yksinelävä 55+

kiva ja reilu

Paikkakunnallani on tulossa sijaisvanhemmuuden infotilaisuus. Mietin osallistumista, mutta pelkään olevani liian vanha, torpedoitu siihen vastuulliseen rooliin. Olen yksinelävä 55 nainen, eronnut pitkästä liitosta vuosia sitten. Asun yksin isossa talossa maaseudulla ja olen työtön nyt taantuman takia. Yrittäjyysvuodet ovat takana ja uusia tuskin tuleekaan. Olen lapseton ja "miehetön", olenko ollenkaan kelvollinen sijaisvanhemmaksi? Aikaa minulla olisi ja hyvää tahtoa paljon.

Mitä kriteereitä sijaisvanhemmuudelle esitetään? Olen käynyt kyllä ko. sivuilla useastikin, mutta mm. ikäkysymys jäi askarruttamaan. Olenko kelpoinen hyvä tyyppi, siinäpäs kysymys.

3

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sijaisvampi ja tukip

Hei!

Kiva kun pohdit asioita ja koulutukseen meno on oikein hyvä ajatus. Nimenomaan siellä on aikaa ja mahdollisuus pohtia näitä ajatuksia ja saada ohjaajilta palautetta (ja tietysti yhteistyö ryhmän kanssa on mielekästä)

Voit myös aloittaa esim. tukiperheenä, jolloin et heti sitoudu lapseen/lapsiin 24/7 (ehkä siihen asti kun lapset ovat aikuisia)

Suoraan tulee se rajoite mieleen, että ihan pienille et voi tietysti olla sijaisvanhempi ikäsi takia, mutta kouluikäisille ja sitä vanhemmille kylläkin.

Älä turhaa epäroi koulutukseen osallistumista. Koulutus antaa paljon mietittävää joka tapauksessa, (positiivisella tavalla) ja varmasti saat siitä itsellesi paljon.

• Kannusta kyllä

Mikset menisi. Aivan pientä lasta tuskin saat, ehkä et itsekään enää haluaisi. Kaikkein kipeiten sijaisperheitä vailla ovat nykyään nuoret. Ehkäpä sinä haluaist ottaa luoksesi 10 sisarukset vaikka. Jos elämäsi muuten on kunnossa, harkitse tätä. Sijoitukseen tuleville lapsille juuri aika on se, jota ilman he ovat kasvaneet.

• hjgyrtyrt

Hei,
      yksineläminen ei ole este sijaisvanhemmuudelle.

Voisit toimia sijaisvanhempana lapselle, joka voisi olla ikänsä puolesta biologinen lapsesi. Käytännössä 40 vuotta on se ikä, jossa lasten saamisen katsotaan loppuvan.

Se, mihin homma voi kohdallasi kaatua, on työttömyytesi. Sijaisperheellä pitää olla normaali tulotilanne ennen lapsen tuloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      56
      3879
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3715
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3501
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3327
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3089
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2578
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2495
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      104
      2344
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2109
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2099
    Aihe