Voi olla, että tämän oikea paikka olisi tuolla talous, maksukortit osastossa.
Lomamatkalla kiersimme ympäri suomea ja yövyimme muutamana yönä hotellissa.
Vaikka maksoin yöpymisen hotelliin saapuessamme, vaadittiin minulta luottokorttini receptioniin lisäkuluja varten. Neuvottelun jälkeen "pitkin hampain" annoin luottokorttini numeron. Korttiani en tietenkään antanut, koska tarvitsin sitä ostoksiin ja pankkiautomaatille.Missään muussa hotellissa ei ole ennen tätä, eikä tämän jälkeen sitä vaadittu.
Täytyy myöntää, että hiukan tuli turvaton olo. Vastaanottovirkailijahan sai käytännössä kaikki tietoni, mukaanlukien osoitetietoni ja sotuni. Näillä tiedoilla pankkitiliäni voidaan käyttää rajattomasti.
Onkohan tämä ihan laillista?
Hotellillahan on tietenkin oikeus valita asiakkaansa. Voiko majoitusliike kieltäytyä majoittamasta, luottokortin tietoja ei luovuta
Annatko luottokorttisi hotellin receptioniin?
47
13103
Vastaukset
- yllättynyt
Selvyyden vuoksi: tähä kyseinen tapaus sattui vain yhdessä hotellissa.
- mynttinen
En todellakaan, vaan maksan käteisellä huoneen jo mennessä.
Mikäli tällä linjalle lähdetään, niin sehän on sit sama jättää muijaki sinne pantiksi.
- fddgdfdf
Riippuu hotellista / hotelliketjusta. Kyseessähän on käytännössä pantti, jolloin luottokortin tiedot otetaan ylös / kortille tehdään katevaraus.
Mikäli hajoitat jotain tms, käytät minibaaria, tilaat hotellin baarissa jotain hotellin laskuun, jne. tullaan nuo veloituksen tekemään uloskirjautumisen yhteydessä kortiltasi. Toki nämähän onnistuvat myös käteisenä, mutta useimmiten kortilta.
Euroopan reissuilla aika 50/50, onko korttitiedot otettu vai ei. Esim. Irlannissa ei otettu, vaikka saksalaisilta ja ranskalaisilta otettiin. Taitaa olla vähän kansalaisuudestakin joskus kiinni, miten ihmisiin luotetaan. - 20+11
Aivan normi meininki hotelleissa maailmalla. Ainakin jos majoittuu vähänkin paremmissa oikeissa hotelleissa. Vaikka huone on etukäteen jo maksettu, luottokortti höylätään joka tapauksessa juurikin takuumaksua varten. Kun luottokorttitiedot on talletettu, voit tilata huonelaskun piikkiin hotellin baarista tai ravintolasta. Vähän olette Suomessa tai maailmalla matkustanut jos ihmettelette tätä systeemiä.
- gopall
Olen käyttänyt http://www.booking.com/index.html?aid=941723 varauspalveluita viimeisen viiden vuoden aikana noin kymmenen kertaa ilman ongelmia. Varauksia ympäri Eurooppaa. Aina on varaukset olleet kohdillaan hotellissa, ja pari kertaa hotellista on tullut suoraan sähköpostia kun ovat kyselleet jotain lisätietoja huoneen suhteen (twin/double bed). Luottokortilta ei ole koskaan veloitettu etukäteen vaan vasta hotelliin saapumisen jälkeen.
- Ei mitään outoa
Olen asunut kymmenissä hotelleissa Suomessa ja ulkomailla ja joka kerta on respa sisäänkirjautuessa pyytänyt luottokortin jonka on sitten nopeasti vetänyt maksupäätteen läpi ja palauttanut minulle.
Ei ole tullut mieleenkään ihmetellä asiaa mitenkään. Tämähän on aivan normikäytäntö jokaisessa isommassa hotellissa.
Korttia ei tietenkään veloiteta mitenkään paitsi jos asiakas esim. tyhjentää minibaarin ja häipyy maksamatta.
"Vaadittiin minulta luottokorttini receptioniin lisäkuluja varten. Neuvottelun jälkeen "pitkin hampain" annoin luottokorttini numeron. Korttiani en tietenkään antanut, koska tarvitsin sitä ostoksiin ja pankkiautomaatille."
Olet nyt käsittänyt täysin väärin. Ei sinulta todellakaan ole vaadittu että JÄTTÄISIT luottokorttisi respaan. Vaan ihan vaan 10 sekunniksi että saavat sen rekisteröityä systeemiinsä.
"Voiko majoitusliike kieltäytyä majoittamasta, luottokortin tietoja ei luovuta "
Totta kai. Hotelli itse päättää miten se huolehtii siitä, että asiakas todellakin maksaa kaiken mitä hotellissa kuluttaa tai rikkoo. Kaikista kätevimmin se käy luottokortilla.
"Vastaanottovirkailijahan sai käytännössä kaikki tietoni, mukaanlukien osoitetietoni ja sotuni. Näillä tiedoilla pankkitiliäni voidaan käyttää rajattomasti."
No ei voida.- Matkailija87
"Olen asunut kymmenissä hotelleissa Suomessa ja ulkomailla ja joka kerta on respa sisäänkirjautuessa pyytänyt luottokortin jonka on sitten nopeasti vetänyt maksupäätteen läpi ja palauttanut minulle"
Taidat nyt valehdella vähäsen? Ainakin Suomessa minulta ei olla kertaakaan kysytty luottokorttia. Aina maksan käteisellä huoneen joko hotelliin kirjautuessa tai sieltä pois lähtiessä. - Ei mitään outoa
Matkailija87 kirjoitti:
"Olen asunut kymmenissä hotelleissa Suomessa ja ulkomailla ja joka kerta on respa sisäänkirjautuessa pyytänyt luottokortin jonka on sitten nopeasti vetänyt maksupäätteen läpi ja palauttanut minulle"
Taidat nyt valehdella vähäsen? Ainakin Suomessa minulta ei olla kertaakaan kysytty luottokorttia. Aina maksan käteisellä huoneen joko hotelliin kirjautuessa tai sieltä pois lähtiessä.En valehtele. Ainakin näiden ketjujen hotelleissa on ihan säännönmukaista Suomessakin: Hilton, Radisson, Holiday Inn.. Lisäksi ketjujen ulkopuolelta on ainakin Havenissa, Fabianissa, Kämpissä, Klaus K:ssa ja Glossa sisäänkirjautuessa otettu luottokortin tiedot.
Näin myös siinä tapauksessa että huone olisi jo ollut maksettu etukäteen (joskus jopa kuukausia etukäteen). - totta varmasti
Ei mitään outoa kirjoitti:
En valehtele. Ainakin näiden ketjujen hotelleissa on ihan säännönmukaista Suomessakin: Hilton, Radisson, Holiday Inn.. Lisäksi ketjujen ulkopuolelta on ainakin Havenissa, Fabianissa, Kämpissä, Klaus K:ssa ja Glossa sisäänkirjautuessa otettu luottokortin tiedot.
Näin myös siinä tapauksessa että huone olisi jo ollut maksettu etukäteen (joskus jopa kuukausia etukäteen).Pitää varmasti paikkansa. Minulla noista kokemusta Suomessa vain Holiday Innistä ja siellä tosiaan aina kysytty luottokorttia. Ulkomailla kysyminen enemmän sääntö kuin poikkeus.
- En halua luottokorttia
Ei mitään outoa kirjoitti:
En valehtele. Ainakin näiden ketjujen hotelleissa on ihan säännönmukaista Suomessakin: Hilton, Radisson, Holiday Inn.. Lisäksi ketjujen ulkopuolelta on ainakin Havenissa, Fabianissa, Kämpissä, Klaus K:ssa ja Glossa sisäänkirjautuessa otettu luottokortin tiedot.
Näin myös siinä tapauksessa että huone olisi jo ollut maksettu etukäteen (joskus jopa kuukausia etukäteen).Minultakin kysyttiin luottokorttia Glo Airporttiin kirjautuessa, mutta koska minulla ei ole luottokorttia tarjouduin maksamaan käteisellä mahdollisen vakuusmaksun (huoneen olin maksanut pari kuukautta aiemmin) Respan henkilö sanoi vaan ANTAA OLLA.
- AinOnToiminutOK
Matkailija87 kirjoitti:
"Olen asunut kymmenissä hotelleissa Suomessa ja ulkomailla ja joka kerta on respa sisäänkirjautuessa pyytänyt luottokortin jonka on sitten nopeasti vetänyt maksupäätteen läpi ja palauttanut minulle"
Taidat nyt valehdella vähäsen? Ainakin Suomessa minulta ei olla kertaakaan kysytty luottokorttia. Aina maksan käteisellä huoneen joko hotelliin kirjautuessa tai sieltä pois lähtiessä.Ehkä sinun pitäisisi edes matkustella vähän, missä sitten haluatkin. Yömajat eivät yleensä pyydä luottokorttia.
- Radisson121
Ei mitään outoa kirjoitti:
En valehtele. Ainakin näiden ketjujen hotelleissa on ihan säännönmukaista Suomessakin: Hilton, Radisson, Holiday Inn.. Lisäksi ketjujen ulkopuolelta on ainakin Havenissa, Fabianissa, Kämpissä, Klaus K:ssa ja Glossa sisäänkirjautuessa otettu luottokortin tiedot.
Näin myös siinä tapauksessa että huone olisi jo ollut maksettu etukäteen (joskus jopa kuukausia etukäteen).EI kysytä korttia,jos netistä varaa huoneen,,
- mr.kaya
peurungan kylpylähoteli ainakin antaa huonelaskun mukaan voi maksaa pankkiin
- Anonyymi
Meillä on yrityksen matkustussääntönä ehdoton kielto antaa luottokorttitietoja respaan, ei poikkeuksia. Turvallisuuspäällikkö ja talousjohtaja perustelivat sillä että hotellien tietoturva on puutteellinen, huijausyrityksiä on tullut pitkin eurooppaa, ja pantti ei ole pakollinen eikä lakiin perustuva. Toki hotelli voi heittää pihalle, mutta näin ei ole käynyt.
- Voi sinua ressua
>>>> Neuvottelun jälkeen "pitkin hampain" annoin luottokorttini numeron
Voi hotellivirkailijaparkaa joka tämänkin pässin kanssa on joutunut "neuvottelemaan"!
Ehkä on kuule parempi että majoitut teltassa tai retkeilymajassa jos noinkin perusasiat herättävät sinussa moista ahdistusta.- taas näitä.
Ihan asiallinen kysymys oli. Miksi tällä palstalla on aina joku ***-pää? Tämäkin koulukiusattu v***ttuilee täällä nimettömänä, kun ei muualla uskalla.
Onko psykiatri pyytänyt neuvonut pahaa oloa?
No hyvän paikan olet siihen löytänyt. Tänee mahtuu "purkautumaan" --- TURVALLISESTI---
ps. älä nyt tukehdu... - pojkoefe
taas näitä. kirjoitti:
Ihan asiallinen kysymys oli. Miksi tällä palstalla on aina joku ***-pää? Tämäkin koulukiusattu v***ttuilee täällä nimettömänä, kun ei muualla uskalla.
Onko psykiatri pyytänyt neuvonut pahaa oloa?
No hyvän paikan olet siihen löytänyt. Tänee mahtuu "purkautumaan" --- TURVALLISESTI---
ps. älä nyt tukehdu...yövyn hotellissa muutaman kerran vuodessa ja ainoastaan kerran noin 7 vuoden aikana, muistaakseni bratislavassa, pyydetty respassa luottokorttia "pantiksi", yksi kortti per huone.
useimmiten tietysti olen varannut hotellin luottokortilla joten hotellilla on mahdollisuus veloittaa baarikaapin sisällöstä tarvittaessa.
- SPG Gold/IHG plat
Ei se sitä poista että olet maksanut huoneen etukäteen luottokortilla, etteikö sisäänkirjautuessa luottokorttitiedot lueta uudelleen ja otetaan siitä pantti. Olen useamman hotelliketjun kanta-asiakas ja heillä on mun profiilissa luottokorttitiedot tallennettuna, mutta aina luottokorttia kysytään hotellissa. Se on mulle ihan normaali toimenpide. Hotelliöitä vuosittain 80-90 kpl 3-5 tähden hotelleissa.
- eikös kuitenkin?
Jos henkilötiedot ja luottokortin numeron saa haltuun, voi kyllä tehdä esim. verkkokauppaostoksia. Kirjautuu vaan verkkokaupan asiakkaaksi. Ei tarvitä mitään verkkopankin turvalukuja.
- åvåvåvåvåv
Ennenkuin alat panikoimaan niin kerronpa sinulle iltasadun. Vaikka respa tietää korttinumerosi hän ei tiedä korttisi takapuolelta niitä kolmea varmistusnumeroa, joita nettikaupan maksussa aina kysytään ja ilman oikeaa numeroa jää kauppa kesken. Ja, kassa voi tietenkin halutessaan vilkaista sen varmistusnumeron ja tilata kortillasi tavaraa kotiinsa, vain jotta jäisi mahdollisimman nopeasti kiinni.
Keksi joku uskottavampi panikoinnin aihe. - 5 + 14
åvåvåvåvåv kirjoitti:
Ennenkuin alat panikoimaan niin kerronpa sinulle iltasadun. Vaikka respa tietää korttinumerosi hän ei tiedä korttisi takapuolelta niitä kolmea varmistusnumeroa, joita nettikaupan maksussa aina kysytään ja ilman oikeaa numeroa jää kauppa kesken. Ja, kassa voi tietenkin halutessaan vilkaista sen varmistusnumeron ja tilata kortillasi tavaraa kotiinsa, vain jotta jäisi mahdollisimman nopeasti kiinni.
Keksi joku uskottavampi panikoinnin aihe.Amexissa neljä numeroinen varmistusnumero on kortin etupuolella. Muuten olen kyllä samaa mieltä että tommonen turha panikoiminen on älytöntä.
- SPG Gold/IHG plat
Ei tollasia asioita kannata alkaa etukäteen murehtimaan. Jos se tapahtuu, niin sitten se tapahtuu. Mut ei sun tarvi edes hotelliin mennä kirjautumaan menettääkseen luottokorttitiedot. Aivan hyvin joku sun lähipiiristä oleva voi kurkata sun lompakkoon ja ottaa sieltä luottokorttitiedot talteen. Osoite kaverilla varmasti onkin jo selvillä. Luottoyhtiö kyllä hyvittää jos sun kortilla on tehty Suomessa tai maailmalla ostoksia, jota sinä itse et ole tehnyt. Ihmisillä tuntuu olevan kauheita pelkotiloja luottokortin ja sen käytön suhteen. Mä käytän omia luottokortteja satoja kertoja vuodessa ympäri maailman, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia missään.
- pojkoefe
No mulla niitä vaan ei oo kysytty. Johtuisko sitten siitä että yövyn yleensä 0-2 tähden hotelleissa/hostelleissa. Omat rahat kun ei riitä kalliimpiin. Ehkä noissa budjettihotelleissa yöpyy rehellisempiä ja siistimpiä ihmisiä jotka ei varasta kaikkea irtonaista ja riko loppuja.
Juu, kyseessä on kansainvälinen käytäntö. Itsekin törmäsin tähän, mutta pankkikorttina toimiva Visa Electron ei kelvannut pantiksi, piti maksaa satanen, jonka sai takaisin ulos kirjautuessani hotellista. Kyseessä oli suuri kansainvälinen ketju. Olisi kiva kuulla, mihin pantti lopulta perustuu, onko kyseessä vain se, että jos asiakas hajoittaa jotain tms kielteistä tapahtuu, niin hotellilla on jokin pantti olemassa?
- 17+11
Lähes kaikki hotellit joissa olen ollut ovat tehneet katevarauksen, joka purkautuu laskun maksun yhteydessä. Ainakin joissakin hotelleissa tuo mahdollistaa esimerkiksi ravintolalaskun ottamisen huonelaskulle.
- uralt
Eipä ole ikinä kukaan pyytänyt luottokorttia hotellissa takuuksi, vaikka olemme paljon kierrelleet autolla Euroopassa. Olemme yöpyneet yksityismajoituksesta kansainvalisiin hotelliketjuhin asti. Usein yöpyminen on maksettu etukäteen luottokortilla, jolloin hinta on edullisempi hyvissä ajoin ostettuna. Ei myöskään ole ikinä pyydetty mitään takuuta. Asia oli todella uusi.
- verkkokauppa estoon
Aika yleistä on ottaa sen luottokortin tiedot järjestelmään ja varmistaa samalla, että kyseessä on sama kortti, jolla mahdollinen tilauskin on tehty.
Mitä verkkokauppojen tekoon tulee, niin kannattaa siellä omassa verkkopankissa raksittaa, että verkkokauppa ei ole kortilla sallittua. Kun sitten itse syystä tai toisesta tekee verkkokauppaa, niin sallii kaupanteon siksi aikaa ja palauttaa eston takaisin. Näin minulle neuvottiin pankista.
Jo paljon ennen tätä luottokorttijuttua minua on häirinnyt se, että hotellit keräävät passien numerot itselleen. Usein tämä tapahtuu niin, että ensimmäisen yön passit ovat respassa...- oikeaa tietoa kehiin
Ei hotellin tarvitse varmistaa että onko mukanasi oleva luottokortti sama kuin jolla olet varauksen tehnyt. Hotellin voi maksaa kuka vaan tai millä kortilla vaan ja vaikka käteisellä, riippuen tietysti siitä minkä maksuvälineen hotelli hyväksyy. Varauksessa annettu luottokortti on vain siltä varalta että jos hotelliyöpymistä ei syystä tai toisesta makseta taikka asukas aiheuttaa muuten kuluja niin tuolta kortilta voidaa veloittaa hotellin saatavat. ( Olen varannut kortillani lukuisia kertoja hotellin jopa usean hengen porukalle, perillä on maksettu kuka milläkin, kukin oman huoneensa. Itse olen voinut maksaa käteisellä tai vaikka jollain toisella hallussani olevalla luottokortilla.)
- ---------
Ihan normaali käytäntö on se, että hotellissa pyydetään luottokortin numeroa (eli luottokorttia hetkeksi höylättäväksi), vaikka huone olisi maksettukin. Vapaaehtoista se yleensä lienee on, eli ei ole pakko antaa. Itse kuitenkin aina annan, koska sillä saan sitten tilattua kätevästi huoneen laskuun kaiken tarvittavan. Varsinkin jossain kylpylässä on kivaa, ettei tarvitse lompakkoa allasbaarilla mukana. Luottokorttia ei tietenkään veloiteta muuten kuin niistä ostoksista, mitkä olet allekirjoituksellasi sallinut ostaessasi jotain esimerkiksi sieltä allasbaarista tai ravintolasta.
Olet varmasti ymmärtänyt väärin, ei hotellissa haluttu sinun luottokorttiasi respaan pantiksi. Kyllä he vain halusivat sen numeron, juurikin tuota tarkoitusta varten. Käsittämättömiä nuo muut perusteesi. Miten ikinä uskallat käyttää luottokorttiasi missään, kun joka paikassahan siitä saa kaikki sinun tietosi ihan samalla tavalla? Ja eiköhän se hotelli ollut jo varauksen yhteydessä ottanut yhteystietosi osoitteineen päivineen ylös. Eiväthän he mitään huoneita vuokraa siten, etteivät edes tiedä, kuka siellä majoittuu.
Ulkomailla et saa useinkaan edes varattua hotellia ilman luottokortin numeron antamista. Kyllä he voivat kieltäytyä majoittamasta asiakkaita, jotka eivät suostu tuollaisiin perustoimenpiteisiin. En kuitenkaan usko, että Suomessa kovin moni hotelli ei suostuisi ottamaan asiakasta, näiltä luottokortittomilta on vain osa palveluista poissa pelistä. Ja siitä minibaarista tai rikotuista ja varastetuista tavaroista tulee toki lasku perässä, jos sellaisia osoittautuu olevan jälkikäteen. - heppuli3
ON aika normi käytäntö eivät kuitenkaa sen takia ota että tyhjentäis tyhjän tilisi vaan hotelin turvan takia jos vaikka asiakas häippäsee ja ei maksakaan baari/huone laskua niin hotelli turvaa saatavansa ja viel sakot päälle tämä on ihan oikein...
- hotellissa töissä
Miten juntti ketjun aloittaja voi olla! Suomalaiset ei alkuunkaan tajua, toisin kuin ulkomaalaiset, että hotelli ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos jossa voi olla kuin sika pellossa. Hotellirakennuksesta menee vuokraa, on henkilöstökulut yms, yms, hotelli on BISNES. Tottakai hotellilla on oikeus ottaa luottokorttitiedot siltä varalta että ihminen varastaa hotellin omaisuutta ( esim, kylpytakin), hajottaa jotain tai käyttää minibaaria eikä maksa.
Ettekö te ääliöt ymmärrä, ettei se ole mikään keino käyttää kenenkään korttia väärin, vaan turvata se, ettei hotellille tule tappioita jos joku sössii. Eikä myöskään mikään epäluottamuslause juuri sinua kohtaan. Olen itse monesti törmännyt siihen miten suomalainen mies uhoaa luotettavuuttaan ja haukkuu minut kun pyydän korttia takuuksi. Suomalaiset hotelliasiakkaat on kaikkein inhottavimpia ehdottomasti! Jos et halua kortin numeroa antaa, pysy kotona!
Ulkomaiset asiakkaat ei IKINÄ valita tästä asiasta, koska tietävät miten kuuluu käyttäytyä ja miten maailmanlaajuinen käytäntö on kyseessä. Hävettää teidän junttien puolesta!- Jaakko87
Missä ihmeen hotellissa olet töissä? Itse olen maksanut aina huoneen käteisellä, eikä ole kortteja kyselty tai ollut mitään muitakaan ongelmia.
- hotellissa töissä
Jaakko87 kirjoitti:
Missä ihmeen hotellissa olet töissä? Itse olen maksanut aina huoneen käteisellä, eikä ole kortteja kyselty tai ollut mitään muitakaan ongelmia.
Kansainvälisessä ketjussa jolla on hotelleja useissa maissa! Meillä täysin normaali käytäntö ottaa luottokorttitiedot aina takuuksi!
Ihan turha tulla siihen ihmettelemään, en tietenkään paljasta ketjun tai hotellin nimeä. Ja kerran vielä - luottokortin antaminen ei pitäisi olla mikään ongelma, koittakaa nyt tajuta jo se! - Kysyvä
hotellissa töissä kirjoitti:
Kansainvälisessä ketjussa jolla on hotelleja useissa maissa! Meillä täysin normaali käytäntö ottaa luottokorttitiedot aina takuuksi!
Ihan turha tulla siihen ihmettelemään, en tietenkään paljasta ketjun tai hotellin nimeä. Ja kerran vielä - luottokortin antaminen ei pitäisi olla mikään ongelma, koittakaa nyt tajuta jo se!No onko se luotttokortin antaminen teidän ketjussanne aivan välttämätöntä? Käykö, jos antaa vaikka 5000 euroa käteistä pantiksi uloskirjautumiseensa asti? Sehän olisi enemmän, mitä monella on luottokorttinsa limitti.
- hotellissa töissä
Kysyvä kirjoitti:
No onko se luotttokortin antaminen teidän ketjussanne aivan välttämätöntä? Käykö, jos antaa vaikka 5000 euroa käteistä pantiksi uloskirjautumiseensa asti? Sehän olisi enemmän, mitä monella on luottokorttinsa limitti.
Kyllä se on välttämätöntä. Ja ihan tiedoksi, että jos korttinumeroa ei anna varauksen yhteydessä, hotellilla on oikeus myydä varaamasi huone eteenpäin jos et ole saapunut klo 18 mennessä ja huonetta ei ole taattu kortilla myöhäistä saapumista varten.
Samoin, jos et peruuta huonetta, et saavu ollenkaan ja olet antanut korttitiedot, hotelllla on oikeus veloittaa ns. no-show veloitus tyhjänä seisseestä huoneesta jonka olisi voinut myydä jollekin toiselle.
Jos sulla on antaa 5000e takuuksi niin siitä vaan, mutta kuka on niin tyhmä että kanniskelee sellaista käteistä mukanaan? Aika kaukaa haettu esimerkki kylläkin...
Yrittäkää nyt ymmärtää, että hotellitkin on tulosvastuussa ja sen pitää kattaa kaikki kulunsa, muuten se ei menesty. Hotellilla on täysi oikeus sääntöihinsä, ette voi tajuta kuinka paljon ihmiset niissä sikailee - ihmettelen käyttäytyvätkö ihmiset noin kotonaankin....Ihan kuin lait ei koskisi enää kun astelee hotellin ovesta sisään - suomalaiset on sikoja!
- mamu
Ihan normaalia se on. Itseltäni kysyttiin Ukrainassa ja annoin sen ei mitään ongelmaa ollut. Joskus myös laivan pre order tilauksissa kysytään
- Turvamies 69
Ketjun aloittaja ei varmaankaan ole hotellissa edes käynyt. On olemassa sellainen, kuin matkustajakortti. Tämä vaaditaan täyttämään, kun kirjautuu hotelliin. Siinä on osoite ja sotutiedot. Luottokortin numeron joutuu kansainvälisissä ketjuissa antamaan jo varaus vaiheessa. Tämä ns no show tapauksessa ensimmäinen yö veloitetaan. Kirjoittajan ei kannata mennä Suomessa kasinolle. Kasino vaati henkilötodistuksen. Niillä on suora yhteys väestörekisteriin, josta henkilötodistuksen perusteella tulevat kaikki tiedot. Casinolla henkilökortti scannataan, joten sekin jää rekisteriin. Sen lisäksi tiedostoon ikuisiksi ajoiksi jää myös kävijän kuva. Casinolla on valtava määrä virkailijoita jotka seuraavat jokaista liikahdustasi sisällä ja ulkonakin. Nauhoittavat video kamerat ovat niin tarkkoja, jotta niillä näkee mustat kynnen aluset. Naiset joilla on avara kaula-aukko tai istuessa paljastuu stringit pääsevät eritystarkkailuun. Voin vakuuttaa, että casinon kameroissa on mahtava zoom. Parhaat rinnat tietysti printataan isona kamerahuoneen seinälle, jotta kaverikin näkee. Monen naisen rintoja tuskin on tarkkailtu niin tarkasti monen miehen voimin. Osoitetietojen perusteella voi sitten tarkkailla, kuinka henkilön elämä edistyy. Asukko samassa osoitteessa joku toinen. Ja tietysti, kun tämä henkilö muuttaa pois voi arvata, että suhde on päättynyt. Tämän jälkeen kulmille päivystämään ja voi vahingossa törmätä kiinnostuksen kohteeseen.
- on pyydetty
muttei annettu,s...s ketjun respa pyysi luottokorttia vakuudeksi minibaari ostoksista.En antanut ja vartia tuli ja lukitsi minibaarin.kysyin et miten tuo pay-tv vietkö antennijohdon.vastaus oli tuhaus.200 vrk hotellissa vuodessa,eikä enään simon kenttään ikuna!
- mikä teitä vaivaa?
Tuskinpa sua kukaan Simonkenttään enää kukaan haluaakaan, juntti!
- Respa
Hahah ääliö.. Sen pay-tv:n ja maksupuhelimen sulkeminen tapahtuu automaattisesti sille huoneennumerolle mihin sinut kirjataan sisään kun järjestelmään ei höylätä luottokorttia. Se tv ja pugelin on nimittäin sähköisesti yhteydessä vastaanoton varausjärjestelmään. Näin ainakin siinä ketjussa missä itse olen töissä. Minibar tosin joudutaan käydä joko sulkemassa tai laittamassa minibariton huone.
Samalla tavalla tulee myös huonelaskutuksen esto sille huoneennumerolle johon on kirjauduttu sisään antamatta luottokorttia.
- yennifer82
No jopas... Olisi kannattanut ehkä jo siinä respassa selvittää asia, niin ei olisi tarvinnut tulla nettipalstoile marisemaan... Olen töissä erään tunnetun, kansainvälisen hotelliketjun respassa, ja kyllä me sitä korttia tosiaan kysytään jokaikiseltä sisäänkirjautuvalta asiakkaalta. Ilman kortitakin voi majoittua, mutta siinä tapauksessa saat huoneen, jossa ei ole minibaaria, ja kaikki ravintolalaskut yms täytyy maksaa heti, koska huoneen laskulle et voi laittaa mitään. Jotkut hotellit vaativat myös majoittumisen maksamisen jo sisäänkirjautuessa, jos luottokorttinumeroa ei saada.
Tämä käytäntö johtuu siitä, että "unohduksia" sattuu enemmän, kuin uskoisitte... Vaikka uloskirjautumisen yhteydessä jokaiselta asiakkaalta kysytään, onko käytetty minibaaria, niin kummasti se monelta "unohtuu" ja veloituksia joudutaan tekemään jälikäteen. Ja se ei tosiaankaan käy ihan sormia napsauttamalla. Pankkitiliisi (tai luottokorttitiliisi) ei todellakaan kukaan ulkopuolinen pääse käsiksi.
Ja sille, joka kauhistelu passin numeron vaatimista: se on kuule monessa maassa (myös Suomessa) ihan laissa määrätty, että ulkomaalaisilta hotelliyöpyjiltä otetaan passinnumero ylös majoituskorttiin. - luottokortiton
Juu..ihmettelen kyllä itekin. Siis jos maksan rahalla niin minut katsotaan 2 luokkalaiseksi kun en annakaan luottokorttia. Luottokorttia ei edes ole kaikilla, ei edes kaikilla jotka sen saisivat. Mielestäni on omituista että rahalla maksavalta voidaan vaatia käteispanttia..siis miksi, eikö se pitäisi enemmänkin vaatia luottokortilla maksajilta(velaksi). Luottokortin omistaja voi siis maksaa koko hotellilomansa velaksi kun käteisellä tai pankkikortilla maksava joutuu maksamaan heti kaikki mulle heti periaatteella..omituista!
- Ei mitään outoa
Ei tuossa ole mitään omituista. Hotelli ottaa asiakkaan luottokortin tiedot; jos asiakas juo minibaarin tyhjäksi tai pistää huoneen paskaksi, hotelli velkoo rahat luottokorttifirmalta. Se, pystyykö asiakas sitten luottokorttilaskuaan maksamaan, on täysin hänen ja luottokorttifirman välinen asia ja luottokorttifirman ongelma. Hotellilla ei ole siinä osaa eikä arpaa, vaan se on jo saanut rahansa. Luottokortilla maksava ja luottokorttinsa numeron antava (mahdollisia ylimääräisiä kuluja varten) asiakas on siis hotellille täysin riskitön.
Mutta jos asiakas joka maksaa honeensa käteisellä, ja jolla ei ole luottokorttia, tyhjentää minibaarin, rikkoo huoneessa jotain tai aiheuttaa muuta vahinkoa, niin milläs hotelli häneltä korvauksen asiasta saa? On ihan asiakkaan hyvän tahdon varassa suostuuko maksamaan vai ei. Jos kyseessä on joku jolla on jo ennestäänkin velkaa reippaasti, niin hotelli ei luultavasti koskaan saa rahojaan (ja jos saa, niin se on pitkä ja vaivalloinen prosessa). Tuon takia noilta asiakkailta otetaan joskus hotelleissa käteispantti. Mutta eihän se käteispanttikaan korvaa niitä mahdollisia vahinkoja kun sen pantin määrän. Entäs jos vahingot ovat isommat?
Hotellille jokainen käteisellä maksava, ei luottokorttia omistava asiakas on aina potentiaalinen riski. On täysin ymmärrettävää että heihin suhtaudutaan usein nuivasti.
- EiLuottokorttia
Nämä viestit luettuani sain sen käsityksen, että suomalaiset antaa luottokortteja höylättäväksi tuosta vaan. Ilman sen kummempaa miettimistä. Itse kävin juurin Sokos-hotellissa. Varasin ja maksoin huoneen netin kautta hyvissä ajoin. Ja hotelliin kirjautuessa kysyivät luottokorttia. Sanoin suoraan ettei minulla ole. Aikamme siinä jankattuamme respa antoi asian olla. Minä en todellakaan halua jaella luottokorttia ympäri ämpäri sen takia maksoin hotellin hyvissä ajoin. Ihmiset muutenkin liian helposti ostavat ja jakelevat luottokorttinsa tietoja minne sattuu. Ihmettelen suuresti tätä nykymeininkiä. Joku näpsäkkä varashan voi käyttää hyödyksi luottokorttiasi kun olet antanut sen mahdollisuuden. Sitten teitä itkettää. Miettikää vähän ensin.
- Matkaaja_maakunnasta
En ole antanut luottokorttitietoja, vaikka on kysytty. Kuittaan kysymyksen kohteliaasti sanomalla, että en käytä minibaaria tai muitakaan hotellin maksullisia lisäpalveluja (kuten asia onkin).
- elämästäkaikensain
Kirjoittaja oli antanut myös sotu-numeronsa hotellille. Matkustajakortissa sitä kyllä kysytään, mutta tiedoksi kaikille, että lain mukaan sosiaaliturvatunnuksen loppuosaa ei tarvitse antaa hotellille eikä muillekaan yksityisille yhtiöille. Syntymäaika (eli sotun alkuosa) on riittävä ykslöimään asiakkaan. Itse en koskaan anna muuta kuin syntymäajan tässä tarkoituksessa eikä siitä ole kukaan huomauttanut.
Viranomaisen kysyessä on sotun loppuosakin annettava. - eivoiluottaaenää
Minulta yritettiin yhdessä hotellissa Pohjoismaissa ottaa kuva pankkikortista ja sen lisäksi myös passista, vaadin kuvat takaisin heti ja en suostunut. Pirullinen respan työntekijä teki mitä huvitti koska hän oli r*sisti, muilta ei vastaavaa kysytty. Ja samaa yritettiin myös italialaisten ylläpitämässä hotellissa Saksassa. Nyt pidänkin kahta pankkikorttia, jos toinen kopioidaan vaikka hotellin respan toimesta toinen on varalla. Olen saanut muuten esimerkiksi kassoilla yleensä ystävällistä palvelua ja tätä tapahtuu vain joissain hotelleissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .472966Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242639Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3391703- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193917Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101772Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26770- 44739