erilainen), mies laktoositon, minä kaikki ruokainen. Summa sisältää miehen työpaikkaruokailun ja satunnaiset ulkonasyömiset. Syömme aika tavallista kotiruokaa, mutta alsten erikoisruokavaiot ja useamman ruuan tekeminen nostaa ruokakuluja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      69
      4313
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      68
      4158
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3572
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3143
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2812
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2572
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2354
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      25
      1491
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1292
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      75
      1079
    Aihe