yksinelävä 55+

kiva ja reilu

Paikkakunnallani on tulossa sijaisvanhemmuuden infotilaisuus. Mietin osallistumista, mutta pelkään olevani liian vanha, torpedoitu siihen vastuulliseen rooliin. Olen yksinelävä 55 nainen, eronnut pitkästä liitosta vuosia sitten. Asun yksin isossa talossa maaseudulla ja olen työtön nyt taantuman takia. Yrittäjyysvuodet ovat takana ja uusia tuskin tuleekaan. Olen lapseton ja "miehetön", olenko ollenkaan kelvollinen sijaisvanhemmaksi? Aikaa minulla olisi ja hyvää tahtoa paljon.

Mitä kriteereitä sijaisvanhemmuudelle esitetään? Olen käynyt kyllä ko. sivuilla useastikin, mutta mm. ikäkysymys jäi askarruttamaan. Olenko kelpoinen hyvä tyyppi, siinäpäs kysymys.

3

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sijaisvampi ja tukip

Hei!

Kiva kun pohdit asioita ja koulutukseen meno on oikein hyvä ajatus. Nimenomaan siellä on aikaa ja mahdollisuus pohtia näitä ajatuksia ja saada ohjaajilta palautetta (ja tietysti yhteistyö ryhmän kanssa on mielekästä)

Voit myös aloittaa esim. tukiperheenä, jolloin et heti sitoudu lapseen/lapsiin 24/7 (ehkä siihen asti kun lapset ovat aikuisia)

Suoraan tulee se rajoite mieleen, että ihan pienille et voi tietysti olla sijaisvanhempi ikäsi takia, mutta kouluikäisille ja sitä vanhemmille kylläkin.

Älä turhaa epäroi koulutukseen osallistumista. Koulutus antaa paljon mietittävää joka tapauksessa, (positiivisella tavalla) ja varmasti saat siitä itsellesi paljon.

• Kannusta kyllä

Mikset menisi. Aivan pientä lasta tuskin saat, ehkä et itsekään enää haluaisi. Kaikkein kipeiten sijaisperheitä vailla ovat nykyään nuoret. Ehkäpä sinä haluaist ottaa luoksesi 10 sisarukset vaikka. Jos elämäsi muuten on kunnossa, harkitse tätä. Sijoitukseen tuleville lapsille juuri aika on se, jota ilman he ovat kasvaneet.

• hjgyrtyrt

Hei,
      yksineläminen ei ole este sijaisvanhemmuudelle.

Voisit toimia sijaisvanhempana lapselle, joka voisi olla ikänsä puolesta biologinen lapsesi. Käytännössä 40 vuotta on se ikä, jossa lasten saamisen katsotaan loppuvan.

Se, mihin homma voi kohdallasi kaatua, on työttömyytesi. Sijaisperheellä pitää olla normaali tulotilanne ennen lapsen tuloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      316
      2710
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      78
      2465
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      55
      2205
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      77
      1903
    5. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      125
      1682
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      59
      1554
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      138
      1470
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      73
      1328
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      89
      1162
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      77
      1134
    Aihe