Miten suojautua rosvoilta?!

Rosvoja pelkäävä

Suomi ja kotikaupunkini Helsinki on lintukoto mutta toista se on suuressa maailmassa missä rosvot ja ryövärit vaanivat pahaa-aavistamatonta turistia. Eihän siellä uskalla lompakkoa pitää mukanaan, kolkaavat ja kaikki rahat menee. Onko hotellissa tallelokeroita, sinne rahat ja luottokortti, pitää vain vähän rahaa mukanaan.

96

3130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nasevta

      älä kanna lompakkoa mukana vaa kanna sitä mukana poissa mennessä ku olet pussibysäkillä nii olet hyvin turvassa sillä ihimsiä ei näe mitä tapahtuu jos olet muualla, jos sinulla on lompakko rahan nokassa niin olet vallan omituinen, varas iskee siihen heti silmänsä.. jotyen ainut neuo on: ole varovainen

      • Jo Metsämäen aikaan

        Varsinkin Tallinnan bussipysäkeillä kannattaa pitää ertyistä huolta omaisuudestaan.
        Rosvoporukka tunkee ruuhkaan, ja varsinkin vanhempien ihmisten laukut ovat suuressa vaarassa. Olen itse joskus varoittanut suomalaisia ja osoittanu porukkaan kuuluvat. Kun bussi lähtee rosvot jäävät pysäkille odottamaan uutta pokaa.


      • minut ryövättiin

        Barcelonassa Ryan Airin -tiskillä ollessani nousemassa koneeseen. Virkailija pyysi minua laittamaan olkalaukkuni käsimatkalaukkuun, jonne sen sain runnomalla mahtumaan. Sen jälkeen matkalaukkuni ei enää mahtunutkaan mittakehikkoon ja jouduin pulittamaan 60 euroa. :[

        Muut lentoyhtiöt eivät ole noin pikkumaisia ja päätinkin, että tämä oli viimeinen kertani tämän yhtiön koneella.
        Muuten minua ei ole koskaan ryöstetty enkä ole joutunut taskuvarkaidenkaan uhriksi, vaikka melko paljon olenkin matkustellut.


      • 2x Kukkaroa vinkki
        Jo Metsämäen aikaan kirjoitti:

        Varsinkin Tallinnan bussipysäkeillä kannattaa pitää ertyistä huolta omaisuudestaan.
        Rosvoporukka tunkee ruuhkaan, ja varsinkin vanhempien ihmisten laukut ovat suuressa vaarassa. Olen itse joskus varoittanut suomalaisia ja osoittanu porukkaan kuuluvat. Kun bussi lähtee rosvot jäävät pysäkille odottamaan uutta pokaa.

        http://minnethaimaassa.blogspot.com/2013/09/turistina-bangkokissa.html
        olen pitänyt kaulassa sellasta pussia, jonka laittanut sitten paidan sisälle huomaamattomasti. Siellä kaikki tärkeät asiat.

        Tämän lisäksi taskussa kukkaro, jossa on kaikkia turhia juttuja sekä pieniä seteleitä kolikoita. Varkauden tullessa ja pienet maksut voi hoitaa menemättä tähän pussiin, jossa on tärkeät asiat passi pankkikortti isommat setelit. Jos varas tulee niin anna tämä "huijauskukkaro" ja lähde heti pois.


      • moneybeltman
        2x Kukkaroa vinkki kirjoitti:

        http://minnethaimaassa.blogspot.com/2013/09/turistina-bangkokissa.html
        olen pitänyt kaulassa sellasta pussia, jonka laittanut sitten paidan sisälle huomaamattomasti. Siellä kaikki tärkeät asiat.

        Tämän lisäksi taskussa kukkaro, jossa on kaikkia turhia juttuja sekä pieniä seteleitä kolikoita. Varkauden tullessa ja pienet maksut voi hoitaa menemättä tähän pussiin, jossa on tärkeät asiat passi pankkikortti isommat setelit. Jos varas tulee niin anna tämä "huijauskukkaro" ja lähde heti pois.

        Luottokortti ja suurempi rahatukku kulkee turvallisesti rahavyössä housun alla.
        Pieni määrä käteistä voi sitten pitää kukkarossa vast. josta sitä helppo tarvittaessa kaivaa.


      • anders5
        minut ryövättiin kirjoitti:

        Barcelonassa Ryan Airin -tiskillä ollessani nousemassa koneeseen. Virkailija pyysi minua laittamaan olkalaukkuni käsimatkalaukkuun, jonne sen sain runnomalla mahtumaan. Sen jälkeen matkalaukkuni ei enää mahtunutkaan mittakehikkoon ja jouduin pulittamaan 60 euroa. :[

        Muut lentoyhtiöt eivät ole noin pikkumaisia ja päätinkin, että tämä oli viimeinen kertani tämän yhtiön koneella.
        Muuten minua ei ole koskaan ryöstetty enkä ole joutunut taskuvarkaidenkaan uhriksi, vaikka melko paljon olenkin matkustellut.

        Halpalentoyhtiöillä on säännöt matkatavaroista.esim ,Norwegian sallii vain yhden käsimatkatavaran cabiiniin.Sehän on kaikkien parhaaksi,kun tilat ovat ahtaat.Jos tutustuu sääntöihin,ei tarvi maksaa ylimääräistä.Eli omaa tyhmyyttä.


      • käsilaukku
        anders5 kirjoitti:

        Halpalentoyhtiöillä on säännöt matkatavaroista.esim ,Norwegian sallii vain yhden käsimatkatavaran cabiiniin.Sehän on kaikkien parhaaksi,kun tilat ovat ahtaat.Jos tutustuu sääntöihin,ei tarvi maksaa ylimääräistä.Eli omaa tyhmyyttä.

        Siis eikö naisella saa olla käsilaukkua, jos on joku muu käsimatkatavara? Siellä käsilaukussahan on passit ja muut..


      • sorryt vaa

        Olette ainakin oikealla palstalla - tyhmät kysymykset :)
        Eiköhän niitä "roistoja" löydy hesan kaduiltakin.
        Kertaakaan ei minua ole "ryöstetty" matkoillani (16 ERI maata, joissain jopa 10kertaa) hyvää tuuriakin varmaan mutta, EN hoipu yöllä kaduilla. Passit ja luottokortit yleensä aina tallelokerossa, vain "käteiskassa" mukana.
        Varmin konsti ryöstölle; liiku yksin, kännissä ja öiseen aikaan - välillä huutelua paikallisille "mulkeroille" :)


      • asdskasja
        käsilaukku kirjoitti:

        Siis eikö naisella saa olla käsilaukkua, jos on joku muu käsimatkatavara? Siellä käsilaukussahan on passit ja muut..

        no mulla on ainakin finnairilla saanut olla!!


    • Paitsi että

      Suomi ja Helsinki eivät ole mikään sen erityisempi lintukoto näissä asioissa, terve maalaisjärki on syytä pitää kaikkialla mukana, sillä niitä täysiä roistovaltioita on sittenkin harvassa ja ne eivät juuri ole suuremmin turistikohteita.

      • Rosvoja pelkäävä

        Olen kyllä sellanen uusavuton idiootti että ehkä pysyttelenkin vaan kotona


      • Turhaa pelkoa
        Rosvoja pelkäävä kirjoitti:

        Olen kyllä sellanen uusavuton idiootti että ehkä pysyttelenkin vaan kotona

        Tässä maailmassa ei ole missään täysin turvallista paikkaa ja jopa asuntomurroista osa tehdään siten, että asukas on itse kotona. Jos se perusteeton pelkääminen alkaa jo uhata mielenrauhaa niin asiantunteva keskusteluapu voi olla hyväksi.


      • Rosvoja pelkäävä

        Kuules, koko ikäni, 36 vuotta olen Stadissa asunut eikä minua ole ikinä ryöstetty tai mitään varastettu. Ulkomailla rosvot sensijaan ovat aivan valtoimenaan, moni ystävä tai työtoveri on ryöstetty.


      • Just joo
        Rosvoja pelkäävä kirjoitti:

        Kuules, koko ikäni, 36 vuotta olen Stadissa asunut eikä minua ole ikinä ryöstetty tai mitään varastettu. Ulkomailla rosvot sensijaan ovat aivan valtoimenaan, moni ystävä tai työtoveri on ryöstetty.

        Niinpä, aivan tuntemattomiahan ne semmoiset ryöstö- ja varkaustapaukset ovat Helsingin käräjäoikeudessa, ei niitä täällä tapahdu ja jos joskus on tapahtunut niin tykkänään ovat loppuneet, asianajajatkin ovat aivan myrtsinä kun puolustettavia ei enää saa mistään.


      • turvallistako....
        Rosvoja pelkäävä kirjoitti:

        Kuules, koko ikäni, 36 vuotta olen Stadissa asunut eikä minua ole ikinä ryöstetty tai mitään varastettu. Ulkomailla rosvot sensijaan ovat aivan valtoimenaan, moni ystävä tai työtoveri on ryöstetty.

        Tiedoksesi sellainen asia, että esimerkiksi Suomen ja Argentiinan väkivaltarikosmäärät asukaslukuun suhteutettuna ovat suunnilleen samalla tasolla. Buenos Airesissa ja Helsingissä kadulla kulkija on jokseenkin yhtä suuressa vaarassa.


      • Rosvoja pelkäävä
        turvallistako.... kirjoitti:

        Tiedoksesi sellainen asia, että esimerkiksi Suomen ja Argentiinan väkivaltarikosmäärät asukaslukuun suhteutettuna ovat suunnilleen samalla tasolla. Buenos Airesissa ja Helsingissä kadulla kulkija on jokseenkin yhtä suuressa vaarassa.

        Buenos Airesissa tehtään suhteellisesti yhtä paljon ryöstöjä ja varkauksia kuin Helsingissä? Tuo on kyllä härskein valhe mitä ole kuullut pitkään aikaan!


      • soso!
        Rosvoja pelkäävä kirjoitti:

        Buenos Airesissa tehtään suhteellisesti yhtä paljon ryöstöjä ja varkauksia kuin Helsingissä? Tuo on kyllä härskein valhe mitä ole kuullut pitkään aikaan!

        Sehän olisikin suuri valhe, mutta mitäpä jos opettelisit lukemaan ennen kuin kommentoit. Edellähän verrattiin VÄKIVALTARIKOStilastoja eikä ryöstöjen määrää.


      • MISSÄ TAAS TAVARAT??
        Turhaa pelkoa kirjoitti:

        Tässä maailmassa ei ole missään täysin turvallista paikkaa ja jopa asuntomurroista osa tehdään siten, että asukas on itse kotona. Jos se perusteeton pelkääminen alkaa jo uhata mielenrauhaa niin asiantunteva keskusteluapu voi olla hyväksi.

        Vaikuttaa että taloissa asuu henkilöitä joiden ainoa tarkoitus on tehdä tihutöitä.Viedä mitä mieleen juolahtaa.Suomi on lammastenvaltaama!!!


      • antakaamääkihuuan
        Rosvoja pelkäävä kirjoitti:

        Buenos Airesissa tehtään suhteellisesti yhtä paljon ryöstöjä ja varkauksia kuin Helsingissä? Tuo on kyllä härskein valhe mitä ole kuullut pitkään aikaan!

        Tyypillinen pöljä huutaa vastaan vaikkei edes lukenut vastausta..


      • pehmopappa ,
        MISSÄ TAAS TAVARAT?? kirjoitti:

        Vaikuttaa että taloissa asuu henkilöitä joiden ainoa tarkoitus on tehdä tihutöitä.Viedä mitä mieleen juolahtaa.Suomi on lammastenvaltaama!!!

        Täysin varkaista vapaa kaupunki!!!! Huikeata! Haastattelu alkaa varsinaisesti n. 10 min kohdalta:

        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=4524


      • O - O
        turvallistako.... kirjoitti:

        Tiedoksesi sellainen asia, että esimerkiksi Suomen ja Argentiinan väkivaltarikosmäärät asukaslukuun suhteutettuna ovat suunnilleen samalla tasolla. Buenos Airesissa ja Helsingissä kadulla kulkija on jokseenkin yhtä suuressa vaarassa.

        Otapa mukaan todennäköisyyslakenta ja mieti kummassa maassa tai kaupungissa ihminen voi todennäköisemmin joutua rikoksen kohteeksi. Kuinka monta rosvoa liikkuu toriaukiolla siellä ja täällä?


      • pilkkua viilailen
        Rosvoja pelkäävä kirjoitti:

        Buenos Airesissa tehtään suhteellisesti yhtä paljon ryöstöjä ja varkauksia kuin Helsingissä? Tuo on kyllä härskein valhe mitä ole kuullut pitkään aikaan!

        Korostaisin myös tuota asukaslukuun suhteutettu - lauseen osaa.


      • pehmopappa ,

      • synnit maljatTäyttyy
        Just joo kirjoitti:

        Niinpä, aivan tuntemattomiahan ne semmoiset ryöstö- ja varkaustapaukset ovat Helsingin käräjäoikeudessa, ei niitä täällä tapahdu ja jos joskus on tapahtunut niin tykkänään ovat loppuneet, asianajajatkin ovat aivan myrtsinä kun puolustettavia ei enää saa mistään.

        Moni ristin ohi kulki kerran... ei tiedä kansa hyljätessään Herran, että armo väistyy..



        http://www.youtube.com/watch?v=C0m8vSpn_XE


    • Matti Maailmalta

      Voi han hanurista onko jo dorga pystynyt asumaan stadissa 36 vetin pitkää vuotta, etkö ole jo kuollut yksinäisyyteen tai viinaan kuten monet kansasasiraresi ovat tehneet.

      Sinulle ryöstetyksi haluava pönttöaivo pysy siellä maalattiaisessa savupirtissäsi hamaan loppuusi asti, tuskin sieltä mitään ryöstettävää on koskaan edes ollut.

    • cobra.

      Osta jatimatikki, rakenna potero hotellihuoneeseesi ja valvo yöt läpensä lompakko persiin alla. Vain suojaamalla omaisuutesi voit olla varma että se on turvassa.

    • näillä eväillä

      Useimmissa hotelleissa on tallelokero joko huoneessa tai vastaanoton yhteydessä. Tästä on kyllä aina maininta hotelliesittelyssä.
      Pankki- tai luottokorttia on kyllä kätevä käyttää ulkomaillakin.

      Sekä Suomessa että ulkomailla kannattaa miettiä, miten sitä omaisuuttaan kantaa kadulla. Lompakkoa voi pitää takataskussa tai se voi olla povitaskussa. Käsilaukku voi roikkua huolettomasti selän puolella tai se voi olla vetoketjut suljettuna ja siitä voi pitää kädellään kiinni. Sama asia pätee kameroihin ja kannettaviin tietokoneisiin ja kännyköihin.

      Maksukorttinsa tunnuksen voi näppäillä toisella kädellä näkymää peittäen tai tunnuksen voi lukea paperista ja tökkiä avoimesti sormellaan. Kaikki rahat voivat olla samassa paikassa tai vaatteissa voi olla useampia piilotaskuja.

      Ruuhkaisimmissa paikoissa voi olla erityisen varuillaan tai sitten voi matkakumppanin kanssa laskeskella avoimesti rahojaan. Pimeillä kujilla liikkuminen lisää ryöstäjien mahdollisuuksia.

      Varmin tapa menettää rahansa on juoda paljon alkoholia ja sammua missä lie.

      • 1+1

        Lomamatka ilman alkoholia ei ole lomamatka laisinkaan.


    • loma alkaa kelasta

      Rahat ja arvotavarat olen aina laittanut metalliseen kapseliin minkä saa liukkarin avulla työnnettyä perseeseen, sieltä ei rosvot epäile rahoja etsiä!

    • Tesoman päristelijä

      Ongenkoukkuja ja partakoneenteriä taskuihin!!!

      • johan nappas

        olisko vielä joku dildo siihen settiin? dildo, jonka päässä partakoneenterä ja ongenkoukku?


    • selvyyttä asioihin

      MITEN suojautua kokoomuslaisilta sekä vihreiltä ja demareilta? kertokaapa se minulle,olisin oikein kiinnostunut tietämään myös miten Suomi saadaan yhteinäiseksi eikä anneta tämän walroos /muut rikkaat typerykset yhteiskunnan jatkua,sillä Suomi on demokraattinen ainakin pitäisi olla.Mutta itse asiaan rosvoilta voi suojautua mm laittamalla takataskuun ns valelompakon ja mm povitaskuun oikean lompakon,myöskin ns etälamautin on tehokas apu rikollisten yrittäessä tehdä rötöksiä kotiinsa voi asentaa mm valvontakameroita sekä ottaa saksanpaimenkoiran vahhtimaan omaisuuttaan sillä huom:kenelläkään ei ole oikeutta viedä teidän rahojanne ilman teidän lupaa eikä omaisuuttanne eikä ole pakko päästää sisään kaikenmaailman kaupustelijoita eikä höttöntöttjä,myös poliisilta pitää aina kysyä se lupakortti sillä muutoinhan se esittäytvä poliisi voi olla vaikkapa metsän peikko:) hyvää syksyn jatkoa kaikille:)

      • 12+20

        Minä taas haluaisin tietää, miten suojautua persuilta. Tyhmyyden tai sivistymättömyyden ei pitäisi tarttua, mutta koskaan ei voi olla varma...

        Lisäksi persut ovat siirtymässä kovaa vauhtia kokoomuslaisten peesiin. Ainakin puheet ovat muuttuneet samanlaisiksi kuin EK:n Apusella. Viime aikoina persut ovat olleet niin kovin huolissaan Suomen tuottavuudesta ja kilpailukyvystä jos Satu Hassi valitaan ministeriksi - hän kun allekirjoitti aikoinaan Suomen osalta rikkidirektiivin.


      • Jesseli 10

        Ainahan rikkaat on köhiä(lue työläisiä)sortaneet,ja nyt uutta maailmanjärjestystä tekevät jolloin sorto lisääntyy.Tuosta vielä ylimääräisestä lompakosta.Pidä tosiaan mukanasi toinen lompakko,mutta laita siihen pieni summa rahaa,sillä muutoin ryöstäjä ei usko sitä ainuaksi kun aseella uhaten sen vie.Ja toinen asia.Suomi on väkivaltainen maa.Olen joutunut väkivaltaisen hyökkäyksen kohteeksi pikkupaikkakunnillakin,joten tuo hesasta kertova joka on asunut siellä ikänsä eikä ole joutunut ryöstetyksi,ihmetyttää.Monet ihmiset ovat asuneet turvallisilla kaupunginosilla,ja luulevat siksi suomea turvalliseksi,vaikka tämä maa on erittäin turvaton,niin taloudellisesti kuin fyysisesti.Olen itse vahva mies,ja kaduilla oppinut puolustautumaan,mutta kuinka on monen muun laita.


    • Hotelleissa on yleensä tallelokerot. joissain paikoissa niiden käytöstä joutuu maksamaan. liikkuessa hotellin ulkopuolella ja muutenkin, pidä mukana vain osa matkakassasta. itse suosittelen hankkimaan pienen laukun joita saa mm. erätukusta ym. vastaavista liikkeistä. kiinnitä se vyöllesi niin että tiedät jatkuvasti missä se on. vyökiinnityksellä en nyt puhu perinteisestä vyölaukku-menetelmöstö vaan vedät omien esim. housujen vyön laukun takaseinässä olevan lenkin kautta. näissä laukissa on paitsi vetskari, myös klipsilukko. ja laukku on se verran pieni että sinne sopii vain pieni lompakko, puhelin ja pari avainta. jos joku yrittää työntää kättä laukkuun tai yrittää viedä sen, huomaat heti. muistat vaan pitää taskut kiinni ja klipsin paikallaan.

    • Näillä selviää jo..

      No suuressa maailmassa liikkumisessa auttaa ihan terve järki, älä pidä kaikkia rahoja mukanasi ja voit pitää mukana kahta lompakkoa, toisessa vaan vähän rahaa ja toisessa enempi, jonka pidät hieman paremmassa tallessa. Tyhjemmästä lompakosta maksat sitten vaikka lahjuksia paikalliselle poliisille, tullimiehille tm. virkamiehille, jos on yleensä tarpeen. Rahaa voit säilyttää vyön sisällä, kengänpohjallisissa jne. Älä esitä mitään rikasta, etkä leveile rahoillasi vaikka kuinka eurolla olisi ostovoimaa ko. maassa.
      Passin ja muut matkustusasiakirjat skannaat sähköpostiisi katoamisen varalta. Teet matkustusilmoituksen.

      • linnunradanliftarina

        Kaksi lompakkoa on hyvä, mutta parempi on kun ei kanna matkakassaa mukana ollenkaan. Jos taas on matkalla hotellista seuraavaan, kassa kannattaa jakaa useampaan paikkaan: matkalaukkuihin, takin ja housun taskuihin, kenkiin tai mitä ikinä keksii.

        Luottokortin mukana kantamisessa on se huono puoli että muutamissa maissa turisti kaapataan siksi ajaksi kun yksi rosvoista käy tyhjentämässä tilin. Luottokorttitili kannattaa siksi pitää mahdollisimman lähellä limiittiä.

        Köyhän esittäminen ei toimi jos olet vähääkään eksoottisemmassa paikassa. Valkonaama turisti tiedetään aina vähintään satakertaa rikkaamamaksi kuin paikallinen. Sanomattakin on selvää että kalliit kellot, kännykät ja kengät kannattaa jättää kotiin.

        Viimeinen vinkki on että matkailu avartaa aina eikä ryöstöä kannata pelätä. Riski joutua ryöstetyksi on lähes olematon, jos ei ryyppää itseään puolitajuttomaksi. Ja jos joutuu ryöstetyksi, entä sitten? Ilman ramboilua selviää yleensä ilman vammoja. Vakuutukset on sitä varten että varastettu omaisuus korvataan.


    • llllllllllllllllllll

      Englannissaa käydessä meillä oli aina kaulassa pussukat (ja pussukat visusti paidan alla piilossa), jossa kannettiin tarvittava rahamäärä. Loput olivat hotellissa turvassa. Muista kuitenkin se, että myös siivoojat joskus varastelevat, että jonkinlainen tallelokero on kova sana.

      • Kaulapussi

        Kaulapussi, siis kaulasta riippuva lompakontapainen on erinomainen keksintö, ja sitä kannattaa pitää alimman paidan alla ihoa vasten. Sinne sitten passi, mukana tarvittavat asiapaperit ja enimmät rahat, ja ovat varmasti paremmassa tallessa kuin useimmissa hotellihuoneissa, joissa ei ole tallelokeroa.


    • Varastamaton

      Jos matkakohde on viileähkö (esim. Pietari keväällä/syksyllä), niin pidän lompakkoani takin vetoketjullisessa/napillisessa povitaskussa. Takki tietysti on päällä ja kiinni. Tasku avataan vain hetkeksi, kun lompakkoa tarvitaan ja suljetaan heti uudestaan kun lompsa on palautettu sinne. Jos joku taskuvaras on niin näppärä että nappaa kaulaan asti napitetun takin povarista lompakon, on hän sen mielestäni ansainnut. Kännykkää ja passia pidetään joko hotellilla, samassa taskussa missä lompakkoakin tai toisessa suljettavassa povarissa.

      Lisäksi en pidä kaikkia rahoja lompakossa, vaan osan jätän hotellille ja osan pidän toisessa takin sisätaskussa. Ensimmäisellä Venäjän-reissullani pidin jopa muutamaa sataruplasta varmuuden vuoksi kengässä pohjallisen alla. Kengät olivat niin rönttäiset, että kukaan ryöstäjä ei olisi niitä ottanut vaikka muuten olisi vienyt kaiken. Tämä tietty oli aika vainoharhaista, mutta silloin pidin Venäjää paljon vaarallisempana paikkana kuin se onkaan.

      Lämpimämmissä paikoissa vyölaukku on hyvä. Ei siis sellainen polyesterikammotus, vaan kunnon nahkainen soljella suljettava, jota pidetään vähän toisella sivulla housun sivutaskun kohdalla. Vanhempani toivat minulle sellaisen Unkarista, ja on osoittautunut hyväksi sekä metsäretkillä että matkoilla. Laukku menee vyöhön vankoista nahkalenkeistä. Sisään mahtuu helposti lompsa, passi, kännykkä ja pokkarikamera. Bonuksena kaikki pysyy kovallakin sateella 100% kuivana. Sellaista laukkua on paha viiltää auki tai irti vyöstä, ja soljen aukaisussa menee enemmän aikaa kuin vetoketjun. Jos haluaa oikein varmistaa, voi soljen vielä varmistaa pienellä rautalankalenkillä. Käytännössä riittää, jos tungoksessa pitää kättänsä laukun päällä.

      Sitten tietysti nämä perusasiat: Liian kännissä ei kannata öyhöttää, ainakaan yksinään, ja rahojaan ei pidä julkisesti levitellä. Maksaessa ottaa nopeasti lompakosta mahdollisimman tasaisen rahan ja palauttaa heti lompsan takaisin turvaan. Ainakin Venäjällä suomalaiselle yksi turva on käyttää vähän vaatimattomampia vaatteita. Itse tein näin, ja pystyin kävelemään yksin Pietarin syrjäkatuja illallakin. Kukaan ei nimittäin edes korvaansa lotkauttanut, koska näytin natiivilta niin kauan kun en avannut suutani, jolloin huonohko venäjäni vasta paljasti. Tietysti pysyin poissa rähjäisimmiltä syrjäkujilta ja takapihoilta, mikä on hyvä periaate oikeastaan missä vain.

      Varmaan muitakin hyviä kikkoja on, mutta näillä olen tähän asti pärjännyt. Minulta ei koskaan ole varastettu matkoilla mitään, kun olen ollut terveesti epäluuloinen ja käyttänyt järkeäni humalassakin.

      • VARASTAMATTOMALLE

        Oli todella ilo lukea sinun viestisi, joka oli fiksusti kirjoitettu, hyvällä kielellä. Olit varmaan oikolukenut viestisi pari kertaa ennen lähetystä, koska teksti oli niin virheetöntä?

        Viittauksestasi vanhempiisi, voin päätellä sinun olevan nuori tai korkeintaan keski-ikäinen. Sinun kohdallasi eivät suomenkielen opetukseen antamani verorahat ole menneet hukkaan :)

        Mitä viestin asiasisältöön tulee, niin siitä olen kanssasi samaa mieltä. Aikoinaan Leningradissa, runsaat kaksikymmentä vuotta sitten, minultakin mummot kyselivät kelloa, luullessaan minua paikalliseksi, vaatimattoman pukeutumiseni takia.


      • MatkaajaLady
        VARASTAMATTOMALLE kirjoitti:

        Oli todella ilo lukea sinun viestisi, joka oli fiksusti kirjoitettu, hyvällä kielellä. Olit varmaan oikolukenut viestisi pari kertaa ennen lähetystä, koska teksti oli niin virheetöntä?

        Viittauksestasi vanhempiisi, voin päätellä sinun olevan nuori tai korkeintaan keski-ikäinen. Sinun kohdallasi eivät suomenkielen opetukseen antamani verorahat ole menneet hukkaan :)

        Mitä viestin asiasisältöön tulee, niin siitä olen kanssasi samaa mieltä. Aikoinaan Leningradissa, runsaat kaksikymmentä vuotta sitten, minultakin mummot kyselivät kelloa, luullessaan minua paikalliseksi, vaatimattoman pukeutumiseni takia.

        Totta, välillä erittäin mukavaa, kun kaikki viestit eivät ole täynnä kirjoitusvirheitä.
        Jos suomi24-palstoille kirjoittaja ei ole käynyt edes lukiota, on kielioppi ja oikeinkirjoitus keskimäärin tosi heikolla tolalla.

        Mutta matkailuun: Maalaisjärki mukaan, jos sitä löytyy.
        Älä siis örvellä humalassa ja laske rahojasi julkisesti.

        Itse naisena en esim. menisi mihinkään muslimimaahan yksin, en ilman miespuolista matkaseuraa.

        Työn puolesta olen joutunut matkustamaan aika paljon, etupäässä kylläkin Euroopan maissa ja Pohjois-Amerikassa, eli aika lailla samoin ajattelevien ja käyttäytyvien valkonaamojen keskellä.

        Lomamatkoilla yritän elellä edes vähän paikallisten tavoin, enkä raahaa suurta täyttä matkalaukkua, vaatepinoa, tai perintökoruja mukanani. Mahtuu paremmin sitten ne ostoksetkin. Luottokortti ja käteistä mukaan, sopivasti hajautettuna ja pieninä seteleinä.

        Toisaalta, jos sinut halutaan ryöstää, se myös tapahtuu.
        Mielummin pidän henkikullan ja luovun omaisuudestani.

        Itselleni sattui pahin "läheltä piti" - tilanne Brasiliassa pari vuotta sitten.
        Nousimme lentoaseman viereisen puiston laidalla pois taksista. Ihan lentokentän ovien eteen ei päässyt ajamaan (jälkeenpäin ajattelimme, että tämä oli järjestetty tilanne), joten kaikki turistit joutuivat kävelemään kyseisen puistikon läpi. Paluumatkalla meillä kaikilla on mukana koko omaisuutemme ja ostokset = kaikki mahdollinen ryöstettävä.
        Puistotie, maksimissaan 100m, oli täynnä paikallisia ryöväreitä, pikkunilkkejä ja kauppiaita.
        Edellämme kävellyt pariskunta menetti kaikki tavaransa, samoin takanamme kulkenut viiden hengen perhe.
        Meidät pelasti vain se, että mukanamme oli paikallinen, tosi gansterilta näyttävä isokokoinen ystävämme.
        Hän "esitti", että oli muka kaapannut jo meidät, joten meitä ei tarvitse erikseen ryöstää.
        Sisällä lentokentän aulassa oli paljon poliiseja ja vartioita, mutta puiston tapahtumat ilmeisesti tapahtuivat osittain heidän suostumuksellaan (kenties saivat provisiot saaliista).

        Matkaillessa sattuu ja tapahtuu, mutta ei elämästä selviä muutenkaan hengissä. :)

        Turvallista matkaa kaikille!


    • gndnsgtn

      Pidän setelitukkoa perseessäni.En omista lompakkoa.

    • gfdtghyfdgh

      mul on suihkepullo jossa on naga morich jauhetta , jotain helvetin tulist wing kastiketa sekotettun vetee tippuu vitu helpost porukkaa tai sit sytkäri naaman etee

    • vais kuinka

      Pdeään maasta poissa nuo helve.in ulkomaalaiset taskuvarkaat.
      Joka jää kiinni vilpistä,ei ikinä Suomeen enää.

      Nyt joku kukkahattu sanoo, että onhan suomalaisissakin rosvoja.
      On niitä,pidetään omista rosvoista huoli,pitäkööt muut maat omistaan rosvoistaan.

    • Köyhä ei itke

      Minulla on erinomainen suoja, olen tyhjätasku.

    • No...

      Krav Maga

    • perusjunnu95

      Käytä reisitaskuhousuja. Toisessa reisitaskussa säilytät kännyä, toisessa lompakkoa, passia ja muuta roinaa. Kyseisissä reisitaskuissa pitäisi olla tarroilla suljettavat taskut, ei napeilla suljettavat.

      • Puerto D

        Minulta vietiin reisitaskusta lompakko Teneriffalla. Taskun suussa on tarrakiinnitys.
        Ihmettelimme kuinka noin voi käydä mutta matkaopas kertoi että tänä päivänä reisitasku on se josta eniten varastetaan.
        Tämä sattui keskellä päivää kadulla ja selvin päin!


      • jskhjshhhahjah
        Puerto D kirjoitti:

        Minulta vietiin reisitaskusta lompakko Teneriffalla. Taskun suussa on tarrakiinnitys.
        Ihmettelimme kuinka noin voi käydä mutta matkaopas kertoi että tänä päivänä reisitasku on se josta eniten varastetaan.
        Tämä sattui keskellä päivää kadulla ja selvin päin!

        Itse suosin myös reisitaskullisisa housuja.
        Mikään ei ole hävinnyt niistä. Ollut Ukrainassa, Kiinassa, Australiassa, Englannissa.
        Lompsa on ylätaskussa housussa ja käsi usein taskussa pitäen lompsasta kiinni.
        Jaan rahoja toisiin taskuihin ettei kaikki menisi kerralla.

        Koskaan en ole edes havainnut ryöstöyritystä. Vaikka ollut paljon noissa kolmansissa maissa. Johtuisiko kun olen mies. Sellainen pikku jässikkä ja aina selvin päin.


      • Maltti on Valttia
        Puerto D kirjoitti:

        Minulta vietiin reisitaskusta lompakko Teneriffalla. Taskun suussa on tarrakiinnitys.
        Ihmettelimme kuinka noin voi käydä mutta matkaopas kertoi että tänä päivänä reisitasku on se josta eniten varastetaan.
        Tämä sattui keskellä päivää kadulla ja selvin päin!

        Ex Appiukko pääsi eroon parista sadasta Prahan metrossa. Oli reisitasku tarralla ja napeilla kiinni mutta niin vain vaihto rahat omistajaa. Suurimmaksi osaksi taskuvarkaat on ammattirosvoja ja soluttautuvat massaan niin että ei edes paikalliset osaa niitä oikeen erottaa. Jälkeenpäin kun sitä funtsittiin niin kyllä hän sen itsekin myönti että kun on vähän reissannut niin sitä ei osaa varoa ja näyttää kilometrin päähän kaikinpuolin että on turisti ja on niiin pihalla (selvinpäin) että olkaapa hyvä! Ja tässäkin tapauksessa luulisin että liikkeellä ois ollu isompi kopla joka homman hoiti. Harhauttamalla ja kiinnittämällä katseen ihan johonkin muualle kuin rahoihinsa. Ja reisitaskut jotenkin oikein huutaa rosvoille et täällä ollaan,tuu korjaamaan pois! Onneksi Appiukko oli huumorimiehiä ja tokaisi vaimolleen et nyt on sit käyty "maksullisissa naisissa" koska vahvasti epäili että se kuvankaunis tyttö joka hymyili ja vinkkas silmää tälläselle vanhalle äijälle on väkisinkin yhtenä osakkaana kyseisessä koplassa ei se muuten meikäläiseen päin edes katsoisi,mennään kaljalle ja maksakaa te nuoremmat kun teillä on vielä rahaakin matkassa :) Mutta joo oikein hyvää matkaa sulle minne nyt ikinä menetkin.


    • maailmalla

      Ryöstä takaisin, koska useinmiten ryöstäjällä tai ryöstäjillä on enemmän rahaa. Tämä tekee ryöstämisestä paljon vaarallisempaa mitä ryöstetyksi tuleminen.

    • että tälläistä

      Helsinki on varkaiden koti. Viimeisen viiden vuoden aikana varastettu 2 lukittua polkupyörää taloyhtiön takapihalta, parhaat lakanat kuivaushuoneesta, käsilaukku tanssiaisissa ja lompakolta näyttävä päiväkirja iltakurssilla kun kävin nopeasti vessassa.

    • 10 kk ulkomailla

      Pidä vain pieni määrä fyrkkaa mukana kun liikut oudoissa kaupungeissa... ja loppuosa joko hotellihuoneesi turvakaapissa tai respan kassakaapissa...


      -Varovaisuus on viisautta -

    • Unohda rahavyöt

      Vältä väkijoukkoja nähtävyyksien luona, yleisössä seisomista, täysiä katuravintoloita, ruuhkaisia asemia. Älä mene taksiin, jota tullaan myymään. Älä humallu muualla kuin turvallisessa ympäristössä ihmisten kanssa. Useimmissa maissa tavalliset paikalliset ihmiset ovat rehellisiä, mutta turistien ympärillä pyörivät tyypit eivät. Kun joudut ruuhkaan tai epäilyttävien "ystävien" ympäröimäksi, kävele suoraviivaisesti pois esim. rauhalliselle kadulle tai kauppaan. Älä pelkää loukkaavasi olemalla määrätietoinen ja pitämällä etäisyyttä.

    • mbvcbnkuytgrfdfghjkl

      Nämä taskuvarkaat ovat harmittomia puuhastelijoita suomalaiseen verottajaan verrattuna, se kiristää rahat, eikä mikään auta, keskiverto palkansaajan ansioista menee kaikkinensa helposti tämän rosvon taskuihin 70% ja se on paljon.

    • syötti

      Maailmalla pieni määrä rahaa jätetään näkyvälle ja odotetaan rosvoja. Näin toiset rosvot saavat selville, kenellä on suuria määriä rahaa ja varastavat rahat.

      • mato4

        Tämä on maailmalla yleistä koska toiselta varkaalta varastamisesta ei voi saada tuomiota.


    • Lakuhyökkäykset

      Suojelen itseäni mustien hyökkäykseltä aina nyrkein ja olen monesti myös valmis potkimaan jos musta hyökkää kimppuuni vaikka pusikosta. Täytyy olla vaan tarkkana jatkuvasti ettei laku hyökkää kimppuun. Näin minä valmistaudun aina!

      • Piiiiiit

        Mitä jos tulee valkonen hyökkäys?


    • sängynalla...

      Ei kannata mennä ulkomaille. Lomat kannatta istua kotona sisällä lukkojen takana.

    • jackknife

      Kannan mukana taittopukkoa vasemmassa kädessä siten, että se ei jää huomaamatta pitkäkyntisiltä.. voi tulla kokeilemaan katkeaako sormet lompakolla..

      • Piiiiit

        Luokitellaan teräaseeksi, joita ei saa olla näkyvillä muuta kuin jossain kansanpuvuissa.. Ja miten käytät sitä pukkoasi kun huomaat kotona että taskut on tyhjät??


    • jackknife

      Kannan mukana taittoveistä vasemmassa kädessä siten, että se ei jää huomaamatta taskuvarkailta.. voi tulla kokeilemaan katkeaako sormet lompakolla..

    • jjfdoofdsj

      tallelokeroon kaikki tärkee..mukaan otettavat tavarat laitettava paidan alle sellaiseen säilytys juttuun.kaikki siis sinne

    • matkailijaxxxx

      Olen matkustanut monissa maissa varovaisuus on valttia. Ota mukaan vain rihkamakoruja jätä kultakorut kotiin. Älä pidä lompakkoa takataskussa. Jos, hotellissa on tallelokero käytä sitä ja ota vain vähän rahaa kun menet ulos. Varovaisuus on paras keino välttää ongelmia kun matkustaa ulkomailla.

    • n.5-6miljuunaa

      Aina kun puhutaan Suomesta myöskin asukas määrä eli väkiluku olisi syytä ottaa
      huomioon.
      Suomessa asuu vissiin koko landenissa (hela iandet) taikka tasavallassa suunnilleen samanverran tai vähempi väkeä kun pelkästään Pietarin kaupungissa
      pienellä punasella pläntillä karttakirjassa..
      Suomessa ei edes stadissa ole semmoista ruuhkaa kun jossain muussa maassa.

    • kieku7

      paras suojaus keino näille olis..laittaa maahan tulo kielto.

    • Entinen matkailija

      Pidän ulkomailla lompakkoa etutaskussa.Myös matkashekkejä olen käyttänyt mutta en tiedä että onko matkashekit nykyään vielä helposti vaihdettavissa rahaksi ulkomailla?

    • Matkaopastaja

      Etutasku tai reisitasku ei ole hyviä paikkoja lompakolle. Et voi tehdä mitään, jos joudut katulapsilauman keskelle ja he päättävät tutkia taskut, niin lompakko lähtee. Myös raitiovaunukoplat vievät lompakot mistä taskuista vain. Monelta on varastettu lompakko myös povitaskusta. Jos jossain taskussa pitää lompakkoaan, niin povitasku on kyllä paras, varsinkin jos tasku on vetoketjulla suljettava ja takki on kiinni. Mieluummin laittaisin vain vähän rahaa taskun pohjalle, ilman lompakkoa.

      Myös kaulapussukoita on varastettu, hihna poikki ja koko pussukka lähtee.

      Rahavyö on aika hyvä, jos sitä pitää vaatteiden alla. Rahavyöstä ei ole keneltäkään minun ryhmistä vielä varastettu. Tosi reissaajat ompelevat lähtiessä taskuihinsa salataskuja.

      Itse pidän rahat käsilaukun sisäpuolella olevassa vetoketjutaskussa. Laukkua kannan kainalossa niin että laukku on koko ajan vartaloa vasten ja lompakkotasku on kainalossa vartalon puolella. Kaksi laukkua minulta on viilletty takapuolelta pohjasta auki, mutta lompakkotaskuun asti eivät ole uskaltaneet viiltää. Joskus on pidettävä mukana retkikassaa ja suuriakin summia, mutta yleensä sitä kannattaa välttää.

    • boikotissa

      Pietarissa ja Tallinnassa on ryöstetty. Ja miliisit ryöstivät Viipurissa.
      Missä olivatkaan ne maailman rehellisimmät ihmiset ja poliisit???

    • olen nähnyt

      "Surutytöt" pistävät "tienistinsä" rintaliivien sisään tai jopa ihan "sinne"!
      Varma piilo!!!? ;)

    • Ripa Riittäjä

      Älä matkusta Venäjälle. Tämä yksi ( 1 ) ohje riittää.

      • soviet sojuz

        Putinlandia on perseestä!


    • TALLELOKEROT

      Hotellien tallelokeroista pari sanaa. Joitakin vuosia sitten, ajellessani Espanjassa Fuengirolan lähellä sivutiellä, löysin tien läheltä pusikosta kaksi auki murrettua tallelokeroa ja vieressä oli iso, kaunis, valkoinen hotellin pöytäliina. Lokerojen takaseinässä roikkui pari kappaletta muutaman sentin mittaisia puuruuveja.

      Edellä olevasta voimme päätellä, että rosvolle ei ole konsti eikä mikään, vääntää lokero (safe box) irti seinästä sorkkaraudalla ja kantaa se ulos hotellista pöytäliinaan käärittynä. Monessa käyttämässäni hotellissa on lokero ollut vain näennäisesti kiinni, kuten yllä kerrotussa tapauksessa.

      Oikea lokeron kiinnitystapa olisi pultata lokero seinään, ahtaaseen paikkaan, esim. kaapin sisälle, pitkillä, läpi seinän menevillä pulteilla. Pultin päässä pitäisi olla iso aluslevy estämässä pultin vetämistä seinän läpi ja mutterina nyloc- lukkomutteri.

      Huonosti kiinnitetyt lokerot antavat matkailijalle väärän turvallisuuden tunteen. Ne eivät estä arvotavaran katoamista, mutta voivat auttaa vakuutuskorvauksen saamisessa varastetusta arvotavarasta.

      Luottokorttia ei ehkä kannata pitää mukana maissa, jotka ovat tunnettuja väkivaltaisista rosvoistaan, koska rosvo saattaa vaatia, aseella uhaten, kortin tunnusluvun, pitäen matkailijaa vankinaan niin kauan, kun kaveri käy tyhjäämässä tilin.

      Napilla varustettu povitasku on lompakolle hyvä paikka, samoin tiukka farkun etutasku. Takatasku on huonoin paikka. Sieltä lompsa katoaa partakoneen terän avulla alta aikayksikön. Ja mitä tiukempi tasku, sitä helpompi se on viiltää auki.

      • Matkaaja Masa

        Hotelleissa on kyllä vakuutus siltä varalta et jos tallelokero ryöstetään tai revitään irti seinästä. Omaisuutensa saa kyllä takaisin varsinkin jos on valokuva tai kuvia kyseisen tallelokeroon sisällöstä.


      • TALLELOKEROT
        Matkaaja Masa kirjoitti:

        Hotelleissa on kyllä vakuutus siltä varalta et jos tallelokero ryöstetään tai revitään irti seinästä. Omaisuutensa saa kyllä takaisin varsinkin jos on valokuva tai kuvia kyseisen tallelokeroon sisällöstä.

        Millä perusteella väität, että omaisuuden saa takaisin? Minä puolestani sanon, että ei saa. Takaisin saaminen on yhtä epätodennäköistä kuin Lotossa päävoitto. Se, mikä on viety, on iäti poissa, ellei ihmettä tapahdu.


    • Eikä rantaruotsalais

      Kannattaa äänestää Perussuomalaisia, Halla-ahoa jos asuu Helsingissä.

      Ei pidä äänestää vihreitä vajakkeja, eikä vassareita.

    • Rahat liiveihin!

      Barcelonassa, joka on tunnettu taitavista taskuvarkaistaan, kannoin ystävättäreni kanssa setelirahamme rintaliiveissä. Sieltä niitä ei kukaan vie huomaamatta toisin kuin laukusta tai taskusta!

      Hyvä keino suojautua taskuvarkailta on liikkua vähintään kolmen hengen porukassa. Koko porukan huomiota ei saa niin helposti käännettyä muualle kuin yksittäisen henkilön tai parin.

      Humalainen myös altista itsensä varkauksille, kannattaa siis pysytellä selvin päin ja valppaana!

      • kuppi nurin

        Miehenä pitäisi kai sitten kasvattaa ensin DD-kuppiset hinkit ja sitten vielä fyrkat liivien sisälle!?!?


      • kaksi kuppia
        kuppi nurin kirjoitti:

        Miehenä pitäisi kai sitten kasvattaa ensin DD-kuppiset hinkit ja sitten vielä fyrkat liivien sisälle!?!?

        Ei tietenkään tarvitse. Käy teiniosastolla ostamassa AA-kupit :-) tai laita rahat rahavyöhön kuten me muutkin miehen puolikkaat.


    • Matkailijan James Bo

      Tässä 1 vinkkiä. Olen myös tehnyt pari havaintoa, miten toimia varmasti rahojen suhteen.

      1) Osta 3-koodin lukollinen matkalaukku tai laita munalukko matkalaukkuusi, kun lähdet hotellihuoneestasi. Voit myös seiftata vielä jonkin rasian sinne matkalaukkuun, jonka saat lukkoon. Sinne voit laittaa lompakkosi.

      Kannattaa myös muistaa, että onhan hotellille erittäin noloa, jos on4-5 tähden hotelli ja saisivat maineet, että varastaisivat tavaraa. Tietysti kannattaa hotelloida vain 4-5 tähden paikoissa, jossa on keycard-systeemit käytössä. Joten ei kannata liian hysteerinen olla.

      2) Älä ota lompakkoa mukaasi kaupungille, vaan ota toiseen taskuun isompaa seteliä ja toiseen taskuun pienempää seteliä. Pidä huoli, että rahojen arvo ei ylitä sitä, mitä matkavakuutus ei korvaa, jos ryöstö tulee eli matkavakuutuksen summa on ryöstötilanteissa max.100-150e. Laita 10€/5€ ja kolikot yhteen taskuun. 20€:n setelit toiseen taskuun.

      Jos sinulla on isoa rahaa, mene supermarkettiin tai merkkiliikkeeseen, maksa esim.15€:n ostokset 50€:n tai 100€:n ostokset, näin sinulla on sopivaa rahaa katukaupoissa. Niille ei kannata antaa 100€:n seteleitä.

      3) Kieltäydyt kaikista kadulla tarjoajien palveluista eli toisin sanoen, jos myyjä tekee sinulle kontaktin -> kieltäydy. Ole itse se, joka tekee kontaktin. Ruusua tyrkyttävistä pelleistä ei kannata ottaa.

      4) Jos joku tulee kysymään kadulla, että puhutko englantia, niin pudista vaan päätäsi -> homma ei etene siitä. Jos vastaat joo, niin yleensä haluaa jotain sinun tekevän/ostavan.

      5) Älä liiku klo.19 jälkeen kaukana hotellissa, jos haluat pistäytyä ravintolassa, valitse se hotellisi lähistöltä n.200-500m päästä, näin vältät mahdollista iltaryöstöä. Kännyä tai kameraa ei kannata ottaa mukaan joka kerta, kun menet illalliselle.

      6) Jos hotellin Keycardia haluat suojella voit laittaa sen sukan alle, kunhan sinulla on kengät. Tai jos menet uimaan, osta sellaiset uimashortsit, jonne saat vetoketjun alle keycardin. Sinne voi myös laittaa setelin, siitä ei väri lähde, anna auringon kuivattaa seteli.

      7) Hotellisi nimeä ja numeroa kyseleville ei kannata kertoa, missä olet, näin vältät täydellistä ryöstöä. Kannattaa esittää vastakysymys: Why you Ask?

      8) Pidä aina aurinkolaseja päällä, niin sinun silmiesi liikkeitä ei nähdä. Kun et osoita tunteita, niin sinua ei voida lukea. Pitämällä pokerinaamaa yllä pärjäät mainiosti.

      9) Älä jätä maksamatta ravintoloihin, älä huijaa ketään kauppiasta. Ole lainkuuliainen ja sopivan ystävällinen niin homma pelittää ulkomailla.

      10) Tunne kartasto etukäteen, katso googlemapsia etukäteen, älä kulje kartta kädessäsi juurikaan. Jos tarvii jotain katsoa, katso 2sek ja jatka matkaasi. Samoin ei kannata kävellä kamera kaulassa. Kaikki turistiin viittaavat jutut, kuten hawaijivaatteet, kamera kaulassa, vyölaukku ja hellehattu -> vältä näitä.

      Varkauden kohdatessa, anna taskustasi rahat, jos varas pyytää lisää, niin voit näyttää tyhjiä taskuja, mikäli näitä oppeja noudatat.

      Kannattaa muistaa, että liika vainoharhaisuus on pahasta, mutta kannattaa olla hyvällä tavalla James Bond, laskelmoida etukäteen ja ajatella: Safety on Board. Tilanteessa kuin tilanteessa. Oli se sitten kävely, jutustelu jne. Ole siis aina askeleen edellä.

    • kkk

      Joopa joo

    • heimopäällikkö

      suojautuminen tyhmyydeltä, Älä äänestä kokoomuslaisia äläkä demareita eikä edes persuja kuten ei vihreitäkään,ennen kaikkea varo kaikenmaailmaan wahlrooseja ym höttentöttejä muista syödä puhdasta kotimaista ruokaa eikä ulkomaisia mössöjä vastusta eu ta kaikessa,nykyinen hallitus on heikko ja vastuuton hoitámaan kansalaisten asioita tasa-arvoisesti puheet ovat puheita.

    • nojoopajoopajoo

      Mä en ole koskaan suojautunut mitenkään. Takataskussa olen pitänyt tyhjää lompakkoa, mutta pettymyksekseni sitä ei ole koskaan viety.

      Paikkoja kyllä olisi ollut joissa olisi hyvällä tuurilla lompsa napattu.

      Käteistä taskuihin ja baariin ... niin se menee

    • Karate

      joku urpo yritti viedä mun lompakon takataskusta, mutta satuin huomaamaan ajoissa. nappasin urpoa ranteesta kiinni ja rannelukolla kaadoin maahan, jonka jälkeen napsautin käden poikki kyynärpäästä. tyypillä saattaa olla vaikeuksia pyyhkiä persettä ainaki seuraavan kuukauden ajan...

    • nöyhtä,nyymi

      pidän taka taskussa lontaania johon olen keränny nokka nöyhtää(räkää) ja napanöhtää.
      rosmolla mukavaa kun nöyhät hänen rinnuksillaan ja sormissa
      hyi helv

    • sanaristikko nyrkkit

      Rosvot pitää käsitellä pystyssä ja lentävät vaakasuorana pois lähettyviltä.:D

    • No trust

      Meille kävi tässä noin 5 vuotta Egyptissä siten niin että jätettiin rahaa ja muita arvotavaroita hotelliin,niin kaksi mukavaksi osoittautunutta siivoojaa paljastuikin varkaiksi

    • Laittaisko

      pikkasen partateriä taskuun nii hyvin menee :D

    • onhan noita monia

      Onhan noita monia.. ketjulompakkoon kiinni ja siinä kohtaa kun tajuat että ketjussa on kala kiinni niin onhan niitä monia värkkejä jolla vähän täläytät pesäpallomaila, puukko, ase..

    • ssmies1

      mul on aina ase ja puukko mukana

    • Eivoiluottaamihinkää

      En matkusta ja ulkonäkö suojelee kotimaassa..:)

    • Tämä riittää

      Kierrän nee ke rit kaukaa.

    • Olen matkustanut tässä duunissa yli 20 vuotta pitkin maailmaa keskimäärin yli 200 päivää vuodessa.Kaiken kaikkiaan aloitin matkatyöt 35 vuotta sitten. Työkohteita on ollut 27 maassa ja olen sen lisäksi käynyt aika monessa. Koskaan minua ei ole ryöstetty eikä hotellista ole viety rahaa tai tavaroita. Tietenkin käytän aina tallelokeroa kun se on mahdollista eikä minulla todellakaan ole paljon rahaa taskussa koskaan.Ryöstäjälle on hyvä olla se pikkumäärä rahaa niin hän ei suutu ja selviät vain rahan menetyksellä. .

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe