Mitenkä tuo menee kun muuttaa yhteen missä minä olen opiskelija ja vastakkainensukupuoli on työssä käyvä? Vuokra tulis olemaan jotain 600e/kk niin pysyykö mulla asumistuki normaalina vai olettaako kela, että 1800e/kk tienaava kumppani tulis maksamaan vuokran? Vai pitääkö meidän kikkailla niin, että hän "muuttais" virallisesti takas kotia, mutta käytännössä asuisimme samassa osotteessa?
Asumistuki ja yhteen muutto työssä käyvän kanssa?
2
665
Vastaukset
- hhhhhhhhhhhh
Opiskelija työssäkäyvä = opiskelijan opintotukeen kuuluvan asumislisän määrä pienenee. En nyt muista kuinka paljon, olisiko ollut niin, että saa puolet vähemmän riippuen toisen henkilön tuloista. Eli ei kannata asua samassa asunnossa työssäkäyvän kanssa, mikäli on opiskelija. Kaikki tahot aina olettavat, että ko. henkilöt ovat parisuhteessa ja näin ollen maksavat kaiken yhdessä. Ainoa tapa olisi, jos sinä asut yksin asunnossa ja puolisosi vain "hengaa" siellä epävirallisesti, eli ei ole kirjoilla siellä ollenkaan.
- ---
Höpö höpö. Edellä on jotain ihan käsittämätöntä höpinää. Puolison tulot eivät vaikuta asumislisään.
Mutta kysymys onkin nyt, että tarkoitatko aloittaja ihan oikeasti asumistukea vai puhutko asumislisästä? Opiskelijahan ei yleensä saa asumistukea, mutta poikkeuksia toki on ja ne poikkeukset voivat vaikuttaa muutenkin asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801965
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591686Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461656- 1231443
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1491208Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501072Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58990- 15879
- 69862
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26856