Mikä harrastus sosiaalisuuden kasvattamiseen.

nimeamaton3

Olen 14-vuotias ja mennyt vajaa vuosi sitten yläasteelle. Minulla on (ollut?) neljä hyvää kaveria joiden kanssa olen viettänyt paljon aikaa. Olen silti aina ollut hiukan epäsosiaalinen ja vapaa-ajan kontaktit on jäänyt vähän siihen. Vapaa-aina mennyt pääasiassa koneella ja kyseisten ihmisten kanssa. Nyt tosiaan kaverit alkaneet osa seurustelemaan ja osa on vain nörttiintynyt vielä vahvemmin kuin minä. Heräsin nyt siihen faktaan, että en saa kavereita kiinni juurikaan vapaa-ajalla ja alan olemaan syrjäytynyt ja ilman seuraa. Koulussa tulen hyvin toimeen luokkalaisteni kanssa, mutta emme ole kuitenkaan samankaltaisia ihmisiä, jotka haluaisivat olla vapaa-ajalla keskenään. Itse en keksi juurikaan muuta vaihtoehtoa kuin aloittaa joku harrastus ja saada kontaktej sitä kautta. Harrastan nyt seinäkiipeilyä vain kerran viikossa ja en sielläkään ole tutustunut juuri keneenkään johtuen, että ikähaarukka ryhmässä on melko suuri. Sanokaa joku harrastus, jossa tapaa paljon saman ikäluokkaisia ihmisiä ja jonk voi enää tässä iässä aloittaa. Kiinnostusta löytyy useisiin kehonhallintalajeihin esim. parkout ja telinevoimistelu, mutta mitään näistä ei ole ohjelmaa 3nää ikäisilleni. Pahoittelut tekstin laadusta sillä se onkor

6

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdllgodaj

      ....sillä se on kirjoitettu kännykällä lagisella selaimella, jolla teksti tulee sekunnin viiveellä. Ja alue on perseellään, koska en onnistunut valitsemaan aluetta harrastukset vaan piti valita sen ala-alue ja tämä tuli ensimmäisenä enkä tiennyt minne muualle laittaa.

    • jotaintuollaista

      Entä ampumaharrastus, tai punttisalilla käyminen sitten, jos et pidä hengailusta kaupungilla ollessasi toisten kanssa.

    • ehdotelmatarkistus

      Jos minä olisin sinun isäsi, niin mielelläni ostaisin jonkun, kunnollisen jousitoimisen ilmapistoolin ja kunnon paukkuja rasian R10. Jotain 100e hyvästä harrasteesta.

      Ja liityt sitten samalla paikalliseen ampumakerhoon :) Voisit harjoitella tarkkuusammuntaa siellä sitten. Kivääriin voit tietysti siirtyä sitten myöhemminkin.

      tai tuo:

      Menet vain jonnekin kuntosalille jossa on ämpäreissä eläinproteiinia ja syövät kauhalla, kyllä opettavat sitten painonnostoa..

    • nimeamaton4

      Kyllä kaupungilla sekoilu ihan kivaa on silloin harvoin, kun sinne seuraa saa, mutta se on harvinaisempaa. Joskus jopa tuntuu, että muut koululaiseni ovat vain itsekin epäsosiaalisia sillä silloin harvoin kun jotain kaupungille hillumaan pyysän niin eikun kotiin koneelle pelaan... "Teknisempiä" aseita ei hirveesti kiinnosta käyttää, mutta esim. jousiammunta voisi olla ihan jees. Salia olen miettinyt. Itseasiassa käsikunto on erittäin hyvä ja leukoja saan jotain 25. Tai tämä siihen saakka, kunnes olin liikarasittanut itseni ja fysioterapeutti kielsi punnerrukset ja leuat:D Tällä hetkellä tosiaan lihakset on jotenkin jumissa eivätkä saa happea=kylkipisto 100m juoksun jälkeen. Sitten taas fysioterapian jälkeen pystyn juoksemaan väh. 8km. Mutta sali kuitenkin ihan harkinnan arvoinen sitten aikanaan kun käsiurheilukielto ohi. Ja tosiaan aloitusviesti tuli kirjoitettua jonkin ihmekohtauksen aikana. Ei tilanne todellakaan niin paha kuin saa ymmärtää. Mutta lajiehdotuksia otetaan silti vielä vastaan. ;)

    • tuoltavoitsaadanoita

      Jos isäsi pitää tuosta, ilmapistooli, tietysti kivääri olisi parempi, mutta paljon kalliimpikin, pistooli olisi kätevämpi... armorian poikiin, tuohon firmaan saat varmaan yhteyksiä, niiltä voisi löytyä, tai sitten,AIVAN, MUUTEN jousipistoolia jos haluaisit: kivikangas oy, näiltä muistaakseni tilailinkin jotain, on muistaakseni jousipistooleja myös.

      kivikangas oy, on tuo kai toiminnassa.

    • voilöytyäkinjotain

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe