Hei!
Olisikohan kenelläkään kokemusta Basenjeista?Millaisia ovat ym. Haluaisin myös tietää, että sattuuko kukaan muistamaan, missä Koiramme lehden numerossa oli Basenji rodun esittely, kun sellaisen muistan joskus lukeneeni, mutta nyt en löydä lehteä:)
Kiitos jo etukäteen
BASENJI
5
404
Vastaukset
- Basenji
Basenjit ovat hauskoja koiria hajuttomia ja muutenkia puhtaita koiria ja ainakin minun koirani tykkää paljon vihreistä vihanneksista ja basenjit eivät hauku vaan ulkvoo ja vingahtelee.
Että hauskoja koiria basenjit ovat.
Mene tänne Koira.com civulla täällä on tietoa basenjeista http://www.koirat.com/rotu.phtml?id=180 sieltä löytyy tietoa ja kuvia. - Teitukka
Basenjit vaativat varsin kurinalaisen kasvatuksen. Niistä voi helposti tulla todellisia ongelmakoiria, jos pentuna rajojen asettamisessa lipsuu. Koiralle on tehtävä hyvin selväksi, kuka talossa määrää, ja se ei ole koira. Ruuan perään ERITTÄIN perso, jatkuvasti kerjäämässä, joskus röyhkeydellä ei ole minkäänlaisia rajoja. Ulkoilemaan talvipakkasella basenjia on aivan turha saada, kakkaa voi pidätellä useitakin päiviä, sillä lenkille sitä ei silloin saa edes väkisin. Nuorena basenji on varsin epäluuloinen vieraita ihmisiä, varsinkin lapsia kohtaan. Ei siedä helpolla muitakaan koiria. Vanhemmiten koira ns. lepsuuntuu, siitä tulee varsinainen sleeping buddy, päiväunikaverin saat mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Oikein kasvatettuna basenji on yksi ihanimmista koiraroduista, mutta en kyllä suosittelisi sitä ensimmäiseksi koiraksi ihmiselle jolla ei ole ennestään kokemusta koirista ja niiden kasvattamisesta.
- basu
basun hankintaa, mutta mutta
meillä on kaksi pientä lasta jotka kylläkin tottuneet koiriin ja tietävät miten käyttäytyä. Sekä pari muuta koiraa... kuinkahan sopisi meille... Itselläni ollut aiemmin kaukkari joten kokemusta vaativasta koirasta löytyy. Eikö basenji suvaitse vieraita koiria edes lenkillä? Olisi mukavaa käydä muiden koirien omistajien kanssa lenkkeilemässä, mutta jos basu ei tulekaan toimeen... - jasmin
basu kirjoitti:
meillä on kaksi pientä lasta jotka kylläkin tottuneet koiriin ja tietävät miten käyttäytyä. Sekä pari muuta koiraa... kuinkahan sopisi meille... Itselläni ollut aiemmin kaukkari joten kokemusta vaativasta koirasta löytyy. Eikö basenji suvaitse vieraita koiria edes lenkillä? Olisi mukavaa käydä muiden koirien omistajien kanssa lenkkeilemässä, mutta jos basu ei tulekaan toimeen...kyllä basenji tulee toimeen muiden koirien kanssa jos se on jo pienestä pitäen ollut muiden koirien kanssa tekemisissä. minun koirani tulevat aika harvoin toimeen toisten koirien kanssa etenkin tyttö koirien,reviiri vain on niin tärkeä asia basenjeille :D .
- LLi
basu kirjoitti:
meillä on kaksi pientä lasta jotka kylläkin tottuneet koiriin ja tietävät miten käyttäytyä. Sekä pari muuta koiraa... kuinkahan sopisi meille... Itselläni ollut aiemmin kaukkari joten kokemusta vaativasta koirasta löytyy. Eikö basenji suvaitse vieraita koiria edes lenkillä? Olisi mukavaa käydä muiden koirien omistajien kanssa lenkkeilemässä, mutta jos basu ei tulekaan toimeen...Jos haluat basenjin tottuvan tiettyihin koiratuttuihisi, sinun on totuteltava ne yhteen basenjin ollessa vielä pieni. Tällöin ne todennäköisesti tulevat toimeen basenjin kasvaessa, myös pojat keskenään, mutta niiden on saatava olla yhdessä jatkuvasti basenjin kasvaessa. Hihnassa tulee silloinkin enemmän kränää kuin vapaana.
Ja basenjin reviiriähän on kaikki sen lenkkipolut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628