Alkoholisoitunut ammattikunta?

mimi

Tuttavapiirissä on useita poliiseja. Kaikki on rehellisiä ja luotettavia ihmisiä. Silti heillä on yksi yhteinen piirre: viinaanmenevyys.

Olen sitä mieltä, että poliisit kuluttaa alkoholia liikaa. Poliisin viranhoito edellyttää sellaista uskottavuutta, että ryyppääminen tulisi vapaa-aikanakin olla hyvin hillittyä.

Viinankäyttö ei ole yksin tavallisen rivipoliisin ongelma, vaan näyttää koskevan myös ylempää porrasta. Päätellen siitä, että median mukaan ylempiä poliisihenkilöitä on kärähtänyt rattijuopumuksesta.

Mistä tämän ammattikunnan viinaanmenevyys johtuu?

38

8187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...ollaan

      Minä tunnen useita poliiseja (olen sitä itsekin), enkä ole huomannut, että suurin osa heistä oli alkoholisoituneita. Jotkut ovat, mutta pieni vähemmistö. Viinan juominen toisinaan silloin tällöin ja alkoholismi ovat eri asioita.

      • Tohtori

        Tälläinen ongelmien kieltäminen on hyvin yleistä tässä kyseisessä asiassa.Pitäis vaan rohkeesti tunnustaa itselleen että on alkoholisti ja hakeutua hoitoon.Tsemppiä.


    • Suoraselkäinen

      Olen Mimin kanssa samaa mieltä siitä, että poliisit eivät vapaa-aikanaankaan saisi juoda alkoholia julkisella paikalla kuin korkeintaan lasin pari viiniä. Poliisihan on poliisi 24 tuntia vuorokaudessa, myös vapaa-ajallaan. Olisi toivottavaa, että poliisit näyttäisivät suhteessa alkoholiin hyvää esimerkkiä muille kansalaisille.

      • on poliisi

        Mistä poliisin tunnistaa vapaa-aikanaan. Käyttääkö ne jotain hauskaa poliisivaatetta vai tunnistatko poliisit kenties heitä ympäröivästä hylsykasasta=hurjat työjutut


      • määä

        Mistä tosiaan tunnistat poliisin vapaa-aikana? Tietysti jossain pienellä paikkakunnalla kaikki tuntee paikalliset poliisit, mutta esim. Helsingissä on vähän eri juttu..


      • Suoraselkäinen
        määä kirjoitti:

        Mistä tosiaan tunnistat poliisin vapaa-aikana? Tietysti jossain pienellä paikkakunnalla kaikki tuntee paikalliset poliisit, mutta esim. Helsingissä on vähän eri juttu..

        Aika usein ravintolassa iltaa istuessa joku paikalla olijoista tunnistaa poliisin. Sitten sana kiertää, että tuo on poliisi, joka juo tuolla noin paljon. Tämä taas herättää yleistä paheksuntaa koko poliisien ammattikuntaa kohtaan. Että pidetään vain kohtuus kunniassa, ettei maine kasva ja kunnioitus säilyy.


      • Vinho

        Jos siis olen poliisi 24h/vrk, niin miksi mulle ei makseta palkkaa 24h/vrk. Lopetan heti viinanjuonnin, kun palkka maksetaan tuolla perusteella. Ja onko taksikuski taksikuski 24h/vrk, jokuhan saattaa tarvita kyytiä, niin kelle sitten soitetaan, jos taksikuskit on kännissä?!?

        Vähän älyä tähän kirjoitteluun!!!


      • Juhis

        Eivätpä nuo aikuiset yleensäkään anna kovin hyvää esimerkkiä meille junnuille, kävellään suojatiellä punaisia päin jne.
        Ja eikös kaikkien pidä puuttua, jos näkevät jonkin rikoksen tapahtuvan. ELi kielletään viinä kaikilta, sitten voidaan kaikki kyylätä toisiamme...


      • Tane
        Vinho kirjoitti:

        Jos siis olen poliisi 24h/vrk, niin miksi mulle ei makseta palkkaa 24h/vrk. Lopetan heti viinanjuonnin, kun palkka maksetaan tuolla perusteella. Ja onko taksikuski taksikuski 24h/vrk, jokuhan saattaa tarvita kyytiä, niin kelle sitten soitetaan, jos taksikuskit on kännissä?!?

        Vähän älyä tähän kirjoitteluun!!!

        vaikka räkäkännit. Mikäli poliisin vapaa-ajalla kännääminen aiheuttaa häiriötä, niin soitto töissä oleville virkaveljille.

        Tuppaavat nuo poliisit valvomaan "poliisin ominaisuudessa" vapaa-ajallaankin, joten taitaa metsä vastata niinkuin sinne huudetaan.

        Tietenkin poliisien rattijuoppous on yhtä tuomittavaa kuin muidenkin.


      • Antero
        Vinho kirjoitti:

        Jos siis olen poliisi 24h/vrk, niin miksi mulle ei makseta palkkaa 24h/vrk. Lopetan heti viinanjuonnin, kun palkka maksetaan tuolla perusteella. Ja onko taksikuski taksikuski 24h/vrk, jokuhan saattaa tarvita kyytiä, niin kelle sitten soitetaan, jos taksikuskit on kännissä?!?

        Vähän älyä tähän kirjoitteluun!!!

        Eräs tuttu poliisi ainakin sanoi minulle kerran kummastellessani, että hän valvoi kanssaihmistensä tekemisiä vapaa-aikanaankin, että hän on poliisi silloinkin kun ei ole työvuorossa. Ehkä vastaavista tapauksista sitten on syntynyt käsitys, että poliisi on poliisi 24 tuntia vuorokaudessa. Tämä taitaa sitten ollakin aivan väärä luulo.


      • velvollisuudet ja oikeudet
        Antero kirjoitti:

        Eräs tuttu poliisi ainakin sanoi minulle kerran kummastellessani, että hän valvoi kanssaihmistensä tekemisiä vapaa-aikanaankin, että hän on poliisi silloinkin kun ei ole työvuorossa. Ehkä vastaavista tapauksista sitten on syntynyt käsitys, että poliisi on poliisi 24 tuntia vuorokaudessa. Tämä taitaa sitten ollakin aivan väärä luulo.

        Poliisi on tavallaan poliisi 24 h. Poliisin on velvollisuus puuttua asioihin myös vapaa-ajallaan, jos kysymys on törkeästä rikoksesta. Ja poliisilla on oikeus puuttua muihinkin rikoksiin vapaa-ajallaan, jos katsoo tarpeelliseksi. Itse olen puuttunut vapaa-ajallani esim. varkausrikoksiin, vaikka ne eivät törkeitä ole ollutkaan. Liikennejuttuihin en ole välttämättä puuttunut (riippuu tietysti olosuhteista).


      • oike poliisi
        Vinho kirjoitti:

        Jos siis olen poliisi 24h/vrk, niin miksi mulle ei makseta palkkaa 24h/vrk. Lopetan heti viinanjuonnin, kun palkka maksetaan tuolla perusteella. Ja onko taksikuski taksikuski 24h/vrk, jokuhan saattaa tarvita kyytiä, niin kelle sitten soitetaan, jos taksikuskit on kännissä?!?

        Vähän älyä tähän kirjoitteluun!!!

        Et ole poliisi. Olet joku surkea yksilö.


      • Anonyymi
        oike poliisi kirjoitti:

        Et ole poliisi. Olet joku surkea yksilö.

        Suurin osa poliiseista on tuurijuoppoja , mutta mitäs senväliä , niin on kansalaisitakin puolet selviä.


    • Juhis

      Poliiseilta pitäis kieltää viinankäyttö. Niillähän on pyssykin! Ei aseen kaa saa olla kännis-

    • Jorma J

      Aivan,,alkoholismisairaus ei katso ammattikuntaan,ei uskontoon,ei sukupuoleen,ei yhteiskuntaluokkaan.Mutta tunnen myös täysin raittiita Poliiseja sekä raitistuneita poliisimiehiä sekä naisia.Heidän työkykynsä ja tehonsa on parantunut 50%,kun lopettivat juomisen.

    • Kalmo

      Kyllä ne aika kovia poikia ovat "nollaamaan" työvuoron taikka ratkaistun keissin jälkeisiä paineita. Eräs tiimi kun pitää nollauspalaverin, niin yhdestä jäsenestä pitää seuraavana aamuna hetimiten tarkistaa, että onko putkassa. Usiasti on.
      Karhumatsia keskenään ja mieluusti jonkun lässyttävän sivullisen kanssa harrastetaan.
      Erikseen sitten vielä nämä sivukuntien maalaispoliisit, jotka tietävät että ura on tässä ja työtoimet paikallisten juoppojen ja kioskiin murtautujien kanssa painimista forever. Siinä saattaa keski-iän iskiessä mennä kossupulloja mökillä ihan pullo päivässä. Tämän tiijän.

      • Jorma K

        No eikös esimiehet näe ja saa tietää juopottelevista alaisistaan.Alkoholismiin on olemassa varma hoito.


      • Evp
        Jorma K kirjoitti:

        No eikös esimiehet näe ja saa tietää juopottelevista alaisistaan.Alkoholismiin on olemassa varma hoito.

        Poliisiasetuksessa muistaakseen sanotan, että po-
        liisimiehen tulee käyttäytyä vapaa-ajallaankin,
        niin ettei poliisin arvo kärsi. Moni kollega meni
        urani aikaa hautaan viinan vuoksi, mutta niin
        varmaan meni muissakin ammateissa. Ei poliisi ole
        sen kummempi, kuin keskiverto suomalainenkaan.
        Harvassa ammatissa tosin täytyy aamulla töihin
        lähtiessä pelätä, että tapetaankohan minut työ-
        paikallani tänään. Noin 120 on jo tapettu.


      • Kirsikka
        Evp kirjoitti:

        Poliisiasetuksessa muistaakseen sanotan, että po-
        liisimiehen tulee käyttäytyä vapaa-ajallaankin,
        niin ettei poliisin arvo kärsi. Moni kollega meni
        urani aikaa hautaan viinan vuoksi, mutta niin
        varmaan meni muissakin ammateissa. Ei poliisi ole
        sen kummempi, kuin keskiverto suomalainenkaan.
        Harvassa ammatissa tosin täytyy aamulla töihin
        lähtiessä pelätä, että tapetaankohan minut työ-
        paikallani tänään. Noin 120 on jo tapettu.

        Minusta ainakin on lohdullista kuulla, etteivät poliisitkaan ole mitään yli-ihmisiä, vaan että heilläkin on omat heikkoutensa ja tietysti myös omat vahvat puolensa, kuten muillakin ihmisillä. En minä ainakaan haluaisi, että poliisit olisivat joitain täydellisiä robotteja, koska silloinhan heistä puuttuisi kokonaan inhimillisyys.


    • tieto

      Mielestäni Poliisikoulu kannustaa nuoria opiskelijoitaan alkoholin käyttöön. Onhan siellä kiellot, ettei tunneilta saa olla pois ja ajokokeissa ym ratissa nollatoleranssi. Mutta miten näillä "maamme nuorilla toivoilla" onkaan koulussa oma baari, he saavat alennuslippuja läheisiin baareihin, koulun alueella saa juoda alkoholia, ja "pakollisia" opiskelijabileitä on joka viikko, joskus jopa useamminkin.
      Elikkä maanantaina koulun ja treenien jälkeen koulun omalle pubille oluelle, tiistaina muutamat oluet kämpillä, keskiviikkona opiskelijabileisiin vetämään täydelliset räkäkännit, torstaina koulun jälkeen naapurin baariin juomaan muutamat parantavat vip-oluet , perjantaina ja lauantaina kavereiden kanssa "lomilla baariin, että on taas seuraavan viikon ryyppypippaloissa jotain kerrottavaa. Sunnuntai ollaankin sitten krapulassa täysin vesiselviä, paitsi tietenkin jos matkustetaan kouluun junalla...
      Että näin. Tervemenoa tuonne!

      • Minä

        Oma baari, alennuksia ja bileitä?! Mihin ihmeeseen tämä maailma on menossa...

        Itse en juo ja osaan kyllä katsoa alaspäin niitä jotka juo ja poliiseita varsinkin. Mielestäni sellaiseen laitokseen pitäisi ottaa vain henkisesti terveitä miehiä eikä tulevia alkoholisteja.

        Ihan sääliksi käy..


      • Loogikko
        Minä kirjoitti:

        Oma baari, alennuksia ja bileitä?! Mihin ihmeeseen tämä maailma on menossa...

        Itse en juo ja osaan kyllä katsoa alaspäin niitä jotka juo ja poliiseita varsinkin. Mielestäni sellaiseen laitokseen pitäisi ottaa vain henkisesti terveitä miehiä eikä tulevia alkoholisteja.

        Ihan sääliksi käy..

        Jos tuolla perusteella jokin ammatti pitää tuomita alkoholistien alaksi ja jos oppilasyhdistyksen kerhotiloissa tapahtuva juhliminen altistaa tulevassa ammatissa sitten henkisen rapistumiseen ja alaspäin vajoamiseen, niin lääkäripulasta tulee aivan valtaisa eikä koko valtakunnasta saa enää oikeutta, sillä kaikki oikeustieteilijät bailaavat ankarasti omissa bileissään! Lex:in salakapakka pyörii hyvin ja lääkkkiksen bileissä on oksenneltu maailman sivu. Kuitenkaan eivät ole henkisesti sairaita...
        Nimimerkki "Minän" tekopyhä ja arrogantti asenne viittaa ensimmäisenä erääseen pohjoissuomalaiseen fundamentalistiseen uskonlahkoon ja sen myötä seuraavaan täydelliseen tietämättömyyteen maailmasta yleensä ja akateemisesta opiskelijakulttuurista erityisesti.
        Varsinainen pointti tuli kyllä lauseesa "osaan kyllä katsoa alaspäin... ja poliiseita varsinkin". Dziisus, mikä muuli!


      • Yksi poliisi
        Minä kirjoitti:

        Oma baari, alennuksia ja bileitä?! Mihin ihmeeseen tämä maailma on menossa...

        Itse en juo ja osaan kyllä katsoa alaspäin niitä jotka juo ja poliiseita varsinkin. Mielestäni sellaiseen laitokseen pitäisi ottaa vain henkisesti terveitä miehiä eikä tulevia alkoholisteja.

        Ihan sääliksi käy..

        Mitä sinua liikuttaa juoko joku vai ei? Varmaankin sitten tuomitset kaikki joilla ei ole samat arvot kuin sinulla. Logiikkasi mukaan ymmärtäisit, jos poliisit halveksuisivat kaikkia jotka eivät ole kuten he? Comprende?


      • jv kouluttaja
        Minä kirjoitti:

        Oma baari, alennuksia ja bileitä?! Mihin ihmeeseen tämä maailma on menossa...

        Itse en juo ja osaan kyllä katsoa alaspäin niitä jotka juo ja poliiseita varsinkin. Mielestäni sellaiseen laitokseen pitäisi ottaa vain henkisesti terveitä miehiä eikä tulevia alkoholisteja.

        Ihan sääliksi käy..

        Kaivappa paskaa 8-16 h/vrk duunissa niin kyllä sullekkin rupeaa soppa uppoamaan vapaa-ajalla. Jos on rankka työ niin on rankat huvitkin.


      • yksi poliisi
        jv kouluttaja kirjoitti:

        Kaivappa paskaa 8-16 h/vrk duunissa niin kyllä sullekkin rupeaa soppa uppoamaan vapaa-ajalla. Jos on rankka työ niin on rankat huvitkin.

        Olet niin sanotusti asian ytimessä.


      • Evp
        jv kouluttaja kirjoitti:

        Kaivappa paskaa 8-16 h/vrk duunissa niin kyllä sullekkin rupeaa soppa uppoamaan vapaa-ajalla. Jos on rankka työ niin on rankat huvitkin.

        Vajaa 40 vuotta niitä hommia tehneenä näin tie-
        tysti kaikenlaista. Joku psykologi kertoi ker-
        ran, että noin 60 prossaa aloittaneista pääsee
        täysin palvelleena eläkkeelle. Loput tippuvat ku-
        ka mitenkin. Valitettavati hautaan tipahtaneista
        suurella osalla oli alkoholi suurena tekijänä.
        Jos on rankat työt ja sen pälle rankat huvit,
        niin ennemmin tai myöhemmin kirkonkello kilah-
        taa ja eläke jää nautimatta.


      • Minä
        Loogikko kirjoitti:

        Jos tuolla perusteella jokin ammatti pitää tuomita alkoholistien alaksi ja jos oppilasyhdistyksen kerhotiloissa tapahtuva juhliminen altistaa tulevassa ammatissa sitten henkisen rapistumiseen ja alaspäin vajoamiseen, niin lääkäripulasta tulee aivan valtaisa eikä koko valtakunnasta saa enää oikeutta, sillä kaikki oikeustieteilijät bailaavat ankarasti omissa bileissään! Lex:in salakapakka pyörii hyvin ja lääkkkiksen bileissä on oksenneltu maailman sivu. Kuitenkaan eivät ole henkisesti sairaita...
        Nimimerkki "Minän" tekopyhä ja arrogantti asenne viittaa ensimmäisenä erääseen pohjoissuomalaiseen fundamentalistiseen uskonlahkoon ja sen myötä seuraavaan täydelliseen tietämättömyyteen maailmasta yleensä ja akateemisesta opiskelijakulttuurista erityisesti.
        Varsinainen pointti tuli kyllä lauseesa "osaan kyllä katsoa alaspäin... ja poliiseita varsinkin". Dziisus, mikä muuli!

        niin vakavasti ottaa kirjotuksiani. Sitä paitsi minkäs minä sille voin etten pidä kännäämistä maailman fiksuimpana asiana. Toisaalta mistä lähtien miehet nyt ovat fiksuja olleet yleensäkään.

        Enkä tuomitse mitään alaa yleensä. Luulisi vain poliisien näkevän töissä jo liikaa kännäämisen seurauksia, niin ettei tarvitse siihen enää vapaa-aikana tutustu lisää.

        Uskonlahkoista en tiedä mitään enkä varsinkaan akateemisesta opiskelijakulttuurista. Olen keskittynyt nauttimaan elämästä (raittiina) työssä tai koulussa raatamisen sijaan. Ja kannattaisi sinunkin hieman helliittää, kun tuo liika stressi ei ole hyväksi..


      • MInä
        Yksi poliisi kirjoitti:

        Mitä sinua liikuttaa juoko joku vai ei? Varmaankin sitten tuomitset kaikki joilla ei ole samat arvot kuin sinulla. Logiikkasi mukaan ymmärtäisit, jos poliisit halveksuisivat kaikkia jotka eivät ole kuten he? Comprende?

        minua liikuttaa se juoko joku vai ei. Vai olenko ainoa ihminen maan päällä jota säälittää se kuinka ihmiset pilaavat terveyttään. Ja siinä sivussa toistenkin elämiä.

        Aika loppuu... pitää jatkaa myöhemmin jos jotain mieleen tulee..


      • MInä
        jv kouluttaja kirjoitti:

        Kaivappa paskaa 8-16 h/vrk duunissa niin kyllä sullekkin rupeaa soppa uppoamaan vapaa-ajalla. Jos on rankka työ niin on rankat huvitkin.

        on liian rankka työ niin kannattaa vaihtaa alaan josta selviytyy. Ei luulisi kännäämisen asiaan mitään auttavan..


      • Eukko
        MInä kirjoitti:

        on liian rankka työ niin kannattaa vaihtaa alaan josta selviytyy. Ei luulisi kännäämisen asiaan mitään auttavan..

        Olen ihan samaa mieltä Minän kanssa. Tosin en usko siihen että viina on poliisikunnan ongelma, viina on koko kansakunnan ongelma. Juominen johtuu useimmiten muusta kuin raskaasta työstä...


    • Tuleva kokelas

      Viinaanmenevyydessä on varmaan useita syitä. Oma henk koht mielipiteeni on se, että virassa olevien poliisien työstä aiheutuvia psyykkisiä ongelmia ei oteta tarpeeksi vakavasti. Ongelmat yritetään sivuuttaa eikä poliisia tueta/kuunnella tarpeeksi. Poliisilla on käsittääkseni mahdollisuus kriisiapuun ja psykologin palveluihin työn puolesta, mutta sen pitäisi mielestäni olla pakollista ja säännöllistä eikä perustua vapaaehtoisuuteen. Viina tuntuu olevan se "helppo" pakotie ongelmien edessä myös poliiseilla.

      • Evp

        Kyllä on tuleva kokelas viisas vaikka ei ole
        vielä päivääkään poliisina ollut. Minä olin lähes
        40 vuotta ja jotain pystyn sanomaan. Kyllä nyky-
        ään poliiseilla on jos jonkinlaista tukea ja
        hoitoonohjausta, sekä kriisiapua. Suomalainen
        mies ja etenkin poliisimies on kuitenkin niin
        jukuripäinen, ettei näistä juuri koskaan ole mi-
        tään apua. Mieluummin kaadutaan saappaat jalassa.


      • vk.
        Evp kirjoitti:

        Kyllä on tuleva kokelas viisas vaikka ei ole
        vielä päivääkään poliisina ollut. Minä olin lähes
        40 vuotta ja jotain pystyn sanomaan. Kyllä nyky-
        ään poliiseilla on jos jonkinlaista tukea ja
        hoitoonohjausta, sekä kriisiapua. Suomalainen
        mies ja etenkin poliisimies on kuitenkin niin
        jukuripäinen, ettei näistä juuri koskaan ole mi-
        tään apua. Mieluummin kaadutaan saappaat jalassa.

        Ja jukuripäisyyden lisäksi poliisi ei mielellään lähde kertomaan omista ongelmistaan työterveyshuoltoon eikä ainakaan työkavereilleen (jotka ovat esim. päihdeyhdyshenkilöitä tai kriisiryhmissä), jotka voivat vaikuttaa työuraan, vaikka salassapitovelvollisuus onkin. Tällä alalla päähän liittyvät ongelmat käsitellään (tai ainakin yritetään) omassa päässä tai sitten mennään yksityiselle, jos rahat riittävät. Tämä on sääli, mutta totta.

        Tulevalla kokelaalla on hienoja ja yleviä ajatuksia, mutta todellisuus on toista. On hyvä, että ihminen omaa tunneälyä ja osaa ajatella pehmeästi asioita, mutta jossain vaiheessa se todellisuus astuu kuvaan ja se on vähän raa'empi. Ihan hirvittävän kyyniseksi ei kannata ryhtyä ja on hyvä, että toimii omien periaatteiden mukaan, mutta liian "sosiaalityöntekijä" ei näissä hommissa ole hyvä olla. Muuten poltat itsesi loppuun ja se on tosi.


      • Evp
        vk. kirjoitti:

        Ja jukuripäisyyden lisäksi poliisi ei mielellään lähde kertomaan omista ongelmistaan työterveyshuoltoon eikä ainakaan työkavereilleen (jotka ovat esim. päihdeyhdyshenkilöitä tai kriisiryhmissä), jotka voivat vaikuttaa työuraan, vaikka salassapitovelvollisuus onkin. Tällä alalla päähän liittyvät ongelmat käsitellään (tai ainakin yritetään) omassa päässä tai sitten mennään yksityiselle, jos rahat riittävät. Tämä on sääli, mutta totta.

        Tulevalla kokelaalla on hienoja ja yleviä ajatuksia, mutta todellisuus on toista. On hyvä, että ihminen omaa tunneälyä ja osaa ajatella pehmeästi asioita, mutta jossain vaiheessa se todellisuus astuu kuvaan ja se on vähän raa'empi. Ihan hirvittävän kyyniseksi ei kannata ryhtyä ja on hyvä, että toimii omien periaatteiden mukaan, mutta liian "sosiaalityöntekijä" ei näissä hommissa ole hyvä olla. Muuten poltat itsesi loppuun ja se on tosi.

        Näin kyllä riittävän monta loppuunpalamista.
        Poliisin toimenkuva on niin raaka, että jos
        ryhdyt empaattiseksi ja otat muiden ihmisten
        murheita, niin niitähän riittää. Itse pärjäsin
        parhaitan, kun tein sen minkä poliisille kuu-
        luu ja jätin sossulle sen mikä sossulle kuuluu.
        En kuitenkaan ollut mitenkään suosittu, mutta
        oikein suositut kaverithan olivat lusmuja tai
        paloivat loppuun.


    • kaikenkarvaiset idiomit!!

      VITTU SEMMOINEN HOMMA ETTÄ LÄÄKÄRIT, TERVEYDENHOITAJAT JA MIELISAIRAANHOITAJAT--> (joista tulee itse potilaita myöhemmin) vetävät nappeja siinä missä potilaat! Ja jos viinaan menevyyttä katsotaan niin paperimiehet ne viinaa vetää jos jotkut ja tietysti isot pamput --> siis Helsingin herrat, jotka tietysti on parempia ja fiksumpia ihmisiä kuin me tavan tallaajat.

      JOTEN LOPETTAKAA TÄMÄ LAPSELLINEN VIINA EPISODIN PUIMINEN. Ne juo joita janottaa!! JA POLIISIKIN ON VAIN IHMINEN!! Ja ketäpä on taas kiittäminen jos on joku muu kuin paskahätä ja tartteis apua ihan oikeasti? POLIISIA?

      Joten miettikää vähän ennen kuin kirjoitatte. Toisinsanoen osa vetää nappeja osa viina sellainen on hyvinvointivaltio.

    • jami62

      Kerro ammattikunta, jossa on prosenttuaalisesti vähemmän alkoholin suurkuluttajia, kuin poliisissa. Eiköhän ne ole ihmisiä nekin.

      • Anonyymi

        Papit saavat työsuhdeetuna ilmaiset kirkkoviinit ja se oikein koska valeht


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papit saavat työsuhdeetuna ilmaiset kirkkoviinit ja se oikein koska valeht

        Elu on kovvaa työtä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe