on haravoitu, veneet käännetty ja annettu syksyn tulolle periksi. Vai veiläkö nautitte täysin siemauksin alkusyksyn auringosta?
Joko pihat
8
61
Vastaukset
- Hei kun keikuskelen
Ei hyvänen aika sentäs, pois sellaiset ajatukset, että tulisi mieleenkään vielä antaa periksi syksylle.
Vähä mä krapsuttelen päätäni, kun mulla on aivan jättimäisen suuria tomaatintaimia tai sanonkin, tomaattipuita, joissa mahdottoman paljon tomaatteja.
Ongelma on vaan se, että ne kaikki tomaatit ovat täydellisen vihreitä. Punaasta ei näy missään. Pelkään pahoin, että nämä tomaatit ovat päättäneet olla kypsymättä ja syksy se painaa niidenkin päät alas.
Kaupoissa oon nähnyt lasipurkkeja, joissa on säilötty vihreitä tomaatteja. Onkohan ne ihan tavallisia tomaatteja, jotka on säilötty johonkin liemeen, vai mitä häh häh.
Jos jollakin on herkullinen säilöntäresepti, niin voisin kokeilla hyödyntää tomaattiraakileitani.
Veneen kenties nostan ylös ens viikolla, riippuu vähän ehtiikö mun poika tulla jelppimään. Saareen kyllä meinaan mennä vielä monta kertaa, mutta en omalla veneellä. Huomenna on sunnitelmat auki. Lähdemme (minä ja pojan perhe) saareen tyrnimarjoja puristamaan. Mut jos ei päästä tänä viikonkloppuna, niin sitten menemme seuraavana.
Se hyvä puoli on, kun asuu ihan meren äärellä, että syksy tulee pikkusen myöhemmin, kuin sisä-Suomeen. Meri hyväilee ja lämmittää ja hymyilee koivuillekin, että koivut pitävät lehtensä päällään paaaaaaljon kauemmin, kuin tuolla vähän sisemmis paikois.
Eilen illalla oli vietävän lämmin. Suloposkeni sai vastaanottaa leudon tuulenhönkäyksen, kun töiden jälkeen käväsin viemäs kynttilän haudalle.
Nautinnon siemaukset ovat hallinnassa.
Ja nyt sit niitä vihreiden tomaattien reseptejä. Kiitosta vaan. - ...
Pihoista.
Ei niitä kannata haravoida syksyllä. Lehdet, kulokko jne ne suojaa uutta kasvustoa talven yli. Keväällä haravointi ja jo alkaa nurtsi kasvamaan, koska siement olleet suojassa. Sitäpaitsi, miks ihmiset ostaa kalliita nurmikkolannokkeita, kun luonnon lannoite on haravoitu roskiin ???
Tämä nyt oma mielipiteeni, ei ole laittaa lähteitä. Mutta mun mielestä täysin järjetöntä kerätä ilmainen lannoite ja suojamateriaali pois, sitten mennä markettiin ja ostaa uutta tilalle. Sitäpaitsi, monet ostaa kaupasta multaa ??? Haloo, luononmulta viety roskiin.
Vetäse muutama kerta ruohonleikkurilla kartanon heinät silpuksi, ens keväänä onkin sitten komia nurmikko.
Ja siis, miksi ostaa nurmikon siemeniä, heinähän siementää ihan itse :DD
Noin muuten, normi talvivarustelut tehty. Lähinnä katellut lintuaurojen lentelyä. Mun mielestä ne on suurempia kuin ennen. Ja Äänekkäämpiä :DD
=DW=No juurikin näin! Eipä tohon taaskaan oo lisäämistä.
En oo koskaan tajunnut syksyharavointivimmaa :D- 1943
minttupuu kirjoitti:
No juurikin näin! Eipä tohon taaskaan oo lisäämistä.
En oo koskaan tajunnut syksyharavointivimmaa :DSamaa mieltä. Pikkunurmikkoni saa olla rauhassa talven yli. Sinne ne lehdet sipoutuvat ja maatuvat. Kun poistan oksia, silppuan ne pensaiden ja puiden juurille.
Ehottomasti nautin. Aurinko helottaa nytkin sinseltä taivaalta. Aurngnkukka kukkii parstaikaa samoin mustasilmäsuski. Maapurin pensasaita on komeissa ruskaväreissä, vielä napasen siitä valokuvan, siis aidasta.
Vielä ei kannata haravoida kun on lehti puussa. Ruohonleikkuri sanoi sopevasti yya-sopimuksen irti. Jättäiskös uuden oston ensi kevääseen.Kyllä se ruoho kantsii ajaa vielä aika montakin kertaa!
Jos se nurtsi jää lumen alle liian pitkäks, sitten iskee helposti jääpolte.
Tietää kaljuja laikkuja nurmikkoon ens kesänä.minttupuu kirjoitti:
Kyllä se ruoho kantsii ajaa vielä aika montakin kertaa!
Jos se nurtsi jää lumen alle liian pitkäks, sitten iskee helposti jääpolte.
Tietää kaljuja laikkuja nurmikkoon ens kesänä.Näinpäs se taitaa olla vaikka miluummin tähän ikaan vuodesta ostaisi jo vaikka lumikolan tai -lapion.
Kerrostalossa ei tarvitse huolehtia moisista.
Jos haluaa, voi tietenki haravoidakkin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604996Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612144- 2192122
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2141347Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181148- 89956
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47933- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12859