Kiivas ja äkkipikainen vaimo

Izä333333333333

Vaimoni on ollut aina kiivas luonne, mutta lapsemme synnyttyä tämä on todella ruvennut rasittamaan arkeamme. Arjesta kuluu aika iso osa miettien mitä tässä uskaltaa sanoa, kun saattaa suutahtaa taas todella nopeasti ja paljon. Käyttäytyy suoraan sanottuna kuin pahainen teini.

Mietityttään, että suuntautuuko suuttumus jossain vaiheessa lapseemme. Harmittaa myös, että en nähnyt tilannetta etukäteen: en olisi alkanut lapsentekohommiin ja olisi mennyt nainen vaihtaan.

Vaimollani on omaa aikaa ja saa nukkua. Tapaa kavereitaan yms. eli ei pitäisi olla tästä kiinni.

327

9993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikansa viepi

      Hormonit jyllää, kyllä ne siitä tasoittuu.

      • 2+600

        Tuskinpa. Odotettavissa on, että hänestä kasvaa taas yksi Justiina, tai Niskavuoren Heta Suomeen.
        Olethan nähnyt esim. Välimeren maissa, kuinka miehet istuva torin reunassa puun alla.
        Heillä on Justiina kotonaan, joka hallitsee siellä.


      • Katu-Helmi

        Kyllä hyvästä sosiaaliturvasta käypi katukin.


      • fghsghgshrshsrgh
        2+600 kirjoitti:

        Tuskinpa. Odotettavissa on, että hänestä kasvaa taas yksi Justiina, tai Niskavuoren Heta Suomeen.
        Olethan nähnyt esim. Välimeren maissa, kuinka miehet istuva torin reunassa puun alla.
        Heillä on Justiina kotonaan, joka hallitsee siellä.

        Ero tulee 1-2 vuoden kuluttua. 100% varmuudella. Siihen asti voit teeskennellä ettei se tule.


      • cysmysys
        2+600 kirjoitti:

        Tuskinpa. Odotettavissa on, että hänestä kasvaa taas yksi Justiina, tai Niskavuoren Heta Suomeen.
        Olethan nähnyt esim. Välimeren maissa, kuinka miehet istuva torin reunassa puun alla.
        Heillä on Justiina kotonaan, joka hallitsee siellä.

        AUTATKO LAPSEN HOIDOSSA VAI OLET JUNTTI JUAN JOKA MAKAA SOHVALLA


      • .....
        fghsghgshrshsrgh kirjoitti:

        Ero tulee 1-2 vuoden kuluttua. 100% varmuudella. Siihen asti voit teeskennellä ettei se tule.

        Mä olen ollut tuollaisen naisen kanssa naimisissa jo toistakymmentä vuotta. Ei ole erottu.


      • .....
        ..... kirjoitti:

        Mä olen ollut tuollaisen naisen kanssa naimisissa jo toistakymmentä vuotta. Ei ole erottu.

        Enkä muuten sano, että on ollut helppoa. Mutta erottu ei ole.

        Siitä yksinkertaisesta syystä, että vaikka tilanne olisi kuinka vaikea, minä itse suhtaudun eroon äärimmäisen vältettävänä asiana. En sano, että tämä on oikea tapa suhtautua asiaan, mutta joka tapauksessa eroa ei mitenkään varmuudella tule. Vaikka ehkä pitäisi.


      • tietäväinen.

        Alkaa tulla mökkihöperöksi, kun on liikaa aikaa ollut neljän seinän sisällä.
        Lähtekää ilman lapsia tuulettumaan johonkin, kyllä se siitä vielä leppyy.


      • Sitä saa mitä tilaa
        fghsghgshrshsrgh kirjoitti:

        Ero tulee 1-2 vuoden kuluttua. 100% varmuudella. Siihen asti voit teeskennellä ettei se tule.

        Kiitos!

        Onnea sinulle joka et edes vaimoa omista etkä koskaan sellaista saa etkä myöskään lapsia. Jos saat tulet kohtaamaan vain pahaa kaikkea paskaa miten olet muita kohdellut.


      • Sanos nyt
        2+600 kirjoitti:

        Tuskinpa. Odotettavissa on, että hänestä kasvaa taas yksi Justiina, tai Niskavuoren Heta Suomeen.
        Olethan nähnyt esim. Välimeren maissa, kuinka miehet istuva torin reunassa puun alla.
        Heillä on Justiina kotonaan, joka hallitsee siellä.

        "Heillä on Justiina kotonaan, joka hallitsee siellä."

        Millä hallitsee? Ettei anna seksiä? Näitä heikompia laulajahomoja voi hallita vaikka pikkusormellaan sen tiedän, mutta jos kyseessä vaikka voimamies, niin millä se muija hallitsee?


      • Pettermax
        cysmysys kirjoitti:

        AUTATKO LAPSEN HOIDOSSA VAI OLET JUNTTI JUAN JOKA MAKAA SOHVALLA

        Voi olla yhtä hyvin myös niin että mies joutuu tekemään KAIKKI kotityöt koska luonnevikainen justiina on niin rajallinen/uusavuton/laiska että väsähtää paljon pienemmästä työmäärästä kuin miehensä. Ja koska mies ei väsy yhtä helposti, nainen kuvittelee ettei mies teekään juuri mitään. Ja raivokohtauksia välttääkseen mies joutuu tällä logiikalla tekemään enemmän kuin olisi oikeus ja kohtuus.

        Ainoa ratkaisu olisi liikuntaharrastus tai salilla käyminen, jos justiinalta voimat loppuvat pienestä kodin puunaamisesta. Sitä ei kuitenkaan saa ehdottaa, raivohan on aivan kamala jos naista arvostellaan.

        Puhun kokemuksesta tässä työnjakoasiassa, enkä ole todellakaan sohvalla makaajia.


      • ikänsä aistimatta
        Sanos nyt kirjoitti:

        "Heillä on Justiina kotonaan, joka hallitsee siellä."

        Millä hallitsee? Ettei anna seksiä? Näitä heikompia laulajahomoja voi hallita vaikka pikkusormellaan sen tiedän, mutta jos kyseessä vaikka voimamies, niin millä se muija hallitsee?

        "jos kyseessä vaikka voimamies, niin millä se muija hallitsee?"

        Voimamieheltä puuttuu yleensä älyä ja sydäntä, eikä hän ole pystynyt kehittämään itseään henkisesti, akateemisesti eikä taiteellisesti kovin pitkälle, mistä syystä hän on voimamies. Sellaisella miehellä on veroisensa vaimo, eli peili ja proteiini riittävät.


      • 20+1000
        Sanos nyt kirjoitti:

        "Heillä on Justiina kotonaan, joka hallitsee siellä."

        Millä hallitsee? Ettei anna seksiä? Näitä heikompia laulajahomoja voi hallita vaikka pikkusormellaan sen tiedän, mutta jos kyseessä vaikka voimamies, niin millä se muija hallitsee?

        Kunhan vähän vanhenet, niin opit kyllä tietämään, millä ne Justiinat hallitsevat.


      • Antti H
        2+600 kirjoitti:

        Tuskinpa. Odotettavissa on, että hänestä kasvaa taas yksi Justiina, tai Niskavuoren Heta Suomeen.
        Olethan nähnyt esim. Välimeren maissa, kuinka miehet istuva torin reunassa puun alla.
        Heillä on Justiina kotonaan, joka hallitsee siellä.

        http://minnethaimaassa.blogspot.com/2013/09/turistina-bangkokissa.html
        menet käymään ja etit Thaimaasta itelles uuden vaimon.


    • Pinna Menee.
      • Koettu on

        Höpö höö, ei pidä paikkaansa. Ikinä ei ole ollut mulla mitään sellaisia oireita ja oon jo keski-ikäinen nainen. Syy on korvien välissä ja aina voi syyttää jotain muuta kuin itseään.


      • Totta on PMS oire
        Koettu on kirjoitti:

        Höpö höö, ei pidä paikkaansa. Ikinä ei ole ollut mulla mitään sellaisia oireita ja oon jo keski-ikäinen nainen. Syy on korvien välissä ja aina voi syyttää jotain muuta kuin itseään.

        Kyllä tekee PMS hirviön,itse olen ollut juuri sellainen muutama päivä ennen kuukautisia.
        Ihana mieheni tietääkin että "jahas, se on se aika taas." Sille ei voi oikein mitään.
        Menee ohi kun vuoto alkaa... Tietysti turhasta raivostumisesta seuraa suuri anteeksipyyntö ja suukko/halaus rakkaalle. Kaikille ei näitä oireita tule.
        Ne on ne hormoonit,tiedä sitten vaikuttaako se siihen että vaihdevuosia ei kuulu vaikka ikää kohta 56, seksi pelaa,mutta PMS oireet on aikalailla loppuneet.
        Kysy vaimoltasi mikä on syy tuohon raivoamiseen ja kerro ettet kohta jaksa sitä enää kuunnella. Toivon kaikkea hyvää perheellesi


      • näin meillä @
        Totta on PMS oire kirjoitti:

        Kyllä tekee PMS hirviön,itse olen ollut juuri sellainen muutama päivä ennen kuukautisia.
        Ihana mieheni tietääkin että "jahas, se on se aika taas." Sille ei voi oikein mitään.
        Menee ohi kun vuoto alkaa... Tietysti turhasta raivostumisesta seuraa suuri anteeksipyyntö ja suukko/halaus rakkaalle. Kaikille ei näitä oireita tule.
        Ne on ne hormoonit,tiedä sitten vaikuttaako se siihen että vaihdevuosia ei kuulu vaikka ikää kohta 56, seksi pelaa,mutta PMS oireet on aikalailla loppuneet.
        Kysy vaimoltasi mikä on syy tuohon raivoamiseen ja kerro ettet kohta jaksa sitä enää kuunnella. Toivon kaikkea hyvää perheellesi

        Juu
        Oireet on. Suukkoja ja halauksia ei ole näkynyt koskaan. Ja jälkeenkin vika on miehessä.


      • .....
        Koettu on kirjoitti:

        Höpö höö, ei pidä paikkaansa. Ikinä ei ole ollut mulla mitään sellaisia oireita ja oon jo keski-ikäinen nainen. Syy on korvien välissä ja aina voi syyttää jotain muuta kuin itseään.

        Höpö höpö itsellesi. Tuossahan sanottiin että 80%. Sinä olet sitten siinä 20%:ssa, eli joka viides nainen on kaltaisesi.

        Kyllä hormonit heittelevät niin miestä kun naistakin. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Sinulla sen verran vähemmän, että sinulla on yliote niistä. Kaikki eivät ole samassa tilantessa.


      • uythjgjhg
        näin meillä @ kirjoitti:

        Juu
        Oireet on. Suukkoja ja halauksia ei ole näkynyt koskaan. Ja jälkeenkin vika on miehessä.

        Sama minulla. Nyt naisella on päässään molempien elämään vaikuttava hankinta, jonka hankintaan on mielestään oikeutettu tekemään yksin päätöksen. Toisinaan mietin, että miksi vaivaudun kun kysyntää olisi vieläkin kun vain baariin lähtisi.


      • fdsvcxvcfds
        ..... kirjoitti:

        Höpö höpö itsellesi. Tuossahan sanottiin että 80%. Sinä olet sitten siinä 20%:ssa, eli joka viides nainen on kaltaisesi.

        Kyllä hormonit heittelevät niin miestä kun naistakin. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Sinulla sen verran vähemmän, että sinulla on yliote niistä. Kaikki eivät ole samassa tilantessa.

        Kyllä tuo itsestään on kiinni. Jos kokee olevansa oikeutettu riehumaan jonkun syyn takia niin silloin sitä varmasti riehuu sen syyn takia ja varjolla joko tietoisesti tai alitajuisesti. Pieni hetkellinen suutahtaminen on ymmärretävää ja selittyy myös adrenaliinipiikillä, mutta se, että tuleeko anteeksipyyntö välittömästi sen jälkeen on ihmisestä itsestään kiinni.

        Päivän tai muutaman päivän täysi vittumaisuus ja epäoikeudenmukainen kohtelu toista kohtaan ei ole normaalia.


      • NoPMS4me

        Jep. Koettu on. Asiasta aikanaan yritin avata useasti keskustelua mutta meni joka kerta vieläkin hirveämmäksi. Mihinkään julkiseen tilaisuuteen tai edes kauppaan en uskaltanut lähteä yhdessä kun raivarit eivät tarvinneet varsinaista syytä, eivätkä katsoneet paikkaa.
        Työni oli onneksi sellainen että sain suunnitella ajankäyttöni. Ryhdyin synkronoimaan työkalenterini sopivasti niin että olin viikon tai vähintään 3 päivää työmatkoilla ennen menkkojen alkamista. Sillä kitkuteltiin 10 vuotta menemään mutta kun työt vaihtui niin erokin tuli parissa vuodessa.
        Nykyisen kanssa menty reilu 4 vuotta ja hänelläkin oireita on mutta hän ne tiedostaa oikein hyvin ja hänen, varsin lievään, oireiluun hellyys, seksi ja läheisyys auttaa oikein hyvin. Exääni ei auttanut mikään.
        Jos mainitsemasi "hirviö" ei asiaa tiedosta, eikä suostu tiedostamaan vaikka yrittäisi vähän auttaakin niin siinä ei auta mikään.
        Ero vaan mahdollisimman nopeasti. Turhaan siinä pilaa toistensa tai lasten elämän.


      • .....
        fdsvcxvcfds kirjoitti:

        Kyllä tuo itsestään on kiinni. Jos kokee olevansa oikeutettu riehumaan jonkun syyn takia niin silloin sitä varmasti riehuu sen syyn takia ja varjolla joko tietoisesti tai alitajuisesti. Pieni hetkellinen suutahtaminen on ymmärretävää ja selittyy myös adrenaliinipiikillä, mutta se, että tuleeko anteeksipyyntö välittömästi sen jälkeen on ihmisestä itsestään kiinni.

        Päivän tai muutaman päivän täysi vittumaisuus ja epäoikeudenmukainen kohtelu toista kohtaan ei ole normaalia.

        Ei se todellakaan ole vain itsestä kiinni. Tiedätkö ihmisen hormonitoiminnasta oikeasti yhtään mitään?


      • cfgiofrdtyup
        uythjgjhg kirjoitti:

        Sama minulla. Nyt naisella on päässään molempien elämään vaikuttava hankinta, jonka hankintaan on mielestään oikeutettu tekemään yksin päätöksen. Toisinaan mietin, että miksi vaivaudun kun kysyntää olisi vieläkin kun vain baariin lähtisi.

        Lastako tarkoitat? Varmaan yhdessä päätökset.


      • dfuioigfgiop
        fdsvcxvcfds kirjoitti:

        Kyllä tuo itsestään on kiinni. Jos kokee olevansa oikeutettu riehumaan jonkun syyn takia niin silloin sitä varmasti riehuu sen syyn takia ja varjolla joko tietoisesti tai alitajuisesti. Pieni hetkellinen suutahtaminen on ymmärretävää ja selittyy myös adrenaliinipiikillä, mutta se, että tuleeko anteeksipyyntö välittömästi sen jälkeen on ihmisestä itsestään kiinni.

        Päivän tai muutaman päivän täysi vittumaisuus ja epäoikeudenmukainen kohtelu toista kohtaan ei ole normaalia.

        On myös erilaisia epätavallisesti rakentuneita ihmisiä, jotka eivät esimerkiksi vain tajua koko anteeksi-konseptia. Sitä on vaikea selittää enkä voinut ymmärtää että sellaista on olemassa ennen kuin kerran tällaiseen törmäsin, mutta näin vain on.

        Lopulta vain ymmärtää että joillekin on omat lait ja he myös saavat sanoa ihan mitä tahansa kenestä tahansa, ja luovuttaa. Antaa heidän olla.


      • koettu on
        ..... kirjoitti:

        Ei se todellakaan ole vain itsestä kiinni. Tiedätkö ihmisen hormonitoiminnasta oikeasti yhtään mitään?

        Kyllä todella tiedän. Normaali tasapainoinen nainen kestää luonnolliset, naisen elämään kuuluvat asiat ilman, että muuttuu terroristiksi. On asennekysymys, miten nämä asiat ottaa. En ole rähjännyt miehelleni tai lapsilleni sillä varjolla enkä tehnyt siitä asiasta numeroa. Elämässä (ainakin minun) on ollut niin paljon vaikeita asioita, että tuollaiset ongelmat naurattavat minua.

        Uskotteko muutkin iltasanomien jutut?


      • fdsfdsfdsfdsdfs
        ..... kirjoitti:

        Ei se todellakaan ole vain itsestä kiinni. Tiedätkö ihmisen hormonitoiminnasta oikeasti yhtään mitään?

        Voithan sinä niin uskotella itsellesi kun sinulta puuttuu täysin itsehillintä.


      • fsdfdsvcxfds
        dfuioigfgiop kirjoitti:

        On myös erilaisia epätavallisesti rakentuneita ihmisiä, jotka eivät esimerkiksi vain tajua koko anteeksi-konseptia. Sitä on vaikea selittää enkä voinut ymmärtää että sellaista on olemassa ennen kuin kerran tällaiseen törmäsin, mutta näin vain on.

        Lopulta vain ymmärtää että joillekin on omat lait ja he myös saavat sanoa ihan mitä tahansa kenestä tahansa, ja luovuttaa. Antaa heidän olla.

        Olen minäkin törmännyt tapaukseen, jonka mielestä hänessä ei ollut koskaan vikaa, vaikka selvästi aloitti usein riidan ilman, että minä tein yhtään mitään. Silti molempien piti pyytää anteeksi eikä hän edes koskaan tarkoittanut sitä.

        Ei haittaa jos joskus on typerys kunhan ymmärtää milloin sellainen on ja katuu sitä.


      • muistojesi henkilöt
        fdsfdsfdsfdsdfs kirjoitti:

        Voithan sinä niin uskotella itsellesi kun sinulta puuttuu täysin itsehillintä.

        Kyllä totisesti oli tilanteeseen sopimatonta statistiikan luettelua.


      • hdfrgtuiop
        fsdfdsvcxfds kirjoitti:

        Olen minäkin törmännyt tapaukseen, jonka mielestä hänessä ei ollut koskaan vikaa, vaikka selvästi aloitti usein riidan ilman, että minä tein yhtään mitään. Silti molempien piti pyytää anteeksi eikä hän edes koskaan tarkoittanut sitä.

        Ei haittaa jos joskus on typerys kunhan ymmärtää milloin sellainen on ja katuu sitä.

        Niinhän perusihminen tekeekin.


      • siis täh?
        ..... kirjoitti:

        Ei se todellakaan ole vain itsestä kiinni. Tiedätkö ihmisen hormonitoiminnasta oikeasti yhtään mitään?

        Mikä on ihmisen hormonitoiminta?


    • sujuu arki

      Minkä ikäinen lapsi on? Kyllä ne hormonit voi vaikuttaa mutta pitäisi tasottua ja kun imetys loppuu alkaa naiselle erittyä taas naishormoneja lisää mitkä imetys vie minimiin.Voi olla horminitoiminnassa ,myös kilpirauhasessa ongelmia.Ota asia puheeksi ja kerro että onko hän itse huomannut tätä lainkaan? Lääkärissä käynti ja perusverikokeet hormonit olis syytä selvittää-Eihän teidän parisuhde kestä tommoista pirttihirmua kauan ja kiivaus voi mennä yli ja osua lapseen.(Onko suvussa kaksuuntaista mielihäiriötä?)

    • Kissimirrit.
    • mek

      Mitä sina mietit mitä sanot vaan kerroppa vaimollesi että menppä johonkin itsensä hallinta kurssille ja tai sitten otat seuraavna kerran kun vaomosi kiivastuu niin luulot pois ja teet selväksi että et siedä tuollaista käytöstä. Jos ei lopu niin aina kun kivaastuu niin lähdet tilanteesta pois vaikka elnkille tai kaljalle mutta et kerro mihin menet niin kyllä muijasi rupeaa aika pian rauhoituumaan.

      • hohhoijaa

        Tuskimpa rauhottuu jos EI Ole tyytyväinen suhteeseen.


    • Kirpakkainen

      Ihan omasta kokemuksesta kysyn, joutuuko vaimo olla puutteessa? Itse jouduin olla 15 vuotta, usein kupeita poltti. Joskus tuntui että tulee hulluksi. Mies ei halunnut, eikä siitä voi häntä syyttää. Ei väkisin voi rakastaa. Muuten kaikki oli hyvin.

      • Kyllähän sitä

        väkisin sentään rakastelemaan pystyy, eihän raiskauksiakaan muuten tapahtuisi. Rakastelu ei kysy rakkautta, se on vain mekaaninen suoritus. Parhaimmillaan hyvin tuottava suoritus - kysy vaikka haarakonttorin tytöiltä.


      • ratkes
        Kyllähän sitä kirjoitti:

        väkisin sentään rakastelemaan pystyy, eihän raiskauksiakaan muuten tapahtuisi. Rakastelu ei kysy rakkautta, se on vain mekaaninen suoritus. Parhaimmillaan hyvin tuottava suoritus - kysy vaikka haarakonttorin tytöiltä.

        Ohjeistitko juuri naista "raiskaamaan"? Niin niin joo.


      • mikä idiootti olet
        Kyllähän sitä kirjoitti:

        väkisin sentään rakastelemaan pystyy, eihän raiskauksiakaan muuten tapahtuisi. Rakastelu ei kysy rakkautta, se on vain mekaaninen suoritus. Parhaimmillaan hyvin tuottava suoritus - kysy vaikka haarakonttorin tytöiltä.

        Raiskaus ei ole mitään rakastelua, eikä edes seksiä, vaan vallankäyttöä. Ja siinä riittää se, että yksi osapuoli haluaa tehdä sen. Ja raiskaus on muuten rikos, niin että ei siihen tarvitse kannustaa. Toisiaan ja ylipäänsä ihmisiä kunnioittavat ihmiset eivät pakota puolisoaan tai ketään muutakaan seksiin vain omien halujensa vuoksi. Sellainen on sairasta.


    • c..

      Ärsyttää välillä tuo naisten "oikeus" olla mulkku..

      Joo, joo ollaanha me miehetkin, mutta tiedätte mitä tarkoitan.

    • Kipakka akka

      Täytyy peesata tuota aiempaa kirjoittajaa, kirpakkainen. Vaimosi on puutteessa. Kyllä siitä tulee ihana kehräävä mirri, joka suorastaan palvoo sinua, kun annat hänen vähän ratsastaa. ;)

    • Kirpakkainen

      Ettei ihan sexistiseksi menisi, niin voisitko ajatella että kun nainen on vihainen niin otat syliin ja silität. Onko se sinulle mieluista vai vastenmielistä? Vaikutti että omalle miehlle oli hyvä että olin ärtyinen, hän luvalla sai karttaa minua. Hän heitti vitsiksi, että mitä sinä siinä nyt siinä lähentelet. Siitä sitten nöyryytettynä luimi omiin oloihinsa. Minä niin mahdottomasti olisin rakkautta halunnut kun itse rakastin. Kaikki kärttyisyys olisi hävinnyt. Niin ettei seksi ehkä kuitenkaan ollut tärkein, hyväksyminen ja huomaaminen sen sijaan olisi ollut. Kärttyisyyteni takia hänet kuitenkin menetin. Nyt on hyvä suhde, ja kaikki hyvin, mutta arvostan pitkää avioliittoa.Lasteni isään kohdistuva rakkaus ei milloinkaan häviä.

    • Izä333333333333

      Vaimoni ei ole puutteessa, se on varmaa.

      Olen koittanut myös ottaa vaimoani syliin, kun suuttuu. Vihaista ihmistä on kuitenkin vaikea lohduttaa. Toisaalta jos vaimoni esim. karjuu täyttä kurkkua, en myöskään uskalla mennä halailemaan.

      Jotenkin tunnen itseni tyhmäksi, kun en arvannut tätä etukäteen. Merkkejä oli ilmassa, mutta kai sitä haluaa ajatella positiivisesti rakastamastaan ihmisestä. Haluan kuitenkin tietenkin, että saataisiin homma taas pelaamaan. Pelottavaa ajatella, mutta jos tulisi joku mukava nainen vastaan, olisi se aika herkästi menoa.

      Kai se oikeasti kaipaa juuri läheisyyttä ja rakautta. Jos on ison osan ajasta vihainen ja ärtynyt, on lähimmäisten vaikea tarjota ja osoittaa kiintymystä ja välittämistä.

      • :) isälle ja lapsell

        Ei ole normaalia tuollainen kiukkuisuus ja raivoaminen. Turhaa minusta vedota PMS-oireisiinkaan. Niihinhän on saatavissa apua. Taitaa vaimollasi olla jonkinlaisia mielenterveyden häiriöitä. Ja nimenomaan sellaisia, ettei niitä itse tunnusta olevan, eikä apua hae. Ymmärrän hyvin, miltä sinusta tuntuu, ja huolesi lapsesta. Luulen myös, että vaimosi ei muutu, sinä sen sijaan saatat menettää itsetuntosi mielistellessäsi vaimoasi ja varoessasi sanojasi. Mieti eron mahdollisuutta. Jos hankit salasuhteen, niin jossain vaiheessa jäät todennäköisesti kiinni. Vaimosi käyttäytymiseen sopii mielestäni sellaisessa tilanteessa hirveä raivo (ymmärrettävästi), mutta myös kostaminen. Mitä olisi elämäsi silloin? Pelkoa, pelkoa jne... Mieti siis tarkoin. Kaikki naiset eivät ole vaimosi kaltaisia raivottaria. Nythän et ainakaan voi hyvin ja entä lapsen tulevaisuus?


      • lekuriin lekuriin
        :) isälle ja lapsell kirjoitti:

        Ei ole normaalia tuollainen kiukkuisuus ja raivoaminen. Turhaa minusta vedota PMS-oireisiinkaan. Niihinhän on saatavissa apua. Taitaa vaimollasi olla jonkinlaisia mielenterveyden häiriöitä. Ja nimenomaan sellaisia, ettei niitä itse tunnusta olevan, eikä apua hae. Ymmärrän hyvin, miltä sinusta tuntuu, ja huolesi lapsesta. Luulen myös, että vaimosi ei muutu, sinä sen sijaan saatat menettää itsetuntosi mielistellessäsi vaimoasi ja varoessasi sanojasi. Mieti eron mahdollisuutta. Jos hankit salasuhteen, niin jossain vaiheessa jäät todennäköisesti kiinni. Vaimosi käyttäytymiseen sopii mielestäni sellaisessa tilanteessa hirveä raivo (ymmärrettävästi), mutta myös kostaminen. Mitä olisi elämäsi silloin? Pelkoa, pelkoa jne... Mieti siis tarkoin. Kaikki naiset eivät ole vaimosi kaltaisia raivottaria. Nythän et ainakaan voi hyvin ja entä lapsen tulevaisuus?

        Samaa mieltä, kyseessä voi olla mielenterveysongelma. Myös masennus saattaa tehdä ihmisen ärtyneeksi ja agressiiviseksi. Lääkäriin eukko.


      • sivusta seurannut

        Älä siedä tuollaista lapsellista käytöstä vaan jätä ja rakenna uusi elämä.Ei miehenkään tarvitse kotona olla kuin oma itsensä Kuningattaren paapominen käy liian rasittavaksialkuhuuman mentyä ohi.Taitaapa teillä asustaa kiukuttelija joka kiukutellen saa tahtonsa aina läpi muista piittaamatta.


      • lääkäriin oitis!
        :) isälle ja lapsell kirjoitti:

        Ei ole normaalia tuollainen kiukkuisuus ja raivoaminen. Turhaa minusta vedota PMS-oireisiinkaan. Niihinhän on saatavissa apua. Taitaa vaimollasi olla jonkinlaisia mielenterveyden häiriöitä. Ja nimenomaan sellaisia, ettei niitä itse tunnusta olevan, eikä apua hae. Ymmärrän hyvin, miltä sinusta tuntuu, ja huolesi lapsesta. Luulen myös, että vaimosi ei muutu, sinä sen sijaan saatat menettää itsetuntosi mielistellessäsi vaimoasi ja varoessasi sanojasi. Mieti eron mahdollisuutta. Jos hankit salasuhteen, niin jossain vaiheessa jäät todennäköisesti kiinni. Vaimosi käyttäytymiseen sopii mielestäni sellaisessa tilanteessa hirveä raivo (ymmärrettävästi), mutta myös kostaminen. Mitä olisi elämäsi silloin? Pelkoa, pelkoa jne... Mieti siis tarkoin. Kaikki naiset eivät ole vaimosi kaltaisia raivottaria. Nythän et ainakaan voi hyvin ja entä lapsen tulevaisuus?

        " Taitaa vaimollasi olla jonkinlaisia mielenterveyden häiriöitä."

        Joo, tai sitten kilpirauhasen liikatoiminta. Itse koin tuon saman toisen lapsen syntymän jälkeen kauan sitten.

        Olo oli aivan kamala, suutuin todella helposti niin miehelleni kuin vanhemmalle lapsellekin, laihduin voimakkaasti, käteni alkoivat vapista, hikosin lähes koko ajan jne.

        Onneksi tuli aika käydä gynellä tarkastuksessa, sattui olemaan iäkkäämpi lääkäri joka nuorena aloittelevana lääkärinä ennen erikoistumistaan oli hoitanut paljon struuma-potilaita, hän huomasi heti oireeni alkoi kyselemään niistä ja ohjasi menemään verikokeisiin.

        Sain lääkityksen, muutamassa viikossa oireet helpottuivat ja raivokohtaukset hävisivät.
        Nyt sitten mennään vajaatoiminnalla mutta se hoidetaan styroksiinilla.


      • ota puheeksi

        Ei omena puusta kauaksi putoa. Se miten vaimosi käsittelee asiat on opittua jostakin...oletettavasti kotoa vanhemmilta. Mutta älä menneitä murehdi vaan keskustele asiasta vaimosi kanssa ja sano suoraan, että menköön itsehillintä terapiaan, koska hänen käyttäytymisensä satuttaa sinua henkisesti ja myös teidän lastanne.


      • voi voi..

        Eli olet lapanen ja lisäksi petät eiköhän vaimos käydä tasokkaammankin ja älykkäämmänkin miehen ja sit saat tyytyä omaan kätees ja kylmään kaljaan.Jo kirjoitustyylisi paljastaa ettei sulla korvien väliin taida kovin montaa ajatusta mahtua,etkä pysty vaimoasi pitämään tyytyväisenä.


      • kerttu4

        Mieli tekee ajatella positiivisesti, pitää pystyä myös realistisesti ajattelemaan, sinun on hyvä ottaa asia esille, tuossa tilanteessa on ratkaisu paras, tehdä ajoissa, joudut nyt vaan itse kärsijän osaan, jospa hän haluaakin hallita juuri tuolla tavalla sinua. Vaikea sun on häntä tuossa tilanteessa lähestyä. joudut nyt teeskentelemään, kun et tiedä mitä uskaltaa sanoa, vastineeksi tulee karjumista, ei ole aitoa elämää.


      • ärsytys
        ota puheeksi kirjoitti:

        Ei omena puusta kauaksi putoa. Se miten vaimosi käsittelee asiat on opittua jostakin...oletettavasti kotoa vanhemmilta. Mutta älä menneitä murehdi vaan keskustele asiasta vaimosi kanssa ja sano suoraan, että menköön itsehillintä terapiaan, koska hänen käyttäytymisensä satuttaa sinua henkisesti ja myös teidän lastanne.

        Ei terapiasta ole mitään hyötyä, jos syyt säilyy...nainen vaan leimataan joksikin mielenterveyshäiriöiseksi....ärsytätkö tahallasi vaimoasi, niin että saat raivomittarin huippuun? ja sitten leimaat mielenterveyshäiriöiseksi....toiset miehet suorastaan nauttii toisen vinguttamisesta...


      • tietoniekka.
        voi voi.. kirjoitti:

        Eli olet lapanen ja lisäksi petät eiköhän vaimos käydä tasokkaammankin ja älykkäämmänkin miehen ja sit saat tyytyä omaan kätees ja kylmään kaljaan.Jo kirjoitustyylisi paljastaa ettei sulla korvien väliin taida kovin montaa ajatusta mahtua,etkä pysty vaimoasi pitämään tyytyväisenä.

        Katkeruus paistaa taas sinun viestistäsi, tietämättömyys ja sodomosointi.
        Mene ja tiedä, mitä itselläsi on vikana.


      • vaimo4

        Kysy miks vaimos on vihanen !!


      • 1000 vastausta
        vaimo4 kirjoitti:

        Kysy miks vaimos on vihanen !!

        Hih!


      • ...............
        ärsytys kirjoitti:

        Ei terapiasta ole mitään hyötyä, jos syyt säilyy...nainen vaan leimataan joksikin mielenterveyshäiriöiseksi....ärsytätkö tahallasi vaimoasi, niin että saat raivomittarin huippuun? ja sitten leimaat mielenterveyshäiriöiseksi....toiset miehet suorastaan nauttii toisen vinguttamisesta...

        "Leimaat" mielenterveyshäiriöiseksi....
        Leimaat, ompa vanhanaikaista....
        Muistaakseni tilastojen mukaan joka kolmas on masentunut jossain elämänsä vaiheessa, joka onkin aika loogista....


      • jjjjjjjjjjjjjjjjjjaa
        tietoniekka. kirjoitti:

        Katkeruus paistaa taas sinun viestistäsi, tietämättömyys ja sodomosointi.
        Mene ja tiedä, mitä itselläsi on vikana.

        Haukuit juuri ihmistä eläimiinsekaantujaksi ja homoksi?


    • Kirpakkainen

      Kyllä tuo täyttä kurkkua karjuminen tuntuu ihmeellisestä, en itse noin käyttäytynyt vanhassa suhteessa. Mieluummin käperryin, ja luulin että murenen jos en pääse pois. Sitä vaan ihmettelen kun nyt toisessa suhteessa olen ihan tavallinen, tietenkin nyt joskus ja lyhyen aikaa enemmänkin harmistut mäkättäjä, en missään nimessä raivotar. Ehkä edellinen kirjoittaja on oikeassa, että vaimosi mielessä myllertää jokin sairaus.

      Nyt vain vakava kahdenkeskinen keskustelu ensin ja sitten tarvittaessa ulkopuolinen apu. Siitä alkaa suhteen paraniminen tai loppu.

      • naisten masennus

        Kirjoituksesi perusteella, varo masennusta itse, alistuva, sisäänsä patoava ja käpertyvä nainen on tosi altis masennukselle...mielestäni näissä tapauksissa syyt täytyy selvittää...joskus jopa niinkin, että mieheltä esim. puuttuu jokin tunnegeeni, joka sen vaimolla on....mies ei kykene tajuaan ja ns. tunnegeenin puutos, voi aiheuttaa lievää/suurta narsismia, psykopatiaa jne...toki naiseltakin saattaa puuttua kyseinen geeni....ja toinen henkilö, jolla on esim. tämä tunnegeeni kärsii valtavasti toisen henkilön geenin puutteesta....hormonia raskauden ym johdosta...minkälainen oli raskausaika....miten saa nukuttua...joka tapauksessa naisen elimistö kokee suuria ja rasittavia muutoksia raskauden-synnyksen-imettämisen jne. johdosta....


    • Izä33333333

      Kirpakkainen: osaatko tarkemmin sanoa, mikä sai sinut aiemmin kiivastumaan?

      Jos haluaa olla saman ihmisen kanssa pitkään, tulee aika varmasti huonoja aikoja vastaan. Nykyään erotaan helposti vaikeissa tilanteissa. Siksi kai avioliitot ovat nykyään onnellisempia kuin ennen.

      Olemme molemmat muuttuneet vaimoni kanssa siitä kun aluksi tavattiin ja odotamme molemmat eri asioita toisiltamme kuin ennen. En kai osaa enää kunnolla vastata hänen odotuksiinsa ja hän minun.

      • Vuosimalli 1980

        Hei!
        Minulla on itselläni jatkuvasti pinna kireällä, väsy, ketuttaa, hermot palaa useaan otteeseen, räjähdän pienistäkin asioista... Minulla on maailman ihanin ja kiltein mies, silti jostain syystä puran häneen kaiken! (Meillä myös pieni tytär, 5kk, häneen en koskaan kuitenkaan kohdista ärtymystä tms!)
        Olen aina ollut hieman temperamenttinen mutta lapsen syntymän jälkeen muutuin ihan kamalaksi ihmiseksi :( luulin ensin että raskauden jälkeistä masennusta, hormonit heittelee jne, mutta koska olen edelleen 5kk:n jälkeenkin "hullu", varsin juuri ajan lääkärille, haluan päästä kilpirauhaskokeisiin! Yleisiä oireita: väsy, pinna kireällä, univaikeudet, painon nousu tai lasku, saamattomuuden tunne, ruokahalun muutokset, kuiva iho, palelu, hikoilemattomuus... Kaikki täsmäävät minuun. Olen jo pitkään ihmetellyt että mikä minua vaivaa kun olen aina vihainen, väsynyt ja suutun joka asiasta. Tätä jatkunut 1,5 vuotta. Ensin syytin miestäni, entistä elämääni, ja vaikka mitä. Sitten tulin raskaaksi, joten oli helppo syyttää raskautta.. Sitten synnytystä, sitten univelkaa vauvan takia jne... Nyt kuitenkin ymmärrän ettei tämä ole normaalia! Olin niin pitkään vihainen ja temperamenttinen että siitä tuli minulle vakio, enemmän sääntö kuin poikkeus, tutuin siihen olotilaan, että kesti näin kauan ymmärtää ja huomata että ei tämän elämän tältä pitäisi tuntua...
        Yritä kaikesta huolimatta rakastaa ja ymmärtää vaimoasi :) mikäli kuitenkin asiat eivät muutu eikä hän halua etsiä apua tai muuttua, sitten en tiedä mikä neuvoksi! Kerrot vain vaimollesi että Sinulla on paha olla, ja että toivot että hän hakee apua. Luultavasti suuttuu tästä, mutta yritä esittää asia syyttelemättä, painostamatta, rauhallisesti keskustellen. Tsemppiä!


    • Kirpakkainen

      Hei Izä33333333. Uskoin sen olevan se etten saanut kosketusta ja hellyyttä. Olen perheestä jossa rakastettiin ja hyväksyttiin. Tiedän tunteen kuten laulussa sanotaan "iho huutaa kosketusta". Ajattelin ettei voi olla koskematta jos rakastelee ja siksi aloin kokea vahvaa puutetta. Mieheni moitti aika usein, olin tehnyt jotakin väärin. Hänellä oli oikeus käyttää silloin henkistä väkivaltaa ja mieluummin runkkasi kuin rakasteli. Kaiken lähestymisen torjui vitsinä tai vähättelynä Ymmärrän yhdeksi syyksi sen että hänet oli lapsena hylätty, piti äitiään ns. huonona naisena. Ehkä sitten kosti minulle. Muuten hän oli vastuuntuntoinen, lasten harrastuksiin osallistuva ja perheeseen paljon satsaava isä. Jotenkin luulen hänet nähdessäni että hän kuitenkin omalla karulla tavallaan vielä rakastaa minua. Ei vain osannut. En tiedä auttoiko mitään, vaikea on toisen asemaan asettua, koska teidän perheessä tuskin on samat lähtökohdat kuin meidän oli. Voimia ja viisautta sinulle!

    • töllin liisa

      tollon miehen kanssa menee vain hermot,ei sen kummempaa

      • liillintoosa

        Ja pirun itsekkään, omahyväistä akka ei viitti katella, mun puolesta saa olla yksin omahyväisyydessään, kuvitella itestään mitä vaan. :(


      • luikkiva pälyilijä
        liillintoosa kirjoitti:

        Ja pirun itsekkään, omahyväistä akka ei viitti katella, mun puolesta saa olla yksin omahyväisyydessään, kuvitella itestään mitä vaan. :(

        Ootkos koskaan tuollasen kanssa jutellukkaan? Tai kysyny että mitä itestään kuvittelee. Vai onko se vaan vähän väärän näkönen sun miälestä. Onko se kävelly sun ohi vaikka. Tai sanonu terve. On se vaan saatanan omahyvästä munkin miälestä.


    • Todellisuus tuli

      Vaimosi todellinen luonne on paljastunut! Oikeastaan näit se jo aiemminkin, mutta et halunnut uskoa näkemmäsi.

      • Todellisuus tuli

        näkemääsi


      • tapaamatta häihin

        Jaa kulkiko se sitä ennen hunnun takana?


    • Sanoisin, että aika chauvinistista porukkaa palstalla: kaikkeen naisen tekemiseen on syynä mies! Kaikkiin naisen ongelmiin tarjotaan ratkaisuksi hali- tai aisapulaa! Eikö nainen voi ihan itsenäisesti olla luonnevikainen, kiukkuinen, epäsosiaalinen, ilkeä, epäoikeudenmukainen, huorahtava, ymmärtämätön? Onko kaikki mitä hän tekee riippuvaista miehestä?

    • Skitsofrenia1

      Mielenterveys ongelmia selvästi , suuttuuko muillekkin kuin sinulle , harhoja ??

      • tuskin sentään

        Taitaa olla ällöfobia ennemmin


      • djepdnfjoe

        Jep jep, taas yksi väärä diagnoosi.


      • kylä näi o

        Mi nun mieles tänikin jos suut tuu niin ihmi sellä on sk its ofr en i a yksi aa.


    • Karjuvan äidin lapsi

      Jos huuto on niin pahaa, että arkeanne haittaa, niin sinun olisi syytä ohjata vaimosi psykiatrille. Tai ensin hyvin vakava keskustelu vaimon kanssa ja sitten asiantuntija-apua.

      Oma äitini oli juuri tuollainen kaamea huutaja, suuttumiset olivat aivan kohtuuttomia ne mukamas aiheuttaneisiin syihin nähden. Valitettavasti taustalla oli sitten vakavampi mielenhäiriö, tosin asianmukaista hoitoa ei saatu ja perheen arki oli sitten sitä huudon kuuntelua ne 20 vuotta.

      Mietit, että suuntautuuko kiukku jossain vaiheessa lapseenne. Valitettavasti vastaus on todennäköisesti kyllä, viimeistään lapsen uhmaiästä eteenpäin ja luultavasti siihen asti kun hän muuttaa pois kotoa. Eli toimi hyvä mies ja pelasta edes lapsesi. Voin sanoa, että lapsen itsetunnolla ja mielenterveydelle ei todellakaan ole hyväksi kuunnella jatkuvaa raivoamista.

    • kokeile näitä

      Terapiaanhan tuon pitäisi mennä, kun ei tajua ihmissuhteista, vaan kilahtaa mitättömistä. Vika on kasvuympäristössä (mallit), tai muuten vain luonteessa (ei tarvi olla malliakaan) ja käytännön tilanteissa sitä voisi oppia muuttamaan kun ensin tiedostaisi, miten oma käytös vaikuttaa muihin.

      Olisiko siis ensin syytä keskustella hänen kanssaan siitä miten hän toimii. Esim improvisaatio: näyttelet itseäsi ja häntä sattuneessa käytännön tilanteessa eli sanot mitä sanoit ja sitten esität hänen reaktionsa.

      Ihminen voi muuttua jos tajuaa, miten käyttäytyy. Jos ei tajua, koeta saada hänet tajuamaan muuten (muutut esim surkeaksi jne...). Kokeile auttaako mikään. Jos ei muu auta, ala käyttäytyä kuin hän (kokeeksi). Sitten laita rajat: hänen on muututtava.

      Luonne on usein elämänikäinen projekti, mutta sen ei tarvitsisi olla....

      Ymmärrän huolesi lapsenne takia! Onneksi hänellä on edes järkevä isä. Tarkkaile myös miten vaimosi käyttäytyy lapsen kanssa.

      • 1+1onkin 3

        Luonne voi muuttuu sua kohtaan kireeks,kun kolmaspyörä luikertaa mamin kuvioihin.


      • kauas lentää

        Tämä kehottaa pelaamaan ihmisen kanssa, jonka kanssa on avioliitossa. Pelaamaan monella tavalla. Ehkä teillä noin mutta muualla tuo on näyttelemistä, kuten myönsit, ja passiivis-aggressiivisuutta.

        Aloittajan ongelma on että vaimo suutahtelee ja käyttäytyy kuin teini. Sinä olet lisännyt siihen omat kokemuksesi ja mielikuvasi. Mitä lie.

        Isäpalstalla kukaan ei myöskään ota huomioon mitä isä ehkä tekee.

        Suomen naiset ne tätä maata oli mukana pelastamassa ja sodan jälkeen rakentamassa. Suomalainen nainen on vahva ja ilmaisee itseään. Näinhän ne sanoo notta jos ei nainen huua ni se on frigiti.

        Pohjanmaan ja Karjalan miehet ainakin pitävät voimakkaista naisista jotka kaataa varkaat maahan ja ottaa porsaat kiinni ja huutaa lehmät laitumelta. Mitä tekee naisella joka ei huuda, monessakin mielessä? Yhtä vähän kuin miehellä joka ei huuda.

        Lääkityt ja hormoneilla hiljaisiksi ympätyt naiset on erikseen.


      • joopa..
        kauas lentää kirjoitti:

        Tämä kehottaa pelaamaan ihmisen kanssa, jonka kanssa on avioliitossa. Pelaamaan monella tavalla. Ehkä teillä noin mutta muualla tuo on näyttelemistä, kuten myönsit, ja passiivis-aggressiivisuutta.

        Aloittajan ongelma on että vaimo suutahtelee ja käyttäytyy kuin teini. Sinä olet lisännyt siihen omat kokemuksesi ja mielikuvasi. Mitä lie.

        Isäpalstalla kukaan ei myöskään ota huomioon mitä isä ehkä tekee.

        Suomen naiset ne tätä maata oli mukana pelastamassa ja sodan jälkeen rakentamassa. Suomalainen nainen on vahva ja ilmaisee itseään. Näinhän ne sanoo notta jos ei nainen huua ni se on frigiti.

        Pohjanmaan ja Karjalan miehet ainakin pitävät voimakkaista naisista jotka kaataa varkaat maahan ja ottaa porsaat kiinni ja huutaa lehmät laitumelta. Mitä tekee naisella joka ei huuda, monessakin mielessä? Yhtä vähän kuin miehellä joka ei huuda.

        Lääkityt ja hormoneilla hiljaisiksi ympätyt naiset on erikseen.

        Nimim. "kauas lentää": Toivoisin, että olisit nainen, niin säilyisi usko Suomen naisiin. Mutta pelkäänpä että et ole, vaan suomalaiset naiset ovat enempi seuraavan kommentoijan kaltaisia (terapiaa... lapset saa traumoja... eroa!)


      • usko vain
        joopa.. kirjoitti:

        Nimim. "kauas lentää": Toivoisin, että olisit nainen, niin säilyisi usko Suomen naisiin. Mutta pelkäänpä että et ole, vaan suomalaiset naiset ovat enempi seuraavan kommentoijan kaltaisia (terapiaa... lapset saa traumoja... eroa!)

        Olen nainen.


    • ero vai pariterapia

      Lapseen äidin huuto jo vaikuttaa kovasti. Saako esimerkin hermostumiseen siitä? Eroa? Jos et voi erota, keskustele jonkun viisaan kanssa. Kuunteleeko nainen mitään mitä sanot? Pariterapia? Tuskin auttaa mikään. Hän ei taida olla kiinnostunut sinusta tai kommunikaatio ei toimi. Hän ei halua muuttaa sitä?

      • terve on jolla ääni

        Lapselle huuto tietenkin väärin. Mutta muuten, ja monessa mielessä... Mieheltä kanssa. Ei täällä mitään olmeja olla.


      • äiti ei saa huutaa

        Justiinsa....ole nainen hellä, hyvä, alistuva, miestesi ja lastesi palvelija kunnes tukehdut omaan epäitsekkyyteesi, vaivut synkkyyteen ja masennuksen syviin koukeroihin...esiliina eteen, pullan tuoksua taloon, toimi lisääntymiskoneena ja muista ymmärtää rakasta renttuasi kun hän palaa raskaan työpäivän jälkeen kotiin tai kuin renttu viikon reissultaan horsmien kera....äiti ei saa huutaa...mies voi olla renttu...osa suomalaisista naisitakin voisi olla onnellisempia Thaimaassa...muuttakaa tekin sinne...


      • masennu
        äiti ei saa huutaa kirjoitti:

        Justiinsa....ole nainen hellä, hyvä, alistuva, miestesi ja lastesi palvelija kunnes tukehdut omaan epäitsekkyyteesi, vaivut synkkyyteen ja masennuksen syviin koukeroihin...esiliina eteen, pullan tuoksua taloon, toimi lisääntymiskoneena ja muista ymmärtää rakasta renttuasi kun hän palaa raskaan työpäivän jälkeen kotiin tai kuin renttu viikon reissultaan horsmien kera....äiti ei saa huutaa...mies voi olla renttu...osa suomalaisista naisitakin voisi olla onnellisempia Thaimaassa...muuttakaa tekin sinne...

        Niin, suomihan on täynnä masentuneita kotiäitejä...taitaa joka toinen syödä masennuslääkkeitäki...


      • Pettermax
        masennu kirjoitti:

        Niin, suomihan on täynnä masentuneita kotiäitejä...taitaa joka toinen syödä masennuslääkkeitäki...

        Masennuslääkkeitä ei pitäisi kenenkään nappailla, ei kotiäitinä eikä muidenkaan. Niitä vain tyrkytetään kaikille jotka vahingossa tai tahallaan möläyttävät lääkärille että masentaa, yhteiskunnan medikalisoitumisen seurauksena. Aina kun sekoitetaan ihmisen pollaa kemiallisesti, ei siitä seuraa mitään hyvää. Lääkeyhtiöt vain rikastuvat mutta ihminen on yksin ongelmineen.

        Sekä äitiys että isyys ovat kunnia-asia, ja jos yhteiskunnan taholta tulisi positiivista asennoitumista sen sijaan että VANHEMPIA SYYLLISTETÄÄN JA ARVOSTELLAAN JA LASTEN HANKKIMISTA PIDETÄÄN LÄHINNÄ TYHMYYTENÄ - niin luulisin että AIKA PALJON VÄHENISI KOTIÄITIEN MASENNUS JA LÄÄKKEIDENKÄYTTÖ. Tulisi mediassa joskus tunnustusta siitä miten tärkeää työtä teette kun kasvatatte uusia sukupolvia tähän kiittämättömään pullaperseiden maahan.


      • nappia anna heti
        Pettermax kirjoitti:

        Masennuslääkkeitä ei pitäisi kenenkään nappailla, ei kotiäitinä eikä muidenkaan. Niitä vain tyrkytetään kaikille jotka vahingossa tai tahallaan möläyttävät lääkärille että masentaa, yhteiskunnan medikalisoitumisen seurauksena. Aina kun sekoitetaan ihmisen pollaa kemiallisesti, ei siitä seuraa mitään hyvää. Lääkeyhtiöt vain rikastuvat mutta ihminen on yksin ongelmineen.

        Sekä äitiys että isyys ovat kunnia-asia, ja jos yhteiskunnan taholta tulisi positiivista asennoitumista sen sijaan että VANHEMPIA SYYLLISTETÄÄN JA ARVOSTELLAAN JA LASTEN HANKKIMISTA PIDETÄÄN LÄHINNÄ TYHMYYTENÄ - niin luulisin että AIKA PALJON VÄHENISI KOTIÄITIEN MASENNUS JA LÄÄKKEIDENKÄYTTÖ. Tulisi mediassa joskus tunnustusta siitä miten tärkeää työtä teette kun kasvatatte uusia sukupolvia tähän kiittämättömään pullaperseiden maahan.

        Ei kun täytyyhän kaikilla nyt olla kaapissa unilääkkeet! Sekä niitä jenkkileffojen pillereitä joita otetaan käsilaukusta aina kun alkaa pumpulielämä ahistamaan. Lääkettä lääkettä!


    • lflfllflglglgl

      Hakkaa se niin loppuu se raivoaminen.

      • flflffl

        Hakkaamalla tätä maailmaa parannetaan ja ihmissuhteita. Siitäkö lapsi ei sitten kärsisi? Vaikka ihan läpällä joku tuollaista kirjoittaisi, tuntuu tosi karmeelta neuvolta.


      • mies 59 savo
        flflffl kirjoitti:

        Hakkaamalla tätä maailmaa parannetaan ja ihmissuhteita. Siitäkö lapsi ei sitten kärsisi? Vaikka ihan läpällä joku tuollaista kirjoittaisi, tuntuu tosi karmeelta neuvolta.

        Kyllä minä hakkaan vaimoani melkein joka päivä eikä se ole hyppinyt silmilleni.Vaimo tietää paikkansa kun hakkaat sitä se alistuu naisen asemaan niinkuin naisen kuuluukin.


      • KALLE KELLO
        mies 59 savo kirjoitti:

        Kyllä minä hakkaan vaimoani melkein joka päivä eikä se ole hyppinyt silmilleni.Vaimo tietää paikkansa kun hakkaat sitä se alistuu naisen asemaan niinkuin naisen kuuluukin.

        ..kirjoittelee peräkamarinpoika Savosta, taitaa olla paineita ei vissiin liene idästä päin ollut viimeaikoina kävijöitä.


      • mies 59 savo
        KALLE KELLO kirjoitti:

        ..kirjoittelee peräkamarinpoika Savosta, taitaa olla paineita ei vissiin liene idästä päin ollut viimeaikoina kävijöitä.

        Käyn kyllä huorissakin ja kun olen hommani hoitanut niin hakkaan niitäkin.Ne eivät uskalla tehdä edes rikosilmoitusta.Jos huoralla on parittaja niin maksaa vähän ekstraa niin saa hakata rauhassa ilman pelkoa että saisi itse turpaansa.


      • fdsfsdvcxfdsfdsfs
        mies 59 savo kirjoitti:

        Käyn kyllä huorissakin ja kun olen hommani hoitanut niin hakkaan niitäkin.Ne eivät uskalla tehdä edes rikosilmoitusta.Jos huoralla on parittaja niin maksaa vähän ekstraa niin saa hakata rauhassa ilman pelkoa että saisi itse turpaansa.

        Itselläni sama juttu, mutta hakkaan myös parittajan ja tämän soittamat poliisit sekä kerran meinasin hakata Venäjän armeijankin, joka pyydettiin paikalle, mutta kun nostin nyrkit pystyyn niin anelivat, että jätän heidät rauhaan.


    • Kiltti nainen

      Käytöstavat ovat jo mitä ne ovat.
      Hänen luonne on jo sitä mitä se on.
      Sinä tiesit sen jo kun seurustelitte.

      On ihmisiä joilla ne piirteet korostuvat vanhemmiten.
      On ihmisiä joiden seurassa ne huonot piirteet korostuvat.
      Sinä mahdollistat sen huonon täytöksen tavalla tai toisella.

      Olet vastussa itsestäsi ja tehtäväsi on suojella itseäsi, lastasi ja tarvittaessa vaimoasi.

      Onko mahdollista että otat puheeksi hänen käytöksen? Kerrot miten koet hänen kiivautensa? Ja miten se kiivaus vaikuttaa lapseenne, suhteeseeenne ja häneen?

      Sinä valitsit hänet.

      • mietitääs taas

        Hän ei valinnut mielenterveyspotilasta. Tuo käytös ei ole enää normaalia.


      • kautta vuosisatojen
        mietitääs taas kirjoitti:

        Hän ei valinnut mielenterveyspotilasta. Tuo käytös ei ole enää normaalia.

        Ei tuossa mitään mielenterveyden ongelmaan viittaavaa Ole tullut esille,han normaalia epätyytyväisen perheenäidin toimintaa...


      • valitan menetetty
        kautta vuosisatojen kirjoitti:

        Ei tuossa mitään mielenterveyden ongelmaan viittaavaa Ole tullut esille,han normaalia epätyytyväisen perheenäidin toimintaa...

        Suutahtelu ja teinin käytös! Se on teinin käytöstä - nimittäin sitten kun on tutkittu mies.

        Olisin huolissani nyt miehestä, joka kirjoittaa naisestaan nettiin. Se ennustaa eroa. Ei muuta.


      • ..............
        mietitääs taas kirjoitti:

        Hän ei valinnut mielenterveyspotilasta. Tuo käytös ei ole enää normaalia.

        Eikä kukaan valinnut ruumiinsairauspotilasta, vaikka tälle puolisolle tulisi esim syöpä. Sekään ei ole normaalia.
        Se on tasan aivan sama missä se sairaus on, päässä vai vaikkapa jalassa.


      • peukku alas
        .............. kirjoitti:

        Eikä kukaan valinnut ruumiinsairauspotilasta, vaikka tälle puolisolle tulisi esim syöpä. Sekään ei ole normaalia.
        Se on tasan aivan sama missä se sairaus on, päässä vai vaikkapa jalassa.

        Vaikea kuvitella, mikä saa antamaan tuollaiselle plussan. Syöpäpotilaasta pitää miehen ilmeisesti aloittaa ketju nettiin. Mitä tämän ketjun aloitukseen tulee, se kertoo vain miehestä jolla ei ole työkaluja suhteeseensa. Kokonaistilannetta emme tiedä. Ennuste kuitenkin huono miehen toiminnan takia.

        Ylläoleva kommentti ylenkatsova.


    • leira

      Et ole minun mies. Kiivastun sinulle täysin aiheesta. Tiedät tasan tarkkaan mitä tarkoitan. Äläkä leiki tyhmää.

      Tiesin, että kirjoitat heti täällä omia satujasi.
      Kiivastun, ettet sano suoraan vaan toimit seläntakana ja vielä täällä.
      Niinkö asoita hoidetaan. Annatko hyvän mallin jollekin satulapselle, jota ei ole muutakuin siellä saduissa.

      Millainen on mies, joka ajaa autolla, ei ole yhtydessä, kirjoittaa sitten tänne. Jonka elämä on täällä netissä. Ja pyörittää omaa kuviotaan sekä täällä että real life.

      Emme ole naimisissa, etkä ole minun mies.

      • 13+6

        Näin selväjärkinen en ole ollut vuosiin.

        Kun narskua arvostelee, se ei tykkää vaan alkaa sanoa arvostelijaa mielenterveyspotilaaksi. Puolustin erään miehen vaimoa aiemmalla paikkakunnalla. Mies väitti aviovaimonsa olevan mielenterveyspotilas. Oli paha sanoa, kun ei elä tuntenut. mutta ketään en halua mollata ilman parempaa tietoa. Mutta mies väitti näin. Myöhemmin ajattelin miehen keräävän säälipisteitä ja haluavan salasuhteeseen. En heti älynnyt. Nyt älyän. Muutin pois.


      • toosatta välillä

        Siis aloittajan vaimo ei kaipaa lääkkeitä, mutta nyt muuttui ketjun sävy kiinnostavaksi... Älkää katsoko liikaa telkkaria.


      • Lekuri1
        13+6 kirjoitti:

        Näin selväjärkinen en ole ollut vuosiin.

        Kun narskua arvostelee, se ei tykkää vaan alkaa sanoa arvostelijaa mielenterveyspotilaaksi. Puolustin erään miehen vaimoa aiemmalla paikkakunnalla. Mies väitti aviovaimonsa olevan mielenterveyspotilas. Oli paha sanoa, kun ei elä tuntenut. mutta ketään en halua mollata ilman parempaa tietoa. Mutta mies väitti näin. Myöhemmin ajattelin miehen keräävän säälipisteitä ja haluavan salasuhteeseen. En heti älynnyt. Nyt älyän. Muutin pois.

        Kuinka niin mollata.
        Onko se sinusta mollaamista, jos epäilet tai toteat jollain olevan syövän.
        Mielenterveysongelmat johtuvat, joko aivokemiasta tai ns. rakenteellisesta viasta.
        Eli ovat nykykäsityksen mukaan fyysisiä sairauksia.


      • tutkiskelun paikka
        Lekuri1 kirjoitti:

        Kuinka niin mollata.
        Onko se sinusta mollaamista, jos epäilet tai toteat jollain olevan syövän.
        Mielenterveysongelmat johtuvat, joko aivokemiasta tai ns. rakenteellisesta viasta.
        Eli ovat nykykäsityksen mukaan fyysisiä sairauksia.

        Mikäs sairaus se on jos esiintyy netissä lääkärinä.

        Huomion arvoista jos netissä syövästä puhuu.


    • näin on

      Tiukkaa asiallista palautetta vaan takas joka kerta. Joo joo miehiä ei juuri arvosteta. Jos nainen ei kuitenkaan ole yhtään samalla aaltopituudella niin sanot miten asiat on ja ero kehiin. Elämä on liian lyhyt hukattavaksi.

    • Eläköön syyllistäminen!

      Älkää viitsikö enää. Se ei auta. Se ei tuo edes itsellenne tyydytystä kuin kirjoittamisen hetkeksi. Jos ette osaa auttaa miestä mäessä, keskittykää vaikka itsenne kasvattamiseen.

      lzä:lle tiedoksi, että kova kovaa vastaan vain, mutta kypsän aikuisen keinoin. Jos vaimo ei vielä ole käynyt lääkärillä, nyt on aika. Jos hän suorastaan pirstoo paikkoja tai rähjää niin, että kotirauha lähitienoolla häiriintyy, otat avuksi virkavallan, oli se sitten poliisi tai lastensuojelu. Ja kun todennäköisesti näin pitkälle ei tarvitse mennä, niin ehkä jokin vähän helpompikin konsti löytyy. Pariterapia, jos hän ylipäätään pystyy keskustelemaan.

      Tiukan paikan tullen et voi esittää vaatimuksia, mutta järjissäsi olevana aikuisena voit kyllä asiallisesti kertoa, mitä seurauksia naisesi käytöksestä koituu. Toivotan jaksamista ja muistutan, ettei kukaan jaksa iän kaiken. Keskustele naisesi kanssa, mutta tee se niin, että naisesi ymmärtää, ettei kiukuttelu vaikuta sinuun pahan mielen tuottamista enempää. Huolehdi, että sinulla on kuvaannollisesti kättä pitempää, että sinulla on muutakin auktoriteettia kuin oma persoonasi - sitähän hän parhaillaan kyseenalaistaa.

      • ei mitään

        No jos ihminen fyysisesti käy käsiksi niin se on tietenkin ero heti, herraisä. Jos rikkoo niin poliisit, se pitää olla kaikille selvää. Ei mitään sen jälkeen. Ei mitään.


      • näkyviin
        ei mitään kirjoitti:

        No jos ihminen fyysisesti käy käsiksi niin se on tietenkin ero heti, herraisä. Jos rikkoo niin poliisit, se pitää olla kaikille selvää. Ei mitään sen jälkeen. Ei mitään.

        Neljä miinustajaa on sitä mieltä, että ihmisiä pitää lyödä ja lyödyn pitää jäädä avioliittoon. Jopa jotakin.


    • pyhimystöö1

      Nainen pihalle ja uutta verta tilalle

      • uuden veren tutkinta

        Joo ja muistakaa odottaa muutaman kuukautiset. Thih. Nainen on nimittäin alamainen. Tämän ketjun viisauksia poimittuna.


    • Olisiko bipo..?

      Täältä löytyy keskusteluista tietoa kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä:

      http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5650

      En tietenkään väitä että vaimosi kärsii tästä sairaudesta, mutta sinuna tutustuisin tähän kyseiseen vaivaan ihan vaan jo sen takia että mikäli haluat vältää h*lvetin maan päällä minkä nämä bipot pääsääntöisesti läheisilleen aiheuttavat niin osaat ainakin tunnistaa mikä sinulla voi olla vastassa ja kenties toimia sitten sen mukaisesti.

      • misfu

        Bipolaarisen häiriön diagnoosin, kuten kaikki muutkin diagnoosit tekee varmaan ammattilainen asianmukaisissa tutkimuksissa. Netissä se lienee mahdotontakin. Valviraakin voi alkaa kiinnostaa jos sensuuntaista ilmenisi.

        Tiedän ihmisiä, joista huomaa etteivät he kykene puhumaan mistään asiasta enempää kuin pinnan. Joku on sanonut, että tukahduttaminen voi aiheuttaa vaikka jonkin pahemman sairauden.

        Sanoisin itse asiassa, että jos ihminen ei raivostu omalla mittakaavallaan vähintään neljä kertaa vuodessa, oudoksuisin (ja saattaisin karttaa). Tulee siis mieleen että mitä tekee 20 vuoden päästä, jotain kauheaako?

        Mutta ilkeys ja toisen systemaattinen mollaaminen ovat kyllä vihoviimeisiä. Niitä ei jaksa ehjänä.


    • kokemusta äidistä

      Olen keski-ikäinen nainen ja äitini on tuollainen, ollut aina. Erittäin kiivas, kauhea huutamaan ja meukkaamaa, pikku asioista meukkaa, jäkättää ja suuttuukin ihan tyhjästä. Jos joku tekee vaikkapa ruokapöydässä hänen mielestään jotain väärin, siitä seuraa mahdoton kätinä. Hän on jo vanha ja vieläkin suututtaa, kun käymme heillä, isärukka saa jokakerta kuulla kunniansa jollain tapaa.
      Hän on kiivastunut arjessa, pienistä tyhjänpäiväisistä asioista. Isoista sensijaan ei, silloin jostain on löytynyt malttia. Häntä olen aina pelännyt lapsena, hävennyt hänen kiroilemistaan jne. Mutta en kyllä tiedä, että hän olisi kiivastuksissaan käynyt käsiksi, enemmänkin se on sellaista suunsoittoa ja huutoa. Mutta se on henkistä väkivaltaa, pilaa perheessä ilmapiiriä.
      Kerran sanoin isälleni, nyt siis aikuisena, että miksi hän ei ole tukkinen äidin suuta. Antanut meille perheenjäsenille rauhan. On kuulemma tehnytkin niin, mutta niinpäniin... kun on luonne mikä on, sitä on vaikea pitää kurissa. Olisi kai pitänyt lähteä lätkimään.
      Mieti... missä vika... uskalla kysyä suoraan, vaikka saisit millaisen viharyöpyn niskaasi. Tuollaisen ilmapiirinpilaajan kanssa on raskasta elää, myös lasten. Huomioi sekin. Vaadi häntä muuttamaan tapansa, koska sitä ei pidä sietää, jos se on jatkuvaa. Ehdota parisuhdeterapiaa, ehdota jotain. Toisaalta voisi ajatella, että hänen itsensä olisi itsensäkin takia hiukan hillittävä itseään ja muutettava tapojaan ja haettava apua ongelmaan. Sillä se on hänen ongelmansa, jos hänen pitää toisille tuiskia jatkuvasti. Kerro, että olet huolissasi lapsesta. Ole rehellinen. Sinulla on oikeus kotirauhaan, lapsellasi myös.
      Otin siksi tiukasti kantaa, koska koen, että äitini on jossain mielessä pilannut lapsuuttani olemalla sellainen kuin on. Tavallaan hän on kilttikin, mutta suustaan erityisen ilkeä ihminen..
      PIdä puolesi !

      • ilke ys

        Ilkeys on henkistä väkivaltaa. Toki myös huuto, mutta riita voi olla avaava. Toivottavasti teilläkin. Ilkeys sen sijaan on paha kuin mikä.


    • nappianassuun

      Raskaus saattaa vaikuttaa sairauksien puhkeamiseen. "Raivotauti" voi johtua esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Sinun pitää ottaa asia puheeksi ja ehdottaa lääkäriin menoa, jotta saadaan myrsky laantumaan.

      • ota vastuuta, "mies"

        juuri näin. naisilla se hormonimyrsky (raskaus,imetys ja sen lopettaminen, jokaiseen eri hormoonit) on hurja. Kilpirauhasen tulehdus on vielä kavalampi kun se ei yleensä näy verikokeessa jos se otetaan väärään aikaan eikä lääkärit edes ajattele sellasita mahdollisuutta vaan työntävät mielialalääkkeitä (saakohan ne niistä paremmat provikat?)
        Jos on vielä taustalla lapsuudenkodin huonot mallit ja kaiken lisäksi NÖSSÖ PELKURI MIES joka tärisee kun vähän ääntä korottaa. Ei nainen kestä sellaista tuossa tilassa. Ole sinä nyt se puoliso joka auttaa kun toisella on vaikeaa äläkä pakene vastuutasi perheen isänä


    • gubinisti

      Mene Pubiin.

    • Kenellä ne munat on?

      Nykyajan mies on mainosten mukaankin pelle joka syö leikkimökissä salaa jogurttia. Pistä akkas kuriin!

      • gidtriuo

        pelle joka syö leikkimökissä salaa jogurttia.


    • psykologi1

      Selvästikin kyseessä epävakaa persoonallisuushäiriö. Kyseessä siis tunteiden (ja käyttäytymisen, ajattelun) säätelyhäiriö, johon ei lääkkeet auta vaan vain oikeanlainen terapia. Katsopa Terveyskirjastosta diagnostiset kriteerit ja vertaa täsmääkö rouvaasi. Erittäin haitallinen lapsen normaalin tunteidensäätelyn kehittymiselle, jos äiti on epävakaa. Kanna vastuusi ja ota asia puheeksi, jos haluat turvata lapsellesi normaalin kehitysympäristön.

      • niin no

        Voi olla? Mutta käytös pätee myös silloin kun ei ole puolisostaan kiinnostunut ja/tai kommunikaatio ei toimi kumpaankaan suuntaan. Tai nainen kokee jokun epäreiluksi itseään kohtaan. Ei tiedetä kummankin versiota tapahtumista. Asuminen erillään olisi järkevää kuitenkin tai ero. Myös jos on suhteissa kokematon ja jäänyt hermostumiseen kiinni, esim. oman kodin esimerkin kautta. Sitten puhumaton mies harmittaa? Voi olla mahdollista että kaikissa suhteissa ei ole noin ja jos kehittyy toimimaan toisin. Mutta mt häiriöissä ei ehkä muutu, sitä ei voi odottaa. Tai jos mies ärsyttää naista, kemiat ei vain toimi. Toki ei saisi riidellä vaan kannattaa hakea ero tai pariterapia, joka on varmaan turha keskustelu(?). Joku valtataistelu voi myös suhteissa olla ja väärinkäsityksiä. Nainen turhautuu. Jatkuva huuto ei kuulu suhteeseen, eikä lapsen kuuluville. Onko nainen tullut torjutuksi jossain vaiheessa suhdetta ja siksi huutaa.


      • just joo

        siinä kans yksi vaimoehdokas tietämässä mikä lapsen äidillä on.


      • tarkkana

        Hei "psykologi"! Selvästikin kyseessä xxxx? Valvira hoi!


      • tapoja4

        Lapsi voi yleensä niin hyvin, kuin sen äiti voi....paras tapa miehillä lisätä lapsensa hyvinvointia ja samalla omaansa on lienee tehdä tehdä lapsen äiti onnelliseksi...huuto loppuu sillon kyllä...


      • ulkopuo
        niin no kirjoitti:

        Voi olla? Mutta käytös pätee myös silloin kun ei ole puolisostaan kiinnostunut ja/tai kommunikaatio ei toimi kumpaankaan suuntaan. Tai nainen kokee jokun epäreiluksi itseään kohtaan. Ei tiedetä kummankin versiota tapahtumista. Asuminen erillään olisi järkevää kuitenkin tai ero. Myös jos on suhteissa kokematon ja jäänyt hermostumiseen kiinni, esim. oman kodin esimerkin kautta. Sitten puhumaton mies harmittaa? Voi olla mahdollista että kaikissa suhteissa ei ole noin ja jos kehittyy toimimaan toisin. Mutta mt häiriöissä ei ehkä muutu, sitä ei voi odottaa. Tai jos mies ärsyttää naista, kemiat ei vain toimi. Toki ei saisi riidellä vaan kannattaa hakea ero tai pariterapia, joka on varmaan turha keskustelu(?). Joku valtataistelu voi myös suhteissa olla ja väärinkäsityksiä. Nainen turhautuu. Jatkuva huuto ei kuulu suhteeseen, eikä lapsen kuuluville. Onko nainen tullut torjutuksi jossain vaiheessa suhdetta ja siksi huutaa.

        Öö, miksi tuo miinustettiin? Aika neutraalisti tarkasteli.


      • .................

        Oikea psykologi ei kirjoittelisi täällä, eikä diagnooseja tehdä kuin vasta useamman käyntikerran jälkeen.
        Saati että alkaisi diagnosoida tuntemattoman nettikirjoittajan kuvailun perusteella, eikä edes kyseisen ihmisen itsensä.
        Vakuuttavasti osaat kyllä puhua, bointsit siittä!
        Olen idioottien ympäröimä. Olen puhunut....


      • onnittelut
        tapoja4 kirjoitti:

        Lapsi voi yleensä niin hyvin, kuin sen äiti voi....paras tapa miehillä lisätä lapsensa hyvinvointia ja samalla omaansa on lienee tehdä tehdä lapsen äiti onnelliseksi...huuto loppuu sillon kyllä...

        Satun tietämään että moni mies ymmärtää tuon. Luojan kiitos, niin sen kuuluu olla, ja hyvä olla niiden vaimoilla.


    • Vaimo vaihtoon

      Ota lapsesi mukaan ja lähde. Hae tarvittaessa yksinhuoltajuutta. Kerro että se on lyönyt lasta. Ties vaikka onkin, kun kerran on kiivas luonne.
      Löydät vielä uuden mukavan naisen jonka kanssa jaatte tuon lapsen ja teette uuden yhteisen.

      • 11+17

        Siellä toisella paikkakunnalla yrittivät saada lastenhuoltajuutta hivutettua pois.
        Taistelen lapsestani. Ette saa sitä. Tulen taistelemaan viimeiseen asti. Tulen tarvittaessa kertomaan todellisen tilanteen kaikille. Miten eräällä paikkakunnalla toimitaan. Ja mitä tekivät.

        RK: en anna sinun viedä lastani. Tiedän, että olet kostoretkillä.
        Sinua on moitittu mielenterveyspotilaaksi, mutta puolustin sinua. Miksi teet tätä satuilua tänne.


      • 14+16

        "Kerro että se on lyönyt lasta."

        Niin että valehtele vaan. Hä? Miksi miehen pitäisi ottaa mallia naisten (paskasta) moraalista? Ja ensi sijassa lähteä karkuun.


      • KALLE KELLO

        "Vaimo vaihtoon". Ihan yksinkertaisesti kysyttynä: MINKÄLAINEN ihminen sinä olet?? Kirjoitat "hae yksin yksinhuoltajuutta, KERRO ETTÄ SE ON LYÖNYT LASTA, TIES VAIKKA ONKIN..".

        Herranpieksut sentään, ymmärrätkö ollenkaan mitä kirjoitat?? Ymmärrätkö lainkaan sitä, että tuota mainisemaasi "lyönyt lasta" ihan oikeasti käytetään ja valehdellaan sossuviranomaisille. Ymmärrätkö laisinkaan, kuinka paljon pahaa tuo valhe saa aikaiseksi? Tuollaisessa väitteessä pitää olla NÄYTTÖ ja vahva. Moni (pääsääntöisesti naiset, anteeksi vain) käyttävät tuota valhetta aseena ja tuolla valheella saa niin paljon pahaa aikaiseksi, että et uskokaan. AJATTELE VÄHÄN


      • PihPohPuh
        14+16 kirjoitti:

        "Kerro että se on lyönyt lasta."

        Niin että valehtele vaan. Hä? Miksi miehen pitäisi ottaa mallia naisten (paskasta) moraalista? Ja ensi sijassa lähteä karkuun.

        Se on sitä tasa-arvoa. Ollaan vain kaikki paskoja!


      • Vaimo vaihtoon
        PihPohPuh kirjoitti:

        Se on sitä tasa-arvoa. Ollaan vain kaikki paskoja!

        Juuri näin. On aika naistenkin maistaa omaa lääkettään.


      • hohhoh4
        KALLE KELLO kirjoitti:

        "Vaimo vaihtoon". Ihan yksinkertaisesti kysyttynä: MINKÄLAINEN ihminen sinä olet?? Kirjoitat "hae yksin yksinhuoltajuutta, KERRO ETTÄ SE ON LYÖNYT LASTA, TIES VAIKKA ONKIN..".

        Herranpieksut sentään, ymmärrätkö ollenkaan mitä kirjoitat?? Ymmärrätkö lainkaan sitä, että tuota mainisemaasi "lyönyt lasta" ihan oikeasti käytetään ja valehdellaan sossuviranomaisille. Ymmärrätkö laisinkaan, kuinka paljon pahaa tuo valhe saa aikaiseksi? Tuollaisessa väitteessä pitää olla NÄYTTÖ ja vahva. Moni (pääsääntöisesti naiset, anteeksi vain) käyttävät tuota valhetta aseena ja tuolla valheella saa niin paljon pahaa aikaiseksi, että et uskokaan. AJATTELE VÄHÄN

        Kiinnitin huomiota samaan. Milloin saadaan edes jonkinlainen valvonta siihen mitä netissä voi suoltaa?


      • naiset on tyhmii
        Vaimo vaihtoon kirjoitti:

        Juuri näin. On aika naistenkin maistaa omaa lääkettään.

        Joo, naiset on salaliitossa miehiä vastaan.


      • minne matka

        "Ota lapsesi mukaan ja lähde. Hae tarvittaessa yksinhuoltajuutta. Kerro että se on lyönyt lasta. Ties vaikka onkin, kun kerran on kiivas luonne."

        Tajuatko ollenkaan mitä puhut? Mitä läheisesi sanoisivat jos tietäisivät että olet sanonut noin? Minne olet matkalla?


    • kuka on pomo

      Naisesi tykkää raivoamisesta joten suhtaudu siihen kuten Uroksen pitääkin, tukasta kiinni ja makkariin, kunnon kyytiä aina kun alkaa ravivoitella

      • hmm.

        Jos rakkaus on loppu, ei taida mikään auttaa. Jos kiinnostusta olisi paljon kummallakin, silloin suhdetta voisi korjata.


      • halooonksvaloo

        Miten tosissaan pitää ottaa että miinustaa tuon? Jotain itseironiaa ihmisyyden suuntaan, huumorissahan on totuutta mukana! Tuskin kukaan toista tukasta vetää kuin Säädyllisessa murhenäytelmässä.


    • 1provo1

      Ne pimeyden työt, ne pimeyden työt....

      Ette huomaa, että kyseessä on hyväksikäyttö eikä oikea parisuhde.
      Satusetä kertoo juttua.

    • Moi! Olen 39-vuotias nainen Helsingistä, jonka oma äiti sairastui paranoidiseen skitsofreniaan veljeni synnyttyä ollessani 5-vuotias. Äiti ei suostunut hoitoon, sai apua vasta paljon avioeron jälkeen jouduttuaan pakkohoitoon. Toivottavasti teille ei tule yhtä vakavaa tilannetta.

    • terapiaan nainen

      On selvästi mielenterveydellisiä häiriöitä. Yksi ex-ystäväni oli juuri tuollainen. Laitoin välit poikki juuri siksi, kun en enää jaksanut hänen raivokohtauksiaan. saattoi esim. vaikkapa kahvilassa saada kauhean hepulin, jos vaikkapa kahvi oli väärää tai tiskissä ei ollut sitä, mitä hän kenties olisi halunnut.
      Kaukana normaalista käyttäytymisestä.

      No, nyt ilmeisesti on pariin otteeseen ollut pakkohoidossa ja käy terapiassa, mutta tuskin koskaan kokonaan paranee.
      Itse näin paremmaksi valita jatkossa ystäväni ei-ongelmaisista.

      • 8+11

        En oikein usko storyysi. Ei uskottava.
        RK keksii omia satujuttujaan tänne, kun se haluaa kostaa muuttamisen.
        Taloudellista riistoa ja hyväksikäyttöä, josta johtuvaa "lievää" ärtymystä. Joka on pientä, mitä sen pitäisi olla.

        Pitäisi niellä kaikki vääryys, jotta rakastaisi. Mutta sehän johtaa laittomuuteen, jos hyväksyy vääryyden. Siihen niinkuin Suomessa jo on käynyt. En kirjoita tätä siksi että vallankumousta tavoittelisin vaan että se tiedostetaan. Väkivaltaa ne haluaa, jotka lietsoo tätä tarinointia ja vihaa.

        Taistelen vääryyttä vastaan, mutta paljon on väärintekijöille auttajia. Jotka ovat mukana pimeyden toiminnassa.


    • aina toises vika

      mikäs sulla itselläs on?

    • satutädille

      Mikä on sitä oikeudenmukaista kiivautta, joka puolustaa sorrettua ja taistelee orjuutta ja mielivaltaa vastaan.

      Joka yrittää torpata kaiken kauniin ja hyvän.
      Joka hyväksikäyttää ja heittää pois.
      Joka riistää ja ryöstää.

    • miäs64

      Koita nauhoittaa/ äänittää ko tapahtumia. Silloin yleensä ihmiset ovat vasta huomanneet miten tyhmästi ovat käyttäytyneet. Onne tiedän tuo ei helppoa elää.

    • Hyvä keino

      Anna sille orgasmi. Tietysti jos toinen on vihainen niin se voi olla vaikeaa päästä edes siihen asti...

      • dyiuopyuer

        Luin että tietysti toinen jos on vihainen.


    • joku85r46o

      Mitä sitä sellasessa suhteessa elämään, jossa ei ole hyvä olla. Sinuna laittaisin suhteen poikki.

    • Jätä se

      Sika !

    • hejuwtuwtry

      Aloitat juttusi että vaimollasi on aina ollut kiivas luonne,,, mutta etkuitenkaan nähnyt tilannetta etukäteen.. aika merkillistä..

      Pistä akka kuriin tai pistä kierrätykseen..

      • 2+20

        Neuvojat kiertoon!


    • Niinpä niin.

      Kun miehestä ei ole perheensä johtohahmoksi, muuttuu vaimo pomoksi. Tällä kertaa pomo on diktaattori. Voi, voi.

      • kersantti karoliina

        Sitä kovempi kuri mitä huonommin äijä suoriutuu


      • kersantti karoliina

        Sitä kovempi kuri mitä huonommin äijä suoriutuu


    • Kaikkein

      Oleellisin kysymyshän tässä kimurantissa tilanteessa on se tietysti, että antaako B-rappua ?

    • tämäkin mielipide :D

      Pyh! Jos on tyhmempi mies, niin kyllä se syö naista. Ei muutakuin äijät vaihtoon, kyllä se siitä vaihtamalla paranee ja muija rauhoittuu, kun saa oman tasoistaan seuraa. Suurin osa miehistä on täys idiootteja. Hermot menee!

      • etukäteen varat

        Toi oli hyvä. Jostain kumman syystä miehet kuvittelevat olevansa kaiken yläpuolella, koska ovat vain miehiä. Vaikka olisivatkin vähemmän älykkäämpiä kuin naisensa, käyttäytyvät niin, että olisivat jotenkin parempia. Siksihän monet miehet haluavat itselleen naisen köyhistä maista, jotta saisivat tuntea itsensä miehiksi ja hallita naista omalla tavallaan.


      • miehet muuttamaan
        etukäteen varat kirjoitti:

        Toi oli hyvä. Jostain kumman syystä miehet kuvittelevat olevansa kaiken yläpuolella, koska ovat vain miehiä. Vaikka olisivatkin vähemmän älykkäämpiä kuin naisensa, käyttäytyvät niin, että olisivat jotenkin parempia. Siksihän monet miehet haluavat itselleen naisen köyhistä maista, jotta saisivat tuntea itsensä miehiksi ja hallita naista omalla tavallaan.

        Voisi olla ihan hyvä, että sellaiset suomalaiset miehet, jotka haluaa ns. palata keskiaikaan, huoria ym, alistuvaa naista muuttaisi ihan lopullisesti pois Suomesta vaikka Thaimaaseen...olispahan Suomi paljo parempi paikka sen jälkeen...molemmat paljo tyytyväisempiä...miehet Thaimaassa ja naiset Suomessa...


    • Piereekö hän raivotessaan?

      • alfauros6

        Rakastuitko hänen pieruihinsa vai omiisi?


    • saman kokenut

      Kannattaisi tarkistaa kilpirauhas arvot. Sulkis pois sairaudet . Luonnetta voi oppia hillitsemään ....

    • VaimoniOnE.Kenkkunen

      Täällä kohtalotoverisi. Mietin tuossa, ett' oman vaimoni "oireet" ovat niin samakaltaisia, ett' lienevätkö sukua....Kaikesta huolimatta: Jaksamista sulle!

    • yks äiti

      Onko aina vika naisessa???? Jos itse olet täydellinen? Oletko arvostellut tai arvostanut toista? Aina ei ole helppoa olla äiti eikä kodinhengetär. Jos naisella on paha olla niin silloin pitäisi yhdessä tehdä jotain asialle eikä alkaa arvostelemaan ja hankkimaan hoitoa. Jostakinhan se ongelmat johtuu ja paha olo ei se aina ole niin yksiselitteistä, toki myös hormoonit alussa pitää aika moista rulianssia. Mene itseesikin ennen kun haet apua muilta ja sääliä.

    • hm..................

      Millainen tilanne teillä on muuten, onko työttömyyttä tms? Oletteko paljon kotona noin muuten yhdessä ja teettekö ns. aikuisten juttuja, esim. käytte elokuvissa ihan vaan kahdestaan jne?

      • haloo6

        Kyse on lapsiperheestä.


    • FemaRaivo. ..

      Ennemmin elää ja asuu yksin kuin nukkuu peitonalla puukkoa peläten...

    • eronnut oelns iis

      tuttu tilanne ex 1 lapsen saannin jälkeen alkoi samaa rataa, kuukaudessa oli ehkä munasolun irtoamisen ja vuodon välissä 2 viikkoa ns normaalia arkea, sen jälkeen taas räjähti ja huusi kaikille myös lapsille ja kävijoskus kiinnikkin.
      2 lapsen syntymän jälkeen alkoi sitten alamäki, kuukaudessa ei ollut kuin muutama päivää enää jolloin vaimo oli ns normaali muu aika kuukaudesta oli sitä huutoa kiukkua raivoa huutoa itkua äkäilyä väkivaltaa huutoa itkua raivoa jne jen

      ole siinä sitten naimisissa. ero tuli aikanaan ja rauha laskeutui minun sieluuni ja mieleeni, valitsin uuden naisen muutamien kuukautisten jälkeen kun katsoin miten nainen käyttäytyy ja totta tosiaan voidaan vaan ihmetellä että rauhallisiakin naisia on tosiaan olemassa

      ero oli kova koettelemus mutta jälkikä'teen reflektoiden kyllä kannatti

      • eläimen valinta

        valitsin uuden naisen muutamien kuukautisten jälkeen

        - Älä nyt helkkarissa näytä tuota sille uudelle naiselle!


    • Hakekaa ammattiapua?

      Jos käytös on kärjistynyt synnytyksen jälkeen, kyseessä voi olla myös synnytysmasennus. Oireina on mm. elämänilon menettäminen, tuskastuminen, pelkotilat/pakkoajatukset, panikointia, ahdistusta... Voi olla että vaimosi masennus ilmenee pahanolon purkamisena kaikkiin läheisiin.

      Tämä on tietenkin vain yksi mahdollisuus. Ehkä jonkilainen keskustelu/terapia olisi tarpeen.

      • ....................

        Miksi täällä netin keskustelupalstoilla yritetään aina tehdä asioista mielenterveys ongelmia ja annetaan diagnooseja hyvin hatarilla pohja tiedoilla? Aika vastuutonta...


      • fghuipåo+p8i7ut
        .................... kirjoitti:

        Miksi täällä netin keskustelupalstoilla yritetään aina tehdä asioista mielenterveys ongelmia ja annetaan diagnooseja hyvin hatarilla pohja tiedoilla? Aika vastuutonta...

        Jep. Ja tässä ketjussa niin paljon kertomuksia ettei enää pysy perässä kuka on vastannut mihin ja mihin itse vastaa.


      • .....
        .................... kirjoitti:

        Miksi täällä netin keskustelupalstoilla yritetään aina tehdä asioista mielenterveys ongelmia ja annetaan diagnooseja hyvin hatarilla pohja tiedoilla? Aika vastuutonta...

        Kerro sinä sitten, mistä se on kiinni, jos toinen suuttuu mitättömistä asioista, jyrää kaikessa oman tahtonsa läpi vaikka ei pysty perustelemaan syyksi muuta kuin että hän haluaa sen olevan näin, ja suhtautuu vihamielisesti kaikkiin yrityksiin tarttua tähän ongelmaan?


    • ....................

      Pikkulapsiarki rasittaa parisuhdetta ja silloin olisi tärkeää tehdä yhdessä myös aikuisten juttuja ihan kahdestaan aina kun siihen on tilaisuus. Muutoin negatiivisuus voi ottaa liikaa valtaa. Meillä mies itse hermostuu aina jos yritän keskustella asioista ja tehdä kompromisseja. Se puolestaan saa minut korottamaan ääntäni, koska hänen pitää saada oma tahtonsa läpi ilman keskustelematta kanssani. Se on toisaalta aika huvittavaa miten sokea mies on oman käytöksensä suhteen. Sitten jos on tullut riitaa mies tekee minusta netti diagnooseja ja moittii milloin ties miksikin hulluksi. En anna helposti miehelle periksi ja ollaan molemmat itsepäisiä. Mies vain haluaa ajatella, että hänen itsepäisyytensä ei ole ongelma, koska hän osoittaa sen passiivisemmalla tavalla. Parisuhteessa pitää molempien katsoa peiliin eikä vain syyttää toista osapuolta. Välillä on sitten pitkiäkin aikoja jolloin emme riitele, mutta sitten taas joskus tulee riitelykausia.

      Oma isäni oli temperamenttinen, mutta kun tulin itse äidiksi ymmärsin, että meillä tehtiin silti aina niinkuin äiti halusi eikä isän ehdotuksia kuunneltu. Aloin pikkuhiljaa ymmärtää häntä, hän oli kuitenkin aina kantanut tietyllä tapaa vastuun sinä ns. pahiksena joka sai meidät lapsetkin kuriin. Äiti oli kyllä kiltti, mutta hän joutui usein pyytämään isää apuun kun emme totelleet. Kiltti luonne ei ole koko totuus ihmisestä eikä kiivas luonne tee ihmisestä välttämättä hullua tai mielenterveysongelmaista.

      Lapsi tottakai kärsii vanhempien välisistä riidoista, mutta jos olet itse aikuinen niin mietit myös mitä teet parisuhteessanne väärin etkä vain syytä yksipuolisesti vaimoasi. Yritä piristää arkeanne, vie vaimo vaikka elokuviin seuraavan kerran kun mummo tai joku tulee teille ja saatte lapsi vapaata. Osoita hänelle, että pidät häntä yhä naisena, jonka kanssa haluat viettää aikaa. Milloin viimeksi veit hänet johonkin että saitte olla ihan kaksistaan?

    • .............

      "Vaimollani on omaa aikaa ja saa nukkua. Tapaa kavereitaan yms. eli ei pitäisi olla tästä kiinni."

      Tämä pistää mulla silmään, siis vaimolla on omaa aikaa mutta onko teillä yhteistä aikaa?

      • ==========

        = oletko siihen suostuvainen


    • Entinen tytär

      Äitini oli kiivas luonne myös. Purki kiukkunsa herkästi omaan perheeseen, varsinkin isääni. Välillä olen hieman miettinyt, onko äidin tapa purkaa sisäistä pahaa oloa tarttunut minuunkin, mutta toivon että kykenen paremmin näkemään tämän mahdollisen heikkouteni ja pitämään itseni aisoissa. Välillä on hankalaa tulla toimeen omien tunnekuohujensa kanssa... Jos itse olisin äiti, yrittäisin ainakin varoa läsnäolevia lapsia, koska tiedän miten pahalta se lapsesta tuntuu. Ei toki miestäänkään saisi kohdella siten... Jos suututtaa, pitäisi pysähtyä hetkeksi hengähtämään, kirjoittaa ikävyyksiään paperille, lähteä lenkille tai muuta senkaltaista. Olen sitä mieltä, että tämän asian hoitamisen pitäisi tapahtua itsehillinnän opettelun kautta. Jos vaimollasi ei ole rahkeita siihen, ei häntä voi pakottaa. Mutta jos olisin sellaisen vaimon mies, en antaisi kohdella itseäni ala-arvoisesti. Naisena sitä tuntee välillä tarvitsevansa miestä, kuka ottaisi lujasti kiinni hartioista, katsoisi silmiin ja sanoisi: nyt rauhoitu ja sano mulle rehellisesti mikä sut saa käyttäytymään tuolla tavalla. Läheisyys voi parhaimmillaan saada kiivaankin ärsytyksen tipotiehensä, koska tuntuu niin hyvältä. (Kannattaa kuitenkin varoa, jos vaimolla on veitsi kädessä - ihan vakavasti sanon, en siksi että pitäisin väkivaltaisena vaan yllättävässä tilanteessa ei välttämättä harkitse mitä sattuu tekemään.) Ehkäpä arjen harmaus saa hellyydenosoitukset kovin vähiin, itsestä ainakin tuntuu että hellyyttä voisi olla paljon enemmän.

      • ethän sä

        mies voi olla kun akkojen annat räyhätä nosta muutamaks yöks pellolle


    • legalzedwriter

      Tuuppaa sille suuhun iso jolusi imettäväksi.

      • Lempeä vaimo

        Minusta tuntuu että vaimosi on täysin kyllästynyt sinuun, rakkaus loppunut. Ei muuten käyttäydy tuolla tavalla. Oletko kysynyt sitä häneltä.
        Jos viha ei lopu, ota ero. Älä tuhlaa elämääsi olemalla kokoajan jännittynyt. Parisuhteessa pitää,saada olla rennosti oma itsensä.


      • gggggggggggggggggggg
        Lempeä vaimo kirjoitti:

        Minusta tuntuu että vaimosi on täysin kyllästynyt sinuun, rakkaus loppunut. Ei muuten käyttäydy tuolla tavalla. Oletko kysynyt sitä häneltä.
        Jos viha ei lopu, ota ero. Älä tuhlaa elämääsi olemalla kokoajan jännittynyt. Parisuhteessa pitää,saada olla rennosti oma itsensä.

        Oletko ollut hänelle mies?


      • osoitus.
        gggggggggggggggggggg kirjoitti:

        Oletko ollut hänelle mies?

        Tarkoittaen yhtenevätkö käsitykset tästä molemmilla.

        Huolestuttaa että kirjoitat liitostanne. Valitettavasti sanottava tämä. Nettiin liitostaan kirjoittaminen on osoitus omista työkaluista puolison suuntaan.


    • Aapeli123

      Vaimosi on narsisti joka on huomannut että ei enää olekaan perheenne napa. Laita akkasi kuriin. Tässä kuitenkin ptäisi ajatella lapsen etua.

      • ....................

        Aika helposti ihmiset nimittää nykyään toisiaan narsisteiksi milloin mistäkin syystä, jo loppuunkulutettu muotisana. Kaikki ihmiset eivät ole narsisteja. Pieni osa on, huom. pieni. Eiköhän kaikilla pikkulapsi perheellisillä ole samanlaisia ongelmia, yhteisen ajan puute, unen puute tms. mikä voi tehdä ihmisistä kiukkusia. Ne asiat hoitaa kuntoon niin on arkikin tasapainoisempaa.


      • rugjgp

        "Vaimosi on narsisti joka on huomannut että ei enää olekaan perheenne napa."

        Saanen huomauttaa että totuus saattaa olla täysin päin vastoin.

        Aapelille sen verran, että jos kutsut naisia akoiksi niin en oikein tiedä miten onnellinen naiselämä sinulla voi takanasi olla tai edessä.


    • neitokainen87n

      Mun äiti on ollu ihan samanlainen, mutta iän myötä rauhoittunu melko paljon. Uhkaili aina joillakin pienil jutuil. Ei sitä ikinä tarvinnu pelätä. Rauhottui aina jonkun ajan päästä..

    • akka!

      ulkoruokintaan

    • ootko liian löysä

      No sitte vika on vissii niissä asioissa joissa sinä ölet osallisena.Aijeuttaahan se perhe-elänä katkeruutta jos EI med putkeen,menee ns. elämä ohi ja pilalle.Ehkä onnistut vain yhä uudelleen olemaan se epäunelmakumppani,minkäs teet?

      • emme vain sano

        Hei haloo se kirjoittaa sen suhteesta tänne eikä kysy että mikä on. Tuskin kovin menee jalat alta sellasen edessä.


    • 987tyjklgpåso

      Minä voin kertoa naisena oman mielipiteen, olen nimittäin ihan samanlainen kuin sinun naisesi. Asiat yleensä kärjistyy siihen, että huudan täysillä ja saatan jopa lyödä. En hallitse itseäni yhtään, kun olen kiivastuspäissään. Oikeastaan en tapahtuman jälkeen juurikaan muista tilannetta. Tämä on huolestuttavaa, olen hakenut apua.

      Mieheni ärsyttää minua tahallaan, nalkuttaa todella pienistä (mm. leivänmuruista tai vedestä vessan lattialla meikin pesun jälkeen, jos unohdan pyyhkiä lattian) ja minusta tuntuu, että saan pingottaa kokoajan niin sanallisesti kuin arkiaskareissa ja tilanteet kasaantuu todella pahasti, silloin alkaa paukkua. Meillä on, että pienikin virhe käytännössä missään asiassa saa aikaan vi*tuilun miehen suusta. Tähän voi mennä monta päivää, että jaksan kuunnella mutta jossain vaiheessa annan takaisin. Mies pihtaa orkkuja (eli minä en saa) ja sekin kiristää hermoja, aina huutokohtauksen jälkeen runkkailee pornoa katsoen, koska ei ole hullun akan kanssa "silleen".. olen sitten hiljaa taas vähän aikaa, kuuntelen miehen nalkutusta ja räjähän taas. Ja taas selibaatti. En ole saanut orkkuja puoleen vuoteen. Ihan niinku akan kanssa asuisi. Mies myls haukkuu ja jäi kiinni pettämisestä. Syy oli kuulemma minun, hullun akan, vaikka tosiasiassa nämä kohtaukset alkoi sen jälkeen, kun toisessa ei näe enää mitään hyviä puolia.

      Yksinkertaisesti vaan palaa hermo tuommoseen pieneen vittuiluun joka asiasta. En tiedä millainen sinä olet, mutta tässä on oma kokemukseni.

      Ainiin ja täytyy sanoa, että olisi pitänyt kirjoittaa menneessä aikamuodossa, koska annoin ukolle kenkää. Nyt täytyy keskittyä omaan vihan hallintaan, joka kuulostaa olevan helpohkoa koska se ärsyttäjä on lähtenyt. Enään ei kiristä hermoa.

      • kokonainennainen1

        Olen elänyt täysin samanlaisessa suhteessa kuin sinä,siitä jo aikaa,mutta koskaan ei unohdu.Jos maitopurkki väärinpäin kaapissa,vit......a siitä sai kuulla monta tuntia.En vastaan paljo sanonut,yritin välttää riitaa,pidin kaiken sisälläni,tyhmä olin.Nalkutusta ja veetuilua sain kuulla joka päivä aivan uskomattomista asioista,jos olin totinen,sanottiin,että joko taas vaihdevuodet vaivaa jne,jne.Hoidin kodin,laitoin ruoan,pyykkäsin,hoidin 3 lasta,tuhosin terveyteni kun en halunnut rikkoa kotia.Tämä hyvin pieni osa siitä helve......ä mitä koin.Paljastui ,että mies vielä petti jatkuvasti.Älysin vihdoin jättää sen ääliön.Tapasin myöhemmin upen ihmisen,nyt olemme olleet aviossa 12v,kumpikin saa olla oma itsensä jännittämättä ja pelkäämättä milloin nalkutus ja vit.......u alkaa.Uudella rakkaallani oli alussa kestämistä,minä sain aivan käsittämättömiä raivareita käsittämättömän pienistä syistä,purin kaiken menneisyyteni jättämän pahan olon tähän ihanaan ihmiseen,joka vain ymmärsi ja ymmärsi,moni ei olisi minua kestänyt.Sitä kesti pari vuotta,sitten loppui kuin seinään,olin saanut kaiken sen pahan sisältäni pois,tarvittin vain tarpeeksi ymmärtäväinen ja pitkäpinnanen ihminen.Nyt raivarit menneisyyttä jo vuosikausia,tasapaino elämässä vihdoinkin.Menneisyyden väkivaltaiset,myös henkinen väkivalta,kokemukset purkautuvat joskus jos ne patoaa sisäänsä.Herää kysymys aloittajalle,olisiko vaimosi lapsuudessa tai nuoruudessa jotain mitä hän nyt läpi käy,kun rinnalla on tarpeeksi kiltti mies.hyvää elämän jatkoa teille ja muillekin.


    • Sama juttu!

      Akka on kuin paha piru. Mikään ei ole hyvin, mitä teen. Aina on valittamassa jostain.
      Menneenä kesänä sain olla jonkin aikaa rauhassa kun kiipesin katolle ja kerroin, että huopakaton saumoja täytyy tiivistää. Onneksi ei kiivenny sinne katolle neuvomaan, katto oli ehjä. Tervapurkin ja kossupullon kanssa istuskelin siellä monia tunteja.

      Jos kalalle mieli teki kesällä, akka sanoi, että turhaan sinne menet, et mitään saa kuitenkaan. Naapurin kanssa lähdettiin tuulastamaan pari viikkoa sitten ja sain iskettyä 7 kilon hauen. Akka oli nukumassa, kun tulin kotiin. Heitin sen hauen keittiön tiskialtaaseen, että näkee aamulla kalansaaliin. Heräsin helvetinmoiseen huutoon aamulla. Ei kelvannu haukikala. Vein sen kompostiin.

      Akka helvetin rikas, mutta pahankurinen.Olis lempeä ja rikas, mutta kun ei nämä kaksi asiaa kohtaa.

      • Samassa jamassa

        Hei.

        MInä muistutan vaimoasi, Olen juuri eronnut lapseni isän kanssa. Ja minulla on 7kk lapsi. Ja erosin sen takia koska en halua olla se hirviö siinä perheessä, että oli parempi näin koska se vaikuttaa lapseen tosi paljon jos vanhemmat riitelee ja huutavat, lapset ja vauvat ovat tosi fiksuja oikeesti mitä emme kaikki uskokkaa.

        Minulla meni kaikkiin asioihin hermot hänessä huusin hänelle pienistäkin asioista, Ja hän ärsytti minua myös ja jatkoi ja jatkoi vaikka tiesi että menee hermot..

        Lapsi voi muuttaa parisuhdetta hyvään tai huonoon suuntaan, ja naisten hormonit ynm, jyllää raskaude ja synnytykse jälkeen. Jospa ei ole vielä sisäistänyt koko perhe elämää kokonaan että on lapsi. Ja äitinä on rankkaa..

        Mutta kannattaa sanoa hänelle suoraa asiasta eikä alistua huudolle ynm. Koska sillo se ainakin jatkuu. JA pyytää häntä menemään puhuu jollekki.
        Ja jos ei tapahdu muutoksia, niin onko hyvä olla tuollaisessa suhteessa?

        VOIMIA JA JAKSAMISIA


      • onnea ja menestystä

        Menneenä kesänä sain olla jonkin aikaa rauhassa kun kiipesin katolle ja kerroin, että huopakaton saumoja täytyy tiivistää. Onneksi ei kiivenny sinne katolle neuvomaan, katto oli ehjä. Tervapurkin ja kossupullon kanssa istuskelin siellä monia tunteja.

        - suhde rehellisellä pohjalla


      • mummapumma54

        Sama juttu! Olisit perannut sen kalan ja laittanut valmiiksi ruoaksi :) Sillä tavalla metsästäjä tekee. Ei jätä sitä fileointia sille akalle. Kun sitten valmis kala on pöydässä ja lasillinen hyvää valkoviiniä kyytipoikana , luulisi akan tykkäävän.
        ja kun itsekin olet vahvaluontoinen, voit sanoa että nyt istutaan samaan pöytään ja sovitaan nää pelisäännöt, johon pyritään. Teet selväksi että lopetat kaiken tekemisen jos kaikesta tulee valitusta. Teet sen niin että tämä akkasi sen oikeasti tajuaa.
        itse tein niin vuosikausia että kun ukko rupesi naama punaisena huutamaan, minä tein niin myös, vaikka se ei minun tapaistani olekaan. Olimme alunperin sopineet että kaikki puhutaan halki, vaikka sydänverellä. Ja niin teimme. Lopulta ukko rupesi sanomaan, hänen ei ole pakko kuunnella. Johon minä , että perkele on kyllä. Nyt kuuntelet ja tarkkaan. Nykyäänkin sanon suoraan ja lopetan hänen öykkäröimisensä lyhyeen. Nykyään hänkin osaa jo ottaa huomioon , mitä sanotaan ja voimme keskustella asioista perusteellisesti ilman raivokohtauksia. Kaikkeen on mennyt jo 14 v ja voin sanoa että olen aika onnellinen nyt. parisuhteen eteen kannattaa tehdä töitä ja huumorillakin sleviää monesta tyhmästä paikasta. Tsemppiä sinullekin


      • Pilaantuu nopeaan
        mummapumma54 kirjoitti:

        Sama juttu! Olisit perannut sen kalan ja laittanut valmiiksi ruoaksi :) Sillä tavalla metsästäjä tekee. Ei jätä sitä fileointia sille akalle. Kun sitten valmis kala on pöydässä ja lasillinen hyvää valkoviiniä kyytipoikana , luulisi akan tykkäävän.
        ja kun itsekin olet vahvaluontoinen, voit sanoa että nyt istutaan samaan pöytään ja sovitaan nää pelisäännöt, johon pyritään. Teet selväksi että lopetat kaiken tekemisen jos kaikesta tulee valitusta. Teet sen niin että tämä akkasi sen oikeasti tajuaa.
        itse tein niin vuosikausia että kun ukko rupesi naama punaisena huutamaan, minä tein niin myös, vaikka se ei minun tapaistani olekaan. Olimme alunperin sopineet että kaikki puhutaan halki, vaikka sydänverellä. Ja niin teimme. Lopulta ukko rupesi sanomaan, hänen ei ole pakko kuunnella. Johon minä , että perkele on kyllä. Nyt kuuntelet ja tarkkaan. Nykyäänkin sanon suoraan ja lopetan hänen öykkäröimisensä lyhyeen. Nykyään hänkin osaa jo ottaa huomioon , mitä sanotaan ja voimme keskustella asioista perusteellisesti ilman raivokohtauksia. Kaikkeen on mennyt jo 14 v ja voin sanoa että olen aika onnellinen nyt. parisuhteen eteen kannattaa tehdä töitä ja huumorillakin sleviää monesta tyhmästä paikasta. Tsemppiä sinullekin

        Täytyy peesata. Minäkin, vaikka olen hyvin rauhallinen ihminen, olisi polttanut käämini, jos aamulla tiskialtaassa olisi haissut pilaantuva hauki. Onpa pöljö ukko, kun ei kalaansa perannut ja laittanut jääkaappiin odottamaan lounaan valmistelua!

        " Akka oli nukumassa, kun tulin kotiin. Heitin sen hauen keittiön tiskialtaaseen, että näkee aamulla kalansaaliin."


      • mie11
        Samassa jamassa kirjoitti:

        Hei.

        MInä muistutan vaimoasi, Olen juuri eronnut lapseni isän kanssa. Ja minulla on 7kk lapsi. Ja erosin sen takia koska en halua olla se hirviö siinä perheessä, että oli parempi näin koska se vaikuttaa lapseen tosi paljon jos vanhemmat riitelee ja huutavat, lapset ja vauvat ovat tosi fiksuja oikeesti mitä emme kaikki uskokkaa.

        Minulla meni kaikkiin asioihin hermot hänessä huusin hänelle pienistäkin asioista, Ja hän ärsytti minua myös ja jatkoi ja jatkoi vaikka tiesi että menee hermot..

        Lapsi voi muuttaa parisuhdetta hyvään tai huonoon suuntaan, ja naisten hormonit ynm, jyllää raskaude ja synnytykse jälkeen. Jospa ei ole vielä sisäistänyt koko perhe elämää kokonaan että on lapsi. Ja äitinä on rankkaa..

        Mutta kannattaa sanoa hänelle suoraa asiasta eikä alistua huudolle ynm. Koska sillo se ainakin jatkuu. JA pyytää häntä menemään puhuu jollekki.
        Ja jos ei tapahdu muutoksia, niin onko hyvä olla tuollaisessa suhteessa?

        VOIMIA JA JAKSAMISIA

        Et halua olla se hirviö perheessä, joten parempi lähteä. Mutta nyt sinä vasta hirviö oletkin! Hajoitat tarkoituksella perheen.!


    • Kizmetti

      Vaimosi käyttäytymisen mahdollisia syitä:
      -hormonitoiminta on saattanut mennä sekaisin synnytyksestä
      Tähän on tarjolla lääkitys

      -suhteessanne on jotakin pielessä (ainakin hänen mielestään) - ehkä et osoita hänelle riittävästi rakkautta, osallistu lapsen ja kodin hoitoon, tai uusi perhe-elämä on ollut hänelle shokki ts. on masentunut

      -voi olla, ettei hän rakasta enää sinua

      -hänellä on kriisi (vaikuttaa mielenterveyteen)

      Jokatapauksessa, TEIDÄN täytyy puhua asiasta. Hän tarvitsee ulkopuolista apua, ja te mahdollisesti pariterapiaa.

    • sama akka

      tyhmä mies miksi valittaa täällä, pe..ele puhu akkas kanssa asiat selviksi pelkuri, ei sitten ole lapsella hätää ei nyt eikä tulevaisuudessa, sinähän se et toimi oikein, kannattas ajatella ens.

      • .................

        No höpsis, ei pidä haukkua toista pelkuriksi. Kyllä nainenkin voi olla pelottava suuttuessan, tai vähintäänkin rasittava.


    • Leij

      Ehkä kannattaisi istua yhteisesti keskustelemaan. Ensiksi pitää sopia, keskustelun säännöt: kumpikin saa puhua rauhassa ajatuksensa, ja toinen vastaa vastaa vasta, kun toisen on oma vuoro. Käyttäkää vaikka kelloa tai tiimalasia ajannäyttöön.

      Kerro, miltä sinusta tuntuu hänen käytöksensä.

      Väestöliitolla on monenlaista parisuhdeasiaa osoitteessa http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/

      Parisuhdekurssi olisi varmaan paikallaan, vaikkapa säännöllisesti pari kertaa vuodessa.

      Onnea matkaan!

      • niinku3

        Jos ihminen suostuu keskustelupöytään, parisuhteessa ei ole perustavanlaatuisia ongelmia! Siis hei.


    • unnuka nunnuka

      Tuskin suuttumus kohdistuu lapseen, äideille kaikkein rakkainta elämässä on omat lapset. Älä ole itsekäs ja halua koko ajan itsellesi huomiota ja kaikkea yhtaikaa, anna vaimolle aikaa synnytyksestä ja koettelemuksista. Kaikki sellainen antamasi vapaa-aika ei korvaa kaikkea. Enemmän ymmärrystä jne. Olette yhdessä tehneet kuitenkin lapsen, eikö?

      Naista vaihtamalla tuskin paranee mikään. Naiset ovat yksilöllisiä eikä mitään vaihtokamaa kene kanssa nyt olisi elämä hauskempaa ja helpompaa.

    • ex-raivotar

      iltalehdessä juttu tutkimuksesta et huutaminen lapselle samaa kuin fyysinen pahoinpitely...katsoppa juttu ja näytä vaimolles... voit myös uhata lastensuojelulla jos ei tapojaan muuta...lapsesi kärsii myös ... aikuinen ihminen on aina vastuussa käytöksestään lapsen edessä, myöskin väsyneenä,masentuneena jne

    • kokemusta on

      Katso ympärillesi ja totea millainen anoppi sinulla on. Sellainen tulee takuuvarmasti tyttärestäkin. Ja jos kotona on opittu räyhäämään niin voit olla varma, että huutoa kyllä piisaa. Ja suunvuoroa et saa....

      Ota ero niin saat etäisyyttä ja toteat jälkeenpäin että olin minä tyhmä kun jaksoin kuunnella sitä huutoa noinkin kauan.

      • kjhdsaswertuiop

        Leikki: sana- ja minuuttilaskuri molemmille. Molemmat saavat puhua yhtä monta sanaa. Voi olla ettei toinen saisi oikeutta eli ehtisi käyttää omaa kiintiötään vaikka toinen olisi loppuelämänsä hiljaa. Jotkut eivät vaan pysty kuuntelemaan. Sukupuoleen katsomatta.


    • EL.aIM

      Izä333333333333

      Jos lompakko kestää, niin hommaa toinen kämppä. Mene sinne kun mimmi rupeaa keulimaan. Silloin sun ei tarvitse kestää sen mopon karkaamisia. Voit perustella sen sille, jos haluat. Sano, että jos läsnäolosi aiheuttaa raivareita, niin poistat itsesi siksi aikaa yhtälöstä. Että et halua sen olevan vihainen läsnäolostasi. Jos ei ole osa ratkaisua, on osa ongelmaa.

    • 1+1=yleensä 3?

      Tuo kuullostaa kyllä sille, että sillä on toinen mies. Raivoamisella se yrittää syyllistää ja alistaa sua sekä peittää omaa jännitystään. Taktiikkana on siis viedä negatiivisella tavalla huomio pois vieläkin negatiivisemmasta asiasta. Yksinkertaisesti sen aiheuttaa kiinnijäämisen pelko (tuttu tilanne). Laita siis seinää vasten ja kysy mikä sulla oikeasti on. Jos ei rupee kertoon, jätä se

      • vghiopoiuytfrdetyui

        Tämä meni legendaarisen puolelle. Avaa oma neuvontapalsta niin ihmiset voivat kääntyä puoleesi hädässä.

        Erityisesti tuo että kun olit ensin kertonut aloittajalle että hänen vaimollaan on toinen mies, sanoit sitten että jos ei rupee kertoon, jätä se. Huhhuu!

        Otatko vastuun jos aloittaja tekee niin? Ja oikeasti taustalla joku kauhea palapeli josta me emme tiedä mitään.

        Jotain rajaa roskapalstoillakin.


      • mie vaan
        vghiopoiuytfrdetyui kirjoitti:

        Tämä meni legendaarisen puolelle. Avaa oma neuvontapalsta niin ihmiset voivat kääntyä puoleesi hädässä.

        Erityisesti tuo että kun olit ensin kertonut aloittajalle että hänen vaimollaan on toinen mies, sanoit sitten että jos ei rupee kertoon, jätä se. Huhhuu!

        Otatko vastuun jos aloittaja tekee niin? Ja oikeasti taustalla joku kauhea palapeli josta me emme tiedä mitään.

        Jotain rajaa roskapalstoillakin.

        jaa, tuli mulle kyllä samanlaiset ajatukset. ex-mies käyttäytyi juuri niin, kun kävi vieraissa. yksi vaihtoehto on just se että emännällä on toinen, ja syylistää ja yrittää provosoida toista kun ite kantaa syyllisyyttä tai yrittää oikeuttaa omaa käytöstään.

        kannattaisi yrittää keskustella ensin,
        ja jos oikeasti pettäisi, ei oikein muu sellaisessa tilanteessa auta kuin anteeksianto tai pihalleheitto.


    • hopotiti

      Uskoisin että vaimollasi on vaan raskauden jälkeisiä hormonaalisia " vaikeuksia ".
      Jutelkaa asioista ja vaikeuksista ja hakekaa apua yhdessä. Puhumalla asioista vaikeuksiin yleensä löytyy ratkaisu ja saatte asianne kuntoon.

    • Narsu ämmähän se

      Narsisti luonne. Eli suomeksi sanottuna naisesi on itsekäs mulkku joka talloo häikäilemättä muuta alleen. Kosko vika ja syy on aina muissa ja hänellä on OIKEUS arvostella ja valittaa kaikesta huutavasta väärydestä jota muut häntä kohtaan jatkuvasti tekee.

      • cfgköl,m

        Niin, äläkä unohda baaritiskillä humalan iskiessä valittaa kaikille naisille eksästäsi iskemistarkoituksissa. Hänestähän sinä kerrot. Mikä mahtoi olla totuus.


    • 13 + 20

      vaimoni sitä vaimoni tätä... oot täys beta.

      • mormooniko syynä

        Minua sitten ottaa päähän, että aina naisten raivonpuuskat yritetään vääntää hormooneista johtuviksi! Milloin ne on PMS-oireita, milloin vaihdevuosi- tai raskaudesta johtuvia. Edellä mainitut ovat normaaleja asioita naisen elämässä, eivätkä oikeuta raivoamaan tai olemaan syöjätär kotona ja muualla. Kyllä syy on silloin muualla, jos aikuinen ihminen ei pysty hillitsemään itseään ja keskustelemaan rakentavasti, sanomaan toiselle, mistä kiikastaa. Tukea tällaisessa tilanteessa voi hakea lääkäristä, mielenterveystoimistosta jne. Ja jos ei itse älyä olevansa tuen tarpeessa, pitää lähimpien toimia silloin.


      • luonnolla aina point
        mormooniko syynä kirjoitti:

        Minua sitten ottaa päähän, että aina naisten raivonpuuskat yritetään vääntää hormooneista johtuviksi! Milloin ne on PMS-oireita, milloin vaihdevuosi- tai raskaudesta johtuvia. Edellä mainitut ovat normaaleja asioita naisen elämässä, eivätkä oikeuta raivoamaan tai olemaan syöjätär kotona ja muualla. Kyllä syy on silloin muualla, jos aikuinen ihminen ei pysty hillitsemään itseään ja keskustelemaan rakentavasti, sanomaan toiselle, mistä kiikastaa. Tukea tällaisessa tilanteessa voi hakea lääkäristä, mielenterveystoimistosta jne. Ja jos ei itse älyä olevansa tuen tarpeessa, pitää lähimpien toimia silloin.

        Pitää osata keskustella, mutta jotkut miehet ovat selvästi tuen tarpeessa PMS:n edessä, koska se ei kuulu heidän suunnitelmiinsa. Lue aiheesta.

        En minäkään ymmärrä noita kaikkia luettelemiasi mutta etkö ole samaa mieltä että hormonit vaikuttavat ihmiseen aika vahvasti.


      • mormooniko syynä
        luonnolla aina point kirjoitti:

        Pitää osata keskustella, mutta jotkut miehet ovat selvästi tuen tarpeessa PMS:n edessä, koska se ei kuulu heidän suunnitelmiinsa. Lue aiheesta.

        En minäkään ymmärrä noita kaikkia luettelemiasi mutta etkö ole samaa mieltä että hormonit vaikuttavat ihmiseen aika vahvasti.

        Olen itse nainen ja olen sitä mieltä että hormoonit eivät hallitse ihmistä vaan ihminen hallitsee itsensä. Voihan sen tietysti laittaa hormoonien syyksikin, jos vaikka murhaa toisen. On niin helppoa syyttää jotain PMS:ää, jos v.....a. Eräs maalaistalon emäntä sanoi viisaasti: "En ole ehtinyt potemaan koskaan naisten vaivoja enkä nyt edes vaihdevuosia, kun aina on ollut niin paljon työtä". Yhdyn edelliseen.


    • ytjoeik

      ota rinnuksista kiinni ja nosta seinälle ja sano että "TURPA KIINNI!".Niin minä tein kun oli pakko kun akka huuti ja sananmukaisesti sylki silmille.Sairaalloisen mustasukkainen kun oli.Yritti laittaa minun tossunalle totaalisesti....Otin eron ja hyvä niin.
      Ei harmita kuin ainoastaan se asia että olin siinä perhehelvetissä 10 vuotta.Ajatelkaa ihmiset...10 vuotta hukkaan heitettyä elämää!!!Sinä aikana olisi ehti nyt tehdä vaikka ja mitä mukavaa.
      se on tuo mustasukkaisuus kyllä kummallista.ex-vaimoni oli mustasukkainen jopa veljieni vaimoille,epäili että he yrittävät iskeä minua.ja jos joskus erehdyin vaikka puhumaan heille niin heti kun päästiin kahden niin SOTA!!!
      normaalit kommentit exältä tässä olivat: "yrittikö huorat iskeä". "montako kertaa olet pannu niitä"."onko se blondi parempi sängyssä kuin mä".
      no joo että tämmöstä minulle

    • älä ikinä lyö

      jos miehelle on kaverit tärkeämpiä kuin vaimo, silloin vaimo on vihainen kaikesta...

    • olenantanuttiedon

      Menkää yhdessä heti paritetapiaan, ennen kuin alatte vihata toisianne. Sieltä varmasti löydätte sen punaisen langan takaisin. Syyn, miksi aloitte olla yhdessä ja perustaa perheen. Muistakaa, että pienen lapsen aika on kovin lyhyt. Sinä aikana opitaan elämisen perusteet, myös se miten ollaan
      vanhempia itse ja kuinka selvitään omista kriisiajoista murkkuna ja vanhempina. Jos kaikki aika menee parisuhteen
      vatvomiseen, se pieni elämän alku jää
      varjoon. On kamala tunne lapselle, jos
      vanhemmat riitelee tai perheessä on
      väkivaltaa.
      Älkää pitäkö toisianne, etenkään perhettänne itsestäänselvyytenä. Kaikki voi olla toisin huomenna. Perhe on yritys, sen eteen on tehtävä töitä, että yritys toimii.
      Voit näyttää tämän viestin vaimollesi. Ja ole mies, ota ohjat lempeisiin käsiisi.

      Rakastakaa toisianne

      • hoitoon vaan

        Terapiaa, maksullinen ystävän korvike...puoli jumala, joka täysin puuntakaa tulee ja kertoo mikä teillä hänelle vierailla ihmisillä on nyt ongelmana...terapeutti ei kuintenkaan välttämättä kestä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä ja puoli jumalan tavoin kirjoittaa kasan aivosoluja tuhoavia, lihottavia vakavia sivuoireita aiheuttavia lääkkeitä....rauhoittavia peliin, kunnes huomaatte, että itse asiassa lääkkeet ovat ongelmaa pahentavia, mikä rauhoittavien lääkkeiden ongelma on usein....lisäksi tämä puoli jumalainen terapeutti kirjoittelee diagnoosit siitä vain outona ihmisenä....terapiaa...kaikki hoitoon psykologille, terapiaan, kun nykyisin elämme kohta epänormaalissa maailmassa, jossa kaikki normaali onkin epänormaalia, kuten äidin tunteenpurkaukset...


    • Älä siedä!

      Et voi muuttaa toista ihmistä. Kun olet tarpeeksi ja aikuismaisesti yrittänyt keskustella, jos ei auta, joudut toteamaan että toisella ei ole haluja tai kykyjä muuttua. (Jos hänelllä ei ole sairaudentunnetta, on ihan sama mikä narsku tai bipo on, hän ei muutu,koska ei mene hoitoon, koska ei itse koe olevansa sairas.)

      Jos parisuhteen keskinäinen kommunikaatio ajatuu näin pahaan jamaan, ollaan menty liian pitkälle. Jos et laita peliä poikki itse, peli pahenee.

      Toinen ei muutu, olet todennut. Ainoa mitä voit muuttaa olet sinä itse. Laita itse rajat asioille, joita siedät. Kun raivo alkaa, poistu mitään puhumatta paikalta kesken huudon,sillä sinun ei tarvitse kuunnella ja sietää toisen raivoa. Aina kun raivo alkaa, poistu heti taas.

      Jos mikään ei auta, vuokraa asunto ja mene vähäksi aikaa ulkoruokintaan, eli järjestä pelikatko tuollaiselle huutajalle. Jätä raivoaja yksin ja ajan kanssa miettimään, miten käyttäytyy kodissaan omaan rakkaintaan kohtaan. Ulkoruokinnasta käsin voi saada toisen mukaan pariterapiaan, se on monesti todellinen herättäjä hänelle joka on alittanut kaikki normaalilta ihmiseltä odotettavat käytöstavat omaa puolisoaan kohtaan.

      Jos tämäkään ei auta, siltikään raivoa ei pidä sietää, se on eron paikka, mutta se on sen ajan juttu.

      Valitettavastii et voi vedota "lapseen" ja sen vuoksi jättää tätä tekemättä. Jos lapsen vuoksi siedät, etkä poistuisi paikalta, et saa raivoa koskaan päättymään, ja oma lapsesikin traumatisoituu raivoavan äidin kanssa kaikkia tuleviakin vuosia eläen.

      VAROITUS! Varmista 100% tavalla, että äiti ei kohdista raivoaan lapseen. Sillä vihaansa ei-hallitsevat äidit voivat pahoinpidellä omia lapsiaan,jopa vauvoja, tämä on realiteetti, jota pitää katsoa silmästä silmään. Keinot on epämiellyttäviä, mutta jos pienintänään epäilystä, että raivoava äiti vahingoittaa lastaan tämän kanssa kahden ollessaan, voit todentaa asian vain pitämällä salanauhuria kotona päällä, kun olet poissa. Ymmärtänet, jos raivo kohdistuisi lapseen, joudut ja velvollisuutesi on tehdä rikosilmoitus ja joudut eroamaan. Nauhoitetun ttodisteen perusteella saanet yksinhuoltajuuden sitten.

      • jurissi

        Kyllä, mutta salanauhoitukselle ei. Mitäs tuollainen on? Sehän on rikos. Asiat hoidetaan viranomaiskautta. Viranomaistakin kiinostaa jos lähdet salanauhoitukseen. Tietenkin myös muita, kuten työnantajaa. Se kun kielii myös muusta lain noudattamattomuudesta.

        Tässä tietoa mm.

        http://www.nettilaki.com/a/salakuuntelu-voi-olla-myös-äänen-tallentamista


      • Skandaali.
        jurissi kirjoitti:

        Kyllä, mutta salanauhoitukselle ei. Mitäs tuollainen on? Sehän on rikos. Asiat hoidetaan viranomaiskautta. Viranomaistakin kiinostaa jos lähdet salanauhoitukseen. Tietenkin myös muita, kuten työnantajaa. Se kun kielii myös muusta lain noudattamattomuudesta.

        Tässä tietoa mm.

        http://www.nettilaki.com/a/salakuuntelu-voi-olla-myös-äänen-tallentamista

        Rangaistuksena salakuuntelusta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Myös salakuuntelun yritys on rangaistava. Rangaistavasta yrityksestä on kysymys esimerkiksi silloin, kun joku koettaa suuntamikrofonia ja tallennusvälinettä kantaen niitä mihinkään sijoittamatta saada kohdehenkilöiden keskustelun kuulluksi ja nauhoitetuksi siinä kuitenkaan onnistumatta. Lisäksi salakuuntelun valmistelu rangaistaan omana rikoksenaan.


      • aiuhojpoiljg

        "Kun raivo alkaa, poistu mitään puhumatta paikalta kesken huudon," yms. yms.

        Pakenet paikalta. Kehotat muita pakenemaan paikalta. (Lisäksi kehotat rikokseen.)

        Tämähän on kiinnostavaa. Millaisia lisäneuvoja sinulla mahtaa olla varastossa? Neuvotko ystäviäkin näin?


    • joo-o...

      On ollut aina kiivas luonne ja harmittaa kun et nähnyt sitä etukäteen?

    • 2 eri tapausta

      Täällä on sekoitettu kaksi ongelmaa
      1) omaa vihaansa aidosti hallitsematon, kypsymätön mutta uskollinen vaimo
      2) pettävä vaimo, joka piilottaa omaa uskottomuuttaan tahalliseen riitelyyn ja tekaistuun raivoon

      Näiden kahden erottaminen toisistaan on vaikeaa. Jälkimmäisen eroaa edellisestä siitä, että vihan, ruman käytöksensä ja tahallisen riitelyn avulla pettäjänainen luo perusteet itselleen miksi pettää ja samalla ne ovat keino, jolla pettäjä voi salata näppärästi uskottomuuttaan. Pettäjän raivo on usein suhteetonta sen aiheuttamaan tapahtumaan nähden, hän keksimällä keksii mitä tahansa paririidan aihetta yritellen osoitella vihansa syyksi oman puolisonsa väärää käytöstä kuten "sä jätit leivänmuruset pöydälle siksi mä suutuin"
      Mutta kun sitten kumppani ei enää toiste jätä leivänmurusia pöydälle, löytää uskoton taas uuden, mitättömän asian vihansa perusteluun, taas viha ja syyttäminen onsuhteettoman suurta itse asiaan verrattuna.

      Uskoton temppuilee vihaa ja raivoa näytellen näin, koska
      a) saa 'vihaisena' hyvän tekosyyn poistua kodista tai olla selittämättä kumppanilleen missä on mitä teki kun voi tiuskaista riitelyyn vedoten puhumattomuuttaan tyyliin "ei kuulu sulle" b) saa hyvän tekosyyn kieltäytyä seksistä.
      c) saa vihasta itsepetoksellisesti itselleen syyn omantuntonta vaientamiseen."mulla on oikeus pettää koska mulla on p-a puoliso".

      Jos epäilet kotiriitoja tahallisiksi siirry uskottomuuspalstan lukijaksi.

      • vcxfuopoiytyuiopå

        En jaksa lukea näitä pettämisjuttuja, mutta kysyn että miksi puitte jotain pettämisjuttuja koska jos pettää niin silloinhan on jo kertonut puolisolleen! Mitä ihmettä sitä netissä puimaan.


    • Onnellinen YH-iskä

      Oma ex-vaimo sopisi hyvin tuohon kuvaukseen.
      Hänellä noiden taustalla MT-ongelmia - mm. luonnehäiriö.

      Kannattaa ottaa asia puheeksi neuvolassa tai pyytää apua lastensuojelusta.
      Tilanne todennäköisesti vain pahenee.
      Varaudu siihen että tuommoisen käytöksen taustalla voi olla myös narsismi ja kosto auttamisyrityksistä tulossa.

      Hae apua - raivopäisen äidin ei tarvitse kuin kerran vahingossa mennä liian pitkälle...

      • fdrtyopodsi

        Otan osaa ex-vaimostasi mutta muista että muiden tilanne ei ole todennäköisesti sama kuin sinun! Et voi kertoa tai varsinkaan käskeä tuollaisia täällä, jestas sentään.


    • mummapumma54

      Jos vaimollasi on synnytyksen jälkeinen masennus, Ota asia puheeksi ja vaadi häntä hakemaan itselleen apua. Voit auttaa häntä etsimällä hänelle lääkärin. Puhukaa vaikka neuvolassa asiasta. Ei ole normaalia että imetettävän äiti on noin kiukkuinen. Sanot hänelle suoraan, että hän on pelottava. Älä piileksi. Kun on vaikeaa, on parasta puhua suoraan , silloin kumpikin tietää , missä mennään. On hyvä että autat vauvan hoidossa, yritä myös halata ja helliä vaimoasi vaikka hän olisikin nyt kuin noita-akka. Toisaalta näytä että itsessäsi on voimaa seistä selkä suorana hänen edessään ja voit vaatia asiallaista käytöstä. Pahinta on, jos rupeat pelkäämään ja välttelemään häntä, siitä tulee noidankehä, joka on myöhemmin vaikea purkaa.
      Voimia sinulle.

    • jo maailmaa nähnyt..

      Katsoppas itseäsi peilietä-Kuinkas pieneksi olet itse lysähtänyt-psyykkisellä tasolla-kerjäät lohtua ja huomiota -silloin juuri kun sinun tulisi olla seMIesjoka Tukee vaimoaan ja lastaan heidän heikolla hetkellään-.

    • hei haloo

      miksi ihmeessä miehiä pitää koko ajan opastaa ja valistaa ja neuvoa miten pitää käyttäytyä??????? eikö kotona ole jo opetettu toisen huomioimista......ilmeisesti ei.

    • sissi4

      Ja tuo raivoaminen siirtyy varmasti lapseen..ota asia heti puheeksi ja sano sen vaikuttavan lapsen käytökseen.Minä tiedän koska oman lapseni isä oli juuri tuollainen.Ongelmia nyt äkkipikaisen lapseni kanssa.

    • 10+8

      Jos aloittajan ongelma on todellinen, niin ei voi kuin ihmetellä, miksi hän ottaa asian puheeksi tällaisella p… palstalla, jossa suurin osa ihmistä on täysin idiootteja. Eikö miehellä ole sosiaaliasia taitoja puhua asiasta puolisonsa/ystäviensä/ammattiauttajien kanssa? Ei ihme, että nainen raivoaa tuollaiselle miehelle. Täytyy olla jokseenkin vajaaälyinen, jos hakee parisuhdeongelmiin (tai mihin tahansa ongelmiin) neuvoa suomi24- palstalta.

      • .....

        Miehillä on suuri kynnys hakea apua mistään. Ei ne ystävät suhtautuisi sen ymmärtäväisemmin, ja siinä mustamaalaa vaimoaan, johon ne ystävät väkisinkin tulevat törmäämään.

        Ja mitä se ammatiapukaan auttaa, jos ongelma oikeasti on siinä toisessa? Jos se tosiaan käyttäytyy kuin teini, vaikka on aikuinen ihminen? Se toinenhan siihen hoitoon pitäisi saada, mutta milläs saat, kun se teini on niin varma siitä että itse on oikeassa ja kaikki muut väärässä, vaikkei sitä pysty perustelemaankaan.


      • 10+8 on ala-arvoinen

        10 8, ap kirjoittaa fiksun miehen tavoin. Sen sijaan sinun pilkkaava, muita halveksiva ja nimittelevä kommenttisi on ala-arvoinen, tämän ketjun pohjanoteeraus.


      • ällitälli

        Miksi itse olet tällä palstalla oletko myös idiootti ja vajaaälyinen 10*8 kysyn vaan?


      • vofrlöå
        ..... kirjoitti:

        Miehillä on suuri kynnys hakea apua mistään. Ei ne ystävät suhtautuisi sen ymmärtäväisemmin, ja siinä mustamaalaa vaimoaan, johon ne ystävät väkisinkin tulevat törmäämään.

        Ja mitä se ammatiapukaan auttaa, jos ongelma oikeasti on siinä toisessa? Jos se tosiaan käyttäytyy kuin teini, vaikka on aikuinen ihminen? Se toinenhan siihen hoitoon pitäisi saada, mutta milläs saat, kun se teini on niin varma siitä että itse on oikeassa ja kaikki muut väärässä, vaikkei sitä pysty perustelemaankaan.

        Jos mies juo ja hakkaa ja on työtön ja kieltäytyy hakemasta työtä ja nainen tekee kahta työtä myös juhlapyhät ja hänellä on polio jaloissa. Esimerkiksi tämä, tai aivan mikä tahansa muu, on voinut jäädä aloittajalta kertomatta.


      • gflu + oo

        jep 10 8, mutta eri sävyyn sanottuna


      • No joo ilmassa

        Taidat olla ainoa ketjussa joka sanoo ääneen tuon Jos aloittajan ongelma on todellinen... No, keskustelua on syntynyt.


    • älä suostu tuohon

      Ei tuossa mikään muu auta, kuin ottaa asia esille vaimon kanssa. Älä sinä menetä malttiasi, vaan puhu rauhallisella ja vakaalla äänellä, pääset ikäänkuin vaimosi yläpuolelle keskustelussa. Sano ettet jaksa enää sellaista arkea, että joudut jatkuvasti pelkäämään omassa kodissa vaimon raivareita. Voit myös kysyä, olisiko vaimon mielestä parempi, jos muuttaisit omaan asuntoon, sillä et jaksa enää sinuun kohdistuvaa tyytymättömyyttä. Voit sanoa laittavasi suhteelle ikäänkuin "koeajan", eli jos vaimon raivarit eivät vähene ja vuorovaikutustaidot parane, alat tosissasi harkita omaa asuntoa.

    • elämäniloa

      Ei lapset ole este avioeroon. Jotkut naiset kuvittelevat, että kun on lapsia niin voi käyttäytyä miestä kohtaan miten pahoin huvittaa, kun lasten takia ei erota kuitenkaan.

      Omasta mielestäni, jos elämä menee pilalle nalkutuksesta ja / tai rajoittuu liikaa vaimon rajoittamiseen tekemisissä ja harrastuksissa, niin siihen on lääke. Se lääke on nostaa kytkintä. Raivotkoon ja rajoittakoon sitten yksikseen vaikka tyhjille seinille.

      Koskaan elämäni ei tule sellaiseksi mitä olen muutaman kaverin luona nähnyt. Lähtisin saman tien vaikka olisi perhe tai ei. Mies ei pääse edes harrastuksiin vaan tottelee vaimoa kuin lammas koiraa. Pelkkä ehdotuskin omille menoille aiheuttaa nalkutuksen ja huudon. Pahin on, että asetetaan aikatauluja esim. olet sitten vaan 2 tuntia kalassa eikä minuutiakann yli, metsällä menossa sama juttu, jne.

      Jos tuollaisia aikatauluja tulee niin kannattaa miettiä, onko tämä sitä mitä elämältäsi olet halunnut. Jos ei ja keskustelu asiasta ei auta, niin lähde karkuun vielä kun voit. Muuten totut siihen ja jäät koko elämäksesi murheeseen ja suruun paikallesi taplaamaan pirttihirmun kanssa.

      • sdfhgy90å+

        Meillä mies juuri vaatii aikataulut. Katsoo minuutin mukaan. Niin menee tasan. Tänään sinä 2,5 tuntia siellä, huomenna minä 2,5 tuntia siellä. Unet samoin. Sinä vastustat sitä, minusta se ei ole ideaali, mutta ihmisen pitää joustaa.


    • pippij

      Munan puutetta.

    • KALLE KELLO

      Tuli tässä ensimmäisenä mieleeni, että synnytyksestä ei ole kauaa, joten hormoonit ne taitaa jyllätä ja toiseksi tuli mieleeni, että tajusi lapsen saatuaan, että "nuoruus" on ohi. Nyt ei mennäkkään kapakasta toiseen ja lähdetä shoppailemaan kun siltä tuntuu. Keskusteles sen eukkos kanssa ja menkää yhdessä (tosin muijan on oltava valmis) keskustelemaan ensiksi vaikka parisuhdeterapeutille tai lääkärille, ihan sama kunhan haette apua ennen kun kantapäät menee vastakkain.

    • kuutar8

      Moi.Joku täällä kirjoittikin hormoonien jylläämisestä ja pms oireista.Sinun vaimosi räyhäämiselle syy voi olla tässä.Olen nainen ja kärsin itsekkin pahoista pms-oireista ja mieheni ,perheeni myös.
      Ne on todellisia vaivoja ja helppoa naisena itselleenkään kun mieli ala vaihtelee iloisesta ,vihaan ..minuuttien välein..:( ym kaikkia mahdollisia ja mahdottomia oireita.Noin puolet kuukaudesta menee tähän helvataan..ei kiva!vaihtelee kuukausittain..ei aina yhtä pahoja.onneksi!!
      mutta apua on haettavissa..mulla on helpottanut kun sain naistentautien lääkäriltä..nesteenpoistolääkkeitä ja sepram merkkisiä mielialalääkkeitä..minimi annoksen..niitä voi ottaa vain silloin kun oireet alkaa.esim.pariviikkoa ennen.mensuja.
      olen kuullut myös ,että hormonikierukka auttaa myös tasaamaan mieli-alaa.
      Sellasta tää naisen elämä..Mutta toivon ,että apu löytyy teille.niin löyty aikahyvin meillekkin.Mieheni patisti minut hakemaan silloin apua:) tai toinen vaihtoehto olisi ollut ero.Hyvää syksyä teille!

    • Joustamista

      Kaverisi on varmastikin keskustellut avoimesti vaimonsa kanssa ja pyrkinyt selvittämään, mistä käytös johtuu. Yhdessä he ovat sitten sopineet, miten jatkossa toimittaisiin, jotta huudolta vältyttäisiin, ja kumpikin on sitoutunut muuttamaan tapojaan sovitulla tavalla. Harvoin on niin, että vain toinen on syntipukki, yhdessä kun eletään.

    • Kok5

      Jos naisen hormonit heittelee, voi saada aikaan tuollaista käytöstä. Juuri se kilpirauhanen tai uudet e-pillerit voi vaikuttaa luonteeseen merkittävästi!

    • miehet6

      Hormonit on ihan selvä asia, saako vaimosi yöt nukuttua, koska on pystynyt istumaan kunnolla synnytyksen jälkeen..ym..ym..kaikki tietää hormonien vaikutukset jo teini-ikäisillä...kumpi mahtoi lasta haluta alunperin, halusiko vaimosi jäädä kotiin hoitamaan lasta????

      Itse naisena pärisen siitä, ompa tosi kiva ku täytyy sanoo joka asiasta koko ajan...ihanaa...minäkin tykkään huutaa, jäkättää...ei kiinosta minua ainakaan...mieluummin nauttis ja nauraisi..

      Olisiko jokin syy, miksi vaimos huutaa? Vietisi perusteella todennäköisesti...toivottavasti vaimosi ymmärtää hankkia uuden miehen, jonka kanssa sekin voi olla onnellinen hymy huulilla...

      • älä valehtele

        On helppoa syyttää hormooneita ja muita ihmisiä, kyse on kuitenkin omasta tahdosta ja päättäväisyydestä.

        Nämä huutavat ja raivoavat naiset ovat yleensä päästäneet itsensä lihomaan, on leikattu lyhyet hiukset ja muutenkin vastemielinen olemus, ei sellaiset "uutta miestä" löydä, lapsikin rasittena. Ymmärtäisivät tämän itsekin, ennen kuin suhteensa pilaavat ja jäävät yksin, uutta uhria ei tule, näistä naisista on ylitarjontaa markkinoilla.


      • .....
        älä valehtele kirjoitti:

        On helppoa syyttää hormooneita ja muita ihmisiä, kyse on kuitenkin omasta tahdosta ja päättäväisyydestä.

        Nämä huutavat ja raivoavat naiset ovat yleensä päästäneet itsensä lihomaan, on leikattu lyhyet hiukset ja muutenkin vastemielinen olemus, ei sellaiset "uutta miestä" löydä, lapsikin rasittena. Ymmärtäisivät tämän itsekin, ennen kuin suhteensa pilaavat ja jäävät yksin, uutta uhria ei tule, näistä naisista on ylitarjontaa markkinoilla.

        Tahto ja päättäväisyyskin riippuu hormoneista, niin miehillä kun naisilla.

        Normaali hormonitoiminta nimeomaan tuottaa tasapainoisia ihmisiä, tavalla tai toisella epätasapainoisilla on yleensä jotain häiriöitä hormonitoiminnasta. Hormonitoimintaansa ei voi itse säädellä.


      • tahto ja asenne
        ..... kirjoitti:

        Tahto ja päättäväisyyskin riippuu hormoneista, niin miehillä kun naisilla.

        Normaali hormonitoiminta nimeomaan tuottaa tasapainoisia ihmisiä, tavalla tai toisella epätasapainoisilla on yleensä jotain häiriöitä hormonitoiminnasta. Hormonitoimintaansa ei voi itse säädellä.

        Hormonitoimintaan voi vaikuttaa lääkkeillä ja käytökseen voi vaikuttaa itse, tosin tähän tarvitaan tahtoa, sen jälkeen päättäväisyyttä. On niin helppo liukua samaan vanhaan ja keksiä syitä miksi sen voi tehdä. Vähän sama juttu lihavilla, heillä on aina joku syy syödä lisää.


      • pelastamiset
        tahto ja asenne kirjoitti:

        Hormonitoimintaan voi vaikuttaa lääkkeillä ja käytökseen voi vaikuttaa itse, tosin tähän tarvitaan tahtoa, sen jälkeen päättäväisyyttä. On niin helppo liukua samaan vanhaan ja keksiä syitä miksi sen voi tehdä. Vähän sama juttu lihavilla, heillä on aina joku syy syödä lisää.

        Ilman muuta. Pätee molempiin sukupuoliin. Siis jos toisen käytös on suurimman ajan normaalia ja maailman perusnormeja noudatetaan jossain määrin ja peruskäytöstapoja ja toisen huomioonottamista ym. Jos ei, on ymmärrettävää että toinen luhistuu jaksamisessaan ja pahimmassa tapauksessa ihmisenä. Silloin on pahinta se, että ei enää pidä puoliaan millään tavalla.


    • legalzedwriter

      Tuuppaa sille suuhun iso k yrpäsi imettäväksi.

      • Thaimaa paratiisi

        Muuta legalzedwriter Thaimaaseen...olet tod.näk. siellä onnellisempi kuin Suomessa ja kanna vastuu miehenä elämästäsi ja omasta onnellisuudestasi...


    • Elämäntilannehirviö

      Naisena sanon, että meistä tulee joskus sekopäitä kun lapsi syntyy. Muutos on niin hurja, jo hormonaalisestikin. Olet varmaan kokeillut jutella kun hän on rauhallinen? Entä jos kokeilisit tämmöistä, että puhut ikään kuin hänen äänellään ("Kyllä sulla on rankkaa kun on vauva ja kaikki muuttunut jne")? Kuulostaa lapselliselta, mutta kerran sain karsean riidan mieheni kanssa katkaistua sillä, että siirryin hänen saappaisiinsa. Rauhoittui kuin salamaniskusta.
      Voit myös kokeilla soittaa neuvolaan ja kysyä, voisko esim. perheneuvola auttaa. Sinne voi mennä ilman äitiäkin. Toivon että jaksat kaiken keskellä yrittää - niin monet pikkulasten vanhemmat eroaa, että se kertoo tilanteen vaikeudesta. Voimia!

    • Naisen vaikea paikka

      Nykyajan naiset ovat oppineet itsekkäiksi oman ajan käyttäjiksi. Kun lapsi syntyy tulee äidistä palvelija. Se ottaa lujille. Tasa-arvosta on sitten enää turha puhua; nainen solahtaa lapsen myötä iki-aikaiseen rooliinsa odottamaan lasten kanssa kotona kun mies huitelee omilla teillään. Eikä saa hermostua etteivät lapset kärsi.

    • juokse kun vielävoit

      Näitä hulluja naisia on syytä varoa, Anneli Auer on yksi hyvä esimerkki.

    • ksa2

      vai niin on niitä ukkojakin jotka räksyttävät ja yrittävät laittaa naisen alistumaan heidän pillin mukaan.

    • Vaihda naista niin sulla on parempi olo. Toinben vaihtoehto on odotaa kunnes nuo raskausajan paineet ja pienen muksun aiheuttamat haasteet helpottavat

    • Tuipero2

      Jos vaimosi suuttuu joka tapauksessa niin nosta kissa pöydälle ja sano tuo hänelle mitä kirjoitit. Ei sun tarvitse enempää sietää tuota käytöstä. itsehillintä kuuluu aikuusuuteen. Ja äitinä tiedän, että hormonit heittelee synnytyksen jälkeen ja se vaikuttaa mielialaan eritavoin. Mutta hallitsemattomasta raivoamisesta saattaa tulla tapa, jos et puutu siihen. Voimia :))

    • tuleva inssi

      Mulla on tuollainen nalkuttava ja siivousrätin kanssa illat huoneesta toiseen kulkeva mies kotona. Siinäkin on kestämistä. 30 vuotta olen katsonut ja kuitannut asian sillä että olen koulutettu ymmärtämään monenlaisia tunnevammaisia ihmisiä. Olen psykiatrinen hoitaja....kohta entinen työelämässä kun valmistun insinööriksi...
      Nalkuttava vaimo on standardi mutta sellainen mies on jo omaa luokkaansa

      • miehet jäkättää

        Ihan sama juttu minulla...en tajua, miks naisista väitetään, että ne nalkuttaa...mies marisee, ruikuttaa ja jäkättää koko ajan kunnes omakki hermot menee...kahvikuppisi on olohuoneen pöydällä, vaikka ainut asia, joka sokunen....jäkä..jäkä...


      • monimutkaista3

        sillä että olen koulutettu ymmärtämään monenlaisia tunnevammaisia ihmisiä.

        - Nämä kohtalot minusta surullisia. Siksi että jaksaa kuunnella ja ymmärtää, joutuu kärsimään.


    • Mervi A:n mies

      Vaimoni on tyranni. Onneksi minulla on toinen nainen jota tapailen lounaalla ja työnmerkeissä työaikana.

    • - MM-

      Vaimosi ei ole enää teini-ikäinen vaan aikuinen; edellytä että hän puhuu sinulle kuin aikuinen. Ota asia puheeksi rauhallisesti, kerro miten asia näyttäytyy sinun silmissäsi.

    • blaablaaskeidaskeida

      blaablaaskeidaskeida

    • Tyyliä

      minä itse,ei sillä huutamisella ja kiukuttelulla kauan perheessä sopu säily.
      Olisi vain hyvä tietää minkälaineen henkilö oli seurustelu aikaan?

    • Näin se hoituu!

      Losauta turpaan.

    • Tossut roskiin

      Raamattukin jo opettaa, että nainen olkoot hiljaa ja totelkoot miestänsä.
      Ota hatkat vielä kun voit. Nainen haluaa tulla miehen alamaiseksi, jos ei halua, niin sitten saa elää yksin, niin kauan kunnes alkaa miestä arvostamaan.

      • surullista

        Ihan ajankohtainen provo. Tuollaisia todella on olemassa. Viime päivinä ollut lehdissä mm. Jehovan todistajista.

        Aivan kauheaa.


    • turpakeikkaloinen

      Naista pitää sillointällöin laittaa turpaan kunnolla että oppii olemaan siivosti. Nykyajan kermaperseet vaatii selkäsaunaa, muuten niistä tulee juuri tuollaisia pompottelevia feministihuoria...

    • Mussukka36

      Pidätkö sä sitä vaimoos hyvänä? Silität ja paijaat ja annat sitä jne. Ei pitäs sit olla nokankoputtamista... Kyllä rupee kyrsii, jos ei synnytyksen jälkeen naista enää naisena pidetä.
      Toinen joka laittaa muijan puhaltaa on synytyksen jälkeinen masennus tai sit yksinkertaisesti normisti hormoonit jyllää. Näihinkin ns vaivoihin auttaa ohjeet alussa.
      Kyl on tyhmiä miehiä kun eivät tiiä kuinka niitä naisia käsitellään, ihmetellään vaan ja sit vielä kaupanpäälle haukutaan, no ei ois pitäny ruveta tommosen kans ollenkaan. Kyllä se vaan niin on että tommosten miesten ei pitäs ruveta kenenkään naisen kanssa ollenkaan.

    • oppikaa jo jotain

      mitättömän miehen vaimot vain tuollaisia

    • ei sitä unohda

      Aivan varmasti jäät yksin jos turpaan alat vetämään, se on kaikista pahin virhe.

      Sitä ei unohda ja joku kaunis päivä, kun luulet vaimon olevan taas ihan ok, hän muuttaakin pois, usein sinun tietämättä, ettet lyö taas.

      Lähde itse pois tilanteesta jos riitaa tai muuta pois.

    • Herttu188273

      Meillä on sama tilanne. Valitettavasti olen ihan yhtä umpikujassa ratkaisujen suhteen.
      Meillä perheessä on muutaman vuoden vanha lapsi ja rähjäävä vaimo. Vaimo syyllistää milloin mistäkin ja tahtonsa koittaa saada raivoamalla läpi. Minä taasen jos haluan jotain niin on aina selvää että vaimon vaatimukset ovat keskeisempiä. Rahatilanne on aika huono ja sekin osaltaan kiristää hermoja, mutta sen lisäksi meillä on seksiä kerran kuussa, jos sitäkään. Sekin on lähinnä yhdessä runkkaamista. Vaimo haluaisi hellyyttä mutta olen jo vuosia sitten menettänyt viimeisenkin voiman edes yrittää antaa sitä. Kun sanon vaikka tästä asiasta niin vastapalloon tulee hirveätä kiivastumista joka edelleen työntää minua pois tästä suhteesta. Meilläkin on lapsi oikeastaan ainoa tekijä jonka takia en halua lähteä. Jos olen surullinen niin saan siitäkin huutoa että syyllistän. En halua enää edes keskustella mistään asiasta kun on 100% varmaa että asia päätyy tuttuun umpikujaan huudon säestämänä. Vaimo kokee että vaikka onkin myöntänyt tiuskimisen niin hänessä ei ole vika. Tiuskiminen on aina perusteltavissa jollakin vaikka minun mielestä aikuisen ihmisen pitäisi osata käyttäytyä ja varsinkin kun lapsi on. Jos lähestyn vaimoa missää ja todellakin yhtään missään mielessä on erittäin todennäköistä että asia päätyy jossain vaiheessa raivoamiseen. En nykyisin enää edes kosketa vaimoa koska siitäkin on jo vuosia tullut syyllistystä että haluan vain seksiä kun niin teen. Tämänkin syyllistämisen lupasi lopettaa mutta aina se vain palaa. Rakastan lastani yli kaiken ja yritän tässä etsiä lapselleni parasta vaihtoehtoa miten edetä. Kuulemma ärsytän, vaikken sitä mielestäni tee, joten olen miettinyt että jos poistan itseni kuvioista niin onko lapsellani tasapainoisempi elämä. Tässä pari viikkoa sitten tapahtui sellainen tilanne että vaimo räjähti jostain turhanpäiväisestä asiasta ja itse olin todella rauhallinen. Lapsi siinä välissä kuunteli aikansa ja selkeästi ahdistui kunnes alkoi itkemään. Lapsi tietysti vaati että me ei tapeltaisi ja vaimo oli sitä mieltä myös että meidän ei pitäisi tapella. Erikoista tilanteessa oli se että jälkipuintina minkäkin kuulemma huusin vaikkei näin tapahtunut. Puolustin kantaani rauhallisesti ja ilmeisesti vaimo alkoi ensimmäistä kertaa miettimään että se oli todellakin hänen käytösä joka oli täysin asiatonta ja jota lapsi pelkäsi. En tosiaan tiedä miten tästä jatkaa, mutta pelkään että jos tapaan naisen joka todella ymmärtää minua ja jota voin luottavaisesti lähestyä niin miestä viedään silloin. En tosiaan tiedä mikä naistani vaivaa mutta hänenkin käytös on pahentunut lapsen saanin myötä. Itse en usko että hän olisi oikeasti valmis korjaamaan käytöstään. Ongelmat varmaan piilee syvemmällä päässä. Olisi pitänyt sillon ensi metreillä jättää ottamatta. Voi sitä elää elämänsä rauhallisemmissakin merkeissä.

      • KALLE KELLO

        Kuule Herttu88273. Pistä akka seinää vasten, huuda sille vaikka "turpa kiinni nyt PUHUN MINÄ " ja lyö nyrkkiä pöytään. Jos ei tokene, sano sille "sitä saa mitä tilaa" ja kävele maistraattiin pistämään avioeropaperit vetämään. Älä puhu sille mitään, vaan odottele kaikessa rauhassa, kun posti ne pudottaa postiluukusta ja seuraile eukkos ilmeitä ja tekemistä ja sanomisia. Jos pollassa (eukon) ei vieläkään säteile eikä "ymmärrä mistä on kyse ja miksi sinä näin teit", niin taatusti on niin sanaton, että voit sinä puhua voit sanoa sille, että jos käytös ei muutu, niin ero on sata varma.


    • Man eller mus?

      Ohjaa hoitoon, Heitä pihalle jos ei onnistu. Kenenkään ei ole pakko olla yhdessä. Pätee kumpaankin sukupuoleen.

      • .....

        Lapsen äitiä ei voi noin vain "heittää pihalle". Itse voi toki lähteä, mutta jos yrittää poistaa vaimon tilanteessa jossa yhteinen lapsi jo on, kääntyy tilanne hyvin pian itselle epäedulliseksi ja tulee ikuisesti erotetuksi omasta lapsestaan kun lapsi ensin otetaan huostaan ja sen jälkeen käydään oikeutta huoltajuudesta.


    • Narsistinen nainen

      tapa hoitaa yhteisiä asiota

    • yx-mies

      Alkuperäiselle sanoisin että on menossa sinun laitaminen tossunalle. ja onistutukin siinä aika hyvin koska joudut kokoajan varomaan mitä sanot, tai teet. Itse olen ollut samassa tilanteessa 3 kertaa , ensimäisen kanssa kävin pariterapiassa mutta ei se autanut ei siinä sitten autanut kun erota. Kahden seuraavan kanssa näin merkit aijemin ja purin suhteen.

      Itse olen tullut siihen tulokseen että olen sellainen luonne että en ole väkivaltainen ja turvalisuus tuo tämän piirteen esiin toisessa.

      Ja jotta puolisosi pääsisi käytöksestään hänen on itse huomatava se.

      Sinun tehtävä ei ole olla isä puolisollesi. Hänellä on myöhästynyt uhmaikä

      • no vitsi

        Tiärätteks miks kuukautisil on nimi kuukautiset ? No sillon ku se annettii, nii
        BSE eli hullunlehmäntauti oli jo varattu.


      • tauti ku tauti
        no vitsi kirjoitti:

        Tiärätteks miks kuukautisil on nimi kuukautiset ? No sillon ku se annettii, nii
        BSE eli hullunlehmäntauti oli jo varattu.

        Huono vitsi,hullunlehmäntauti on jäljestäpäin keksitty..
        Olihan Dinosaurustytölläkin tuhatvuotisensa,mutta tuskin raivareita.. ;D


    • Tyyppi vika

      Onko joillakin miehillä taito vetää näitä "hulluja" puoleensa??

    • drMOlestein

      heitä muijas vittuu, kyllä sen joku talteen korjaa

    • p-eräsmies

      Huh, minulla on lähes identtinen tilanne aloittajan kanssa.
      Eipä ole muuttunut tilanne mitenkään ... pahentunut.
      Mikä näitä lahjattomia muijia nykisin vaivaa ???

    • legalzedwriter

      Tuuppaa sitä ensin B-rappuun, ja sitten työnnä sille suuhun iso k yrpäsi imettäväksi.

      • hermostunut tytinä

        Tiedätkö minne naiset toivottavat sinunlaisesi miehet? Ja minne sellaiset miehet joista naiset pitävät toivottavat sinunlaisesi miehet? En viitsi sanoa, koska se ei läpäisisi sensuuria.

        Mies et kuitenkaan mielestämme ole.

        Kivaa iltaa.


    • Yksi näkökulma

      Kyse on mielen sairaudesta. Äidilläni on mielen sairaus. Se on narsistista vallankäyttöä ja siihen liittyy harhakuvitelmia tms., mikä ei ole normaalia käytöstä. Aina löytyy joku syy hyvin agressiiviselle käyttäytymiselle. Aina vika on jossakin toisessa. Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä. Tajusin 10-vuotiaana, että äitini ei ole normaali. Se on lasta kohtaan invalidisoivaa, että äiti huutaa tuntitolkulla ja itkettää. Vielä viime kesänä (vaikka olen jo aikuinen) äitini oli niin ilkeä ja huusi, että sain hirvittävän huonon olon siitä käynnistä, että en enää ikinä mene hänen luokseen kylään. Korkeintaan muutamaksi tunniksi niinkuin muut siskot ja veli tekee. Hän myrkyttää omalla käyttäytymisellään muita ihmisiä ja erityisesti läheisiä ihmisiä. Voin sanoa jo nyt tässä, että koskaan ei tule aikaa, jolloin asiat olisi hänellä hyvin. Pahempaan suuntaan mennään. Olen pahoillani siitä, että isä ei puolustanut meitä lapsia äidin käyttäytymiseltä. Isän olisi pitänyt viedä äiti sairaalaan ja hoitoon.

      • sairaudet

        Niin.

        Aloittajahan ei puhunut tuollaisesta. Eihän.

        Todellinen helvetti on toisenlaista.


      • sairaudet

        Pelkkä huuto on kuin ruusuilla tanssimista. Se kestää hetken ja loppuu. Autuus. Siis verrattuna johonkin muuhun.

        Ylempänä kuvailtu sairaan ihmisen läsnäolo elämässä on inferno, jota ei voi sanoin kuvailla ja joka on hirveämpää kuin mikään tavallisten ihmisten torailu. Siis olkaa onnellisia jos saatte elää normaalien riitojen elämässä.

        Jos joku valittaa siitä että joku ojentaa jonkin viilipurkin asennosta niin jotenkin en jaksa kauheasti järkyttyä.


    • ymmärrystä...

      Kyseessä voi olla myös masennus. Yleensä aina löytyy joku syy jos käytös on muuttunut ja pinna kireällä. Kannattaa lukea synnytyksn jälkeisestä masennuksesta ja masennuksesta yleensäkkin ennen kuin laittaa akkaa vaihtoon. Itselleni kävi näin ja jos mieheni olisi ajoissa uskonut minua niin ehkä avioliitto olisi säilynyt, oli kovin vaikea myöntää että itse alalla työskentelevänä voisi kohdata sen omalla kohdallaan,masennus kuitenkin johtuu aivojen ainenvaihdunnallisesta häiriöstä useimmiten,tietnkin on elämän eri kriisitilanteet myös.

    • Herttu188273

      Tässä vuosia asiaa ihmetelleenä epäilen että pohjalla on joku perustavan tason tyytymättömyys. Voihan se olla että muija on vaan niin tyytymätön minuun. Jos kuitenkin huomioi mitä olen hänen eteen tehnyt niin se on enemmän kuin tietääkseni yksikään toinen ihminen hänen elämässä. Silti tosiaan selitykset huonolle käytökselle löytyy aina, siis todellakin aina. Ja sehän se vielä on että kun kiitosta ei saa mistään. Lisäksi ihmetyttää että miten vitussa sitä ei tapa itteensä jos on elämä noin vaikeata koko ajan. Jos mulla olisi noin huonosti asiat kokoajan niin varmaan vetäisin itseni jojoon.

    • apua tai ero

      No, joko hän on luonnevikainen, hänellä on jokin mielenterveyden häiriö tai sitten hänellä on jokin fyysinen sairaus, joka aiheuttaa raivareita. Asiasta kannattaa puhua, ja tee selväksi, että jos vaimo ei suostu käymään lääkärissä asian tiimoilta, niin sinä haet avioeroa ja lapsen huoltajuutta, koska et kestä tuollaista pelossa elämistä ja olet lapsestakin huolissasi. Vaimo saattaa tästä raivostua, mutta ehkä hän rauhoituttuaan tajuaa, että ehdotuksessa on itua. Jos taas ei tajua eikä suostu tekemään asialle mitään, niin sitten haet eroa ja koetat saada lapsen itsellesi vedoten naisen hulluun käytökseen. Missään tapauksessa ei tarvitse sietää tuollaista.

      • apua tai ero

        Lisäyksenä vielä , että poikkeavasta käyttäymisestä kannattaa aina puhua, ihmiset on hyvä herättää huomaamaan, milloin he tekevät jotain outoa. Mielenterveyden häiriöstä tai jostain hormonitoiminnan ongelmasta kärsivä ihminen ei välttämättä todellakaan itse tajua, miten käyttäytyy ja mistä se johtuu. Tai jos kokeekin olevansa jotenkin outo, ei kehtaa myöntää sitä ja hakea apua, ellei läheinen kannusta. Ole siis vaimosi tukena, jos hän päättää hakea apua ongelmiinsa.


      • guiploiuy
        apua tai ero kirjoitti:

        Lisäyksenä vielä , että poikkeavasta käyttäymisestä kannattaa aina puhua, ihmiset on hyvä herättää huomaamaan, milloin he tekevät jotain outoa. Mielenterveyden häiriöstä tai jostain hormonitoiminnan ongelmasta kärsivä ihminen ei välttämättä todellakaan itse tajua, miten käyttäytyy ja mistä se johtuu. Tai jos kokeekin olevansa jotenkin outo, ei kehtaa myöntää sitä ja hakea apua, ellei läheinen kannusta. Ole siis vaimosi tukena, jos hän päättää hakea apua ongelmiinsa.

        Rohkenen kommentoida että jos joku oikeasti käyttäytyy todella oudosti, enkä nyt puhu suutahtelusta, niin siitä kommentointi tuo sellaisen tuntikausien raivoamisen että oppii aika äkkiä sietämään vain epäuskoisena mitä näkee.


    • toivo muna

      Käyt vilkaisemassa seksitreffit-palstaa ja menet sit panemaan nuorta
      virolaishoroa niin kyllä se olo siitä paranee ja vaimo unohtuu.

      • Pillerit pois

        E-pillerit aiheuttavat mielialanvaihteluita. Kärttyisyyttä, jne.
        On vaiettu salaisuus kuinka paljon pillerit vaikuttavat naisen luonteeseen.
        Osa pillereistä tekee naisesta jopa väkivaltaisen.
        Omat kokemukseni ovat pelkästään negatiivisia.
        Harmi vaan että monet naiset aloittavat pillerit jo murrosiässä, jolloin oma todellinen luonne ei ole vielä kehittynyt ja selvinnyt. Vaan murrosiän mielialavaihtelut jatkuvat aikuisenakin.


      • se ihan oikea todell
        Pillerit pois kirjoitti:

        E-pillerit aiheuttavat mielialanvaihteluita. Kärttyisyyttä, jne.
        On vaiettu salaisuus kuinka paljon pillerit vaikuttavat naisen luonteeseen.
        Osa pillereistä tekee naisesta jopa väkivaltaisen.
        Omat kokemukseni ovat pelkästään negatiivisia.
        Harmi vaan että monet naiset aloittavat pillerit jo murrosiässä, jolloin oma todellinen luonne ei ole vielä kehittynyt ja selvinnyt. Vaan murrosiän mielialavaihtelut jatkuvat aikuisenakin.

        Miehet voi elää koko elämänsä ja mennä naimisiin naisen kanssa jonka todellista minää ne eivät ole koskaan nähneet eikä ole nähnyt kukaan muukaan. Naisen, joka on valinnut heidät vaikutuksen alaisena, hormonipillereissä, lääkkeissä.

        E-pillerin allahan nainen valitsee kenet vain. Biologinen seula kytkeytyy pois. Kaik käy. Mahtaa olla miehelle mieltä ylentävää. Seksikin tapahtuu pillerien siivittämänä. Mahtaa ottaa miehiselle itsetunnolle. Ei saa koskaan tietää olisiko kelvannut ilman pilleriä. Millainen nainen elää koko elämänsä E-pillerien alla? Ne vaikuttavat aivan kaikkeen. Edes ulkonäkö ei ole aito. Siinä on kärjistetysti pöhnässä, ei lääkepöhnässä mutta pillerien valjaissa koko ajan.

        Miettikääpäs sitä ja ajatelkaa että miten rehellinen on suhde jossa on tavattu pillerin alla (hetkinen, mihin se sitä tarvitsi, aika kevytkenkäistä, aina valmiina,) ja jossa eletään pillerin alla. Pystyttekö edes kohtaamaan tätä ajatusta?

        Voi miten helpolla pitää elämästä päästä! Pilleri vaan naamaan.


    • Näio

      Heipparallaa,
      itselleni tuli myös mieleen jonkin sortin persoonallisuushäiriö.
      Toisaalta susta on saatu kaikki tarpeellinen irti. Et enään vastaa vaimosi tarpeisiin, etkä myöskään ole kykenevä pitämään yllä vaimon kulisseja. Eli vaimosi ei koe kohdaltasi ylistystä enään ja sen takia käyttäytyy kuin hullu. Parempi että kimpsut ja kampsut kasaan. Jää vaimo räyhäämään itsekseen (oikeasti ei jää vaan etsii taas uuden kohteen saadakseen kaiken kunnioituksen ja ylistyksen, sit kun seuraava ei enään kykene täyttämään vaimon tyhjyyttä niin taas vaihto. Tuollaisen tyrannin otteessa ihminen voi päätyä itsemurhaan vaikka olisi ollut hyvinkin terve ennen suhdetta, syy on siinä että ihmisestä jää jäljelle kuoret kun tyranni on sen kuiviin imenyt ja mitä tehdä kuluneelle marionetille kun se ei enään loista. Sen voi heittää roskiin. Lapsen kehitykselle tuo ympäristö ei ole terveellinen. Siispä erilleen. Kaikille paras ratkaisu.

    • lyöjahaukkuu

      Sulla taitaa olla mun entinen puoliso? Jäikö tältä lapset entisille miehille? Ei sitä mikään paranna, yritetty on.

    • Leij

      Telkassa esitettiin juuri (19.9.13) sarja, jossa käsiteltiin raivoavia puolisoita. Vaikutti siltä, että terapia olisi yksi mahdollinen ratkaisu päästä selville vesille.

      Terapiassa löytyy usein syy raivolle ja siellä etsitään tapoja, joilla päässä huonosta käytösmallista pois. Sarjassa perheet alkoivat voida paljon paremmin, kun käytös alkoi olla normaalia.

      Kanava oli ehkä Teema, en ole varma.

    • --------------------

      VAIHDA HYVÄNSÄÄN aikana vaimo toiseen,
      ennenkuin annat pilata KOKO ELÄMÄSI,
      ON raivohulluja naisia olemassa, omaa ukkoa pistävät tossunalle, ja seläntakana juoksevat vieraissa,
      ei näytä hyvältä tulevaisuus raivohullun seurassa,
      siinä saa pelätä oman ja lasten hengen puolseta,
      kuten Auerin tapauski osottaa, on mahdollisesti harvinaisen kylmäverinen murhaaja ,

    • Mitä sitten... Jos ei mun tahti kelpaa niin ei ole mun ongelma. Pakkoliitoksia ei ole olemassakaan, en maksais sitäkään.

    • Mitä sitten... Jos ei mun tahti kelpaa niin ei ole mun ongelma. Pakkoliitoksia ei ole olemassakaan, en maksais sitäkään.

    • zöhö

      Vaimosi on näköjään saanut lapsen syntymästä koliikin. Onnea uuden koliikki-vaimon syntymän johdosta!!!

    • kiviäreessä

      Itsellä on nyt sitten 3.vuosikymmentä täynnä samanlaisen tapauksen kanssa. Meni lähes 10-vuotta tajuta miten toivotonta on mitenkään miellyttää rouvaa. On mennyt rahat, luottamus, usko parempaan ja usko yleensäkään mihinkään inhimilliseen toimintaan. Ei voi keskustella oikeastaan mistään älyllisestä. Ei tunne-elämästä. Ainoastaan häntä kiinnostaa missä naapurit, työkaverit reissaa, mitä ostaa ja miten helppoa elämää kaikki muut voivat viettää.

      Meni tosiaan kauan tajuta, että kaikki nämä oireet ja aivottomuus ja ennenkaikkea narsistiset oireet ovat kotikasvatuksen ja sen puutteen aikaansaamia. Elikkä todellakin on sukuvika.

      Omalla kohdalla on jo kaikki menetetty, ainakin tilastollisesti. Vaimoni sisaruksista on jo masennus/pesoonallisuus potilaita 3/4 osaa ja ovat joutuneet/päässeet enneaikaiselle sairaseläkkeelle. Elämä tälläisissa ihmissuhteissa on todellakin raskasta. Eteenpäin on jonkun aina jaksettava mennä kivirekensä kanssa.

      • kokemus4

        Jännä miten ihmiset käyttävät samaa sanastoa. Myrkyttää. Kivireki.


    • rizzo::;

      oletko aivan varma ettei olisi mitään sairautta diegnosoittu eim EPÄVAKAA personalisuus häiriö koska minulla itselläni on aivan sama juttu oman tyttö ystäväni kanssa justiinsa että joudun miettimään joskus valtavasti mitä sanon ja mitä en justiinsa vältääkseni vain etei tule riitaa joka on sitten taas HENKISESTI todellla rasitavaa

    • heinäkenkää

      Piereskelevää naista on kiva panna perseeseen, siitä tulee vaimollekkin hyvä mieli.
      Alat kuule tosi pervoks niin kyllä se rauhottuu.

      • nähnyt

        Aika pieni pitää olla että kakkosta haluaa.

        Siihen kun yhdistää henkisen pienipippelisyyden ja taipumuksen katsella tyränkuvia netistä, niin unelmamies on valmis.


    • ehkä ero

      Tuttua -liiankin. Exäni alkoi lisäksi väkivaltaiseksi ja tuhosi asuntoa ja tavaroita.
      Ei tuosta tule muuttumaan parempaan.

      Kyse saattaa olla synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, joka on pahentanut aiempaa tilannetta.

    • pirttihulluus

      Pirttihulluus on sellanen laji joka vain lisääntyy vuosi vuodelta .

    • tunnen1

      Tunnen yhden pariskunnan,jotka myös kavereitani,se akka on alistanut miestään jo 6 vuotta, puhuu jopa kaikkien kullen,kuinka se on tyhmä jne. On vaan sen ukon rahojen takia

    • hah hah

      elimet sopii yhteen suurin piirtein aina,ongelma onkin siinä miten kemiat toimii

    • Anonyymi

      Sun vaimos on vaan väsyny ja kyllästyny lapsen hoitoon ja siihen arkeen kotona ja kaipaa jotain uutta sisältöä elämäänsä.

      • zdkjlöiuoy7

        Ja mieheen jonka neuvokkuus ongelmanratkaisussa kiteytyy avun kysymiseen roskalaatikosta.


    • hepskukkuu

      Hulla akka sulla.

      Ota lapset ja lähde, sun pitää todistaa naisen väkivaltaisuus erotilanteessa.

      Noi hullut pahenee iän myötä , tosin 70-vuoden jälkeen alkavat rauhoittua.
      Mutta sitä ennen kannattaa lähteä.

      Tsemppiä!

    • Masentaa ja pahasti

      Olen aloittajan kohtalotoveri.
      Lapsemme äiti raivoaa aivan turhista asioista ja haastaa riitaa joka asiasta, vaikka kuinka yritän olla rauhallinen ja pois sen tieltä.
      Ja tietenkin AINA syy on minussa, vaikken olisi sanonut sanaakaan saati tehnyt mitään.

      2,5 v. lapsemme kärsii silmin nähden kuunnellessaan tuota silmitöntä raivoamista ja huutoa jatkuvasti. Lapsikin on erilainen minun seurassa, eli selvästi rauhallisempi.
      Alkaa huolestuttaan lapsen kannalta tämä loputon hulluus. Mistä voisi hakea apua tähän masentavaan ongelmaan?
      Mistähän tuo yleensä johtuu, että nykyisin naiset ovat enenemässä määrin tuollaisia raivohulluja ja itsekeskeisiä huutajia???

      • tapsa3

        Itse olin suhteessa naimisissa äkkipikaisen naisen kanssa. Muistan aika alussa suhdetta kun taisin jättä vessa rinka väärää asentoon. Laitoin sen tietysti sen sitten silleen kuin hän halusi.. Sen jälkeen hän kiivastui. puri hampaita ja uhosi, että vittu älä perkele nouse koskaan minua vastaan. Muistan sanat vieläkin oikein hyvin. Kerran tulin myös illalla vähän ennen kymmentä kotiin. Eka vihainen kysymys oli, mitä ruokaa aiot tehdä...


    • ...

      Luulen, että avaajan vaimo on puutteessa, vaikka avaaja onkin toista mieltä. Hän voi olla hellyyden puutteessa tai muuten vaan seksi ei tyydytä. Toisille on sopivaa kerran tai kaksi päivässä ja toisille kerran viikossa.

      • So happyhappyhappy

        Kaikilla vihaisilla ihmisillä on epätyydyttävä seksielämä. Aina kun näen rähjäävän äijän nakkikiskalla tai vaama norsunvi*ulla olevan akan kaupan kassajonossa tai vihaisen bussikuskin, ajattelen että voi voi ressua. Se ei ole saanut nannaa.

        Tämä ajatusleikki saa minut hymyilemään. Se on vähän sama, kun joutuisit esiintymään, koet ramppikuumetta ja kuvittelet kaikki katsojat alusvaatteisilleen. Ramppikuume on poissa. Samaan tapaan räyhäävät ressut, saavat minut hymyilemään, enkä tule heistä ärtyisäksi.


      • sauna bad?
        So happyhappyhappy kirjoitti:

        Kaikilla vihaisilla ihmisillä on epätyydyttävä seksielämä. Aina kun näen rähjäävän äijän nakkikiskalla tai vaama norsunvi*ulla olevan akan kaupan kassajonossa tai vihaisen bussikuskin, ajattelen että voi voi ressua. Se ei ole saanut nannaa.

        Tämä ajatusleikki saa minut hymyilemään. Se on vähän sama, kun joutuisit esiintymään, koet ramppikuumetta ja kuvittelet kaikki katsojat alusvaatteisilleen. Ramppikuume on poissa. Samaan tapaan räyhäävät ressut, saavat minut hymyilemään, enkä tule heistä ärtyisäksi.

        En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi kuvitella kuulijakuntansa alasti tai alusvaatteissa, ja miten se vaikuttaa mihinkään. Monta asiaa ymmärrän mutta tätä en.


      • pootbittk
        So happyhappyhappy kirjoitti:

        Kaikilla vihaisilla ihmisillä on epätyydyttävä seksielämä. Aina kun näen rähjäävän äijän nakkikiskalla tai vaama norsunvi*ulla olevan akan kaupan kassajonossa tai vihaisen bussikuskin, ajattelen että voi voi ressua. Se ei ole saanut nannaa.

        Tämä ajatusleikki saa minut hymyilemään. Se on vähän sama, kun joutuisit esiintymään, koet ramppikuumetta ja kuvittelet kaikki katsojat alusvaatteisilleen. Ramppikuume on poissa. Samaan tapaan räyhäävät ressut, saavat minut hymyilemään, enkä tule heistä ärtyisäksi.

        Muistetaan että jotkut on joskus tarkoituksella ilman jotain asiaa varten.

        Mutta onhan se aina surullista jos ei vaikka voisi.


      • gftyuiofdsi
        So happyhappyhappy kirjoitti:

        Kaikilla vihaisilla ihmisillä on epätyydyttävä seksielämä. Aina kun näen rähjäävän äijän nakkikiskalla tai vaama norsunvi*ulla olevan akan kaupan kassajonossa tai vihaisen bussikuskin, ajattelen että voi voi ressua. Se ei ole saanut nannaa.

        Tämä ajatusleikki saa minut hymyilemään. Se on vähän sama, kun joutuisit esiintymään, koet ramppikuumetta ja kuvittelet kaikki katsojat alusvaatteisilleen. Ramppikuume on poissa. Samaan tapaan räyhäävät ressut, saavat minut hymyilemään, enkä tule heistä ärtyisäksi.

        Hymy on hyvä varmaan, mutta miksi reagoit mitenkään jos ei ärsytä? Mistä se hymy siitä alusvaateasiasta tulee? Itse nauran vaikka mille mutta silti tämä tuli mieleen.

        Olenkohan outo kun arvostan joissain tilanteissa paljon sitäkin ettei hymyillä...

        Mutta nuorempanahan sitä tietysti on kauheasti koko maailman kanssa kommunikaatiossa ja hymyileekin sinne tänne.


      • dfurröp
        gftyuiofdsi kirjoitti:

        Hymy on hyvä varmaan, mutta miksi reagoit mitenkään jos ei ärsytä? Mistä se hymy siitä alusvaateasiasta tulee? Itse nauran vaikka mille mutta silti tämä tuli mieleen.

        Olenkohan outo kun arvostan joissain tilanteissa paljon sitäkin ettei hymyillä...

        Mutta nuorempanahan sitä tietysti on kauheasti koko maailman kanssa kommunikaatiossa ja hymyileekin sinne tänne.

        Hymyä hakee kun se on se hyväksyntä.


    • Leij

      Teemalla esitetään la 21.9. klo 16:20 tiededokumentti Piinaavat raivonpuuskat.
      Lienee se ohjelma, josta mainitsin pari päivää sitten.

      Kandee katsoa, jos kotona hallitsee raivoisa puoliso.

    • SeisemanVeljesta

      Vaimon on vaikea raivota yksin, joten kaikille on mukavinta jos lähdet hetkeksi pois vaikka kävelemään.

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe